דעה

השאירו את זועבי בכנסת

כל מי שצפה אתמול בהשתוללות של ח"כ זועבי במליאה קיבל זריקת מציאות חזקה וחסרת תחליף. חיסון בלתי הפיך מפני הפוליטיקלי קורקט וניסיונות הטשטוש של השמאל. את זה אתם רוצים לעצור?

יש דברים שעדיף לדעת. ח"כ זועבי במליאה אתמול. צילום: הדס פרוש /פלאש90

כמו כולם, גם אני רתחתי כשצפיתי בדברים שנשאה חברת הכנסת זועבי במליאה אתמול. החוצפה, העזות, הגסות והאלימות של חברת הכנסת הערבייה כבר חצו מזמן את גבולות הטעם הטוב, ודבריה הפרובוקטיביים מעוררים זעם ציבורי רב, ובצדק. למרות זאת, אני חושב שזו תהיה טעות חמורה להדיח את זועבי מהכנסת. זה לא ישרת את המטרה של הרוב הציוני, זה לא יפתור את הבעיות העמוקות והשורשיות של החברה הערבית וזה לא יואיל בכהוא זה לתפקודה של הדמוקרטיה הישראלית.

תפקידו של חבר כנסת הוא לייצג את בוחריו. הם הצביעו לו, הם שלחו אותו והם עומדים מאחורי מעשיו ודיבורו. כאשר ח"כ נמצא במליאה, צריך לראות זאת כאילו 40,000 אזרחים בעלי זכות הצבעה נמצאים במליאה – הרבה מאוד אנשים, לכל הדעות. והנה הסוד: גם כשמדיחים ח"כ, ואפילו אם היו מגרשים אותו לחו"ל או מכניסים אותו לצינוק במגדל מוקף תנינים, 40,000 האזרחים שהצביעו לו לא הולכים לשום מקום. הם נשארים בכפריהם, במסגדיהם ובארגוניהם. הם מחנכים את ילדיהם, כותבים בעיתוניהם ומתאספים באספותיהם, רק שהפעם ללא ייצוג בכנסת.

כך, בלי זועבי בכנסת אנחנו מפסידים בגדול. נמנע מאתנו שיקוף אמין ונטול פניות של נתח משמעותי מדעת הקהל הישראלית. בלי נאומיה של זועבי ובלי הכרעת הבוחרים שלה בבחירות, מי יספר לנו על המגמות הקיצוניות בקרב ערביי ישראל? אוהד חמו? רוני דניאל? סקרי דעת הקהל של המכון הישראלי לדמוקרטיה? אתר Ynet, שמדווח על פיגועים בשפה סבילה כאילו אבנים מיידות את עצמן וצמיגים עולים באש מרצונם החופשי? הללו הרי עושים כל שביכולתם להתעלם מהמאבק הלאומי ומהמגמות הקיצוניות של הערבים.

כל אזרח ישראלי שצפה אתמול בהשתוללות של זועבי במליאה קיבל זריקת מציאות חזקה וחסרת תחליף. חיסון חינם ובלתי הפיך מפני הפוליטיקלי קורקט וניסיונות הייפוי והטשטוש של השמאל. את זה אתם רוצים לעצור?

מעבר לכך, ניסיונות מלאכותיים לבלום דעות קיצוניות לא מועילות בשום צורה. זוכרים את 'כך' של כהנא? הרשימה היחידה שנאסר עליה להתמודד בבחירות בישראל. מי שלא שם לב, כהנא חי וקיים ולולא העלאת אחוז החסימה היה מיוצג כיום ב-3-2 חברי כנסת. פסק הדין של בג"ץ משנות ה-80 לא העלים את הכהניסטים. אולי אפילו העצים אותם.

