יעקב אחימאיר: "התקשורת שונאת את נתניהו, לא זוכר יחס כזה לראש ממשלה"

העיתונאי הוותיק וחתן פרס ישראל מלא באופטימיות לעתידה של ישראל: "מדינה יציבה, חזקה ומשגשגת – גם אם יש מי שמנסה להתכחש לכך". ראיון חג

"מחפשים את נתניהו בפינצטה". אחימאיר | פלאש90

ביולי האחרון נכנס יעקב אחימאיר לשנה ה-80 לחייו, כשלמעלה מ-60 מתוכן הקדיש למקצוע העיתונות. החל מזכייתו בגיל 17 בפרס "חרות לנוער" על "כתיבת הרשימה הטובה ביותר" בעיתון התנועה, דרך קבלת פרס סוקולוב לעיתונות ב-2005 ועד הכרזתו כחתן פרס ישראל ב-2012 – ליווה אחימאיר את האירועים והאנשים החשובים ביותר בחלק נכבד מההיסטוריה של מדינת ישראל. בכל אותה תקופה היווה אחימאיר דמות חריגה בנוף הפוליטי של אנשי התקשורת. בלב הממסד המפא"יניקי של הערוץ הראשון נותר אחימאיר, בנו של אחד ממנהיגי התנועה הרוויזיוניסטית, בבדידות אידאולוגית מזהרת. "תמיד הצבעתי באופן שונה מחבריי למקצוע", אומר אחימאיר בראיון חג ל'מידה'. "ברוח התקופה הנוכחית אני אף נוהג לחתום חלק מהציוצים שלי בטוויטר במשפט 'חבר במסדר עדר הבהמות'".

אחימאיר נזכר כיצד בליל ה-17 במאי 1977, בו הודיע חיים יבין על "מהפך", נפלו פניהם של חבריו בערוץ הראשון. "כשבגין נבחר היתה אווירה של אֶבל בחדר החדשות של הערוץ", הוא משחזר. באותו ערב שהה אחימאיר באולפן רשות השידור ושימש כמנחה של צוות הפרשנים, ביניהם נכלל גם השר ומזכ"ל ההסתדרות לשעבר יצחק בן-אהרון, אחד הסמלים המובהקים ביותר של שלטון מפא"י. "בן-אהרון אמר שהוא לא מכיר במהפך ושצריך להחליף את העם", מספר אחימאיר. "לפני שנים אחדות, קצת לפני מותו, בן אהרון סירב להיפגש איתי ונרמז לי שזה בגלל שאני בנו של אב"א אחימאיר הרוויזיוניסט. אני חושב שבארבעים השנים שחלפו מאז, תפיסת העולם הפטרונית הזו השתרשה בקרב רבים מאנשי השמאל והאליטות התרבותיות. יש הרבה מאוד התנשאות מצד השמאל כלפי הימין – התנשאות שלא ממש ברור לי על מה היא נסמכת. לפעמים יש הערות ואמירות מופרכות ומגוחכות. למשל שתושבי עיירות הפיתוח מצביעים לליכוד למרות שהוא 'דופק אותם'. מה משמעות הדברים? שתושבי הפריפריה לכאורה לא מספיק מוכשרים להחליט מה טוב להם, בניגוד כמובן למצביעי השמאל שהטילו את הפתק 'הנכון' לקלפי ממניעים רציונליים בלבד".

הגישה המזלזלת הזו יכולה להסביר גם את היחס של אנשי הקולנוע למירי רגב?

"כמובן. אני לא חסיד גדול של הסגנון של רגב, אבל יש דברים שהיא צודקת בהם. גם אם אתם חושבים שהיא טועה לחלוטין, היא עדיין שרת התרבות. איזה מן דבר זה לא להזמין אותה לאירוע? אתם לא יכולים להקשיב לדעות שונות משלכם, רק הדעה שלכם נחשבת לגיטימית?".

"פתאום השמאל נזכר להתאהב בבגין"

אחימאיר משתומם על 'גיוסו' של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין לקמפיין השחרת שלטון הימין הנוכחי. "כשאני קורא את התשבחות שמרעיפים כיום בשמאל על בגין אני מתפוצץ", הוא אומר, "לא כי אני חושב שלא מגיעות לבגין המחמאות האלו, אלא מכיוון שברור לי שמדובר בצביעות. אדם מבוגר כמוני זוכר היטב אילו כינויים איומים ונוראיים הצמידו לבגין בימי חייו, אילו אסונות חזו בשמאל אם הוא יעלה לשלטון. אז קודם כל התברר שהתחזיות השחורות לא התממשו – ההפך הוא הנכון. שלטון הימין מוביל את ישראל לשגשוג וליציבות. דבר שני, אני חושב שגם הציבור לא קונה את הסחורה הזו שפתאום התקשורת סתם כך התאהבה בבגין".

באופן כללי השמאל עושה רומנטיזציה לשנותיה הראשונות של המדינה כדי לצייר את התקופה הנוכחית כחשוכה וקודרת.

"אני זוכר אותה תקופה 'נהדרת' ויכול לומר שהגעגועים האלו אינם מן העניין. זו בסך הכל עוד סיבה לשנוא את נתניהו ולהתלונן על כך ש'גנבו' להם את השלטון. קראתי לאחרונה את הספר 'הדרך אל הפנתיאון' (אודי לבל) שמשרטט את הרדיפה הממסדית את המחתרות של הימין בימיה הראשונים של המדינה. הכל ממוסמך ומתועד. איזו דורסנות, איום ונורא".

הדורסנות עליה מדבר אחימאיר לא פסחה גם על אביו, אב"א אחימאיר – עיתונאי, סופר ואיש הגות שגם שימש אחד המנהיגים הרוחניים של הציונות הרוויזיוניסטית. אחימאיר האב, שנפטר בשנת 1962, הודר לחלוטין מהזירה הציבורית. "אסור היה לראיין את אב"א אחימאיר", סיפר לפני שנים אחדות יוסי אחימאיר, אחיו של יעקב. "הרדיו היה בשליטת לשכת ראש הממשלה של בן-גוריון. אין הקלטה של אב"א, אין ראיון רדיופוני עימו".

מנהיג רוחני של הציונות הרוויזיוניסטית. אב"א אחימאיר | פייסבוק

אחימאיר מדגיש כי בניגוד לאביו "מעולם לא קופחתי במהלך הקריירה העיתונאית שלי". לדבריו, "נכון שהצבעתי אחרת מחבריי בטלוויזיה, אבל זה לא מנע מהם להטיל עלי משימות מרכזיות – כתב פרלמנטרי ומדיני, פעמיים שליח הערוץ הראשון לוושינגטון ועורך מבט".

בפרספקטיבה לראשי ממשלה קודמים, איך אתה מגדיר את היחס של התקשורת לנתניהו?

"היחס הכי גרוע שאני זוכר. מילאתי תפקידים מרכזיים בתקשורת בתקופה של ראשי ממשלה רבים, מימין ומשמאל, אבל מעולם לא נתקלתי ביחס כזה שלילי, כמו שנתניהו מקבל בימים אלו מחלק נכבד מהעיתונאים. התקשורת לא עוינת את נתניהו – היא שונאת אותו".

אתה חושב שעיתונאים דוגמת רביב דרוקר או אמנון אברמוביץ' מחויבים להפלת נתניהו יותר מאשר לאתיקה עיתונאית?

"לטעמי דרוקר עושה עבודתו העיתונאית, גם אם ברור שהוא לא מחובבי נתניהו. לגבי אברמוביץ', לפעמים כשאני רואה אותו בערוץ 2 חורה לי שהוא ממש מגדף את המבוקרים שלו. צריך ולעתים חובה לבקר את ראש הממשלה אבל לפעמים עושים נגדו שימוש בביטויים שקשה לי אפילו לומר אותם".

"מגדף את המבקרים". אמנון אברמוביץ' | פלאש90

נראה כי מנטרת ה"ישראל בבידוד מדיני" הולכת ומאבדת קשר עם המציאות.

