בכירה ב'שוברים שתיקה': חיילי צה"ל רוצחים חסרי לב

הכירו את פרופ' נורית פלד אלחנן, בכירה בארגון וחברת הוועד המנהל לשעבר: "מעולם לא עזבתי את שוברים שתיקה".

מתנגדים לחרם? צילום: מרים אלסטר פלאש/90

ארגון השמאל שוברים שתיקה מעיד על עצמו שהוא ארגון "ציוני". לטענתם, הם מתנגדים לסרבנות ומצהירים שאין להם שיתוף פעולה עם ארגוני החרם על ישראל. בימים האחרונים התפרסמו באתר 'מידה' מספר כתבות שערערו על טענות אלו, והוכיחו קשר ישיר ועקיף של הארגון לפעילות החרם העולמית. עתה מתברר שלא צריך ללכת רחוק: בניגוד לטענות דוברי שוברים שתיקה, ה-BDS נמצא אצלם בבית. קבלו טעימה:

כל התכונות המבחילות שמייחס העולם האנטישמי ליהודים מתקיימות במנהיגי מדינת ישראל: תרמית, הונאה, רצח ילדים ובצע כסף.

הכירו את פרופ' נורית פלד אלחנן, דמות מרכזית המלווה את הארגון, שבשנים 2011-2009 הייתה חברת הוועד המנהל של שוברים שתיקה. ציטוט זה, שנלקח מדבריה במהלך הפגנה לציון שנה למבצע 'עפרת יצוקה' הוא רק אחד מהגיגיה הרבים. פלד אלחנן היא ממקימי "טריבונל ראסל" גוף שנוסד בספרד ב-2009 שעניינו הוקעה פומבית של מדינת ישראל והגדרתה כמדינת אפרטהייד. וכמובן, היא חתומה על רבות מהעצומות התומכות בחרם: "הגיע הזמן שגם האזרח הקטן ידע שיש מחיר לכיבוש ויצא נגדו", הסבירה פעם בראיון עיתונאי, "איך שלא מסתכלים החרם יעשה רק טוב לכולנו".

פלד אלחנן תומכת מובהקת בסרבנות ומכפישה באופן סדרתי את חיילי צה"ל: היא כתבה, למשל, כי ב"יום הנכבה" בכוונתה להתאבל "על הדם המותר, על ההרג המבורך, על הסיפור הציוני השקרי שעליו חונכתי ועל הסיפור הפלסטיני הדרוס שאסור לבטא"; בהזדמנות אחרת כתבה כי חיילי צה"ל מצטיירים "כרוצחים חסרי לב, חסרי מצפון, חסרי דעה". ועל מינויו של יאיר נווה לסגן הרמטכ"ל כתבה שהוא צריך לגרום לסירוב המוני לצה"ל, ולהסביר לילדים כי "זה האיש הרע. לשם לא מתקרבים. וכשהם ישאלו בפחד: מה הוא עושה לילדים? נאמר להם: הוא הורג אותם, צ'יק צ'ק, בלי בג"צ ובלי בצלם".

הציטוטים הללו נאמרו בשנים 2009-2010, בהן הייתה פלד אלחנן חברת ועד מנהל רשמית ב'שוברים שתיקה'. אך עמדותיה הרדיקליות מוכרות כבר שנים רבות, הרבה לפני שהיא מונתה לתפקיד בארגון. בשנת 2001, בעיצומו של גל הטרור שהפיל חללים רבים בערי ישראל, הצהירה פלד אלחנן למשל כי היא מחבקת בחום את סרבני הגיוס.

שוברים שתיקה ועד
מתוך דוחות שוברים שתיקה לרשם העמותות

העובדה שפלד אלחנן מצאה את מקומה בארגון שוברים שתיקה מטילה צל כבד על טענותיהם של דוברי הארגון. אך מה שמוסיף נופך תמוה לפרשה הוא שלמרות שמשנת 2011, היא כבר לא מופיעה במסמכי רשם החברות כחברת הוועד המנהל של הארגון, היא לא יודעת על כך דבר:

מדוע עזבת את הארגון אחרי 2010?

