"בנט מוכר את המפלגה עבור אינטרסים אישיים"

מתקפה על נפתלי בנט מתוך 'הבית היהודי', על רקע המשבר עם נתניהו: לדברי שורה של בכירים במפלגה, בנט יוזם משברים לצרכיו האישיים, אינו סופר את הציונות הדתית ומסכן את ארץ ישראל

"הכל אינטרסים אישיים"; בנט. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

גורמים בכירים בבית היהודי תקפו היום בשיחה עם 'מידה' את נפתלי בנט, על רקע המשבר המתמשך בינו ובין נתניהו. אותם גורמים טוענים כי בנט "מוכר את המפלגה עבור אינטרסים אישיים". אחד מהם האשים את מקורבו הוותיק של שר החינוך, משה קלוגהפט, כמי שמעוניין להוציא את יו"ר 'הבית היהודי' מהממשלה במטרה למצב אותו כאלטרנטיבה לנתניהו.

"אתה צריך להבין", אמר לנו אותו גורם, "נפתלי בנט לראשות הממשלה זה קמפיין של שני אנשים, בנט וקלוגהפט. בנט מתחיל להבין שבסיטואציה הפוליטית הנוכחית הוא לא יצליח למצב את עצמו כאלטרנטיבה לנתניהו, ולכן קלוגהפט מנסה למשוך אותו החוצה מהממשלה. בנט לא יתפטר בעצמו, אז הוא הולך על הקצה כדי לגרום לנתניהו לפטר אותו".

הרקע לדברים ידוע. בשבועות האחרונים תוקף שר החינוך את ראש הממשלה נתניהו ללא הרף. זה התחיל באיום למנוע את צירופו של ליברמן לממשלה ואיום בהפלתה, המשיך בתמיכה בהגבלת הקדנציה של ראשי ממשלות לשתי קדנציות, ואתמול, בנאום לרגל יום ירושלים בישיבת מרכז הרב, אמר בנט, ברמיזה ברורה לכיוון נתניהו, כי "אי-אפשר להיות בעד ארץ ישראל בעברית ולהקים את מדינת פלסטין באנגלית". גם שרת המשפטים איילת שקד לא טמנה ידה בצלחת והכריזה, על רקע מינוי ליברמן לשר בטחון, כי בנט יהיה ראש הממשלה הבא, ותקפה את עורך-הדין של שרה נתניהו, שהעביר ביקורת על האופן שבו ניהלה השופטת את המשפט.

ההתבטאויות הפרובוקטיביות הללו לא פסחו על רבים מאנשי 'הבית היהודי'. מי שמשוחח איתם בימים האחרונים זוכה לשמוע כעס רב על שר החינוך. בכירים במפלגה תקפו היום בחריפות את התנהלות ראש מפלגתם. "בנט מוכר את המפלגה עבור אינטרסים אישיים", אמר ל'מידה' אחד מהם. בכיר אחר העריך כי "בנט מנסה למצב את עצמו כימני מול ליברמן ונתניהו ולא אכפת לו מהמפלגה. לא אכפת לו מארץ ישראל ולא מתורת ישראל, מה הוא עשה בחינוך? שום דבר. הוא חושב רק על עצמו, לא אכפת לו מהציונות הדתית ולא אכפת לו מהימין".

גורם אחר במפלגה העריך כי "המאבק בין בנט ונתניהו מצטייר כאישי וזה פוגע ביכולת של 'הבית היהודי' לגייס תמיכה ציבורית לעצור את היוזמה הסעודית. זה נראה שיש מגעים משמעותיים בין לשכת ראש הממשלה ובין הסעודים, ולכן אסור שזה יהפוך למאבק פוליטי. צריך לעצור את היוזמה הזו באופן ענייני. בפעם הקודמת כש'הבית היהודי' היו בממשלה, הם הצליחו לעצור את הפעימה הרביעית של שחרור האסירים. אם המאבק הזה ימשיך להיתפס כאישי, זה עלול להוביל את נתניהו לצרף את המחנה הציוני וללכת על היוזמה הסעודית. צריך לגייס את החברים בליכוד נגד היוזמה המסוכנת הזו, אבל אי-אפשר לעשות את זה אם הם יחשבו שהמאבק הוא נגד נתניהו".