"זה מגוחך. אפילו אם נתניהו ייפגש מחר עם הנשיא אסד ויחתום על שלום בלי למסור את הגולן ימצאו סיבה ללגלג עליו. ישראל בפירוש לא בבידוד מדיני, להפך – מעמדה הבינלאומי מצוי בפריחה מזהרת. מובן שלא כל מנהיג שנתניהו נפגש עמו מסכים עם מדיניות הממשלה, אבל אם ראש ממשלה של מדינת ענק כמו הודו מגיע לישראל הקטנה לביקור ממלכתי ואומר שהוא רוצה ללמוד ממנה – לא מבין איך אפשר להתעלם מזה".

מה דעתך על החקירות נגד נתניהו?

"יכול להיות שמחפשים אותו בפינצטה אבל אני רוצה להאמין שגופי האכיפה עושים עבודתם נאמנה. מקווה מאוד שלא ייצא דבר מהחקירות האלו"

"כשערפאת קיבל פרס נובל לשלום רציתי להקיא"

אחד האנשים הקרובים ביותר לאחימאיר היה ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. "היו לנו יחסים קרובים של הבנה", נזכר אחימאיר. "אחרי שהוא התפטר מראשות הממשלה באפריל 77' הוא היה אדם מבודד מאוד. ערכתי בזמנו את ריאיון ההתפטרות עמו, ואחרי הריאיון עמדנו במתחם של מערכת הטלוויזיה. רבין כמנהגו עישן סיגריה, ניגשתי אליו ואמרתי לו שיידע שיש לו עוד חברים. היתה לו ישירות מחוספסת, לא הצטיין במליצות. בזמן ההתמודדות בינו לפרס על ראשות מפלגת העבודה מרבית הכתבים המדיניים צידדו בפרס. אחד מהם צעק לי בחצי נזיפה, חצי בצחוק 'מה יש לך עם רבין?'".

לרבין לא הפריע שאתה איש ימין?

"בהחלט לא".

הוא שיתף אותך בהתלבטויות שלו לפני שחתם על הסכם אוסלו?

"הוא היה מאוד לא שלם עם אוסלו. אפילו צחי הנגבי, לפני שהתרכך, לא דיבר על הפלסטינים ואש"ף בצורה כל כך עוינת כמו שרבין נהג לדבר עליהם. היום כל מי שעיניו בראשו יודע שאוסלו היה טעות מרה. אני רוצה להאמין שגם רבין היה מבין את זה אם לא היה נרצח. כשראיתי את רבין ופרס מקבלים פרס נובל עם ערפאת רציתי להקיא. לא האמנתי שרבין ופרס עומדים בחבורה אחת עם הרוצח השפל הזה".

רבין זוכה להכרה והוקרה, בזמן שליצחק שמיר יש תדמית של ראש ממשלה שלא עשה רבות. עושים לו עוול?

"בוודאי, עוול גדול. למען הגילוי הנאות אציין שאחי יוסי היה ראש לשכתו של שמיר. הוא היה איש של מעשה ועשייה, לא של פטפוטים. פעם ראיינתי אותו ואחרי הריאיון הוא שאל אותי אם לא דיבר יותר מדי. אמרתי לו בחיוך 'אל תדאג אדוני ראש הממשלה אני אקצר אותך'. אחרי שהוא פרש נפגשתי איתו במשרדו בת"א. הוא פרש בפניי את כפות ידיו ואמר לי שהוא מצטער שהידיים האלו, שאחזו בהגה של הנהגת המדינה, כבר לא פעילות עכשיו".

מה הזיכרון החזק ביותר שלך ממנחם בגין?

"אני חושב שהפצצת הכור בעיראק עליה בגין הורה היתה אחת הפעולות החשובות ביותר בתולדות מדינת ישראל. לפני ההפצצה פרס ואחרים הזהירו את בגין שזה מהלך שעלול להסתיים באסון, אבל בשביל זה אתה מנהיג, בשביל לקחת סיכונים כדי למנוע אסון גדול. כולם זוכרים את אנטבה כסיפור הרואי אבל מספיק שאחד ממנועי המטוס היה מתקלקל כדי שזה יסתיים אחרת לגמרי".

ראש ה-CIA לשעבר טוען שראש המוסד מאיר דגן הפעיל את ארה"ב כדי למנוע תקיפה שלנו באיראן.

"אני רוצה מאוד לקוות שקיבלנו את ההחלטה הנכונה בנושא".

אתה חושש שאיבדנו את התעוזה?

"מקווה מאוד שלא".

זכית להיות שעות רבות במחיצתם של ראשי ממשלות, במהלך כהונתם ולאחר שסיימו תפקידם. מה התובנה המרכזית שלך?

(מחייך) "אין ראש ממשלה שמפרגן לזה שבא אחריו. אין אחד שלא יגיד לך 'אוף אם היו נותנים לי עוד חצי שנה, עוד שנה, הייתי הופך את העולם, משיג שלום וכו"".

"יש הרבה מאוד צביעות בפוליטיקלי-קורקט"

בשנים האחרונות מגיש יעקב אחימאיר את אחת מתכניות הדגל של השידור הציבורי, 'רואים עולם'. "מתרחשים על כדור הארץ דברים איומים ונוראים", הוא אומר, "המדינות הגדולות לא עושות די להיחלץ לעזרתם של מיליוני בני אדם שנתונים למצוקות איומות, כמו בסוריה. כאב לי לראות את אובמה לא מקיים הבטחותיו לעם הסורי, וכואב לי היום לראות את טראמפ אומר שלא בכל מחיר הוא יסייע למדינות הבלטיות אם יותקפו על ידי רוסיה".

מה דעתך על תרבות הפוליטיקלי-קורקט שמשתלטת על השיח?

"יש בתופעה הזו הרבה מאוד צביעות. לא יכול להיות שבאוניברסיטת ברקלי יזדקקו לגדודי משטרה כדי למנוע מאנשי שמאל רדיקלי להפריע לנאום של בן שפירו, רק כי הדעות שלו לא מוצאות חן בעיניהם. זה מזכיר את היחס כאן למירי רגב וסתימת הפיות למי שחורג מהקו של האליטה".

זה תקף גם לאליטת שופטי בג"ץ שנוטלים לעצמם סמכות לבטל חוקים של הכנסת?

"כן, אני מתקשה להבין את התופעה הזו, שאנשים שלא נבחרו על ידי העם מבטלים חוקים וקובעים מדיניות במקומה של הממשלה. אני מקווה שנשיאת העליון החדשה אסתר חיות תדע להגביל את הדבר הזה. מצד שני צריך לטפל בנושא הזה בחרדת קודש כי אסור לנו לפגוע במעמד של בית המשפט העליון. לטעמי הפתרון הוא הקמת בית משפט לחוקה שידון בנושאים עם נגיעות פוליטיות".

אתה נוהג להגיב באופן אינטנסיבי לאירועי השעה בחשבון הטוויטר שלך. התאקלמת מהר בעידן הרשתות החברתיות?

"לקח לי קצת זמן, אבל אני חובב את הפלטפורמה. מאוד אוהב להגיב. לפעמים שולף מהמותן ושוגה".

מקבל את פרס ישראל | פלאש90

היו אנשים שחרה להם לראות אותך זוכה בפרס ישראל?

"אני בטוח בזה, אבל זו זכותם. גם אני לפעמים חושב כך על מי שקיבלו פרסים כאלו ואחרים. הכי חשוב מבחינתי זה שעשיתי ואני ממשיך לעשות את מה שאני הכי אוהב בחיים – עיתונות. כל חיי המקצועיים הייתי ברשות השידור, וחבל מאוד שהממשלה נתנה יד לסגירת הרשות. לטעמי זה גובל בפשע תרבותי".

ואולי בשנת 2017 אין כלל צורך בשידור ציבורי?

"הערוצים המסחריים כבודם במקומם מונח, ומי שרוצה לצפות בתכניות ריאליטי ודומיהן שיבושם לו. בערוץ ציבורי יש הזדמנות לספק לצופה תכניות שיש בהן שאר רוח, לנפש ולמוח, כמו סדרות תיעודיות על אישים דגולים וההיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל".