"לא עזבתי כלום. אני עדיין בשוברים שתיקה. אני מקווה".

את עדיין שם? אחרי 2010 את לא מופיעה בוועד המנהל.

"לא יודעת. חשבתי שאני כן. לא יודעת. לא יודעת כלום".

הוציאו אותך מהוועד המנהל?

"לי לא ידוע על דבר כזה. אני תומכת בכל מה שהם עושים ובכל מה שהם יבקשו ממני".

ארגון שוברים שתיקה מגדיר את עצמו כארגון "ציוני". כאחת שמצהירה על עצמה שהיא איננה ציונית, מדוע התגייסת לטובת הארגון הזה?

"אני לא מבינה את השאלה. שאלת הציונות היא שולית לגמרי. זה ארגון שבעיני הוא מאוד מאוד חשוב".

הסיפור אכן תמוה. העובדה שפלד אלחנן לא יודעת דבר, מלמדת שהקשר המהותי עמה מעולם לא נפסק. אז מדוע היא הוסרה מהוועד? האם בשוברים שתיקה מנסים לטשטש את עקבות ה-BDS?

השאלות נוקבות, אך תשובות אין. פנינו לדובר הארגון, וביקשנו לדעת מדוע מלכתחילה צורפה לארגון פלד אלחנן הידועה בעמדותיה האנטי ציוניות, מדוע הופסקה פעילותה לאחר שנת 2010, ומדוע היא לא עודכנה על כך?

לא הופתענו כ'שוברים שתיקה' לא הגיבו לפניותינו. אנחנו כבר רגילים לשתיקתם. אפשר להבין אותם: מי שעשה קריירה מעדויות אנונימיות, לא מרגיש בנוח עם העובדות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

  1. הדבר המעניין הוא חשיפת הקשר הישיר בין העמדה שלה לבין אוטו אנטישמיות. יהודיה הטוענת שיהודים הם רוצחי ילדים לתיאבון ורודפי בצע חולניים ובוגדניים. שהאנטישמיים צודקים
    נראה שהשמאל הישראלי הרדיקלי מונע גם ממבעיית זהות. אי השלמה עם כך שגם הם יהודים, וניסיון להוכיח זאת ע'י התקפה משוללת רסן על יהודים אחרים

  2. שוברים שתיקה, לטעמי איננו ארגון בעייתי. נורית פלד אלחנן, בת אחד מאדרכילי מלחמת ששת הימים (הרוצח מתי פלד) היא בהחלט אישה בעייתית. היא כל הזמן מטאטא מתחת לשטיח, העובדה שאביה דחף למלחמה שכנגד תוצאותיה היא יוצאת. היא אישה צבועה . היא מאשימה את הכיבוש במות נהת שלה סמדר, אחת שוכחת שאביה היה זה שדחף לכך.

    1. נורית פלד דווקא היא ההצדקה לטענות האנטישמים, שהיהודים הם בוגדנים, חולניים חסרי מצפון ורודפי בצע

    2. אם שוברים שטיקה לגיטימי. אז הצקה לפלסטינים לגיטימית. כי זה בדיוק מה שהם עושים לצהל – תראה סרטונים, מזעזע!

    3. אני נגד פלד, אבל הטיעון אידיוטי. אפשר לצדד בה אוו להתנגד לה. אבל מה רוונטי אביה? האם העובדהש היא ביתו של מתי פלד, שדחף ליצירה למלחמת ששת הימים, אוסרת עליה להתנגד לתוצאותיה?

    1. נורית דווקא לא סובלת את מרץ ואת גלאון.

  3. מתי כבר יפסיקו לפרסם את הדיעות של אויבי המדינה. לא מעניין או

  4. הסרטון ארוך, אבל מומלץ מאוד. צריך להכיר את האוטואנטישמיות החולנית מולה אנחנו מתמודדים.
    אגב, אותי הכי הדהים שהאישה הנתעבת הזו חברה בוועדה של משרד החינוך שאחראית על אישור ספרי לימוד בספרות. לא יאומן.

