מסר חריף לחמאס

צפו בסרטון שהולך להרגיז הרבה מאוד אנשים בימים הקרובים.

הכירו את ראפע אבו טריף (45), בן העדה הדרוזית מירכא, שעומד להרגיז בימים הקרובים הרבה מאוד אנשים. ביום ב' (23.6) פרסם אבו טריף סרטון, בשיתוף עם אתר המגזין 'ישראל בערבית', ובו הוא שולח מסר חריף לחמאס בפרט, ולעולם הערבי בכלל. והכל, כמובן, בערבית צחה. צפו

אבו טריף הוא גמלאי צה"ל לאחר 25 שנות שירות כקצין ולוחם. את התואר מוסמך (M.A) מטעם אוניברסיטת חיפה הוא קיבל לאחר שחקר את מעורבות תנועת בל"ד והתנועה האסלאמית עם חמאס וחזבאללה. כיום הוא דוקטורנט בחוג לגיאוגרפיה באוניברסיטה, וחוקר את נושא החירום בצפון.

מה הוביל אותך לצאת במסר חד בערבית?

הסיבה העיקרית היא שאני רואה שהתקשורת וההסברה בישראל בערבית אינה מספקת כלל. זאת בנוסף לרצון שלי להגן על האינטרסים של ישראל ולעורר את מודעות העולם דובר הערבית למציאות העגומה אליה מוביל ארגון החמאס.

איזו השפעה, לדעתך, יכולה להיות למסרים כאלו בערבית עבור הצד השני? למה להשקיע את המאמץ, או – למי בעצם מופנה המסר?

המסר מופנה לעולם הערבי במרחב האזורי ובמישור המקומי; לאוכלוסיה הערבית ברשות הפלסטינית וגם כלפי ערבי ישראל. לצערנו, גם בתוכם יש שמצדדים בעמדות חמאס ומצדיקים את החטיפה.

אבו טריף מציין בפנינו שהוא בוגר תוכנית 'שגרירים ברשת', שמובילה בימים אלה פרוייקט למען הצלת החטופים. בנוסף לכך, במקביל לשאר עיסוקיו הוא עובד על פרויקט בשם 'רב-תרבותיות בישראל', שמתמקד בתהליך המיוחד של שילוב אוכלוסיות במדינת ישראל, בדגש על אוכלוסיות הדרוזים, הנוצרים והמוסלמים. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. ראשית אני מסירה בפניו את הכובע.
    מסתבר שכל טענותי לתקשורת שלנו אינן תלושות מהמציאות ומתבססות על עובדות.
    ובכן אני לא לבד שמלאה טענות על התקשורת בשל הסיקור הלקוי והמוטה שלה כלפי כל נושא הקשור למדינה שלנו ולראש ממשלתנו כאחד ! כשגם ערבים ודרוזים חושבים כמוני זה אומר שיש להחליף מייד את התקשורת.

    1. Pnina Shalom יש עיתון ציוני (ישראל היום) ואתרי אינטרנט ציוניים.
      הבעיה היא במדיום החשוב ביותר: שידורי הטלויזיה.
      ערוץ 1 ושני הערוצים המסחריים הם הפקה שמאלנית אחת גדולה ומוטה בצורה חדה נגד השלטון הנבחר והמסרים המשודרים עומדים בניגוד לעמדה של רוב העם המוחזק כשבוי במערכת מורכבת של סיאוב ואינטרסים פוליטיים.
      אין בנמצא ולו ערוץ ציוני אחד שמבטא את עמדת רוב העם.

  2. המסר לא רע סה"כ, גם אני מהשמאל הסו-קולד רדיקלי יכול להזדהות עם הרוב. רק אם קהל היעד הוא אכן העולם הערבי, בואו נשים עוד כמה דגלי ישראל, זה יעזור להם לא להאטם ישר ולשמוע את המסר [וכן, השמאל חוטא גם הוא בהעברת מסרים אומללה, למה לכם ללמוד ממנו?]

    1. מוהר, מה קרה – אי אפשר לפרגן לבן-אדם פרטי עם יוזמה מבורכת? זה לא שיש לו יועצי תקשורת, אולפן, יח"צ ותקצוב שמן מהקרן החדשה הסו-קולד רדיקלית.

    2. תודה על הציון שאתה נותן לו, אבל למה אתה חושב שהעולם הערבי בכלל פתוח לשמוע מה אומר איזה דרוזי בוגד שמתגייס לצה"ל?

      [לא הבנתי את הקטע עם הסוגריים המרובעים בכל פאקינג תגובה] [זה קצת לא קריא] [תשאיר את הסימן הזה למתמטיקאים]

  3. האם אפשר לתרגם את דבריו לאנגלית בכיתוביות? אני רוצה להפיץ את זה לדוברי אנגלית בקבוצה שלי בפייסבוק. תודה.