העימות הטלוויזיוני שמסעיר את העולם הערבי

דברו אליהם בשפתם והכו בהם עם עובדות. הביקור בגוב האריות של אל-ג'זירה שהפך לשיחת היום ברחוב האסלאמי מדגים היטב כיצד להתנהל במזרח התיכון

דיון סוער בשידור חי. מרדכי קידר בערוץ אל-ג'זירה | צילום מסך

ביום שלישי שעבר הוזמנתי להשתתף בתכנית "הכיוון ההפוך" בערוץ אל-גז'ירה, רשת הטלוויזיה הקטארית המשדרת בכל רחבי העולם הערבי ומחזיקה גם באולפן בירושלים. התכנית הנחשבת לאחת הבולטות בערוץ נוצרה ומוגשת על ידי ד"ר פייסל אל-קאסם, סורי ממוצא דרוזי אשר מדי שבוע מזמין שני אנשים בעלי דעות מנוגדות כדי לנהל דיון בסוגיות עכשוויות.

בשנים האחרונות זכתה תכניתו של אל-קאסם לפופולריות רבה בקרב הקהל הערבי בשל הסגנון הלוהט של הוויכוחים שהתפתחו בה בשידור חי והגיעו לעתים עד כדי אלימות פיזית, והמנחה עצמו מקפיד להזמין מפעם לפעם גם אורחים בעלי דעות שאינן מתיישרות עם הקו הכללי של אל-ג'זירה.

הנושא העיקרי של התוכנית בה השתתפתי בשבוע שעבר עסק בהכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרתו בירושלים כבירת ישראל, הצהרה שזכתה כמובן לגינוי מקיר לקיר בעולם הערבי והאסלאמי. באולפן בקטאר ישב המשתתף הנגדי – השייח' עבד אל-רחמן קוקי, אסאלמיסט סורי שדעותיו נמצאות אי שם בטווח שבין חמאס לאל-קאעידה.

כצפוי גם בתכנית הזו התפתח דיון סוער, כאשר במהלך השידור זכו הצופים של אל-גזירה למחזה הלא שגרתי של חוקר ישראלי הפונה אליהם בשפתם. כך למשל, הכרזתי כי היהודים חיו בירושלים כבר לפני 3,000 שנה ועבדו את האל היחיד, בזמן שאבות המוסלמים עדיין שתו יין ועבדו אלילים. השייח' קוקי מצדו הפגין בורות מוחלטת בכל הקשור להיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל ולא הצליח לענות בשום טיעון ענייני מלבד צעקות והנפות ידיים.

בתשובה לשאלת המנחה האם אינני חושש לסיכויי תהליך השלום עניתי כי העולם הערבי איננו יודע מהו שלום, שכן הוא שקוע בביצה של אש ודם בשל המלחמות הרצחניות בין מוסלמים. "אחרי שתעשו שלום ביניכם אנחנו נצטרף לשלום הזה", הצעתי לאל-קאסם.

אך נדמה כי הדבר שהרגיז יותר מכל את מארחיי היה כאשר ציטטתי פסוק מן הקוראן האומר "אתם (המוסלמים) האומה הטובה ביותר שיצאה לאנושות", אך שיניתי בו מילה אחת ואמרתי: "אתם האומה הגרועה ביותר. מי רוצה לדבר אתכם? העולם הערבי כושל!".

"בגידה באומה הערבית"

התגובות ברחוב הערבי החלו כמעט מיד עם סיום השידור, והכותרות התקשורת הערבית געשו בשל השתתפותי בתכנית והדברים שאמרתי. עשרות מאמרים פורסמו בעיתונים ובאתרים ודוגמאות לציטוטים הובאו באולפני החדשות ותוכניות האקטואליה. חלקים מן הדיון הופצו גם ברשתות החברתיות וגררו אחריהם אלפי תגובות, חלקן הקטן תומך בעמדה שהצגתי, אך רובן מביע תרעומת רבה עליי ועל הערוץ שהזמין אותי לדבר.

בעיתון אלח'ליג' הרואה אור במדינות המפרץ הפרסי פורסם מאמר של ד"ר עבדאללה אל-סויחי תחת הכותרת שהתייחסה לאותו פסוק שציטטתי מהקוראן: "הו אל-ג'זירה, האם אנחנו האומה הגרועה ביותר?". במאמר תקף אל-סויחי את מנחה התכנית על כך שהפלה לטובה את האורח הישראלי על חשבון האורח המוסלמי כאשר פנה לש'ייח קוקי ושאל אותו: "מה אתם עושים למען שחרור ירושלים? יורים טילי טוויטר? זורקים פצצות פייסבוק?".

כותבים רבים אחרים האשימו את פייסל אל-קאסם בבגידה באומה הערבית ובמתן אפשרות לציונים להשמיע את דברי הארס שלהם נגד האומה הערבית והאסלאמית, וכמה מהם אף הרחיקו לכת וטענו כי אל-ג'זירה הוא ערוץ המופעל וממומן בידי המוסד הישראלי.

מנגד, היו כאמור גם כמה תגובות שונות. אחד מהתומכים בדבריי צייץ בטוויטר: "הנבל הציוני הזה צודק, אנחנו באמת אומה בעייתית מאוד", ואחר כתב: "האלימות שפשתה בינינו והשחיטות בשם האסלאם הן הבעיה הראשית שלנו, לא ישראל".

תגובה מעניינת במיוחד הגיעה אלי מגולש פלסטיני, ששלח לי דרך הפייסבוק את המסר הבא: "האם אתה באמת חוקר במדעי העולם הערבי והאסלאם? אני חושב שזה מוגזם וכי אתה רק מרגל שפל המתפרנס מהמציאות הכואבת של עמי האזור…היה בטוח, מרדכי, כי הימצאותכם היום על אדמת פלסטין היא זמנית. קללת אללה תרדוף אחריכם יחד עם קללת כל בני האדם. כל עמי העולם שונאים אתכם, נגעלים מכם ומקווים שתיכחדו בהקדם האפשרי. לא הייתה לכם שום מציאות בעבר ולכן לא תהיה לכם שום מציאות בעתיד. ואם אתם מהמרים על מצב המשטרים הערבים ותפקידם בחיזוק הימצאותכם בפלסטין, אתם מהמרים על משענת קנה רצוץ ותיכשלו באופן נחרץ".

מעבר לכך, נראה ששידור התכנית בהשתתפותי עורר גם מחלוקת פנימית בתוך אל-ג'זירה. נודע לי ממקורות בערוץ שהייתה התנגדות עזה לשידור התכנית, אשר הגיעה בעיקר מכיוונו של ג'מאל ריאן, הקריין הראשי והממונה על התוכן של הערוץ. ריאן הוא יליד טול כרם בן 64, שגדל בירדן ולפי השמועה סולק משם על ידי המלך חוסיין בשל פעילותו באחים המוסלמים. משם המשיך לקטאר, והפך לחבר בצוות ההקמה של אל-ג'זירה והיה השדר הראשון שעלה לאוויר כאשר החל הערוץ את שידוריו בנובמבר 1996.

זעם על מגיש התכנית. שדר אל-ג'זירה ג'אמל ריאן | צילום מסך

ג'מאל ריאן אירח אותי במהדורת חדשות שהגיש לפני כתשע שנים, ושם התעמתי אתו בנושא הבנייה הישראלית בירושלים. מאז הוא לא הזמין אותי להופיע בתכניותיו וכנראה שהוא מתנגד להופעתי באל-ג'זירה בכלל.

הסערה התקשורתית טרם שככה, והמסקנה שאני מסיק ממנה היא שעל ישראל להציב מול העולם הערבי אנשים יודעי ערבית על בוריה, בקיאים בהיסטוריה ובתרבות הערבית, בעלי ידע רחב ועמוק באסלאם ובעלי ביטחון לעמוד מול שונאי ישראל ולהעמידם על מקומם גם במגרש הביתי שלהם בתקשורת הערבית.

מי שמוכן לוותר על ביתו, אדמתו וזכויותיו נתפס במזרח התיכון כבזוי ונקלה. אם ישראל רוצה לחיות עם שכניה בשלום היא חייבת להקרין כוח, נחישות ואמונה בצדקת הדרך. אלו הן התכונות שהמזרח התיכון מעריך ומוקיר ורק כך יכבדו אותה ויניחו לה לשלום.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

80 תגובות למאמר

  1. אין ספק שקידר מצא את הבמה המתאימה לו ביותר. לא היה שום הבדל בינו לבין השייח שאתו הוא התווכח. שניהם מתלהמים, שניהם צעקנים, ושניהם חושבים שאמירות צבעוניות ונפנופי ידיים הם תחליף לדיון ענייני.

    1. מר ע',
      יחי ההבדל הקטן: השייח' התלהם וצעק דברי שקר וכזב, ואילו ד"ר קידר התלהם וצעק דברי אמת לאמיתה.

    2. אין ספק שאתה לחלוטין לא מבין באיזה עולם אתה חי.