דברי הבכיר מכוונים לכך שהמצב הפוליטי היום אינו שונה מהותית מזה שהיה ב-2014. גם אז היו דיבורים על תהליך מדיני, כולל תהליך ישיר בין שני הצדדים בתיווכו של ג'ון קרי. גם אז היו דיבורים על ויתורים מפליגים. יתר-על-כן, אז ציפי לבני הייתה חברה בכירה בקואליציה. אבל בנט התנהל אז בצורה אחרת לחלוטין. הוא לא ניהל קמפיין נגד נתניהו מתוך הממשלה, אלא הבהיר באופן ענייני מה הקווים האדומים מבלי לחולל משברים ולתפוס כותרות לעומתיות חדשות לבקרים.

הציע לבנט "להרגיע"; ליברמן. צילום: פלאש 90
הציע לבנט "להרגיע"; ליברמן. צילום: פלאש 90

הכל אישי

גם שר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן מזהה את האווירה העכורה שיוצרת ההתנהלות של בנט, וקרא הבוקר לשר החינוך להירגע: "אני מציע לידידי נפתלי בנט להרגיע", אמר בישיבת הסיעה, והוסיף: "מי שלא יכול להתאפק שילך לאותו ניתוח של פתיל קצר, אני ממליץ לו לפנות לאותו רופא. אנחנו זקוקים לעבודה משותפת עכשיו".

לחששות שמביעים חברי 'הבית היהודי' מצטרף גם חבר-הכנסת יואב קיש מהליכוד, המוביל את ההתנגדות לנסיגות מראשות שדולת ארץ ישראל. בראיון לקלמן ליבסקינד ב'גלי ישראל', טען קיש כי בנט מאלץ את הליכוד להתקרב ל'מחנה הציוני'. "במקום לפעול בצורה קונסטרוקטיבית", אומר חבר-הכנסת, "מהרגע הראשון שליברמן נכנס לקואליציה, בנט פועל כדי למנוע מהמחנה הלאומי להתאחד סביב העניין הזה. מאוד הופתעתי מהגישה שלו שהבית היהודי יצביע נגד כניסת ליברמן לממשלה". לדעת קיש, בנט מתנהל "כאילו הוא לקח החלטה אסטרטגית שהוא רוצה להיות בחוץ ולא משנה מה… אנחנו בליכוד לחצנו שליברמן ייכנס במקום המחנה הציוני. קיבלנו שת"פ עם איילת שקד שהייתה שותפה למהלך הזה. ואחרי כל זה בא בנט ואומר לא נכניס את ליברמן? זה יצר משבר אמון מאוד גדול".

אם עד עתה ביקורת מעין זו על בנט הושמעה בעיקר לא לציטוט או על-ידי גורמים מחוץ ל'בית היהודי', כעת נראה שהסכסוך עם בנט עולה מדרגה. כך למשל הצהיר השר אורי אריאל בישיבת הסיעה כי הוא לא אוהב את דרך המשברים. "זה לא יעבוד", אמר. "כל הדיאליזות בעולם לא ינקו את הדם הרע ביניכם". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מזהה את הסכנה בכך שבנט יוצר "לגיטימציה ציבורית וליכודית" להוצאת 'הבית היהודי' מהקואליציה. במכתב לפעילים ששלח השבוע הציע סמוטריץ': "ממשלת שמאל תהיה מסוכנת לעם ישראל ולארץ ישראל… באופן מיידי צריך לשדר מסרים מרגיעים לקואליציה ורה"מ".