"כל עוד השכל עובד, אמשיך לעשות עיתונות"

ישראל נכנסת לשנת ה-70 לעצמאותה. מה יש לך לאחל למדינה?

"ניחנו בהישגים גדולים בכל התחומים – כלכליים, טכנולוגיים ומדיניים. גם הביטחון האישי במצב טוב מתמיד. ישראל מדינה יציבה ומשגשגת, במצב כלכלי שיש יגידו שטוב מדי. אי אפשר להתכחש לעובדות אלו. אני חושב שהעתיד צופן לנו דברים טובים. הייתי שמח לראות את הישראלים מתנהגים באדיבות ובנימוס גדולים יותר זה לזה, בעיקר בכבישים".

אתה נשוי לאשתך אורה למעלה מיובל שנים. לא דבר של מה בכך בעידן הנוכחי.

"לא רק שאני נשוי באושר, אשתי גם מעוררת בי התפעלות גדולה בכל פעם מחדש. גידלנו משפחה לתפארת עם בן, בת ושישה נכדים – הגדול מבניהם סגן בצה"ל".

כמה שנים אתה עוד רואה עצמך כעיתונאי?

"כל עוד השכל עובד. אם יחשבו שעבר זמני, ואני מניח שיש כאלו שחושבים כבר כעת כך בליבם, אקווה רק שיגידו לי תודה רבה – ואלך. כל עוד זה לא קורה אמשיך להופיע על המרקע מדי מוצאי שבת".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

76 תגובות למאמר

  1. זה כל-כך משעשע כשב*עשרות* כלי תקשורת ימניים חוזרים על המאנטרה של "תקשורת שמאלנית",
    ומביאים עוד ועוד אנשים "בכירים" שיגידו את זה לציטוט.

    האמת – במקומכם הייתי נעלב מהאמרה הזאת. כן. נעלב ומתרעם.

    כי מה זה אומר שהתקשורת שמאלנית?

    זה אומר ש"ישראל היום" לא תקשורת.
    ו-"מקור ראשון" זה לא תקשורת.
    ולא "0404"
    וגם "ערוץ 20" לא.
    וגם לא "מידה".

    וכנראה גם לא "וואללה" ו"מעריב" המרכז-ימניים…

    1. דודי, אתה מיתמם. חבר יקר שלי אומר שהוא יכול לגייס טיעונים הגיוניים כדי להצדיק את המטופש שבמעשים. סוג של לוליינות אינטלקטואלית. ובכן, זה מה שאתה עושה, אבל לא בווירטואוזיות רבה. אין חולק כי "הארץ" (מקביל ל"ישראל היום") ו"הגדה השמאלית" (מקביל ל"מידה") הנם אמצעי תקשורת בעלי תפיסת עולם שמאלנית מובהקת ומוצהרת. נראה לי שאין טעם להמשיך את הטיעון, כי כפי שאמרתי אתה מיתמם. ואגב, ערוץ 20 הוא בהחלט ערוץ ראוי, אבל אין לו רישיון לשדר חדשות.
      שנה טובה.

    2. כל הרשימה הזאת של כלי תקשורת נמצאת באזורים פחות מרוגלצים – אינטרנט ומדיה כתובה. ברדיו ובטלויזיה המצב ממש לא כזה (למעט ערוץ 20 שהוא דוקא דוגמא למה שקורה כשמנסים להכנס לתחום מרוגלץ). כל עוד המדיות האלה יהיו הדומיננטיות יותר אתה תמשיך לשמוע תלונות.

    3. וואלה מרכז ימני? בן כספית ימני? לא ידעתי ואיך אתה יכול להשוות עשרות כלי תקשורת מרכזיים שנטועים עמוק בקרקע לערוצים חדשים עם מאית כוח מגלצ ערוץ 2 ערוץ 10 ועוד… איך אתה מוחק השפעה של עשרות שנים עם נסיון השפעה של כמה שנים??? איך אתה מוחק כמותית שעדיין יש רוב עצום ל"עיתונאים " משמאל ???? על איזה עשרות כלי תקשורת ימניים אתה מדבר?? – מצטער להודיעך אבל "קול יוש" לא נחשב. רק המרכזיים שם המטוטלת אולי אך התחילה לזוע ויש המנסים להשתיקם. נחש מי???? נשאר ישראל היום שההבדל היחיד שהוא כן מסקר דברים טובים של נתניהו ולא תמצא בו שקר. אולי פרשנות אוהדת אבל לא עיתונאות מומצאת. כמו טענתך בתגובה זו. אני מוכן לערוך איתך הימור כספי 100 שקל לכל עיתונאי שמאלי או ימני ונקזז. אם יש יותר ימנים אני משלם לך אם יש יותר שמלאנים אתה משלם לי . לפי כמות העיתונאים ואנשי תקשורת בערוצי תקשורת מרכזיים. מוכן????

    4. אני בספק אם אפילו אתה מאמין לעצמך….

      ובלי קשר, וואללה ומעריב מרכז ימניים….

      חחח גדול. עכשיו תן אחת על מרוקאים/פולנים/רוסים!

    5. דודי

      תקשורת המיינסטרים בישראל (דגש על המילה 'מיינסטרים') קרי, ערוץ 2, ערוץ 10, כאן (לשעבר ערוץ 1), ידיעות אחרונות ו'הארץ' (בישראל ולאסוננו גם בעולם…) שביחד עדיין שולטים על השיח הציבורי הישראלי ביד רמה, הם שמאל עמוק שבאופן מתמשך ועקבי מייצגים באופן חסר בושה קו פוליטי פוסט > אנטי ציוני שהמאפיין הבולט ביותר שלו הוא, שנאת נצח פתולוגית לנתניהו ולמגזר הדתי לאומי (ובמידה אולי מעט פחותה, גם למגזר החרדי)

      שלא כמו כול אדם נורמלי שאינו לוקה בשנאה עצמית, השמאל בישראל ותקשורת המיינסטרים שהיא חלק אינטגרלי ממנו, שונא את ביבי יותר מאשר הוא אמור לשנוא מחבלים אנטישמים מתועבים עם דם על הידיים כמו אבו-מאזן ה""פרטנר"" הנצחי…

    6. מי שמיתמם הוא זה שחוזר על טענות שהיו כנראה נכונות בשנות ה-90,
      באותם ניסוחים כאילו כלום לא השתנה מאז.
      לא אתרי חדשות ופרשנויות, לא חינמונים מודפסים, לא מדיה חברתית.

      ליברל אמיתי מסרב לאמץ תפיסה פטרנליסטית שבה הציבור הוא עדר הנוהר אחרי ynet.
      לכל אדם יש מוח, וחופש, וסוכנות.
      ברוך השם, המאמץ הנדרש בישראל היום (תרתי משמע)
      כדי להיחשף לכל קשת הפרשנויות, דעות וסגנונות סיקור – הוא אפסי.

      אז די להתבכיין.

  2. יעקב אחימאיר הנו עתונאי מעורר השראה. חבל שבין עתונאי הדור הצעיר לא נמצא ולו אחד ששומר על שפה נקייה, נעם הליכות, יושרה והגינות מקצועית. מובן שלכולם יש אג'נדה, אבל דומה שאחימאיר מצליח לשמר עמדה מקצועית הכי קרובה לאובייקטיבית שקיימת היום בתקשורת.

  3. רק תיקון: צריך להקים פורום חוקתי,ללא שופטים,מייצג את מגוון האוכלוסייה,שהוא ורק הוא יוכל לפסול חוקי כנסת. לא יכולים להקים "בית משפט לחוקה",כי במדינת ישראל אין חוקה,יש המצאת חוקה ע"י פיראט משפטי,אחד אהרון ברק.

    1. לדעתי צריך לחוקק את חוק הלאום כחוק יסוד ובזה תיפתר הבעיה, שכן פרשנות בג"צ תוכפף לחזון הציוני ולא רק לעקרונות אוניברסליים. חוק יסוד שמגדיר את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי יפתור את כל הבעיה מבלי להחליש רשות אחת על חשבון השנייה.

