יחסים אסורים? רביב דרוקר ומבקר המדינה

שערורייה רודפת שערורייה במשרד מבקר המדינה: מסכת קשרים תמוהה בין העיתונאי רביב דרוקר למשרד המבקר, ששיאם במינוי בכיר 'התנועה לחופש המידע' כיועץ המשפטי למבקר, מעלה שאלות קשות

קשר מטריד עם המבקר; דרוקר. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר נחשפנו שוב לקמפיין הפוליטי שמנהל מבקר המדינה יוסף שפירא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. דו"ח הנסיעות החדש בעניין 'ביביטורס', המתבסס על מידע חלקי ומוטה, מצטרף לדו"חות תמוהים קודמים של מבקר המדינה בעיצומה של מערכת הבחירות האחרונה. למרבה ההפתעה, מסתבר שפעילותו הגלויה של המבקר היא רק חלק מהתמונה, וגורמים נוספים רוחשים ובוחשים מתחת לפני השטח.

בטור שפורסם בעיתון 'הארץ' למחרת פרסום דו"ח מבקר המדינה האחרון על נסיעות ראש הממשלה, חושף העיתונאי רביב דרוקר את מערכת היחסים האינטימית שלו עם משרד המבקר: העברת חומרים, תזמון פרסומים ועבודה צמודה עם חוקרי המשרד הפכו ללחם חוקו של דרוקר. כפי שנראה להלן, יחסים אלו הגיעו לשיא בתחילת השנה, כאשר שותפו של דרוקר ב'תנועה לחופש המידע', פרופ' יורם רבין, מונה ליועץ המשפטי של מבקר המדינה. מידע זה מעלה שאלות רבות על תפקודו של מערך ביקורת המדינה, אמינותו ומניעיו. למרבה הצער, במשרד המבקר סירבו להתייחס לפניותינו בנושא. יראו הקוראים וישפטו.

באותו טור, שנשא את הכותרת "כך וינשטיין ושפירא הצילו את נתניהו", מגולל דרוקר את הסיפור מנקודת מבטו ותוקף את שפירא על מסמוס חקירת הפרשה. במהלך הדברים מתאר העיתונאי את קשריו ארוכי השנים עם משרד מבקר המדינה, ובעיקר עם אחד החוקרים שם, ניצב־משנה בדימוס נחום לוי, שהיה מופקד על חקירות שנערכו בעניין נתניהו במהלך השנים.

"בפגישתנו הראשונה, אחרי שנחשף לחומר, לוי נראה המום מעוצמתו וגם מתוסכל מאוד. כמעט מיואש", מספר דרוקר ומתאר מסמכים שונים שהעביר ללוי, שהגיב לדבריו בתדהמה: "הלוואי שבתחילת חקירות דרעי ונתניהו היה לנו עשירית ממה שיש פה". דרוקר עמד אפוא בקשר רציף עם לוי במשך תקופה ארוכה. העביר לו חומרים, סיפק לו עדויות ויחד עמו ניסה לגבש חקירה אפקטיבית. בדיעבד טוען דרוקר שפרסום החומר אולי "היה משפיע על בחירות 2013".

בשלב מסוים החליט שפירא להחליף את לוי בצוות החקירה, מהלך שדרוקר מתאר כצעד שנועד לפגוע בחקירה. בתיאור הפרשייה חושף דרוקר עובדה מדהימה. מסתבר ששפירא היה מודע לכעסו של דרוקר, ובחר לרכך אותו. כיצד? באמצעות מסירת סקופ. לא ייאמן כי יסופר: שפירא בכבודו ובעצמו מחפש ללא לאות את דרוקר הכועס כדי לספק לו סקופ. וכך מתאר זאת דרוקר:

הידיעה על הדחת לוי פורסמה לראשונה ב'הארץ' ב־12 בספטמבר 2012. בבוקר שבו פורסמה הידיעה, בשעה שבע, התקשרו אלי ממשרד מבקר המדינה. לא עניתי. השאירו הודעה, "המבקר מחפש אותך"… לאורך הבוקר המשיכו לחפש אותי ממשרד המבקר. "אולי אתה יכול להגיע אליו לפגישה היום?" נשאלתי. לא הסתדר לי. בסוף דיברנו בטלפון בצהריים.

"רציתי לתת לך ראשון את הסיפור על מי יחליף את לוי", אמר המבקר. "מי?" שאלתי. "עמיחי שי", אמר המבקר בגאווה. "הוא היה ניצב במשטרה. מכיוון שלא ענית", התנצל שפירא, "כבר הוצאנו את זה". החמצתי את הסקופ הענק.

