העובדות מוכיחות: אתר 'וואלה' לא העניק סיקור אוהד לנתניהו

מחמאות ללפיד, יח"צ למני נפתלי, הדהוד מסרים של אובמה ותשבחות לג'יבריל רג'וב: כך סיקרו ב'וואלה' את מערכת הבחירות האחרונה

"התבטאויותיו של ראש הממשלה בדבר הערבים שנוהרים לקלפיות בהמוניהם היכו ברבים כרעם ביום בהיר. אך מי שצפה בתנועת ענני הגזענות השחורים אל עבר מרכז השיח הפוליטי בישראל לא היה מופתע כלל. אין מרחק רב בין צמצום הפער שהשיג נתניהו ב-96 מול שמעון פרס, באמצעות הסיסמה 'נתניהו. זה טוב ליהודים', לבין מסרי ההסתה המאיימים שהשמיע מעל כל במה שניתנה לו ביום הבחירות ובימים שקדמו לו. ההבדל הוא שהפעם ראש הממשלה עבר מעשיית צרכיו במימי הבריכה הבטוחים להטלתם מהמקפצה האולימפית"

(מתוך מאמרו של דוד רמז, "לא לחכות ארבע שנים", מדור הדעות של 'וואלה', מרץ 2015).

אחד החשדות הנחקרים בפרשת תיק 4000 הוא שראש הממשלה נתניהו ומשפחתו קיבלו סיקור אוהד באתר 'וואלה' בתמורה להטבות שקיבל בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' ממשרד התקשורת. טענה זו נשמעת מעט מוזרה למי שבאמת עוקב אחר הקו המערכתי של מערכת החדשות ב'וואלה' בשנים האחרונות; ואכן סקירה שביצענו ב'מידה' אחר הסיקור החדשותי השוטף, מאמרי הפרשנויות וטורי הדעה שהתפרסמו בתקופת הבחירות האחרונות מעלה כי הסיקור שהעניק 'וואלה' לנתניהו רחוק מאוד מלהיות אוהד.

כך למשל אותו טור של דוד רמז, שציטוט ממנו מופיע מעלה ושכבר בפתיחתו לא מותיר ספק בנוגע לדעתו השלילית על ראש הממשלה. רמז מאשים את נתניהו בגזענות, הסתה ואף ממשיל את אמירותיו לעשיית צרכים. המאמר המכפיש לא היה חריג בנוף המאמרים שפורסמו במדור הדעות של 'וואלה' במהלך הבחירות האחרונות. למעשה, קרוב ל-75 אחוזים מטורי הדעה בתקופת הבחירות (דצמבר 2014 – מרץ 2015) היו עוינים כלפי ראש הממשלה, ועוד בתקופה קריטית כמו מערכת בחירות.

המאמר הפופולארי ביותר ב'וואלה' בחודש דצמבר 2014 נשא למשל את הכותרת "תתרגלו במהירות ליום שאחרי נתניהו". כלומר, ב'וואלה' מאכילים בכפית את הקוראים עם מסר ברור: אל תחששו לא להצביע לליכוד. מאמר נוסף באותו חודש נכתב על ידי הכתב המדיני של האתר באותה העת, אמיר תיבון. שם המאמר: "הבוחר הישראלי צריך ללמוד מהמשבר הרוסי". לדברי תיבון, "דווקא 'המנהיגות החזקה' של פוטין היא שגרמה למשבר ההרסני (ברוסיה), ומה יש לציבור הישראלי ללמוד מכך". גם כאן המסר ברור: פוטין רע לרוסיה, נתניהו רע לישראל. גם התמונות שליוו את שני המאמרים היו מאוד לא מחמיאות לנתניהו, בלשון המעטה.

גם סגן עורך 'וואלה' בזמנו, אודי הירש, פרסם סדרת מאמרים חריפים נגד ראש הממשלה. באחד מהם כינה הירש את יום הבחירות "יום אסון" בעקבות סרטון "הערבים נוהרים לקלפיות" של ראש הממשלה. במציאות התברר כי המצביעים הערבים, המשויכים אלקטורלית לשמאל הקיצוני, אכן נהרו לקלפיות בפער של כמעט 100 אלף מצביעים לעומת הבחירות הקודמות, בין היתר בעידודו הפעיל של יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

מאמר אחר זכה לכותרת האוהדת לראש הממשלה "מעגל הכשפים האכזרי של נתניהו", ונטען בו כי מצביעי נתניהו הם מטומטמים. ההטיה הבוטה לשמאל באה לידי בביטוי במאמרים רבים נוספים, בין היתר פרי עטם של אלדד יניב ומנכ"ל בצלם חגי אלעד. לצד מבול המאמרים נגד הליכוד ונתניהו, ניצבו בבדידות מזהרת מאמריהם של דני דנון שקרא "לחזור לליכוד האמיתי" ועומר דוסטרי שבמשתמע צידד בנתניהו.

לסיכום, לפחות 17 מבין 23 מאמרי דעה שהתפרסמו בתקופת הבחירות ועסקו בנתניהו במישרין ובעקיפין היו שליליים כלפי תנועת הליכוד והעומד בראשה. כפי שמכנים זאת במשטרת ישראל: סיקור אוהד לנתניהו.

"מכונת יחסי הציבור" שלא הייתה

הנתונים על ההטיה נגד נתניהו במדור הדעות של 'וואלה', וכפי שיפורט בהמשך גם בחלקים אחרים של האתר, מתנגשים כאמור עם ההנחה העומדת ביסוד תיק 4000 ולפיה ראש הממשלה זכה לסיקור חיובי מ'וואלה' בתמורה להטבות כספיות.

חלק נכבד מהממצאים המוכיחים לכאורה קיומו של סיקור אוהד כלפי נתניהו מתבססים על תחקיר שפרסם גידי וייץ ב'הארץ' באוקטובר 2015 ובו נטען כי אתר 'וואלה' "פעל בשירות נתניהו". לאחרונה נחשפו גם הקלטות שונות ומסרונים המחזקים לכאורה את הגרסה כי הופעל לחץ לסיקור אוהד כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו.

בתחקיר 'הארץ' מובאות מספר דוגמאות ל"סיקור אוהד" לכאורה, הנוגעות בעיקר לבני משפחתו של ראש הממשלה. וייץ גם מציין כי פרסום ראיון שנערך עם ראש הממשלה נדחה במספר ימים בעקבות לחצים מצד מקורבי נתניהו. לפי וייץ, בבחירות האחרונות "גברה" מגמת ההגנה על בני הזוג נתניהו ו"מכונת יחסי הציבור המשיכה בפעולתה". לאחרונה גם טענו גורמים ב'וואלה' כי לקראת ואחרי בחירות 2015 – נקודת זמן קריטית בעסקת המיזוג בין יס לבין בזק – ההוראות הפכו ממוקדות יותר ונגעו לסיקור אוהד לנתניהו עצמו.

אולם בדיקה של התכנים הרבים שהועלו ב'וואלה' במהלך הבחירות האחרונות, שהיו אמורות להיות רגע המבחן של 'וואלה' כעלון תעמולה בשירות נתניהו, מעלה תמונה שונה לגמרי.

חשוב לציין כי מטרת הסקירה אינה הפרכת טענות ללחצים כאלו ואחרים מצד בעלי 'וואלה' לטובת ראש הממשלה, אלא בחינת השאלה האם ללחצים אלו לכאורה היתה השפעה על אופי הסיקור של ראש הממשלה.

ואכן נראה שבמבחן התוצאה, אלוביץ' נחל כישלון חרוץ: ב'וואלה' אכן העניקו "סיקור אוהד", אך מי שזכו בו לא היו נתניהו והליכוד אלא דווקא יריביו הפוליטיים ומי שייחלו להפסדו בבחירות: הרצוג, לפיד, הנשיא אובמה ואפילו מני נפתלי. הטענות כי וואלה שימש "מכונת יחסי ציבור משומנת" בשירות ראש הממשלה מעולם לא נשמעו מופרכות יותר.

תעמולה ללפיד

ב-1 במרץ 2015, כשבועיים לפני הבחירות, דיווחו ב"וואלה' על הפגנת עובדי מפעלי ים המלח מול מעון ראש הממשלה בבירה. הרקע להפגנה: סכנת פיטורים שריחפה מעל ראשם של מאות מעובדי כיל. 

