הרשות הפלסטינית מסיתה לאלימות: "שימרו על המהפכה בדמכם"

דרשן באום אל פאחם: "ישראל מציבה את המגנומטרים כדי לגלות את ערוותן של נשותינו"

מבשלים איניתפאדה | פלאש90

חמישה ישראלים נרצחו בעשרת הימים האחרונים בידי מחבלים פלסטינים, אך בעוד שבישראל קוראים ל"הרגעת הרוחות" ו"הכלת האירועים", ברשות הפלסטינית עסוקים בהסתה ובליבוי האש.

שעות ספורות לפני שהמחבל עומר אל-עבד נטל סכין ודקר למוות שלושה בני משפחה בחלמיש בליל שבת האחרון, קראו בפת"ח בגלוי לביצוע פעולות אלימות נגד ישראלים. "אם אפול חלל לא אהיה הראשון למות, ולא אהיה האחרון למות", נכתב בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של הפת"ח. לפוסט צורפה תמונה של נער עם הדגל הפלסטיני על רקע להבות בוערות. בהמשך נכתב: "אחיי, אני כותב זאת בדמי, בבקשה שימרו על המהפכה בדמכם, באמצעות המוני אנשי הפת"ח שמוכנים לתקוף. אני הפת"ח. אני המהפכה". תרגום הדברים פורסם באתר 'מבט לתקשורת פלסטינית'.

יו"ר הרשות אבו-מאזן ניצל את שיחתו עם ג'ארד קושנר, שליחו של הנשיא טראמפ, כדי להעניק לגיטימציה לאלימות עתידית שיבצעו הפלסטינים בתגובה להצבת המגנומטרים בהר הבית. "המצב מסוכן ביותר והעניינים עלולים לצאת מכלל שליטה אם ישראל לא תחזור בה", אמר אבו-מאזן, והוסיף איום מרומז כי ממשלת ישראל היא שתהיה אחראית "לתוצאות העתידיות של הצעדים שנקטה בירושלים". הדברים תורגמו על ידי "המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון" (ממר"י). ההחלטה הישראלית להציב גלאי מתכות בכניסה להר הבית לא התקבלה כמובן בחלל ריק, אלא בעקבות רצח שני שוטרים על ההר.

ב'צוואתו' של המחבל, שתורגמה במלואה ב'מידה', כתב הרוצח כי היהודים "מטנפים את אלאקצה", אמירה שמזכירה דברים זהים שהשמיע אבו-מאזן בעבר. כזכור, בספטמבר 2015, בעיצומו של גל טרור הסכינים,  אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי  "לא נרשה שרגליהם המלוכלכות של היהודים יטנפו את מסגד אלאקצה", והבהיר כי הוא "מברך על כל טיפת דם שנשפכת למען אללה".

"המועצה המהפכנית של תנועת הפת"ח", שבראשה עומד אבו-מאזן, היא שאחראית במידה רבה להתפתחות המהומות במזרח ירושלים, לאחר שהכריזה על יום שישי האחרון כ"יום זעם". במסגרת "יום הזעם" קראו בפת"ח לציבור הפלסטיני להגיע "בהמוניו" להר הבית ו"להסלים את העימותים עם כוחות הכיבוש".

אחראי תיק ירושלים בפת"ח, חאתם עבד אל-קאדר, הוסיף שמן למדורה כאשר אמר בריאיון לטלוויזיה הפלסטינית כי "הסלמה תיענה בהסלמה, ואלימות תיענה באלימות". בכיר אחר בתנועה, עבאס זכי, חבר הוועדה המרכזית של הפת"ח, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו "קריאה דחופה" למנהיגים ברחבי העולם הערבי להכריז על גיוס כללי להצלת ירושלים ומסגד אל-אקצא, באמצעות יציאה לרחובות.  זכי קרא לצאת ל"יום של הסלמה" נגד ישראל, וכינה את ארה"ב "ראש הנחש" על כך "שהתירה את הדם הערבי".

מושלת רמאללה ואל-בירה, ליילה גאנם, קראה ל"ניצחון על האויב" כדי "לשמור על מסגד אל-אקצא מפני הרשעים". בכירת הפת"ח הוסיפה כי "אללה מרחם על קדושי פלסטין", בהתייחסה למחבלים שנהרגו בפיגועי טרור ובמהלך עימותים עם כוחות הביטחון.

