השתולים הישראלים של שרת החוץ השוודית

שרת החוץ השוודית וולסטרום השמיצה את ישראל שהיא "מוציאה להורג ללא משפט". מאיפה היא קיבלה את הרעיון? התשובה נמצאת בארגוני השמאל שמקבלים ממנה תמיכה

דבריה של שרת החוץ השוודית, מרגוט וולסטרום, שטענה כי ישראל "מוציאה להורג ללא משפט", ממשיכים להכות גלים בישראל. כעת התייחס לטענה גם ראש הממשלה נתניהו והגיב בפגישה עם עיתונאים זרים כי מדובר במשפט "שערורייתי, בלתי מוסרי, בלתי צודק, מוטעה וטיפשי".

שרת-החוץ השוודית, על התבטאויותיה המזעזעות, היא כעת פרסונה נון-גראטה בישראל. אבל מה עם ההתערבות מאחורי הקלעים מצד ממשלת שוודיה ושרת החוץ שלה? כדאי לדעת כי באמצעות 'הסוכנות השוודית לפיתוח בינלאומי' מפעילה שוודיה מערך נרחב של עמותות וארגונים בישראל וברשות הפלסטינית.

הסכומים גדולים. על-פי דו"חות הארגון, במהלך שנת 2015, השקיעה הסוכנות למעלה מ-44 מיליון דולר ב"סכסוך הישראלי פלסטיני", ביניהם ארגונים המעורבים ב-BDS. חלק גדול מהסכום מגיע לארגונים ישראליים מרכזיים. להלן רשימה חלקית שלהם, כפי שמופיע באתר NGO Monitor, ביחס לשנים 2012-2014:

  • 'בצלם' קיבלה משוודיה 683,378 ₪.
  • 'האגודה לזכויות האזרח' קיבלה 920,039 ₪.
  • 'הוועד הציבורי נגד עינויים' קיבל 601,156 ₪.
  • 'עיר עמים' – הפועלת לחלוקת ירושלים – קיבלה 1,528,006 ₪.
  • 'קואליציית נשים לשלום' – ארגון שמקדם BDS – 320,955 ₪.
  • 'רופאים לזכויות אדם' – המככבים בדו"חות על "פשעי מלחמה" של ישראל – 731,316 ₪.

רשימה זו מבוססת בעיקר על הדו"חות הפומביים. אבל בין השנים 2015-2012 חילקה ממשלת שוודיה עוד לפחות 26.6 מיליון דולר למטרות "לא מוגדרות", כך שבהחלט ייתכן שהמעורבות המלאה שלה גדולה הרבה יותר.

משמעות הדברים ברורה. הבעיה עם ממשלת שוודיה איננה רק התבטאויות אנטי-ישראליות חריפות מצד שרת החוץ שלה, אלא מדיניות שלמה ויקרה של התערבות בזירה המקומית דרך מימון ארגונים ישראליים מן השמאל הקיצוני.

אם שאלתם מהיכן מגיעה הרטוריקה המכוערת של וולסטרום ומהיכן היא שואבת את דיבתה, לא צריך ללכת רחוק.  את "המידע" שלה על "הוצאה להורג" של מחבלים בפיגועי דקירה היא יכולה לקחת למשל מנתמכיה ב'אגודה לזכויות האזרח': "לא ניתן להקל ראש באמירה כזו, הקוראת באופן מפורש לנקום בדוקרים או בחשודים בדקירה על-ידי הריגתם … זוהי רוח המפקד, רוח רעה המתירה דם". כך כתבה מנכ"לית האגודה, שרון אברהם-ויס, בהודעה באוקטובר האחרון.

ואם לא מ'האגודה', וולסטרום הייתה יכולה לקרוא על כך באתר 'בצלם', המסביר כי לפי האווירה הציבורית הנוכחית "ראוי "לירות כדי להרוג" בכל מקרה, בכל מצב, גם כשכבר לא נשקפת מהחשוד או החשודה סכנה כלשהי. כך הופכים חיילים, שוטרים ואזרחים חמושים, לשופטים ולתליינים".

באופן הזה ממוסד הקשר בין ארגוני שמאל קיצוני המקבלים מימון מממשלות זרות. וולסטרום משלמת להם, הם מספקים את הדיבה במעטה ישראלי אותנטי, ואז וולסטרום מצטטת אותם בזירה הבינלאומית. כך נסגר מעגל שנאת ישראל.  

מי שלא מזהה כאן פעולה של סוכן מדינתי זר, מתכחש למציאות. יש כאן בבירור מטרה, שיטה, אמצעים וכוונה. הסוכנים הזרים הישראלים הללו הם חלק מאסטרטגיה של התקפה על ישראל. חובתה הדמוקרטית של כל מדינה היא להגן על אזרחיה מפני התקפה זו. חוק העמותות הוא בקושי צעד ראשון בהתמודדות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. חוץ מ'קואליציית נשים לשלום' שהם שמאל קיצוני, מה שמאל קיצוני בשאר העמותות?
    ואולי במקום להאשים ארגונים שמופיעים בדו"חות האו"ם על פשעי מלחמה של ישראל, תתייחסו לטענות של הדו"חות של האו"ם?

    1. הטענות שבדו"חות באו"ם מתבססות על טענות של חמאס, ושל ארגוני "זכויות אדם". וזו בדיוק ההאשמה נגדם – שהם נותנים לדו"חות אנטישמיים איצטלה של יושר, בגלל שהם מקבלים טענות "משני הצדדים".
      זה עוד יותר גרוע במקרה של בצלם במהלך מבצע צוק-איתן, הדו"חות שלהם התבססו בעצמם על דברי אנשי חמאס. כך ש"טענות שני הצדדים" היו בעצם טענות צד-אחד שנאמרו בשני קולות.