מפעלי ים המלח מצויים בבעלות פרטית של משפחת עופר, ולכן לממשלה לא אמורה להיות נגיעה למדיניות העסקת העובדים בחברה. למרות זאת, בתקשורת ובשמאל ביקשו לנצל את ההזדמנות האלקטורלית ולמנף את המשבר כדי להתנגח באמצעות עובדי החברה בראש הממשלה. ב'וואלה' הצטרפו גם הם לחגיגה: "מאות עובדי כיל בבירה: 'מי ראש הממשלה, ביבי או עידן עופר'?", בישרה הכותרת.

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד נאם גם הוא בהפגנה וזכה מ'וואלה' לסיקור מחמיא, תוך שהוא תוקף בחריפות את ראש הממשלה. ב'וואלה' לא טרחו להעלות בפני הקוראים את האפשרות כי לפיד מבקש לגרוף הון פוליטי לפני הבחירות, על גבם של העובדים. הרמיזות בימים שקדמו לבחירות הפכו ביום הבחירות עצמו לתעמולה מובהקת נגד הימין ובעד לפיד. "אמונה עיוורת? עובדי כיל כבר לא בטוחים שיצביעו לליכוד", הייתה לשון הכותרת הראשית של 'וואלה' ב-17 במרץ.

במילים אחרות, ב'וואלה' רק לא זלזלו באינטליגנציה של עובדי כיל רק מכיוון שהם אנשי ליכוד, אלא גם ביקשו לפגוע במורל של כלל מצביעי הימין. כותרת המשנה של הידיעה, עליה היתה חתומה מערכת האתר, כבר מהווה תעמולת בחירות בוטה המדרדרת את המושג אתיקה עיתונאית לשפל המדרגה: "עובדים רבים במפעלי ים המלח ובתרכובות ברום נהגו להצביע מח"ל במשך שנים רבות", נכתב, "אולם בעקבות המשבר האחרון, חלקם אינו הולך בעיניים עצומות אחרי מפלגת השלטון. 'לפיד הוא היחידי שממש הרגשתי אותו בשטח, לטובתנו'".

מערך הדוברות של 'יש עתיד' לא היה יכול לנסח זאת טוב יותר, שמישהו יקרא למשטרה.

מהללים את דו"ח המבקר

במהלך פברואר 2015, כחודש לפני הבחירות, פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא שני דו"חות בהפרש של שבוע המאירים את נתניהו וממשלתו באור שלילי ביותר ועסקו במעונות ראש הממשלה ומשבר הדיור.

בליכוד זעמו על שפירא בטענה כי הוא מעמיד עצמו לרשות השמאל והתקשורת, שכצפוי מינפו את דוחותיו באופן פוליטי מובהק. כפי שהוכחנו ב'מידה', שפירא פרסם את הדוחות בעיתוי הרגיש של תקופת הבחירות לאחר מסע לחצים מתוזמר מצד רביב דרוקר ועיתון 'הארץ', בשירות בוז'י הרצוג והמחנה הציוני.

ב'וואלה' יישרו קו עם יתר אמצעי התקשורת שהתעלמו כמעט כליל מטענות הליכוד והעניקו לדו"חות המבקר נפח עצום, בדמות מדור מיוחד. המדור הכיל 18 אייטמים, לפחות 12 מתוכם, שני שלישים, היו בעלי טון שלילי כלפי ראש הממשלה.

בכותרת הידיעה של הכתב הפוליטי עמרי נחמיאס נכתב למשל: "'בזבזנות מופרעת': התגובות במערכת הפוליטית לדוח המבקר".

כותרת המשנה אף החריפה את הטון:"'שחיתות', 'הפקרות' ו'ניתוק' הן רק חלק מהמילים שבהן השתמשו חברי הכנסת מהאופוזיציה כדי לתקוף את נתניהו על רקע הממצאים שפורסמו על מעון ראש הממשלה ועל ביתו הפרטי. 'את הריקבון שעולה מהפרשיות אפילו מושיק גלאמין לא יוכל לנקות'".

לפי 'וואלה', מסתבר, "המערכת הפוליטית" היא שם נרדף ל"חברי הכנסת מהאופוזיציה".

ב'וואלה' לא הסתפקו במתן סיקור אוהד לאופוזיציה – משאב יקר מנשוא בתקופת בחירות – אלא גם הצטרפו לעליהום של יתר אמצעי התקשורת נגד המבקר, בטענה כי שפירא עשה הנחות לנתניהו ו"גנז" חומרים נגד ראש הממשלה. במאמר פרשנות לדו"ח ביקרו ב'וואלה' את שפירא כי הוא "הלך על ביצים" והיה "זהיר מדי בקביעותיו האתיות". מאמר נוסף ביקש לצייר את ראש הממשלה כמי שיצר תקדים ל"תרבות של נהנתנות (ו)בזבוזים" ביחס לראשי ממשלה קודמים.

אייטם נוסף החניף למגישה גאולה אבן על ה"קשיחות" שהפגינה כאשר ראיינה את זאב אלקין על דו"ח המבקר. ב'וואלה' גם פמפמו לקוראיהם את התחושה כי בעקבות דו"ח המבקר נתניהו הולך ומסתבך בפלילים.

כאמור מדובר על תקופת בחירות, כך שהקורא הממוצע יכול להסיק שלא ראוי ואף אין טעם לבחור בראש ממשלה שעתיד לעמוד לדין. בסופו של יום, כידוע, אף אחת מהפרשיות לא הבשילה לכתב אישום מלבד תיק החמגשיות, שגם בו הנאשמת היא רעיית ראש הממשלה, ולא נתניהו עצמו. לאחרונה נערך שימוע בתיק ובקרוב צפוי לקבל היועמ"ש החלטתו בנושא.

יחסי ציבור למני נפתלי

חלק מרכזי בסיקור דו"חות המבקר נגע למני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה. אחת הטענות שהועלו בתחקיר 'הארץ' היתה כי נפתלי זכה לסיקור עוין ב'וואלה', בהוראת מקורבי ראש הממשלה. האמת מצויה דווקא בקצה השני של הסקאלה.

לא פחות מארבע כתבות שונות, קרוב לרבע מנפח הסיקור הכולל ב'וואלה' של דו"חות המבקר, הוקדשו לאב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה. כלל הכתבות נטו חסד לנפתלי.

בכתבה אחת סיפרו לנו כי נפתלי "ממש ממש פגוע" ועורכת דינו הטיחה בראש הממשלה ורעייתו "תתביישו לכם". בכתבה נוספת תיארו באתר את נפתלי כז'אן דארק ש"מצפצף על הנהלים" בכמיהתו לצדק. בשני אייטמים אחרים תפקדה 'וואלה' כמערך יחסי הציבור של נפתלי שאיים לתבוע את הזוג נתניהו ("עברו כל גבול") וגילה שגעון גדלות כי מאיימים על חייו והוא זקוק לאבטחה צמודה.

80 אחוז מאמרים ביקורתיים

אחד האירועים הדרמטיים ביותר בקמפיין הבחירות האחרון היה נאומו של נתניהו בקונגרס האמריקני, שבועיים לפני הבחירות. גם כאן הסיקור היה שלילי ביותר כלפי ראש הממשלה. בדומה לאירועים אחרים, 'וואלה' הקדיש גם לנאום מדור מיוחד שכלל 16 כתבות ומאמרים. לא תופתעו לשמוע כי 13 מתוכם, מעל ל-80 אחוז, היו שליליים כלפי נתניהו. בנוסף, כל הכתבות במדור לוו בסטריפ מיוחד עליו התנוססה תמונה מאוד לא מחמיאה של נתניהו.

על מנת להבין עד כמה עוין היה הסיקור של 'וואלה' לנאום בקונגרס ניתן ללמוד מהכתבה הראשית של המדור: "נתניהו רוצה שארה"ב תלכלך את הידיים". המאמר חתום על ידי ג'רמי בן עמי, נשיא שדולת השמאל היהודית-אמריקנית ג'יי סטריט, הידועה בעוינותה כלפי ראש הממשלה ויש יגידו גם מדינת ישראל. בן עמי, שהפעיל מערך משומן של יחסי ציבור לטובת הסכם הגרעין, התגאה לפי מסמכי ויקיליקס כי ארגונו אחראי למגמת ההתרחקות של המפלגה הדמוקרטית מישראל.

בנוסף, במבצע 'צוק איתן' סירבו בג'יי סטריט להשתתף במפגן תמיכה בישראל ובוועידת הארגון נשמעו שלל התבטאויות אנטי־ציוניות, ובראשן האמירה כי “אפשר לדמיין מצב שהיהודים יהיו מיעוט בישראל". ב'וואלה' כאמור בחרו להציב את מאמרו של נשיא ג'יי סטריט בחזית המדור.

