סקר חדש: מצביעי 'המחנה הציוני' נגד עלייה

אז מה חושבים תומכי 'המחנה הציוני' על עלייה לארץ? סקר חדש ומפתיע חושף: רוב מצביעי השמאל לא ממליצים ליהודי צרפת לעלות לישראל.

ציונות מפתיעה. צילום: פלאש90

אין דבר שמרגיז את ציפי לבני יותר מזה שאנשי ימין מדברים על עלייה לארץ. "יהודים צריכים לעלות לא כי ישראל היא מקלט בטוח … אני רוצה שיבואו בגלל הציונות", אמרה לבני בתגובה לנאומי נתניהו בפריז בשבוע שעבר, אמירה המשתלבת היטב בקמפיין ה"ציונות נגד הקיצוניות" שמנהלת מפלגתה בקמפיין האחרון. "ציונות", הרי זה כל מה שלבני, ו"קיצוניות" זה כל מה שנתניהו. ככה אומר הקמפיין.

אבל עזבו אתכם משטחים, שלום וברק אובמה. לציונות יש הגדרות בסיסיות עליהן לא אמור להיות ויכוח, והשאיפה לעליית יהודים לארץ-ישראל היא אחת הבסיסיות שבהן, לא? ובכן, לא. סקר חדש חושף עובדה מפתיעה: רוב מצביעי 'המחנה הציוני' אינם מסכימים על הנחת-היסוד הזו. על-פי הממצאים, רוב תומכיה של לבני לא היו ממליצים ליהודי צרפת לעלות לארץ.

במסגרת סקר שוטף שנערך על ידי פרופסור אברהם דיסקין ב 'פורום משפט וחברה' של המרכז האקדמי 'שערי משפט', נשאלו המשיבים "האם היית ממליץ לחבר קרוב או לבן משפחה שיש לו מעמד מבוסס בצרפת לעלות לישראל?". בעוד שרוב ברור בקרב מצביעי הימין השיבו באופן חיובי (64.5 אחוזים ממצביעי הבית היהודי, ו-57 אחוזים ממצביעי הליכוד); רוב מצביעי השמאל דווקא מעדיפים שלא יבוא: רק 46 אחוזים ממצביעי 'המחנה הציוני' היו ממליצים לחבריהם לעלות לארץ; ובקרב מצביעי 'מרצ' אפילו פחות: 17 אחוזים בלבד.

תומכי הבית היהודי תומכי הליכוד תומכי המחנה הציוני תומכי מרצ

סך הכל

בהחלט כן 35.5 25.7 11.2 4.2 17.6
חושב שכן 29.0 31.1 34.7 12.5 30.5
חושב שלא 19.4 31.1 34.7 41.7 30.9
בטוח שלא 9.7 5.4 13.3 33.3 11.6
לא יודע 6.5 6.8 6.1 8.3 9.4

השימוש בציונות כמותג שמאל היה אולי מהלך של מיתוג מבריק: הכרזה על אמונה בפשרנות טריטוריאלית, בפייסנות מדינית ובכניעה לתכתיבי אומות העולם כערכים העומדים בלב הציונות. אלא שכעת מתברר שלבני והרצוג מותחים מחדש גם את ההגדרות שלהם עצמם: לכנות בשם "ציונות" קבוצה שרובה לא היה ממליץ על עלייה לארץ, זו בהחלט לוליינות פואטית מרשימה. אז בפעם הבאה שלבני מטיפה לכם על ציונות, זכרו שהיא מתכוונת לסוג החדש של ציונות, זה שממליץ ליהודים להישאר בגלות, והמיעוט שממשיך לחיות בארץ-ישראל מרים טלפון לאובמה לפני שהוא סוגר מרפסת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 תגובות למאמר

  1. בהחלט כן ! ריבוי יהודים יחזק את האחיזה היהודית ממערב לירדן וירחיק את סכנת המדינה הפלסטינית ממערב לירדן

    1. כולכם כאן מתעלמים מעובדה הפשוטה אם גם לא נעימה –
      בכל התקופות, החלק שעלה לארץ, הוא החלש מבין היהודים.
      תמיד.
      זה היה החלק שהיה במצוקה – כלכלית או נרדף.
      וזה כולל את כולם, המזרחיים וגם המערביים.
      החלק החזק והמבוסס של היהודים תמיד נשאר…שם. או הגר .
      . מדינות אחרות
      החלק החזק ביהודי רוסיה למשל בעלייה האחרונה, היגר לקנדה או לאמריקה.
      החלק החזק ביהודי אלז'יר ומרוקו היגר בזמנו בשנות החמישים לצרפת לא לישראל. תשימו לב ששמות המשפחה של היהודים בצרפת
      הם מזרחיים.