אנשי הדת של הרשות הפלסטינית לא טומנים ידם בצלחת, ועושים כל מאמץ להותיר את המתיחות על אש גבוהה. שייח' מוחמד חוסיין, המופתי של ירושלים המקבל את משכורתו מהרשות, אסר על תפילה בהר והודיע כי מי שיעבור דרך גלאי המתכות שהציבה ישראל "תפילתו בטלה". שר ההקדשים והדת של הרשות, יוסף אדעיס, היה חריף אף יותר וקרא לציבור הפלסטיני לחולל מהומות. "המשך הפגיעה במקומות הקדושים מחייב פעילות חריגה מצד הערבים המוסלמים", אמר אדעיס במהלך נאום שנשא בקלקיליה ביום חמישי האחרון. "המקומות הקדושים שייכים למוסלמים… עמנו לא יוותר על גרגר אדמה מעפרה של פלסטין. הוא בעל הזכות, ואילו הכיבוש וההתנחלויות – לאבדון".

יועצו של אבו-מאזן לענייני דת, מחמוד אל-הבאש, קרא גם הוא לעלות למסגד אל-אקצא."האחריות על מסגד אל-אקצא היא זכות בלעדית של הפלסטינים, וההתערבות הישראלית בענייני אל-אקצא מהווה תוקפנות נגד הזכויות הדתיות והמדיניות של המוסלמים", אמר.

גם בחמאס קראו לציבור הפלסטיני לצאת למהומות. "מזימות הכיבוש יעברו רק על גופותינו", אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, ובירך את רוצחי שני השוטרים בהר הבית ביום שישי שעבר. "ברכות לשהידים ממשפחת ג'אברין מאום אל-פחם, שבמורשת קרב הרואי הוכיחו את קיומה של אחדות לאומית".

קונספירציות מופרכות

מנהיגי הציבור הערבי בישראל אמנם לא היללו את מבצעי הפיגוע בהר הבית, אך סירבו להיענות לבקשת שר הפנים אריה דרעי לגנות את רצח שני השוטרים. במקום זאת, הח"כים הערבים עוסקים בליבוי האש. בנאום שנשא ביום שישי האחרון ליד הר הבית שלהב ח"כ אחמד טיבי את ההמונים המוסלמים והכריז: "ירושלים היא ערבית, מוסלמית, פלסטינית, וכך גם אל-אקצא. כך היה וכך יהיה". למעשה, ח"כ טיבי שלל את הקשר של העם היהודי להר הבית. חברתו של טיבי ל'רשימה המשותפת', ח"כ חנין זועבי, התגרתה בלוחמי מג"ב שהדפו את ההתפרעויות.

אנשי התנועה האסלאמית בחרו להלהיט את הרוחות באמצעות הליכה למחוזות הקונספירציה. סגן יו"ר התנועה האסלאמית, השיח' כמאל ח'טיב, אמר בראיון לאל-ג'זירה כי במסגרת החפירות באזור הר הבית ישראל "משתמשת בחומרים כימיים" במטרה "לפורר את יסודות מסגד אל-אקצא בטווח הארוך", כך שלאחר שיקרוס היא תוכל לטעון כי הדבר נבע מסיבות טבעיות.

באום אל-פחם, העיר שממנה הגיעו המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בהר הבית, מפיצים תאוריית קונספירציה אחרת, כאילו ישראל מציבה את המגנומטרים כדי לחשוף מקומות רגישים בגופן של נשים ערביות. בפוסט שפרסם מחמוד פיאד, איש דת מאום אל-פחם, הוא טוען כי המתקן שמציב צה"ל "חודר את הבגדים ומשקף בזמן אמת באופן כזה שהנבדק נראה ערום לחלוטין. אנחנו תמיד רואים את החיילים צוחקים כאשר אנחנו עוברים בגלאי הזה". בהמשך הוא תוהה: "האם זה הגיוני שגלאי מסוג שכזה יוצב גם במסגד אל-אקצא? כיצד נוכל להסכים שנשותינו יעברו במתקן שכזה ושערוותן תתגלה?"

