ה'קרן החדשה לישראל' מנסה להפיל את נתניהו

ארגון 'זזים' התוקף את היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הוא ארגון שמאל קיצוני, המופעל על ידי פעילים מוכרים בארגוני הקרן. כך מנסה המימון הפרוגרסיבי האמריקני להשפיע על חקירת ראש הממשלה

מתערבים בחקירה פלילית. צילום מסך

אתמול פתח ארגון הממומן על ידי 'הקרן החדשה לישראל' בקמפיין שנועד לגרום להגשת כתב אישום נגד נתניהו. באזור מגוריו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נתלו שלטים גדולים עם הכותרת "מנדלבליט – שומר הראש של נתניהו", הקוראים לו להשעות את עצמו מהחקירה.

את הקמפיין החדש מוביל ארגון בשם 'זזים'. מנכ"לית 'זזים', רלוקה גנאה, הודתה בראיון עם אראל סג"ל ודלית דיסטל אטבריאן בגל"צ בכך שהארגון "פוליטי, אבל לא מפלגתי". כן נחשף כי הארגון זכה ב-2015 למימון מהקרן החדשה לישראל בסך 175,000 דולר! – חלקו ישירות מהקרן ובחלקו בתפקידה כצינור לתורמים פרטיים.

בדיקה במסמכי הארגון מלמדת כי מדובר בארגון קיצוני. ראשית, הארגון, שמציג את עצמו כ"קהילת קמפיינים לשינוי חברתי פוליטי", מגדיר את מטרותיו כך:

מה שמחבר בינינו זה ערכים משותפים של זכויות אדם, צדק חברתי, מאבק בגזענות ובכיבוש, הגנת הסביבה, שקיפות שלטונית ותקשורת עצמאית.

שנית, ראשי הארגון הם פעילים בולטים וחברי ועד בשלל ארגוני קרן אחרים הממוקמים בשמאל הקיצוני והרדיקלי. בין היתר מדובר ב'אגודה לזכויות האזרח' (485,000 דולר), 'יש דין' (77,000 דולר) 'מרכז אדוה' (207,000 דולר) ו-'מהפך' (77,000 דולר מהקרן).

המנכ"לית רלוקה גנאה, למשל, היא בעלת עבר פעיל בארגון הבינלאומי הרדיקלי 'אוואז', שמפעיל קמפיינים פרו פלסטיניים ועומד מאחורי קריאה לחרם על ישראל בעקבות מבצע 'צוק איתן'. גנאה פעילה גם בארגון "שתי מדינות – מולדת אחת", הקורא להקמת מדינה דו לאומית בישראל ובארגון 'שותפות-שאראקה', פורום ארגונים הפעילים בנושא ערביי ישראל.  גנאה גם השתתפה בכנס מטעם 'קואליציית נשים לשלום' – מהארגונים הבולטים שמאחורי ה-BDS שהקרן החדשה מימנה בעבר, והרצתה על דרכים להאבק "באלימות הימין".

במאמרים שפורסמו באתר השמאל הקיצוני 'העוקץ' פורסת גנאה את השקפת עולמה. לדידה, ישראל היא האשמה הבלעדית בסכסוך; ופעולותיה מונעות מ"פעילי השלום" הפלסטיניים להתבטא ולהתגלות. בנוסף, היא תקפה את היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין על ששקל להעמיד לדין את אורי בלאו, עיתונאי הארץ שפרסם מידע מסווג שהגיע אליו מהחיילת ענת קם.

ליבי לנקינסקי, מייסדת שותפה של 'זזים', וסגנית 'נשיאה בקרן החדשה לישראל', היא בעלת רקע רדיקלי עשיר. היא השתתפה בהכנת "דוח צללים" למועצת זכויות האדם של האו"ם, המאשים את ישראל בהפרת זכויות אדם של פלסטינים, בדואים וערביי ישראל. השתתפה במחאות סביב הגדר בבלעין, והייתה "מושקעת כל כולה בשדה האזרחי הפרוגרסיבי בארץ" כדבריה.