  2. שאלתי את נפתלי בנט: ״תגיד נפתלי, היית ממליץ לי להשקיע עכשיו בנדל״ן בקריות?״.
    ״לא״, הוא אמר. ״זה לא זמן טוב להשקעה.״
    מייד התקשרתי לעקיבא ביגמן לספר לו שבנט נגד פיתוח הארץ ונגד התיישבות יהודית.

    1. אתה צודק. אין ספק שמה שהנחה את תומכי מרצ והעבודה זה שיקולים כלכליים נטו. אין טעם להגיע לישראל לפני שיוגשם הסוציאליזם במהרה בימינו אמן. אה, בעצם, יכול להיות שלרוב יהודי צרפת תפיסה קפיטליסטית בכלל? (אתה יודע, דירות יוקרה במרכזי הערים הגדולות ועל החוף?) אז אולי באמת עדיף שלא יגיעו אף פעם. הם רק יכולים לקלקל.

    2. שאלתי את יריב אופנהיימר וזהבה גלאון אם הם בעד דמוקרטיה. הם אמרו שכן ומייד רצו לאובמה לספר לו על הבניה בירושלים כדי שילחץ על הממשלה הנבחרת לבטל את החלטותיה. ואז הם רצו לכנס של יש דין ועדאללה שממומנים על ידי ממשלות זרות שמתערבות בתהליך הדמוקרטי. אז קצת התבלבלתי.

    3. לפי ההיגיון הזה כהנא היה אוהב ערבים רחום. הוא בסך הכל רצה להציל אותם מחיים בארץ הנוראה הזאת ולטרנספר אותם לארצות טובות יותר.

  3. ואיזה אחוז ממליצים לעלות מקרב מצביעי הליכוד? קרוב למחנה הציוני… זה ביזיון! יכול להיות ששאלת הסקר קצת מטעה? מה זה "מעמד מבוסס" בצרפת? נשמע יותר בכיוון של עשירון עליון…

    1. מאיפה המידע הזה? מבוסס על משהו אמיתי, או סתם נסיון נואש ליצור מראית עין של שוויין מדומה?

  4. מעניין שאין ציון של גודל מדגם ושאלת הסקר נראית בעייתית משהו. רוב יהודי צרפת המבוססים אינם מאוימים כמו אלה שגרים באיזורים יותר עממיים, נאמר. יש מצב שאם היו שואלים אם היית ממליץ ליהודי צרפתי שאינו מבוסס לעלות היו יותר תשובות חיוביות. אבל אז זה לא היה מתאים לאג'נדה שלכם.

  5. עכשיו סתם הבאתם כתבה דמגוגית. אתחיל מהתגובה שלכם לדברי לבני – נו באמת… גם אני מעדיף שיהודי יעלה לארץ כי הוא רוצה, לא כי הכריחו אותו במכות רצח.
    (אני לא תומך מושבע שלה. אבל בחייאת, זה לא אומר שמוכרחים להשחיר כל משפט שלה)
    ולגבי שאלת הסקר – אם הבנתי נכון את הראש של העונים, אז הסיבה היא יוקר המחייה המטורף בארץ, בהשוואה לאירופה. יש בזה משהו – ציונות היא עסק למשוגעים. אני משוגע גאה 🙂
    זה לא אומר שכל העולם חייב להיות משוגע כמוני!

    1. הכל נכון, אבל מסתבר שיש יותר משוגעים כמוך בימין. מעניין לא?

    2. רגע רגע.. רק אתמול פורסם מדד שקובע שיוקר המחיה כן פחות ממה שבצרפת.

  6. אף אחד לא יכול למנוע
    מיהודי לעלות ארצה
    מה שצריך לעשות
    זה להתכונן היטב לעליה
    ולפזר את האוכלוסיה העולה
    בנגב ובגליל בערבה וביוש
    בבקעה ובגולן
    בצפון והדרום
    בערים.בפריפריה.בישובים.בעיירות.בקיבוצים.בכפרים.
    ולהקים להם שכונות חדשות.וישובים חדשים.