במקביל למאמרו העוין של בן עמי, פתח הכתב המדיני של האתר אמיר תיבון בבליץ של מאמרים המבקרים בחריפות את נתניהו ומציירים את אובאמה כמנצח הגדול של הנאום בקונגרס: "אובאמה מחייך", קבע תיבון, שבמאמר אחר טען כי נתניהו דווקא סייע לאובאמה לאשר את הסכם הגרעין (טענה שגויה עובדתית).

תיבון גם האשים את ראש הממשלה בפגיעה ביחסי החוץ של ישראל. ב'וואלה' הרבו להדהד את מסריו של אובאמה ואנשיו כי נאומו של ראש הממשלה חסר תכלית ואף עלול להוות "בגידה באמון" בין שתי המדינות.

הכתב לענייני ערבים של האתר אבי יששכרוף תהה כיצד יצליחו "לכבות את השריפות שידליק נתניהו" בעקבות הנאום. ב'וואלה' גם הקדישו אייטם מחמיא לנאומו המקביל של הרצוג בעוטף עזה, אף שבדיעבד אפילו הרצוג עצמו הודה כי לא היה מדובר בנאום מוצלח במיוחד.

אף לא אחד מכותבי 'וואלה' הציע זווית חיובית כלפי הנאום, אליו הוזמן ראש הממשלה על ידי חברי קונגרס רפובליקנים ועסק בנושא המהותי ביותר לביטחונה של מדינת ישראל. בתקשורת האמריקנית דווקא ידעו לשבח את הנאום, שהוגדר "מרומם נפש" ב'דה אמריקן אינטרסט'. העיתונים המרכזיים בארה"ב  וול סטריט ג'ורנל ווושינגטון פוסט לא חסכו גם הם מחמאות כלפי נתניהו ואפילו בניו יורק טיימס הפרו-אובמה הודו כי "הקונגרס הפך בעקבות נאומו המרשים של נתניהו לסקפטי יותר" כלפי עסקת הגרעין.

בוואלה, מנגד, הדבר הקרוב ביותר למחמאה היה מאמרו של פרופ' אברהם בן צבי שכינה את הנאום "וירטואוזי" אך קבע בסופו של דבר כי היה חסר תוחלת. סיקור אוהד כבר אמרנו?

סוכת האבלים של התקשורת

הבחירות הסתיימו בניצחון הימין ונתניהו, וב'וואלה' הצטרפו לסוכת האבלים הווירטואלית שהקימו רוב כלי התקשורת הישראלים. הם הדביקו למצביעי הליכוד שמות תואר מזלזלים ("שבטי ישראל") והתגזענו שוב על עובדי כיל, שהחלטתם להמשיך ולהצביע ליכוד תוארה כ"'נקמת 'מנשקי המזוזות והקמעות': הדרום המליך את נתניהו".

במקביל סיקרו ב'וואלה' באהדה את האיומים המופרכים של תושבי תל אביב לרדת מהארץ בעקבות התוצאות ("יום של דיכאון"). הניצחון על קו הסיום, בניגוד לכל הסקרים וההערכות, הושג לפי 'וואלה' בזכות "בליץ הראיונות וקמפיין הגוועאלד" של נתניהו.

הפרשן לענייני ערבים יששכרוף צפה כי גם בזירה הפלסטינית "נתניהו ייאלץ לכבות במהרה את השריפות שהצית", בעוד הכתב המדיני תיבון דווקא הזהיר כי "נתניהו עוד יגלה שהצליח יותר מדי".

ב'וואלה' גם בישרו לקורא הישראלי על אכזבתו של אובאמה מה"הרטוריקה הפלגנית" של ראש הממשלה. הלך הרוח בקרב ישראלים רבים לפיו האופן שבו ראש ממשלת ישראל מנהל את קמפיין הבחירות שלו אינו מעניינו של נשיא ארה"ב לא מצא ביטויו בדיווחים של 'וואלה'.

כחלק מהסיקור האוהד לנתניהו, ב'וואלה' גם לא היססו להעניק במה מכובדת לג'יבריל רג'וב שהצהיר כי "הממשלה החדשה תוביל לעימות" וש"אין עם מי לדבר בירושלים". כלומר, ממשלת נתניהו היא סרבנית השלום, ולא הפלסטינים שדחו פעם אחר פעם את הצעות הפשרה של ישראל וכל הצעה אחרת לתיווך. לראיון עם רג'וב שובצה תמונה בה נראה ראש הממשלה בהבעה זחוחה, על גבול המרושעת.

במסגרת הריאיון המפנק שערכו ב'וואלה' עם רג'וב נשכחה העובדה הפעוטה כי מדובר באויב מר ואכזר שהפר הבטחתו לישראל והפקיר את מדחת יוסוף לדמם למותו באינתיפאדה השניה, כינה את הישראלים "ציונים בני כלבים", שיבח מעשי טרור וייחל להשמדת ישראל בפצצה גרעינית. מסתבר שב'וואלה' יודעים להעניק סיקור אוהד, אבל לא לנתניהו אלא לבכירי הרשות הפלסטינית.

אל מול שיטפון המרירות שפרץ מעורכי וכתבי 'וואלה' ניצב לו מאמר אחד ויחיד שהציג את ניצחונו של נתניהו באור חיובי. האם זהו האקדח המעשן שחיפשה המשטרה?

האופוזיציה האמיתית

במבחן התוצאה, הטענות ל"סיקור אוהד" כלפי נתניהו מתבררות במקרה הטוב כבדיחה. כלי התקשורת בישראל ו'וואלה' בתוכם יכלו דווקא להעביר שיעור או שניים ברזי ה"סיקור אוהד", הכולל לא רק התערבות 'מלמעלה' בתכנים אלא גם כרוך באינטרסים כלכליים מובהקים.

העיתונאית אריאנה מלמד חשפה למשל כיצד בידיעות אחרונות פסלו לה טור נגד ציפי לבני, שבמקרה או לא התייעצה עם המו"ל נוני מוזס לפני שקידמה את חוק ישראל היום. בבחירות האחרונות תועדה הדוברת של בוז'י הרצוג מכתיבה לעורך הראשי של 'ynet' אייטם אוהד למועמד המחנה הציוני.

'ידיעות אחרונות', בניגוד לכל כללי האתיקה העיתונאית, אף נטלו על עצמם בבחירות האחרונות את תפקיד המתווך בין המחנה הציוני ליש עתיד על מנת לתאם עמדות בין הצדדים. אפילו רביב דרוקר, שאינו ידוע באהדתו הרבה לנתניהו, טען כי ידיעות "חצו קווים אדומים" בסיקור העוין לראש הממשלה בבחירות ואף האשים כי מוזס ואנשיו "עשו פשעים נגד העיתונות".

'וואלה' לא היו שונים בהרבה מידיעות אחרונות ומיתר כלי התקשורת שביקשו להמליך את השמאל בבחירות האחרונות. "מכבש הלחצים" של אלוביץ' להטות את הסיקור לטובתו של ראש הממשלה נחל כישלון חרוץ.

הניסיון הנוכחי של התקשורת, השמאל והמשטרה לבודד אירועים נקודתיים וחריגים, בדמות כתבה אוהדת לשרה נתניהו או הזזת אייטם שולי, ולצבוע אותם כ"סיקור אוהד" לנתניהו פשוט חוטא לאמת. אם כל התיק מתבסס על כתבות "אוהדות" דוגמת סיקור ביקורה של שרה נתניהו בתחנת מכבי אש, נראה שמצב החקירה הוא די חלש.
אז כל מי שחושש מסיקור אובייקטיבי של המציאות או חס וחלילה דיווח חיובי על הישגי הממשלה יכול להירגע – התקשורת ממשיכה להיות האופוזיציה המשמעותית ביותר לשלטון הימין.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

91 תגובות למאמר

  1. ביום שישי יוסי ורטר תיאר ב״הארץ״ איך פעלה השיטה בוואלה.

    ״הטיה תקשורתית אינה מתבטאת רק במה שרואה אור, אלא בעיקר במה שאינו מתפרסם. במה שנגנז, מצונזר. הנסתר מן העין מסוכן יותר מן הגלוי. הסיפור הבא על אודות יום אחד בחייו של אתר 'וואלה' מול לשכת ראש הממשלה חמור פי 4000 מסדרת צילומיה הזוהרים של הגברת והטקסטים היחצניים (והלא חתומים) שליוו אותם. זוהי השחיתות העיתונאית בהתגלמותה ובמירעה. לענייננו, זוהי מהות השוחד.

