ההיסטוריה חוזרת: הימנים שחוברים לשמאל להפלת הממשלה

הצטרפותם של יהודה יפרח, שרה העצני והרב שרלו לאלדד יניב ומני נפתלי מוכיחה שיש ימנים שלא מבינים את שדה המערכה הפוליטי בישראל

יפרח, יניב והעצני | צילומים: פייסבוק, פלאש90

האמת הפשוטה היא שאין מגפת שחיתות בישראל. נקודה. אין בישראל שום דבר שמצביע על  כך שמדובר בתופעה חריגה ביחס לאיזושהי נורמה, בטח לא בהשוואה בינלאומית כלשהי. אבל זה לא באמת משנה. כי את השמאל והתקשורת לא מטרידה השחיתות לכאורה.

"מושחתים נמאסתם" להפלת הימין

ההפגנות בפתח תקוה ובשדרות רוטשילד הן הפגנות שמאל שנועדו להפיל את ממשלת הימין. משום כך העובדה שהן מובלות – באירוניה מדהימה – על-ידי שני טיפוסים מפוקפקים כאלדד יניב ומני נפתלי, לא מפריעה לשמאל ולתקשורת להעצים אותן. המטרה מקדשת את האמצעים. כך, למשל, התלונה על הטרדה מינית נגד מני נפתלי לא גרמה לאף פמיניסטית בשמאל לפקפק בו. וכך גם העובדה שבג"ץ ביסס את אמינות התלונות נגד רוני ריטמן מפקד להב 433 לא גרמה לרעש בשמאל ובתקשורת. שום פרסום על עבירות בניה והתעלמות מצווי בית-משפט של אלדד יניב, כמו גם עדויותיו על שחיתותו שלו בעבר, לא גרמו לאף איש שמאל להתרחק ממנו. אפילו הפרסום האחרון של עקיבא ביגמן על מה שהתרחש באירוע באום אל חיראן לא יצר עשירית מההד שהיה צפוי ביחס לחשיפה כזאת.

בסוף, כולם מבינים בפני מה הם עומדים. השמאל והתקשורת מבינים: הפגנות ההמשך לקמפיין "מושחתים נמאסתם" שעבד ב-1992, הן האירוע המרכזי שאמור לגרום לימין ליפול. לכן אסור לפגוע בו. הם מבינים שנתניהו הוא מרכז הכוח של קואליציית ימין, לכן סילוקו הוא מהלך אסטרטגי. נתניהו הוא אמצעי להפלת הימין, הוא איננו מטרה בפני עצמה.

הימין עושה חרקירי

בימין, לעומת זאת, ובעיקר בימין שנמצא "מימין לליכוד", שורר בלבול מדאיג ומטריד. ההבדל בין השמאל והתקשורת לבין הימין הזה נעוץ בהבנת שדה המערכה: בשמאל ובתקשורת מצופפים שורות בנחישות כדי להפיל את ממשלת הימין. מנגד, יש בימין מי שמפזרים ומפיצים את המחנה הלאומי לכל עבר בטענות מעורפלות ותמוהות. כך הרב שרלו, שמוכן לתת כתף למני נפתלי ולאלדד יניב. האם מי שמתנגד לשחיתות, תהא אשר תהא, מחויב ללכת להפגנת השמאל ברוטשילד? האין הוא יכול להביע את דעותיו על שחיתות בבמה אחרת, ולא באירוע של שמאל שמכיל שלטי BDS ופעילי שוברי שתיקה באופן טבעי?

אבל הרב שרלו לא לבד. מצטרפים אליו כעת גם יהודה יפרח ושרה העצני, בטורים מהגיליון האחרון של העיתון המגזרי, 'מקור ראשון'.

הפרשן המשפטי של המגזר נגד נתניהו

קשה שלא להבחין ששני המאמרים – של העצני ושל יפרח – הם זהים ביסודם, כאילו כותביהם השתתפו באותו תדריך. שניהם טוענים שהימין משותק בשל העיסוק בחקירות נתניהו. שניהם מציינים את התחום המדיני כתחום מרכזי של פעילותו של נתניהו תוך הזנחת אחרים ושניהם מתעלמים משלל ההצלחות הכלכליות של נתניהו שמאפשרות לממשלה להשקיע בתחומים רבים. שניהם גם מתעלמים מהכשלונות הקולוסאליים של השרים בנט ושקד. כשזה מגיע לביקורת, מבחינת השניים האלה הימין הוא רק מפלגה אחת: הליכוד.

יהודה יפרח פירסם טור שהוא ממש בדיחה עצובה עבור "פרשן משפטי". יפרח פורש את כל "הפרשות" הקשורות בנתניהו ובליכוד ומהן הוא מסיק מסקנות. מדוע בדיחה עצובה? כי בכל הפרשות הללו אפילו לא הסתיימה עדיין החקירה המשטרתית. באף אחת מהן אין כתב אישום, שלא לומר הרשעה. אין אפילו המלצות. במציאות, רק לפני כשנה סגר היועמ"ש ארבעה תיקי חקירה ביחס לנתניהו. פרשת "מימרן" התאדתה וגם ב"תיק המעונות" נסגרו 6 מתוך 7 פרשיות, ונותרה רק פרשיית החמגשיות הפתטית.

הפרשן המשפטי של המגזר בולע על קרביו את הקמפיין של השמאל: אין לנתניהו לא חזקת חפות ולא צורך להמתין להכרעה שיפוטית. נגד הליכודניקים חוברים להם יחד נציגי המגזר ואליטות השמאל, שמבחינתם חקירה שקולה להרשעה.

גרוע מכך, יפרח, שמכיר את כל קלקלות מערכות האכיפה והמשפט כשזה נוגע לכל קראוון בלתי חוקי על כל גבעה נידחת בשומרון, מתעלם מן האכיפה הבררנית המרושעת ומשמעותה. אבל לו היה נחקק "חוק ישראל היום", ובעקבות החקיקה לו היו נחקרים בנט ושקד שקידמו את החוק, היה יפרח כותב בזעם קדוש על המשטרה שחותרת תחת שלטון הימין. ולפתע – כשזה נתניהו, כשמדובר בליכוד, יפרח מצטרף לחותרים.

יפרח, בל נשכח, הוא מהתומכים והמקדמים הנלהבים של "חוק ההסדרה", חוק שנועד להלבין בצורה סיטונאית אלפי עבירות בניה ביו"ש. החוק הזה כונה ע"י המחנה של אלדד יניב "חוק הגזל". לכן, כאשר יפרח מאשים את נתניהו בשחיתות על סמך חקירות בלבד וכמי שמדרדר את "המערכת הדמוקרטית", כשחוק ההסדרה נועד להכשיר עבירות ממשיות ע"פ קביעת בית משפט, מדובר במקרה קשה של חוסר מודעות עצמית, במקרה הטוב. אם ליכודניקים היו חסרי חוט שדרה אל מול קמפיינים של השמאל, הם היו מאשימים את יפרח וחבריו שהם פוגעים בצורה קשה בתדמית של הימין בציבור, ומעסיקים אותו מבוקר עד ערב בהגנה על עבירות בניה תוך פגיעה במערכות הדמוקרטיות.

האקטיביסטית החילונית נגד הליכוד

נעבור לגברת שרה העצני. לכאורה נציגה חילונית, בפועל חיילת מובהקת ונאמנה של המגזר ונציגיו, ואקטיביסטית ידועה נגד נתניהו ונגד הליכוד. העצני מציגה, לכאורה, טיעונים פוליטיים, אבל המאמר שלה לא רק שמעיד על עיוורון פוליטי וסלידה מהליכוד (שמאפיינת רבים בסביבתה), הוא למעשה מניף דגל לבן אל מול עוצמתו של השמאל. לפי העצני, העובדה שהשמאל הוציא אלפי אנשים להפגנה צריכה לגרום לימין לעשות חושבים. רגע, השמאל מתנגד לימין, מוציא רבע מנדט לרחוב, אז הימין צריך להתחיל להתקפל? זהו כושר העמידה של הנציגה החילונית של המגזר? העצני מודה שההפגנות ברוטשילד הן פוליטיות, אך מיד לאחר מכן כותבת:

אז מה מטריד אותי ולמה אני מתחילה לדאוג? ראשית, בגלל השאננות בואכה זחיחות שאני חשה שמגיעה מהימין. ושנית, בשל ההשפעה על המעגלים הצפים בחברה, אותו ימין-לייט או מרכז-קיצוני אם תרצו.

מכאן העצני עוברת לתלונות הרגילות של הימין "שמימין לליכוד":

מה מובילה כיום מפלגת הליכוד? על אילו חוקים היא "מתאבדת"? לפני כמה חודשים על סגירת התאגיד אחרי שהוקם, והיום על חוק ההמלצות … בשביל זה נבחרתם? איפה חוק הלאום? איפה החוקים למען הגבלת הרשות השופטת והאקטיביזם השיפוטי? איפה חוקים שיפתחו את השוק לתחרות? איפה חוקים שמציעים שינוי מבני ויכתיבו פה סדר יום לדורות?