    3. ע,
      אתה וחבריך נמצאים בהכחשה. זו תוכנית של במת ויכוח. כך התוכנית מתנהלת תמיד – עם או בלי קידר. זה הצורה והסגנון של התוכנית. בין ערבים, דבר ערבית. ערבית זה לא רק שפה. זה תרבות. קידר השתלב בתוך הסביבה כי הוא חי אותה. הוא לחץ בדיוק על הכפתורים הנכונים. הפריך אחד לאחד את השקרים של התעמולה ושטיפת המוח הערבית. למה הוא אמר את מה שאמר? כי הוא יודע בדיוק מה שהם אומרים, והוא ענה להם. הוא עשה בדיוק מה שצריך. והוא עשה זאת, כי הוא מבין אותם, וחי אותם. אתה מעדיף לשים מטפחת על העיניים, להתייחס לכל מני דברים – חוץ מלהפנים את האמת, בקשר למה שהם חושבים עלינו, ומתכננים נגדינו. הגיע הזמן שתפנים את האמת. זו קריאת השכמה גם לאנשים כמוך – שחיים בהכחשה ולא מבינים את האוייב.

    4. כמה בורות ועליבות בתגובה אחת….

    5. הניסיון הזה, להשוות מה שנראה בעני השמאל – ימין קיצוני – מול איסלמיסטים, הוא ניסיון נואל וטיפשי. ושמאלנים תמיד ששים לחזור להשוואות המטופשות האלה ככלבים השבים אל קיאם

    6. יכול להיות, אבל זה עדיף על ה״דו-שיח״ הרגיל בשמאל: הערבים מתלהמים וצועקים, היהודים מתרפסים ומלקקים. לזה, השמאל קורא ״דיון עניני״ – דיונים כמו ב״ועדת הארץ לשלום״ בה מייד הסירו מהבמה את דגל ישראל כשאיזה טרוריסט זקן סרב לנאום על כמה ישראל מפלצת אלא אם הדגל יוסר.

    7. ע יקר, נראה שכואבת לך הצלחתו של קידר. פשוט כואבת

  2. שאפו לד"ר מרדכי קידר!
    הנה דוגמה ומופת איך לדבר אל הציבורים התוקפים אותנו. ללא צל של התנצלות וללא אפולוגטיקה. אין להתנחמד אלא לתקוף בעובדות.
    הגיע הזמן להקים תחנת תקשורת לוויינית בראשותו של מרדכי קידר שתשדר בשלל שפות לכל העולם ובעיקר בערבית וכך להעביר את המסרים של ישראל. זה יעשה את העבודה הדרושה בעולם הנתון לשטיפת מוח בלתי פוסקת נגד ישראל. אגב, זה יעשה טוב גם לציבורים יהודיים בקנדה ובארה"ב

    1. כל הכבוד למוטי קידר. גם בזכותו, בין היתר, רבים בעולם הערבי מתחילים לדבר על הריקבון והרצחנות של העולם הערבי כבעיה של העולם הערבי, ומציגים דווקא את ישראל כדוגמה למדינה שקמה מחורבות וכיום היא אחת הדמוקרטיות המתקדמות בעולם. שלא ירפו ידיך, כי יש שכר למעשיך.

    2. אכן חשוב מאוד לטפל בהסברה של ישראל שאינה מספיק מקצועית ולכן הערבים חוגגים. במכללות ובאוניברסיטאות בעולם ובארה"ב וישראל השתלט השמאל בעזרת שקרים ואגרסיביות! הגיע העת להשיב מלחמה נגד השמאל והעולם הערבי האלים ומלא הכזבים!

  3. מר קידר
    תהיה בטוח שאם ערבי משכיל היה מתראיין כמרואיין שווה ערך בתוכנית אקטואליה מול רב בור וחשוך (וברוך השם לא חסרים לנו כאלה) ומדבר עלינו כפי שאתה דיברת עליהם התגובות בצד שלנו לא היו שונות.
    ועל אף שזה היה וויכוח מהנה מאוד, כמזרחן אתה וודאי יודע שבימי הביניים העולם המוסלמי היה מפותח בהרבה מזה המערבי, פיתח את המתמטיקה והמדעים, הוציא מקרבו גם גאונים יהודים כמו הרמב"ם, ושימר את הידע הקלאסי של יוון ורומא. מי יודע אם אירופה הייתה מגיעה לרנסנס אם הידע הזה לא היה נשמר על ידי הערבים. אז בוא לא ניסחף.

    1. תודה לך נועם על פקיחת עיניים! מי ידע ששריפת הסיפריה של אלקסנדריה היא "שימור התרבות של יוון ורומא" מי ידע?!!

      ומי ידע בלי נועם שהרמב"ם היה מוסלמי??!! תודה לך, נועם, ללא ספק, ישו היה "פלסטיני קדום"!!! לא?

      לא סתם "האחד" ציווה על NASA לחקור ולמצוא ממתחת לאדמה הוכחות לכך שהאיסלאם הוא הוא הסיבה למהפכה התעשייתית, אני לא מבין למה זה היה נחוץ, כולם יודעים זאת, ובמקרה שלא, נשאל את נועם.

    2. תודה לך נועם על פקיחת עיניים! מי ידע ששריפת הסיפריה של אלקסנדריה היא "שימור התרבות של יוון ורומא" מי ידע?!!

      ומי ידע בלי נועם שהרמב"ם היה מוסלמי??!! תודה לך, נועם, ללא ספק, ישו היה "פלסטיני קדום"!!! לא?

      לא סתם "האחד" ציווה על NASA לחקור ולמצוא ממתחת לאדמה הוכחות לכך שהאיסלאם הוא הוא הסיבה למהפכה התעשייתית, אני לא מבין למה זה היה נחוץ, כולם יודעים זאת, ובמקרה שלא, נשאל את נועם.

    3. מר נועם,

      אם בשני בתי ספר יש עשרה תלמידים גאונים בכל אחד, אבל בבית ספר אחד יש 5,000 תלמידים ובשני 50 – לבית הספר הגדול יש בעיה.
      ברור שאפשר למצוא מאות רבנים חשוכים ומטומטמים בישראל, ומצד שני מאות משכילים נאורים וידענים ערבים ומוסלמים בעולם המוסלמי. אבל הפרופורציות הפוכות, ולכן המספר האבסולוטי מטעה.

      בעבר הרחוק, אמנם, העולם הערבי תרם במידה מסוימת לתרבות האנושית, והעולם הנוצרי היה שרוי במדמנת האינקוויזיציה ומלחמות הדת. אבל כבר מאות שנים – עד עצם היום הזה – המצב הפוך.

    4. נועם…
      מי שבחר את שני הנציגים, באופן מפתיע בשבילך, זה אל ג'זירה.
      אם הערוץ הביא יהודי מוכשר יותר מהמוסלמי, אולי באמת זה ערוץ של המוסד.
      אם מצד שני הערוץ הביא נציג מוסלמי שנחשב לבעל יכולת, את המסקנה תעשה לבד, אם אתה מסוגל.
      לגבי ההערה האנטישמית שלך לגבי רבנים, אני מבטיח לך שרב רציני היה אוכל כל מוסלמי בלי מלח.
      וגם אותך…

    5. נועם…
      מי שבחר את שני הנציגים, באופן מפתיע בשבילך, זה אל ג'זירה.
      אם הערוץ הביא יהודי מוכשר יותר מהמוסלמי, אולי באמת זה ערוץ של המוסד.
      אם מצד שני הערוץ הביא נציג מוסלמי שנחשב לבעל יכולת, את המסקנה תעשה לבד, אם אתה מסוגל.
      לגבי ההערה האנטישמית שלך לגבי רבנים, אני מבטיח לך שרב רציני היה אוכל כל מוסלמי בלי מלח.
      וגם אותך…

    6. מעניין גם האם הרמב"ם הוא רב בור וחשוך.
      להכליל על קבוצה שלמה של אנשים שאינך מכיר זו בעצמה בורות.

    7. נועם,

      אתה חי בתוך שקרים ופנטזיות שהערבים מוכרים לך. תקרא את הספר אירו ערביה או EURABIA ותבין כמה שטויות אתה קנית.

      הנטייה שלך להשוות את השיך המוסלמי לרב יהודי – היא אנטישמית ושקרית במהותה. מתי סוף סוף תפנימו שהערבים זה תרבות אחרת. א-ח-ר-ת. ואין צורך לשוות בין השיך המוסלמי לרב יהודי. זה השוואה מופרכת שנותנת תוצאות מופרכות בעליל.
      תקרא את הספר "אלוהים ששונא" או A God Who Hates כדי לפקוח את העיניים המכוסות שלך, ולהבין מה זה תרבות ערבית, מוסלמית שבטית. אולי אז תבין למה יש מלחמה רצחנית בסוריה שאיננה נגמרת.

    8. עופר ואשר פט – נסו לקרוא שוב לאט לאט – "הוציא מקרבו גם גאונים *יהודים* כמו הרמב"ם".

      בנוסף אשר, הספריה באלכסנדריה הוחרבה באופן הדרגתי במקרים רבים ועל ידי אנשים שונים, בניהם נוצרים. חלקם של המוסלמים בחורבנה ההדרגתי של הספרייה באלכסנדריה נתון במחלוקת היסטורית בעוד שחלקם של הנוצרים דווקא מוסכם.

      http://www.nybooks.com/articles/1990/09/27/the-vanished-library-2/

      אז אולי כדאי באמת שתשאל אותי או לפחות תלמד הבנת הנקרא בסיסית ושימוש בגוגל.