  4. יעקב מקצוען אמיתי, עיתונאי אמיץ ונעים להקשיב לו בתקשורת. מאחלת לו עוד שנים רבות של עשייה מקצועית וראויה להערכה.

    1. למע לגביי הערתו בדבר תרומתו של השידור הציבורי. אין מקום לשידור ציבורי במדינה מתוקנת. את כל התכניים אותו הוא מציין ששידור כזה יכול לספק ניתן להשיג (ואף מעבר) בשידוריים פרטיים, לו רק תינתן להם האפשרות לכך (הסרת הרגולציה מהענף).
      דיי לראות מה קורה במדיה החופשית (יוטיוב ודומיו) כדי להבחין בשפע של תכניים איכותיים שעולים בהם בכל תחום שעולה על הדימיון ושלעולם לא היה עולה באף שידור ציבורי (או אפילו מסחרי קלאסי).

    2. האיש אמנם ימני, אבל פרגמטי וצודק לגבי השידור הציבורי. בלעדיו, שבע שנים אחרי, הרי שהיינו נשארים עם פוקס הישראלי (20 שהפך ל14 והוא גוף שידור בבעלות השלטון של ביבי, וכל תפקידו להתגאות במנהיג שאין דבר בינו לגאווה).

  5. אפשר לשכפל אותו?

    יש מקום לעוד אנשים בקליבר הזה בעיתונות שהפכה לקירקס בשנים האחרונות.

  6. איש יקר מקסים ובעיקר עיניני וצודק .ללא ספק שלטון הימין הביא יציבות ושגשוג .הפוך ממה שיש אצל השמאל.יישר כוח וחיים ארוכים מר אחימאיר.

    1. אתה מוחק ככה שמונים שנות הישוב היהודי בארץ ישראל? אולי היתה זו התשתית שבנה השמאל בתנאים קשים שאיפשרה את הפריחה הכלכלית היום? על היסטוריה מביטים בפרקי זמן שאינם כמה שנים, ולכל דבר יש סיבה. מלחמת השחרור ומלחמת ששת הימים נוצחו תחת שלטון השמאל, ובלי זה לא היתה מדינה היום. אפילו מלחמת יום כיפור על כל הכאב ואובדן שהיו בה כולל חברים טובים שלי היא נצחון תחת הנהגת השמאל.

    2. ממרחק שבע שנים, קשה להאמין שמישהו מהמגיבים כאן עדיין חושב מה שחשב אז. יציבות. שגשוג. ברור. תקשורת חופשית ופרטית בלבד. מהמם מה שקרה כאן. אפשר לקטר על השמאל ואלף שנות שלטון מפאי אבל כמו הפוליטקלי קורקט, הימין של ביבי והליכוד בעצם עשו מעצמם מפא״י בשם שונה.

  7. הימין נאיבי נתן לשמאל לכבוש כל חלקה בתקשורת, יש מעטים מהימין במיינסטרים על כל מאה שמאל אחד ימין – לא מדובר אפילו במשהו שקרוב לאיזון, יש ערוצים ותקשורת ימנית, אבל אין ולו אחד מיינסטרים שיש לו נטיה ימנית – ותשעים אחוז זה מיינסטרים שם המצב מחפיר. יש הדרה בכוונת מכוון של עיתונאים ימניים מלהיכנס ל מוקדי כוח בתקשורת. זה לא מקרי.
    אבל האשמה היא גם בימין שלא נלחם אפילו לפעמים מתווכח אם זה נכון, זו מלחמה על התודעה ולא פחות חשוב מכל נושא אחר. גם דמוקרטית חשוב שמול אברמוביץ יהיה איש ימין ואין.

  8. הרבה מן הדברים נכונים ואין לי אישית בעייה עם נתניהו או אם אשתו
    שני דברים מפריעים לי האחד
    לא ננקטת שום יוזמה לשלום
    והשאלה האם האיש מושחת או לא ?

  9. למה בלתי נמנע היה שהתקשורת תהיה שמאלנית (והאקדמיה, הספרות והאינטליגנציה בכלל)?

    בנעוריי הייתי תלמיד כי"ח במרוקו ובכיתה ט' למדנו תולדות עם ישראל מתוך ספרה של גב' רנה נהר, אשתו של הוגה הדעות הצרפתי-יהודי אנדרה נהר. אחד הפרקים שנלמדו נגע במלחמת הצפון, מלחמה מוזרה שנתגלעה בין שוודיה לפולין במאה ה-18. באותה מלחמה, כל אימת שהשוודים כבשו עיירה פולנית, טבחו ביהודי העיירה, וכשהפולנים החזירו אותה לידיהם, גמרו לטבוח בשרידי היהודים. אני זוכר שהעצב וחוסר האונים מול מציאות מלכודתית זו חרטו חריש עמוק בנפשי המתבגרת.

    לימים הבנתי שהחריש הזה לא היה רק מנת חלקי, אלא שהוא נחרט בצדק בהמוני בית-ישראל שהבינו שבכל עידן של משבר, הם יהיו הראשונים לשלם את חשבון התקופה. מכאן, המסקנה המתבקשת הייתה שלמען שלום היהודים ומשפחותיהם, יש לחתור לעולם האידאלי והוא עולם קוסמופוליטי, סובלני, גלובלי, אתאיסט ומפורז. מצב זה של האנושות יחסוך ממנה סכסוכים בגין לאומיות, גבולות, דת או סתם יצר כיבושים, ויחסוך מהיהודים לשלם את תשלומם המסורתי.

    רק שרוב הזמן, היהודים לא היו במצב להשפיע ולתרום בחתירה זו. מאז נפילת האימפריה הרומית המערבית והתפשטות הנצרות ואחר כך האסלאם ועד המאה ה-19, כל העם היהודי בלא יוצא מן הכלל היה טרוד בלשרוד ו/או לנדוד. אבל כבר באמצע המאה ה-18, יהודי בורדו (יהודים פורטוגזים במוצאם) היו הראשונים לפתוח את הסלונים שלהם לפילוסופים הצרפתים. דעותיהם הליבראליות של מונטסקייה, וולטר ודידרו התאימו להפליא לחלומם העולמי.

    לימים, קהילות יהודיות נוספות זוכות לאמנציפציה הודות לנפוליאון ולהשכלה, ותוך כדי התבוללות ואף המרת דת, הן מצמיחות מגדולי ההגות הליבראלית כקארל מרקס בגרמניה וג'וזף ריקארדו באנגליה. ככל שהיהודים מתקדמים בזכויותיהם, לאור חריצותם ואוריינותם (במאה ה-19 הם היו הקבוצה האתנית היחידה באירופה עם יותר מחמישים אחוז יודעי קרוא וכתוב) הם נכנסים לאט אבל בטוח לאקדמיה, לספרות ו…לתקשורת. ברוסיה, הם בחוד החנית של המהפכה הבולשביקית, דיקטטורה אומנם לא לגמרי ליבראלית, אך היא באה לבטל את הגבולות, את הלאומיות, את הדת ולהפסיק את המלחמה מול גרמניה וזה מספיק טוב בשבילם. בגרמניה עצמה, רוזה לוקסנבורג ומאות יהודים בולטים אחרים צועדים בראש התנועות הסוציאליסטיות. הבונד, שגייס המוני צעירים יהודים במזרח אירופה לרעיון הקומוניסטי, היה לתנועה הפוליטית היהודית הגדולה בעולם (יותר מהציונית באותם ימים). בצרפת, רנה קאסן מחבר את מגילת זכויות האדם. יהודי ארה"ב מתפקדים בהמוניהם למפלגה הדמוקראטית ועד היום רובם תומך בה.
    הסטודנטים הצרפתים במאי 68 הוצאו לבריקדות ע"י היהודים כהן-בנדיט, קרווין ובן-סעיד.

