בצל הטרור: בריטניה משהה העברת כספים לרשות הפלסטינית

ה'סאן' הבריטי חושף כי הוחלט להשהות העברת 25 מיליון ליש"ט לרשות הפלסטינית על רקע חשד כי הכספים משמשים למימון טרור. האם החלה התפכחות?

לאן הולך הכסף? צילום: פלאש90

תעשיית הטרור הפלסטינית ממשיכה להיחשף ולעורר הדים בעולם. דיווחים בימים האחרונים מלמדים כי ממשלת בריטניה החליטה להשהות חלק מהסיוע שהיא מעניקה לרשות הפלסטינית. זאת, עד לסיומה של חקירה שמטרתה לבדוק לעומק את היעד שאליו מגיעים כספי המסים של אזרחי בריטניה.

על-פי דיווח ב"סאן" הבריטי, השרה לפיתוח בינלאומי, פריטי פאטל, החליטה להשהות 25 מיליון ליש"ט מכספי סיוע המשרד. קביעה זו מגיעה על רקע דיווחים שונים לאורך השנים האחרונות, המעידים כי כספי המסים של אזרחי בריטניה המועברים לרשות הפלסטינית מנוצלים להמשך שגשוג תעשיית הטרור, באמצעות קצבאות למחבלים הנמצאים בכלא הישראלי, תשלומים למשפחות מחבלים, הסתה במערכת החינוך וטרור נגד יהודים.

כך, במרץ האחרון חשף ה'דיילי מייל' הבריטי כי הסיוע שמעבירה בריטניה לרשות הפלסטינית מגיע, בין היתר, למטרות טרור והסתה – כולל העברת קצבאות לאלפי מחבלים פלסטינים.

לחשיפה זו נוסף פרסום ביוני האחרון ב'דיילי טלגרף' הבריטי – על בסיס דו"ח שחיבר מכון המחקר העצמאי, 'המכון לפיתוח עולמי' – כי 'המשרד לפיתוח בינלאומי' הבריטי מימן כ-5,000 אסירים פלסטינים שנמצאים בכלא הישראלי – ביניהם גם מחבלים מורשעים – בעזרת העברת קצבאות למשפחותיהם. התפיסה הייתה כי האסירים הפליליים והמחבלים ישתקמו ככל שיהיו להם יותר הזדמנויות כלכליות לאחר שייצאו מן הכלא. חבילת הסיוע הבריטית, ששוויה 146.4 מיליון ליש"ט, נועדה "לקדם בניית מדינה פלסטינית ולהגיע לשלום".

הפרסום הוביל לדרישה מצד חברי פרלמנט בריטים משתי המפלגות לפתוח בחקירה אודות סיוע מדינתם לרשות הפלסטינית. חברת הפרלמנט ממפלגת ה'לייבור' ויושבת-ראש 'לייבור ידידי ישראל', ג'ואן ריאן, טענה לאחר הפרסום כי "הדו"ח מוסיף לדאגות הגוברות לגבי הסיוע המוענק לרשות הפלסטינית מטעם המשרד לפיתוח בינלאומי בממשלת בריטניה". ריאן הוסיפה עוד כי היא אינה בוטחת במשרד לפיתוח בינלאומי לצורך ביצוע חקירה עצמאית. אל ריאן הצטרף חבר הפרלמנט מהמפלגה השמרנית, סר אריק פיקלס, שטען כי "תפקיד הרשות הפלסטינית התדרדר לכדי עידוד פעולות אלימות במקרה הטוב, ולהפעלת מדיניות של דלת מסתובבת עבור מחבלים, במקרה הגרוע".

לא נותנים לעובדות לבלבל

כבר בשנת 2011 חשף ארגון 'מבט לתקשורת פלסטינית' כי הפלסטינים משתמשים בכספי הסיוע שהם מקבלים מהעולם – ובפרט מבריטניה – לצורך מימון משכורת למחבלים שנמצאים בכלא הישראלי. על-פי הדו"ח שפרסם הארגון, חלק מהמחבלים בכלא הישראלי מקבלים משכורת חודשית בסך 12,000 שקלים מדי חודש – סכום השווה יותר ממשכורת ממוצעת בבריטניה.