      אריה פרלמן – מסכים, לא טענתי אחרת.

    9. אשר פט, אם אני זוכר נכון את הספריה הגדולה באלכסנדריה שרף יוליוס קיסר. אתה בוודאי מתכוון לשריפת הספריה הגדולה בפרס במאה ה-7 לספירה.

    10. נועם צודק התרבות הערבית בראשיתה פרחה ושימרה את הידע הקלאסי שלא הם היה עובד. הרמבם הושפע מהפילוסופיה הקלאסית והיוונית והתעמת איתם. אולם הדעיכה קרתה כאשר הקנאות הדתית פרחה (הרמבם ראה את אל מוחדון) גם באירופה הקנאות השבטיות והטירוף פרחו ומלחמת 30 השנים הייתה המקבילה למה שקורה עכשיו בחלק ממדינות ערב אולם הרפורמציה והחילוניות פרחה כתגובת נגד
      גם אצלנו הפריחה הייתה כאשר הציונות החילונית שבעטה בחבר הדמיוני שלכם ובקישקושי האיסור לדחיקת הקץ (מזהיר אני אותכם אל תעררו את האהבה ושאר הקשקוש שכתוב שם) וניסתה ליצור אדם חדש יהודי לאומי ו פגורסיבי . לצערנו ההדתה וחזרתן של החרדים והדתיים עם דמיונות החבר הדמיוני שלהם והבטחתו מאימים על המפעל

    11. מם ומירית – נשמע שאתם אנשים נורא נורא משכילים בניגוד אליי מכוסה העיניים שרבנים אוכלים אותו בלי מלח.
      אם כך אתם וודאי מכירים את פועלם של הכימאי ג'אבר בן חיאן, המהנדס והממציא אל-ג'זארי, המתמטיקאי אבו ג'עפר מחמד אל ח'ואריזמי, המהנדס עבאס קאסים איבן פירנאס, הרופא אבו אל-קאסם א-זהראווי, ועוד מוסלמים רבים שבלעדיהם העולם לא היה נראה כמו שאנחנו מכירים אותו. אם אתם במקרה לא מכירים, חפשו בגוגל ואז תגידו לי אם המוסלמים הם "האומה הגרועה ביותר" כפי שאומר קידר.

      כמו כן, יפה שעליתם עליי שאני אנטישמי כי העזתי להשוות בין רב לשייח. איך העזתי גזען שכמותי להשוות בין מוסלמי ליהודי? באמת שאני לא יודע איך הצלחתי להשוות בין מוסלמים בורים ליהודים גאונים שתמיד מצליחים להבין לוגיקה בסיסית ולהפריד בין הטענה "יש רבנים טפשים" לטענה "כל הרבנים טפשים".

    12. נעם,
      הנה קטע קטן מהתקופה אותה אתה מהלל ומשבח.
      "בניגוד למיתוס הרווח, אל אנדלוס הייתה ארץ של ג'יהאד למופת. מדי שנה, ולפעמים פעמיים בשנה, היו השליטים המוסלמים שולחים משלחות פשיטה לבזוז את הממלכות הספרדיות הנוצריות שמצפון לאנדלוסיה, את האזורים הבאסקיים או את צרפת…ומשלחות אלה היו חוזרות עם שלל ועבדים. ספינות מלחמה אנדלוסיות היו תוקפות ופולשות לאורך חופי סיציליה ואיטליה. הן הפליגו גם רחוק יותר, כשהן בוזזות ומעלות באש כל שנקרה בדרכן. אלפי בני אדם גורשו לעבדות באנדלוסיה, שם החזיק החליף מיליציה שמנתה רבבות עבדים נוצרים שהובאו מכל חלקי אירופה הנוצרית והרמון מלא נשים נוצריות שנלקחו בשבי…
      למרות הישגים תרבותיים מבריקים ופרקי זמן מסויימים של סובלנות במאות ה10 וה11, תולדות אנדלוסיה הן מסכת של אכזריות, מלחמה ועבדות."
      ההשוואה שלך בין שיך מוסלמי לבין רב יהודי היא מופרכת בדיוק בגלל העיוורון והבורות שלך ואי היכולת להבדיל בין טוב לרע, בין שקר לאמת, בין אור לחושך, ובין ישראל לעמים. אם תקרא את הספרים שנתתי לך תלמד המון המון על התרבות האחרת של המוסלמים ותפסיק עם ההשוואות חסרות הבסיס והרקע שאתה עושה.

    13. לנועם השונא עצמו.

      אולי אני משתמש ב-BING ולא ב-GOOGEEEEL, אבל הנה מה שמצאתי על הספרייה באלקסנדריה:

      Isya Joseph did a thorough investigation of Bar Hebraeus and his role in the narrations about the Alexandria Library destruction by Amr Ibn Al-As on the command of Omar. His research was published in 1911 in The American Journal of Semitic Languages and Literature (Volume 27). Here is a link to his research.

      The reader is advised to read pages 335-8. According to Isya Joseph, Bar Hebraeus says that Yahya, a Coptic philosopher, petitioned Amr Ibn Al-As to restore the royal library (Alexandria Library). Amr referred the matter to Omar. Omar ordered him to destroy the library on grounds that if what is in the library agrees with the contents of the Qur’an, then it is redundant. And, if the contents of the library do not agree with the Qur’an, then such contents are heretic.

      In either case, the destruction of the library was necessary as Omar viewed it. Those of us who studied the personality of Khalif Omar “Al-Farooq” are not surprised at all by the story above. It fits Omar’s personality to expect such a reaction from him.

      התואר אידיוט שימושי עולה בתודעה.

    14. לנועם השונא עצמו.

      אולי באמת היו מוסלמים חכמים, לא סתם ה"אחד" הורה ל-NASA לחפש אותם…

      אבל גם הגרמנים יימח שמם היו גאוני הנדסה וארגון בשנות הנאצים – למשל, התכנונים של מטוסים צבאיים שלהם משלהי המלחמה מדהימים כל כך שהמפציץ חמקן האמריקאי B-2 שפותח בשנות ה-90 נראה כמו תכנון שהנאצים רצו לבנות כדי להפציץ את ניו-יורק!

      אז שמע שמאלן עוכר ישראל ושונא עצמו והפנם – האסלאם הוא תרבות, לא דת, תרבות חשוכה, אנטי-אנושית, אנטי-דמוקרטית, בזה לחופש האישי ואינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם רעיונות וערכים בני זמננו. נקודה

    15. פחחח….
      מערב אירופה חטפה מכה קשה מהברברים (הגרמאנים והויקינגים) ולקח לה מאות שנים להתאושש.
      המזה"ת חטף מכות לא פחות כואבות מהמוסלמים -רק בהבדל אחד המוסלמים לא הרסו בבת אחת אלא בהדרגה וכך נוצר מצב זמני למשך תקופה מסוימת שהמזה"ת בשליטה איסלמית היה פחות הרוס ויותר מפותח ממערב אירופה.
      אבל אירופה התאוששה מהברברים ואילו האיסלם המשיך לדרדר את המזה"ת:
      דוגמאות – בארץ ישראל בסוף התקופה הביזנטית חיו למעלה ממיליון בני אדם – בראשית המאה ה19 חיו בה רק עשירית כ100,000.
      כל ערי הנבטים והמפעלים החקלאיים שלהם בנגב ובאדום נחרבו (פטרה, עובדת, שבטה ממשית באר שבע …) ונשארה בה רק אוכלוסיה נוודית אנאלפביתית בלי אף מבנה קבע מאבן.
      בקעת הירדן שממה (מצדה, עין גדי, יריחו, בית שאן, חצור). למעט טבריה שהוקמה ע"י יהודים במאה ה18.
      רמת הגולן היתה תילי חורבות עד שהטורקים יישבו בה צ'רקסים.
      רבת עמון היתה חרבה עד שהטורקים הביאו אליה צ'רקסים לפני 120 שנה.
      מישור החוף היה שומם האקוודוקטים נהרסו ומפעלי ההשקיה הפכו לביצות והחלוצים הציונים קנו את הביצות בגרושים. קיסריה ועתלית ואפולוניה היו שוממות עד אמצע המאה ה19. יפו הישוב היחיד במרכז הארץ על חוף הים הוקם בכלל ע"י איטלקים קתולים עבור צליינים.

      בשאר המזרח התיכון אלכסנדריה ננטשה, בבל ננטשה, אנטיוכיה נהרסה, רבת עמון נחרבה, קרתגו נהרסה, ביירות היתה כפר קטן. וגם קהיר העותמנית היתה צל חיוור של ממפיס מתקופת רומא ו/או הפרעונים.
      כנ"ל בגדאד ודמשק שאף הן סבלו מהרס וביזה ומספר פעמים נחרבו כליל ע"י צבאות איסלמיים שלא שונים בהרבה מדאע"ש של ימינו.