    הליבראליזם הנכסף הזה הוחדר ע"י היהודים לשלושת התחומים הגדולים אליהם חדרו במאה העשרים בהצלחה מסחררת אודות לכישוריהם הנודעים: לתחום הקולנוע (מטרו-גולדווין-מאייר, טוונטית'-סנטורי-פוקס, וורנר ברת'רס), תחום העיתונות (פוליצר, רוייטר) ותחום האקדמיה (שמות למכביר!!). היהודים, אליטות מולדות עם כושר ניתוח והבעה מדהימים (אוריינות, זוכרים?) מצליחים תוך פחות מחמישים שנה להכתיב את הטון למרבית האליטות העולמיות. אנטישמים רבים יאשימו את היהודים, לכן, בהרס הדת והפטריוטיזם ובחתירה נגד "אשיות האומה" אל עבר עולם קוסמופוליטי. אבל זה כבר מאוחר, המרצים, העיתונאים, הסופרים, האינטלקטואלים ואף הקולנועלים מיישרים קו עם הליברליזם היהודי.

    כשמעט מהאינטליגנציה היהודית הזו עולה לארץ, לרוב היא מסתדרת שמאלה ולא מעטים בתוכה אף מתנגדים להקמתה של המדינה היהודית (מרטין בובר). אלה שאינם מתנגדים, מוכנים לבלוע את הלאומיות היהודית בתנאי שהיא מתובלת בסוציאליזם קיבוצי מפא"יניק (ובתקופה מסויימת אף סטאליניסטי).
    ב-1977, המהפך דוחף את האינטליגנציה היהודית הישראלית הליבראלית לאופוזיציה השלטונית תוך דמוניזציה של בגין ותנועתו. ליבראליזם זה לא מפריע לה, כמובן, להפריח בדיחות ניאו-נאציות נגד דוד לוי והמזרחים.
    אך אין בעולם ייאוש כלל. בחלוף הדורות, ככול שהעבר הגלותי שלנו יעומעם ע"י המציאות הלאומית המתחדשת, ישתחרר העם מזיכרון מלחמת הצפון ומתסביכיו ויהפוך יותר ויותר פטריוטי, לאומי, קשור למסורתו ולארץ מולדתו ומוכן למסור נפש על גבולותיה. בעקבות השינוי בעם ומאותן הסיבות, יתרחש שינוי דומה באינטליגנציה ובמעצבי דעת הקהל שלו, שינוי שכבר החל להתרחש מול עינינו ואתר זה הוא אחד ממאות סנוניותיו.

    1. תודה על הסיפור ההיסטורי העשיר.
      לצערי, הפרשנות שאתה גוזר ממנו היא דלה וקצת מופרכת.
      זיכרון מלחמות ורדיפות שמייצר כמיהה לעולם מפורז משותפת לכל עמי תבל.

      דווקא הלאומיות שלנו נובעת מטראומות יהודיות ייחודיות – הפוגרומים, השואה, חורבן הבית, ושלטון זר של 2000 שנה בירושלים עד כדי חוסר נגישות לכותל בין 48-67, גבולות צרים, איומי השמדה וכולי.
      מכאן כמובן שומה עלינו להיות "פטריוטיים" ולמסור נפשנו גם על חלקים מיהודה ושומרון בהם היהודים מהווים מיעוט זניח למרות 50 שנות מאמצי התנחלות אינטנסיביים (מה שמוכיח חוסר עניין של עם ישראל המודרני ברובו המוחלט בבעלות על אזורים אלה).

      הלאומיות ראש-בקיר שמתנתקת מהמציאות היא תסביך,
      בדיוק כמו שמאלנות ראש-בקיר מוגזמת שמתעלמת מכך שהעולם עוד רחוק מלהיות אידיאלי,
      ויש לנו אויבים שישכילו לנצל כל חולשה.
      כאשר כמובן, שוב, אחת החולשות הגדולות היא דווקא ההתעקשות לאחוז ביצהר ליד שכם ופסגות ליד רמאללה, תוך שפיכת משאבים אדירים שהיה אפשר להשקיע בגליל ובנגב,
      ונדנוד הסולם של הפלסטיניים בדרכם למטה מעץ ה"שחרור" לקרקע של מדינה קטנה מפורזת.

      נ.ב.
      אתר זה הוא עסק לכל דבר ולא מהווה שליחות אידאולוגית של אף אחד

    2. ניתוח מאלף. קראתי בעניין כל מילה ומילה.

    3. לאבי צרפתי,

      מתוך מאמרך בתגובה אני למד כי יש לנו בלבול בין טקטיקה לאסטרטגיה וה"אליטה" בעיני עצמה בחלוף השנים לא מבחינה בין השניים.

      למעשה אתה טוען שבמאה ה-19 ותחילת המאה ה- 20 כשבני ישראל בגלות ונתונים לחסדי האומות שדאגו לשחוט יהודים ככל שהתאפשר להם הטקטיקה הנכונה היתה: אוניברסאליזם.

      כעת, משאנחנו בעלי הבית על פחות מ- 20% משטח המנדט הבריטי בארץ ישראל ואזור בו אומות העולם בשנות ה-20 רצו להקים בשלישית בית לעם היהודי ה"אליטה" דבקה בטקטיקה כשהאסטרטגיה צריכה להיות אחרת.

      מאחר וצבור המצביעים ברובו הם ילידי הארץ ופעמים דור שלישי-רביעי ויותר הם מבינים שכאתה בעל הבית אתה צריך להתנהג כבעל הבית. אם משהו עבר 4 מדינות על מנת לגנוב את הגבול הוא לא פליט אלא מהגר עבודה מוסלמי ויש להרחיקו או להשימו במעצר. "האליטה" עדין דווקא בטקטיקה הישנה שעבר זמנה אבל לדעתם טרם עבר קורבנה.

      יש מי שיגיד שבכנסת למרץ כ- 5 מנדטים אבל רב בקרב שופטי העליון (או כפי שצוטט "פורום מרץ") וכנראה להרבה יותר בקרב המדיה הישנה: "טלוויזיה", רדיו, …..

      לדפוס (ישראל היום), ולאינטרנט (כמו אתר זה) הימין גבר מצליח להכנס.

      זווית אישית, אני מתחום ההיטק, בחברות בהן עבדתי מגיעים לא אחת ילדי ה"אליטה" וניכר כי חונכו כי דעתם הכי נחשבת, הם הטובים ביותר והם אלו שצריכים להחליט וכל השאר חייבים להקשיב.

      כשזה החינוך שהם מקבלים בבית ברור מאוד מאיפה מגיע האופן הפטרנליסטי של המדיה האלקטרונית.

    4. שלום, "נו באמת"!
      אתה צודק. קצת התבלבלנו בין הטקטיקה לאסטרטגיה.
      בהמשלה, אפשר לומר שהשמאל היהודי-ישראלי לוקה במחלה אוטואימונית. דהיינו שמנגנון חיסוני שפיתחנו בניכר על מנת לשמור עלינו מתלאות הגלות, תוקף אותנו דווקא עכשיו, כשחזרנו לארצנו ואין לנו עוד צורך בו. עצוב…

  10. אחימאיר צודק בקשר לאמנון אברמו-bitch ואוסיף שהוא גם נבל גדול.

  11. בכל מקרה אשמח אם נתניהו יפרוש לביתו. העובש בבית ראש הממשלה והתנור המלוכלך זה כבר לא לגילו.

  12. מתי אתה אחימאיר העברת ביקורת על התנהלות ראש הממשלה אוו משהו מהימין .כמו על בגין שנטש את כהונתו ואת עמו בזמן מלחמה ואמר אני לא יכול יותר .אז לא העברת ביקורת. גם על מתנות ראש הממשלה לא העברת ביקורת . ואתה כאיש רציני אמור לא להשתמש במושג המפלג ימין אוו שמאל.

  13. כל הכבוד לאחימאיר .האחד שמעז להגיד את האמת לעם.אנחנו יודעים זאת ולכן ב2019 נביס אותכם פעם נוספותנשי שמאל.