לדברים מצטרף שלמה פיוטרקובסקי, עיתונאי בערוץ 7 ועיתון בשבע, שכתב אתמול כי "אמנם, בנט איננו האשם היחיד במצב שנוצר… עם זאת אי אפשר להתעלם, לעצום עיניים, ולהכחיש לגמרי את אחריותו של בנט לדרדור היחסים לשפל שאליו הם הגיעו. בנט פועל באסטרטגיה של יצירת משברים מכוונים, כשהדוגמה האחרונה היתה בולטת במיוחד".

איש לא יודע לאן ילכו הדברים. אולם דבר אחד ברור: ההתנהלות ה"קלוגהפטית" של שר החינוך, המכוונת ליצירת משברים חוזרים ומתמשכים מול ראש-הממשלה, מחוללת גם משבר פנימי בתוך 'הבית היהודי'. ההגנה האוטומטית שזוכה לה בנט כראש המפלגה מתחילה להיסדק.

תגובתו של שר החינוך נפתלי בנט: "מוטב שאתר 'מידה' יפסיק להיות אתר הבית הרכילותי של הליכוד ויפעל לטובת אג'נדה לאומית. לא הכל פוליטיקה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

29 תגובות למאמר

  1. חחחחחחחחח בנט מוכר את הבית היהודי עבור אינטרסים אישיים??? אז מה נגיד על ביבי? 🙂

    1. לירון, שנאתך לביבי גדולה מנאמנותך לאמת ולמדינה

    2. אני לפחות בוחר באנשים דבאמת אכפת להם מהמדינה לא כמו אנשים שבוחרים בביבי שהוא האינטסרנט והמאסטר בתרגילים מסריחים שבגלל זה לא מכבדים אותו ולא בגלל שום דבר אחר לא בגלל הדרך של השמאל ולא בגלל הדרך של הימין כי נתניהו הוא נחש נקודה. ואהבתך לביבי כלכך גדולה שאתה לא מסוגל יותר לראות את זה.

    3. אני לפחות בוחר באנשים שבאמת אכפת להם מהמדינה לא כמו אנשים שבוחרים בביבי שהוא האינטסרנט והמאסטר בתרגילים מסריחים שבגלל זה לא מכבדים אותו ולא בגלל שום דבר אחר לא בגלל הדרך של השמאל ולא בגלל הדרך של הימין כי נתניהו הוא נחש נקודה. ואהבתך לביבי כלכך גדולה שאתה לא מסוגל יותר לראות את זה.

    4. בטעות העתקתי את דבריך . מה שאני רוצה להגיד שאכפת לו בדרך שלו 🙂

    5. בסופו של דבר ביבי הוא תחמן ומניפולטור ענק ובגלל זה לא מכבדים אותו בעולם ובארץ . וחושבים שזה רק עניין של שמאל כל היום.

  2. המפד"לניקים הותיקים שהיו מאז ומתמיד סוג של "דתי מחמד" , פוחדים מהצל של עצמם.
    לא צריך להיות פרשן פוליטי בכיר כדי להבין שנתניהו לא יכול בלי בנט ולהיפך.
    אז שיאיימו אחד על השני.