    16. חברים יקרים – בחייאת די. המוסלמים היו משכילים ופיתחו את המדע, הפילוסופיה והאומנות בתקופה בה העולם המערבי היה שקוע בחושך ומלחמות. אלה עובדות היסטוריות שאיש לא מכחיש (ואגב מירית חיפשתי את הטקטס שצירפת ולא מצאתי – מקור?)
      אתם מוזמנים לעבור אחד אחד על האנשים שציינתי באחת התגובות הקודמות, לחפש בגוגל ולהיווכח בעצמכם (נגיד אתה – עלי עבדו – כנס ותראה שהמוסלמים לא רק "הרסו לאט" אלא גם יצרו והרבה).
      האם הם גם הרסו וכבשו? כן, כמובן, כמו הרומאים, היוונים, האנגלים, הצרפתים וכל ציוויליזציה אחרת שאני יכול לחשוב עליה. לעולם הערבי ייקחו עוד אלף שנים להגיע למימדי ההרס של העולם המערבי רק במאה ה-20 לבדה.
      חייב להודות שמפתיע אותי כמה שיח התגובה שלי עוררה. למה זה כל כך קשה לכם לשמוע שלפני כמעט 1000 שנה היה איסלאם אחר? זה לא אומר הרבה על האיסלאם היום, וזה בטח לא אומר שום דבר רע עליכם כיהודים. מה אתם מתרגשים פה כולכם?

      מירית – כן, אני בהחלט משווה בין ישראל והעמים. למה את חושבת שיהודים הם איזה גזע אחר נעלה על שאר העמים?

      ואתה אשר פט – אני דווקא די אוהב את עצמי, יש שיאמרו אפילו יותר מידי. אבל שואל את עצמי איזה סוג של אדם אומר לאדם אחר שהוא לא מכיר באינטרנט שהוא שונא את עצמו לא פחות משלוש פעמים בשתי תגובות. אתה רוצה לדבר על זה? צריך אוזן קשבת או כתף תומכת?

      שבת שלום לכולם

    17. נועם,

      הציטוט שכתבתי היה מתוך הספר "אירו ערביה". אני ממליצה לך מאוד לקרוא אותו. וגם את הספרים "אלוהים ששונא" או באנגלית "A God Who Hates"ו"נוודת" . או באנגלית במקור.

      גם בתקופה "המתונה" של האסלאם – ראית מה קרה. מה שרציתי להגיד הוא שהאסלאם – העולם המוסלמי הערבי ברוב ההיסטוריה שלו היה אלים ואכזרי כמו שהוא היום. האכזריות והאלימות הם חלק אינטגרלי ומובנה בתוך התרבות השבטית, הערבית, המוסלמית. במשך מאות בשנים. המוסלמים מטפחים מיתוסים שהם תרמו לציביליזציה המערבית – הרבה יותר ממה שהם תרמו בפועל. וכל התרומה שלהם נמחקת אל מול הכיבושים והעריצות והאכזריות הבלתי נגמרת שלהם ברדיפת המיעוטים הדתיים ודיכוי העמים הילידים תחת שלטון מוסלמי.

      לאור ההצבעה באו"ם – אתה לא שואל את עצמיך את השאלה המתבקשת? למה כל העמים נגד ישראל? נגד היהודים? אז כן. אנחנו לא עם ככל העמים. אנחנו שונים. יש לנו היסטוריה של גלות ורדיפות, של קהילות נרדפות בתוך חברה עויינת. יש לנו עושר רוחני אדיר שמתבטא בארון הספרים היהודי. כתוצאה מההיסטוריה הייחודית שלנו פיתחנו תרבות ודת ששמרה על זהותינו וזיקתינו אל הארץ. כיוון שתרבותינו, והדת שלנו שונה – אנחנו לא מבינים היטב את אוייבנו והם לא מבינים אותנו. כדי להבין את תרבות האסלאם צריך ללמוד אותה כפי שהיא. לא לייפות אותה ולא להשוות אותה אלינו. וזה מה שאתה עושה, וזה מביא אותך למסקנות לא נכונות.

      אני קראתי המון ספרים – על זה וגם על זה. לא אכתוב לך את כולם, אבל אכתוב חלק וממליצה לך מאוד שתקרא.

      הראשון שתקרא – אירו ערביה Eurabia

      על היהודים והאנטישמיות בכל העולם ובתקופות שונות בהיסטוריה
      Why the Jews

      על המוסלמים והערבים – נוודת, אלוהים ששונא, אני מלאלה, מוכר הספרים מקאבול,
      the politically incorrect guide to Islam, the crises of Islam

      על מוסלמים באירופה עבר והווה – The Force of Reason

      והספר שאני קוראת עכשיו הוא Europe, Globalization and the Coming of the Universal Caliphate

      יש עוד ספרים חשובים כמו "תעשיית החמלה", ו"התנגשות הציביליזציות". ספרים שמלמדים על תרבויות שונות, עמים שונים, חברות אחרות. וכן, כמה שנדמה לנו שאנחנו סתם בני אדם רגילים וחברה נורמאלית, וזה מה שחשבתי רוב חיי, אנחנו שונים מרוב העמים בעולם. מכל מני סיבות וקשה להסביר אותם בכל כך מעט מקום. תקרא את הספרים ובסוף תבין את התחושה הזאת, את ההבדל.
      לצערי, רוב האומות בעולם היום, וגם בעבר, הקימו חברה ותרבות לא טובה מכל מני סיבות. כמובן שהיו נקודות אור, והתקדמות מאוד גדולה בחלקים חשובים בעולם, אבל כל ההתקדמות הזאת הולכת אחורה היום בגלל כוחות רעים שמשתלטים על החברה. ביניהם האסלאם בשילוב עם שמאל. הערכים שיחזקו את הטוב בחברה הם ערכים יודו נוצריים – שהם הבסיס של הציביליזציות שהתקדמו בעולם. לא אוכל לפרט עוד – כי זה מאמר שלם. או פשוט עוד ספר. הספר שמדבר על ערכים בחברה הוא ספר שנקרא "still the best Hope" . קריאה מהנה

    18. אכן, אבל את זה אנחנו כבר יודעים – בין השאר כי יש בכל תוכנית ארוח ישראלית כסא המיועד ל״דתי החשוך״ ואחד המיועד ל״ערבי המשכיל״, שני סטריאוטיפים לצרכי תעמולה שיש לחזק בכל הזדמנות. לערבי בור וגס רוח, או להפך לדתי משכיל ונעים הליכות, אין שום סיכוי להגיע לתוכניות כאילו, כי הם פוגעים במסר הרצוי.

      אבל דבר אחד אינני מבין. אם השמאל כה בטוח בנעימות הליכותיהם ותרבותם הנעלה של הערבים, מדוע הוא כה מפחד מהדמוגרפיה – עד כדי כך שעצם קיומם של ערבים במקום מסוים הינה כשלעצמה סיבה מספקת לנטישתו על ידי מדינת ישראל, לדעתם? האם אין השמאל צריך לדרוש שיהיו כמה שיותר ערבים נעימים ומשכילים בישראל, לפחות כדי שיעזרו להוריד את מספרם היחסי של הדתיים החשוכים והפרימיטיביים?

      למען האמת, אינני רואה הבדל גדול בין מר״צ ו״כך״ מבחינה זו. שניהם מפחדים פחד מוות מהערבים ורוצים מדינה עם מספר קטן ככל האפשר, רצוי אפס, של ערבים. זה שהערבים מעצם טבעם פראים שפגיעתם רעה – על כך מר״צ ו״כך״ מסכימים. ההבדל היחיד בינהם הוא טקטי: האם הדרך להשיג מטרה זו היא שישראל תשתרע עד הירקון, או עד הירדן, האם להזיז את הגבול בגלל הערבים או להזיז את הערבים בגלל הגבול.

      מצד שני, מר״צ יכולה להתנחם בכך שגם אם הם מפלגה גזענית שמטרתה מדינה יהודית נטולת ערבים, בדיוק כמו ״כך״, לפחות היא בדיוק מסכימה פה – רק בהיפוך – עם שותף השלום המתון אבו מאזן, אשר כידוע דורש מדינה פלסטינית חסרת יהודים לחלוטין כתנאי הכרחי לשלום. רק משום מה מר״צ מוכנים לדבר איתו אבל לא עם ״כך״. מוזר.

    19. לנועם השונא את עצמו: אתה כותב "ואתה אשר פט – אני דווקא די אוהב את עצמי, יש שיאמרו אפילו יותר מידי. אבל שואל את עצמי איזה סוג של אדם אומר לאדם אחר שהוא לא מכיר באינטרנט שהוא שונא את עצמו לא פחות משלוש פעמים בשתי תגובות".

      ובכן, מי שמלקק לתרבות שבניה ברוב מוחלט ישחטו את מישפחתך בהזדמנות הראשונה שרק יוכלו TO GET AWAY WITH IT (סליחה על הלעז, פשוט לא יכולתי למצוא בטוי מתאים), הוא אחד מהשניים – (א) אידיוט; (ב) שטוף שנאה עצמית אובדנית, לטווח הארוך לפחות, גם אם ביום-יום הוא אדם שפוי לחלוטין.