זיו שטהל, יו״ר הוועד המנהל של 'זזים' היא מנהלת מחלקת המחקר של ארגון "יש דין" ופעילה בארגון 'עקבות' המפרסם חומר ארכיוני על "הכיבוש" כחלק מהקמפיין להקמת מדינה פלסטינית. בין פרסומיה הוא דו"ח מטעם 'יש דין' הטוען שישראל נכשלת באכיפת החוק על הימין הקיצוני ולמעשה אחראית על הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע.

בכירה נוספת ב'זזים' היא נירית מוסקוביץ', לשעבר דוברת האגודה לזכויות האזרח והיום מנכ"לית 'המשמר החברתי'. מוסקוביץ' התומכת ב'שוברים שתיקה', דיבררה את האגודה לזכויות האזרח בשורה ארוכה של נושאים רדיקליים ושנויים במחלוקת, רשימה חלקית: פרסום מודעת אבל עם שמות ילדים הרוגים בעזה במהלך מבצע 'צוק איתן', כדי להעלות למודעות הציבור את הנזקים בצד הפלסטיני; עתרה באופן סדרתי נגד חוק המסתננים, תקפה את השר לבטחון פנים אהרונוביץ שגיבה שוטר שירה באזרח ערבי שניסה לדקור אותו ולחצה על קיום חקירה של האו"ם לאחר מבצע 'עופרת יצוקה'.

פעילה נופת ב'זזים' היא שדא זועבי אדלבי, עוזרת פרלנטרית לשעבר של חברת הכנסת חנין זועבי ועזמי בשארה, שימשה כדוברת האגודה לזכויות האזרח בערבית. במסגרת זו היא תקפה את נעמ"ת על כך שהיא מעניקה מלגות רק לבוגרי שירות צבאי או לאומי.

פעיל אחר הוא יואב עינהר, בעל סטודיו לעיצוב באותו שם, המעניק שירותי גרפיקה לקהילה הרדיקלית בישראל ולמפלגת 'מרצ'. בין היתר הוא ייצר פוסט עבור זהבה גלאון בנושא פרשת הצוללות; שלטים להפגנת השמאל לזכר רבין המציגים את נתניהו עם הכיתוב "מחריב דרכו"; מודעה ל'בצלם', המכפישה את נתניהו; שלטי חוצות ל'שלום עכשיו'; וקמפיין עבור 'הקרן החדשה לישראל'.

גם הכותרת "פוליטי" איננה תמימה. חלק מהפעילים הם אנשים פוליטיים ממש. כך למשל אבי דבוש, בכיר בשת"יל – הזרוע הביצועית של הקרן החדשה לישראל – שהתמודד לכנסת ברשימת מרצ ונמצא במקום 8 ברשימתה.

נזכיר כי הקרן החדשה לישראל איננה ארגון ישראלי אלא ארגון אמריקני המשתמש בכספי תרומות של אזרחים אמריקנים. כאשר ארגון שהיא תומכת בו מתערב בהליך משפטי פלילי פנימי בישראל, כאשר ארגון שלה מפעיל לחץ על פקיד משפטי בכיר, כאשר היא עושה זאת כדי להפיל ראש ממשלה נבחר – נחצים באופן מובהק גבולות הלגיטימיות של פעילותה.

העובדה שפעילים בארגונים קיצוניים מבית מדרשה של הקרן ושחקנים פוליטיים בשמאל הקיצוני מובילים את המהלך, אומרת הכל. אחר כך הם יספרו לנו על "אבדן אמון הציבור" ועל "עתיד הדמוקרטיה". בושה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. וואו, גוף ישראלי לכאורה שלמעשה ממומן מכספים אמריקאים, ומרשה לעצמו לתקוף פקיד ישראלי בכיר, ולהציגו כבעל קשרים פסולים. כזה דבר מעולם לא היה. אה, דווקא כן היה:
    http://peacenow.org.il/wp-content/uploads/2015/12/december15.pdf

    (עמ' 31-32, שימו לב מי במקום השני והרביעי ברשימת בעלי התפקידים)

    https://mida.org.il/2016/06/02/%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%A8-%D7%95%D7%9E%D7%91%D7%A7%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%94/

  2. שיט! הם עלו על זה! שמאלנים לא אוהבים את ביבי! ורוצים להפיל אותו! בדרכים חוקיות! תוך שימוש בשיטות של השוק החופשי כמו – שלטי חוצות! ותרומות מאנשים לא ישראלים בדיוק כמו…. 100% מהתרומות של ביבי! שיט!

