מאחורי הסיבוב: הבלוג של יהודה הראל

עזה – הרהורים אסטרטגים

עד שהחלום יהיה מציאותי נאלץ לספוג טילים, להילחם במנהרות ולבצע סבבים מדממים. יישובי העוטף יחיו בחרדה ותושבי הרצועה יסבלו מעוני, הסגר ודיכוי. האמת, גם זה נראה בלתי מציאותי…

לא לבלוע, לא להקיא. ירי קאסם מעזה. צילום: יוסי זמיר /פלאש90

עובדות

הדברים הבאים כוללים עובדות ידועות והנחות מוסכמות ואין בהם כל חידוש.

א. מדינת טרור של חמאס המצוידת בצבא, טילים, כספים ותמיכה של איראן ותורכיה, הקרובה למרכז הארץ והמצריכה סבבי מלחמה עונתיים – מהווה סיוט נורא לישובי הדרום ומקשה מאוד על ישראל.

ב. סגירת הרצועה וסבבי המלחמה מהווים פגיעה אנושה במעמדה של ישראל בדעת הקהל העולמית ובין מדינות העולם.

ג. צה"ל מסוגל לכבוש את רצועת עזה ולמוטט את שלטון החמאס.

ד. כיבוש ממושך של הרצועה יהיה קשה ומזיק אפילו יותר מהמצב הנוכחי.

לפיכך, שום גורם פוליטי או צבאי בישראל אינו מציע, או מעלה על הדעת, את סיפוח עזה על תושביה או את כיבושה על בסיס קבוע. סילוק החמאס מעזה, עם כל היותו חיוני, מותנה בתכנית סבירה לרצועת עזה ביום שלאחר יציאת צה"ל מהרצועה.

הנחות

קיימים גורמים נוספים לגביהם שלטון החמאס ברצועה מהווה איום לפחות כמו האיום על ישראל.

החמאס בעזה מהווה איום קיומי ריאלי עבור הרשות הפלסטינית ושלטונו של הפת"ח בגדה; החמאס מסכן את השלטון המצרי בסיני, וקשור אידאולוגית ומבצעית עם האחים המוסלמים – אויביו המסוכנים ביותר של הגנרל סיסי נשיא מצרים. גם סעודיה, בעלת בריתה של מצרים, רואה בחמאס אויב מסוכן. כנראה שגם הרוב המדוכא של תושבי עזה ינשום לרווחה עם סילוק החמאס מהרצועה.

כל הגורמים הערביים, אויבי החמאס, אמנם לא יפילו את שלטונו בעזה, אבל מצרים וסעודיה יכולות להוות גיבוי מדיני, כלכלי וצבאי לשלטון הפת"ח שיחזור לרצועה לאחר שצה"ל ימוטט את החמאס.

אחרי החמאס

ישראל תתנתק מהרצועה ותסכים לבניית שדה תעופה ונמל בעזה או באל-עריש בכספים סעודיים ובינלאומיים. מצרים תפתח לרווחה את מעבר רפיח. בכספים סעודיים, אמריקניים ואירופיים ישוקמו ויבנו בעזה מגורים, תעשיות מפעלי אנרגיה, התפלה וביוב, תיירות, חינוך ומוסדות אקדמיים…

כל זה נהדר, פנטסטי ו…בלתי מציאותי.

עד שהחלום יהיה מציאותי נאלץ לספוג טילים, להילחם במנהרות ולבצע "סבבים מדממים". יישובי העוטף יחיו בחרדה ליד הגדר ותושבי הרצועה יסבלו מעוני, הסגר ודיכוי ומפעם לפעם גם מהפצצות כבדות על בתיהם.