    "הימים ימי ערב בחירות 2015. במרוצת מערכת הבחירות נתניהו שומר על דממה תקשורתית. בשבוע שלפני פתיחת הקלפיות מתגנבת דאגה ללבו. הסקרים הפנימיים שהוא עורך, ואלה שמופיעים בתקשורת החופשית, אינם מנבאים טובות לליכוד. הוא מחליט על שינוי אסטרטגיה. שמונה ימים לפני הבחירות פונה לשכתו לאתר הבית שלו ושל רעייתו בהצעה לראיון.

    "קודם לכן הוא התראיין רק למי שהוא ידע שיתפלשו בעפר רגליו: עודד מנשה, יהורם גאון ודוד בן-בסט. כעת נתניהו מבין כי עליו להרחיב את מנעד החשיפה הציבורית שלו מעבר לבדרנים, זמרים ושדרים חנפים. הוא משוכנע כי אתר החדשות עתיר הגולשים יספק לו את השירות המצופה. הוא ממתין שישלחו אליו מראיין או מראיינת שיעשו לו ריקלין בגב.

    "אלא שמעשה שטן – בדיוק באותו יום הצטרף לתחנה, כמגיש בכיר, העיתונאי והשדר דב גיל-הר שעזב את ערוץ 10 (היום מגיש ב'כאן' וברשת ב'). הוא עולה עם צוות למעון ראש הממשלה בבלפור למשימתו הראשונה. המראיין והראיון מותירים את ראש הממשלה וצוות יועציו חורקים שיניים וסמוקים מכעס. כל השאלות הקשות נשאלו: על יוקר המחיה והדיור, על סגנון החיים הפזרני, הקיפאון המדיני, דו"ח המבקר, תשדיר התעמולה עם עובדי הנמלים וחמאס, פסילת חברי ועדת פרס ישראל ועוד ועוד. נתניהו ציפה לסדרת הרמות להנחתה וקיבל שורת הנחתות.

    "אחר הצהריים חזרו גיל-הר וצוות הצילום וההפקה למערכת 'וואלה' בצפון תל-אביב בציפייה שהתוצרת תעלה בתוך שעה-שעתיים לעמוד הבית. בכל זאת, מדובר היה בהישג: ראיון עיתונאי כהלכתו, לפני כל יתר האתרים, העיתונים, ערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו הארציים. אבל – יוק. חלפו שעות. היום נטה לערוב, הלילה רד, הבוקר הפציע ואין זכר, אין קול ואין עונה. כך חלף לו יום ועוד יום, והראיון עם ראש הממשלה, פחות משבוע לפני בחירות, שכב לו דומם במגירה אינטרנטית כלשהי.

    "אפשר לדמיין מה התרחש באותם ימים בחלונות הגבוהים בקו הלוהט בין הבעלים של 'וואלה' אלוביץ' לנתניהו וחבורת הניר-חפצים שלו, למנכ"ל האתר אילן ישועה. הפקודה הועברה מרחוב בלפור בבירה לצפון תל-אביב, מקום מגורי יו"ר בזק, לפינת הרחובות פנקס ואבן-גבירול בעיר: לא לשדר!

    "בינתיים גברה התבהלה בליכוד ובמעון ראש הממשלה. הסקרים חזו שחורות ומרות. במטה הבחירות בליכוד הוחלט לפרוץ לתקשורת בכל הכוח ולאיים על בוחרי הימין באובדן השלטון אם הם לא ישובו הביתה. ביום חמישי, שישה ימים לפני הבחירות, הזמינה לשכת ראש הממשלה בבהילות את ערוצים 2, 1 ו-10 ופתחה במרתון ראיונות. מ-2 הגיעה יונית לוי, מ-1 יעקב אילון. 10 הציעו את רביב דרוקר. נתניהו פסל והערוץ ויתר. המראיינים ריאיינו, ובמהדורות המרכזיות, ב-20:00, התכוננו לשדר.

    "ב'וואלה' הבינו שזהו, תם המשחק; אי-אפשר לדחות עוד. החומר היה תקוע להם כרסיס בישבן. במסדרונות האתר, בחדרי העורכים, התארגנה התקוממות. ביום חמישי בערב, במקביל לשידורן של מהדורות החדשות בטלוויזיה וכשהגלישה באתר היא מינימלית, הועלה הראיון לעמוד הבית ללא קיצור או עריכה. בכך לא הגיעה הסאגה הפנטסטית הזו לסופה. לאחר כשעה (!) בלבד הראיון הורד מהכותרת הראשית, והחל לזלוג לו במורד האתר מטה-מטה, עד שנקבר היכן שהוא במעמקי העמוד. מאמצי ההסתרה, מקץ ימי הגניזה, נשאו פרי. מעטים נחשפו לו".

    1. וואו. איזה קשקוש. ראש ממשלה מת שיפרסמו ראיון איתו שבוע לפני הבחירות. זה מטיב עימו לקבל חשיפה לא להפך!!
      אני מזמין כל אחד לצפות בראיון http://elections.walla.co.il/item/2837230 הטענה שמדובר בראיון קטסטרופלי לנתניהו – היא כזב מוחלט. נתניהו שידר שיש סכנה למהפך והמריץ את בוחרי הימין להצביע לו ולא למפלגות הימין האחרות – וזו בדיוק הכותרת שניתנה לראיון. וזו בדיוק התוצאה שקרתה, כשביבי שתה לבנט את המנדטים בקשית.

    2. נו… אם זה התאור הפנטסטי ב"הארץ", אז ברור איך צריך להתייחס לעניין…

    3. כלומר, לא היה באמת סיקור אוהד, ו"התמורה" לטענת השמאל היא משהו עמום שקשה מאד עד בלתי אפשרי להוכיח. נשמע כמו סיפור מצוץ שמתאים לשמאל לרוץ איתו לבחירות.
      זה הגיוני שפוליטיקאי ירצה להטות לטובתו סיקור עיתונאי. אין בכך פסול. על כך מתבססות ההדלפות וכנראה מיטב הידיעות "לדברי גורם בכיר" בעיתונות, הגם שחלקן הן פרי דמיונו של הכותב.
      השאלה היא: מדוע מחפש המנגנון השמאלני בנרות את ראש ממשלת הימין, שבסה"כ נהג כמנהג השמאל במשך 70 שנה, ואיש לא יפצה פה על כך??

    4. ובה"ארץ" איך זה עובד?
      ובערוץ 10? בחדשות 2?
      ועל שלל כלי התקשורת של נוני מוזס שהשיטה שם בולטת למרחוק אני מניח שאין אפילה מה להזכיר.

      נא לא להיתמם. לא כולם מטומטמים.

    5. ואריאנה מלמד שהיא שמאלנית בדם עשתה כתבה לא מחמיאה על גברת לבני מיסיס קלין שלך. האישה המושלמת.שאתה עורג לה.
      הכתבה שלה נפסלה ע"י האל שלך נוני נונו זה בסדר? זה במסגרת החוק? זה במסגרת האמת?

      אז הטינופת של השמאל זה כשר בהכשר ב(ד)ג"ץ שלכם.

    6. הכתבה מביאה עובדות – ספירת מאמרים – ואילו אתה מצטט לנו משמועה סיפורי חסמב"ה על כתבות שפרסומן נידחה כביכול מסיבה של לחץ של אינטרסנטים כביכול.

    7. חשוב לציין כי מטרת הסקירה אינה הפרכת טענות ללחצים כאלו ואחרים מצד בעלי ‘וואלה’ לטובת ראש הממשלה, אלא בחינת השאלה האם ללחצים אלו לכאורה היתה השפעה על אופי הסיקור של ראש הממשלה.

      תקראו את זה לאט לאט, חובבי ביבי יקרים. לאט, לאט.
      אולי תבינו את הטענה של הסקירה.