צריך לשפשף את העיניים בחוזקה כדי לוודא שאיננו חולמים: מבקר המדינה, שופט מחוזי לשעבר, מדליף 'סקופ' לעיתונאי בנוגע לחקירה פוליטית אסטרטגית שמתנהלת במשרדו. מה זה מעיד על מניעיו של שפירא? מה ניתן להסיק מכאן על טיב היחסים בין המבקר לדרוקר? האם החיזור המשונה הזה מלמד על השפעה מסוימת של דרוקר על שפירא, הנמשכת אולי עד היום?

הסוכן של דרוקר במשרד המבקר?

בשנת 2004 הקים דרוקר את 'התנועה לחופש המידע', הפועלת להשגת מידע מרשויות המדינה. שותפיו של דרוקר להקמת התנועה היו פרופ' יורם רבין וד"ר יובל קרניאל. עכשיו תחזיקו חזק. לפני חצי שנה פרש רבין מהנהלת התנועה, בעקבות תפקיד ממלכתי שקיבל בשירות המדינה. מנחשים איפה? זה לא קשה מדי: בינואר 2016 מונה פרופ' רבין ליועץ המשפטי של מבקר המדינה. באתר משרד המבקר פורסמה הודעה על המינוי, אך באופן מפתיע, ואף שפורסם מידע על הרזומה של רבין, תפקידו המרכזי בתנועה לחופש המידע של דרוקר נעלם מהודעת משרד המבקר.

לא מדובר בתפקיד שולי. כדי להבין את מרכזיותו של רבין במשרד המבקר כיום, די להביט בתרשים ההיררכיה של משרד המבקר כפי שהוא מופיע באתר המשרד:

יועץ משפטי למבקר

 

הבנתם את זה? בכיר בעמותת השמאל הקיצוני של דרוקר משמש כיום בתפקיד מפתח במשרד המבקר, שיש לו השפעה דרמטית על דו"חות הבוס שלו.

הפוליטיקה של חופש המידע

הדברים חמורים שבעתיים כאשר מכירים לעומק את התנועה לחופש המידע ומטרותיה. למרות שמה המפתה, 'התנועה לחופש המידע' היא ארגון שמאל קיצוני מובהק. הדבר בא לידי ביטוי בתורמים, בחברי ההנהלה ובפעילות. נסקור זאת בקצרה.

מי שהקימה את הארגון ותמכה בו מראשיתו היא 'הקרן החדשה לישראל' – העומדת מאחורי עשרות ארגוני השמאל הקיצוני בישראל. מדברים שמפרסמת התנועה לחופש המידע ניתן להתרשם כי הם רואים בקרן שותפה אסטרטגית, הרבה מעבר למקור מימון. כך, למשל, נכתב בהודעת הארגון בעקבות פגישה שקיימו ראשיו, בהם רבין, בניו יורק עם אנשי הקרן החדשה:

הקרן החדשה לישראל פועלת למען חיזוק הדמוקרטיה בישראל וקידום החופש, הצדק והשוויון לכל אזרחיה. הקרן משקיעה במאות ארגוני שטח המחוללים שינוי, מטפחת יוזמות חברתיות ומעצימה מנהיגים חברתיים. הקרן העניקה את התרומה הראשונה, אשר אפשרה את הקמתה של התנועה לחופש המידע, והיא מוסיפה להיות אחד מהגופים המרכזיים התומכים בפעילותה של התנועה.

חופש המידעעע
שותפים אסטרטגיים?

הדבר ניכר גם בסכומי התרומות. בשנת 2014 העבירה הקרן 109 אלף שקלים לתנועה, סכום המהווה כשליש מתקציבה הכולל באותה שנה. בשנים הקודמות נע הסכום בסביבות אותה רמה.

התלות בקרן החדשה לישראל חורגת מעבר לתמיכה הכספית. מלבד היו"ר, רביב דרוקר, ניתן למצוא בהנהלת התנועה לחופש המידע פעילים בכירים אחרים בארגוני הקרן החדשה לישראל. בהם למשל, עו"ד אלונה וינוגרד, לשעבר מנכ"ל התנועה, שעבדה בקרן החדשה לישראל והייתה אחראית על "הקרנות המשפחתיות ועל תכנית המשפטנים", פרויקט דגל נוסף של הקרן; ורן מלמד, סמנכ"ל עמותת 'ידיד' הנתמכת גם היא על ידי 'הקרן החדשה לישראל', שבעברו היה דובר מפ"ם ומרצ.

חברי ההנהלה האחרים גם הם אנשי שמאל קיצוני מובהקים. ניתן למצוא שם את רועי פלד, שהיה יועצו של חבר הכנסת לשעבר חיים אורון ממרצ'; ואת דקלה אביגיל, שעבדה בלשכתו של שר החינוך לשעבר יוסי שריד וגם כעוזרת פרלמנטרית של אורון.