האמת, גם זה נראה בלתי מציאותי…

עוד משהו

הגדרה מדעית לנס: "נס הוא אירוע בעל סבירות נמוכה ביותר".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. אמנם קשה לי להגיד שזה מאמר אבל סוף סוף אני רואה משפטים נורמלים אבל חסר מסקנה יהודה הראל .
    אני חושב שאין פתרון רק צבאי או רק מדיני צריך לשלב לחץ מדיני (שישנם הרבה אנשים הזויים שחושבים ישר על הסכם שלום כשאומרים לחץ מדיני ) + לחימה חסרת פשרות בטרור .
    וכל עוד החמאס בשלטון בעזה אני לא רואה שום סיבה שהמצרים יפתחו את המעבר.

    קראתי גם את המאמר של עקיבא -"מדוע פרעה צדק" אחד המאמרים ההזויים שקראתי . טוב שיש מישהו כאן ריאלי

  2. א. נכון

    ב.עובדה שזה לא נכון.ללחימה בעזה מעולם לא הייתה השפעה אפילו זמנית על יחסי החוץ של ישראל

    ג.אתה בטוח? לבנון 2 וצוק איתן מראים שזה לא בהכרח נכון

    ד.כשעזה הייתה בשליטתנו היה פחות רע אז למה להניח שכיבוש מחדש יהיה יותר רע?

    1. ב זה נכון לגמרי תראה מה קורה היום .

      ג.זה נכון השאלה שאתה צריך לשאול באיזה מחיר (חיי אדם) נשלם במידה וזה יקרה.

      ד. ספיקולציות.

  3. מבחינת העולם עזה עדיין כבושה אולי הגיע הזמן להתנתק מעזה לחלוטין כולל יצוא סחורות דלקים מים וחשמל, לתת להם להקים נמל לייצא ולייבא מה שהם רוצים

    1. ומב לגבי נשק? כל עוד החמאס שולט אי אפשר לייבא מה שרוצים

  4. לצערי הפיתרון לבעיה הוא פשוט , אבל כאשר אתה רואה אנשים ניגשים לבעיה פשוטה ולא מצליחים לפתור אותה, אתה חייב להסיק אחד מהשניים , או שהפיתרון נעלם מהם או שהם מונעים על ידי אגנדה שונה לחלוטין ממה שאתה חושב. המצב הנוכחי הינו
    האוכלוסיה בעזה מתלוננת על תנאי חיים קשים,
    השמאל העולמי מצביע תמיד על תנאי החיים הקשים של האוכלוסיה.
    החמאס מתבסס על האוכלוסיה האזרחית .

    מכאן , שהבעיה היא לא החמאס, אלא האוכלוסיה.
    הפיתרון , פשוט עד מאוד , כמו כל סיר לחץ צריך שסתום , כך גם עזה , אם נאפשר לכל אזרח עזה להגר בכבוד למדינה שלישית . יהיה ניתן לפתור את בעיית האוכלוסיה ולפגוע בביסוס החמאס.
    לא חסרות מדינות קולטות עלייה.

  5. א. יש דאע"ש בסיני, והוא מתחרה ומזנב בשלטון החמאס ברצועת עזה. לכולם ברור שסילוק החמאס יגרום לעליית דאע"ש, או יבוא בעקבותיו. בכל מקרה – סילוק החמאס קשור קשר הדוק לעליית דאע"ש ברצועה. סיוט נורא היה גם לכל ישובי צפון המדינה בתקופה שהפת"ח ישב בלבנון עד מבצע שלום הגליל. תושבי הצפון עדיין חיים בסיוט משום שהכי-זבל-לה מתחרה בחמאס בשני מיקצים "מי יוכל לפגוע חזק יותר בישראל", ו"מי ישרוד זמן רב יותר במלחמה מול ישראל". ועדיין לא כתבתי על תושבי ירושלים שצריכים לסבול שוב מהסיוט שנקרא פיגוע באוטובוס, סיוט שחלק ממנו נגרם ע"י הפת"ח. אז האם אנו רוצים להחליף בעזה נבלה בטריפה?

