אני אסיר בבית שלי: תושבי דרום ת"א משתלטים על קמפיין ארגוני המסתננים

ארגוני המסתננים פתחו בקמפיין אינטרנטי חדש בשם "קולות מחולות". תושבי דרום ת"א מצאו דרך יצירתית להשיב מלחמה.

מי ישמיע את קולם? תושבי דרום ת"א בהפגנה. צילום: פלאש90

גולשי הטוויטר והפייסבוק ודאי שמו לב בימים האחרונים לקמפיין החדש של ארגוני זכויות האדם, נתמכי 'הקרן החדשה לישראל'. הוא נפתח ביום ראשון האחרון (4.1) עם אתר חדש וחגיגי בשם "קולות מחולות", המרכז ציטוטים קצרים ועדויות של מסתננים הכלואים במתקן סהרונים או שוהים במתקן חולות. האתר פונה לגולשים בבקשה לבחור ציטוט ולשתף אותו ברשתות החברתיות, בצירוף ההאשטאג #HolotVoices. לקריאה נעתרו, בין השאר, גם עיתונאים, סופרים ופעילי רשת.

במפתיע (או שלא), עוד לפני שהספיק בכלל לצבור תאוצה, הקמפיין זכה לסיקור אוהד באתרי החדשות mako ו-TimeOut. ובזמן שעיתונאים וכלי תקשורת מתגייסים למען המטרה האצילית, יש מי שמרגיש ששכחו אותו בצד.

"קמנו בבוקר וגילינו שהרשתות החברתיות מלאות ציטוטים של מה שהארגונים מכנים 'מבקשי מקלט'", אומרת ל'מידה' פעילת שכונות דרום ת"א שפי פז. "אנחנו כבר רגילים לגלות מידי פעם קמפיין חדש של מי שקוראים לעצמם ארגונים לזכויות אדם. זו דמגוגיה בגרוש. הם מציגים את השוהים בחולות כפליטים מסכנים, כקורבנות על לא עוול בכפם, ומנסים להסתיר את העובדה שמדובר במסתננים שממררים את חיינו. ומי יוצא הרע בסיפור הזה? אנחנו, כמובן".

הפעם, תושבי דרום ת"א לא עוברים על כך בשתיקה. "מכיוון שלנו אין את המשאבים ואת כוח האדם שיש לארגונים, אנחנו מחזירים מלחמה בשיטת הגרילה ואנחנו חוטפים את הקמפיין שלהם", מסבירה פז. ביום שני (5.1) היא פרסמה קריאה משלה באמצעות דף הפייסבוק 'עוטף תחנה מרכזית – דף המאבק של תושבי דרום ת"א', אותו היא מפעילה, ובה אוסף ציטוטים אלטרנטיבי, מהצד השני. "מכיוון שגם אנחנו רוצים להרגיש טוב עם עצמנו, החלטנו לצרף את קולנו למקהלה. מה צריך לעשות? כיתבו משפט או שניים, בעברית יפה, ללא ניבולי פה, עדיף בחיוך", כתבה. כפי שניתן לראות, גולשים רבים לא נותרו אדישים ושיתפו פעולה. חלק בחרו לנקוט בנימה קצת יותר משועשעת:

https://www.facebook.com/sheffi.paz/posts/10205510771148956

https://www.facebook.com/fiesta.chorizo/posts/10100870030908277

https://www.facebook.com/michael.pearl.t/posts/10152998346996064

https://www.facebook.com/or.reichert/posts/10152951683113794

גם ב'מרכז למדיניות הגירה ישראלית' התייחסו לקמפיין של ארגוני המסתננים, והסבירו: "זה טבעי שאנשים מתלוננים, כולם עושים זאת. אנחנו מצידנו נמשיך לקחת את הדברים בפרופורציות הראויות. אמנת האו"ם נועדה להציל חיים, לא לספק עבודה ומגורים במרכזי הערים למהגרים לא חוקיים. מתקן חולות מספק את כל צרכי הקיום ואף מעבר לכך, הביא לצמצום תופעת החטיפות בסיני וליציאה של אלפי מהגרי עבודה משטח ישראל. אנו תומכים בבבדיקת בקשות המקלט במהירות ויעילות ומבינים כי שהייה במתקן איננו הסדר קבע ראוי. אבל, מי שיש לו את הפריבילגיה להתלונן על המצב במתקן כנראה שמצבו טוב".

"אם לארגונים הדואגים לפליטים יש פנאי לעשות קמפיינים ועתירות נגד מתקן שמספק דיור, אוכל וטיפול רפואי לכל השוהים בו", סיכמו, "כנראה שהמצב בישראל מצוין ואפשר להפנות את המשאבים לבעיות אמתיות במקומות אחרים".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. מתוקף הנסיבות ובעל כורחם, אזרחיה היהודים של מדינת ישראל, הגרים בדרום ת"א, הפכו לגיבורי היום בקרב עמנו. חזקו ואמצו אחי גיבורי התהילה.

  2. ניתן להעביר את המסתננים
    לשטחי עזה.יוש תחת הרשות.
    לאפריקה.דרום אמריקה.מרכז אמריקה.
    מזרח אסיה.מזרח ומערב אירופה.
    הודו.סין על ידי פתיחת מוומ עם כל מדינה בגלובוס
    שתקלוט קצת מסתננים וכך הם יפוזרו בעולם כולו
    צריך להציע סיוע כספי ובטחוני וכדומה
    יש 140 מדינות ששם צריך לפזרם

  3. למה היה ממש גן עדן בדרום תל אביב לפני שהגיעו לשם הפליטים ומהגריי העבודה.

    אולי כשעיריית ת"א תבחר לקחת אחריות על מה שמתרחש אצלה החצר האחורית איפה שכל מנקייה ומטפליה גרים. דברים ישתנו. עד אז. זה ישתלכו העניים בעניים יותר.
    ם

    1. זו חוצפה ואטימות מרושעת
      אם תושבי דרום ת"א סבלו כבר קודם – זו סיבה לעזור להם יותר מלאחרים ולא פחות מלאחרים.
      אם אתה נהנית לגור עד היום בחצר הקדמית – אז הצדק מחייב שהמסתננים יכנסו לחצר שלך. עוד 10 – 20 שנה אפשר לדון בחילופים נוספים

    2. קמיליה — נדמה לי, בקריאה שניה, שדוד אומר בדיוק מה שאת אומרת: שת"א הזניחה את דרום ת"א גם קודם ושזה לא בסדר. הוא לא מאשים את התושבים.

  4. מלאת הערכה וכבוד ליוזמים בהם שפי פז ,
    שבימים כה נוראים של שפל נוסף בחברה הישראלית
    ובתקשורת
    במקום בבני אדם…
    ועיסוק בהשפלות ובקבוקים ממוחזרים…

    יםאחרי שנים של סבל וכאב של תושבי שכונות שקופים ומח להגנה על הבית.לצאת