אין להתפלא אפוא כי 'התנועה לחופש המידע' משתפת פעולה עם ארגוני שמאל אחרים בקמפיינים שהם מבצעים, כמו למשל שותפותה הבולטת עם 'מולד' – ארגון נתמך הקרן הקשור למפלגת העבודה, בעניין החטיבה להתיישבות.

לאחרונה אף הצטרפה 'התנועה לחופש המידע' לגילוי דעת של ארגוני שמאל הקוראים לאפשר ל'שוברים שתיקה' לשמור על חיסיון העדויות שבידיהם, ולא למסור אותם לרשויות החוק כדרישת היועץ המשפטי לממשלה.

הקרן החדשה להפלת הימין. צילומסך
הקרן החדשה להפלת הימין. צילומסך

 

הקמפיין של דרוקר

הקרן החדשה לישראל מרבה לתקוף את ראש הממשלה נתניהו חדשות לבקרים, והאווירה בקרב הקרן וארגוניה היא שנתניהו הוא האויב המרכזי. במערכת הבחירות האחרונה פעל העיתונאי דרוקר כמין יועץ־על לשמאל, ופרסם המלצות בדבר הדרך שעל השמאל ללכת בה כדי להפיל את נתניהו.

במאמר ב'הארץ' מ־25 בינואר 2015, תחת הכותרת "זה הזמן לדבר על הגברת", קרא דרוקר למחנה הציוני לתקוף את נתניהו ורעייתו במקום לעסוק בהתנצלויות. ב־1 במרץ באותה שנה הוא הגדיל לעשות ופרסם ב'הארץ' "מכתב לציפי לבני" שבו הוא קורא לה לוותר על הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה שהוסכם עליה בינה ובין הרצוג, משום שהיא פוגעת בסיכוי לממש את מטרת העל של החלפת נתניהו. הנה קטע הסיום הנרגש:

עכשיו תדמייני את זרמי החשמל שתחוללי בכל המחנה שלך אם פתאום תוותרי על האגו, ותראי שלמען המטרה הגדולה יותר את מוכנה לוותר על האינטרסים שלך. תחשבי איזו הבעת אמון זו תהיה במנהיגות של הרצוג. זו יכולה להיות ההחלטה שתפריד בין עוד קדנציה של נתניהו למהפך, וזה רק בידיים שלך.

בסוף המכתב מופיעה ההערה הבאה: "הכותב הוא עיתונאי 'חדשות 10'". תודו שזה משעשע למדי.

ובכן, רביב דרוקר הוא פעיל פוליטי נלהב במחנה "רק לא ביבי", הפועל להדריך את המחנה הפוליטי שלו לשם השגת המטרה הנכספת. כשדרוקר מעורב עמוקות במתחולל במשרד המבקר, ובמקביל הוא משתמש במעמדו ובכישוריו כעיתונאי כדי להמליץ מה יש לעשות בבחירות, לפנינו שני צדדים של אותו המטבע, כזה שנוסף לו לאחרונה חיזוק משמעותי בדמות מינויו של רבין ליועץ המשפטי במשרד המבקר.

בהקשר זה קשה שלא לשכוח את התזמון המפתיע שבו פורסם דו"ח מבקר המדינה על מעונות ראש הממשלה: 17 בפברואר 2015, חודש בדיוק לפני הבחירות, ובין שתי קריאותיו של דרוקר ב'הארץ'. מי שהצטער על תזמון לא נכון של פרסום ש"אולי היה משפיע" על בחירות 2013, הפיק את הלקחים. הפעם הדו"חות (היה גם דו"ח הדיור, זוכרים?) פורסמו בול בזמן.

מארג היחסים המשונה בין דרוקר, התנועה לחופש המידע ומבקר המדינה, מעורר שאלות רבות. האם מינויו של פרופ' רבין קשור לחיזור הגורלי של המבקר המנסה להעניק לדרוקר 'סקופ'? האם לפרופ' רבין הייתה השפעה כלשהי על דו"ח הנסיעות המוטה של המבקר נגד נתניהו? האם בכלל ראוי שבכיר בארגון שמאל קיצוני יתמנה לתפקיד בכיר אצל מבקר המדינה, והאם לא היה ראוי שמידע זה יפורסם בהודעת משרד המבקר על מינויו של רבין? אלו שאלות שאני משוכנע שהעיתונאי האמיץ דרוקר היה מעלה, אם רק היה חוקר את הפרשה.

