איימן עודה: אני מצדיע לפעילי החרם על ישראל

חבר הכנסת איימן עודה אמנם מציג עצמו כערבי-ישראלי מתון ושוחר שלום, אך רק לעיני המתבונן הישראלי • בסרטון שפורסם ברשת, מתבטא עודה במפורש בעד תנועת ה-BDS והחרמת ישראל וחושף את פרצופו אמיתי

דו-פרצופיות; עודה. צילום: פלאש 90

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה נתפס בציבוריות הישראלית, ובעיקר בתקשורת הישראלית, כסמן המתון של המפלגה הערבית. הוא לא זועבי ששט על המרמרה, ולא ח"כ זחאלקה שמטיף למפלגת העבודה על הנישול הציוני. עודה הוא ח"כ נעים הליכות. המגזין היוקרתי 'פוריין פוליסי' אף הכריז עליו לאחרונה בין מאה המנהיגים הנחשבים בעולם. הוא זכה לא מזמן למחיאות כפיים סוערות בכנס 'הארץ' ו'הקרן החדשה לישראל' שהתקיים בארצות-הברית, שם קרא ל"סיום הכיבוש" לטובת שתי מדינות.

אבל ישנם דברים שח"כ עודה לא אומר בתקשורת הישראלית, אלא רק בכנסים בחו"ל, ולאזניים אנטי-ישראליות. כך למשל מתברר שב-2 לדצמבר 2015, עודה השתתף במרכז הפלסטיני של the Jerusalem fund. שם הוא נשאל על-ידי פעיל של JVP (קול יהודי לשלום) מה עמדתו בעניין תנועת החרם על ישראל.

עודה לא היסס ואמר כי הוא מצדיע לפעילים שמחרימים את ישראל. "ראשית אני רוצה להצדיע לאנשים שעובדים בתנועת ה-BDS. זה שם את ישראל באור הזרקורים של דעת הקהל העולמית".

אחרי שגמר להצדיע לגורמים שעמלים להפוך את מדינת ישראל למצורעת ביותר בעולם, ניסה עודה למתן את עמדתו כשאמר שה-BDS "צריך להתמקד בכיבוש ואז הוא יילך בדרך הנכונה". למשל, ציין עודה, "מיזם החרם על ההתנחלויות הוא חשוב מאוד ואנחנו צריכים לאמץ אותו ככל שאפשר. המאמץ הזה לא צריך להיות ממוקד ביהודים או בבני אדם אחרים אלא בממשלה הישראלית. למעשה, אם נוכל להניע כמה שיותר יהודים בנושא הזה זה יהיה הניצחון עבורנו".

עודה מדבר במתינות, הוא אינו צועק ומתלהם מעל בימת הכנסת. אבל יש לו היסטוריה קיצונית. עוד כשהיה מנכ"ל מפלגת חד"ש פעל למנוע מצעירים ערבים לשרת בצה"ל או בשירות לאומי. לפני בחירתו לבית המחוקקים הישראלי סיפר כיצד נלחם נגד גיוס הצעירים במערכות החינוך:

"עיריית נצרת פתחה בפניי את שערי בתי הספר התיכונים כדי להפיץ את המשנה נגד הגיוס והשירות הלאומי", כתב בעמוד הפייסבוק שלו לפני כשנתיים, "נכנסתי לכל כיתה וכל בית-ספר. לקח לי שבוע שלם, והגשתי דו"ח לראש העיר שפתח בפניי את בתי הספר, אחד אחרי השני". בנוסף לכך הוא ציין את הסיוע שהעניק לקבוצה דרוזית המתנגדת לגיוס, וכיצד פעלו נגד "פורום גיוס העדה הנוצרית" הפועלים לשלב צעירים בצבא ושירות לאומי.

                                תומך בחרם על ישראל

כפי שכבר פורסם במידה בעת שכבר כיהן כחבר כנסת, הבהיר עודה כי הוא תומך בהסתה נגד ישראל. "שורש הבעיה הוא הכיבוש, והסתה נגד הכיבוש היא חובה לאומית", אמר. בתום פגישות שערך בכלא עם המחבלים הפלסטינים מרואן ברגותי, כרים יונס ווליד דקה (כולם הורשעו במעשי רצח של אזרחים ישראלים חפים מפשע), סיפר עודה כי לפעילי הטרור יש "מורל גבוה ואמונה איתנה בניצחונו של העם הפלסטיני על הכיבוש", וכי הם מלאי "תקווה כי הכיבוש יסתיים והגזענות בתוך ישראל תובס". יתארו להם קוראי ה'פוריין פוליסי' חבר פרלמנט של מדינה מערבית שייפגש עם טרוריסטים מורשעים שרצחו את אזרחי ארצו, ויצא בהכרזות דומות לאלו של עודה. האם יזכה לכותרות כאיש של שלום?