      אתה לא נקרא לי אידיוט, נועם.

  4. "ה ' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום" קודם עוז ואז שלום. ככה בפשטות

  5. האיסלם בנוי על הכחשה. בורות ושקר. הם מתעלמים מפסוק מפורש בקוראן סורא 5 שם אומר מוחמד הנביא שלהם שאלוהים נתן את ארץ ישראל ליהודים. מה יותר ברור מזה.

  6. אני ראיתי את התכנית הזאת באל-ג'זירה ולא הפסקתי לצחוק. כל הכבוד!!!

  7. רעיון מצויין. בואו נעליב את כל הערבים ברמה של גן ילדים וכך נשכנע את אלו שמתלבטים מה לחשוב לגבי ישראל שכדאי להם להקשיב לאלו שאומרים שהיהודים מנוולים ושצריך להלחם בהם. כל הכבוד! תחכום ועוצמה יהודית במיטבה.

  8. אשריך, הלוואי והפוליטיקאים היו לומדים לאהוב את האמת אז היו חוסכים מאיתנו הרבה עוולות,אבל המציאות מלמדת שעלינו להתפלל שינהיג אותנו המשיח עכשיו ואני תפילה שהרבי מלובאביץ אמר שנתניהו יעביר המושכות למשיח – הכוונה למנהיג שימשול בארץ ובעולם על פי תורת הקב"ה ובא לציון גואל. אמן.

  9. נו באמת!!
    שני אהבלים.

    והקידר הזה, עושה רושם שלמד כמה מילים בערבית ….מתלהב מהם מאוד…
    ומשפריץ את כל אוצר המילים שלמד בערבית בלי שום הקשר פפפחחחחחחחחחחחחחח

    ותאמינו לי שאני תומך בביבי ואני ימני !!!

    אבל רק חסרי מנת משכל יכולים להתלהב מראיון טיפשי כזה

    יש לך עוד מילים בערבית שאתה יודע??

    חחחחחחח

    1. ערן היקר,
      זה שאינך יודע על חייבר וגייזה ועוד ועוד,
      רק מעיד עלייך ולא על אחרים,
      לשמע דבריך אני נזכר כי:
      " בורות היא כח"
      "מלחמה היא שלום"

  10. יישר כוח למוטי קידר הנלחם בעולם הבורות השנאה הרצח הברבריות והשקר.

  11. אולי מוטי קידר יואיל להסביר לנו מי הקהל שמאזין לשידורי אל ג'זירה (משכילים/בורים, דתיים/סלפיים, וכו')
    ויואיל להעריך כמה שידור כמו שלו – אחד שקורא לאומה הערבית "כישלון", זה נפוץ ? הרי מרדכי קידר עצמו פירסם מקרים שבהם כותבים קראו לעולם הערבי כישלון.

  12. יישר כח על עבודת הקודש שאתה עושה.
    יש לי חשש שלאחר שהטחת דברים קשים ונכונים לאמיתה לא תוזמן שוב לאף מדיה מוסלמית.
    האמת קשה וכואבת להם והרוב הגדול בעיקר האספסוף המשולהב מסרב לקבל אותה.
    גם אם חלק מינורי בעולם הערבי מפנים את דבריך זאת הוכחה לשמאל ההזוי שכאשר יהודים מכבדים את מורשתם,דתם,והמקומות הקדושים להם,אז צצים להם קולות חדשים בעולם הערבי ותרומתך לכך היא אדירה.
    יחד עם זאת לא חשוב מה הגויים אומרים אלא מה היהודים עושים וצריך לעשות הרבה ,לבנות וליישב את יהודה ושומרון והגולן ביתר שאת.

  13. כל הכבוד ד"ר קידר. ירבו כמותך בישראל. אם היו מדברים כמוך כולם היה שקט בישראל ובכל העולם. גם נר אחד מנצח בסוף חושך גדול

  14. כל הכבוד לך ד"ק קידר! תמיד אני נהנה לקרוא את מאמרייך ולצפות בך אבל הפעם זה היה תענוג מיוחד! תמשיך במעשייך הטובים ובהצלחה לאמת!

    1. אם יהודי כלשהו או כזה שמצהיר על עצמו ככזה מעדיף להכחיש עובדות לגבי עמינו או ההסטוריה שלו שמתבססות על חפירות ארכאולוגיות ולא רק על התורה…..אז או שהוא בור או שהוא בור מדעת ומרושע או שהוא כופר אבל יהודי הוא לא
      הבורות היא המחלה הכי קשה ובעטייה נרצחו רבים וטובים…גבלס אמר פעם שאם מתמידים בשקר הוא הופך "לאמת צרופה"

  15. "מי שמוכן לוותר על ביתו, אדמתו וזכויותיו נתפס במזרח התיכון כבזוי ונקלה. אם ישראל רוצה לחיות עם שכניה בשלום היא חייבת להקרין כוח, נחישות ואמונה בצדקת הדרך. אלו הן התכונות שהמזרח התיכון מעריך ומוקיר ורק כך יכבדו אותה ויניחו לה לשלום." –
    את הפסקה הזאת צריך למסגר ולתלות בכל כיתה במדינה. את הידע הזה רכשנו בעמל רב, והקזנו הרבה דם תמורתו. אין חכם כבעל ניסיון.

  16. תודה ד"ר קידר,
    זה נהדר, ומחמם את הלב.

    יש רק בעיה אחת קטנה:
    יש מלאי מוגבל של ישראלים שהם "יודעי ערבית על בוריה, בקיאים בהיסטוריה ובתרבות הערבית, בעלי ידע רחב ועמוק באסלאם ובעלי ביטחון לעמוד מול שונאי ישראל ולהעמידם על מקומם",
    ומתראיין מתוכם שמייצג את ישראל בכבוד, כמוך, יוזמן פעם אחת בלבד…

  17. ד"ר מרדכי קידר שלום,
    יישר כוחך !!! כל הכבוד !!!
    הקב"ה יתן לך כוח להגדיל ולהאדיר את האמת בעולם. אין כמוך !!!!
    כל כך מחזק לשמוע את את האמת מפיך בעימותים עם אנשים מסכנים שטופי מוח
    בהחלט רעיון מעולה להקים ערוץ מיוחד בכל השפות בו ישודרו תוכניות וראיונות שלך
    כמו כן חובה לשדר את הקטע בערוצים הישראליים בשעות שיא
    בבקשה תעלו יותר סרטונים ביוטיוב עם תרגום לעברית
    אני מנסה להפיץ כמה שיותר את הקטעים החזקים בקרב אזרחי ישראל
    זו חובת השעה
    חברים חייבים להתעורר !!!….. זה עניין קיומי לגמרי
    עם ד"ר מרדכי קידר נוכל באמת להשפיע ולשנות את הידיעות המעוותות והמקולקלות בקרב העולם ובמיוחד בקרב אחינו היהודיים.

  18. עם ישראל מעריך אותך מרדכי היהודי
    מחזיקים לך אצבעות מ מנצסטר

    1. אדון נוצרי היקר העניין הוא פשוט. לפי דבריך…אם זכותי מהעבר לא קיימת אז גם זכותך וזכותם של האחרים מתבטלת ולפי כך מי שכבש אחרון או ניצח אחרון הוא בעל הזכות לשלוט במקום וזה שלו עד הפעם הבאה
      ואם כן זכותו מתקיימת על פי זה שהייתה לו ארץ וחוקים ומערכת משפט ומרכז דתי ומדינה שהתקיימה זמן רב והוא גורש מארצו.
      …זכותו שמורה לו ומי שניצל את חסרונו במסות במקום אל יתפלא אם לו עזב בעצמו יגורש….ככה זה בכל העולם אז גם כאן
      יש לנו הסטוריה מוכחת ואנחנו עדיין קיימים כעם מאז…ולא הגענו מהירח

  19. ד"ר מרדכי הטענות שלך לא שכנעו אותי. בעבר היו המון ממלכות, לפני ממלכת ישראל אחרי ותוך כדי. זה שהייתם פו לפני 3000 שנה לא נותן לך את הזכות לגרש אנשים מביתם רק בגלל שהם לא יהודים( אני מתכוון לטיהור האתני בשנת 1948) . למה לא חזרתם מיידית ? למה רק אחרי 3000 שנה ? האשוריים והרומנים היו להם ממלכות בארץ זו לפני ממלכת ישראל ואחרי ממלכת ישראל ולפי התיאוריה שלך מגיע להם את כל ארץ ישראל כי הם היו קודם … לכל העמים שהיו פו וההדתות שהתפתחפו כולל היהדות יש זיכה לאדמה אך לאף אחת מדתות וממלכות אלו יש את "הבלעדיות" לארץ זו.

    1. להם אין בלעדיות על ארץ ישראל כי יש להם בלעדיות על ארצם, לנו ארץ ישראל היא ארצנו ולכן בלעדיותנו רק עליה.