בינתיים אנו נותרים עם תהיות קשות ומטרידות, ההולכות ומצטברות. כבר הצבענו על הבעיות החמורות בדו"ח הנסיעות האחרון, שתקף רק את נתניהו בעודו מודה שמדובר בתופעה כללית ורחבה בהרבה, וכבר התרגלנו לתזמון הפוליטי של פרסום הדו"חות, שהפכו לחלק בלתי נפרד מקמפיין הבחירות האחרונות. אמינותו של מוסד המבקר נמצאת בשפל. על פי ההתפתחויות האחרונות, נראה שהשיא עוד לפנינו.

ממשרד מבקר המדינה לא נמסרה תגובה. נפרסמה מיד כשתתקבל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

46 תגובות למאמר

  1. ומבקר המדינה עוד מתנצל בפניו. כך מצהיר בגאווה דרוקר עצמו.
    מה יש לומר – רק בישראל.

    1. נו, אם כתוב ברוטר, אז זה וודאי מקור מוסמך 🙂

    2. נו, אם הרשל'ה חושב שצריך "להרוג את השליח" (רוטר) – סימן שהמסר שנושא השליח קצת מטריד אותו.

    3. תמיד אמרתי דדרוקר אינו עיתונאי אלה חתרן המקהל שכר מהקרן החדש וגם מערוץ 13 ועסוק ברדיפה ללא קשר לעשיה וזאת בשל כך שהינו מוטה לצד אחד משרד מבקר המדינה צריך לבדוק אם עוביו גם מקבלים שכר כפול גם מהקרן

  2. הימין צריך להלין רק על עצמו שמצבים לא יאומנו כמו אלה המתוארים במאמר בכלל מתקיימים משום שביבי והליכוד יושבים בשילטון והם אלה שממנים או לפחות מאשרים את מינוי מבקר המדינה (תקנו אותי אם אני טועה).
    כל עוד ימונו אנשי שמאל לתפקידי מפתח במימשל שלנו (שופטי בית המשפט העליון, מבקרים וכו') אלה התופעות שנראה שרק ילכו ויחריפו ככל שיתמשך שלטונו של הליכוד, עקב נואשותו של השמאל להוריד בכל מחיר את מחיר את הליכוד והם נעשים חצופים יותר וחסרי בושה יותר ככל שהזמן חולף ובאופן כמעט גלוי פועלים באמצעים מינהלתיים להפלת השלטון שנבחר באופן הכי דמוקרטי

    1. הרי ביבי בחר את המבקר, אחרי שהוא והרעייה עשו לו ראיון עבודה. אל מי אתם באים בטענות? ברגע שהמבקר עושה את עבודתו ומחליט לחקור את הקיסר ביבי, פתאום כולם באים אילו בטענות. בושה.

  3. מאיפוא לדעתכם היה לרביב דראקר את כל פירוט הנסיעות של נתניהו? הרי רביב לא ביקר בלישכתו של נתניהו.. מי שיכול היה להעביר לו זה רק מי שהיה ראש לישכתו בתקופה ההיא ורצה לרשת את מקומו . רק לו היתה גישה לכל המסמכים ולכן נתניהו חשד בו רק היה לו קשה להוכיח ..מכאן הקשר החזק של רביב לנפתול להפלת נתניהו בכל הדרכים

  4. קשה לדעת מאיפה להתחיל ולהסביר כמה המאמר מופרך. אולי בטענה שיש קשק קרוב ופסול בין דרוקר לבין המבקר למרות שהעובדות מלמדות כי דרוקר קוטל את המבקר חדשות לבקרים (ובל נשכח שאת המבקר בחר נתניהו…)? או שמא בטענה שכאשר המבקר ביקש לתת לדרוקר סיפור משעמם על מינוי חדש במשרדו, סיפור שדרוקר כלל לא התעניין בו, מטבע הדברים, מדובר היה ב"סקופ" היסטרי "בנוגע לחקירה פוליטית אסטרטגית שמתנהלת במשרדו"? ואולי בעצם נתמקד בשאלה כבדת המשקל, "האם בכלל ראוי שבכיר בארגון שמאל קיצוני יתמנה לתפקיד בכיר אצל מבקר המדינה?". ובכן, כנראה שלדעת הכותב התשובה שלילית, ובמדינה מתוקנת כאשר מראיינים מועמד לתפקיד כזה יש לפסול אותו בשל דעותיו הפוליטיות…

    1. לפסול מישהו לתפקיד בגלל עמדותיו השמאליות? חס וחלילה. איזה רעיון מחריד!
      פסילה לתפקיד בגין דעה פוליטית נועדה רק, ואך ורק, לאנשי ימין. עיין ערך פסילת רות גביזון, בעלת ה"אג'נדה", שבוצעה באדיבות הוד רוממתו אהרון ברק.

  5. מה?! לעיתונאים יש קשרים עם מקורות?! ועוד בממשלה?!!! מה זה פה, דמוקרטיה?!!
    איזה ״תחקיר״ מביך. אין פה כלום.