  14. "היחס הכי גרוע שאתה זוכר? מעולם לא נתקלת ביחס כזה שלילי, כמו שנתניהו מקבל בימים אלו מחלק נכבד מהעיתונאים? התקשורת לא עוינת את נתניהו – היא שונאת אותו?".
    נו באמת מר אחימאיר, מה אתה מיתמם, מצקצק בשפתיך בהתחסדות צדקנית וצבועה. וכי לא זכה ראש הממשלה הזה ליחס שאותו הוא מקבל ביושר? ראש ממשלה שפוחד להתראיין לתקשורת החופשית ומוכן להתמסר רק ן לריקלינים למיניהם ודומיהם – וכשהשאלות מוזמנות מראש. ואיפה אתה כעיתונאי? מדוע אינך מתרעם על כך? מדוע אתה מסכים שראש ממשלה לא ייתן דין וחשבון לציבור (לפחות פעם או פעמיים בשנה), ואז יקונן על כך שרודפים אותו. אדרבא, שיציג את טיעוניו בפרהסיה. אילו היה אדם ישר, היה מתנדב מרצונו להיחקר על ידי המשטרה אחת ולתמיד ובכל נושא כדי להסיר את ההוריקן שעומד להסתער עליו. אני מתפלא עליך אחימאיר. חשבתי שיש לך לפחות את היושרה כדי להזכיר את העובדה שראש הממשלה הזה חשוד (כן, גם אם זה לכאורה) בכל כך הרבה פרשיות של מרמה, הפרת אימונים, שוחד, גניבה ומה לא. ממרומי שנותיך אתה זוכר ראש ממשלה אחר שהיה חשוד בכל כך הרבה עניינים? אז מה, אתה טוען שכולם עושים יד אחת כנגדו כדי להפילו? המשטרה, הפרקליטות, העיתונות, והשמאלנים?

    1. לגמרי לא מאמינים לתקשורת.
      ככה זה.
      התקשורת הישראלית היא כמו הילד שצעק 'זאב זאב'.
      כבר 20 שנה בערך היא מעלה טענה הזויה אחרי טענה הזןיה נגד נתניהו, וכל פרשה מתפוגגת כמו נפיחה חרישית.

      אז למה שנאמין עכשיו?

      וזה שנתניהו לא מתראיין? ה'תקשורת' שלנו הרוויחה את זה ביושר.

      נתניהו, אגב, מתקשר עם בוחריו ומדבר אליהם דרך הרשת החברתית למשל. מה רע? כי הוא לא מקבל פרצופי שנאה מתנשאים מיונית לוי שקוטעת את דבריו בגסות ומשדרת עוינות נוראית? זה מה שהיה מספק אותך?

      נו באמת… 🙂

    2. מדוע אחימאיר צריך להגיב על חקירות ראש הממשלה?
      יש מספיק עיתונאים שמגיבים על כך ועם הרבה שינאה ותוקפנות לשמה.
      לכן צריךשיהיה איזון.
      וכמו כן גם קו הגנה לראש הממשלה.

  15. אדם משכמו ומעלה אור ומצפן לכל עיתונאי המכבד את המקצוע
    לכל המתלהמים המתנשאים והשונאים את כל שלא מביא את דיבריהם חסרי היושרה והאמת ראו קיראו והפנימו לימדו מכתביו של אחימאיר כך צריך לנהוג עיתונאי המכבד את עצמו ואת אמיתות הכתבה

  16. ראשית גילוי נאות, אני מצביע למפלגת העבודה ואפילו התפקדתי אליה בתקופה האחרונה לאחר בחירתו של אבי גבאי. שנית, אני מסכים עם כל מילה של יעקב אחימאיר. יש בעיה בשמאל של התנשאות וחוסר חיבור לשכבות רבות בעם. ראיית הסכסוך הישראלי-פלשתינאי כחזות הכל וההתעקשות על פתרון של שתי מדינות היא לדעתי הסיבה המרכזית שהשמאל לא מצליח לחזור לשלטון. מצד שני, המצב הנוכחי של שלטון צבאי ביהודה ושומרון אינו יכול להימשך יותר. צריך לקבל החלטה: או שמספחים או שמפנים, וכאן חסרה לי מאד מאד דעתו של אחימאיר..

    1. ברק, אתה אומר ש"צריך לקבל החלטה: או שמספחים או שמפנים". האם אני מבין שאם יוחלט לספח, תתמוך בסיפוח?

  17. טוב רה"מ שהעם מוקיר ומעריך והתקשורת מגדפת, מרה"מ שהתקשורת מאתרגת וכולם יודעים שהאתרוג רקוב.

  18. בוודאי שאתמוך. אני אזרח במדינה דמוקרטית וזוהי החלטה לגיטימית. אגלה לך סוד אבי, אני גם אתמוך בהחלטה הזו. אין שום סיבה שערבי בבקה אל גרביה יהיה אזרח המדינה וערבי בבקה אל שרקיה לא יהיה. אם רוב העם (כולל מצביעי מפלגת העבודה) סבורים שהירדן הוא הגבול המזרחי של מדינת ישראל, אז כל התושבים ממערב לו צריכים להיות אזרחי המדינה. כמובן בתנאי שהם אזרחים שומרי חוק

    1. אהבתי את רוב תשובתך, ברק, מלבד הסוגריים שנשמעו לי כהסתייגות מחריגה. דהיינו שאתה תתמוך במה שרוב העם יחליט (כולל מצביעי מפלגת העבודה). מכאן שאם רוב העם יחליט בניגוד לדעתו של רוב מצביעי מפלגת העבודה, לא תתמוך במה שיחליט רוב העם? תמהני…

  19. מקבל את הערתך אבי ואני מוחק את הסוגריים. אני אקבל כל החלטה שיחליט הרוב היהודי במדינת ישראל. אני אישית אצביע בעד סיפוח. מה תצביע אתה?

    1. אני, ברק, אצביע מעט ימינה ממך. בעד סיפוח, ודאי, אך גם בעד עידוד הגירה ערבית מכל רחבי ארץ ישראל ובעד הגברת ייהוד חבליה כולם.
      מורכב אבל אפשרי. בעצם, הרבה פחות מורכב מלהקים מדינה יהודית עם שברי עם חבול, ואת זאת כבר עשינו ובגדול.

  20. אבי ידידי, עידוד הגירה של תושבים ערבים אל מחוץ לתחומי א"י נשמע רעיון מעניין. איך אתה מתכוון ליישם זאת הלכה למעשה ?