משום מה, גם מעיניה של העצני נעלמו כשלונותיהם המפוארים של השרים בנט ושקד. היא לא טורחת לשאול מדוע נגנז הקוד האתי באקדמיה, מדוע מפמ"רית אזרחות שקיבלה קביעות מבנט שייכת לאגף הפוסט ציוני, מדוע מכון השמאל 'הרטמן' חתם על חוזה ללימודי יהדות עם משרד החינוך, ועוד ועוד. היא גם לא מספרת על כשלונותיה המפוארים של איילת שקד במשרד המשפטים: בג"ץ מעולם לא היה רדיקלי יותר מבתקופתה, דינה זילבר פועלת כאילו אין שרה מעליה, היא ויתרה על מינוי ראש מחלקת בג"צים בפרקליטת מטעמה, רק לאחרונה התפרסם שמשרדה מערים קשיים על ערוץ 20, ועוד. לא מפתיע שהעצני תומכת בתאגיד השידור השמאלני ושוכחת את חוק ישראל היום המביך. שמא גם זה קשור לעובדה ששני הנושאים הללו מעמידים באור שלילי את בנט ושקד? העצני אם כן מצטרפת לשמאל, תוקפת אך ורק את הליכוד ואת נתניהו. פרשן פוליטי לא יומרני היה יכול לשער שהמאמר של העצני הוא סוג של תיבת תהודה של מסרים מגורמים בבית היהודי, ולכותבת עצמה יומרות פוליטיות בכיוון זה. אך אני אינני פרשן פוליטי.

מי באמת פוגע בימין?

העיוורון של העצני ויפרח איננו מקרי, הוא פוליטי. העצני מדברת על "הימין לייט והמרכז הקיצוני", אבל היא לא שואלת מה באמת מעניין אותם. ניתוח הסקרים מלמד שהמציאות מתעקשת לא להתחבר לתזה של העצני: בכל הסקרים שנערכו מאז הבחירות, יאיר לפיד עבר את הליכוד רק בתקופה שלאחר משבר הרכבת בחודשים אוגוסט וספטמבר 2016. מסתבר שהכפייה הדתית של המדינה מטרידה את אותה קבוצה יותר מכל דבר אחר. דבר נוסף שמטריד את המרכז והימין לייט הוא היחס המועדף שמקבלים לא רק החרדים אלא גם המתנחלים, בסוגיות מרחיקות לכת כמו "חוק ההסדרה" השנוי במחלוקת.

הימין-מרכז הוא אולי ימני ברובו ביחס לסכסוכך עם הפלסטינים, אך הוא מושפע מקמפיין ההדתה, מאי שירות חרדים, משירות ההסדר, מחוק המרכולים, מחוק ההסדרה ומעוד סוגיות פנימיות רבות שמהן, משום מה, יפרח והעצני מתעלמים.

מגרש המשחקים של אלדד יניב

אלדד יניב והשמאל פועלים על סמך תובנה יסודית אחת: נתניהו הוא אבן הנגף בפני עליית השמאל לשלטון. לא בנט ושקד שאין סיכוי שמפלגתם המגזרית תגיע לשלטון; לא ליברמן, ולא אף אחד אחר. הקמפיין מכוון נגד נתניהו, כי בעת הזאת בלי נתניהו אין מוקד כוח פוליטי שיכול להחזיק את קואליציית הימין ואין מי שיאיים על ההגמוניה של השמאל במוקדי הכוח הקלאסיים שלו. השמאל רוצה שהמשטרה תגיש המלצות ביחס לנתניהו כדי להפיל את ממשלת הימין בלי כתב אישום ובלי בית משפט, מפני שהוא יודע שההאשמות נגד נתניהו תקדימיות והסיכוי שיובילו להרשעה קטן מאוד. כשהשמאל נלחם הוא יודע בדיוק מה הוא עושה. רק העצני, יפרח וחבריהם עוורים למהלך השקוף.

אבל התעמולה של השמאל והתקשורת עובדת מעולה על קבוצה קטנה מ"מימין לליכוד", ממש כשם שהיא עבדה עליהם ב-1992 עם קמפיין "מושחתים נמאסתם". גם אז אותה קבוצה המיטה אסון על הימין ועל מדינת ישראל. אלדד יניב אוסף אותם, דווקא את "הקיצוניים" יותר מהליכוד, כקישוט נאה. הוא מבין את תרומתם הייחודית למהלך שלו, מהלך שבסופו הם יימצאו את עצמם בלי שלטון ימין, עמדה שהעצני ויפרח אולי שכחו איך זה להיות בה.

מאז כהונת נתניהו הראשונה פועלת מערכת אכיפת החוק ככלי פוליטי נגד נתניהו והימין. באמצעותה סוכלו כהונותיהם של יעקב נאמן ורובי ריבלין כשרי משפטים. באמצעותה נשבה אריק שרון על ידי השמאל. באמצעותה ניסו להפיל את נתניהו אז, ומנסים להפיל אותו שוב מאז 2009. ולקמפיין הזה מצטרפים, כאידיוטים שימושיים מובהקים, שונאי הליכוד בימין.

אין כמו הציוץ הזה שהעלה אתמול אלדד יניב כדי להמחיש את התובנה הזאת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

79 תגובות למאמר

  1. הם לא באמת ימנים, רק מתחזים. שיטה מוכרת של השמאל: לטפח אנשים כמו קלמן ליבסקינד ולבנות להם תדמית של "ימין" כדי שברגע המכריע הם יתהפכו על הליכוד ועל מנהיגו, ויבריחו מן הליכוד מצביעים לעבר מפלגות ימין קיקיוניות שיפצלו את כוחו של המחנה הלאומי וימנעו ממנו מפלגה גדולה וחזקה שבכוחה להקים ממשלה. האנשים האלה רבים יותר מכפי שנוטים לחשוב: ישראל הראל, יועז הנדל, חגי סגל, עמית סגל, אליקים העצני, נדב העצני, משה פייגלין, נפתלי בנט, איילת שקד, ועוד ועוד. מי שקורא את הדברים שהם מפרסמים על הליכוד ועל מנהיגו (כשהם לא מפרסמים מאמרים חוצבי להבות בזכות ההתנחלויות) – מתקשה להבחין בין העוינות שלהם כלפי הליכוד ומנהיגו לבין העוינות של השמאל הארסי:

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/284277

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/1473

    http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2971754

    http://www.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=2166194&forum_id=99

    http://rotter.net/forum/scoops1/282030.shtml

    http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-609896

    1. צר לי אבל אתה קצר-רואי שלא מבין איך צריכה להתנהל חברה בריאה.
      החברה שאתה תנהל תיראה כמו צפון קוריאה: כולם שיבוטים בדמותו של המנהיג.
      קרוב לודאי שאני ימני הרבה יותר ממך, אני סולד מהשטחיות היהירות והטימטום של השמאל, אני מתעב את הפוסט-מודרניזם ובפרט את הפוסט-ציונות ובכל זאת, מעדיף חברה ויברנטית ותוססת על פני המודל הקרחוני שאתה מציע.

    2. חגי סגל באמת שמאלני. הוא רצה לפוצץ את המסגדים בהר הבית ולהביא לפרוץ מלחמה כוללת, כדי שלא יחשדו בו.
      גם הבית היהודי, ישראל ביתנו, שס, יהדות התורה, זהות של פייגלין, כולנו, ועוצמה יהודית- כולם שמאלנים. למעשה השמאל מהווה 90 מנדטים מכלל הפרלמנט, כשרק הליכוד הוא מפלגת הימין היחידה וכל השאר שמאלנים מוסווים

    3. אליקים העצני לא ימין?!
      טוב שחידשת לי. כל יום אני לומד משהו חדש.

    4. לשלושת המוסקטרים מתגובות 1, 2 ו-3 (שהם כנראה אחד): אחרי שראינו איך אבישי רביב מתחזה ל"הכי ימני שאפשר" כדי למנוע מהמחנה הלאומי לעלות לשלטון ואיך השמאל מחלץ אותו מעמידה לדין, אנחנו כבר לא מופתעים ש"הכי ימניים שאפשר" כמו ישראל הראל, חגי סגל ואליקים העצני פועלים בשירות השמאל. למעשה, השיטה הזאת עתיקה למדי ולא הומצאה בישראל:

      http://www.aplaton.co.il/story_217

      http://rotter.net/forum/gil/6925.shtml

      http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5326&omm=54&viewmode=

    5. כל מה שנכתב אמת ומספיק עם הצביעות

    6. האנשים האלה לא באמת ימניים. הם חבורה של הזויים שאוהבים להתבכיין כמה המדינה שמאלנית, אבל אם יהיו בשלטון לא ידעו מה לעשות. יש כאלה בכל מקום.
      לצערי פגשתי כאלה גם בימין וגם בשמאל.
      לא שונים מהרבה תנועות הזויות בעולם.

  2. אי אפשר שלא להאשים את נתניהו ביחס הסולד אליו. גם לטעמי הוא נהנתן ולראש ממשלה ישראלי, התפקיד הקשה בעולם, זה אפילו מגיע. על כך אני סולח. אבל מה הוא הרפיון הזה במימוש אג'נדה ימנית. שיראה איזה מינימום רצון לממש עשירית מההצהרות. נתניהו פשוט פוסח על שני הסעיפים.

    1. מרוויחים ביושר את המכות שאתם מקבלים. עם של עבדים נרצעים וקומוניסטים הזויים מחריבי העולם והאנושות הגיב:

      ביבי יכול היה אילו לא הקדיש חייו ואונו לקידום וביצור המדינה באופן מדהים לקנות לעצמו כמה בתי חרושת לסיגרים ושמפניות ולהקים מפעל למיחזור בקבוקים וזאת באמצעות מיליונים עבור הרצאותיו המרתקות. לא מגיע לכם ביבי. מגיע לכולכם חלאות שיובילו אותנו אל פי התהום כמו שעשו הוגי אוסלו – מיזם הרצח הגדול של היהודים מאז השואה.