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. כל הזמן השמאלנים הערבים התקשורת,מה עם ביבי?
    הוא המנהיג לא? בידיו הגה השלטון!

    וגם העם הרופס הזה טובחים בו הורגים בו משפילים אותו והוא נשאר בבית מנהל דיבייטים
    בזמן שרוצחים אותו.

    הממשלה זהו לא עושה כלום ואיבדה את דרכה.
    כימני אני אצביע לפייגלין ולמפלגת זהות!

  2. כשאני קוראת את מה שהם אומרים על המגנומטר, עוברות לי שתי מחשבות עקריות:
    מדוע המגנומטר כל כך מפריע? עם ההתנגדות הזו, סימן שצריך להשאיר אותו.
    השניה היא: תיאור מזויף כזה של פעולת המכשיר רק מוכיח באופן חזק יותר את טענת הספר "דיר יאסין, סוף המיתוס" מי שיכול להמציא, יכול להמציא…..

  3. "הארץ" הסית ושלהב מחבלי ג'יהאד
    |
    מאמר המערכת של "הארץ" 30.10.15 , בעצומה של אינתיפדת הבודדים,
    http://www.haaretz.co.il/opinions/editorial-articles/1.2764550
    מנוסח באופן שמדרבן את מלחמתם הרצחנית של מוסלמים נגד ה"תכנית" (שאיננה אלא עלילה של "התנועה האסלאמית") לבנית בית המקדש השלישי,
    וכך כתוב שם: "תוכנית הלימודים בזרם הממלכתי־דתי (אור קשתי, "הארץ", 23.10). התוכנית ממצבת את הקמת בית מקדש כיעד שיש לחתור אליו, … משמעותה, הלכה למעשה, היא שינוי הסטטוס קוו [בהר הבית]",
    אך בכתבתו של אור קשתי, שעליה מסתמך מאמר המערכת המסית כעל משענת קנה רצוץ, כתוב שאותה תכנית למודים מטיפה לתלמידים "לדחוק את הקץ" בדרכים אלה בלבד: "להרבות באהבת ישראל, להתפלל מעומק הלב, להרבות במעשים טובים, ללמוד תורה ולקיים מצוות".
    גישתו של משרד החנוך ל"דחיקת הקץ" לא מפתיעה, שהרי לנו, כיהודים, מובן שהגשמת התקוות להקמת בית המקדש "במהרה בימינו" עדיין מותנית בביאת המשיח, כך מובן לכולנו, למעט מעוט מיקרוסקופי.
    למרות זאת, מהמובאה הנ"ל ממאמר המערכת של "הארץ", משתמע שמאות אלפי יהודים מתוך האלקטורט של מפלגות השלטון, המון רב השפעה, מתכוננים להקמת המקדש. מלים אלה מוכנות להפצה בין מוסתים מוסלמים, כשמן למדורת הטרור.
    וכך גם במאמר של רוגל אלפר ב"הארץ" 01.11.15 :
    "הציונים הדתיים, ששואפים לבנות את בית המקדש השלישי על הר הבית, ובעיקר נכונים לחיות על חרבם".
    נראה שהזהירות והאחריות של מר אלפר ממנו והלאה. הסבה לכך עלולה להיות מה שכתב בהמשך מאמרו: "לחילוני יש יתרון הישרדותי. קל לו יותר לעזוב, להיות אזרח העולם, לבנות את ביתו במקום אחר"
    |
    האם הפצת האמונה ש"אל אקצא בסכנה" משלהבת טרוריסטים? על כך כתב ירון בלום, בכיר לשעבר בשב"כ, ב"ישראל היום" 16.07.17 :
    "מעורבות ערבים־ישראלים בפיגוע כה קשה ואכזרי ..[ בהר הבית ].. היא בהחלט חריגה….הסוגיה שאינה מהווה הפתעה היא מקום מוצאם של המבצעים, אום אל־פחם. עיר זו היא מעוז הפלג צפוני של התנועה האסלאמית, ש…פעיליה עדיין פועלים בעמותות שונות סביב הר הבית … טענתם המרכזית היא שהר הבית מולאם על ידי היהודים, שההר בסכנה, שהיהודים הם האויב הגדול ביותר…
    ההסתה מטופלת במגבלות החוק, ולכן אנו עדים לפתיחת עמותות קיצוניות חדשות, …ישראל …, נגד ראשי התנועה האסלמית עליה לפעול ביד קשה ולנקוט את כל האמצעים הפליליים והמנהליים, במטרה להצר את צעדיה ולמנוע מבעוד מועד פיגועים כואבים מעין אלו"
    |
    הודאת בעל דין – כמאה עדים:
    פרשן "הארץ" ניר חסון הסביר ב-19.09.16 :
    "המתח סביב הר הבית הוא בחלקו הגדול מלאכותי ומוזן על ידי גורמים קיצוניים שמשתמשים בשיח לא רציונלי על רצונה של ישראל לפגוע בסטטוס־קוו בהר.. חוסר האמון של הפלסטינים כלפי ממשלת נתניהו הוא קרקע נוחה לשגשוג ההאשמות הללו"
    והוסיף ב- 21.07.17 :
    "כמעט כל אחד מבין עשרות המחבלים … בשלוש השנים האחרונות הסביר את מניעיו (..לפני מותו, או בחקירה, …) בצורך העז להגן על אל-אקצא"
    |
    התחזית של ליאור אקרמן, סגן ראש אגף לשעבר בשב"כ ומומחה למודיעין וטרור, ב"מעריב" 22.07.17, מלווה בפרוט הגורמים :
    "אינתיפאדת אל-אקצא, כפי שהערבים מעדיפים לכנותה באופן ממותג …נמצאת כאן כבר שנים, כחבית חומר נפץ שהפתיל הארוך שלה הודלק מזמן… מצליחים להאט את קצב התקדמות האש עד לפיצוץ. אבל … יותר מידיי גורמים …תאבי מלחמת דת, …מלבים את האש בדרכה, תוך שהם מרפדים אותה בססמאות הסתה, שקרים, כספים רבים ..למימון ..ההסתה ופעילות תקשורתית" … "תוך הפצת שקרים על כוונותיה של מדינת ישראל להשתלט על הר הבית ולשנות בו את הסטטוס קוו"… "על ישראל לעשות מה שנכון לה מבחינה ביטחונית… כולל לחימה נחושה וקשוחה בעבירות של הסתה שכיום אינן מטופלות כראוי".