    2. לאיזה טיהור אתני התכוונת? לסילוק היהודים ללא רכושם כפליטים חסרי כל מארצות ערב? 800,000 יהודים גורשו או ברחו מארצות ערב. חמש צבאות של ארצות ערב ניסו להשמיד את ישראל ב48 התוצאה היתה פליטים ערבים ויהודים. מישהו פיצה את היהודים על הניסיון להשמיד אותם? יש לך טענות על טיהור אתני? תפנה למדינות ערב. הם התחילו במלחמות וזאת התוצאה. היום אין אשורים ואין רומאים. המילה ירושלים מופיעה מאות פעמים בתנך ואינה מופיעה בקוראן. אם אתה נוצרי תפתח ספר דברים ותקרא. כמה פעמים כתוב שם שארץ ישראל שייכת לעם ישראל? מה לא ברור? תפתח ישעיהו. נוצרים אמיתיים יודעים את האמת. לכן הם תומכים בטראמפ.

    3. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. עכשיו לך ושלם את הג'זייה לאדונים המוסלמים שלך. ואל תשכח לקרוא לי כדי שאני אבעט לך בתחת.

    4. לא מפריע לך שמוסלמים רוצחים נוצרים בסיטונאות?

    5. אוי הבורות… מה יהיה על הבורות?
      אז ככה,

      1. עם ישראל חי בארץ ישראל במשך יותר מ 3000 ש' ברצף. לראיה ראה בוויקיפדיה:
      The Merneptah Stele—also known as the Israel Stele or the Victory Stele of Merneptah—is an inscription by the ancient Egyptian king Merneptah (reign: 1213 to 1203 BC) discovered by Flinders Petrie in 1896 at Thebes

      2. גם כשא"י נכבשה בידי אימפריות זרות כמו אשור ובבל(ב-722 לפה"ס ממלכת שומרון וב- 586 לפה"ס ממלכת יהודה) רק חלק מעם ישראל הוגלה. רוב העם נותר על אדמתו בא"י. נכון העם חי במעמד של וואסל ושילם מס לכובש. אבל העם ברובו המשיך לחיות בא"י שהפכה לפרובינציה אשורית/בבלית. אז גם הובאו לכאן מי שנקראים השומרונים ובפי היהודים נקראו כותים כיוון שהובאו לכאן מאזור כות במסופוטמיה. אגב הם בהשפעת האוכלוסייה היהודית אימצו את התורה שבכתב ואת הכתב העברי הקדום ולמעשה התייהדו. הם מהווים ראיה לכך שהיהודים המשיכו להיות כאן הרוב שהשפיע תרבותית.
      3. אילו הייתה נוצרי טוב הייתה מכיר את תהילים פרק קלז המפורסם שנכתב בגלות בבל שבו מופיעה השבועה העברית העתיקה "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני…" גם האליטה שהוגלתה לבבל והתפללה לשיבת ציון חזרה מהגלות לא"י בתהליך השיבה החל מ-535 לפה"ס באישורו של המלך כורש והם שבנו את ביתה"מ ה-2 שנחרב ע"י הרומאים בשנת 70 לספירה. קרא בוויקיפדיה על הכרזת כורש המקבילה העתיקה של הכרזת בלפור.
      4. נכון שהיו הרבה ממלכות זרות וכובשים זרים שכבשו ושיעבדו את ארץ ישראל אבל אף כובש זר ואף ממלכה זרה מעולם לא הפכו את ארץ ישראל לארצם ואת ירושלים לבירתם. לא האשורים ולא הבבלים ולא הפרסים ולא המצרים ולא היוונים ולא הרומאים ולא הביזנטים ולא הערבים ולא הממלוכים ולא העות'מנים התורכים. עבור כולם א"י הייתה יחידה אדמיניסטרטיבית (בניגוד לדמשק בסוריה או לקהיר במצריים).
      5. היהודים המשיכו לחיות בארץ ישראל שהייתה תמיד ולאורך כל התקופות מקום מושבם של היהודים גם כשהיו מיעוט קטן ונרדף בתוכה. המשנה נחתמה בארץ ישראל במאה ה-2 בימי רבי יהודה הנשיא תחת השלטון הרומי. התלמוד הירושלמי נחתם בארץ ישראל במאה ה-5 בשלהי השלטון הביזנטי ערב הכיבוש הערבי שהפך את חייהם לגיהינום. אפילו בתקופת הכיבוש הצלבני הייתה עלייה של רבנים מגרמניה שהתיישבו בעכו. היהודים המשיכו לחיות וליצור בישובים שבגליל, בפקיעין בטבריה בירושלים ובעזה. הניקוד הטברייני הומצא כאן על אדמת א"י, נתן העזתי בא מארץ ישראל. לאחר גירוש ספרד ב-1492 חלק לא מבוטל מהמגורשים שב והתיישב בא"י בצפת ובירושלים. צפת הייתה מרכז הקבלה. היהודים המשיכו לשוב ולעלות בכל המאות לא"י ולהתיישב בה. שיבת היהודים (תלמידי הגר"א) בראשית המאה ה-19 התגברה לקראת סוף המאה (עליית יהודי תימן) והפכה לשיטפון בראשית המאה ה-20.
      6. מלחה"ע ה-1 גרמה לפירוק 3 אימפריות: הקיסרות הרוסית, הקיסרות האוסטרו-הונגרית והאימפריה העותומנית. תחת עיקרון ההגדרה העצמית קמו מדינות חדשות במקומן באירופה. העותומנים בשורה של הסכמים בינ"ל וויתרו על כל טענה לריבונות בשטחי המזה"ת שהיוו חלק מהאימפריה שהתפרקה. בהחלטת ועידת סן רמו (1920)נציגי הערבים זכו לקבל לידיהם 99% משטחים אלה. כך הוקמו סעודיה, עיראק, לבנון, סוריה. נציגי היהודים קיבלו הכרה בינלאומית להקמת מדינה יהודית על 1% מהשטחים האלה קרי: ארץ ישראל משני עברי הירדן. ולבסוף ב-1922 על 78% מהשטח שהוקצע קודם עבור מדינת היהודים הוקמה ממלכת ירדן שרוב תושביה עד היום הם מי שקוראים לעצמם פלסטינים. יתרת השטח (כ-22% מתוך ה-1%) הוקצה עבור מדינת היהודים. מכאן נובע שחלוקה כבר התבצעה. ואפילו רוב רובו של העם הפלסטיני יושב במדינה משלו ששמה ירדן. בעבר המלך חוסיין ואחיו אכן הצהירו שירדן היא פלסטין ופלסטין היא ירדן. היהודים שישבו כאן לאורך כל הדורות הוכיחו לעולם כולו שארץ ישראל שייכת להם והעולם הכיר בכך באופן רשמי בסדרת הסכמים בינלאומיים שהם הם הבסיס למשפט הבינלאומי. אילו לערבים המתקראים פלסטינים היה טיעון בעל תוקף חוקי מבחינת החוק הבינ"ל הם מזמן היו פונים לבית הדין הבינ"ל ומגישים תביעה. אך הם יודעים היטב שאין להם בסיס חוקי לתביעתם.

      הטענה שלך שיהודים נעדרו מאדמתם 3000 שנה חסרת כל יסוד ומעידה על בורות תהומית.

    6. כתבת: "זה שהייתם פו לפני 3000 שנה לא נותן לך את הזכות לגרש אנשים מביתם רק בגלל שהם לא יהודים( אני מתכוון לטיהור האתני בשנת 1948)"
      =====
      כמעט לא היה שום גירוש. תקרא-נא מאמרים בהם הרבה סטטיסטיקה, של אפריים קרש (EFRAIM KARSH) על התקופה זאת ולא עבודות פנטזי של בני מוריס.

  20. zה אתר מוטה ואין טעם לכתוב תגובות המתנגדות לדעות המוצגות בו

  21. מה שלא נאמר על ידי ד״ר קיידר:

    1 אין ספק שירושלים תופסת מקום מרכזי במורשת היהודית ושליהדות יש קשר לירושלים שאין להתעלם ממנו ומי שמכחיש קשר כזה הוא טיפש או בור ועם ארץ או פשוט שקרן עלוב.

    יחד עם זאת ד״ר קיידר לא מזכיר את העובדה שכאשר הערבים כבשו את ירושלים במאה השביעית, הר הבית היה עמוס בערימות זבל שהביזנטים שמו במקום הקדוש בכדי להשפיל את היהודים (״ירושלים: ביוגרפיה״ סיימון מונטופיורי עמוד 211). כאשר כבש החליפה עומר בן אל-ח'טאב (586-644) את ירושלים הוא התיר ליהודים להתפלל בהר הבית לצד המוסלימים והזמין את ראש הקהילה היהודית בטבריה לחזור לירושלים ואף מינה יהודי כמושל של העיר הקדושה. כנ״ל לגבי הח'ליף הראשון משושלת בית אומיה מועאויה הראשון ( 602- 680) אשר בתקופתו יהודים רבים התיישבו בירושלים וייחסו ליהודים היה כה חיובי שהם קראו לו ״אוהב ישראל״ (מונטיפיורי 215). מועאויה אף התיר ליהודים להמשיך ולהתפלל בהר הבית.