    1. אמרתי לכם מבקר המדינה הוא פופוליסטי
      הוא חתרן בלתי נלאה
      ונוא והדראק משת"פו.
      ביזיון.
      עובדת במבקר המדינה ביקשה הגנה מפני שחיתויות כדי לחשוף מידע על מבקר המדינה.
      וכנראה השתיקו אותה.

  6. וואו ואוו ים תככים.אני רואה הרצאה על הפוליטבירו הרומאי.התככים ברומא.מלא תככים שם .תככים תככים תככים.כששומעים מבינים למה הפוליטיקה כל כך מלוכלכת. רומא ותככיה שולטים בימינו בחצר הפוליטיקה הישראלית.אז ככה הישתלט השמאל על כל מוקדי הכח במדינה.ליקרוא איך הצבא הפך מכשירים אפליקציה ומגויס לסייע למיסתננים הלא חוקיים בדרום תל אביב ולא להאמין.המולך הפגני אהרון ברק רוחו הרעה והנוראה שולטת בכל רחבי המדינה.אליל פגני זה הפך לתוכנה עבריינית שהישתלטה על הכל.אנחנו מישתחווים למוח.אין באמת דמוקרטיה במדינה על מי אנחנו עובדים.בימינו צריך לומר לך בעיקבות הכסף.הכסף הרע שבא מבחוץ בוחש בעיניינו בכל.האליטות שלנו מכורות לכסף הפלילי העברייני הזה.מתוכנתות על ידו בטרוף. מעתה אמור מי מתכנת את זה ואיזה כסף מתכנת את השני. הכל קשור בכסף.עוד שערוריה ועוד שערוריה וכבר אתה לא יודע אם יש במי להאמין.זוהי עונת עגל הזהב ומירוץ מטורף אחריו.אנחנו במו ידינו מביאים על עצמנו חורבן.הרס עצמי.

  7. אמרתי לכם מבקר המדינה הוא פופוליסטי
    הוא חתרן בלתי נלאה
    ונוא והדראק משת"פו.
    ביזיון.
    עובדת במבקר המדינה ביקשה הגנה מפני שחיתויות כדי לחשוף מידע על מבקר המדינה.
    וכנראה השתיקו אותה.

  8. אני קורא עיתונים מעל 35 שנה, ולא חושב שאי-פעם נתקלתי ב"תחקיר" כל-כך מביך. המבקר שפירא שהומלץ לנתניהו ע"י עו"ד הבית דוד שמרון, ונבחר על ידו לתפקידו לאחר ראיון אישי בבית ברח' בלפור (חידה: למה דווקא שם ולא בלשכה?) "מנהל קמפיין פוליטי" נגד ראש הממשלה. חברי הנהלת התנועה לחופש המידע שהיו קשורים למרץ או מפלגת העבודה הם "שמאל קיצוני" (אז מה זה שמאל מתון? ש בכלל כזה דבר?).
    אבל זה עוד כלום. יש/היו לתנועה כמה חברי הנהלה שלא מוזכרים במאמר:
    http://www.meida.org.il/?p=3992
    מיקי איתן, ח"כ מהליכוד באותה תקופה, ועמית סגל – ממש שמאל קיצוני.
    ואם לדרוקר כאלה יחסים קרובם עם המבקר, למה הוא קוטל אותו במאמר המצורף, שכותרתו "כך וינשטיין ושפירא הצילו את נתניהו", ובכל הופעותיו של דרוקר בתקשורת מאז פרסום הדו"ח? ככה זה עם שמאלנים, לא רק את המדינה הם שונאים, אלא גם אחד את השני.

  9. אתם יכולים בבקשה להוסיף בדף הבית עמודה של כתבות פופולריות ועוד אחת לכתבות עם הכי הרבה תגובות?

  10. צפוי לתביעת לשון הרע. זו עתונות ביבין , ברמה נמוכה המעידה על חשיבה נבובה. חנטריש בריבוע.

    1. נא לא להפחיד בתביעת לשון הרע
      אם העובדות נכונות, חובה לפרסם אותן
      גם כשביבי בוחר במבקר, לעיתים הוא נאלץ לבחור בין שמאלן אחד לאחר.
      לכן אנו זקוקים להנהגה טובה יותר מביבי

  11. הדבר אינו מפתיע. כך זה גם בבתי המשפט. אם מישהו טועה לחשוב בתמימותו שמשפט במדינת ישראל מייצג את החוק או את הצדק (לעתים קיימת סתירה ביניהם) יש והוא טועה. כאשר קיימים יחסים "מיוחדים" בין שופט לעורך דין המייצג את אחד הצדדים, אפשר להיפרד לשלום מראש מהתקווה שהשופט ינסה לרדת לחקר האמת ויפסוק לפי הממצאים. במקרים אלה נכתב פסק הדין עוד לפני שהחל הדיון והדיון יהא מהיר וימנע (בפירוש) מן הצד שנדון להפסד להציג עובדות שעשויות (או עלולות, בעיני השופט) למנוע ממנו לפסוק כפי שהחליט עוד בטרם החלו הדיונים.

