האהדה האמריקנית שהתקשורת מסתירה מכם

האמריקנים אוהבים את ישראל. לא אוהדים, מעריצים, אין דרך אחרת לפרש את נתוני סקר 'גאלופ' שהתפרסם השבוע.

האמריקנים אוהבים את ישראל. לא אוהדים, מעריצים, אין דרך אחרת לפרש את נתוני סקר 'גאלופ' שהתפרסם השבוע • אז איך זה שלא שמעו עליו בישראל?

מצעד ישראל
אוהבים את ישראל. צעדת תמיכה בישראל, ניו-יורק. צילומסך

בבוקר אקראי של יום סתמי בשבוע החולף, נפתחו כול מהדורות החדשות בטלויזיה וברדיו בידיעה אחת – סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא אובמה, התראיינה בתכנית של צ'ארלי רוז וטענה שראש ממשלת ישראל נתניהו, מוביל את היחסים בין שתי המדינות למקום הרסני.

הרסני! זעקו המודעות בעיתון.

הרסני! אמרה קריינית הטלוויזיה במבט מבוהל.

הרסני! חזר ואמר שדר הרדיו בקול עמוק מבס, ומלא תוכחה.

פרשנים פירשנו, פאנלים נאספו,יודעי דבר טענו ששפל כזה מעולם לא היה, מומחים צעקו שכבר אין דרך לתקן ונביאי הזעם צווחו שמכאן ישראל תישאר בודדה במערכה ללא ידידתה האמריקנית.

כל הקולות היו תמימי דעים: בידוד בינלאומי! חרם רבתי! שואה בפתח! אנחנו לבד! ובגלל מי? בגלל הפושטק הלא יוצלח שתמיד מסבך אותנו עם העולם כולו כדי לקצור עוד קצת דיווידנדים לקראת בחירות.

המסר היה חד וברור – רק לא ביבי, ותחדשו את הדרכון הפולני שלכם, המדינה הזאת נגמרה, סגרה את הבסטה, יום שישי יום קצר, הסירו את האבק מהמזוודות ותברחו, הכול אבוד.

אפילו אני, לא נעים להודות, קצת חששתי, שהרי מה נעשה בלי ארצות הברית כפרה עליה? מי יגן עלינו עכשיו? איפה הנחתי את המזוודות?

אלא שאז, ידיעה זניחה שמוקמה בסוף תכנית בוקר, אחרי אייטמים חשובים כמו פשטידת החורף המנצחת ואיך הבסתי את הפסוריאזיס שלי, גרמה לי לשמוט את המזוודות ואת הלסת: בשקט בשקט, בענווה ובצניעות, הוחבאה הגלולה שמובילה אל האמת: אזרחי ארצות הברית מעריצים את ישראל.

לא אוהדים, מעריצים, אין דרך אחרת לפרש את נתוני הסקר שהתפרסמו באותו בוקר ממש בכול העולם, אותו סקר שלא פתח בישראל אף מהדורה.

מכון 'גאלופ', את אחד ממכונים הסקרים החשובים והוותיקים, בעל יוקרה מקצועית ברמות-על, פרסם באותו תזמון את תוצאות הסקר החד שנתי שלו. שימו לב, שימו לב – ישראל מעולם לא הייתה אהודה יותר בקרב אזרחי ארצות-הברית כפי שהיא אהודה בשנתיים האחרונות.

הפערים הם עצומים ונדמה שעם כל שנת שלטון של ביבי, האהדה לישראל רק גוברת במספרים כאלה, שבא לצאת לרחובות בצהלולי קולולוש.

x183gitk70wm45mj9gi7vg
בזמן תהליך השלום התמיכה בישראל בשפל

השלום פוגע בתמיכה

אלא שצהלולי קולולוש לא טובים לתקשורת, היא מעדיפה אותנו רוטטים מדאגה, היא מעדיפה אותנו בהתקף חרדה מתמשך, היא מעדיפה אותנו במצב הצבירה של "רק לא ביבי", והיא מצניעה היטב את כל מה שמפריע לה בדרך, האמת? אם תקשיבו לנתונים גם תבינו מדוע:

1. השפל הגדול ביותר של אהדת הציבור האמריקאי לישראל היה בתקופת אוסלו. הציבור האמריקאי לא מאמין לרשות הפלסטינית (שיא התמיכה הגיע רק ל-20%) ומעדיף אותנו כשגם אנחנו לא מאמינים לה.

2. 80% מהרפובליקנים אוהדים את ישראל במידה רבה עד רבה מאוד, אפילו לאנס ארמסטרונג בתקופת הסרטן באשך וטרם גילוי הסטרואידים לא היה זוכה לתמיכה כזאת. מדובר במספר מטורף.

3. גם בקרב הדמוקרטים יש בבירור עליה בתמיכה בישראל, ובשנתיים האחרונות היא הגיעה לשיאה.