    2 למרות שליהודים יש זכות להיות בארץ הקודש בכלל ובירושלים בפרט, צריך לזכור שהיהודים שלטו בארץ זו כריבונים לא יותר מ500 שנה לסירוגין

    ממלכת שלמה ודוד 1050-586 לפני הספירה
    ממלכת המכבים 166-63 לפני הספירה

    לצורך השוואה, המוסלימים שלטו קרוב לשבע מאות שנה בספרד ויותר מאלף שנה בארץ הקודש:

    637-1099 (ערבים וסלג'וקים)

    1239-1917 (איובים וממלוקים ועותומנים)

    אין זה אומר שליהודים אין זכות להיות בירושלים אלא שליהודים אין זכות בִּלעָדִית או אֶקסְקלוּסִיבִית. ליהדות ולנצרות ולאיסלאם יש זכויות בירושלים ובארץ ישראל\פלשתין\כנען.

    3 בניגוד לטענת ד״ר קיידר, המטרה של הכיבושים המוסלימיים לא הייתה להשמיד את הקיום הלא מוסלימי בארצות הכבושות הרי מחקרים הראו שהאוכלוסיה הנוצרית המשיכה להוות רוב באימפריה המוסלימית לפחות עד המאה העשירית (טענה שמגובה ע״י הסטוריונים כגון טובי האפ, סאמיח גנאדרי, שלמה דב גויטיין) ומספר המוסלימים עבר את זה של הנוצרים באמפריה האיסלאמית רק בין המאה העשירית והמאה השתים עשר מה שמוכיח שהאיסלאם (כאמונה דתית) לא התפשט דרך החרב כפי שכולם חושבים (לפחות לא במאות הראשונות).

    1. עלי אל-שיעי אתה טועה.
      1. ירושלים לא סתם תופסת מקום מרכזי במורשת היהודית. ירושלים היא המקום הקדוש ביותר והיחיד עבור היהודים.
      לנוצרים יש את רומא, למוסלמים יש את מכה ואילו ליהודים יש את רק ירושלים שהשם הנוסף שלה הוא ציון והיא מקרינה מקדושתה על כל ארץ ישראל. הציונות או הגעגועים לשוב מגלות בבל לארץ ישראל ולירושלים בירתה מתועדים החל מהמאה ה-6 לפה"ס. כלומר 1300 שנה לפני הולדת האסלאם לפני הפלישה הערבית והכיבוש המוסלמי.

      2. הסיפור על ערמות הזבל הוא סיפור נחמד מהמקורות האסלאמיים המתורגמים שבהם משתמש סיימון מונטיפיורי. בפועל עפ"י בדיקות המומחים בניין "כיפת הסלע" במקור היה מבנה טיפוסי של כנסייה ביזנטית שהמוסלמים הפכו אותו למבנה אסלאמי ועיטרו בכתובות נגד הנצרות. כך גם המסגד אל אקצה היה במקור כנסייה נוצרית ביזנטית. לאחר רעידת אדמה בזמן השיפוץ נתגלו שרידי פסיפס נוצרי מתחת לרצפת המסגד.
      זו הייתה פרקטיקה מוסלמית בכל אזורי הכיבוש להפוך כנסיות למסגדים. כך כנסיית "איה סופיה" הביזנטית בקונסטנטינופול הפכה למסגד.
      3. סיימון מונטיפיורי עם כל הכבוד איננו עוסק בחקר האסלאם במקצועו הוא גם לא שולט בערבית ואיננו בר סמכא בתחום חקר ארץ ישראל וירושלים. הוא בסה"כ כותב ספרים פופולריים על מגוון נושאים היסטוריים כמו על רומנובים ועל פטיומקין. שזה אקלקטי ונחמד אבל לא יותר מזה. בניגוד לו ד"ר מרדכי קיידר מתמחה בחקר האסלאם במקצועו וגם שולט בערבית ויש ביכולתו לחקור את כתבי האסלאם במקור ולא מיד שנייה או שלישית בתרגום כמו במקרה של מונטיפיורי.
      4. היהודים גם כשאיבדו שלטון על ארץ ישראל לכובשים שונים שבאו והלכו המשיכו לחיות וליצור בארץ ישראל שהייתה תמיד ולאורך כל התקופות מקום מושבם של היהודים גם כשהיו מיעוט קטן ונרדף בתוכה תחת הכיבוש הזר. העובדה שארץ ישראל סבלה מהכיבוש הזר לאורך כל כך הרבה שנים לא מקנה לכובש הזר זכויות. מה גם שאף כובש לא הפך ארץ זו למדינתו הבלעדית ולא הפך את ירושלים לבירתו.
      האם הפסד שלטון לכובש זר מוכיחה לאחר השחרור מעול הכובשים שיש לצאצאי הכובשים השונים זכויות כלשהם בארץ שאותה שיעבדו אבות אבותיהם? האם זה כך למשל במקרה של העם הפיני? הפינים מעולם לא נהנו מעצמאות ומריבונות על ארצם. הם חיו מאות שנים כמיעוט אתני ומבוזה תחת שלטון שבדי ואח"כ תחת השלטון האימפריה הרוסית.
      רק ב-1917 הם זכו לראשונה בתולדות עמם לעצמאות ולריבונות על ארצם. האם אתה מוכן לומר לפינים שאין להם זכות בלעדית אקסקלוסיבית על ארץ מולדתם ועל הלסינקי בירתם רק מפני שהם סבלו במשך מאות שנים משיעבוד של כובש זר?
      5. אתה צודק באשר לעובדה שהכובשים המוסלמים לא נהגו להשמיד את האוכלוסייה המקומית הלא מוסלמית בארצות אותם כבשו. כי האימפריאליזם הערבי בנוסף להיותו אידאולוגי שמטרתו לכפות על העולם כולו את האסלאם הוא גם היה נצלני כלכלי. תוך זמן קצר יחסית מצאו עצמם ערבים שולטים על כל חלקי האימפריה הסאסאנית כמעט על כל חלקה המזרחי של האימפריה הביזנטית. הם מצאו עצמם במדינות מאורגנות ומנוהלות היטב עם תרבויות משוכללות התרבות הערבית באותה תקופה גם אם אין לזלזל בה לא הייתה אפילו קרובה לתרבות הרומית או הסאסאנית. הכובשים הערבים היו קבוצה קטנה של בני אדם השולטת בעמים רבים והיה עליה לנהל שטחים עצומים. ברור שהערבים לא היו מסוגלים לשחוט אפילו חלק קטן ממיליוני הילידים שסירבו להתאסלם. כפתרון הקימו הערבים חברת אפרטהייד הראשונה מסוגה בעולם בהתאמה לפי הצרכים כי את החוקים אכפו בהקפדה יתרה או בוותרנות על פי הצרכים תוך בניית ערים נפרדות למוסלמים בלבד (כופה, בצרה, ג'ביה, פוסטאט) והורדת כל האוכלוסיות שלא התאסלמו למעמד ד'ימה שלפיו נחשבו כזרים ונטולי זכויות פוליטיות ואזרחיות. היו להם מעט זכויות ציבוריות ופרטיות כנגד תשלום מס גולגולת ג'יזיה והתחייבות לקבל על עצמם באופן מוחלט את עליונות האסלאם. (איכרים ד'ימים שלא עמדו בתשלומי המסים איבדו את אדמתם וכל משפחתם נמכרה לעבדים), בתמורה הם זכו להגנת השליט המוסלמי מפני האלימות הערבית. ההתאסלמות הייתה גשר שאיפשר עקרונית מעבר ממעמד של קורבן המערכת למעמד של בעל זכויות יתר. התפשטות האסלאם הייתה באמצעות חמסנות והדיכוי עד עפר של כל מי שלא מוכן להתאסלם. בנוסף ראה את התקנות של החליפה עומר איבן אל-חטאב.

  22. לכל המגיבים יש דימיון בין המוסלמים ליהודים שניהם מאמינים שהם נזר הבריאה העם הנבחר . והאל שאינו קיים עומד לצידם והבטיח להפ את הארץ

    1. אסף,
      בכל פעם מחדש השמאל עושה את אותה פרובוקציה. משווה בין דברים שונים לחלוטין, מקבל תוצאות מופרכות שהוא ממציא, ואז דורש הסברים.
      הדבר נובע מהעובדה הפשוטה,

      שאינכם שומרים שבת, ואינכם קוראים תנך.
      במוצאי שבת עושים הבדלה ובה מברכים
      ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם, המבדיל בין קודש לחול, בין אור לחושך, בין ישראל לעמים, בין יום השביעי לששת ימי המעשה.

      כשלא מבדילים בין טוב לרע – נהיים רעים.
      כל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים.
      הסימפטיה שלכם לאוייב, הופכת אתכם לאוייבים לעצמיכם, לבני עמכם. ותחשבו על זה טוב טוב. אינטליגנציה – זה לא רק איי קיו. אינטליגנציה זה גם אינטליגנציה רגשית עם שכל ישר.

  23. חייב להודות לך על ההופעה.

