אנטישמיות בלייבור של קורבין? מי היה מאמין!

על רקע היסטוריה ארוכה של התבטאויות חמורות בשמאל הבריטי, זה פשוט בלתי אפשרי שמנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, או כל אחד אחר, הופתע בכנות מהתפתחות האירועים האחרונה

מראות שיילכו ויישכחו? חברי הלייבור הבריטי בהפגנה נגד ישראל בזמן 'צוק איתן'. צילום: RonF The Weekly Bull CC BY-NC-ND 2.0 via Flickr

התפתחות בלתי צפויה לגמרי, הפתעה מוחלטת, מתרחשת כעת במפלגת הלייבור הבריטית של ג'רמי קורבין, האיש שתיאר פעם את מותו של אוסמה בן לאדן כ"ניסיון התנקשות ו… עדיין (זו) עוד טרגדיה, על טרגדיה, על טרגדיה". מסתבר אפוא – ואף אחד לא היה יכול לראות את זה בא – שחלק מתומכי ג'רמי קורבין לא ממש אוהבים יהודים. הלם טוטאלי.

בשנת 2014 פרסמה חברת הלייבור נאז שאה, שנבחרה בשנת 2015 במחוז מערב ברדפורד בבריטניה, שורה של פוסטים שלא נודעו ברבים בפייסבוק, וטענה כי "הפיתרון" לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא "להעביר את ישראל לארה"ב", וש"עלות הטרנספורטציה" תחסוך לארה"ב "קצת דמי כיס". היא גם השוותה בין ישראל להיטלר. שאה אינה סתם עוד חברת פרלמנט של הלייבור: היא הייתה, עד שהפוסטים הללו התפרסמו בציבור, המזכירה הפרלמנטרית הפרטית של ג'ון מק'דונל, ראש ממשלת הצללים של הלייבור, שהתחייב בעבר לגרש אנטישמים מהמפלגה. היא גם מכהנת בוועדת הפנים, אשר מנהלת כרגע, מכל הנושאים שבעולם, חקירה בנושא האנטישמיות במדינה. אירוניה כזו אי אפשר להמציא.

ואז העניינים הידרדרו עוד יותר. אחד מהעוזרים של שאה, חבר מועצה מטעם הלייבור, התגלה כמי שהאשים את "היהודים האורתודוכסים" ב"מעורבות בסחר בנשים למטרות מין", לצד שאר סיפורי בדים עמוסי אנטישמיות. לפני כמה ימים, ראש עיריית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון אמר כי יהיה זה מוגזם "לחשוב שהאנטישמיות והגזענות הם בדיוק אותו הדבר" וש"היטלר היה תומך של הציונות". חבר הפרלמנט של הלייבור ג'ון מאן התעמת איתו פומבית, ותיאר את ליווינגסטון לעיני המצלמות כ"אפולוגטיקן מגעיל של הנאצים". גל של חברי פרלמנט מן המרכז ומהלייבור של טוני בלייר, זאת יש לזקוף לזכותם, דרשו בתוקף להשעות את ליווינגסטון מהמפלגה. נכון להיום, הן שאה והן ליווינגסטון – גם אם באיחור רב – הושעו.

אחד הפוסטים המרשיעים של שאה: ישראל מדינת האפרטהייד, ההשוואה להיטלר ברורה. צילום מסך
אחד הפוסטים המרשיעים של שאה: ישראל מדינת אפרטהייד – ההשוואה להיטלר ברורה. צילום מסך