  3. שוב הגיעה תביעת הציות מצד גייסות נתניהו: או שאתה נתניהו או שאתה שמאל.
    אבל מה לעשות שהעניינים מורכבים יותר. והסיבה לכך היא שנתניהו הוא לא ימין. נתניהו נלחם בעיקר עבור נתניהו.
    במשך תשע שנות כהונתו הוא חסם כל ניסיון לשחרר את המדינה מעריצות בג"ץ, לא עשה מאומה לשחרר את המשק מעריצות המחוברים של ההסתדרות, לשחרר את הצבא מעריצות הגנרלים המיליונרים המשתבללים, לשחרר את שוק התקשורת, לבטל את ההקפאה האנטישמית על בניה ביו"ש ובירושלים (ירושלים!). הוא לא תקף באיראן, שחרר מאות מחבלים בעסקת שליט, נגרר למבצע צבאי עלוב ב-2014, שיקר לבוחריו, גרר רגלים.
    מצד שני, ויש צד שני, נתניהו היה המועמד הכי פחות גרוע בכל הקשור להתמודדות מול האנטישמיות הבוטה של ממשל אובמה-סורוס. במבחן הזה הוא לפחות עמד, ועל כך מגיעה לו תודה עמוקה.
    אבל אובמה הלך ונתניהו ממשיך לנהל את המדינה הזאת באופן גרוע, ללא אידאולוגיה כלהיא. הוא לא ימין, הוא לא שמאל, הוא מתעורר לחיים רק כשמאיימים על המשך כהונתו. נמאס.
    זכותו של כל איש ימין להחליט שלא יבחר שוב בנתניהו גם אם המשמעות היא שלפיד יבחר. אם אין כאן ימין, לפחות שלא תהיה התחזות לימין.
    במבנה הנוכחי של התפלגות המצביעים, שאינו מאפשר ממשלת שמאל- לפיד ינהג בדיוק כמו נתניהו. הוא לא יעשה כלום, רק הרטוריקה תשתנה מימנית לשמאלית. אותה הקפאה, אותו שלטון של ה Deep State השמאלני על המערכות הציבוריות. אולי בבחירות שלאחר מכן יעלה מנהיג ימני אמיתי שיבצע ניקוי אורוות אמיתי. אולי.
    כל זה צריך להיות מוכרע בעת בחירות- לא בבליץ ארגוני החזית של הקרן החדשה, לא בפוטש.
    ולכן חייבים להילחם נגד יניב ושות' ושותפיהם בתקשורת, ובשירות הציבורי. אסור להרשות שנתניהו ייפול באופן לא דמוקרטי.
    מצד שני, הניסיון הדוחה של הכותב לכפות על הציבור הימני בגסות ובאיומים לתמוך בראש ממשלה שהתייחס אליו באופן אינסטרומנטלי, ניצל אותו ושיקר לו במשך שנים- כבר לא עובד.
    חייבים להתנגד לניסיונות הפוטש בנתניהו, ממש לא חייבים לבחור בו שוב לשלטון.

    1. תראו את השיטות השפלות שלהם: קודם הם שמים מקלות בגלגלים של המחנה הלאומי ומשתילים את אנשיהם בעמדות הכוח, כדי שיפריעו למחנה הלאומי לממש את המדיניות שלו, ואז הם עושים את המוות לכל מנהיג לאומי אמיתי כדי שלא יוכל לשלוט על פי המנדט שנתנו לו האזרחים בבחירות חוקיות, ואחר כך הם מאשימים את המחנה הלאומי ואת מנהיגו בכך שהם מאפשרים למושתלים בעמדות הכוח להרוס את הדמוקרטיה.

    2. שוב הגיעה התגובה מטעם (כמובן ללא גילוי נאות) שתמיד מופיעה כשעתיים אחרי פרסום כתבה כמו זו ב״מידה״.

      בלה בלה בלה תראו אותי אני מכיר כמה באזוורדס אני כ״כ ימני אני אחד משלכם!!!!

    3. אפשר לחשוב שכל משתתף בהפגנות החל באלדד ינב וגמור באבי גבאי יסדרות כל מה שביבי לא סידר עד כה

    4. עוצמת הדציבלים של הביקורת על נתניהו (ויש ביקורת) חסרת כל פרופורציה. לכן כל הצטרפות ימנית להפגנות ולפסטיבל הביקורת, גם אם בנקודה מוצדקת כשלעצמה, מחטיאה את מטרתה כי היא הופכת מיד לכלי נוסף בתזמורת הרועשת ומחרישת האזניים שמטרתה שקופה לגמרי.
      זה כמו לירום באדם בגלל מריבה על מקום חניה. לא בכל פעם שאתה צודק תפעיל את כל האמצעים בלי לבדוק מה אתה הורס בו זמנית.

    5. רק כשמאות אלפי ישראלים יצאו להפגין נגד שלטון השמאל מבג״צ ויחסלו אותו במתכונתו הנוכחית בה השופטים האלה בוחרים את עצמם באמצעות ועדת הדילים המסריחים שלהם בראשות שלושה מהם – וייצרו מערכת משפט חדשה – תהיה דמוקרטיה בישראל. ישראל אינה מדינה דמוקרטית ולא ביבי יכול לשנות כי השמאל תופר תיקים ומחסל בעורמה כל מי שינסה לשנות. רק מאות אלפי האזרחים שנקעה נפשם משלטון השמאל באמצעות בג״צ ייצרו שינוי.

  4. בשורה התחתונה הכותב צודק ומסקנתו נכונה.
    אבל בדרך הוא קצת שופך את התינוק עם המים, יוצא על חוק ההסדרה, מוקיע אינטרסים לאומיים והתיישבותיים, משתלח בדתיים ומה לא. מביך

    1. הכותב רק מביא את פרשנות השמאל לחוק ההסדרה מבלי לאמץ פרשנות זו וזאת כדי להציג את הצביעות אם לא הטיפשות המוחלטת של מר יפרח שתמך בחוק הזה וכעת מאחד שורות עם מי שמגדף את החוק הזה. מעשה שהוא בלתי נתפס. בסוף המאמר הוא מביא את דברי שמעון ריקלין בנושא ברשת ב'. זה מציג את יפרח ככלי ריק.

  5. מגנים על נתניהו – מטנפים על המתנחלים והדתיים. כל הכבוד מידה ככה מצילים את הימין.

    1. הכותב מניח מראה לפני כל אותם ימניים מתאבדים ששופכים זעמם על ראשו של נתניהו ולא על טראמפ ואפילו לא על האיחוד האירופי שנתניהו צריך לשרוד אותם ולהוביל בזהירות את מדינת ישראל קדימה. נא לקרוא מאמריה של קרולין גליק בנושא.
      הזועמים מן הימין מוכנים שוב להפיל את שלטון הימין בראשות נתניהו למרות שאין לנו אלטרנטיבה טובה ממנו עבור המדינה.
      כאילו לא הספיקו לנו הפעמים הקודמות של התאבדות פוליטית של הימין שאיפשרו את עליית ממשלות השמאל שהביאו עלינו אסונות שרודפים אותנו עד עצם היום הזה
      זו התנהגות חסרת אחריות שעלולה להביא לתוצאות קשות מאוד עבור ציבור המתנחלים

  6. אתם מביישים את הימין ובעיקר את עצמכם כשאתם מתיימרים להיות אתר לימנים חושבים.
    למה אתם פוחדים לקבל קצת ביקורת בתור גוש ובתור אנשים חושבים?

    הנה עוד קצת ביקורת – מתי יגיע הרגע שבו תעלו מאמר אמיתי וביקורתי על פרשיות השחיתות של ראש הממשלה הימני שלנו, לא משנה אם עשה את מה שמעלילים עליו.

    ביקורת נועדה בעיקר לשני דברים: הראשון כדי לדעת איפה אתה טועה והכי חשוב; כדי לדעת איפה אתה צודק.
    בתור אתר אין לכם לא את זה ולא את זה.

    איבדתם קורא.

    1. הרי זו בדיוק הטענה. אין שום שחיתות הכל קשקוש מקושקש. ואתם נופלים כמו עדר פתאים למלכודת הפתאים של השמאל. פתאום כשזה מגיע לביבי כל המערכות העקומות של האליטות הישנות פועלות ביושר בצדק ובאמת?

  7. זה כל כך שקוף שמדובר בקמפיין להפלת ממשלת הימין ולא דאגה משחיתות. תמיד היתה שחיתות פה ושם בעבר והשמאל לא הפגין ולא כלום ואפילו איתרג. לדעתי בכל תסריט שהוא גם הממשלה הבאה לא תהיה ממשלת שמאל. אני טועה? נחיה ונראה

  8. אספסוף הביביסטים מתפרע מזה זמן בגסות ובפראות אז נעמיד נא את הדברים על דיוקם.

    1. ביבי הוא זה שהקפיא את הבניה בירושלים בירת ישראל וביו"ש.

    עד היום.

    2. ביבי הוא זה שהורס ישובים ומגרש מתיישבים.

    3. ביבי הוא זה שגורם במכוון ל"אי חוקיות" של ההתיישבות ואחר פורס טלפיו על ידי תועמלניו וטוען שהם לא חוקיים כמו השחיתות הנטענת באשר אליו.

    4. ביבי הוא זה שהפקיר את הריבונות בהר הבית.

    5. ביבי הוא המטרפד משך שנים רבות כל מהלך וחקיקה להסדרת ההתיישבות ולהסרת התקנות והנהלים הדרקוניים והאנטי דמוקרטים שבן יאיר והשמאל הטילו על ההתיישבות ומנהל מלחמת התשה כנגד כל קניית בית.

    כן, כך גם גורם לעליית מחירי הדיור.

    6. ביבי הוא המטרפד באופן שיטתי משך שנים רבות את הרפורמות המוכרחות במערכת המשפט ובדרכי מינוי הפקידים שם.

    7. ביבי הוא שתוקע שוב ושוב סכין בגב בעלי בריתו, הבית היהודי, לפני מערכות הבחירות ואחריהן, הרי כולנו זוכרים אם נלחם בבית היהודי במקום בלפיד ואחר כך ניסה להקים קואליציית שמאל עם העבודה והחרדים במקום הבית היהודי, מהלך שטורפד על ידי בנט ולפיד וגם לא קיים הבטחותיו להם.