  2. אין לי מושג מי אתם ומהיכן צמחתם (או מי מממן אותכם) אבל אני כן יודע ומבין שאלופי העולם בהסתה פרועה ופשיסטית זה אתם: מה קרה ל"אי הכללה של ציבור שלם" מה קרה לעשבים שוטים?הרי במאמר הזה אין ולו הוכחה אחת לכך שאיזה שהוא ארגון בארץ אכן שלח את הדברים הללו לשבדיה – אבל אותכם זה לא מעניין. ואולי שרת החוץ השבדית היא סתם אנטישמית? ואולי היא פוליטיקאית מהזן הנחות שהאמת לא ממש מעניינת אותה? ואולי היא גם לא תהיה שם עוד מעט? היא לא צריכה את "בצלם" או שוברים שתיקה בשביל לקשקש את השטויות שלה- אבל אותכם זה לא מעניין כי מה שהכי חשוב זה להפוך את השמאל לבוגדים כדי שאפשר יהיה במהרה בימינו אמן לחסל אותו מבחינה פוליטית ובכלל ובבא לציון גואל.

    1. יגאל, תפסיק להיות תינוקי. פעילות ארגוני השמאל היא נגד מדינת ישראל. כמה הכחשה ושקר, לא תצליח להפריך את זה. כי זה מעוגן במציאות. אם יש מי שמכפיש ציבור יהודי שלם ומכליל עליו, זה אתם בשמאל. תתבגרו כבר..

    2. יקירי,
      פוליטית אין כבר שמאל
      היכולת שלו לשוב ולשלוט באופן דמוקרטי נעלמה לבלי שוב
      כל שנותר לו לשמאל האומלל הוא לפעול באמצעים דיקטטוריים (אלון ליאל "ומרעיו,הקרן החדשה ושלל ארגוני "זכויות" כמו "שוברים שתיקה ) על מנת להשיג שלטון בכחש.
      עליבות, חתרנות,שקרים והסתה – זו המחלקה של השמאל. כולל זעקות שבר של גוזל נגזל,הלשנה ושותפות בעינויים ורצח

  3. העיסוק האובססיבי, החוזר ונשנה, של בכירי שלטון בענייני מדינות זרות יכול לשרת רק מטרה אחת: שינוי האג'נדה / הסחת דעת אזרחי המדינה מבעיות מטרידות אחרות

    ניתן לשער שמפלגת השלטון השבדית אינה מעוניינת שאזרחי שבדיה יעסיקו עצמם בבעיות סביב קליטת המהגרים, בעובדה שמדינה המתהדרת בשיוויון זכויות לנשים הגיעה למקום השני המחפיר בדרוג העולמי של מספר מקרי האונס ל 1000 איש, ועוד
    רק לאחרונה פורסם שמשטרת שבדיה השתיקה עשרות מקרי הטרדות מיניות חמורות, שבוצעו ע'י מהגרים, בפסטיבל מוסיקה בשבדיה – בדומה לשערורית קולון בגרמניה

    יתכן ורצוי להעביר לשגרירות שבדיה בישראל מסר דיסקרטי שציפי חוטובלי (במקרה זה להיותה אישה יתרון) שוקלת להביע בפורום בינ'ל כלשהו, את דאגתה העמוקה מהפקרת שלומן של הנשים בשבדיה, וחשיפתן לתקיפות מיניות. אולי יווצר מאזן אימה שיוביל לשתיקה הדדית

    1. לשבדים יש נטיה לעזור לאנדרדוג הפלסטיני מימים ימימה עוד .
      קודם למשבר הפליטים. הם פשוט נאיבים.
      אין טעם ךעבור להתקפה במקרה זה אלא רק לשפר את ההסברה. למרות שהרעיון שלך שחברת כנסת ישראלית תצביע על הנושא של התקפה מינית של מוסלמים אבל לא רק בשוודיה אלא גם בישראל ובמקומות אחרים בהם נתנו להם מקלט ודמוקרטיה.

    2. לאורי היפו

      אני מתקשה לקבל את ההנחה שבכירי השלטון השבדים (בניגוד, אולי, לעם השבדי) הם נאיבים ו/או בורים. לכן איני סבורה ש'הסברה' תשנה את
      המדיניות
      אגב, לא הצעתי להתמקד בהאשמה של המוסלמים. זה עלול לפעול כבומרנג נגדנו כהוכחה לגזענות ולאיסלמופוביה שלנו. רק בדאגה הומניטרית כנה לקורבנות האומללים, לנשות שבדיה המוחלשות, ובזעזוע מהמחדלים הנפשעים של ממשלת שבדיה בהגנה עליהן

      למעשה, זו הצעה חצי מבודחת
      אני בעצם קוראת לביצוע חשיבה מחדש יצירתית על הדרכים בהן ביכולתנו
      לפעול מול מתקיפנו בעולם. נראה לי שפעולות חצי אוטומטיות שעושה ישראל כמו שליחת עוד 'מסבירנים', מכתבי מחאה דיפלומטים ושיחות נזיפה בשגרירים – הוכיחו כבר שאינן יעילות. לא רציונלי לעשות עוד ועוד מאותו דבר ולצפות שנקבל תוצאה שונה

  4. אם אתה חושב כמו האויב שלי, מדבר כמו האויב שלי ופועל כמו האויב שלי, אז אתה האויב שלי.