    8. ובהזדמנות זו, הגיע הזמן לפוצץ עוד שקר מתועב של השמאל הגיב:

      כותב ורטר: "השאלות הקשות נשאלו: על יוקר המחיה והדיור, על סגנון החיים הפזרני, הקיפאון המדיני, דו”ח המבקר, תשדיר התעמולה עם עובדי הנמלים וחמאס, פסילת חברי ועדת פרס ישראל ועוד ועוד"

      רבותיי, נא לקרוא את המאמר המבחיל והמסית הבא (וסליחה שאני מגביר בזאת את הרייטינג של אל – ארד):

      https://www.haaretz.co.il/literature/study/.premium-1.2479708

      ובכן, זהו מאמר פרי עטו של הפרופסער אריאל הירשפלד, שנכתב לפני "פסילת חברי ועדת פרס ישראל".
      נו, ותגידו לי אתם – האם לא הייתם פוסלים את הייצור הנאלח, המכנה את ראש ממשלת ישראל "ראש כת השטן", מלשבת בוועדת פרס ישראל. יש לשבח את ראש הממשלה אם אכן פעל להדחת הנ"ל מן הוועדה. יש לגנות כל מי שהסתייג מההתערבות של ראש הממשלה, כולל דוד גרוסמן, וכולל כל חברי הוועדות שהתפטרו בזמנו.
      כמובן, שיטת השמאל היא הסתמכות על הזיכרון הקצר או אי הידיעה של הציבור.
      מי מכם היה מוכן, לאחר קריאת הכתבה, שיצור כזה ישב בוועדה שאתם ממונים עליה, ועוד יחלק פרסים בשמכם ? אף אחד לא קם…

    9. רק מישהו מהשמאל יחשוב שאלה נושאים שביבי לא "מת" להחשף עליהם. זה מה שהבוחרים שלו מצפים ממנו. אבל בעיני השמאל, "אני = אמת וצדק", ולכן הם משוכנעים שזה שהראיון לא פורסם, זה לטובת ביבי..

    10. אחי היקרים, טובת העם והמדינה קודמת לטובתו של ביבי. ישראל היא מדינת חוק ואל לנו לפגוע בזה. בצער רב מי שהיה מנהיג מחנינו האהוב במשך העשור האחרון צריך לפנות את מקומו.
      מחנה הימין רק יפגע עם ביבי ימשיך להיאחז בקרנות המזבח

    11. ב"הארץ" גם כותבים שאנחנו שותים דם של ילדים "פלשתינים".
      אז מה?

    12. איך הם סיקרו את בנט בעקבות הדרישות של הזוג ?

    13. וורטר קודם תטפל בכל חברייך מהשמאל שמקבלים תקשורת מפרגנת ואחר כל תחשוב על הצעד השני שלך והוא התאבדות המונית.בושה

    14. אינני מבין על מה המהומה.
      כתבה אוהדת אסור , וכתבה שוללת מותר ?
      הרי עצם הקיום של "קו מערכת" מעיד על הטיה מכוונת, ומספיק לדעת לאיזה צד שייך התועמלן כדי לדעת איזה סוג הבלים נכתב.
      מלכלכים , ולא רק, על ביבי לפחות 20 שנה, ולאיש אסור להתגונן ? מפגינים בגסות נגד בבלפור נגד ביבי ואסור לו ולשכניו לפעול נגד.. אבל הפגנות נגד בנט השקרן זה אסור
      מתי כתבה שיקרית תהיה פשע ?

  2. אני רק שאלה: נניח שאדון אלוביץ' מורה לאתר "וואללה" לתת סיקור אוהד לנתניהו – מה פלילי בזה? זה האתר שלו שנקנה בכספו, לא?

    הטירוף מתחיל במושכל הראשון" שהעיתונות המגויסת הצליחה לשתול במוחותיהם של הבריות שתפקיד העיתונות להכפיש את נתניהו ולסייע ליריביו הפוליטיים להדיחו, וכי סיקור אוהד לראש הממשלה הוא בהכרח תוצר של שוחד ושחיתות. זו השחיתות האמתית.

    1. אם אתה שואל מה רע בזה, התשובה היא קלה.
      קשה להגדיר מהו סיקור הוגן, ואף אחד לא מסוכל באמת לקבוע מה הוגן ומה לא. על פי כן, הדבר הכי קרוב להוגן זה הסיקור שניתן ע"י עיתונות חופשית מסחרית- כזאת שצריכה למכור עיתונים, להשיג רייטינג וכניסות לאתר.
      השיקול הכלכלי של התקשורת זה מה שגם יקבע את אופי הסיקור.
      על פי החשד (וכנראה גם הראיות) החלטות משרד התקשורת היטיבו עם אלוביץ'. השיקול הכלכלי של וואלה אינו השגת כניסות, אלא השגת הטבות מהממשל.
      הפגיעה באזרח היא כפולה – מצד אחד נמנעות רפורמות שיכסחו לאזרח כסף ומצד שני הסיקור מוטה לטובת מי שיכול לתת את אותן הטבות והתקשורת נפגעת.
      אז נכון שהליכודניקים חושבים שהתקשורת לא הוגנת כלפי ביבי אבל זה סוביקטיבי. צריך לתת לתחרות בין גופי התקשורת להכתיב את אופי הסיקור.

    2. מה שפסול בזה שהוא עושה את זה בעבור בצע כסף. אוהו, ועוד איזה בצע. מיליארד שקל, לא פחות. ומה שעוד יותר פסול הוא שהיחיד שיכול לעשות את זה הוא ראש הממשלה שמינה את עצמו לשר התקשורת, אחרי שהעיף את מנכ"ל המשרד בשיחת טלפון. זאת הבעיה. ברור שלאתר יש את הזכות להיות חיובי , אבל מתוך אהבת אמת, ולא בצע כסף.

    3. אתה כל כך מת להחליף את ביבי בכל מחיר עד שאתה מוכן להאמין שביבי יקח סיכון של שוחד במיליארד שקל עבור כתבה "אוהדת" אחת או אי פרסום ראיון. כנראה שהשנאה לביבי מעוורת אותך.

      ביבי הוא לא טיפש ועשה ביתספר להמון פוליטיקאים ועוד כשהתקשורת נגדו כמעט בכל אתר. הוא לא טיפש ומזמן כבר עבר למדיה החברתית ולא לממוסדת.

      אם יש לך רצון להחליף אותו – לשם כך יש בחירות

  3. הלהיטות להפיל את נתניהו תחשוף את עוותם של גופי השמאל האלימים והאנטידמוקרטיים לכל!
    בסוף נתניהו ישאר וכל הזבל שמסביבו יחקר. כמו שצריך.

    1. אין שום להיטות של המשטרה או מערכת המשפט להפיל את נתניהו. יש להיטות להעניש עבריינים. מה לעשות שנתניהו הוא עבריין לכאורה ומקל ראש בשחיתות באופן די ברור. רק על זה שהוא מינה אסיר משוחרר לשר הוא לא מתאים מבחינתי להיות רוה"מ. שלא לדבר על המתנות שקיבל ושאר הדברים שנמצאים בחקירה.

    2. למשה, "רק על זה שהוא מינה אסיר משוחרר לשר הוא לא מתאים מבחינתי להיות רוה”מ".
      אז לידיעתך מי שהכשירה את שיבתו של דרעי לפוליטיקה היא לא אחרת מאשר טליה ששון חברת מר"צ והיום נשיאת הקרן לישראל חדשה. וזאת בשידור חי בדיון שהתקיים בנושא זה בדיוק. כזכור יאיר לפיד הצהיר שהוא מתנגד לשיבה של עבריין שהורשע לפוליטיקה ישראלית מנגד טליה ששון הצהירה שלדעתה הוא שילם את חובו לציבור ואין להעניש אותו מעבר לכך.
      בנוסף לכך כזכור גם שופטי הבג"צ לא מצאו פסול במינוי דרעי לתפקיד שר ואפילו לתפקיד שר הפנים.
      נא לא לשכוח שהיה זה דרעי בראשות ש"ס שאיפשר לממשלת רבין את העברת הסכמי אוסלו. רבין ואנשי השמאל ידעו לגמול לו יפה על כך ביודעם היטב שמדובר באחד שאפשר לגנוב עימו את הסוסים.

  4. "חשוב לציין כי מטרת הסקירה אינה הפרכת טענות ללחצים כאלו ואחרים מצד בעלי ‘וואלה’ לטובת ראש הממשלה, אלא בחינת השאלה האם ללחצים אלו לכאורה היתה השפעה על אופי הסיקור של ראש הממשלה."
    כל הטיעון כזה,שהוא למעשה לב המאמר מופרך לגמרי. הטענה היא שנתניהו קיבל שוחד מבעלי האתר, לא מהעיתונאים בו. לפיכך השאלה הרלוונטית לצורך העניין היא רק האם בעלי האתר ביצעו פעולות תמורת אותו שוחד לכאורה. אם הם אכן הפעילו כאלה לחצים על עיתונאי האתר, הרי התשובה לשאלה היא חיובית, בלי קשר למה העיתונאים עשו או לא עשו בעקבות אותם לחצים.