  4. ההגיון המערבי אינו ישים בעולם המוסלמי ככלל ובמזרח התיכון בפרט. המוסלמים שמקיפים אותנו מוכנים בשם הנביא לנהל מלחמת מאה שנים שתשרוף את האזור כולו כולל את בתיהם הם ותביא למותם שלהם בעוד שאנחנו בתפיסה המערבית מעוניינים לשפר את איכות החיים ולשמר את חיינו. זהות אינטרסים ושיתופי פעולה במזרח התיכון הם זמניים ומחייבים הערכות מחודשות חדשות לבקרים.
    לדעתי לו מלכתחילה היו מוצבות מצלמות אבטחה הייתה מתעוררת מהומה זהה אבל כשמצלמות האבטחה מחליפות את המגנומטרים המהומה דועכת.
    כנראה שכדי להצליח לשרוד ואף לפרוח באזור צריך יותר תחכום ופחות בוטות.

  5. ציטוט של הדרשן: "ישראל מציבה את המגנומטרים כדי לגלות את ערוותן של נשותינו" מעידה כאלף עדים על עומק הבעיה בה שרוי העולם המוסלמי. הבורות, האלימות והדיכוי של כל מי שנתון לחסותם, היחס המופרע הזה לנשים, המחשבה שכבודם מצוי בערוותן של נשותיהם, פשוט מחליא. זה לא כיבוש, לא קולוניאליזים ולא שום דבר חיצוני אלא עומק התהום אליה הידרדרו המוסלמים בשעה שכל שאר העולם המשיך קדימה. הניוון הזה של החברות המוסלמיות הוא תוצר של כשל עמוק בדת שלהם ולכן רק הם יכולים לגאול את עצמם ממחול המוות החולני שלהם, אף אחד לא יכול לעשות את זה בשבילם.