הדג מסריח מהראש

מה קורה כאן? ובכן, חלק מהתשובה היא מחוז מערב ברדפורד, באופן ספציפי. אחד מאיתנו שהה שם יום עבור הוויקלי סטנדרט במסגרת סיקור הבחירות הכלליות במאי האחרון. שאה ניצחה את ג'ורג' גאלווי הרעיל והידוע לשמצה (מי שתואר על-ידי קורבין ב-2010 כ"חברי הטוב"), אך כמעט ולא הייתה סיבה לצפות שזכייתה תהיה סיבה למסיבה, עוד לפני שדיברנו בכלל על ניצחון הערכים הפרוגרסיביים. בבריטניה, ברדפורד – אזור שהיה מוקד לחלק מהעימותים הבין-גזעיים החמורים ביותר שידעה אנגליה – ידועה כעיר אסיאתית. מה שזה אומר למעשה הוא, שמערב ברדפורד, באופן ספציפי, נשלטת על-ידי קשמירים. ברור לכל כי מדובר, למרבה הצער, במקום רעיל, מלא בפוליטיקה אתנית מהסוג השבטי ביותר. צריך נס כדי שיבחר שם חבר פרלמנט שאינו אנטישמי.

אך זהו לא רק מערב ברדפורד. הדג מסריח מהראש: הסיבה ששאה, ובעיקר ליווינגסטון, זכו לקבלת פנים חמה במפלגת הלייבור של ימינו היא שלג'רמי קורבין יש עבר ארוך של תמיכה במטרה הפלסטינית, ועבר ארוך בהתאם של עמידה לצד גורמים אנטי-ישראליים, אנטי-אמריקניים ואנטי-בריטיים. ההאשמות שהשמיע על כך שנאט"ו אחראית ל"התגרות" ברוסיה שהובילה לסיפוח קרים והפלישה לאוקראינה, רק מגלות את אופיו; בשנת 1984, מיד לאחר שהמחתרת האירית (IRA) כמעט הצליחה להתנקש במרגרט תאצ'ר בהפצצה בברייטון, הוא הזמין את גרי אדמס, מנהיג הזרוע הפוליטית של המחתרת, לכוס תה בבית הנבחרים. בחברה שכזו, שאה וליווינגסטון לא רק שאינם מתבלטים, הם משתלבים היטב.

זה פשוט בלתי שאפשרי שמנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, או כל אחד אחר, הופתע בכנות מהתפתחות האירועים האחרונה. כפי שציין ההיסטוריון אנדרו רוברטס, ליווינגסטון שילב באמירות שלו הערות פוגעניות מכוונות עם בורות בלתי-מנוצחת, ותיבל הכל בנדיבות עם "הפוליטיקה המלוכלכת" שלו. נוסף לכך, צריך לזכור שליווינגסטון בילה שנים בהתחנפות לאלו שאינם רוצים דבר יותר מאשר את השמדתה של ישראל.

בקיץ 2004 הוא הזמין ללונדון את השיח' יוסוף אל-קארדאווי, המנהיג הרוחני העליון של תנועת האחים המוסלמים, ושיבח את "המתינות והסובלנות" שלו. קארדאווי, יש להזכיר, מקדם הכאת נשים ומשבח את פיגועי ההתאבדות הפלסטינים כ"שהידים בשם אללה". הוא מעריץ גדול של היטלר, מכיוון ש"הוא הצליח להעמיד [את היהודים] במקומם", מה שהיה "עונש משמיים". בהערצתו להיטלר, לקרדאווי יש משהו משותף עם מספר חברי פרלמנט וחברי מועצה של הלייבור: אחד מהם שיבח את הצורר הנאצי כ"איש הגדול ביותר בהיסטוריה", ואחד אחר שיתף ביודעין סרט של יוזף גבלס, "היהודי הנצחי", בחשבון הטוויטר שלו. תגובתו של ליווינגסטון לדבריו של קארדאווי מספר חודשים לאחר מכן, הייתה לשבח אותו כ"אחד מהקולות המתקדמים ביותר בעולם המוסלמי".

אם לקורבין הייתה בעיה עם הרומן של ליווינגסטון עם איש דת תומך-היטלר, הרי שהוא לא אמר על כך דבר. השקפתו של ליווינגסטון גם לא מנעה מהמפלגה למנות אותו ליו"ר הוועדה למדיניות בינלאומית, שעזרה בפיתוח המדיניות של הלייבור בענייני יחסי חוץ. ואכן, למי שיצפה בראיון הזה משנת 2010 בטלוויזיה האיראנית PressTV בין קורבין לגאלווי, לא יהיו ספקות בנוגע לתפיסות וההשקפות של קורבין.