    8. ביבי שורף כל מי שמסביבו.

    9. הימין/מרכז חשוב מביבי על אף חשיבות ביבי.

    10. נכון שהשמאל האנטי דמוקרטי מנהל קמפיין של פוטש מזה שנים אבל הנהנתן והבעייתי על אנשיו, הוא ביבי, לא בעלי בריתו.

    11. בלי בעלי הברית אותם אתם מנסים להשמיד, ביבי והביביסטים ישארו לבד והם לא באמת רבים, הטירוף שלכם יפיל אתכם.

    להזכיר, לליכוד בקושי 30 מנדטים, גם לא מעטים מהם לא מוכנים להתנהלותכם ההתאבדותית, לחרדים לא באמת איכפת מכם, גם לא לכחלונים, אז על בעלי בריתכם אתם מוותרים?

  9. מידה, אתם מאבדים אמון שרכשתם שנים עם כתבות כאלו.
    שום דבר טוב לא יוצא ממלחמות הבוץ האלו, אפילו לשיטתכם ..

  10. 'ממשלה מחליפים רק בבחירות' היא סיסמא שיקרית והטענה שההפגנות הן דרך לא דמוקרטית להדיח את נתניהו, להחליף את הממשלה, היא חצי אמת. בדמוקרטיות המערביות ובישראל ראשי ממשלה מודחים, וממשלות מוחלפות במהלך הקדנציה שלהם ולא רק בבחירות.

    אחת הסיסמאות השיקריות אבל קליטות ומנצחות של נתניהו ויחצני הליכוד היא 'רק בבחירות מחליפים ממשלה' ומנטרה מקבילה 'ראש ממשלה מחליפים רק בבחירות, בקלפי'. אחד הטיעונים של נתניהו וחבר מרעיו היא שההפגנות הן דרך לא דמוקרטית להדיח את נתניהו, להחליף את הממשלה.

    לאחרונה שמעתי את הסיסמא הזו בביתי מאישה משכילה שרצתה להבין מדוע השתתפתי במחאת רוטשילד 16, מה מטרת ההפגנות האלו.

    בדמוקרטיה הבריטית, ב-1970 הדיחו את תאצ'ר חברי הקבינט שהביעו בפניה חוסר אמון ביכולתה להמשיך לכהן כראש הממשלה. למחרת הודיעה תאצ'ר על התפטרותה מתפקיד ראש הממשלה.

    בדמוקרטיה האמריקאית, ב-1974, כשנה וחצי לאחר שנבחר מחדש לנשיא באחד הניצחונות הגדולים בבחירות בהיסטוריה האמריקאית, התפטר הנשיא ניקסון לנוכח אובדן האמון בו בקונגרס והליך הדחה נגדו בקונגרס.

    בדמוקרטיה הישראלית ניתן להחליף ממשלה וראש ממשלה בהליכים שונים, לדוגמה בהצבעת אי אמון בכנסת, בקבלת חוק להקדמת הבחירות ובדרכים אחרות.

    בדמוקרטיה הישראלית, ב-1976 הופלה ממשלה בשל חילול השבת שנגרם כאשר חלק משרי הממשלה לא הספיקו לחזור לביתם לפני כניסת השבת מטקס קבלת מטוסי ה־F-15 הראשונים של חיל האוויר. מיד אח"כ התקבל חוק לפיזור הכנסת, והקדמת הבחירות

    בדמוקרטיה הישראלי, בספטמבר 2008, התפטר מתפקידו ראש הממשלה אהוד אולמרט, בעקבות עדות מוקדמת שנגבתה בפרשת מעטפות הכסף של טלנסקי. במרץ 2015 הוא הורשע בפרשה זו בעבירות של מרמה, הפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ובהמשך נגזרו עליו 8 חודשי מאסר וקנס. ערעורו לבית המשפט העליון נדחה.

    בדמוקרטיה הישראלית ניתן, וצריך וזו חובה אזרחית של הציבור ונבחריו לפעול, להפגין, להפעיל לחץ ציבורי על חברי הכנסת, כדי שידיחו ראש ממשלה שלפי דבריו לוקה בעיוורון מוסרי, ואינו מתאים לתפקידו. ואני לא מדבר על הרשעה פלילית, מעשיו, ולו רק אלו שהוא מודה בהם, מורים על שחיתות שלטונית, על חוסר באתיקה וביושרה, מספיקים לכך שחברי הממשלה והקבינט יביעו בפניו חוסר אמון ביכולתו להמשיך לכהן כראש הממשלה.

    בדמוקרטיה הישראלית ניתן, וצריך וזו חובה אזרחית של הציבור ונבחריו לפעול, להפגין, להפעיל לחץ ציבורי על חברי הכנסת, כדי שיצביעו בעד החלפת ממשלה שחלק ניכר מחבריה ויתר על עצמאותו והפכו לעבדים נרצעים של ראש הממשלה, להחליף ממשלה שראשה מנהל חצר ביזנטינית שחלק ניכר מהחצרנים בה לוקחים שלמונים ומתנהגים כאדוני הארץ.

    אני, ואני מאמין שחלק ניכר מהמשתתפים בהפגנות איבדו אמון ביכולתו של נתניהו להמשיך לכהן כראש הממשלה, אנו רוצים שחברי הכנסת ידיחו את נתניהו, אנו חושבים שההפגנות הן דרך דמוקרטית להדיחו, להחליף את הממשלה הרעה הזו.

    אני, ואני מאמין שחלק ניכר מהמשתתפים בהפגנות חושבים שזו חובה אזרחית של הציבור ונבחריו לפעול, להפגין, להפעיל לחץ ציבורי על חברי הכנסת, כדי שידיחו את ראש ממשלה בשל שחיתות שלטונית, חוסר באתיקה וביושרה. זו הדרך הדמוקרטית להחליף ראש ממשלה שסרח.
    לא סתם ככה הצטרף הרב שרלו למחאה. במקורות נכתב: "אב בית דין שסרח – אין מנדין אותו, אלא אומר לו: הכבד ושב בביתך. חזר וסרח – מנדין אותו, מפני חילול השם. בדרכיו."

    ראש ממשלה שסרח – אומרים לו הכבד התפטר ממשרתך ושב בביתך, חזר וסרח – מנדים אותו, הורשע בדין ירצה את עונשו.

    1. פורטגלי מצחיק.הדעות שלו והאינטרסים שלו כל כך ברורים וידועים מזמן. על מי אתה עובד? פורטוגלי?

    2. 1. את תאצ'ר הדיחו ב – 1990, לא ב – 1970. מסתבר שדיוק בפרטים הוא לא בדיוק הצד החזק שלך.
      2.לא איבדת את האמון בנתניהו. אדם לא יכול לאבד אמון שמעולם לא היה לו מלכתחילה. מסתבר שגם אמירת אמת היא לא בדיוק הצד החזק שלך. אבל זה דווקא לא נורא. מרבית מפגיני רוטשילד האמיצים ושוחרי הצדק בעיני עצמם, חולקים איתך את התכונה המלבבת הזו.
      3.כל הדוגמאות שהזכרת היו מצבי אנומליה וחריגה מן המקובל וממהלך העניניים התקין. נראה שהמופת שלך לדמוקרטיה, הוא חריגות ועיוותים של הדמוקרטיה. מסתבר שגם הבנה של מהות הדמוקרטיה היא לא בדיוק הצד החזק שלך.
      4. גיבוב מילים, חזרה על משפטים ושירבוט מגילות ארוכות כאורך הגלות, אינן סימן ליכולת ביטוי ואינן משכנעות את מרבית האנשים. ברוב המקרים אלו ביטויים של התכונות ההפוכות דווקא. מסתבר שגם כשרון כתיבה אינו בדיוק הצד החזק שלך.אלא אם בחרת להצטיין בשיטת הטיעון והשכנוע ad nauseam נוסח יוזף גבלס.
      5. "להחליף את הממשלה הרעה הזו." בינגו. יצא המרצע מן השק. כנראה בלי ששמת לב, הודית שהבעיה האמיתית פה מבחינתך היא במעשי הממשלה, ולא במעשים הפליליים (לכאורה) של ראש הממשלה. כלומר, כל הסיפור כאן הוא לא מוסרי או משפטי, אלא פוליטי לגמרי. מדובר כאן בפוליטיקה צרופה, ואין דבר בלתה. מובן שזה סותר לחלוטין את כל הבניין המילולי הגדול והמסורבל שטרחת ועמלת להקים, עד שנפלט לך בטעות המשפט הזה. (ואין ספק שזה המשפט היחיד שבו אתה באמת מאמין, מתוך כל המסה הארוכה שגוללת פה.) מסתבר שגם עיקביות היא לא בדיוק הצד החזק שלך.
      6. אז מה כן הצד החזק שלך? אל חשש ואל פחד, בהחלט יש לך צד כזה. הצביעות, ההתחסדות, גלגול העיניים, ההיתממות, הטהרנות וההשתפכות המוסרנית והבכיינית; ומלבד כל אלה, גם ההטעייה, העמדת הפנים והולכת השולל – כל המידות הטובות האלה נובעות ושופעות ומשתפכות מקרבך, ממש כמעיין המתגבר. Respect!

    3. נתניהו חשוד בפלילים (אולי). אז בגלל זה כל הממשלה שלו איומה ונוראה וממש ממש רעה, וחייבים להפיל אותה תכף ומיד ולהעלות במקומה ממשלת שמאל.
      מה לעשות, כנראה שלא מלמדים לוגיקה בפורטוגל. באמת חבל.