  12. יחסים אסורים? בטח !! נתניהו ממנה יועץ משפטי למזמז את התיקים של יקיריו. מפכ"ל משטרה לפי בחירתו. מבקר לפי בחירתו . בקיצור חבורה שתשתיק הכול כדי שיוכל למלוך על המדינה לעד.

  13. בכל מדינה מתוקנת דרוקר לא היה יכול לעבוד כעיתונאי.

    דרוקר מקבל מימון זר משונאינו ולכן הוא לא יותר מאשר שכיר חרב של האנטישמיות המודרנית.

    בדיוק כמו שאר ארגוני השמאל בימינו.

  14. רביב קרוקר כשמו כן הוא .בוחש בחרא למצוא את לחמו .כלב שמירה של הדמוקרטיה ואוכל
    פגרים . רונאל פישר מס' 2 . טובל ושרץ בידו . ממסאבי ישראל שיביאו לחורבנה .

  15. מאסנו כבר בכל התחקירים האלו נגד ראש הממשלה , תפנימו , הבנאדם ישר כמו פלס לא תמצאו כלום כי לא היה כלום , אנחנו מאמינים בניקיון כפיו , וכמה שתחפרו תגרמו לנו להעריץ אותו. יותר ויותר ויותר ויותר על עמידתו האצילית במרדף המוטה שלכם . אוהבים אותו ומעריצים אותו על הדרך בה הוא מתנהל בכל המרדפים שלכם . זה הפך להיות מאוס , פשוט מאוס !!!

    1. מירה, נתניהו בונה על מטומטמים וחמורים מהסוג שלך. הם שמשאירים אותו בשלטון ועוזרים לו לזמבר גם אותך, טיפשה. וזה לא קשור לשמאל-ימין. אני ממש לא איש שמאל. אבל נתניהו הוא מנוול שעסוק מבוקר עד לילה בהישרדות שלו. תתעוררי, טיפשה.

    2. שונאי ישראל רואים ונחרדים: היצוא הישראלי הפך לגדול יותר מהיבוא, יחס חוב תוצר הולך ומשתפר, יתרות המט"ח גבוהות, מספר שיא של רכבים חדשים נמסרים לאזרחים, היחסים המדיניים של מדינת ישראל עם הודו, רוסיה, יוון, מצרים וסעודיה מתהדקים ומאפשרים עסקות כלכליות אדירות, מדינות אפריקה מחדשות את הקשרים עם ישראל, לכל אורך סיני נבנית גדר למניעת כניסה של מסתננים, לישראל 10 סוללות כיפת ברזל, שרביט קסמים (קלע דוד) וחץ 3, מערכות הגנה משוכללות מפני מתקפות סייבר, יכולת שיגור לוויינים לחלל, צוללות עם יכולת מכה שנייה, טנקים ונגמ"שים עם מעילי רוח, בישראל חל שיפור עצום בתשתיות ברכבות ובכבישים, הישראלים נמצאים גבוה-גבוה מבחינת תוחלת החיים ונמוך-נמוך מבחינת תמותת תינוקות, יש בישראל גידול עצום במספר מכשירי ה-MRI, נפתח בית חולים חדש באשדוד ונפתחו שני בתי ספר נוספים לרפואה, הוקמו מתקני התפלת מים וכבר לא מדברים על מפלס הכינרת, שיעור האבטלה מעורר קנאה, ההשקעות בהייטק שוברות שיאים, החברות הגדולות בעולם פותחות כאן מרכזי פיתוח, יתרות המט״ח חצו את רף 100 מיליארד הדולרים. אז איך יפסיקו שונאי ישראל את החגיגה הזאת? ירחיקו את נתניהו מהגה המדינה על ידי שטיפת מוח יומיומית בתקשורת נגד כל צעד שנתניהו עושה.

  16. לצופה הממוצע לא ברור החיבור בין אנשי השמאל לקרן לישראל החדשה. ועד היכן מגיעם שורשיה. בת של עוכר ישראל. אלון ליאל והבעל של רחל ליאל מנכלית הקרן. הלוא היא דפנה ליאל. מגישה כתבת ועורכת בכירה בערוץ 2. רק מתקדמת בסולם הדרגות. המדובר בשני ערוצי שמאל קיצוני 10 דרוקר ו 2 ליאל. המחוברים היטב לקרן לישראל החדשה. וכלם מחוברים למבקר המדינה. ומשגעים את הציבור ביחד עם עתון הארץ מעריב וידיעות ומחליטים מה יכתב ועל מה נדבר ומה נראה. ואחר כך מתפלאים למה הציבור רואה ומצביע הפוך. הציבור מספיק חכם לדעת את כל זה.