    ב. הפגיעה במעמדה של ישראל בדעת הקהל העולמית החלה מיום הקמתה, ונובעת אך ורק מאנטישמיות. העובדה שלא הרגשנו באנטישמיות הזו היא עקב השואה, אלא שעם היעלמות דור שורדי השואה, ולהבדיל מליארד מליארדי הבדלות – הסתלקותם לעולם שכולו רע של אלו שחוללו את השואה ואלו שסייעו להם, האנטישמיות מתחילה שוב להרים את ראשה. כרגע המובילה בעולם באנטישמיות גלויה ומתפרצת הינה יבשת אירופה. אך אל דאגה – יבשת אמריקה לא תישאר זמן רב מאחור. טיפוסים כמו מיידוף וסנדרס מהוים דוגמה מועילה עבור האנטישמים שרוצים להאשים את היהודים בכל דבר.
    כך שרצועת עזה לא יכולה לזכות בכבוד המפוקפק של מי שגורם ליהודים להיות שנואים בעולם.
    איך אמר הנביא ירמיהו: "והיו צריה לראש", משמע אלו שיגרמו צער וסבל ליהודים צריכים להיות בכירים בעולם, בכדי שהיהודים לא יצטרכו לסבול השפלה מידי יצורים בזויים, כמו העזתים למשל.

    ג. צה"ל לא מסוגל לכבוש אפילו מחנה נודיסטים. החיילים והקצינים הזוטרים יכולים לכבוש חצי מהעולם, הפיקוד הבכיר בוחן הכל דרך הפריזמה של האג, ז'נבה, ניו יורק, ושאר הירקות הנבולים ששונאים אותנו בין כה וכה.
    עם זאת, שלטון החמאס נוח לנו כי לפחות הוא מהוה שלטון, מסודר הרבה יותר משלטון כנופיות דאע"ש. כולנו ראינו כיצד החמאס נכנע כאשר צה"ל מבצע סיכולים ממוקדים.

    ד. אין צורך בכיבוש ממושך ואפילו לא קצר. צריך פשוט לרכוש ספינות ישנות ולספק באמצעותן הובלה למאות אלפי עזתים (אותו רוב מדוכא שהכותב מזכיר בפיסקת ההנחות) המחכים בקוצר רוח לרגע בו יוכלו להגר לאירופה. כשרצועת עזה תתרוקן נוכל לחדש בה את הישובים היהודיים שנהרסו לפני כאחד עשר שנים, וזה ללא שיתוף העזתים.

    ה. כשם שהציבור מקבל בהכנעה את המות בדרכים, הציבור מקבל בהכנעה (יחסית) את המות מפעולות טרור, אולם לא יקבל שואה שניה שתבוא עלינו אם לא נשכיל לעמוד על המשמר ומדי פעם לספוג מכות. עדיף להיות מדי פעם מצוננים ואפילו חולים בשפעת, מאשר לחיות בריאים כל החיים ואז לחטוף מחלה קשה שתכניע אותנו ברגע אחד.

  6. אין להפריד את האוכלוסיה מהחמאס. החמאס מעורב בכל דבר שקשור לאוכלוסיה. הוא צמח ממנה. נכון הוא מדכא אותה אבל זה הקו של תרבות האסלאם והאחים המוסלמים. הם קודם מקרבים אנשים באמצעות סיוע כלכלי נפשי וכך הם מתרבים ומתעצמים בעולם. האוכלוסיה שבויה שלהם אבל שוב זה התרבות המוסלמית שבטית ערבית. אין מה לעשות עם זה. לא נוכל לחנך את המוסלמים מחדש. הפיתרון לסבבים הוא מכה צבאית חזקה מאוד מהאוויר. שלא מתחשבת ב"בלתי מעורבים". לא מעניין האג ולא מעניין כלום ואין שום מגבלה . להפציץ חזק מאוד ברצף של חמישה ימים כל מקום שממנו יורים עלינו ומקומות בהם נמצאים לוחמי חמאס גם אם יש שם אזרחין. הם יבינו שאם הם לא מקיימים את כללי גנבה גם אנחנו לא נקיים ולא נרחם על אף אחד. אנחנו נרחם רק על ילדינו ואזרחינו וחיילנו. זה המוסר שלנו. מי שהתחיל במלחמה יישא בתוצאות