    4. מר פורטוגלי, קראת את הכתבה? אתה בטוח?
      בנימין נתניהו לא נמצא אשם בשום ענין. נגד בנימין נתניהו לא הוגש כל כתב אישום. למעשה גם המלצה אין. איך אתה מגיע למסקנה שהוא סרח וצריך ללכת? האם אתה, בניגוד לרוב המין האנושי, בוחן כליות ולב?
      אני לתומי חשבתי שאנשי שמאל אמורים להכיר את הקביעה היסודית והנכונה תמיד לפיה כל אדם הוא חף מפשע אלא אם הוכח אחרת. מסתבר שטעיתי.

    5. ממשלה או ראש ממשלה אפשר להחליף בכל דרך חוקית.
      הרי זה הקריטריון של ביבי למה מותר ומה אסור – "מותר לקבל מתנות מחברים". אז מה אם זה מסריח? רק הרף החוקי.
      כל עוד הפעילות חוקית – אין לאף אחד זכות לבוא בטענות.

  11. ה"אידיוטים השימושיים" היו מאז ומעולם הבעיה הכי גדולה של הימין. החל במנחם בגין "הג'נטלמן הפולני" שבאיוולתו השאיר את כל פקידי מפא"י במקומם ומאז הם כמו מסמרים בלי ראש שלא ניתן להוציאם. עבור בדן מרידור ובני בגין שניסו לממש איזו דמוקרטיה ערטילאית שלא ניתנת למימוש וגרמו נזק נורא לימין. המשך בגאולה כהן, אליקים העצני ושאר טיפשי "התחיה" שהפילו את יצחק שמיר ומור בטיפש יגאל עמיר שגרם נזק כבד ביותר לימין.

  12. אני דווקא זוכר את שרה העצני מאז הבחירות האחרונות דווקא מגינה על הליכוד ונתניהו כאחת לנצר משפחת התחייה, פתאום עושה פניית פרסה עליה אחת כזאת נאמר .."אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין"

  13. הנחות היסוד של הכותב שגויה. כן יש באמת שחיתות חריגה בממשלה, כולל שחיתות מוסרית ולא רק פלילית. כן יש מספיק מידע לציבור כדי למאוס במושחתים בממשלה, אין כמעט נוכחות של bds ודומיו בהפגנות ואין להם שום קשר למארגנים, מרבית המשתתפים לא נושאים את דגל השמאל והאחרים מודעים לחלוטין לעובדה העגומה שלימין יש רוב במדינה וכנראה ירכיבו גם את הממשלה הבאה. אנחנו פשוט רוצים שהממשלה הבאה תהיה נקייה ופועלת באמת למען הציבור.

  14. דווקא הזיכוי של נאמן היה פועל יוצא של ההעדפה פרוטקציה בלע"ז. לא היה בסיס חוקי לזיכוי, ולא נעשה פה צדק אלא להיפך. שוב ושוב חוזרים על המנטרה השקרית כאילו היתה זו רדיפה פוליטית . צריך לקרוא את התיק כדי להבין, שבית המשפט כופף את החוק והעובדות כדי לזכאות את נאמן

  15. הימין המתנחלי מקטר ומתאונן על כי ביבי אינו ימני מספיק לטעמם, אך נראה שהם אינם מבינים שכדי לבצע מהלכים ימניים במיוחד הוא זקוק לתמיכה, שהם אף פעם לא יודעים לתת. אם הוא לא עושה בדיוק מה שהם מצפים הם נלחמים בו ושוכחים את הכוח האלקטורלי האמיתי שלהם. שום ראש ממשלה אחר לא יהיה ימינה מביבי (שהרי ברור שהוא לא יבוא מהבית היהודי), אז תפעלו בחוכמה, תתמחו בביבי ותנו לא את הכוח להילחם נגד אליטות השמאל – מלחמה בתקשורת ובבית המשפט יכולה להיעשות רק על ידי מי שיש לו תמיכה ציבורית נרחבת. לאנשי המרכז-ימין, ראש ממשלה כמו לפיד (שברור לכל שבמהרה יתאהב בחיבוק השמאלני ויהיה מוכן לוויתורים כואבים) מפריע פחות מאשר לימין שנלחם בביבי היום. הם יאכלו את הדייסה שהם מבשלים בימים אלה ממש.

  16. כשיעלה השמאל לשלטון, לאחר תבוסת הליכוד והדחת נתניהו, יחזרו במהרה ימי אוסלו העליזים, הזכורים לטוב. ההתנחלויות יפורקו (כן גם אלו בתוך הקו הירוק), מיליון פליטים (או יותר) יקבלו תעודת זהות כחולה, האוטובוסים יחזרו להתפוצץ, המסעדות להשרף ותינוקות יקברו שוב בזרועות אימותיהם המתות. ראשי מפלגות השמאל יפזזו שוב, כפי שעשו אז, במסיבות חשק עם ידידיהם הפלשתינים וכספי השוחד יחזרו לזרום לכיסים. השרלויים, העצניים ודומיהם ישמחו לעשות אז את חשבון הנפש המתבקש. לא בטוח שיתאפשר להם. רבים הסיכויים שהם, כמו רובנו, יהיו בזמן הזה כבר שוכני עפר.

  17. "אלדד יניב והשמאל פועלים על סמך תובנה יסודית אחת: נתניהו הוא אבן הנגף בפני עליית השמאל לשלטון. לא בנט ושקד שאין סיכוי שמפלגתם המגזרית תגיע לשלטון; לא ליברמן, ולא אף אחד אחר" המשפט הזה הוא טיפשות מוחלטת. תראה לי ימני אחד שיעבור להצביע לשמאל אם גדעון סער או איילת שקד יעמדו בראש הליכוד?! נכון יש כאלה שלא יציבעו לאיילת שקד כשהיא בראש מפלגה מגזרית כמו הבית היהודי אבל אין ליכודניק אחד שיעבוד לשמאל אם איילת שקד תהיה בראש הליכוד. כמובן שכל זה לא אומר שהקמפיין נגד נתניהו מצד השמאל הוא מכוער ומושחת אבל לא צריך להסחף ולעשות מנתניהו איזה אליל שהמוני אנשים מצביעים לליכוד ולא לשמאל בגלל נתניהו ולא בגלל שהם לא רוצים מדיניות שמאל. אתה באמת חושב שמצביעי הליכוד כאלה מפגרים שאם נתניהו לא יהיה בראשות הליכוד הם יתאהבו בעמדות השמאל?!

    1. מהנחיות הקרן החדשה לישראל לטוקבקיסטים שלה: הכו בנתניהו והחלישו את מדינת היהודים. לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את ביבי. והכי טוב – תתחזו לאנשי ימין כשאתם מטקבקים (כדי שהימנים הטיפשים לא יבינו שאתם פועלים מטעם יריבי מדינת היהודים).

    2. הם בונים על זה שמצביעים לא שרופים יישבו בבית ולא ייצאו להצביע. כבר היו בחירות כאלו.

    3. לשלמה אתה מזכיר את בחירות 2006 שהליכוד קיבל 12 מנדטים. ומי עמד אז בראש הליכוד? כן בנימין נתניהו. אז משם אתה לומד שחייבים דווקא את ביבי בראש הליכוד?

  18. הדג מסריח מהראש. את האות נתן חגי סגל במאמר הכפשה והסתה נגד ביבי ואחריו החרו והחזיקו שאר השועלים הקטנים המחבלים כרמים. כולל טור חביב ונעים של יותם זמרי שביקר להנאתו בהפגנת ההסתה בתל אביב. משהו מאוד מאוד רע עובר על מקור ראשון. כואב הלב לראות את הטפשות.

  19. כל מי שרואה מודעות רואה כמה בונים בכל ישוב ביו״ש. מכללת אריאל הפכה לאוניברסיטה , טראמפ מכיר בירושלים כבירת ישראל, כבישים ביו״ש נסללים ומשופצים , מוסדות ציבור נבנים , יותר ויותר חוקים הופכים את יו״ש לחלק ממדינת ישראל. הבטחון נשמר , הכלכלה משגשגת , העולם נפתח בפנינו ותומך בנו. המלחמה נגד שחיתות המאפיה המשפטית בעיצומה והדיון הציבורי הולך לכיוון של כן או לא ריבונות. לאן רוצים לחזור? לימי אוסלו? לימי ברק? לימי ההתנתקות? מה החיפזון לפעול נגד ראש ממשלה מכהן מהימין שיש לו עוד שנתיים למשול? הרציפות השלטונית הימנית מחוללת פלאים ממשלה טובה מזו קשה להאמין שתהיה. השמאל מבינים את העניין היטב ולכן פועלים בעלילותיהם ובהסתתם במלוא הכח. איזה הגיון יש בכך שיש אנשי ימין שחוברים אליהם?

  20. כנראה הצליחו להערים עליכם. העצני ויפרח הם שמאל שהצליח להשתחל לימין. היום כשהמחנה שלהם – השמאל צבר עוצמה, העזו לצאת לאור. זה כל הסיפור

  21. לא חסרו בהיסטוריה היהודית סיקריים, רבנים (רע בנים ולא אחים) מטעם עצמם, שערבו דת (שגם בה לא הבינו מאום) בפוליטיקה ונתנו באומר ובמעשה יד לרעים שבאויבים. עד ליום זה אנחנו בוכים על העוול שגרמו לנו יותר מכל, אנשי דת ואנשי ימין באיצטלה של תוכחה כביכול. בשם הדת הוא יפצל, יחריב ושוב יגלה את העם עד לאבדון. ליבי ליבי על אותם רע בנים… רעים להכעיס ובמקום לאחות קרע מפרידים ומשסעים. פרסום לא יצמח להם מכך גם לא מעמד.

