הקרן החדשה מגייסת מעל 600 אלף שקלים למנוע הוצאת המסתננים

הסכום נועד למימון קמפיין ציבורי ולסיוע משפטי למסתננים. מנכ"ל הקרן מיקי גיצין, מתפאר בגיוס יהודי ארה"ב למאבק: "איננו מתכוונים לעצור כאן"

הקרן מאמללת את תושבי דרום ת"א. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הקרן החדשה לישראל מגייסת כ-620 אלף שקלים בניסיון להכשיל את יישום החלטת הממשלה להוציא את המסתננים מישראל. במכתב שפרסם באתר הקרן תחת הכותרת "המחנה הליברלי בישראל התעורר", כותב המנכ"ל מיקי גיצין כי בימים האחרונים אישרה הקרן "מענקי חירום" לארגוני המסתננים. גיצין מציין כי "בסך הכל השקיעה הקרן בתמיכה במבקשי המקלט כ-130 אלף דולר (כולל מענקי ליבה)", ומוסיף כי בכוונת הקרן לגייס כ-50 אלף דולר נוספים "לקמפיין ציבורי ולפעולות סנגור וסיוע למבקשי המקלט". כלומר, לצד קמפיינים ציבוריים, בקרן מתכננים לנסות ולהכשיל את החלטת הממשלה גם באמצעים משפטיים.

כפי שדיווחנו ב'מידה', ארגונים הנתמכים על ידי הקרן מתדרכים גורמי טיפול ורפואה על מנת שיעניקו "חוות דעת שימנעו גירוש מטופלים". ביום שלישי האחרון נערך מפגש ראשון בחסות 'רופאים לזכויות אדם', וביום חמישי הקרוב ייערך תדרוך נוסף המאורגן על ידי ארגון א.ס.ף.

גיצין מבהיר כי "איננו מתכוונים לעצור כאן", ומוסיף כי הקרן "גאה בתמיכה הכלכלית ובתשתית הארגונית" שהיא מעניקה למתנגדי הוצאת המסתננים מישראל. הוא גם מתפאר בכך שהקרן "חברה לארגונים יהודיים בארצות הברית הפועלים לרתימת הקהילות שם למאבק".

גיצין מבקש לצייר מצג שווא שלפיו מרבית אזרחי ישראל מתנגדים להוצאת המסתננים מישראל, וכי "ביכולתם להתעלות מעל הפחד, השקרים וההסתה" של "הפוליטיקאים מימין". בפועל, כפי שמלמד סקר שהתפרסם לאחרונה ב'ישראל היום', הציבור היהודי בישראל תומך באופן גורף בהוצאת המסתננים. בסיום מכתבו שב מנכ"ל הקרן על הטענות המסולפות כי הרחקת המסתננים למדינה שלישית מהווה "גירוש אכזרי", ומבזה את זכר קורבנות השואה כאשר הוא משווה בין גנבי הגבול מסודאן ואריתראה ליהודים שחוו "רדיפות וגירושים" במהלך המאה שעברה.

מכתבו של גיצין מהווה המשך ישיר להצהרה של מנכ"ל הקרן בארה"ב, דניאל סוקאץ', כי מי שיפעל למנוע את הרחקת המסתננים "יזכה למימון כספי ולמתן ייעוץ". כזכור, הקרן החדשה לישראל איננה ארגון ישראלי אלא עמותה אמריקנית לכל דבר, אך עובדה זו אינה מונעת ממנה לא רק להתערב בהחלטות ריבוניות של ממשלת ישראל, אלא גם לטעון כי ישראלים שתומכים בהחלטה להעברת המסתננים נגועים בגזענות. לדברי סוקאץ’, מתנגדי הגירוש “הצליחו לעתים להאט, לדכא ואף להביס את אלו המבקשים לעצב מחדש את ישראל ולהפוך אותה למדינה של פחד, שנאת זרים ודחיקת אוכלוסיות”.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. זו קרן היהודונים המלשנים תומכי הטרור, שלעולם יהיו נגד כל אינטרס ישראלי או יהודי, קל יותר להבין את שואת יהודי אירופה אם מבינים את דפוס הפעולה של היהודון המצוי בסגנון הקרן החדשה,ותפקידם כחברי יודנראט ומשתפים של הנאצים, אז כהיום

  2. התורם הגדול ביותר של הקרן לישראל חדשה הוא ג'ורג' סורוס באמצעות הקרן שלו לגבולות פתוחים. סורוס בראיון שנעשה עימו מתאר את התקופה היפה בחייו. הוא היה נער בן 14 ועבד עם אביו בהפשטת יהודים שנרצחו על ידי הנאצים מבגדיהם ומתכשיטיהם. נראה שסורוס מתערג על ימי העבר היפים ורוצה להפוך את היהודים בישראל לפליטים, מי יודע, אולי יזדקקו לשירותיו בשנית?