  3. מסופר על תלמיד שהמנהלת הושיבה על כיסא ואמרה לו יש לי חמישה ילדים שיעידו נגדך שראו אותך זורק את האבן אז הוא אמר לה לי יש מאתים שיעידו שלא ראו אותי מחזיק את האבן. והנמשל ברור שיש בעיה כאשר הולכים בדרך של כח והיא מה הגודל והעוצמה של הגב שלך ומה העלויות של הפעולה. ולכן טוב יעשה אתר מידה ולא יתעסק בהאם בנט הולך בצורה של עוצמה אלא רווח והפסד של המהלך. האם בנט בזה שדרש שיהיה קצין שמעדכן את הקבינט שמפקד על הצבא כמו לנשיא שתפקידו יצוגי זה דרישה של לעומתיות? או ביבי במקום להשתיק את זה ולהסכים איתו תוך שלוש שניות מתנגד "ויוצר" משבר כדי להוכיח לבנט שהוא סמרטוט ואסור לו לדרוש דברים? ועכשיו אחרי שהתשובה לשאלה הזו (שלדעתי טרוויאלית) היא שמי שמתנהל בלעומתיות זה ביבי ורוצה להוכיח לבנט מי מנהל פה לבד את ההצגה עכשיו השאלה מה אתם היתם מציעים לבנט לעשות? להתקפל להוכיח שהוא חסר עמוד שידרה ולא יכול לעשות כלום בלי אישור של ביבי או לעמוד על שלו ולהוכיח לביבי שיש לו עמוד שידרה ובבוא היום הוא יוכל להנהיג?

  4. אנשי אתר 'מידה' היקרים, האם אתם עושים עיתונות חופשית או שאתם תעמולתנים של פרסונה אחת?
    זה בסדר שיש לכם אידיאולגיה וקו מערכתי ברור הנוטה חזק לימין הכלכלי והמדיני, ובפרט במציאות התקשורתית הישראלית הלא מאוזנת – הקול שלכם מרענן וחשוב. אבל מצער לראות שכל פעם שיש ויכוח בתוך הימין בישראל תמיד תנקטו בצד של ביבי. תמיד יימצאו הכותבים והמאמרים, הטענות וההסברים מדוע רק ביבי צודק וכל מי שמבקר אותו או חולק עליו וכו' הוא טיפש במקרה הטוב או אינטרסנט אגואיסט במקרה הפחות טוב. וכי אי אפשר למצוא מישהו שימצא איזה היגיון, אמת או צדק בהתנהלותו של בנט מול ביבי? ואין שום פגם בהתנהלותו של ביבי מול בנט? למה לא תזכירו לנו את דבריו של ביבי לפני הבחירות על התהום המבדילה בינו ובין המחנה הציוני שבגללה לא תהיה ממשלת אחדות? הרי אתם כאן כדי להזכיר, לא? למה שלא תזכירו לביבי את דבריו על הבית היהודי שהיא השותפה הטבעית הראשונה להקמת הקואליציה? הרי הוא שכח זאת מיד לאחר פרסום תוצאות הבחירות כשהוא ייבש את הבית היהודי בסוף רשימת המצטרפות לקואליציה וכנראה שהוא היה משאיר אותם בחוץ אם הוא היה יכול להסתדר בלעדיהם.
    קו אידיאולוגי זה בסדר. אבל קו פרסונלי – זה מריח לא טוב….

  5. התגובה של בנט נכונה יש מספיק מי שיתעסקו ברכילות פולטית מידה אמור להיות במה למשהו ברמה קצת יותר גבוהה..

  6. הפעם בנט צודק. חבל על הדימוי האינטלקטואלי של האתר. בנט בלתי נסבל. טבעי למדריך בני עקיבא שעלה לגדולה ללא הצדקה. אבל תעזבו את זה. לא מתאים

    1. נכון מאוד אם אתר מידה הוא אתר רציני ולא סתם רכלן אז הוא צריך להתעסק במהות מאמר שמצדיק את עמדת ביבי (פרגמטיזם ותחמנות) נגד עמדת בנט (צעקה אידיאולוגית) היה מתאים יותר למידה …
      אתם סתם מוזילים את האתר כשאתם מאפשרים לדברים כאלה להופיע ועוד בראש העמוד..

  7. בלי קשר להתנהלות בנט בזמן האחרון, איך יתכן שרק עכשו נזכרו\הבינו בבית היהודי ששום דבר לא מעניין באמת את בנט מלכד בנט לראשות הממשלה, מה שיותר מהר? אין לו כ"כ הרבה סבלנות אצה לו הדרך והוא ידרוך על כל מי (המפלגה שלו) ומה (האידיאולוגיה שלו) שיפריעו לו. ולא שלשאוף לראשות הממשלה זה לא נכון, אך השאלה תמיד מה המחיר.