    1. והשאלה הכי רלוונטית לצורך העניין היא: אם המערכת היא כה שאפתנית בתחומי היושר והצדק, מדוע אינה פועלת לגילוי האמת בנושא הסיקור התקשורתי של איילת שקד?

      http://www.news1.co.il/Archive/002-D-118475-00.html

      הסיקור התקשורתי של זהבה גלאון בעקבות הקשרים העסקיים בין הבן שלה לבין התקשורת (למשל, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו)?

      https://www.glpr.co.il/blank

      הסיקור התקשורתי של יאיר לפיד?

      https://www.youtube.com/watch?v=A4_3K4jbTO8

      ואפשר עוד להמשיך ולשאול קושיות כאלה עד ליל הסדר.

    2. בעלי האתר יכול להפעיל איזה לחצים שהוא רוצה על אנשיו, זה חוקי לחלוטין. זו החברה שלו והוא יכול לעשות בה כרצונו. בעלי כלי תקשורת הם אלו שקובעים את אופי כלי התקשורת שלהם מה ישודר ומה לא. זה הקנין שלהם ואין בכך כל דבר פסול, מוזר או לא ראוי. מותר אפילו לבעלים לקבוע קו אוהד לשלטון או לבעלי אינטרסים אחרים (גופים עסקים, שותפים ועוד) מתוך ציפיה שהדבר יועיל לו בעתיד. זה לגיטימי לחלוטין ונעשה פעמים רבות כמעט על ידי כל גוף.

      עצם העובדה שאתה טוען שלחץ הבעלים לא נשא פרי מוכיח שהלחץ לא היה אמיתי או רציני. כך שגם לפי טענתך לא בוצעה פעולה של ממש. למעשה אתה גם טוען שאלוביץ לא פעל למען נתניהו. לו היה פועל מען נתניהו בחברה שלו, הקו היה משתנה בצורה ברורה. יתירה מזו סקור הוגן אינו טובת הנאה. זו המצאה חדשה. אין דבר כזה ומעולם לא היה דבר כזה. זו המצאה שהומצאה במיוחד לתיקי נתניהו. אם סקור הוגן הוא טובת הנאה אז סקור עויין הוא סחיטה באיומים. לפי זה כל מי שמנסה לסקר את נתניהו בצורה עוינת מבצע פעולה של סחיטה ויתירה מזו דב גילהר לכאורה ניסה להתערב בבחירות ולהטותן, מדובר בעבירה פלילית. מדוע לא נחקר דב גילהר באזהרה והועמד לדין ? יש לבדוק כל כלי תקשורת וכל ידיעה ולהבין מה האינטרס מאחריה. כשיעשו את זה נדבר. אגב, כל פוליטיקאי שהיה אי פעם ביקש ופעל לקבל סקור אוהד. כל מי שאתה מכיר מהימין ומהשמאל אין אחד שלא.

      עצם הטענה שנתניהו נתן לאלוביץ הטבות של מליארד ש"ח כדי שיכניס תמונות של שרה לעיתון, היא מגוחכת ועלבון לאינטילגנציה. ויתירה מכך, אין לה שום ראיות ולא יכולות להיות לה ראיות.

    3. נסיון עלוב "לחסן" את ההאשמה בפני עובדות פשוטות. אבל כל זה מיותר, כי זו סתם עוד פנטזייה קונספירטורית של השמאל שגם ממנה לא יצא כלום (לא שלא ברור לי שמייד כשזו תיפול, תועלה האשמה נוספת, כפי שקורה כבר כמה שנים. כמה מטומטמים צריכים שמאלנים להיות כדי להאמין להתנהלות הזו, שנים על גבי שנים.

  5. כך פעלה השיטה אליבא דה אלדד יניב:"דרוקר לוחץ בטלוויזיה והיועמ"ש פותח בחקירה".
    (2016).

    באירוח 'בגב האומה' לאלדד יניב שאל אותו ליאור שליין:"למה אתה צריך לעשות כל כך הרבה רעש בטלוויזיה ובפייסבוק ובטוויטר והפגנות כל מוצ"ש? אתה הרי אומר שאתה נלחם בשחיתות כי היית עד לשחיתות ועזרת בעצמך למושחתים – למה אתה לא הולך ומגיש נגד המושחתים תלונה במשטרה?"

    אלדד משיב:"כבר הייתי במשטרה בעניין זה, אבל לא מעניין אותם , כמו שלא מעניין אותם הרבה דברים".
    מדוע לא חוקרים את המשטרה הנוהגת אכיפה סלקטיבית?
    (2018)

  6. עזות מצח ותערובת של חצאי אמיתות,ולזה אתם קוראים אמת. חצופים ומחטיאים.אין בכם אהבת ישראל ולשונכם שקר ורמיה.

    1. אין לנו אהבת ישראל? זאת ממש יציאת השנה. כאילו שלך יש. (ובמקרה שתהית, לא, אהבת לפלסטינים לא נחשבת לאהבת ישראל.)

  7. כל הדוגמאות שנבאת הן לפני שםילבר מונה למכל משרד התקשורת!! הטענה היא שמאז מינויו לאחר הבחירות החל וואלה להציג באור חיובי את המשפחה בתמורה להטבות לבזק. אתה הבאת דוגמאות עד הבחירות ובמהלכן וזה לא רלוונטי לטיעון

    1. אם יש לך דוגמאות שונות לסיקור של וואלה משלוש השנים האחרונות, אנא הביאי אותם. להפריח סיפורים ולטעון טענות, כפי שאת והמגיבים אחרייך עושים, זה הכי קל.

    2. מה את עושה פה? פה זה לא אתר לשמאלנים.? עופי לעיתון הארץ!

    3. י. תמיר
      אתה מוזמן לפנות למשטרה. יש להם כמה עדים מרכזיים, ביניהם עורך האתר בתקופה הרלוונטית.
      כל השאר זה ניחושים, שמוטים פוליטית לצד של האתר המסקר.
      אז לדיוק להפך. לקחת כל מיני דוגמאות לסיקור לא אוהד, כדי לקדם טענה פוליטית, זה הכי קל. להתייחס לראיות אמיתיות, שעולות מהחקירה, זה קשה יותר. בייחוד אם הטענות והעדויות לא ממש מסתדרות עם תפיסת עולמך הפוליטי.

    1. טענות לא מנומקות ולא מגובות בנתונים ובעובדות, כמוהן כנפיחות בטן. ולא, אני לא מתכוון לכתבה, אלא לתגובה שלך.

    2. לשמחתי בדקתי מדגם של 4 ימים את כל הכותרות לכן אני מתבסס על מראה עיניים שקול ואובייקטיבי בניגוד לרבים אחרים הנוקטים עמדה פוליטית ללא בדיקה. אכן הסיקור מוטה בצורה ברורה לחלוטין לטובת נתניהו.גם אותן כתבות התוקפות אותו טורחות למתן ולאזן מייד. טול קורה מבין עינך

    3. לאמנון השקר היא מחלה כרונית. כך גם הקומוניזם. ציין תאריך וכתבה. וואלה הוא אחד האתרים הפועלים באופן מתמיד להפלת נתניהו יחד עם נענע ורק האתר המשוקץ והמתועב וויינט עולה עליהם בשקוץ והתועבה. ציין תאריך וכתבה. כמובן שלא תעשה זאת .

  8. כלומר, נתניהו כל כך כושל שאפילו שוחד ישיר לא עוזר לו להשיג סיקור יותר טוב.

    פאתטי.

    1. כלומר, עם כל התעמולה שמתבצעת נגדו 24/7 יריביו הפוליטיים של נתניהו עדיין מפסידים לו שוב ושוב ושוב.
      אכן פתטי.

  9. השמאל יורה לכל עבר. הנה הכתבה יש בה אלמנטים גיזעניים מלאי שינאה שמזכירים ציטוטים נאצים. ממש כך. השנאה המבעבעת לימין ולשמאל אין לה אח ורע. אבל מה שנחמד שמאשימים את ביבי בפילוג. השמאל אלוף בפילוג וגרוע מכך גורמים לימניים יותר יותר לסלוד ולהכיר יותר את השמאל. זה מה שנקרא גול עצמי. השמאל הרחיק את עצמו מהעם. הפסדתם גם במערכה הזו.

  10. מי דיבר יל מערכת הבחירות. מדברים על זה שהאופן כללי ובכל זמן שאפשר וואלה סיקרו כתבות אוהדות על נתניהן ומשפחתתו

    1. בכתבה לא דיברו על כלום. פשוט הציגו את העובדות. אם יש לך נתונים אחרים, ולא רק שמועות וסברות כרס, אנא ממך הצג אותם. לדבר סתם ולהפריח בדיות כל אחד יכול.
      הנה, אתה עושה את זה יופי.