    1. מעריב נסגר מזמן. NRG, ישראל היום ומקור ראשון בשליטת אדלסון, מקורבו של נתניהו. ואחר-כך מתפלאים למה הציבור רואה ומצביע נתניהו.

  17. איכן וועדת טירקל , על תפקיד של מזכירה משרד ראש הממשלה ממנים ועדה , לראש הממשלה אין סמכות בלי אישור של ועדה זאת או אחרת ומבקר המדינה ממנה איש שמאל מהגרעין הקשה לתפקיד משמעותי העשוי להשפיע על החלטותיו ויתרה מכך עשוי לשמש מקור לעתונות בהדלפות מגמתיות

  18. לקרוא ולא להאמין ! עולם שלישי לפנינו !
    יש לקרוא לעובדת שרצתה לחשוף את שחיתות המבקר והושתקה. שנית, על היועץ המשפטי להעיף מייד את המבקר שדווקא יש לבקר אותו וכי לו אסור לעסוק בביקורת ! כך במפורש, לאור הכתבה המצמררת עד עילפון.
    אנשים אלה פועלים באמצעות הקרן לישראל חדשה,הידועה לשימצה, להעברת השילטון לילדים המגודלים והחובבנים לפיד, בנט, בצורה מושחתת, שפלה ומשפילה. מדינה הקשה ביותר לניהול ! אנו לא נוותר על ראש הממשלה מהטובים ביותר שידעה המדינה, בנימין נתניהו, שהינו איש רציני, חכם ביותר, ונמצא בתפקיד הנכון ביותר ואשר נבחר באורח דמוקרטי ביותר. אם חרפה זו של אלה לא תטופל ותוסר מעל ראשינו, נדאג להפגנות שירעישו את המדינה.

  19. הכל נראה שקר אחד גדול
    לא מאמין לאף מילה
    איך נתניהו מתנפל על המבקר שהוא עצמו מינה בהצעת יחיד.
    מענין איך הצלחתם לעשות כאילו שזה נשלח על ידי מישהו אחר.
    אני מבין שגם גאוני מחשב בוגרי 8200 עובדים בשביל נתניהו ועוד מעטט יתחילו להעלם כאן אנשים כמו אצל פוטין.
    אני במקום רביב דרוקר הייתי כבר מחזיק שומרי ראש.

  20. תודה על המידע החופשי הזה שגם כך היה גלוי לכל בניגוד לחטיבה להתיישבות למשל. מתי יתפרסם אצלכם התחקיר עליה ועל אנשיה, קשריה ומוטביה? אגב, מהגדרת ארגון זכויות אזרח נורמטיבי (בכל מדינה מתוקנת) כמו "התנועה לחופש המידע" כשמאל קיצוני אני מבין שאתם מגדירים את עצמכם כימין קיצוני. זה נקרא "גזרה שווה".

  21. יכולת הסקת המסקנות שלך היא ביזיון לאינטיליגנציה. אני איש ימין מתון וחבר בתנועה לחופש המידע. ראש הממשלה עובר על החוק כבר שנים כשהוא לא עונה לשאילתות הנוגעות לחופש המידע. התנועה פעלה גם בימי שרון ואולמרט, וטען לה דבר נגד ביבי באופן אישי. אנו דורשים מידע מכל גווני הקשת הפוליטית בישראל. מבחינת קשרים של דרוקר אין לי מושג, אבל דרוקר הוא עיתונאי חוקר, ובוודאי שעליו להעביר חומרים שהוא חושב שהם רלוונטיים למבקר המדינה, במיוחד כשמדובר בשחיתות ציבורית, והוא גם חייב להמשיך ולוודא היכן עומדת החקירה שהוא תרם לה. בקיצור, הכתבה הזו היא שטות אחת גדולה.

  22. ביבי שרה ועורך הדין שלהם מינו את המבקר. עכשיו הוא בוכה על זה שמינו עובד חדש במכרז לתפקיד במשרד המבקר. הזוי.