  8. מוזר שרק עכשו הבינו שם בבית היהודי מי הוא בנט. מזמן קל היה לראות שבנט ימכור הכל בשביל להגיע לראשות הממשלה מה שיותר מהר, לא מחר אלא אתמול. ולא שרע לשאוף לראשות הממשלה השאלה היא מה המחיר.

  9. אני ימני חילוני אוכל שרימפס שכמוני לעולם לא אוכל להצביע לבית היהודי שהיא מפלגה סקטוריאלית למרות הכל. מפלגה כזו לעולם לא תוכל להנהיג את המדינה ולכן אני מציע לשר בנט להתמקד בחינוך, שם ממש צריך אדם מתפקד ולא בשטויות.

    1. יהודי יקר, מקווים שתחדל לאכול שרימפס, אך מה תצביע לא מדאיג כי מספר אוכלי השרימפס הולך וקטן, כידוע לך. באשר לחינוך, בנט תכניס לימודי יהדות כליבה לבתי הספר החילוניים ואתה תאכל את הפירות בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא

  10. תרגע. מה אתה רוצה לפרק מה את הממשלה.? די כבר, תרגע. אתה גורם לנו נזק יותר מתועלת. מהגחמות שלך. גם אם אתה צודק. עדיף שתהיה הפעם חכם ותרד מהר מהעץ. המשימה החשובה שלך באמת? תתמקד בחינוך. תן לשרת המשפטים לסיים את המלאכה. ואל תיתן לכל זה לרדת לתימיון. אני מתפלל עבורך שה' ייתן לך חכמה. וייתקנך בעצה טובה מלפניו.

  11. בנט פשוט לא יציב בהתנהגותו- פשוט אי אפשר לסמוך עליו. האיש הבטיח בבחירות להיות חזק יחד עם נתניהו…

    כולם זוכרים את הברית שכרת עם לפיד מהשמאל.
    כולם זוכרים איך הוא ושקד יזמו להפיל ולפגוע בעיתון היחיד שמאזן את השמאלנות בתקשורת ממניעים קטנוניים.
    ועכשיו האיש שלא למד מהעבר- שוב מאיים להפיל ממשלה לאומית…
    האיש לא יציב.

    במקום לבצע את תפקידו כשר חינוך ולטפל במרצים שקוראים לחרם על ישראל ולמעשה כורתים את הענף עליהם הם יושבים, האיש עסוק בפוליטיקה ובפופוליזם זול ושקוף כי הוא ראה שהוא מקבל עוד כמה קולות בסקרים…

  12. אני מסכים עם תגובתו של "משתמש אנונימי"- אני מכיר את אתר מידה כאתר איכותי עם כתבות עומק, סקירות מלמדות ותרגום מאמרים מאלפים. חבל לרדת לרמה של YNET, WALLA ושאר אתרי החדשות האחרים…תשאירו את הרכילות לאחרים

  13. אנשי צוות מידה, התחלתם מעולה, הייתם האתר הראשון שהציג באופן ברור משנה ימנית – שמרנית קלאסית ומאמרים מנומקים על ענייני מדיניות וענייני השעה.

    מה קרה לכם? ממתי "גורם בבית היהודי", שם נרדף לאיש מפלגה שרוצה לסגור חשבון עם יריב פוליטי ומתחבא מאחורי כינוי גנרי, זה מקור מוסמך ואמין? איפה הביקורת המנומקת על מהלכי בנט? הפכתם לשלוחה של ישראל היום? וכמובן שכל זה המשך ישיר לתקיפות של בנט רק כי הוא לא בא לכם בטוב. רוצים לטעון שהוא פופוליסט? תנתחו את מהלכיו ותוכיחו, או למצער תציג תזה מסודרת. אבל זה? מה זה?

