לגזור ולשמור: עיתונאים מצייצים נגד ההסתדרות

אחרי שנים בהן היה פרח מוגן, אבי ניסנקורן הלך כנראה צעד אחד יותר מדי: מאז ההחלטה לדחות את פתיחת תאגיד השידור החדש העיתונאים ברשת זועמים ומבקרים בחריפות את ההסתדרות

גשר אחד יותר מדי. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן. צילום: יוסי זליגר /פלאש90

"ניסנקורן היום ביצע פשע נגד העיתונות בישראל" (רביב דרוקר). ההחלטה לדחות את מועד פתיחת תאגיד השידור החדש גררה רצף תגובות ביקורתיות, בהיקף חסר תקדים. כצפוי, העיתונאים לא חסכו שבטם מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, אך החדשה המרעישה באמת היא ביקורת חריפה מכל עבר על ההסתדרות והעומד בראשה, אבי ניסנקורן.

אם הייתה כאן תקשורת ראויה, היינו מצפים לשמוע ביקורת מסוג זה כל השנה, ולא רק בשעה שהעיתונאים עצמם מותקפים. אבל עד שהם מצייצים נגד הגוף הכי הרסני למשק, לא נקלקל את החגיגה.

רוצים דוגמאות? קבלו. לגזור ולשמור.

נפתח בעמית סגל שצייץ כך:

הערב למדנו שוב שני לקחים:
1. אל תעבוד אצל הממשלה אם אינך מוכרח
2. ההסתדרות היא גורם שלילי בשירות אינטרסים זרים

ההסתדרות – גורם שלילי. תזכרו את זה.

קרן מרציאנו, כתבת הכלכלה של ערוץ 2, הלכה צעד קדימה והעלתה את יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לשידור. איך לומר – היא לא הייתה עדינה במיוחד, וניכר שניסנקורן לא רגיל להיות מותקף בעוצמה הזו. צפו:

בעקבות הראיון עם מרציאנו, חשבון הטוויטר של תכנית "הצינור", התכנית הפופולרית של ערוץ 10 בהגשת גיא לרר, צייץ כך: "קרן מרציאנו מנגבת את רצפת האולפן עם אבי ניסנקורן וזה הכי קרוב לנקי בסיפור הזה". אאוץ'.

לציוץ הזה של הצינור היה שיתוף אחד ויחיד – הוא שותף על ידי אחד העיתונאים הכלכליים הבכירים בישראל, יוצא "כלכליסט" שאול אמסטרדמסקי. אמסטרדמסקי נפגע ישירות מהמהלך, שכן הוא אחד מכוכבי הרכש הנוצצים של התאגיד. אגב, לא ראינו הרבה כתבות של אמסטרדמסקי נגד ההסתדרות בעבר. אולי בגלל שההסתדרות רוכשת תכנים פרסומיים מהאתר של נוני מוזס?

כמובן, התאוריה הזו איננה מקורית. רותם שטרקמן, סגן עורך דה מרקר צייץ: "ומי שישאל את עצמו למה ידיעות מבקר את נתניהו אך לא את ניסנקורן, נזכיר לו את ה-2 מליון שההסתדרות משלמת לידיעות על תוכן". לביקורתו של שטרקמן הצטרף גם אמיר בן דוד, העורך הכלכלי של ערוץ i24, ששיתף את הכתבה של ידיעות וכתב: "ואף מילה על שיתוף הפעולה של ניסנקורן".


למרות הזהירות של YNET מביקורת ישירה על ההסתדרות, בציוץ של אטילה שומפלבי, הכתב הפוליטי הבכיר של ידיעות אחרונות היה אפשר למצוא אותה: "רוצים לראות די 9 בפעולה? תראו מה עושה נתניהו לערוץ הכנסת ולתאגיד בשעות אלה ממש. ברכות לנהגים, יואב קיש ואבי ניסנקורן, שמחרבים כל חלקה טובה". אליבא דשומפלבי, נתניהו הוא כלי המשחית ואבי ניסנקורן הוא "נהג" ביחד עם ח"כ קיש. הביקורת העיקרית כאן היא בכל זאת על נתניהו, אבל בכל אופן ננצור בליבנו את כך ש"ניסנקורן מחריב כל חלקה טובה".