  23. עכשיו אני מבין מדוע איני מקבל מזה שנה וחצי את תוצאות הבדיקה של המבקר בקשר לחובות ערוץ 10

  24. בושה וחרפה. דרוקר ועוד כמה דומים לו נהנים לחפש תמיד משהו נגד מישהו. בדרך כלל זה נגד ראש הממשלה ו/או רעייתו, ולא חשוב בכלל אם יש בסיס לכתוב משהו, הוא כבר ימציא את זה. עתונאי חתרן, מציק וכדאי שכבר יחקרו אותו על כל מיני דברים ואז נראה איפה הוא עומד.
    ראש הממשלה הוא ראש הממשלה הכי טוב שיש לנו ומעניין אותי מי הוא חושב שיכול להיות טוב יותר ממנו? לצערנו, אין אפילו אחד.
    לראש הממשלה ורעייתו, שנה טובה ומבורכת, בריאות והצלחה.

  25. "למרות שמה המפתה, 'התנועה לחופש המידע' היא ארגון שמאל קיצוני מובהק. " — האם אתם מודעים לעובדה שזה שהם ארגון שמאל קיצוני לא אומר שאינם לגיטימיים?

  26. תחשבו באילו מדינות השלטון מאשים את מערכת המשפט?? נפלתם על הראש? מה זה משנה מאיפה הגיע המידע? או שהמידע נכון או שאננו. כל ה"שמאל הזה" שלא לומר ה"סמול" הוא הרי משתף פעולה עם האוייב כל רצונו לראות בחורבנה של מדינת ישראל, בגלל זה רבים מבחיריו ותומכיו (כמוני למשל) בחרו ובוחרים לסכן את החיים ולשרת בצבא ולהלחם במלחמות של הישות הציונית שכל רצוננו הוא לראות בחורבנה. הכי קל לתאר את מי שלא מסכים ואת מי שמבקר כאוייב העם, זה לא פטנט חדש. פוטין עושה את זה כל הזמן, מקרטי, עשה את זה, ועוד רבים ומכובדים כמו פינושה פרון ועוד. איזו מדינה זו שראש הממשלה מנסה להשתלט על הרשות הרביעית שכל תפקידה הוא להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה. במקום להתייחס לגוף הטענות תמשיך להכפיש את המבקרים. תגיד את השקר מספיק פעמים עד שיאמינו בו. ביבי תן לי להרגיע אותך, את קהל הבוחרים שלך ברובו זה כלל לא מעניין, הם יצביעו לך כי תמיד תמצא מספיק אנשים שישמחו לשבת סביב מדורת השינאה והטינה.

  27. אני ממש מודאג מדרוקר ומשכמותו,עיניהם מעוותות ומעותות את המציאות. בשם חופש הביטוי, נושם ברווחה שביבי שומר אותנו מכל זה.מזל גדול

    1. שומר על זה, ועל "החיים עצמם". התפקיד של נתניהו הוא להנהיג מדינה. התפקיד של דרוקר הוא לחשוף ידיעות חדשותיות. זה שנתניהו נטפל לדרוקר לא הופך את דרוקר לטועה. כמו שאמרו לפניי. או שהידיעות אמיתיות, או שלא. העובדה היא שבעניין מעון ראש הממשלה כבר המליצו להעמיד לדין את שרה בגין שלוש עבירות קבלת דבר במרמה.

  28. המאמר מסולף ומגמתי. "בכיר בעמותת השמאל הקיצוני של דרוקר" = "יורם רבין, עורך-דין ופרופסור למשפטים. כיום משמש בתפקיד היועץ המשפטי למבקר המדינה. בין השנים 2011 ל-2016 שימש בתפקיד דיקן בית הספר למשפטים ע"ש שטריקס של המסלול האקדמי המכללה למנהל. כתב וערך ספרים בנושאים של משפט ציבורי, זכויות אדם ודיני עונשין. ממייסדי התנועה לחופש המידע. חבר הוועד המנהל של העמותה למשפט ציבורי. היה חבר בוועדת דוברת לרפורמה בחינוך (2005). ב-2015 מונה לשמש היועץ המשפטי למבקר המדינה." העמותה אינה עמותת שמאל, ואם תסתכלו על המידע שהשיגו (http://www.meida.org.il/?cat=7) תווכחו בעצמכם.
    אתר שמתיימר להיות "מגזין יומי חדשותי ואינטלקטואלי" לוקה במגמתיות שאף עיתון אחר, אפילו "ישראל היום" ו"הארץ", לא מגרדים.

    1. אנשי ימין נותנים עיצות אחיתופל לנתניהו את מי למנות כדי להפיל אותו כמו שעשו בשידור הציבורי והמבין יבין

  29. בנימין נתניהו אשם שמיסמס את חוק העמותות.
    חוק העמותות היה יכול לשים סוף לתרומות שהקרן החדשה מקבלת ממשלות זרות.
    אבל נתניהו שריין את בני בגין וזה עזר לו ואף התגאה בכך והתבטא על כך שעיקר את החוק.