  11. מה זה משנה
    אם נתניהו הבטיח לאלוביץ' – החלטות רגולטוריות לטובתו
    תמורת סיקור אוהד בוואלה ואלוביץ' הסכים – זה שוחד
    ואם לא – אז גורנישט מניט גורנישט

    1. וגם אם אלוביץ' לא הסכים, נתניהו אשם בהצעת שוחד. ואם אלוביץ הציע ונתניהו לא הסכים, אלוביץ אשם בהצעת שוחד ונתניהו אשם בכך שלא דיווח מיידית.
      שום נתון שעלה לאתר לא רלוונטי. רק מה שקרה במערכת, והאם יצליחו להוכיח הצעת שוחד (שיכול להיות שבכלל לא היתה, אין לי מושג)

  12. נתניהו צריך אויב בשביל שיוכל ללכד את העם ולכן הוא ביקש מאלוביץ שידאג שהסיקור יהיה עוין בצורה מןגזמת, וכך יוכל להאשים את התקשורת ןהדברים האמיתיים שאפשר לתקוף אותו לא יקבלו את ההתייחסות המתאימה, וזה הוא גם סיכם עם אלשיך שידאג, למספיק חומר בשביל להציג את המשטרה כמגמתית

    1. אה, אז עכשיו הטענה היא שנתניהו ממש דרש שכתבי וואלה יתקפו אותו?
      יופי של לוליינות מחשבתית מעוותת. יש לך את זה ביותר מגוחך?

    2. מעיון בתגובות לכתבה, אפשר להגיע לתובנה חשובה אחת עיקרית. שעות אחר הצהריים הוא הזמן בו מרבית אנשי מחנה "רק-לא-ביבי" יוצאים מחוריהם ומתחילים לירות לכל עבר.
      כנראה שלפני זה הם צריכים לישון את שנת היופי שלהם, כדי למנוע מפרצופם ומנפשם להתכער יתר על המידה עקב יתר התחסדות, מוסרנות וגלגול עיניים צדקני.

    3. לג. לוין,

      לא מדויק, זה לא שאנשי מחנה “רק-לא-ביבי” צריכים לישון את שנת היופי שלהם עד הצהריים "כדי למנוע מפרצופם ומנפשם להתכער יתר על המידה עקב יתר התחסדות, מוסרנות וגלגול עיניים צדקני". הם פשוט פטורים מלצאת בבוקר לעבוד לפרנסתם כאחד האדם ופנויים לבקבק את הבקבוקים של שרה ולטחון לנו את המוח עם "שקרניהו נהנתניהו בקבוקיהו", כי יש להם מקורות פרנסה חלופיים:

      http://rotter.net/forum/gil/21181.shtml

  13. חה חה תקענו את ביבי חה חה סוף סוף
    עכשיו נשעבד את כל הגברים ונגנוב מהם מזונות ואת נוזלי הגוף!

  14. כל מי שקרא את המלצות המשטרה בתיקים 1000 ו 2000 מבין שהכל קשקוש.

    וכך גם כאן. מה זה משנה בכלל אם היה רצון של הבעלים לשנות את הקו של האתר השמאלני.
    בזק לא קיבלו שום הטבה מראש הממשלה !
    כל החלטה מגובה בתחשיבים והמלצות של אנשי מקצוע במשרד התקשורת והאוצר.
    ראש ממשלה לא יכול לקבל החלטות כאלה על דעת עצמו גם אם הוא ממש רוצה.
    העניין הכלכלי מאוד מורכב. בדיוק כמו בויכוחים שהיו לפני הרפורמה בסלולאר ובגלל זה העיכובים על פי המלצות אנשי מקצוע.
    רפורמה מהירה מדי יכולה לחסל את בזק ואת תחזוקת התשתית וכולנו נפסיד בסוף.

    אגב, אותו ויכוח יש בטלוויזה. כמה ערוצים יכולים לפעול בישראל ועדיין להרוויח ?
    או כמה עיתונים חינם …
    מעניין ששם ערוץ 2 ועשר התנגדו לכל רפורמה
    ולמעשה סיקור חיובי שנתנו לאנשי שמאל שתמכו בהם עלול להתפרש כשוחד ….

    בכל מקרה, בעניין בזק כל ההחלטות התקבלו על סמך תחשיבים והמלצות של אנשי מקצוע.
    בגלל זה התשקורת והמשטרה לא בודקים את הצד הזה אלא רק את הסיקור
    סתם מנפחים בלון
    רעש וצילצולים שנה שלמה ובסוף כלום ושום דבר.

  15. אנשי "מידה" היקרים (עוד אתר סמולני, יהה), למה ועל מה כל המלל והלהג עם מנכ"ל וואלה בכבודו ובעצמו העיד שקיבל הוראה מבעלי וואלה לסקר באופן חיובי את משפחת נתניהו (כולל הבן), ולא לחוס על אף אחד אחר מהליכוד, וגם להיכנס בכל הכוח בבנט (ובצדק מבחינת נתניהו, את הבחירות הוא ניצח אחרי שהעביר מנדטים מהבית היהודי לליכוד ביום הבחירות עצמו, זוכרים ? הבוחרים עברו מהימין לימין ולא מהשמאל לימין), יש לכם "גרון עמוק" שמעיד על כך, מה יותר מזה ? אתם חושבים שיש בעיה לעשות מניפולציה לעובדות ? תנו לי שעה בארכיון וואלה ואני מוציא לכם מה שאתם רק רוצים. סורי, לא כולם מטומטמים.

    1. "מנכ"ל וואלה בכבודו ובעצמו"? וואלה, צריך מיד לארגן לו שדרוג לתפקיד הסגן של אלוהים. גם ביל קלינטון "בכבודו ובעצמו" העיד: "לא היה לי סקס עם האשה הזאת" (מוניקה לוינסקי):

      https://news.walla.co.il/item/27855

      גם ציפי לבני בכבודה ובעצמה העידה שהיא היתה לוחמת של המוסד:

      https://www.youtube.com/watch?v=ElPkgUJbpx8

      גם אהרון ברק/אהוד ברק בכבודו ובעצמו סותר את ה"ברק" האחר:

      http://cafe.themarker.com/topic/920866/

      אז בוא לא נתרגש מ"כבודם" ומ"עצמם" של כל מיני בעלי אינטרסים.

    2. אינטרסול צודק.
      בוא נאמין לביבי, לו אין אינטרסים.

    3. לא, בוא נאמין ל"אין לי שם", הוא – בטוח שאין לו אינטרסים.

    4. לא אינטרסול לא צודק העובדות צודקות. אם יש למי שהוא ספק שהשמאל חולה במחלה סופנית של שנאה וטמטום הוא מוזמן לבדוק

  16. מחכה לכתבה כזו על התקופה שלאחר הבחירות וממתי שניתנו ההטבות המדוברות.

  17. V15 עסק פיזית בהנהרת הערבים לקלפיות.. כמעט 100% מה תגובות שלי צונזרו ע"י העורך ולא פורסמו בניסיון להגיב על התקפות נגד משפחת נתניהו.. אם WALLA אוהד כך את נתניהו.. נתניהו לא צריך אויבים!!

  18. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעולם לא זכה לסיקור אוהד !

    התקשורת העניקה סיקור אוהד רק ליריביו הפוליטיים .

    בושה וחרפה שהצוות העוסק בחקירה מחפשים מתחת לאדמה ! משהו שיוכלו

    להתלות בו כדי להאשים ראש ממשלה בישראל !!!

  19. מדוייק!

    האתר הזה שוב חושף את האמת ואת מה שכל כלי התקשורת מנסים להסתיר

  20. כל הכתבות שהראת היו עם כתבים, לכל הכתבות יחצ של נתניהו אין כתבים , ויש אותם בהמונים, מלא כתבות על זה שביבי הוא המלך, כמעט תמיד ללא כתב, וזה גם בידיעות וגם במאקו וגם מעריב, כתבות ללא זהות, פרסומת סמוייה לאנשים. אתה כתב , אתה מבין בזה, דבר על עשרות הכתבות שכל יום מתפרסמות בכל האתרים שאין להם כתבים והם ״מאת המערכת״ ורובם מאוד אוהדים כלפי ראש הממשלה

  21. אפשר לינק לאיפה נאמר שפרשת 4000 מתייחסת לתקופת הבחירות ב-2015? כמדומני זאת התקופה היחידה שבדקת. זה חסר כדי להשלים את הפוסט.