  22. כל הסיפורים וההתעסקות המוגזמת בשטויות הללו ככ מופרכים שזה מגוחך בעיני. הימנים הללו הם עיתונאים קטנים שזה משלח ידם. או רבנים מגלגלי עינים. כשהחבר שלהם בנט עמוק במערכת על הם יכתבו? את מי הם יבקרו? את שרת המשפטים? איך מקור ראשון והארץ יתרחבו?
    בכל מקרה סיבת חגיגת החוקים המשונים היא שהתקציב הדו שנתי עבר ובענק. זו הסיבה. אין על מה להתפוצץ עכשיו בתקציב, ובמושב חורף. אפילו להלל גרשוני אין מה לכתוב כבר.
    מתווה הגז כבר לבש צורה וכבר שכחנו מי זה "ירון זליכה", משבר הדיור נעוץ ללא פתרון. (כחלון כדי למצוא חן מידי פעם שולף איזה "נטו משהו") הכל נראה קצת קפוא וסטטי. ואנשים במערכת הפוליטית והתקשורתית לא אוהבים את זה. על מה יכתבו? טורים על מדע? על בעלי חיים? התפרצות הכלבת בצפון?
    על בריאות?
    על תאונות דרכים? מצ'עמם.
    אז פתאום יש שפע של זמן לשים לב למערכת המשפטית ולליקוייה ולשלל נורמות כאלו ואחרות שבימים כתיקונם לא היינו כלל מתייחסים. זו מדינה שחיה 70 שנים ממשבר למלחמה. פתאום איזה מן שקט. כלכלי. פוליטי. ביחסי החוץ. פתאום מרגיש לאנשים פה קצת כמו איזו מדינה אירופית ממוצעת. חצי מדינה טסה לארהב כל חג.
    10 שנים של יציבות יחסית.
    אז יש כמה אנרכיסטים שמספרם הולך וגדל עושים רעש.
    אלדד יניב הוא לא שמאל. האנשים ברוטשילד לא ימין מרכז או שמאל. הם פשוט אנרכיסטים בסיוע עיתונות ותקשורת גוססת עלובה שחייה בלופ הטוויטר של עצמה.
    תראו מה הולך בארהב. (תקשורתית, לא בפועל)
    כ"כ כאוטי ומטופש.
    חוץ מזה הפלת הכנסת לא תגיע מהחכים, יש אינטרס של כל החכים להשאר, בפרט הצעירים (שהסיכוי שיבחרו שוב אפסי). יש כמעט 50 חכים חדשים שלא כיהנו מעולם. רובם המוחלט היו די בהלם שנכנסו. אם הכנסת ממלאת את ימיה, יש להם פנסיה לכל החיים. כולי תקווה שהכנסת תפוזר 3 חודשים לפני הזמן.
    כך קסניה סבטלובה תחזור לגור עם אמא במקום לעשות הצגות מטופשות ולקשקש ברדיו רק"ע. שרן השכל תחזור להיות עוזרת וטרינרית באוסטרליה.
    סמוטריץ יחזור לגבעה שלו. וכולם יקבלו עיתון חינם, נסיעה בתחבורה ציבורית חינם. ועוד איזה שלש הטבות במקום לעשות קופת פנסיה על 4 שנים של כלום.
    מה ההתרגשות. אגב מבחינה פסיכולוגית לדעתי זה רק טוב לציבור. שיחשוב קצת בסוף יום עבודה קשה.
    אם רואים על המסכים את אותם פרשנים נואשים לפירורי ריטינג, וכלום לא קורה באמת, אז אפשר לחשוב כמו שצריך

    1. אלדד יניב הוא לא שמאל. אלדד יניב הוא (לטעמי) חלקלק ערמומי חסר מעצורים ומסוכן. סוג של רובספייר. הצד האפל ביותר של המין האנושי. נורא שיש בני אדם כאלו, ועוד יותר נורא שהם נמצאים גם בקירבנו.

    2. רובספייר הושפע מתנועת ההשכלה, ממונטסקייה ומז'אן ז'אק רוסו. הוא התנגד לחילון צרפת והביע דעות שמאליות. יושרתו הובילה לכך שנודע בכינויו "הבלתי-מושחת" (incorruptible) בזכות התנהגותו המוסרית. בשנות העשרים של המאה העשרים רובספייר נחשב לדובר המדוכאים והעניים, אויב המלוכנים, הרמאים והמושחתים, ושומר הרפובליקה. למרות זאת, המוניטין שלו נפגע בגלל הטיהורים שהוציא לפועל.

      יולי 1793 נבחר רובספייר כחבר "הוועד לשלום הציבור" – הגוף המרכזי של השלטון המהפכני באותה עת – והאידאולוג של הוועד. בתפקידו זה קבע רובספייר מדיניות של פיקוח כלכלי נוקשה, והתייחסות בחומרה לכל סטייה מדרך המהפכה. הוועד לביטחון הציבור הנהיג את שלטון הטרור במדינה, שהיה מנוגד לחלוטין לאידאלים העיקריים של המהפכה: צדק ושוויון. כל מתנגדי הוועד הוצאו להורג. בשל קיצוניותו של השלטון, רבו הקריאות להחליש את הטרור. אך רובספייר התנגד לכך בתוקף ותבע להמשיך בהוצאות להורג. כדי למצוא חן בעיני העם, החרים את רכושם של אלה שנחשדו כאויבי המהפכה וחילק אותו לעניים. למדיניות זו התנגדו תומכי סיעת דנטון שבקרב היעקובינים. רובספייר, בתגובה קיצונית לכך, הוציא את דנטון וחבריו להורג. שלטון הטרור לא הצליח לפתור את בעיות הכלכלה הקשות והקרע בעם העמיק….

  23. אדון איפרגן
    ראש ממשלה המודה כי קיבל מתנות מחברים (לא מתנה אחת ולא מתנות זולות)
    וטוען כי מותר וזאת בניגוד לחוק לזה קוראים שחיתות
    אין כאן שאלה פוליטית
    המושחת צריך ללכת ואני כאיש ליכוד רוצה ראש ממשלה מהליכוד אבל לא מושחת
    שחיתות בצמרת תהרוס את המדינה

    1. להזכירך,
      בזמנו נפתחה חקירת משטרה לאחר שנחשף כי במהלך השנים קיבל אולמרט מאות עטי יוקרה מאנשים עימם בא במגע במסגרת תפקידיו השונים: שר האוצר, שר התמ"ת, יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל וראש הממשלה. בכל תפקידים אלו היה בידו של אולמרט לסייע לאותם אישים שהעניקו לו עטים יקרי ערך – לעתים בשווי אלפי שקלים.
      לבסוף היועץ המשפטי של אז מני מזוז, החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד אולמרט בפרשת עטי היוקרה, וקבע כי גם איש ציבור רשאי לקבל מתנות מידידים.

  24. משה איפרגן מתעלם מהמצב שהתהווה וקיים היום, של שלטון עוקף ממשלה ועם, שבמשך 40 השנים מאז הליכוד הפך להיות אלטרנטיבה שהתממשה. בזמן שהימין, בשטח ובממסד, עשה והגשים ו"קבע עובדות בשטח", צאצאי יצחק בן-אהרן ("צריך להחליף את העם") השתלטו על כל הגבעות החולשות על הרשות המבצעת. היום המלחמה ברשויות האלה קשה כמו בטחנות הרוח.
    יש שתי דוגמאות כמה העניין קשה. 1. מירי רגב, שנכנסת בראש באליטה ה"התרבותית" ומבחינה ציבורית (נו, תקשורת שמאלנית), היא שותתת דם כבר 3 שנים. ויש את איילת שקד כדוגמא, שבדרכה הדיפלומטית, גם לא מצליחה להראות שינוי מהותי. יש מציאות שמטופלת בשתי השיטות. באיבחה אחת או בעקב בצד אגודל.
    וזה מזכיר לי את בסיסי טילי הנ.מ. המצרי במלחמת יום כיפור. חיל האויר לא הצליח לנטרל את בסיסי הטילים בגלל חיפוי הדדי בין הסוללות ועקב כך איבד מטוסים רבים. עד שכוחות היבשה צלחו את התעלה, ביססו ראש גשר, ודהרו אל עבר בסיסי הטילים כדי לפגוע בהם מהקרקע. רק אז נפתחו השמים באזור התעלה.
    אכן המצב קשה. לעומת הימניות שמתכנסת לתוך הגבולות הלאומיים של כל מדינה ומדינה, השמאלנות, היא נחלת כל העמים והמדינות, טרופה כמו חביתה באין סוף אינטרסים , מגבה אחת את השניה ומצופפת שורות. לא קל.