    1. משרד החינוך – מוסד מיותר. וועדות לאישור ספרים זה קומוניזם, זו גם הצהרה שהילדים שייכים למדינה ולא להורים כתפיסה הבולשביקית, לא שואלים את ההורים הם לא צד בעניין, עצם הלאמת החינוך מצהירה אף היא שהילדים הינם בבעלות המדינה. אגב, התמונה למעלה , זו תמונה המתאימה להשוואה לתמונות החרם של הגרמנים טרום המלחמה את חנויות היהודים. boycout boycout"

  5. לדעתי יש בביוגרפיה של הגברת פלד-אלחנן פרט שלא הוזכר פה, והינו בעל משמעות לצורך הכרתה ונסיון להבין את פעילותה.
    בתה של הגברת הנ"ל, סמדר ז"ל, נרצחה ב-1997 בפיגוע במדרחוב בן יהודה בירושלים. למרות זאת הגברת ממשיכה ללא הרף לבקר את מדינת ישראל וכוחות הביטחון שלה על יחסם לאלו שפגעו בבתה ובאחרים. היא מסרבת לקבל את העובדה שבתה נרצחה על שום יהדותה ולא מאף סיבה אחרת. מן הסתם היא גם מסרבת לקבל את העובדה שמבחינת דאע"ש היטא עצמה מהוה יעד (כמו כל יהודי ויהודית) לחיסול, רק מפני שהיא יהודית.
    זה רק מראה שהשכלה גבוהה לא מצילה מפני תהפוכות הנפש, ולא מהוה בסיס להבעת דעה בנושאים כמו אלו המוזכרים במאמר.

    1. לא זה בלבד, אלא שהלכה לנחם את משפחת רוצח בתה שפוצץ עצמו ברחוב בן יהודה בירושלים
      לא זה בלבד אלא שתמכה במשטי "השלום" לעזה ובעלה אף השתתף באחד מהם
      לא זה בלבד אלא שאחיה, הפרופ' יואב, מצהיר מעל כל במה כי הציונות והקמת מדינת ישראל בטעות יסודם

  6. אם המחבלים הם רוצחים חסרי לב, יש לך שם תואר לטרוריסטים הפלסטינים?

  7. אם שכולה. בתו של מתי פלד ממקימי שלי. היא עצמה שילמה מחיר נורא בגלל ה"סכסוך". לצעערנו יש ככ הרבה הורים שכולים, מכל כיוון וצד שניתן להניח בצד את השכול ולהתעסק בסוגיה לאור אידיאולוגיה ולא בהטיה רגשית. הארץ הזו שלנו. הערבים הגיעו לפה בשנות ה20 והלאה כמהגרי עבודה ואין להם כל בסיס לטענתם שזו מדינתם לבד מהחלטה שההיסטוריה החלה בתחילת המאה ה19. מה שהיה קודם, המוכיח את הבעלות של היהודים על הארץ הזו אינו נכון. מעולם לא היתה פה ישות ערבית מדינית. מעולם ירושלים לא היתה בירה פלסטינית. אז למה שניתן להם את הזיותיהם?!

  8. זו הוכחה שהדמוקרטיה לא יעילה במזרח התיכון חייבים לשמור על ,,המשטר הצבאי יקום וזה עניין של שנים בודדות
    המדינה רק משטר צבאי יעיל

  9. בסופו של יום יהיה משטר צבאי כי הדמוקרטיה פשטה רגל וגרמה להרס המדינה

  10. ותמיד כדאי להזכיר את ברל כצנלסון – ממנהיגי תנועות העבודה שעוד הייתה ציונית באמת ולא התקראה " המחנה הציוני" אותו מחנה שמלא בשמאל רדיקלי.
    "… היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אוייב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד. כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי יסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפיגיון שבמזרח – אל ידע מצפוננו שקט." ~ נאום 1 במאי 1936; פורסם בדבר 4 במאי 1936

  11. ארגון שוברי שתיקה חייב להקיא מתוכו אנשים שהנם נגד המדינה מכל סיבה שהיא . לבדוק בציציות כל מקרה שעליו מדברים ומעלים ולהיות חף מפוליטיקה רק אז יוכלו לפנות לעם ולהציג את החריגים והמקרים יוצאי הדופן שאני בטוח שרוב העם בשמו נעשים מעשים אלה אינו מסכים איתם

  12. מראיין: "תמיכה שהפגינו תושבי מזרח ירושלים בעזה בעוד שהם מעוניינים להישאר בישראל ולא לעבור לפלסטין נראית לך הגיונית?
    פרופסור נורית פלד:"למה? הם צריכים להיות בעד מה שקורה בעזה בגלל שהם רוצים להיות בישראל?".