הלקח ברור. אם תוציאו את זועבי מהכנסת תקבלו 1,000 זועבי'ז במסגדים ובמדרסות. זה הרבה הרבה יותר חמור מכמה סרטוני פח של מריבות בין סדרניות לח"כיות מקשישות. אגלה לכם עוד סוד: רוב חברי הכנסת אינם מובילים דעת קהל ולא משפיעים על הציבור שלהם. להיפך: הציבור משפיע עליהם, והם נענים לו. כשזועבי דוברת במליאה היא לא מסיתה את אזרחי ישראל הערביים. הם בכלל לא מקשיבים לה, בטח כשהנאום בעברית. מי שמסית אותם, ומי שמסית אותה, לא נמצאים בכנסת, אלא ברחוב. ושם נמצאות הבעיות האמתיות שלנו.

אנחנו ב'מידה' עוקבים מזה זמן רב אחר אתגרי הציבור הערבי. אפשר לעיין בפירוט במצע מדיניות שפרסמנו בנושא ריבונות: ברחוב הערבי יש כמויות עצומות של נשק לא חוקי, יש בניה לא חוקית בממדים נרחבים; חדירה הולכת וגוברת של התנועה האסלמית ותנועות קיצוניות אחרות, ותופעות קשות של אלימות פנים מגזרית. מי שעוקב אחר ההתפתחויות יודע שחלק גדול מהחברה הערבית מואס במצב הזה. ושואף להגביר את ההשתתפות בחברה הישראלית ושיפור איכות החיים והשמירה על הביטחון ביישובים הערביים. לא חסר מה לעשות שם, ויש גם הרבה עם מי לעבוד.

התחושה שלי היא שהקרב על הזועבי'ז יסיח את הדעת מהבעיות האמתיות. וממילא, כאשר נתמודד כראוי עם אתגרים אלו, לא יהיה מי שישים את האות שלה בקלפי. אז נדע שעשינו סוף-סוף משהו נכון. על-פי הדיווחים, כבר בפריימריז האחרונים היא נדחקה למקום לא ריאלי, וייתכן שבכנסת הבאה היא בכל אופן כבר לא תכהן.

הכנסת היא מוסד שבו אמורות להישמע דעותיהם של כלל האזרחים. וכל עוד מדובר בדעות, מוטב להיאבק בהם בזירה הנכונה: בשכנוע, בתקשורת, בקמפיינים ציבוריים ואפילו בקרב צרחות אלים וגרוטסקי במליאת הכנסת. בשביל זה הרי השקיעו שם כל-כך הרבה בעיצוב של קיר אקוסטי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. אף אחד בשמאל לא מטשטש את הקיצוניות של בל"ד. אף אחד גם לא מכחיש שיש מגמות קיצוניות אצל ערביי ישראל. אבל גם אתה מציין שיש שם הרבה עם מי לעבוד. ממשלות ישראל מקום המדינה לא מתעסקות עם הנושא כי זה יכריח את המשטרה ורשויות המדינה לעבוד מול אזרחים ולא מול "ראשי חמולות, נכבדים ועדות מעקב ושייחים" שזה קוד למאפיונרים. הפעם היחידה שהבהמה הזו עמדה למבחן הציבור בבחירות לראשות עיריית נצרת היא קבלה 5%. זה מה שהיא שווה. בלי כל ההתלהמות הזאת ובלי נסיונות ההדחה שלה בועדות הבחירות למיניהן היא ובל"ד היו נמחקים בבחירות.

    1. ההשוואה בין בחירות מוניציפליות לבחירות ארציות לא ממש תופסת. אל תשכח שדב חנין קיבל 34% בבחירות לעיריית ת"א, בעוד שכנופייתו כלל לא מתקרבת לתוצאות שכאלו בבחירות ארציות (אפילו בקלפיות ת"א)

  2. מסכים עם כל מילה.
    כמי שרואה עצמו ליברל שמרן ימני (כמו חלק גדול מהקוראים והכותבים באתר זה, אני מניח), אני חושב שאפשר וגם חשוב להאזין לדברים מרגיזים ואפילו מרתיחים בכנסת. בסופו של דבר זה חלק מהמשחק, ומהוצאתם של הזועביז מהכנסת , כפי שמציין עקיבא, לא תצמח תועלת מעשית, אבל כן יכולים להגרם נזקים. אנחנו נקשיב, נתרגז ואחר כך נשיב לה כאוולתה.