  25. מאז ומעולם השמאל ליקק ורצה למצוא חן בעיני הגויים , אותו דבר לגבי הדתיים הלאומיים (כיפות סרוגות) לגבי השמאל מזכיר קצת ילדי כאפות , אינספור דוגמאות "ברית האחים" חוק ישראל היום פרשת אזריה ועוד
    בקיצור סקטוריאליים שדואגים רק לעצמם , אין הכרת הטוב , בנט הכושל צריך לומר אלף פעמים תודה לליכוד ובעיקר לביבי שמפלגה כמו שלו יש שני תיקים כה משמעותיים כמו חינוך ומשפטים שבשום קונסטלציה אחרת היו חולמים שתהא להם עמדת כח כה משמעותית
    בקיצור דוגמא קלאסית של כפיות הטובה מפדלניקית טיפוסית

    1. ניצן,

      מה שכתבת – המציאות בדיוק הפוכה. כפויי הטובה עם הזיכרון המחוק הם הליכוד. למה נראה לך שיש לבית היהודי רק 8 מנדטים? כי הרבה מצביעים שלהם נכנסו מתחת לאלונקה, והצביעו לליכוד מפחד השתלטות השמאל. זה מה שהיה ערב בחירות. אז מי הכפוי טובה???? תזכרו טוב טוב ממי לקחתם את המנדטים, ואז תבינו למה הבית היהודי קיבל את התיקים שהוא קיבל.
      עכשיו, כל מה שהבית היהודי מבקש מהליכוד זה ללכת ימינה, בהתאם לציפיות הבוחרים. אף אחד ממצביעי הליכוד לא רוצה לראות את מערכת המשפט המושחתת ממשיכה לשלוט ביד רמה, אף אחד ממצביעי הליכוד לא רוצה לראות החרבת יישובים באמתלות משפטיות, או הקפאת התיישבות לצרכים בינלאומיים. אז כדי לזכות שוב באמון של העם, זה לא משנה אם זה ביבי, או לא ביבי- פשוט תהיו נאמנים לדרך הימין, ותפסיקו ללכת מכות עם בעלי הברית שלכם. ככל שתלכו יותר ימינה בעשייה, ולא בדיבורים כך תקבלו יותר שיתוף פעולה מהבית היהודי. זה עד כדי כך פשוט.
      גניבת קולות זו השחיתות הכי גדולה. להבטיח ימין, לקחת קולות, וללכת שמאלה – זו השחיתות שהעם לא יוכל לשאת. זה הרבה יותר חשוב לנו מסיגרים.

    2. מירית הרשי לי לומר זאת קצת בבוטות , הכח האלקטורלי של הכיפות הסרוגות לא עובר את ה12 מנדטים בלחץ , ובמידה וכן זה נטו קמפיין ילדותי של בנט הילד כאפות שמראה איזה היפסטר קול הוא (תת רמה) כך שכל הבכי והנהי לגבי גניבת המנדטים והאלונקה לא מדבר אלי יותר מדי (העם הוא מספיק חכם לדעת למי הוא מצביע אם כי התנשאות תמיד אפיינה אותכם) לגבי חקיקה נגד בג"צ (שוב שטות גמורה) הרי אין שום טעם ללכת למלחמה מולם אם אין מספיק אצבעות (כחלון מגן הדמוקרטיה) ומשום מה אנו לא שומעים את בנט תוקף אותו כלל (אם את שואלת למה לא ביבי , כי הוא בפוזיציה שונה ראש ממשלה וזה) ולבסוף אנא ממך תפסיקו לחשוב שהשמש זורחת לכם מהתחת ורק אתם יודעים מזה להיות ימנים (כפי שאמרתי סקטוריאליים שדואגים לקרובים בשיטת מפא"י) אני גר בישוב מעורב בשומרון כך שאני מכיר את השטיקים … בקיצור יקירתי תגידו תודה אלף פעם כי ביום שהשמאל יעלה לשלטון אתם הראשונים שיזרקו מתחת לגלגלי האוטובוס … אז קצת הכרת הטוב לא תזיק
      טהרנים מתחסדים שמרססים בנגמש

  26. מדובר בנרקיסיסטים,ואורגיה של טהרנים, לעיתים אני מבין לליבם של תושבי הקיבוצים בעוטף עזה ששמחו לאידם ומחאו כפיים לנוכח שיירת הגירוש של גוש קטיף (עבר לי מהר). להקיא מהמטומטמים האלה. בדיוק כמו שלא עלו על בריקדות בשביל החייל אלאור אזריה. מדובר במתנשאים על הציבור ,שהשתן עלה להם לראש, ונדמה להם שבלעדיהם ובלי ישיבות ההסדר צהל לא יסתדר, יש לי חדשות בשבילכם חבורת מפונקים,אני והבן שלי עשינו 3 שנים שירות קרבי ועוד הרבה במילואים, ולא שירתנו שירות צבאי לוקסוס של 17 חודשים בלבד עם כל מיני תנאים והטבות מפליגות,כן! אתם מפונקים,ברמה ילדותית, ועל כל לוחם קרבי שלכם יש פי 6 חילוניים שלא עושים מהם גיבורים

  27. הציונות הדתית זה כמו סינדרום האישה המוכה- הסמול דורך עליהם בכל הזדמנות
    והם השרלואים ימשיכו להתרפס ,להתחנן לקצת צומי הרבה יותר מגעילים מהסמולנים .
    כנראה שגלות זה לא רק שאלה של גאוגרפיה

  28. אם הימנים המתחזים הללו קבעו בקול כל כך נחרץ שהם נגד השחיתות שהשמאל והפרקליטות המציא ונגד הליכוד ומנהיגו, צריך גם להגיד להם בצורה מוצהרת ובלתי מסתייגת. אתם בחוץ.
    לא רוצים ולא צריכים אתכם במחנה שלנו. אנחנו נסתדר בלעדיכם.
    אנחנו מעדיפים איתנו את הנאמנים ביותר ולא את הפטפטנים. תשאירו אותם לבד שיפטפטו עם עצמם או עם החברים החדשים שלהם משמאל. מי שמתנגד כך לשלטון ולמנהיג נבחר, שימצא את עצמו בחוץ.

  29. אידיוטים שימושיים ברמה המדאיגה ביותר – סומכת על הקב"ה שיעמיד אותם על טעותם ובעיקר על אווילותם – ואני חשבתי לתומי שהם מבינים טוב יותר מהאדם הפשוט, של ג'ורג' אורוול, 'שאינו יכול להיות כה שוטה" – אבל לצערי, טעיתי!

    1. לא אידיוטים, סתם רודפי בצע שימושיים. מקבלים הרבה כסף וטובות הנאה כדי לחיות בקרב המתנחלים ולהעמיד פנים שהם בשר מבשרם. אם תבדקי את הגופים שהם קשורים בהם – תגלי שאלה גופים עתירי ממון ובעלי אג'נדה מסוימת מאוד:

      https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t139235

      https://form5.form-wizard.net/

      mida.org.il/2016/02/01/אוליגרכיה-מתגוננת-אסטרטגיית-הקמפיי/

  30. כל אלו שנגררים אחרי הספין של המושחתים לכסות את שחיתותם בימין ושמאל, מאפשרים להם להמשיך ולגנוב מאיתנו, יכולנו. יש בימין אנשים מצויינים והגונים, וחבל שאתם מתייצבים בצד של המושחתים. ההיסטוריה תזכור אתכם כהורסי הציונות הדמוקרטית, אתם ולא השמאל. אתם, חלק תומך השחיתות מהימין , לא כל הימין. עצוב.

  31. משה כל הכבוד ! מאמר מצוין! ברור שהבית היהודי בניצוחם של בנט ושקד נערכים לבחירות ושולחים את נציגיהם : קלמן , האצני , זליגר ועוד, לתקוף את ראש הממשלה. ההתנהלות שלהם בתקשורת פשוט בושה.
    טהרנים מהסוג האמלח ביותר. יש לקוות שהימין יזהה את המהלך והבית היהודי יתרסק בבחירות . אמן.
    אגב השתייכתי בעברי לציונות הדתית. ותודה ל א – ל כברהבנתי שהטמבלים כפיי טובה ומפילים ממשלות ימין.

    1. אתה אידיוט. יורה בתוך הנגמ"ש. מה זה השנאה הזאת לבעלי הברית שלך? תקשיב טוב. המחנה הלאומי מורכב מאנשים בעלי אידיאולוגיה לאומית. הבוחרים דורשים מהנבחרים לממש מדיניות ימנית בלי תירוצים. לא מאמינים בזיג זג. מאמינים באמת. מצביעי הליכוד יכולים בקלות לעבור לבית היהודי.

      אותנו, הלאומיים, לא מעניין ביבי. לא מעניין סיגרים, ולא מעניין נוני מוזס. אותנו מעניין ביטחון, יד קשה נגד הטרור, תחרות חופשית בתקשורת, התיישבות – לא להקפיא ולא להחריב יישובים, ומלחמת חורמה בכנופיות שלטון החוק המשתלטות על הממשלה והכנסת הנבחרת. אם ביבי או הליכוד לא מסוגלים לספק את הסחורה הזאת – אנחנו זזים יותר ימינה. ואין לזה שום קשר ל"שחיתות". יש לזה קשר לאידיאולוגיה. כמו שאמר טראמפ – הבטחות צריך לקיים.
      אז חלאס לללכת מכות עם הבית היהודי. תלכו יותר ימינה במעשים, בדיבורים – בהכל. בכל לבבך ובכל מאודך – לכו ימינה.