4. קיימת נדידה ברורה של יהודים אמריקנים מהמפלגה הדמוקרטית אל המפלגה הרפובליקנית בגלל יחסו של אובמה לישראל.

5. אחת הסיבות הברורות, שבגללן התמיכה בקרב הדמוקרטים נמוכה יותר מאשר בקרב הרפובליקנים היא קיומם של כמיליון יהודים דמוקרטים שמתעבים את ישראל (או את עצמם באופן לא מודע, אבל זה כבר לדיון אחר).

שבו עם הנתונים האלה רגע, גלגלו אותם בפה כמו יין קיאנטי טוב, מגיע לכם רגע של נחת.

המציאות היא שהאמריקנים מבינים היטב את התמונה במזרח התיכון, גם הם מביטים בדאע"ש בחשש, וגם הם יודעים שמול המהפכה האיסלאמית הקיצונית שמאיימת על כולנו, ישראל היא חתיכת דמוקרטיה אמיצה שראוי לשמור עליה.

המציאות היא שהעם האמריקני נמצא כאן כדי להישאר, אובמה וקרי יעלמו בעוד שנה וחצי.

המציאות היא שהתקשורת הישראלית מתאבדת לאט לאט – היא מאבדת את היושרה המקצועית שלה, היא מגמתית באופן שקוף עד מביך, ואם כבר יש כאן משהו שמזכיר משטרים אפלים – זה רק אופן ההתנהלות שלה.

כשסקר כזה, אובייקטיבי, מקיף, רציני, רחב, מתפרסם בכפר הגלובלי וכמעט לא זוכה לשום אזכור בישראל.

כשכול עולם התקשורת בביצה הקטנה שלנו זועק – הרסני! בעוד המציאות צועקת אחרת.

כשכל זה קורה, אני נזכרת בפעמים האלה שבהן הראו לנו איך המציאות של האזור משתקפת בטלוויזיה הפלסטינית –  השקרים, התעמולה, המגמתיות הלא משוכללת.

נזכרת איך שפעם זה הצחיק אותי מאוד.

היום אני כבר לא צוחקת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

26 תגובות למאמר

  1. מאמר מצויין, רק כדאי להימנע מטעויות בסגנון יאיר לפיד: אני מניח שהכוונה ללאנס ארמסטרונג (רוכב אופניים) ולא לואי ארמסטרונג (נגן/זמר ג'ז)…

  2. האם אהדה האמריקנית הטבעית תמנע מנשיא שטוף נקם ומיהודים אוטו אנטישמיים לפגוע בישראל באו"ם ובמקומות רגישים נוספים? מסופקני

    1. כמו יהודי טוב, אענה לך בכמה שאלות.
      האם התרפסות וביטול עצמי יביאו לתוצאות יותר טובות?
      האם זה לא יעודד את אותו נשיא ללחוץ אותנו יותר חזק?
      האם אוהדינו הרבים לא ייגעלו מהתנהגותנו העלובה ויפסיקו לאהוד אותנו?
      האם ייתכן שאובאמה זמם נגדנו מתחילת כהונתו, ולכן ממילא היה מצבנו איתו גרוע והוא אינו נקמני, אלא פשוט ממשיך במזימותיו ההתחלתיות, רק כועס כשהוא נתקל בהתנגדות של הכבש לקפוץ לפיתה?

  3. מומלץ לבדוק יותר לעומק את הפילוח האמריקאי וכל המאפיינים של הדמוגרפיה האמריקאית בהקשר של תומכים ומתנגדים לישראל(אמריקאים לא יהודים ויהודים בנפרד)!

  4. באמת? הידיעה שבערך 60% מהאמריקנים מזדהים יותר עם הצד הישראלי בסכסוך, לא ניתנת לפירוש בצורה שהיא לא "אזרחי ארה"ב מעריצים את ישראל"? ניתוח מבריק ללא ספק

  5. עולים ועולים אצל גילאי 50 ומעלה
    ומה עם הדור הבא ?
    נראה שאפילו עם העלייה הקטנה סהכ מדובר בירידה באהדה
    והדור הצעיר הוא זה שיקבע את מצב היחסים שלנו עם ארה"ב בעוד 10 -20 שנה
    עכשיו טוב לנו
    עוד כמה שנים הלך עלינו
    והכל בגלל מישהו שכבר לא יהיה ראש ממשלה כשזה יקרה וכרגיל יאשים את כולם חוץ ממנו

    1. וואדים, הניתוח שלך לא מדויק.
      הסטודנטים האמריקאים מושפעים מתקופת הלימודים בקולד׳ . אבל כשהם מתבגרי ורואים את העולם מנקודת מבט של מבוגר דעתם שונה. זה נתון ידוע

    2. ודים לשיטתך עלייך להשוות את גילאי 50+ של היום לגילאי 30-49 של לפני כעשרים שנה, ואז תראה שהייתה עלייה אדירה בתמיכה בישראל, ואם המגמה תמשיך, אז בעתיד התמיכה עוד תגדל.
      ניתן לתת לכך מספר הסברים, כגון היכרות רבה יותר עם המורכבות במזה"ת, וירידה באמון בתקשורת.
      אולם איך שלא תהפוך את זה, מדובר בשיפור משמעותי.