    העיקר הלא אידיוטים והלא מועילים מהצד הישראלי של הקרן לישראל חדשה לא מבינים שהממשלה הגרמנית ושאר ממשלות אירופה לא שמות את הכסף כדי להפוך את ישראל או את היהודים שלה לטובים יותר…

  3. הקמפיין הזה מצוין לקרן החדשה, כי יש גורמים רבים בחברה הישראלית שמעדיפים שהמסתננים ישארו. מלונאים, חברות ניקיון וכו', והאנשים האלה לא ממש שמאלנים. הקרן החדשה שמה את עצמה בתוך ויכוח לגיטימי בציבור היהודי, שימו לב שהחכים הערבים לא מדברים יותר מדי, הם יודעים שאנשי ג'נין ושכם יחליפו את אנשי סודן. דוקא הימין עושה טעות שהוא נכנס לנושא. בגץ פסק לגרש? עכשיו זה עניין של המדינה שמצייתת לבגץ, כמו עם גירוש עמונה.

  4. לא קוראים לך במקרה אבישי רביב? כי זה נראה כמו פרובוקציה שנועדה להציג את מגיני היהודים מפני מעשים של שוד, אונס ורצח כהזויים ואלימים.

  5. כל הכבוד לקרן החדשה! ישראל שכחה מזמן מה זה להיות יהודית. יהדות ארה"ב הדגולה מזכירה לנו. אותה יהדות שעמדה לצד פליטי השואה, עומדת היום לצד פליטי אפריקה.

    1. יהדות ארה"ב ממש לא עמדה לצד פליטי השואה.
      בשנת 1939 גירש הממשל הדמוקרטי של רוזוולט את האניה "סנט לואיס" שעל סיפונה היו מאות פליטים יהודים בחזרה לגרמניה. יהודי ארה"ב שתקו. היו להם מהלכים בבית הלבן ובמפלגה הדמוקרטית , אבל הם שתקו.
      בתחילת שנות ה-40 כשהתחילו להגיע הדו"חות הראשונים על השמדת יהודי אירופה, העיתון "ניו יורק טיימס", שהיה בבעלות משפחת סולצברגר היהודית, נמנע ככל יכולתו לדווח על השואה וכשנאלץ לעשות זאת דיווח בקצרה בידיעות שהוכנסו לעמודים הפנימיים.
      בתחילת שנות ה-40 הגיעו לארה"ב פיטר ברגסון (הלא הוא הלל קוק) ושמואל מרלין. הם ניסו בכל כוחם, ביחד עם הסופר בן הכט, להעיר את יהדות ארה"ב ולזעוק את זעקת יהודי אירופה. יהדות ארה"ב בראשות הרביי הרפורמי סטפן ווייז נלחמה בהם בחימה שפוכה וטענה בלהט ש"יש לשמור על שקט כי הנשיא שלנו יודע בדיוק מה צריך לעשות". ואכן הנשיא שלהם ידע בדיוק מה לעשות. גם כשמטוסיו עברו קילומטרים ספורים מעל מחנות הריכוז הם נמנעו מהפצצת המחנות וקווי הרכבות שהובילו אליהם. ההיגיון של היהדות האמריקאית היה שאסור להם לתמוך ביהודי אירופה פן יחשבו כמחרחרי מלחמה ומעמדם יפגע.
      הרבה לא השתנה מאז.

  6. אם אתם מגיסים כסף למען הפליטים תתבישו לכם תגיסו כסף עבור עני עירך לקשישים לנכים ולסיעודיים במקום לגייס לפליטים שרוצים לכבוש את הארץ דרך שיולדים ילדים ואז לא תהיה מדינת ישראל והיא תהפך למדינת הפליטים ואז לא תוכל הממשלה לגרש אותם לכן בנו את הגדר בין ישראל לבין מצרים שלא יכנסו יותר פליטים מדינת ישראל בנתה את הגדר וזה עלה הון תועפות לכן חיבים לגרש את הפליטים

  7. גיצין והקרן החדשה הם אוייבי המדינה…המטרה שלהם השמדת ישראל דרך השתלת הסרטן הזה שנקרא מהגרים !!!!!!

  8. התרגום הנכון של השם של ״הקרן״ הזו הוא: הקרן לישראל החדשה
    אני מבקש מאתר מידה לכתוב את זה נכון מכיוון שזה משנה
    מי רוצה ישראל חדשה? מה יהיה חדש בה? האם מי שגר בישראל רוצה את הקרן הזו? אם לא, אז מי מחוץ לישראל משפיע ולמה?

  9. שהקרן תיקח את כול המסתננים ותארח אחד אחד אצל בביתם של חבריה. ללא הגבלת זמן. אם היא כ"כ אוהבת אותם, שתטפל בהן מקרוב.

  10. צריך לזכור שסודן הצפונית היא מדינת אויב מוסלמית ועל כן, אל לנו לקלוט את פליטיה. מתן מחסה עבורם עלול לעודד הגשת תביעה ע״י הפלסטינים הגולים לשוב לגבולות ישראל. בית הדין הבינלאומי יעמוד לצידם.

  11. התעמולה העבריינית והבלתי פוסקת של התקשורת ,היא בלתי נסבלת,איך קורה שעמותות רשומות פועלות ככה נגד החלטת בית המשפט לאחר שנים של עתירות ודיונים, איך לא חוקרים את. זה ???? ודרך אגב, ב ynet חוסמים תגובות נגד כל כתבות היח"צ של הקרן החדשה