  32. אפשר להתווכח עם טיעונים, קשה יותר להתווכח עם עיוורון. מר איפרגן מגבב דברים מן הגורן ומן היקב, אורז באריזה אחת טענות הפוכות בדבר אידיוטים שימושיים ובדבר מגמתיות שנועדה לשרת את הבית היהודי, והכל כדי לטעון שהכל בסדר ושאפשר להשאיר מול הפנים את מסך הזחיחות שחושב ששלטון הימין יחזיק מעמד לנצח.
    הדוגמא של 92' מוכיחה בדיוק את ההיפך ממה שאיפרגן מנסה להראות: שלטון הימין נפל אז בגלל שורה של סיבות, שהמשותף להן הוא בעיקר תחושת זחיחות בימין, תחושה שהימין בטוח יזכה ולכן אפשר לעצום עיניים ולסתום את האזניים מול כשלים חמורים מבית. לכן אפשר להתפצל ללא היכר למפלגות קטנות, ולכן אפשר גם להתעלם מהביקורת הציבורית על הסתאבות הליכוד.
    אז אפשר תמיד להגיד שהכל תעמולה והליכוד תמיד היה צח כשלג. אבל עובדה היא, שהתעמולה נגד נתניהו ונגד הימין תמיד פועלת, ובכל זאת הימין איבד את השלטון רק כאשר הציבור הרגיש שהליכוד נהיה אטום, מסואב ולא רואה את הציבור ממטר.
    היום אנחנו במצב כזה. הנורות האדומות נדלקות אחת אחרי השנייה. גם בהנחה, שאני שותף לה, שנתניהו לא צריך לעמוד לדין כי ההאשמות נגדו הן זוטות קטנוניות, אי אפשר להימנע מהתחושה שיושבי רחוב בלפור כבר מזמן שכחו שהם משרתי ציבור, ולא הציבור משרת אותם.
    אי אפשר גם להכחיש את העובדה שנתניהו הוא זה שמנע במשך עשור רפורמות שחשובות לימין, במיוחד במערכת המשפט, ורק לאחרונה, כשמדובר בחקיקה שנועדה לשרת את עניינו, פתאום הוסרו הכפפות והליכוד מוכן ללכת לחקיקה שמשנה כללי משחק. אלא שמדובר רק על שטויות חסרות משמעות כמו חוק ההמלצות, והמאבק בשטויות האלה נותן שירות עצום לאוליגרכיה השיפוטית, שכן הוא מסיט את הזרקור מזה שהיא גונבת את תכולת הבית בזמן שצמד הדודים מנהלים מלחמה על צבע הווילונות.

    לבסוף, הדוגמא הבולטת ביותר לאובדן הדרך והעיוורון מצד חסידיו השוטים של נתניהו, באה לידי ביטוי בדברים המזעזעים של שמעון ריקלין שצוטטו בסוף הכתבה: כמה עצוב שמי שהתיימר בעבר להיות מזוהה עם המאחזים, מיישר קו עם הגדולים שבשונאי המתנחלים, ומציג את יהודה יפרח ואת כל תושבי עמונה כגזלני קרקעות, רק בגלל שיפרח העז, שומו שמיים, למתוח ביקורת על המנהיג העליון.

  33. "האמת הפשוטה היא שאין מגפת שחיתות בישראל. נקודה".
    תאמין לי הייתם משתלבים היטב ברוסיה הסובייטית ופראבדה.
    וזה סבבה, כי רמת ההנמקות שלכם ב"מידה" הופכת לנלעגת יותר מיום ליום. אפילו ברוטר עוד מעט יתחילו לצחוק עליכם. והמסר אצל הצעירים נקלט שאתם חבורה של מתנשאים מנותקים, בדיוק כמו המערך של 1977 – רגע לפני שקיבל בעיטה מהבוחר.

  34. הימין עמוס במטומטמים וחלשים שגורמים לכך שבגצ ממשיך להיות מעוז השמאל האנטיציוני ומחסל המדינה היהודית. ימין מטומטם ועיוור שיפיל את ממשלת הימין ויביא עלינו אסון שייזכר לדורורי דורות וקלמן ליבסקינד הוא עוד אחד מאלה שהוזכרו בכתבה

  35. אסופה של סמרטוטים הרוקדים "מה יפית" בפני השמאל והתקשורת. ספק מטומטמים ספק גייס חמישי כדוגמת שרלו , יפרח , העצני , ארלה אלדד , יועז הנדל ודומיהם . כל אחד עשה זאת מאינטרסים אישיים צרים של נקמה אישית, רדיפה אחרי פרסום ועוד.. לא יועיל להם. העם חכם מהם ויותיר אותם מאחור והמחנה הלאומי יקיא אותם . 2. כמנוי מקור ראשון יש להפעיל לחץ על מערכת מקור ראשון להדיח את העצני ויפרח המתיפיפים גם את חגי סגל שמחפש את ההכרה של התקשורת מאז ההיסטוריה שלו כחבר המחתרת, אשר כתב לאחרונה כתבה הזויה ומתחנפת לשמאל, הייתי שמח לראותו מודח מעריכת מקור ראשון.

    1. פשוט הזוי. הרב שרלו, יהודה יפרח, שרה העצני, אריה אלדד, יועז הנדל וחגי סגל כולם שמאלנים או משרתי השמאל.
      ומי ימני?
      ביבי.
      כן, ביבי מהסכם חברון, מהסכם וואי, מהפעימות, מההצבעה בעד תכנית ההתנתקות, מהתמיה בשתי מדינות לשני עמים, מההקפאה הרשמית ומההקפאה הבלתי רשמית ובלתי נגמרת.

      עולם הפוך ראיתי.

  36. התאוריה של נאמני ביבי היא שכל מי שלא תומך בביבי הוא בוגד. רק מטומטם יכול לחשוב ולהאמין שביבי הוא ימין אמיתי. כל ימני כולל הכותב היו קוראים להפיכה אם בוז'י היה בשלטון והיה כמו ביבי משלם פיצויים למשפחות מחבלים, מתקפל כמו שפן עלוב מול הערבים בפרשת המגנומטרים ועוד ועוד… קלמן, אריה אלדד ועוד רבים וטובים הם ימין אמיתי. האמת היא שמי שמסכן את שלטון הימין הוא תומכי ביבי ולא מבקריו מימין.

    1. נכון מאוד: רק מי שאומר שביבי צריך ללכת הוא ימין אמיתי. גם אבישי רביב הוא ימין אמיתי.

  37. להצטרף לשמאל בפוטש נגד נתניהו זו באמת איוולת, אם לא רוצים את שהשמאל ישלוט גם בממשלה ובכנסת, מלבד שלטונו חסר המיצרים בבתי המשפט, במשטרה, בצבא, ובתקשורת. אבל להציג את חוק ההסדרה כחוק שנועד להלבין בצורה סיטונאית אלפי עבירות בניה ביו"ש זו גם הצטרפות לשמאל. אז מה הועילו חכמים בתקנתם?

  38. אליקים העצני, תחת מפלגת התחיה, הוביל את החתרנות נגד שמיר והביא לעליית השמאל, להסכמי אוסלו, שבתורם המיטו אלינו אלפי נרצחים בעשרות שנים עקובות מדם.

    בנו, נדב העצני ונכדתו, שרה העצני (אחייניתו של נדב), ממשיכים עכשיו את החתרנות נגד שלטון הימין.

    מה עומד מאחורי האיוולת המשפחתית הזו?

    התיאוריה שלי גורסת כי מדובר בטהרנות האידאולוגית החד מימדית של הימין הקיצוני, זה שכל עולמו הרוחני והשכלי הצטמצם ליישובם של יהודה ושומרון, כאילו בזה ורק בזה יקבע עתיד של העם היהודי. לא הגליל, לא הנגב, לא היחסים עם אומות העולם, לא הכלכלה, לא החוסן הכלכלי וההיצע שיש לנו כדי לפתות בו את אומות העולם, לא הליכוד של חלקי העם השונים, לא חיזוק החינוך היהודי (ע״ע בנט והמפמרי״ת הפוסט ציונית), לא העוצמה הצבאית, לא שינוי תודעת העולם ביחס לשאלת חלוקת הארץ, לא חיזור על פתחיהם של מדינות ערב והעברתם לצידנו, לא ניצול תהפוכות פוליטיות וצבאיות בעולם הערבי לטובתנו – בקיצור, לא הפוליטיקה החכמה, הסבלנית והערמומית של נתניהו ושל שמיר בשעתו. לא ולא. כל אלו אינם נקלטים כלל בראדאר של משפחת העצני.

    מבחינתם, רק ישוב יהודה ושומרון הוא שיביא את הגאולה. אותה התלהבות הסטורית ראשונית של העליה לסבסטיה הפכה ברבות השנים לתפיסה רדודה ואובססיבית של מי שהתמכרו לעגל הזהב של אידאולוגיה צרה, התמכרות שמכריתה את יכולת המחשבה והראיה הרחבה. כל עולמם מצומצם באמוק ההתיישבותי ותו לא.

    מכיוון שנתניהו, ושמיר בשעתו, לא התיישרו לפי הקו הנוקשה והחד מימדי של התנחלות – התנחלות – התנחלות, אלא הלכו בדרכים פוליטיות ערמומית ולפיכך מורכבות יותר מדי עבור יכולת תפיסתם של העצניים לדורותיהם, חרה אפם של האחרונים ובחרונם המטירו אש וגופרית על – על מי? על שלטון הימין.

    משפחת העצני, יאמר ההיסטוריון, אחראית לא מעט לכינונם של הסכמי אוסלו תחת שלטון השמאל, שלטון שהתאפשר רק משום החתירה של אליקים העצני וחבריו תחת שלטונו של שמיר.

    כך גם היום, אנחנו עלולים במידה סבירה ביותר לאבד את שלטון הרוב, את הדמוקרטיה, ולקבל שלטון שמאל מסוכן שישית עלינו צרות שמי ישורן.

    כמו הקנאים שהשיתו עלינו את המרד הגדול שהסתיים בחורבן המקדש, אלו שלא היו מסוגלים להקשיב לחוכמה המדינית ששטח בפניהם אגריפס, שלשווא ניסה להסביר להם את מורכבותה של הפוליטיקה וכיצד עם קטן צריך לנהוג בסביבת מעצמות גדולות כדי להשיג את מטרותיו באורך רוח ובעורמה, כך משפחת העצני לדורותיה מובילה את החורבן המדיני שלנו, זה שהחל בהסכמי אוסלו, ויסתיים השד יודע היכן.

    1. ניתוח יפה ומעמיק, אבל כמו במדע, תמיד יש להעדיף את ההסבר הפשוט יותר: בני משפחת העצני הם לא אנשי ימין אלא אנשי שמאל בתחפושת, שכל תפקידם הוא להחליש את המחנה הלאומי כסוסים טרויאניים. כמובן שעבודה כזאת לא עושים בחינם…