עדיין לא שוברים שתיקה ביחס ל-BDS

למרות חשיפה חדשה, ב'שוברים שתיקה' עדיין לא מוכנים להודות בקשרים עם ארגונים מתנועת החרם הבינלאומית.

מותר גם להתנצל; מנכ"לית שוברים שתיקה יולי נובק. צילום מסך מערוץ 10

ארגון 'שוברים שתיקה' יכול היה לסיים את כל הסיפור הזה ב"סליחה, טעינו". במקום, הם מעדיפים להמשיך לשתוק, ולהתחבא מאחורי סיסמאות.

אתמול כתבתי כאן בהרחבה על הקשר שבין 'שוברים שתיקה' לארגון ה-BDS 'לפתוח את רחוב השוהדא' (Open Shuhada Street) הדרום אפריקני. הראיות לא מותירות מקום לספק. מאז הקמתו בשנת 2009 פועל 'לפתוח את רחוב השוהדא' בכל הכוח כדי לקדם חרמות נגד מדינת ישראל. מייסד הארגון זכי אחמט רואה עצמו כשחקן מרכזי בתנועת החרם הבינלאומית, וקורא לא פעם להעמיד את ראשי מדינת ישראל, קציני וחיילי צה"ל לדין.

אך את 'שוברים שתיקה' כל זה לא מעניין. לא רק שמייסד הארגון יהודה שאול העביר הרצאות בחסות הארגון, אלא שדובר 'שוברים שתיקה' מנסה לטשטש שוב ושוב את האמת בנוגע לחרם וטוען כי "זה שקר. הם לא תומכים ב-BDS. יותר מזה, הם יצאו נגד BDS ככל הידוע לי. אם תראה לי הוכחות נוספות 'תרעיד את עולמי'".

אתמול, בעקבות הפרסום ב'מידה', הגיעה מלכת הראיות: הודאה של ארגון 'לפתוח את רחוב השוהדא' עצמו, המתנער מההצטדקויות של 'שוברים שתיקה' ומעמיד דברים על דיוקם. יוזמה של חוקר דסק אירופה בארגון 'NGO מוניטור' שון זאקס הביאה את ארגון ה-BDS הדרום אפריקני להבהיר בטוויטר כי הם "תומכים לחלוטין בחרם, מניעת השקעות וסנקציות כאמצעי לסיום האפרטהייד הישראלי".

OSS

השקר נחשף. אבל זה עוד לא הכל. מסתבר ש'לפתוח את רחוב השוהדא' אינם כפויי טובה. "חוק העמותות" שעבר אתמול בוועדת השרים לחקיקה הביא גם את מייסד ארגון ה-BDS זכי אחמט להביע גילויי תמיכה נלהבים ב'שוברים שתיקה', ש"הטוטליטריזם הישראלי שם אותו למטרה".

לא שהיינו צריכים את השתלשלות האירועים הזו כדי לדעת שארגון שרוב פעילותו היא פרסום עדויות אנונימיות אינו בדיוק מופת לאמינות, אבל יש כאן בהחלט שיא חדש. 'שוברים שתיקה' מבינים שהקו האדום בחברה הישראלית עובר ב-BDS, והם יעשו הכל כדי לטשטש את העקבות לקשר שלהם עם תנועת החרם. אך את אנשי ה-BDS עצמם, שלא מתיימרים למצוא חן בעיני הציבור בישראל, המשחק הזה לא ממש מעניין.

שוב פנינו לארגון 'שוברים שתיקה' בבקשה לתגובה, אך הללו מעדיפים להמשיך לשמור על זכות השתיקה. בפעם האחרונה שבדקנו, להתנצל זה לא פשע מלחמה.

כאן המקום גם לציין לשבח את הכתב הצבאי של הערוץ הראשון אלירן טל, שהיה הראשון להרים את הכפפה ולחשוף את הקשר המפוקפק. אולי עתה ברור יותר מדוע התגובה של 'שוברים שתיקה' באה בדמות הכחשה גורפת, זעקות שבר על "מערכת השקרים של הימין" ואיום בתביעת דיבה. יש שיאמרו "תביעת השתקה" (SLAPP). אוה, האירוניה.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. להוציא את הארגונים האלה אל מחוץ לחוק. הם חותרים תחת קיומה של מדינת ישראל.