  3. אין אפשרות להוציא את חה"כ זועבי מהכנסת. היא נבחרה כחוק, והדחה כזו עלולה לדרדר כדור שלג שרק השד יודע היכן יעצור.
    אבל אין כל חוק המחייב להאזין לה, ובוודאי, להתייחס אליה.
    אז אולי כדאי להחרים אותה. לא מדובר ב-BDS, אלא בחרם חברתי. מסוג "את לא קיימת". לצאת מאולם המליאה כשהיא נואמת, או להתעסק בדברים אחרים.
    להתעלם.
    מה שהיה אתמול, מקדם אותה בדרך להיות גיבורה בעיניהם. התעלמות, תהפוך אותה למגוחכת.
    אז בואו ננסה, ואם זה יעבוד במקרה שלה, אולי ננסה את זה גם על עוד (זחאלקה כבר אמרנו…).

  4. אישית, כל פעם שאני נתקל בפעילותה של זועבי בכנסת, אני מתמלא גאווה – בחסינותה של הדמוקרטיה הישראלית, שמעניקה זכות דיבור גם לפעילים בצד הקיצוני ביותר של המפה הפוליטית. למרות כל החוליים שקיימים במדינה, זוהי ההוכחה שאחרי 70 שנה, יצרנו פה דמוקרטיה משגשגת ויציבה, והניגוד הבולט לשכנותנו במערב, במזרח ובצפון מוכיח את כל מה שצריך להוכיח.

    1. אז שיחזירו את כך לכנסת. זכות הדיבור היא לכולם

  5. "ויאמר המן, למלך אחשורוש–ישנו עם-אחד מפזר ומפרד בין העמים" (מגילת אסתר, ג' ח')
    "נקהלו היהודים בעריהם, בכל-מדינות המלך אחשורוש, לשלח יד, במבקשי רעתם; ואיש לא-עמד לפניהם, כי-נפל פחדם על-כל-העמים" (מגילת אסתר, ט' ב')
    מה הקשר בין תחילת וסיום מגילת אסתר ובין הדרישה לסלק את חנין זועבי מהכנסת? אין לי מושג.
    לי אישית נראה שטוב לעם ישראל שחנין זועבי תישאר חברה בכנסת.

  6. צודק – רק שכחת לציין שכל בני מגזרה שכבר העזו להסתייג מדבריה, מתחו ביקורת על הטקטיקה ולא על תוכן הדברים.
    תודה שיש זועבי וזחאלקה שנותנים את האמת (שלהם) בפרצוף.
    חבל שבקרוב נראה במקומם כל מיני נחשים הרבה יותר חכמים ומסוכנים.

  7. זועבי לשם שינוי צודקת שילמו פיצויים זה נקרא להודות באשמה.

  8. מספיק עם ההסברים והמילים הנאותות וההתפלפלויות הכאילו דמוקרטיות . זועבי המנוולת בגיבוי חבר תומכיה חצתה כל גבול וזו לא דמוקרטיה . בדמוקרטיה יש כללים וחופש הביטוי הוא לא משהו שאין לו סייג והוא לבטח לא הכלל היחיד הקובע . שזועבי וחבריה לא ילמדו ולא יטיפו לנו על מהות הדמוקרטיה ואם הדמוקרטיה כאן שבחסותה היא משתוללת לא מוצאת חן בעיניה אז הגיע הזמן לתת לה בעיטה ושתעוף למדבריות של אחת הדמוקרטיות המהולללות והמתקדמות המקיפות אותנו לבחירתה האישית. נראה את המתחכמת הזו שם איזה גיבורה היא ועד כמה הפה שלה גדול . ולמען יראו ויראו כל תומכיה שנמצאים כאן אחרי שהיא תבעט מכאן לכל הרוחות. שיידעו שכל מי שיפצה פה או יעשה מעשה נגד המדינה דינו נגזר . בעיטה בתחת למדבריות ערב . שיקשקש שם .