בראיון שהעניק ל'גלי צה"ל', הסביר עודה כי הוא "תומך במאבקו הצודק של העם הפלסטיני". כשנשאל מה הקווים האדומים מבחינתו במאבק הזה, השיב: "אני לא שם קווים אדומים לעם הפלסטיני. לא אגיד להם מאיפה לזרוק את האבן".

איימן עודה לא אומר לפלסטינים שלא לנקוט באלימות. הוא גם מצדיע לארגונים שפועלים לבודד את מדינת ישראל בעולם ולהפכה למצורעת. זה המקום לציין שתנועת ה-BDS, לה מצדיע ח"כ עודה, דוגלת במדינה אחת ולמעשה בחיסולה של המדינה היהודית לטובת מדינה פלסטינית מהירדן ועד הים. אם לאנשים הללו ח"כ איימן עודה מצדיע, לא כל כך ברור מה הוא עושה בכנסת ישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. המן עודה
    אדם נתעב דו פרצופי
    ערבי שכל תכליתו השמדת ישראל
    ערבי שפל שיורק לכוס שממנה הוא שותה
    יש לגרשו ואת חבר מרעיו המחבלים ללב ים
    בלי אוכל בלי מים

  2. תחתבייש לך חשבתי אותך איש שוחר שלום. חזות נעימה שמכסה על רוע ורשי

  3. קשה להאמין שהאיש אינו יודע שההחלטות של הbds הינן זהות להחלטות הנאצים וכבר הוסבר לא פעם שהניסיון להציג את עצמם אחרת מוכיחה שמדובר בארגון אנטישמי. ובעצם ישראל היא המטרה הראשונה. תבדקו על מבנה הארגון וחוקיו אפשר לראות מהיכן מגיע ההשראה. נאציזם חדש ומסוכן

  4. עודה בוגד בישראל. איש של מלחמה. שונא ישראל. מנצל את טוב לב עם ישאל והדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
    מקנא בהצלחה והקמת עם ישאל. על אפו וחמתו אנחנו פה לעד.

  5. אם ישראל לא תהיה כאן אז דעאש יהיו כאן ואז ייתחו אותך על מנופי אבי או יגררו אותך עם טויוטה היילקס אתה לא חכם כל כך.

  6. עודה לא מרגיז אותי.
    מרגיזים אותי אלו שמצביעים עבורו ועבור חבריו הנאלחים לכנסת.
    מצד אחד בני המגזר הערבי יודעים שאין אף מדינה אחת נוספת במזרח התיכון ואולי בעולם כולו שנותנת להם את מה שמדינת ישראל מציעה מבחינת יציבות, ביטחון, בריאות, חינוך, שיוויון תעסוקתי ועוד ועוד, אבל מצד שני צווחים תחת כל עץ רענן שהם מופלים לרעה.
    לא ברור לי מה בדיוק הם רוצים?
    עד שערביי ישראל לא יפסיקו לנסות לאכול את העוגה (ליהנות מכל מה שיש למדינה להציע להם) ולהשאיר אותה שלמה (לזעוק שישראל היא מדינת אפרטהייד), תמיד יראו אותם כגיס חמישי ותוקעי סכין בגב וכל עוד הם ימשיכו להצביע עבור מפלגות שמנסות לסכסך בין יהודים לערבים זה ימשך.

  7. ואני חשבתי כי אדם הנבחר לכנסת ישראל,תפקידו להגן על ישראל בכל מחיר.
    על זה אני משלם מיסים.

  8. הוא לא יותר טוב מהשייך שלו המסית זה שעצרו. סאלאח שהשינאה נוזלת ממנו.
    יש במדינת היהודים נכים , מסכנים, הלומי קרב, והמדינה לא משתינה לכיוון שלהם. הם מתחננים לתוספת לקיצבתם הדלה.
    המדינה מפרנסת את אלה כמו איימן אודה שמסיתים יום יום ומתפרנסים טוב ונוסעים לחו״ל עשרות פעמים בשנה.
    אילו היה חי תחת משטר ערבי אני בספק אם היתה לו לשון לדבר בצורה כזו על מדינה בה הוא חי כמו מלך. מזמן היו מורידים לו אותה.
    אם כל כל רע להם, יעברו לסוריה ולמדינות הדע״ש ושם לא ישמעו מהם יותר.
    דמוקרטיה זה לא בשבילך איימן עודה! וגם לא לחבריך המסיתים והמלאי שינעה.

  9. שיקחו את אחמד טיבי או את אייכמן עודה אחד מהם יכול להחליף את אבו מאזן.