    תתעשתו ומהר.

  14. כן ממש הגיוני לחשוב שבגלל מתחים אישיים בין בנט לנתניהו האחרון יחליט שנמאס לו מה ציונות הדתית וינסה להשיג הסכם על בסיס היוזמה הסעודית,הרי ברור שאם נתניהו יתעניין בעזה מהלך הוא יביא את הרצוג ויעיף את בנט וזה לא קשור למתחים אישיים בין השניים.

  15. אני מצטערת. בנט ממש ממש צודק. אין צודק ממנו. הוא מייצג את הבוחרים. הוא מייצג את הימין. הוא מייצג את האינטרסים של המדינה. הוא מייצג את הדמוקרטיה.
    אין מה לעשות – יש פה קואליציה ימנית. ימנים בחרו ליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי, כולנו. זה קואליציה ימנית – אז איך מדברים על יוזמה סעודית, ליגה ערבית, 2 מדינות לשני עמים?
    היחיד שנוהג פה באינטרסנטיות זה ראש ממשלתנו, שמושך מפלגה של 30 חברי כנסת ימנים – שמאלה. שגורם להם לעשות הכל בניגוד להבטחתו לבוחר – שלא תהיה ממשלת אחדות, שלא יהיו 2 מדינות ל-2 עמים. כל ההבטחות הוא זרק לפח, ומתנהג כמו דיקטטור ולא מרשה שום התנגדות לבגידה הזאת מתוך הליכוד. זה לגמרי בלתי מתקבל על הדעת. ביבי צריך לדעת שיש מחיר רע מאוד להצהרות וההבטחות המטופשות שהוא נותן לסעודים או לאיחוד האירופי. אנחנו לא מסכימים לזה. אתה הבנת את זה ביבי? אין לך מנדט לקחת 30 מנדטים מימין לשמאל. פשוט לא!!!

    ולגבי הפחד של ביבי שבנט רוצה להיות ראש ממשלה. אי אפשר לשגע את כל העולם עם הפרנויות שלך. בנט לא יכול להיות ראש ממשלה כי ישראל ביתנו מפלגה מגזרית עדיין. יש חשיבות רבה למגזר אבל הוא לא מייצג את כל עם ישראל. יצטרכו למצוא מנהיג ימני אמיתי בתוך הליכוד במקום ביבי.

    1. מחלקת "רק-לא-ביבי" באגף "הכה במדינת ישראל והצל את עולם" מוצאת דרכים שונות ומשונות להשחיר את נתניהו בעיני היהודים, ביודעה כי ללא מנהיג חזק ומוצלח של המחנה הלאומי אפשר יהיה להפר את רצון הבוחר הישראלי כמו שהפרו אותו ממשלת העבודה,ש"ס ופורשי מפלגת צומת שהביאו עלינו את הסכמי אוסלו. הניסיון לצייר את ביבי כפרנואיד הוא חלק משטיפת המוח הבולשביקית של מחלקת "רק-לא-ביבי" באגף "הכה במדינת ישראל והצל את עולם". חבל שכל כל הרבה יהודים בישראל מוצאים את פרנסתם במחלקה הזאת.

    2. פרנופוב
      אז למה שמנהיג מפלגה ימנית – ביבי או אחר ייקח את כולם שמאלה? למה הוא יצפצף על הבוחרים, על הדרך, על המדינה ויתנהג כמו דיקטטור שאסור להמרות את פיו?
      למה שלא יהיה לנו מנהיג אמיתי ועקבי וימני – כמו שבחרנו בו? למה המנהיג שבחרנו מתהפך עלינו? כי הוא חושש מתקשורת שמאלנית? לא בחרנו בתקשורת. היא לא מפלגה, והיא לא תשלוט בדעתינו.
      צריך להציל את המדינה מהערבים וביבי לא הולך בכיוון הנכון. הוא הולך בכיוון של להציע את האצבע ועוד אצבע – ותסמוך עליהם שהם יקחו את כל היד.