  6. נהוג אצלנו בישראל ללגלג על התקשורת הערבית המגוייסת, רווית השקרים ומגוחכת. מבלי לדעת שאצלנו לא יותר טוב

    בישראל זה אפילו יותר גרוע כי הערבים מכירים את כללי המשחק ומתעלמים רבות מהתקשורת שלהם ומתייחסים אליה בהמון ספקנות

    1. אוהדי הערבים שבינינו למדו מהם גם אתיקה עיתונאית. לכן התקשורת שלנו, בעיקר מבית שוקן ונוני הפכה להיות אמינה ושקולה בדיוק כמו התקשורת הערבית.
      האחריות האזרחית של כל אחד היא לצרוך את התקשורת דרך הרשת ולבדוק בעצמו את המידע. רק נתין צייתן ופתי יצרוך ללא ביקורת את מה שמוכרת התקשורת הממסדית.

    1. נכון זה דומה מאד אבל חשוב שיופץ בכמה שיותר אתרים

  7. ככל שגיל הנשאלים יורד (בכל הסקרים שנערכים בארצות הברית) כך יורדת התמיכה בישראל וגוברת הביקורת.
    הדברים נכונים גם בקרב הציבור היהודי בארצות הברית.

  8. התעמולה שלך פשוט לא אמיתית. התמיכה אצל הרפובליקנים גבוהה לא בגלל מליון איש כאלה או אחרים, אלא בגלל 40 מליון אוונגליסטים
    קיצונים שתמיכתם בישראל היא דתם ואמונתם, שכוללת בין היתר את ביאת המשיח ושליחת היהודים לגיהנום בגוג ומגוג.

    יתרה מכך, אהדה או תמיכה בישראל אינה משמעותה תמיכה בנתניהו, אלא סימפוט עם ישראל באופן כללי, תחת שלטון הרצוג או כל שלטון אחר.

    1. לא סתם יצאה לך המילה 'תעמולה', כי זה מה שאתה, אם כי המילה הזו לא מגדירה אותך מספיק. כדאי שתלמד משהו או שלא כדאי לך כי בורות היא כוח. סתם שאלה, אם היה לך מושג שאין לך מושג, האם היית ממשיך בתגובות האלה (תשובה: ברור שכן). האג'נדה האמריקאית מאז תקומתה ועד עתה תולה עצמה ברעיון הקלסי של 'ארץ הבחירה' שהיא עבורם ארה"ב, אבל מתוך קירבה נפשית רוחנית ורעיונית למקורות הרעיון היהודיים. היציאה מעבדות לחרות במקורות היהודים אומצה ע"י האמריקאים שכך רואים את שחרורם מבריטניה. רק להבדיל מכם, הם לא גונבים רעיונות יהודים וצועקים שהיהודים גנבים. הם מכירים תודה.

    2. ברור. כי כל מי שלא חושב כמוך חייב להיות אוונגליסט / פשיסט / גזען / בבון / ימנוני/ דוס / מתנחבל / קורא רק ישראל היום. אכן דמוקרט נאור לתפארת אתה.

    3. רז היקר:
      במיוחד בשבילך. כתבה על אמריקאים נאורים ולא אוונגליסטים, סטודנטים בקולג' בעלי תודעה נאורה לתפארת זכויות האדם.

      College Students Sign Petition To Support ISIS: http://youtu.be/9oDdmSeAZeI

    4. אני מוכן לקחת את הסיכון שהמשיח יגיע וכולנו נלך לגוג ומגוג, אם זה אומר תמיכה של 40 מיליון אמריקאים 😉

    5. הרי ברור וידוע שעד לפני 14 שנים לא היו אוונגליסטים רפובליקאים, ומאז 30 אחוז מהרפובליקאים נהיו אוונגליסטים, וזה מסביר איך התמיכה לישראל עלתה אצלם מ 53% ל 83%.

      מסתבר שהקמפיין של אל קאעידה ודעא"ש לנצר את הרפובליקאים (ודווקא לזרם האוונגליסטי) הצליח מעל למצופה.

  9. חיכיתי לראות מתי האתר הזה התגאה בסקר הלא ממש אוביקטיבי (שעל פי רובם המוחלט של הסקרים בערוצים האמריקאים) אומרים ממש אחרת

  10. i live out side israel and i have to tell you that in each country i was ,people admire israel and the israelis .
    mostly in countries which has a very high percentage of Christians who follow .
    the media in israel sucks
    they will tell you they are bright and advanced but they are very dark and very much behind!!!