  7. עצם השימוש בשם "המחנה הציוני" רק בעברית (בערבית משהו אחר) הוא
    הוכחה שמדובר ב"מחנה הציני" והציונות היא רק מסך עשן.אם הסקר
    יערך בין הח"כים הפוטנציאלים של המחנה המדובר,עם או בלי הפלסטיני מר בהלול שהוא היחיד שאינו מתחפש,התוצאות תהיינה מרשימות אפילו יותר

    1. למה השמאל כל הזמן מכחיש שהוא שמאל? האם מצביעיו לא באמת אנטי ציונים? או שזה להטעות אנשי מרכז? בכל מקרה, הם שקרנים ביסודם, לפי זה..

  8. המממ אפשר הסבר איך סך הכל ה"לא יודעים" הוא 9.4 אחוז אם בכל קבוצה אחרת הוא נמוך יותר?

  9. הם לא נגד עליה, פשוט, המצב בישראל כל כך גרוע, שלעבור לגור בישראל עבורם זה מעבר מהפח אל הפחת.

  10. המקום הכי מוגן ושמור – ארץ ישראל! קרובה ישועתו של הקב"ה והתגלות מלך המשיח בן דוד ברחמים!
    ==
    יד אלוקים בכל ארצות עָרַב ובכל מה שקורה בעולם כולו! יד אלוקים מסבכת את כל ארצות עָרַב ומסכסכת בינם לבין עצמם, מתחילה במדינה אחת ועוברת למדינה אחרת, סוגרת מדינה אחת – פותחת סיבוכים במדינה אחרת. יד אלוקים לא תעזוב אותם ולא את העולם כולו, עד שתכלה את כל הרוע מהעולם! [ יהודים יקרים: אל תהיו בספק, אל תתמהמהו ואל "תשחקו" עם יד אלוקים! השיטפונות, רעידות האדמה, הרוחות, החום והתפרצויות הרי הגעש – יתנו מכות קשות מאוד בעולם, שעין אדם לא ראתה עדיין! כולם יהיו בהלם מוחלט כשיראו זאת בתקשורת. ] ,,לכן ,, יהודים יקרים בחו"ל: הקב"ה מתחנן שתעלו לארץ ישראל הקדושה – עכשיו! אל תאמינו לסיפורים שהכלכלה משתפרת – אלה רק דיבורים – ההפך הוא הנכון!

  11. כי מה שרואים מבחוץ על השמאל יותר גרוע ממה שאנו רואים מכאן מבפנים? כי מבחוץ רואים כמה נזק השמאל גרם לנו אולי? כי הם בשמאל ראו מה עשו מיליון עולים מרוסיה למאזן בארץ בין ימין לשמאל? כי חוששים בשמאל שעוד 200,000 צרפתים (שרובם המכריע ימניים), שאמורים להגיע לארץ תוך שנה כעולים חדשים, ידחו את הגעת השמאל לשלטון עוד 50 שנים נניח? השמאל איבד כל אמת מידה מוסרית? רק לראות את הפרצופים של הליצן הרצוג והאופורטניסטית לבני ולהתחיל את הבוקר במצב רוח תוקפני? אני לא מתפלא על הצביעות של השמאל בעניין "המחנה הציוני נגד עליה", זה הגיוני לחבורה שחושבת שלמולך נולדו, שהשמש זורחת להם מהתחת.
    המחנה הציוני, שמתברר כאנטי ציוני, החליט שפייסנות מדינית וכניעה לתכתיבי אומות העולם כערכים העומדים בלב הציונות, היא היא הציונות האמיתית. באמת? בפעם הבאה שלבני מטיפה לכם על ציונות, זכרו שהיא מתכוונת לסוג החדש של ציונות, זה שממליץ ליהודים להישאר בגלות.
    חבורה של פחדנים אנטי ציוניים!!!

  12. לא מבין מה ההפתעה כאן
    כמו שבאגודת שומרי משקל, המשקל הוא החלק הבעייתי, כך גם במחנה הציוני. הציונות היא הבעייה

    1. הם נגד נצח ישראל = הם הישראלים החד"שים-עכשווים שמתפרנסים מעלילת דם 'אכיבוש' ושום דבר אחר!