  22. מי שבאמת השחית את דרכו תמורת תקשורת אוהדת הוא לא ביבי מול אלוביץ' או מוזס, אלא אלשייך הוא שהשחית את דרכו תמורת תקשורת אוהדת מול כל התקשורת הממסדית מקיר לקיר. חבל שאין במשטרה קצינים עם אשכים מספיק גדולים כדי להעמיד את אלשייך במקום ולהציל את הארגון מהלעג והבוז להם הוא זוכה מהציבור לאחרונה.
    אני מקווה שכאשר יתברר שבאמת אין כלום כי לא היה כלום, כפי שהנני בטוח שאכן יתברר, ירגיש השר ארדן מספיק ביטחון עצמי ומספיק גיבוי ציבורי כדי להעיף את אלשייך המושחת לכל הרוחות והשדים. אבל אני מבין שלזה, ארדן חייב להמתין לסוף המערכה.

  23. הפוך על הפוך. מה טוב לנתניהו? סיקור שלילי. זה משרת את ביסוס תחושת רדיפתו ע"י התקשורת, בתוך קהל היעד שלו. כמה יותר רעה אליו, ככה טוב לו. אם כך זהו אכן סיקור אוהד. יש מצב.

    1. הפוך על הפוך על הפוך. מה טוב לבנץ? הפוך על הפוך. זה משרת את האג'נדה של מחנה רק-לא-ביבי: הכו בנתניהו בשיטת "השקר הגדול". אף פעם אל תיתנו לציבור להירגע. אל תסכימו שיש גם צד חיובי לאויב שלכם. התרכזו בו והאשימו אותו בכל מה שרע. אנשים יאמינו יותר בקלות לשקר גדול מאשר לשקר קטן. ואם תחזרו על השקר מספיק פעמים, במוקדם או במאוחר יאמינו לו. לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את ביבי:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Big_lie

  24. אני מציע לחשוב הפוך, לא רצו לפרסם כי זה ישרת נתניהו
    נקודה למחשבה! נכון?

  25. טימטום של חקירה ממתי עיתון קובע מה יבחר העם אני לא חושב שהעם מטומטם לבחור ראש ממשלה מכתבות בעיתון יש לנו ראש ממשלה מצויין עם קבלות לכל מה שעשה למדינה החל משירותו הצבאי ועד היום והוא ראש ממשלה בזכות ולא בחסד.

    1. תחילת הסוף של עידן ביבי.
      הוא מ-פ-ח-ד. מזיע. בפאניקה.

  26. העובדות מוכיחות שנתניהו הוא ראש הממשלה המושחת ביותר מאז קום המדינה ושום כתבה ממומנת ע"י הליכוד לא תשנה את זה. כדאי שתתאפסו על עצמכם מהר ותחליפו את העבריין מבלפור במנהיג ראוי מהליכוד. ממפלגה שצמחו בה מנהיגים כמו ז'בוטינסקי, בגין, שמיר ושרון נותרתם עם עבריין סדרתי שמהלך עליכם אימה. אולי הגיע הזמן שתגדלו ב***ם, ותוכיחו שיש לכם עמוד שידרה לשם שינוי

  27. אני לא מצביע לביבי כי הוא חלש מול הפלשתינאים, אבל ההאשמות שמנסים להאשים אותו הן הדבר הכי מטומטם ששמעתי כבר הרבה זמן

  28. השאלה היא בכלל לא אם קיבל סיקור אוהד או לא, אלא אם ניסה לקבל תמורת שוחד זה הסיפור בתיק הזה

  29. לא נכון, הרבי מאוד של תגובות הקשורות בנתניהו , עד היום. מדובר על ביקורת בונה ולפעמים פוגעת אבל צודקת

  30. המנוולים בשמאל לא נרגעים, לא יעזור להם! רוב העם אוהב את ביבי, מאמין בו, ורוצה אותו כמנהיג וראש ממשלה
    רוב העם השפוי לא מוכן לקבל משפט שדה מעיתונאים צמאי דם ותליינים בכיכר העיר ובאולפני התשקורת.

    המיעוט הרע הזה מחלישים את המדינה ומפריעים לעבודה התקינה של ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה פה מאז בגין. אותם אנשים רעים בתקשורת בפרקליטות ובשמאל פוגעים קשות במדינה גם בארץ וגם בחו"ל.

    אבל לא יעזור להם! רוב העם לא מאמין לכם ולא קונה ת'סחורה שלכם ההרסנית.

  31. כל התקשורת שמאלנית. אז שיש כתבה אוהדת זה שוחד.

  32. שלום לכם

    מה כולם מיתממים. איך שריקלין אמר ואני מצטטת "החטא הגדול של ביבי הוא שהוא הצליח"
    ועוד איך הצליח. ביבי הוא ראש ממשלה מצוין מה שמבין כל אדם פשוט ברחוב אלא שהשמאל האינטיליגנטי
    מתיימר להבין אחרת כביכול.
    נולדתי בשנת 1951 ואני זוכרת הייתי ילדה ובן גוריון היה זועק מעל בימת הכנסת "בלי חרות ומקי". ועל איזה
    פלגנות מדברים היום? מה בסך הכל ביבי אמר שהערבים נוהרים לקלפי ובצדק. מי רוצה רוב ערבי בכנסת?
    אני זוכרת שבכלי התקשורת לעגו בזו והשפילו את מנחם בגין. יצרו לו תדמית של דיקטטור ששובר שביתות
    בעוד שאת ההפגנות בנמל אשדוד וואדי סליב חיסלו באלימות ע"י השלטון שלא היה כידוע בידי הימין אז .
    התקשורת היתה שופר של מפלגת השלטון בריש גלי. ואף אחד לא ניסה לשנות זאת עד שהגיע המהפך הגדול.
    ביבי מוכשר חכם וחזק גאון פוליטי. אף אחד לא משתווה לו. אנחנו כורתים לעצמנו את הענף שאנו יושבים עליו.
    האמינו לי הערבים בעולם צוחקים ומחכים רק לשעת כושר להשמידנו ואנו עוזרים להם.
    די לצדקנות ולטהרנות!

    1. השקר לא יעזור לשקרנים!!!אני ממצביעי בגין
      הגאים מצביע בגאווה לליכוד החדש. כחול ולבן

  33. תגידו תומכי ליכוד יקרים,
    אתם באמת חושבים שקונים את זה?
    לפחות תזדהו …

  34. נו, אז מה?
    העובדות מדברות בעד עצמן.
    אולי דוקא בגלל זה – הביקורתיות – המגלומן ניסה לשנות משהו בעתון. והצליח במידה מסוימת. אחרת הסיקור היה עוד יותר ביקורתי כלפיו.

  35. לקרוא הכול ואני מבין מעל לכל ספק שאני לא אראה יותר ולא אבדוק באתר וואלה המביא חוסר דיוקים למחביר.

  36. הסיבה שהפסקתי להכנס לאתר וואלה זה כי הם לא הפסיקו להתנגח בראש הממשלה ובבן שלו, שנים אחכ אני מגלה כתב אישום סיקור אוהד בוואלה. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות

  37. האם למישהו היה ספק? לא! כבר 7 שנים מאז 2015 העם רואה! קורא! מבין ויודע מתחת לאיזה עץ צמחו הכתבות האלה והולך לקלפי ושם נתניהו!!!!!. לא יעזור לכם כלום, לא אתם תבחרו את מי שישלוט כאן אלה העם. והוא לא טיפש ולא עיוור ויש לו זיכרון שהולך עד 70 שנה אחורה!!!

  38. ואם כן אז…?
    האם קיים בחוק איסור מפורש על פוליטיקאי להשתמש בשירותים של משרדי יח"צ ותקשורת?

    ומה לגבי סתיו שפיר?
    סתיו שפיר שילמה לאתר Ynet כדי שיפרסמו סיקורים שליליים לנתניהו, לפני הבחירות ב-2015 – כך חשפו בזמנו באתר החשות NRG.
    למה את סתיו שפיר לא מעלים לדין?

    1. צוייק, מגיע לך שאפו ענק על הכתבה הזו, שהיום הפכה לטיעון – וטיעון חזק – של ההגנה במשפט.
      והרי אם כל הלחצים וה"דרישות" הולידו סיקור עויין במובהק, אז איפה פה ההענות? לא כל שכן "הענות החריגה".
      הראשון שזיהה.