    1. עידוד הגירה הוא מהלך הכרחי כל עוד והמיעוט הערבי ימשיך להיות "בלתי נאמן" למדינת ישראל.
      איך אני יודע שהוא בלתי נאמן? פשוט מאוד: צה"ל מסרב לגייס אותו. ואל תספר לי שזה על מנת שלא יצטרכו להילחם באחים שלהם כי זה מה שהערבים עושים כבר 1400 שנה ועד ימינו אנו. אגב, הדרוזים הישראלים נלחמו נגד אחיהם בצבא הסורי והצ'רקסים הישראלים נלחמו נגד אחיהם בצבא הירדני. זאת נאמנות. צה"ל אינו מגייס את הערבים כי אינו סומך עליהם, כי הוא חושש שהנשק שיסופק להם, יופנה נגדנו. זאת ההוכחה המכרעת, המקצועית והאובייקטיבית שהמיעוט הערבי במדינת ישראל הוא "בלתי-נאמן". קל וחומר ערביי יהודה ושומרון.
      משהבנו זאת, עלינו להבין גם שיהודי מדינת ישראל טרם בשלו בלאומיותם על מנת לנקוט בצעד כה דרסטי. החשש מהגויים עוד מקנן בנו והעובדה שנטשנו את הגלות לפני שלושה דורות טרם הפכה אותנו מיהודונים מאנטבקה לוויקינגים. אבל אנו בדרך הנכונה, והעובדה שהעם זז ימינה משנה לשנה היא סימן מעודד בכיוון הרצוי.
      בעתיד הקרוב נגיע לבשלות הלאומית הנדרשת כדי להבהיר לעצמנו שיש לנקוט במדיניות של עידוד הגירת המיעוט הערבי מכל ארץ ישראל בגין "אי-נאמנותו". אגב, יש הגירה ערבית מיהודה ושומרון בקצב של 15 עד 20 אלף בשנה, בעיקר צעירים. המדיניות תכלול:
      1. ביטול מענקים ממשלתיים למי שאינם יוצאי צבא (גם חרדים, אגב).
      2. העלאת הסיווג הביטחוני הדרוש להתקבל למשרות ממשלתיות וכמו-ממשלתיות כאשר מרכיב הנאמנות יהיה מרכיב חשוב בסיווג המועמדים (ובצדק). לא ייתכן שעובד משרד החוץ בדואי יפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד מדינת ישראל.
      3. פסילת מפלגות בגין אי-נאמנותם של חבריהן, מיעוטם או מרביתם (עזמי בשארה, זוכר?).
      4. הוצאה אל מחוץ לחוק של ארגונים חתרניים מאל-ג'אזירה ועד לתנועות אסלאמיות רדיקליות.
      5. הטלת משימת הריסת הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי על גוף סמי-צבאי (בדוגמת המשמר הלאומי האמריקני) שיוקם במיוחד לצורך זה.
      6. איסור על רשות מקרקעי ישראל למכור קרקעות ונכסים דלא ניידי למי שלא הוכחה נאמנותו מעל לכל ספק.
      7. הפקעת אדמות במגזר הערבי לצורך ייהוד האזורים הדרושים ייהוד.
      8. גירוש מהארץ של משפחות מחבלים ומשפחות של מסיתים לחבלה ולחתרנות.
      9. מלגת הגירה משמעותית למשפחות ולבודדים עד כדי תשלום של פי שלושה משווי הנכס הנעזב מאחור והפקעתו.
      כל זה יבוצע בעתיד. אין לי שום ספק כי זהו מהלך חיוני לביסוס המדינה היהודית. דרוש זמן לבנות מחדש את עמוד השדרה שלנו. זה קורה לאט אבל זה קורה. בעוד שני דורות, לכל היותר, נהיה בשלים לבצע את כל מה שאמרתי וודאי שנבצע.

    2. אבי קוראים לזה אפרטהייד. ורד בכל שם אחר הוא עדיין ורד.

    3. לא, פרדי. אפרטהייד הוא פגיעה בזכויות האדם בגין מוצאו, בלי קשר לנאמנותו או אי נאמנותו למדינה.
      עידוד הגירה הוא ניסיון להרחיק מהמדינה אדם בלתי נאמן למדינה בלי קשר למוצאו.

  21. ישראל הקטנה הצמיחה יהודים וישראלים לתפארת, ואחימאיר ונתניהו מהימין מיצגים אותם בגאוה.

    השמאל הגלובלי והקוסמופוליטי כבש את ליבם של היהודים והישראלים ה"נאורים" המנוונים והפחדנים, (שחותרים ביסודיות תחת אושיות הלאום והעם היהודי).

    השמאל היהודי הצהיר: "אהבתי את אדוני, לא אצא לחופשי".

    הפתרון יבוא מרביזיה במערכת החינוך. הנוער חייב להבין ש"שלום" זה שמה של הדת החדשה המשיחית
    שתקבור את החזון הציוני ואת עתידו החופשי.

    "מלחמה" היא לא מילה גסה והאנושות ידעה מלחמות רבות שהביאו לאנושות חברות תקדמות נאורות וחפצות חיים.

    1. העיתונות והתקשורת הם לא פחות מדת.
      שטיפת מוחות, רבים מהמגיבים פשוט טוחנים מים. הצעה מטופשת לספח שטחים, הרי תוך15 שנה הם יהיו הרוב.
      הפתרון היחידי הוא שתי מדינות לשני עמים. הידעתם שבעיר לוס אנגלס בלבד חיים 330.000 (שלוש מאות שלושים אלף) ישראלים. ועוד היד נטועה,

  22. בין כל המזון המתועש (ותסלחו לי על המילה – ח$%^א) שאנו צורכים – טעים מאד לקרוא כתבה כזו ובמיוחד את המגיב אבי צרפתי.
    אני צריך להזכיר לעצמי לקרוא יותר פה (רק שלפעמים גם פה צצות כתבות אינפנטיליות ללא ביסוס עובדתי, וחבל)
    בעניין הימין ושמאל רק חול וחולירה:
    כולכם מתגוששים כאילו יש לכם גרוש על הת** . לי אין.
    אז אני לא שמאלני ולא ימני. אני פשוט עני. ואל תצפו ממני לבלות שלוש שנים על הגבול כדי לשמור על הקיבוצים עם התיספורת שלהם. והחופים הפרטיים שלהם והחרמון שלהם.
    בעצם … כבר ביליתי. גם במילואים. איזה פראייר

    1. אני חושב שהדברים שכתבת על הקיבוצים הם נבזיים ולא לעניין. דע לך שאתה באותה הסירה עם אנשי שמאל שמוציאים קיטונות של זעם ומרירות על ההתיישבות ביו"ש, או פלסטינים שמאשימים את ישראל בכל הצרות שלהם…
      צר לי שאתה מרגיש פראייר אבל זאת בעיה שלך ובאחריותך בלבד. קח אחריות על החיים שלך ותפסיק להתבטא כמו אפס לוזר. קח קורס בג'ון ברייס ומצא עבודה, ותספיק לייבב אכלו לי שתו לי.

    2. הייתי עונה לך אם היית קורא.
      מה שאני שכחתי אתה לא תחלום ללמוד.
      ג'ון ברייס? הרמה שלך מתאימה לחאקר יו!

  23. תודה לאל שיש עדיין אנשים כמו יעקוב אחימאיר בינינו, ובעיקר בתקשורת.

  24. יעקב אחימאיר שהיה במשך 40 שנה ברשות השידור, הוא עורך ומגיש בכיר שהועבר עם תוכניתו "רואים עולם" עם חופש בחירה בעבודתו לתאגיד כאן ובכל שנותיו זוהה והזדהה כימני מובהק, הוא ההוכחה שהמיתוס על תקשורת שמאלנית שגוי.

    1. הנה ההוכחה שכלי תקשורת המבקש להיפטר מהאשמה של שמאלנות וסתימת פיות לעמדות הימין חייב להצטייד בעיתונאי ימני אחד או שניים כעלה תאנה.

  25. ** הנקודה החשובה ביותר בראיון **

    לרבין לא הפריע שאתה איש ימין?

    "בהחלט לא".

    הוא שיתף אותך בהתלבטויות שלו לפני שחתם על הסכם אוסלו?

    "הוא היה מאוד לא שלם עם אוסלו. אפילו צחי הנגבי, לפני שהתרכך, לא דיבר על הפלסטינים ואש"ף בצורה כל כך עוינת כמו שרבין נהג לדבר עליהם. היום כל מי שעיניו בראשו יודע שאוסלו היה טעות מרה. אני רוצה להאמין שגם רבין היה מבין את זה אם לא היה נרצח."

    מצדדי אוסלו טוענים: רצח רבין רצח את השלום.
    מובן שזוהי ספקולציה. הרי איש לא יודע מה היה אילו.

    בהמשך הגיוני לדברי יעקב אחימאיר, לולא נרצח רבין, ובהיותו איש של אמת ויושרה – סביר מאד שרבין היה מגיע למסקנה שאוסלו הוא תרמית וכשלון. היות ולא היה פוליטיקאי הדבק בכסא אלא מנהיג אמיתי, בהחלט סביר שהיה מיישם תובנה זו, ומבטל את "אוסלו".

    מובן שגם זו ספקולציה. הרי איש לא יודע מה היה אילו. אבל ! היא בעלת תוקף זהה לחלוטין לתוקפה של ספקולצית מצדדי אוסלו.

    מכאן, שכאשר מטיחים במתנגדי אוסלו שלולא נרצח רבין, הוא כבר היה מביא את שלום האמת למחוזותינו, ניתן להשיב: לולא נרצח רבין, הוא עצמו היה מבין ש"אוסלו" היה שגיאה, ומבטל אותו.
    וכך, מי שטוען שרבין היה ממשיך ב"שלום", נראה יותר כמבזה את זכרו כאיש של יושרה ומנהיג אמת.