    מראיין: "למה לא? הם אזרחים במדינה שמגינה על עצמה. "
    פרופסור נורית פלד: "די, תפסיק. לא תגרור אותי לזה. המדינה לא מגינה על כלום, המדינה טובחת. טובחת".

    מראיין: "למה טובחת? היא מגינה על תושבי הדרום."
    פרופסור נורית פלד: "די. אוי באמת. זאת הגנה? זה טבח. זה הכנת הקרקע לפיגועים הבאים, לטרור הבא, למרחץ הדמים הבא. זה שום דבר חוץ מהגנה"."
    […]
    פרופסור פלד: "זה לא מעניין אותי הפוליטיקה. אהוד אולמרט, אהוד ברק, אסמאעיל הניה, חזבאללה, הם בשבילי כולם אותו דבר. הם נהנים לראות ילדים מתים. הם כולם באותה סירה מבחינתי."
    […]
    פרופסור פלד: "אין עם כזה. אתה יודע שבעזה אחוז האנלפבים הוא מהגבוהים בעולם, 92 אחוז, עם כל מה שאנחנו עושים להם? הם אנשים נפלאים, אנשים מקסימים. זה הכול גזעני, הכול על רקע של גזענות".
    […]
    פרופסור פלד: "אנחנו צריכים להבין איך גרמנו למקופחים לנהוג בצורה כזאת. זאת אחריות שלנו בתור חזקים ושולטים. אני חושבת שאלימות, כל אלימות שהיא, היא דבר נורא ואיום. אבל כאשר המקופח קם ונוהג באלימות, אני צריכה לחשוב איך הבאתי אותו לזה".

    מתוך הראיון הנ"ל:
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/836/739.html

    אין ספק ששוברים שתיקה פועלים לאור הנחות היסוד הללו…

  13. שמתי לב שיש הרבה פרידמנים פנארומנים כאלה שאוהבים להדליק אש את הציבור. הם עושים פרובוקציותכי הם הפורטונסטים שמתחפשים לאלטרואיסטים אבל הם אנשים מופרעים.מסוכנים זה הימין הקיצוני מאחורי הקלעים

    1. תקשיב, עלית על משהו. כעת הכל סוף סוף מסתדר לי. הפורטונסטים האלה באמת מסוכנים. הייתי מתחיל עם מילטון. זה היה הפרידמן הכי גרוע שאי פעם נוצר ע"י סאורון.

  14. טיפשה באיצטלה של חכמה.
    מזכירה לי המערכון של רבקה מיכאלי. ״תגידי גברת את זונה? לא רק רציתי לדעת? אשרי העם
    המכיל בקרבו ערבות.

  15. לא נראה שיש רגליים למחקר בנושא "שנאה עצמית יהודית" בלי לפתוח ולסיים במקרה של נורית אלחנן פלד.

  16. ל"פלד אלחנן" אין כל זכויות הקמה על "טריבונל ראסל", שבפירוש אינו "גוף שנוסד בספרד ב-2009". אולי כדאי לאתר שלכם לבדוק ולפקח על מהימנות נתונים לפני פרסומם?

  17. הפתרון הוא שכל הסטודנטים יחרימו ולא ירשמו לקורסים שהיא מלמדת

  18. מעניין כמה משלמים לפעילים של שוברים שתיקה ,האם הם ימשיכו במידה ויפסיקו את המימון הנוראי . מוכרים את המידנה תמורת כמה שקלים.

  19. אצל "אינטלקטואלים" אוטו-אנטישמים הקוד האתי, "הצדק" מחייב שנאת יהודים. צדיק/צדיקה מרקסיסטיים = שונאי יהודים.

  20. שוברים שתיקה הם אנשים עם בעיות נפשיות אישיות שלא מוצאים פתרון.