קורבין צריך ללכת הביתה

כפי שמוכיחים חברי הפרלמנט המזועזעים של מפלגת הלייבור, עדיין ישנם אנשים ונשים הגונים בשורותיה. אך המפלגה, ותומכיה בתקשורת, נעה באטיות ובמשך זמן רב במסלול של סרסרות לאנשים שהפכו את ה"אנטי ציונות" – אם אתם מבינים למה אנחנו מתכוונים – להרגל. זאת אומרת, כולם יודעים למה באמת הכוונה בכך, אבל זה לא מנע ממנהיג הלייבור לשעבר אד מיליבנד לנסות להשיג קולות בכך שהבטיח לפני הבחירות האחרונות, בראיון למוסלים ניוז, להוציא את ה"אסלאמופוביה" אל מחוץ לחוק אם יזכה. זה גם לא מנע מהגארדיאן להביע תמיכה בצאר המושחת של רובע טאוור המלטס בלונדון, לוטפור רחמן, בעיקר על רקע היותו ראש העיר המוסלמי הראשון בבריטניה שנבחר באופן דמוקרטי.

השערוריה שמתרחשת השבוע היא תוצאה של שילוב רעיל. הוא אוצר בתוכו את ההשפעה הפוליטית והתרבותית של מקומות כמו ברדפורד, עם דמויות מהשמאל הקיצוני כמו ליווינגסטון וקורבין. זאת  בנוסף להיעדר עקרונות ומוסר כמו במקרה של מיליבנד, והנסיגה הרחבה יותר של השמאל מכל נכונות לעמוד לצד ישראל הדמוקרטית, הכוללת את הנטייה הגוברת לקבל את מאמצי הדה-לגיטימציה לאומה שלמה שפעם השמאל תמך בה. הלייבור תמשיך להידרדר אלא אם כן חבריה ההגונים, לצד ציבור מצביעיה ההגון – שאינם מקבילים לקבוצה הקטנה של חברי המפלגה שבחרו בקורבין למנהיג – יחליט שנמאס לו.

______

טד ר. ברומונד הוא מומחה ליחסים ביחסים אנגלו-אמריקניים ועמית בכיר במרכז החירות ע"ש מרגרט תאצ'ר במכון הריטג'. רובין סימקוקס הוא עמית במרכז החירות ע"ש מרגרט תאצ'ר במכון הריטג'.

המאמר המקורי פורסם במגזין הוויקלי סטנדרט. אנו מודים למערכת על הרשות לתרגמו.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. יהודים תתעוררו אצל הגויים זה לא משנה שמאל או ימין שחור או לבן הם כוווווללללםםם שונאי יהודים אנטישמים מולדים ודבר לא ישנה את זה וזה מה ששמר על עם ישראל כי כל פעם שרצינו להדמות לגויים הם הזכירו לנו בדרך אכזרית שאנו עם לבדד ישכון אז ךכל המתחנפים למינהם תלמדו היסטוריה יהודית תקראו קצת את כתבי הרמבן ואת מכתבי הרמבם ועוד אין ספור כתבים של חכמי ישראל האמיתים ותראו שאין חדש תחת השהש

    1. לסמי: אני מסכים איתך במליון אחוז. אני גר בחול ומרגיש את זה באופן כמעט יומיומי.
      ועוד, יום אחד פשוט עלתה לי תובנה. בתור אחד שהעביר את ילדותו בארץ בשנות השמונים התחנכתי שהייתה אנטישמיות, אבל העולם לכאורה התעשת, והנה עכשיו העולם רגיש סובלני ונגד אנטישמיות. איזה נאיביות… אחרי אלפי שנים של שנאה תהומית שבה ילדים גויים גדלים איתה בבית, פתאום הם יבהלו כל כך מההרג שהם עצמם ביצעו של אלה שהם שונאים כל כך ויתקנו את דרכי החשיבה שלהם. פשוט לא נעים להם שהם נתפסו במערומיהם.
      ואני עשיתי בדיוק את מה שאתה מציע, קראתי את עדיות היסטוריות של דמויות מכרזיות ביהדות.
      באמת שאין חדש תחת השמש.