  3. אתם לא תדעו מהי דמוקרטיה גם אם ג׳וג׳ וושינגטון היה מסביר לכם בעצמו…

  4. מדוע אי אפשר לההוציא את הארגון עוכר ישראל מחוץ לחוק? מימון מארה"ב אינו הכשר אוטומטי! בשעתו הילארי קלינטון קיבלה כסף ממסגד התומך בטרור ונאלצה להשיב את הכסף! יש לבדוק מי התורמים ולפקח.

  5. לפי היקשור שיורם נתן – מידה שקוף לחלוטין ומאוד צנוע.
    גורם לי להעריך את מפעילי האתר עוד יותר

  6. איפה הבעיה?
    ארגון לגיטימי במימון אמריקני מנסה להפיל ראש ממשלה שממומן מכף רגל ועד ראש במימון אמריקאי.
    ההבדל הוא שארגון פרטי לא חייב כלום לאף אחד ואילו ראש ממשלה אמור לשרת את האינטרסים של הבוחרים שלו ולא להיות בובה של
    המממנים שלו.

  7. מצדיקים את טענות האנטישמים יהודונים שימכרו את אמם ועמם תמורת בצע כסף

    1. טריק שקוף של טוקבקיסטים מטעם הקרן החדשה לישראל: להתחזות ל"ימין אמיתי" ולתקוף את נתניהו כדי להשחיר אותו בעיני הציבור הימני, שהרי בקרב הציבור השמאלני כבר עשו לו שליחי הקרן דה-הומניזציה מושלמת. אויבי ישראל מנסים להחליש אותה והם עושים את זה גם בעזרת עורכי דין משוחדים, עיתונאים קנויים בכסף וגם בעזרת טוקבקיסטים בשכר. חבל שיש כל כך הרבה עיתונאים וטוקבקיסטים שתמורת בצע כסף מוכנים למכור את בני עמם לאינטרסים של אויביהם. בנימין נתניהו – היהודים אוהבי ישראל יודעים בדיוק מי מנסה להפיל אותך.

  8. לכל המתבלבלים.

    יש הבדל גדול בין אנשים פרטיים שממנים פוליטיקאים זוהי הרי דמוקרטיה במהותה הבסיסית, זאת לעומת מדינות זרות שמתערבות בכוח המשילות של מדינת ישראל וזה פסול מיסודו ואף מהווה שינוי סטטוס קוו בין המדינות.

    על מנת להסביר יותר טוב, ננסה לתת דוגמא: תארו לכם "עולם הפוך" שבו מדינת ישראל הייתה מממנת בעקיפין עמותות רפובליקניות קיצוניות בזמן כהונתו של אובמה הדמוקרטי.. רק תתארו לכם..

  9. למה לא קוראים לקרן המממנת בשמה הנכון. הקרן לישראל חדשה.

  10. לא הקרן החדשה לישראל
    זה הקרן לישראל החדשה NIF – NEW ISRAEL FUND
    כל מטרתה של הקרן זה להרוס את ישראל כפי שאנחנו מכירים אותה ולהקים במקומה ישראל על פי ההבנות שלהם .

  11. מי לא מנסה להפיל את ראש הממשלה?
    חייבים להיות חזקים ולחזק, השמאל אבד את דעתו אם משתמש בגורמים חיצוניים כדי למשול פה.
    זה לא יקרה ,כי הם איבדו את דרכם מוכנים לחלק את המדינה, ואפילו לדבר עם אבו מאזן שממש לא רוצה.
    ביבי הטוב ביותר החכם ביותר, רק חבל שלא כולם רואים .