    3. איך יודעים שבנט עובד בשביל הבולשביקים? הם כולם מתגייסים כדי למכור לנו אותו בתור "הימין האמיתי", כשהוא משתמש בשיטות הבולשביקיות המוכרות:

      http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/430/320.html

      http://rotter.name/cgi-bin/kolot/dcboard.cgi?az=read_count&om=34482&forum=prime

      http://www.news1.co.il/showTalkBack.aspx?docId=99519&subjectId=3&talkBackId=1554258

  16. סערה בכוס מים. דיכאון, עד שיש אתר אחד נורמלי שנחמד בעיני לקרוא גם הוא מגוייס לטובת ביבי.
    אני לא שונא את ביבי, בכלל לא. אני חושב אפילו שכעת הוא ראוי לעמוד בראשות הממשלה. אבל הביקורת של בנט צודקת מאין כמוה. אי אפשר כל הזמן לרקוד לצלילי החליל של האיחוד האירופי.

    לתגובות הקוראות למעשה של בנט צעקה אידיאולוגית מול "תחמנות" של ביבי. אני לא מסכים לזה בכלל, יש משמעות גדולה מאוד לחציית הגבול באמירות, גם אם הם בגדר אמירות בלבד. לומר שאתה שמח ביוזמה הסעודית של קווי 67 זה קשקוש, אז למה צריך לומר את זה? בגלל זה אנחנו חיים עעכשיו עם הקשקוש הזה כשכל הקשת הפוליטית יודעת שאין לזה שום סיכוי.

  17. לא רציני ולא מכובד.
    בשביל כתבות חיסול כאלו לא צריך את מידה.

  18. אפשר לדוש רבות בנושא אופי הכתבה פה. לצערי הרב אכן הכתבה מריחה מניחוחות של רכילות. אתר מידה לרוב מתעסק בכתבות עם רוחב יריעה והשקפה מרשימים שסוקרות מדיניות ואסטרטגיה ולא מתעסקות בעסקנות מפלגתית, ואני חושב שזה יהיה נכון יותר להמשיך עם קו זה ולא להיגרר לתגרות פוליטיות.
    עם זאת, חשוב לציין שאם יש קו מרכזי שמנחה את אתר מידה זה הצורך לקיום ושמירה על ממשלת ימין והחלת מדיניות ימנית במדינה באמצעות הכלים החוקיים העומדים לרשות הממשלה. אפשר לטעון שלביבי יש מטרות כאלו ואחרות, ושאולי מדיניות ימין "אמיתית" היא לא בבת עיניו, אבל בסופו של דבר הוא מנהיג הימין ומבחינה זאת להתנגח בו, גם אם במידה של צדק או לא, זה לא חכם כיוון שזה פוגע ביציבות שלטון הימין, ולדעת האתר וגם שלטון ימין מתון עדיף על זה של השמאל ולראייה תהליך אוסלו.
    ובלי שום קשר אני רואה אפשרות סבירה שהמחנה הציוני יכנסו לממשלה, לא כי ביבי אוהב את האג'נדה שלהם, או שאימץ את מדיניות השמאל, אלא כיוון שיש מנהיג בשם ברק אובמה שעוד מעט מסיים את הקדנציה שלו וביבי רוצה להגן על עצמו באמצעות הלבנת הממשלה שלו אל מול אובמה על ידי צירוף המחנה הציוני.

  19. לא יפליא שבנט וליברמן זוג אופורטוניסטים ידוע לשמצה ינסו לעשות מעשה זמרי ויחברו להפיל את הליכוד מהשלטון.לשנים האלה מלבד האגו של עצמם אין באמת כלום שעומד מאחריהם פגיעה בלכידות הימין תחסל את השנים לנצח פוליטית וטוב שכך יקרה