אגב דה מרקר: אם חששתם לעמדתו של עורך העיתון, גיא רולניק, אל דאגה: הדף של רולניק היה כמעט חמ"ל לכל ציוץ אנטי-הסתדרותי ברחבי הטוויטר. העיתון של רולניק הוא במה אקטיביסטית למאבקים כלכליים – צריך לקוות שרולניק יקח את להט הציוצים, ויתרגם אותו למאבק מתוזמר נגד ההסתדרות, כמו שרק הוא יודע.

רוצים עוד? בבקשה. ארגון העיתונאים הישראלי הוא חלק מההסתדרות, וכצפוי – רבים בארגון ראו במהלך פשע נגד האנושות. הדבר הזמין תגובות זועמות במיוחד, כאשר אחת ממקימות ארגון העיתונאים, רוני לינדר, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "מה שניסנקורן עשה אמש לעיתונאים הוא בגידה".

ברק רביד, הכתב המדיני של עיתון הארץ צייץ בהמשך: "האירועים סביב תאגיד השידור הציבורי ומעורבותו של אבי ניסנקורן בטרפודו ממחישים את הבעייתיות הרבה שהיתה בהצטרפות ארגון העיתונאים להסתדרות".

ליאת רון, כתבת ופרשנית בעיתון גלובס ובתכנית "לילה כלכלי", הצטרפה לרביד: "הסיבה שלא הצטרפתי לארגון העיתונאים היא ההסתדרות. הארגון חשוב, האנשים שבו מוערכים, אבל, סליחה, לא מעוניינת להיות חיילת של ניסנקורן". מעניין לראות כיצד ארגון העיתונאים ינהג כעת – האם יפעל לפרישה מההסתדרות, או יישר קו. ימים יגידו.

ההסתדרות הקימה לאחרונה אתר תעמולה חדשותי בשם "דבר ראשון". כצפוי, "דבר ראשון" תמכו במהלך נגד התאגיד. חגי מטר, עורך באתר השמאל הקיצוני "שיחה מקומית", צייץ בתגובה: "נמצא כלי תקשורת אחד ויחיד שחושב שהדיל של ניסנקורן ונתניהו הוא דבר טוב. לגמרי במקרה, מדובר בעיתון של ההסתדרות". שיחה מקומית VS דבר ראשון, ממש ירי בנגמ"ש. אנחנו מבטיחים שלא נפריע להם לריב.

אפילו מפיק "מגש הכסף", איש הקרן החדשה דורון צברי צייץ: "רוצים למחות על המהלך לסגירת התאגיד? טלפנו לאבי ניסנקורן, יו״ר ההסתדרות, והביעו את דעתכם… אפשר גם לסמס. דמוקרטיה ישירה, בלי פחד".

אי אפשר לסיים בלי מילה על חביבת המערכת, ח"כ שלי יחימוביץ'. יחימוביץ' עלתה לשידור אצל רזי ברקאי בגל"צ, ובמשך 8 דקות סירבה לתת מילה אחת רעה על ההסתדרות וניסנקורן, למרות לחץ מתמשך מצד ברקאי. הראיון כולו הוקדש לביקורת על נתניהו, ודאגה לגורלם של אנשי השידור הציבורי. באמת שלי? באמת?

עוד מוקדם לדעת איך הסיפור ייגמר – יש סיכוי לא רע שהמהלך ייפול בועדת הכלכלה, שתתקיים ביום ראשון הקרוב. אך בין אם התאגיד יתחיל לשדר באוקטובר הקרוב, ובין אם לא, התקשורת צריכה לזכור את מה שההסתדרות עוללה לה (היא תזכור את זה לביבי, אל דאגה), ולהבין שהיא מעוללת את אותו הדבר למשק הישראלי מדי יום ביומו. הגיע הזמן ללחץ תקשורתי משמעותי לחקיקה שתפגע בכוחה העצום של ההסתדרות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. כל מילה בסלע.
    לצערי, אנשים רבים עדיין מאמינים שההסתדרות הינה לטובת העובדים ואינם קולטים את הנזק העצום שנגרם למשק בגלל המוסד הקומוניסטי העצום הזה.
    נקווה לשינוי…