    1. דליה רבין אמרה בזמנו ל "מעריב"
      שאבא שלה עמד לחזור בו מהסכם אוסלו

    2. זאת הטרגדיה הגדולה ביותר בעיניי ברצח רבין בעיניי – שהסכמי אוסלו נותרו על בעינם. גם לדעתי רבין היה מבין שאוסלו היה טעות ושהולך שולל ע"י יועציו ולחץ בינלאומי, והיה מבטל את ההסכמים. רבין היה האיש היחידי בעל שיעור קומה גבוה דיו בשביל לבטל את ההסכמים.
      עם הירצחו, השמאל תבע להמשיך בדרך אוסלו, והימין נאלץ לכבד את ההסכמים בגלל לחץ השמאל ובינ"ל.
      ראו את צחוק הגורל – יגאל אמיר ותומכיו חשבו שהם יגדעו את הסכמי אוסלו ו"יצילו" את עם ישראל, אך הם שותפים ל"פשע" אוסלו באופן שווה – כי הם רצח רבין, יותר מכל דבר אחר הביא חיזוק ה"קונצנזוס" סביב ההסכמים וקיבע אותו באבן

  26. אין דבר יותר חשוב מהאתר שלכם,
    רהוט אינטליגנטי וחריף

  27. יעקב אתה איש ענק סגנון הדיבור שלך והנעימות שלך וכיף לשמוע ולראות אותך ברואים עולם עד 120

  28. זה ברור למה. ביבי מחרים זה זמן רב את התקשורת העויינת ובצדק. הם לא מפסיקים לרגע לרדת עליו ללעוג עליו ולבזות אותו.

  29. הנה לכם איש ימין מימים ימימה שצעד עם המדינה מראשית דרכה עד היום וראה את כל צמרת השלטון לדורותיו דרך אגב שמעתי ראיון של אשת שמאל מובהקת שמסבירה יפה שהבעיה של השמאל הוא שלקח שמאלה מידי והגיע למצב שלהיות יהודי דתי או אפילו ציוני רק זה לא רצוי משום הפגיעה בערבים וכדי לממש את תפיסתם וחזונם הם מנסים בכל מיני דרכים בסיוע מדינות חוץ לפגוע באושיות השלטון בצהל ומידי יום ביומו מעלים על המוקד וחרב הקטילה את צמרת השלטון ובראשם את ביבי נתניהו באמצעות המדיה החזותית והכתובה משמיצים מעלילים מגדפים מפעילים את השפעתם על המשטרה וכל זאת כדי להפיל את הממשלה שהביאה לשגשוג כלכלי במדינה תחשבו כיצד יותר מידי שמאל זה להתחבר אל הערבים ולמאוס בדת היהודית שבזכותה אנו כאן ולא באיזור אחר .הנה לכם עצה בחינם אם רצונכם להחליף את השלטון תסתכלו גם ימינה תהיו לויאלים לערכי המדינה ולשלטון החוק תכבדו יותר את הדת תקטינו את המינון המתלאם שלכם בתקשורת נגד השלטון ונגד ראש הממשלה ותמתינו למועד הבחירות כי הרי שלטון מחליפים בפתק הצבעה עם מועמד פחות שמלאני ואם קשה לו לראות ימינה שינסה להיות מרכז

  30. יעקב אחי מאיר, אינטליגנטי, רהוט, גם אם מדובר על דברים שלא אוהב, תמיד אומר אותם בכבוד.

    אני מעריכה מאד את יעקב אחי מאיר, ומאחלת לו שנים רבות של בריאות והמשך עשייה.

    אוהבת לשמוע את דעותיו ביומני החדשות. חבל שלא מזמינים אותו יותר פעמים ביומן שישי בערב.

    כה לחי ליעקב אחי מאיר

  31. העיתונאי הישר מכולם שתזכה בבריאות טובה ותוכל להמשיך בעבודתך העיתונאית

  32. לכל האזרחים השפויים (לא לעתונאים בעלי לב חלש ושמאלני ובוודאי לא לאהוד ברח(ק)-הנה סקר אמיתי ומהימן ביותר ע"י חברת סקרים ללא איטנטרסים(השם נמצא אצלי)-סקר מקיף ואמיתי אפרסם אותו מידי פעם כדי שהעיתונות לא תיצור מגמה שאינה קיימת מלבד אצל העיתונאים :
    ליכוד- 39 .
    ישראל בתנו -8.
    הבית היהודי-12.
    כולנו -9.
    ש"ס-6.
    יהדות התורה-7.
    יש עתיד-15.
    הרשימה המתקדמת-10.
    המחנה הציוני-10.
    מרץ-4.
    המסקנה העולה מסקר מהימן זה:
    העם-הוא השפוי ולא הולך שבי אחר פרסום מגמתי ואנטי.העם מבין את המציאות שהוא חי בה,
    הוא רואה את ההישגים העצומים להם מדינת ישראל הגיעה בזכות ההובלה של ראש הממשלה.
    התקשורת וחלק מהמשטרה -חיים בסרט ומנסים לכפות את דעותיהם דרך רדיפה ופרסום שקרי ותו לא!!~!!!

  33. לכל האזרחים השפויים (לא לעתונאים בעלי לב חלש ושמאלני ובוודאי לא לאהוד ברח(ק)-הנה סקר אמיתי ומהימן ביותר ע"י חברת סקרים ללא איטנטרסים(השם נמצא אצלי)-סקר מקיף ואמיתי אפרסם אותו מידי פעם כדי שהעיתונות לא תיצור מגמה שאינה קיימת מלבד אצל העיתונאים :
    ליכוד- 39 .
    ישראל בתנו -8.
    הבית היהודי-12.
    כולנו -9.
    ש"ס-6.
    יהדות התורה-7.
    יש עתיד-15.
    הרשימה המתקדמת-10.
    המחנה הציוני-10.
    מרץ-4.
    המסקנה העולה מסקר מהימן זה:
    העם-הוא השפוי ולא הולך שבי אחר פרסום מגמתי ואנטי.העם מבין את המציאות שהוא חי בה,
    הוא רואה את ההישגים העצומים להם מדינת ישראל הגיעה בזכות ההובלה של ראש הממשלה.
    התקשורת וחלק מהמשטרה -חיים בסרט ומנסים לכפות את דעותיהם דרך רדיפה ופרסום שקרי ותו לא!!~!!!

  34. השמאל בישראל ירד מן הפסים ועושה שמיניות באוויר כדי לחזור שוב אל השלטון, אך עליו להתכונן לאופוזיציה נצחית עם יבלות קשות מנשוא בנפשו. רוב הפרופסורים שמאלניים כי הם חושבים את עצמם לבעלי-מוח חריף ביותר, אך למעשה הם מהווים סתם מורים ותו-לא, בארצות דוברות לטינית המילה פרופסור פירושה אך ורק מורה, כולל מן הגן, בבית הספר העממי בתיכון ועד גמר האוניברסיטה. לכן שמאלניים נכבדים חבל מאד על המאמצים הרבים שאתם עושים כדי לחזור שוב אל השלטון אשר לא יקרה לעולם, ולכן הרימו ידיים ולכו ללמוד מקצועות מעשיים.

  35. "רואים עולם" היא אחת התוכניות היותר סמולניות בטלביזיה הישראלית. לא רק הכתבות שנבחרות לשידור מהעולם אלא במיוחד כתבות שנעשות על ידי כתבי "כאן". כל הכתבות הן אנטי-קפיטליסם, אנטי-אמריקה, אנטי-המערב ומקדמות סוציאליזם ומרקסיזם. היה צריך לשאולך את אחימאיר אם לא נמאבס לו לרקוד על שתי החתונות. זה לא הופך אותו לממלכתי, רק לצבוע ופתטי.

  36. באיזה זכות התיקשורת ממליכה ומורידה מלכים. זה תפקידה ?? חצופים.