  2. אני לא אתפלא אם הם אלו שמאחורי ההפגנות של הערבים באנגליה נגד ישראל . הם בטוח נותנים להם רוח גבית ולגיטימיות למעשה השנאה והפגיעה ביהודים באשר הם ובפרט באלו שחיים באנגליה .

  3. די לבכיינות זה שונא אותנו וזה לא אוהב איתנו.אתם יודעים.הלוואי שישנאו אותנו.זה רק יעשה לנו טוב.אוי לנו מהאוהבים .השונאים רק טוב יעשו לנו.שכחנו את נבואת בילעם המפוארת. מלא כסף של עאלק אוהבים ניכנס למדינת ישראל כדי להחריב אותה.היתחברנו לגויים והתוצאה זוועה.לא מאמינה לאף מילה של התיקשורת. עם ישראל בארץ ובעולם מדורדר בטרוף בגלל הכסף.אני כולי מבועתת מיהודי אמריקה.מהוליווד מאלה שמריצים מועמדים.זה לא עם ישראל.גם פה בארץ משהו נורא קורה.אנחנו ביכלל לא עם ישראל.הכל פה במדינה מזויף.הדת היא ביכלל לא אמונה.התרבות לא תרבות.המישפט גם לא.התיקשורת היא ביכלל לא מייצגת מילה זו.הלוואי שישנאו אותנו הלוואי.ואז תיראו.כמה יופי יצא מתוכנו.נהיה העם הכי יפה בעולם.הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב.מתכנתים אותנו בטרוף להרע להזיק לפגוע.כי אנחנו לא אנחנו.נתנו לאחרים להישתלט עלינו ולפגוע בנו.אם היו שונאים אותנו זה היה טוב.ההיתחברות לגויים דרדרה אותנו בטרוף.איבדנו זהות.יש משהו אמיתי במדינה.זה גם מה שאומר התנך הנבואי.כוחו של עם ישראל דווקא בבדידות.אז יביא את הבשורה הכי מפוארת בעולם.נכון להיום אנחנו ביכלל לא עם ישראל

  4. טוב, אני מוכרח לאמר שכשאני קורא על מצבה של מפלגת הלייבור הבריטית אני דווקא מתעודד: המקבילה הישראלית של מפלגת הלייבור, הלא היא מפלגת העבודה שלנו, אמנם עלובה, מדולדלת ומדוכאת, אבל עדין לא התדרדרה לתהומות הלייבור הבריטי.
    אחרי שקוראים על ג'רמי קורבין, ג'ורג' גאלאואיי, קן ליווינגסטון ושאר חבריהם, אפילו מירב מיכאלי, סתיו שפיר, יוסי יונה או זוהיר בהלול נראים לפתע מתונים, שפויים וציוניים לעילא.
    גם זו נחמה מסוימת…

  5. "לג'רמי קורבין יש עבר ארוך של תמיכה במטרה הפלסטינית, ועבר ארוך בהתאם של עמידה לצד גורמים אנטי-ישראליים, אנטי-אמריקניים ואנטי-בריטיים."
    את המידע הזה חייבים לחשוף בפני הציבור הבריטי – ואני מתכוון בעיקר לעניין פעילותו של קורבן לצד גורמים אנטי-בריטיים. מן הראוי שהבוחרים בבריטניה יידעו, כי כאשר קורבן וחבר מרעיו מתבטאים ופועלים נגד ישראל וארה"ב, הם לא עושים זאת למען אינטרסים בריטיים אלא כנגדם דווקא. כל אדם וכל עם קרובים לעצמם; ולכן, זה הדבר היחיד שעשוי להרחיק את המוני הבריטים מהרעה החולה הזו, שהשתלטה על מפלגת הלייבור.