חשיפות אלה מצטרפות לדיווחים אחרים של 'מבט לתקשורת פלסטינית' בהם הוצגו שוב ושוב עדויות לשימוש כספי הסיוע הבריטי למטרות עידוד טרור, בין היתר באפריל 2014; ובחשיפה במאי 2015, לפיה הפלסטינים הטעו ושיקרו במכוון לבריטים על כך שהפסיקו את העברת כספי הסיוע למחבלים בכלא הישראלי.
מקרה זה ממחיש את אזלת היד של ממשלות אירופה בהבנת טבעה האמיתי של השאיפה הפלסטינית וההתמודדות עם ארגוני הטרור.

אף על-פי שהרשות הפלסטינית ניתבה שוב ושוב את כספי הסיוע שקיבלה לטרור והסתה נגד יהודים, במקום לפיתוח מוסדות מדיניים והכלכלה, ושיפור רווחת אזרחיה, המשיכו באירופה, ובבריטניה בפרט, להזרים כסף לקופתה. גם כשנתפסו הפלסטינים בעודם משקרים בלי שום בושה – לאחר שמספר מדינות באירופה איימו להפסיק את כספי הסיוע באם הכסף ימשיך לעבור למחבלים – אספקת המזומנים לא נקטעה וחגיגית הטרור הפלסטינית נמשכה ביתר-שאת.

האם עתה יחול שינוי במדיניות הבריטית? קשה עוד לדעת. לאור ההיסטוריה, האפשרות כי החקירה הבריטית, תוביל לשינוי יסודי אכן קלושה. אך יש עוד לקוות כי התובנה הבסיסית סוף סוף תחלחל: רוצים לעודד דו קיום, שלום וסובלנות? הפסיקו להזרים כספים לרשת מימון הטרור של הרשות הפלסטינית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. האם יחול שינוי במדיניות הישראלית? איך אנחנו ממשיכים אחרי פיגוע ירי בירושלים? איך לא מפציצים מהאוויר את מזרח ירושלים ? את שכונת סילוואן? איך אין סגר ועוצר על כל תושבי מזרח ירושלים? איך יש להם עדיין רשיונות עבודה? איך לא הורסים להם בניינים לא חוקיים שבנו שם? איך עדיין יש חשמל ומים לכל אלה שלא שילמו???? איך אנחנו ממשיכים להיות הפראיירים של האוייבים שלנו? עד מתי האי שפיות הזאת?

  2. ומה זה ישנה אם אכן הבריטים יפסיקו את התמיכה הישירה במחבלים צאצאי מהגרי עבודה מוסלמים? אז לא יתמכו בהם באופן ישיר אלא באופן עקיף (למשל זכיה של בני משפחת המחבל במכרז לסלילת כביש באורך 1 מטר שעלותו כמליון לירות סטרלינג).
    חוצמזה, אם ללמוד מהארועים בגרמניה ובשבדיה ובצרפת, הרי שמדינה שמתנכלת למדינת היהודים או מסייעת למי שפוגע ביהודים, סופה שתסבול מאלו שבהם היא תומכת.
    סתם דוגמה – בכל פעם שצרפת מנסה איזשהו תרגיל שיגרום למדינת ישראל נזק או יחייב אותה לתת שטחים של יהודים לצאצאי מהגרים מוסלמים, כמה שבועות לאחר מכן יש פיגוע ע"י מוסלמים בצרפת. אמנם הצרפתים עדיין לא למדו את החטא ועונשו, אולם בקרוב המוסלמים ילמדו אותם.
    לגבי האנגלים, הם עוד ילמדו מהמוסלמים עד כמה כדאי וחשוב לתמוך בהם.