    אני לא חושב שהראיון ישנה משהו ביחס או בתפיסה הערבית של עצמם או של הציונים אבל התהודה בישראל טומנת בחובה פוטנציאל גדול. עד עכשיו האפשרות שישראל תעביר את מסריה בצורה בטוחה שאינה מתנצלת או מתגוננת לא היתה קיימת. סוף סוף רואים יהודי עם עמוד שדרה שלא מתנצל או מרכין ראש מול שקרים וטמטום ברור לעין. אור האמת הישירה. זה מה שחסר בתרבות הערבית.

  24. נחמד ומרתק. כל הכבוד למוטי קידר. עבודה יפה בדקות האפסיות שהנאצים החדשים האיסלמים נתנו ליהודי לדבר.
    הבוז לאיסלאם המזוהם האנטישמי והנבער.
    בכל מקרה המערכה אבודה עבור היהודים.
    על כל קמצוץ ראיון כזה פעם בעשור כבר גדל פה דור חדש שטוף מוח של 1.3 בליון מוסלמים נבערים, מדכאי נשים, אנטישמים, אנטי מדע, מכחישי שואה, לומדי קוראן פסיכופטי, לא מעט תומכים אקטיבים ברצח מתועב כמו בשרלי הבדו, או בפרשת הקריקטורות הדניות, רובם המוחלט תומכים בחוקי השריעה, והכל בחסות לובי הנפט המוסלמי השולט בעולם.
    שילוב עצוב של דת אומללה ונפט משחית

  25. יש לציין שזה דורש אומץ מסויים מאל ג׳זירה בכלל להזמין את קידר. כמו ב״ממרי״, אפשר לראות שעל כל עשרה מטיפים של ״בואו נזרוק את היהודים לים״ יש אחד שאומר ״ישראל לא מקור כל הצרות שלנו, בואו נטפל בעצמנו קודם״. פעם, זה לא היה. יש שינוי, גם אם קטן.

  26. ד"ר קידר היקר.
    אכן הופעתך מרשימה ודבריך הם דברי אמת שמאירים את החושך, אך בכל זאת תוהה אני אם זו הדרך?!
    האם אי אפשר היה לומר את הדברים אחרת? האם הכרחי להעליב מליארד איש תוך כדי?
    אפשר להציג את השקרים שלהם על העם היהודי ועל ירושלים בלי לומר שהאומה האיסלמית היא כשלון וכו'
    וגם מהבחינה הפרקטית, הרי אתה אומר שהעורך שלהם שהופעת אצלו לפני 9 שנים כבר לא מזמין אותך יותר וכנראה שאחרי הופעה זו, שמן הסתם הייתה חריפה יותר לא יזמינו אותך בכלל לתחנה ולא רק ל 9 שנים. לעומת זאת, אם דברי חכמתך ייאמרו בנחת, תוכל לחזור עליהם ביותר הזדמנויות ולהשפיע יותר, לא עדיף?

    1. שלום לכולם.
      מה חסר לענ"ד בדברים של קידר?
      ירשלם ניתנה לנו כחלק מתפקידנו בעולם כעם נבחר, 'עם נבחר' בתורה זה ההפך הגמור ממה שהגרמנים ימ"ש ראו את עצמם כגזע יותר איכותי ושכחלק מהאבולוציה הוא צריך להשמיד את החלשים, ומה שמפריע לתהליך הזה, זה ה'מוסר הארור' שהיהודים הכניסו לעולם, 'עם נבחר' בתרבות שלנו זה עם שנבחר לתפקיד מסויים זו מחויבות כלפי העולם, לא נבחרנו מפני שאנחנו איכותיים יותר, כמו שנאמר " לא מרובכם מכל העמים חשק ה' בכם ויבחר בכם כי אתם המעט מכל העמים, כי מאהבת ה' אתכם ומשומרו את השבועה אשר נשבע לאבותיכם וכו' " ולמה נשבע לאבותינו? גם זה נאמר על אברהם " כי ידעתיו למען אשר יצווה את בניו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט" .
      וכאשר נבחרנו נהיינו 'ממלכת כהנים' דהיינו שתפקידנו לחבר את כל באי העולם לבוראם, שזו המשימה שאברהם התחיל בה, איננו צריכים את ירושלם כנכס לאומי בלבד אלא כדי לקיים בה את חובתנו כלפי כל העולם, כמו שנאמר " כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים" כל העמים כיום מרגישים את הקשר לירושלים, בגלל שמשם נברא אדם ושם עבד האדם את קונו, ועלינו מוטלת המשימה לבנות את הבית הזה והוא חייב להבנות דווקא במקום שבורא העולם בחר.
      בשונה מהתפיסה הנוצרית שיש בעולם כוחות טוב וכוחות רע שנלחמים זה בזה, אנו כיהודים יודעים שיש רק מקור אחד לכל הכוחות והכל לטובה, כמו שנאמר "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד" ואמרו חכמים טוב מאוד – זה יצר הרע. בהתאם לזה כתב הרמב"ם שתפקיד האסלאם בעולם הוא להפיץ את האמונה בא-ל אחד, ותפקיד הנצרות הוא להפיץ את האמונה במשיח, סוד האמונה במשיח, או 'משיחיות' זו האמונה שאין לקבל את המציאות כמו שהיא, (כמו שמצוי בתרבויות המזרח, שחסרה להם אמונה זו) אלא יש לשאוף לעולם מתוקן וטוב יותר, אמונה זו היא הכוח הדוחף למהפכות תרבותיות וכן לקידום ופיתוח העולם מבחינה חומרית, אבל ההתגלות האמיתית והכנה של כוח זה הוא הרצון לגאולת העולם, ולאחדות ואהבה בין העמים סביב הקשר המשותף לבורא, כמו שאנו מתפללים " ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם"

  27. כל הכבוד לקיידר. צודק שרק בשיטה הזאת משהו יכול להיכנס לראש האטום של הערבים. אני הייתי נותן לו לנהל את כל משרדי ההסברה של ישראל, דובר צה״ל וכל שאר הדוברויות. נכון להיום אנחנו סתם מתגוננים בצורה חלשה ואפלוג׳טית. זה בדיוק ההפך מה שצריך לעשות. צריך לתקוף עם עובדות ודוגמאות. כמו כאן מול הערבים כך צריך לעשות גם מול האירופאים ולהראות להם עם עובדות ודוגמאות את האנטישמיות הבסיסית שלהם, חוסר האיזון, ותרומתם עצמם ליצירת המצב בתקופה הקולוניאליסטית, כמו גם להזכיר להם מבוקר עד ערב אפרטהייד זאת המצאה שלהם בכלל. כל הכבוד לקידר המשך כך בכל הכוח.

  28. למרדכי קידר שלום וברכה

    לפני כמה שבועות נתת הרצאה בברן. באותו היום הייתי בקורס ולא יכולתי לבוא, מה גם שאני לא ממש בסביבה.
    ממחרת היום התחלתי לראות/להקשיב הרצאות שלך שפרסמו ביוטיוב.
    והמשכתי גם לקרוא מאמרים שאתה כותב.
    אשמח לקבל סרטים ומאמרים נוספים שתפרסם.
    tamargueller@yahoo.de

    כולי נדהמת מהידע הרב שיש לך, יכולת ניתוח והבנה משולב ביכולת ביטוי מדהים בערבית, אנגלית ועברית.

    בתור ישראלית שחייה בשוויץ, ולגמרי מיואשת מהגישה של היהודים כאן, שהם שמאלנים לכל דבר, סוף סוף לשמוע ולפרסם בפייס בוק דעות אחרות.

    אכן אתה צודק. מדינת ישראל לא עושה הרבה בהסברה העולמית. היא נכנעת לקהילות היהודוית בחו"ל, שמפחדים מאוד שכל הצהרה כזאת תביא לגל שנאה חדש נגדם.

    קשה להם להבין שדווקא הישראלים שהם תומכים בהם, אשר מסתובבים ומגנים את הצבא שלנו, ונגד ההנהגה בישראל מאידך, ותעמולת המוסלמים ללא הבעת דעה נוגדת של ישראל, גורמים יותר נזק לתפוצות בגולה מאשר לארץ ישראל עצמה.

    כל אוהדי ישראל הנוצרים ממש כואבים ולא מבינים למה ישראל לא פועלת יותר במישור ההסברתי.
    בעקבות הפכת פה למנוף הסברתי עצום עבורנו.

    תודה ויישר כוח!
    תמר גולר

  29. מכובדי ד'ר מוטי קידר.
    אני נהנה כל פעם מחדש להאזין לדברי הטעם והמסרים המדוייקים והמועמדים, אותם אתה מרעיף על המראיינים, או מרואיינים מהעבר השני. למרבה הצער אנו נוכחים לדעת על הבורות בצד הערבי וחוסר הידע של ההסטוריה של המזרח התיכון החל מהכתובים בתורת ישראל דרך הפירוט המדוייק בקוראן שמגדיר את זכותו של העם היהודי בגבולות ארץ ישראל לעם ישראל מחד ומאידך שלא היה בה מעולם ולא אוזכר מעולם עם פלסטיני. אני מעביר לעיונך תשדיר של ג'מיל מחמד עם פירוט המקורות בקוראן שבצד השני לא מכירים, או מעדיפים שלא להכיר. אתה עושה עבודת קודש. ירבו כמוך.