ה"ביוגרפיה" של בן כספית: כשגרפומן נתקף באובססיה

רוב האירועים אותם מביא כספית בספר מוצגים במנותק מכל הקשר וללא גילוי נאות. רשימת ההישגים של ראש הממשלה? תחפשו במקום אחר

מציאות הפוכה. בן כספית ובנימין נתניהו | פלאש90

האם הייתם מוכנים לקרוא ביוגרפיה על וינסטון צ'רצ'יל ללא התייחסות לניצחון הענק של בנות הברית במלחמת העולם השנייה ? האם הייתם יכולים לדמיין ביוגרפיה על רונלד רייגן ללא ציון הישגיו אל מול המאבק בברית המועצות? האם הייתן יכולות לקבל ביוגרפיה על מרגרט תאצ'ר ללא ציון הישגיה בהצלת הכלכלה הבריטית? כנראה שלא, אז על מנת להבין עד כמה לקוי ספרו של בן כספית – "נתניהו – ביוגרפיה" – צריך בין השאר לעמוד לא רק על מה שנכתב בו בהטיה קיצונית אלא גם על מה שלא נכתב בו.

כבר בעמודים הראשונים של הספר אנחנו נתקלים בקטע החוטא לאמת אותו ניתן להפריך בקלות.

"כמו תמיד, ביבי החזיק את הקלפים החשובים שלו קרוב לחזה. מקלוקלין לא הגיע למטה הבחירות הרשמי באור יהודה, אלא עבד ממשרד מאולתר במעון ראש הממשלה. שם נתניהו היה מוקף באנשי אמונו: שרה, הבן הבכור יאיר והצוות האסטרטגי הקרוב: מומו פילבר, מקלוקלין, מנהל הקמפיין אהרן שביב, מנהל מטה ההסברה ניר חפץ, האחראי על קמפיין הדיגיטל צוריאל שרון והאסטרטג אבי לרנר. למעט החבורה הזאת, ביבי לא סמך על איש. במרס 2015 בנימין נתניהו היה איש בודד מאוד"

(עמ' 13)

צוריאל שרון, אשר מוזכר בקטע, הבהיר בפוסט בפייסבוק שהדברים שכתב כספית לגביו לא היו מעולם.

איך מצאתי את עצמי בוקר אחד בביוגרפיה על בנימין נתניהו? פוסט פתוח ולא שגרתי עבורי, ממני לעיתונאי בן כספית:אני לא מכיר א…

Posted by ‎צוריאל שרון‎ on Monday, February 5, 2018

סיפורים מהסוג הזה שמביא כספית נפוצים לרוב בספר אלא שלא מעט מהם מובאים במנותק מההקשר ההיסטורי או האקטואלי שכה חשוב להבנתם. חלק אחר מהאירועים בספר מובא בהקשר הסלקטיבי השלילי, אותו כספית בוחר לספר תוך התעלמות ממידע קריטי אשר עשוי לתת לקורא את התמונה המלאה.

כך למשל כותב כספית באופן ביקורתי על התנהלות ראש הממשלה בנושא העיתון 'ישראל היום', אך הוא מעלים מקוראיו את העובדה שבמשך שנים התקשורת בישראל הייתה חד ממדית, מוטה ושללה ממי שאיננה מסכים איתה את האפשרות להביע את דעתו. הוא מתעלם גם מההתנהגות הפשיסטית של לבני, לפיד, כבל ועוזריהם בניסיון לפגוע בעיתון לאחר שהובא קול פטריוטי שריסק את ההגמוניה של השמאל בתקשורת.

כספית גם לא מזכיר למשל את האיתרוג שהעניקה התקשורת לאריאל שרון, את העמידה לצד אולמרט ואת הצביעות שלו בלא מעט נושאים שקשורים לעניין. מה עוד הוא לא הזכיר? שהוא בעצמו הודה שהתקשורת מוטה ושהם סולדים מנתניהו.

רכילות זולה

הנה עוד דוגמא שמופיעה בתחילת הספר ואולי כאן המקום להבהיר אותה מן היסוד. כספית מספר כיצד נולד סרטון "המצביעים הערבים נוהרים בכמויות אל הקלפי", וקובע שמדובר בסרטון הסתה. כספית טוען כי "לנתניהו לא הפריעה העובדה שהוא היה מבוסס על מציאות בדיונית לגמרי", ומוסיף: "באותה שעת בוקר לא הייתה בנמצא שום סטטיסטיקה מבוססת על אחוז הצבעה גבוה במגזר הערבי" (עמ' 14). האמנם?

כל מה שכספית היה צריך לעשות הוא לחקור ולבדוק דיווחים כמו של עמרי נחמיאס ב'וואלה' על "שיעורי הצבעה גבוהים במגזר הערבי" בבוקר יום הבחירות, והוא לא היה היחידי שדיווח. בכתבה דווח כי נכון לשעה 10:00 בבוקר הצביעו 10% מבעלי זכות ההצבעה במגזר הערבי לעומת 3% שהצביעו בשעה זו בבחירות 2013. הוא קיבל את הדיווח מדוברות הרשימה הערבית המשותפת.

ביוגרפיה שנפתחת בשתי טעויות אקוטיות הכוללות אי דיוקים ואי התייחסות עניינית לדברים מעידה יותר מכל על חוסר מהימנותה, וככל שקוראים בספר מבינים שחלק ניכר ממנו, אולי אפילו רובו, מורכב מהשערות ומספקולציות.

כך כותב כספית על סיפור ההיכרות של נתניהו עם אשתו השנייה: "כמו תמיד אצל ביבי, הייתה זו היא שהתחילה איתו, היה זה הוא שהתקשה לסרב". קטע כזה הוא לא יותר מרכילות זולה שחוזרת על עצמה שוב ושוב לכל אורך הספר. מה באמת כספית יודע? התשובה מן הסתם היא כלום.

שרשרת המזון הפוליטית

עוד דוגמא שקרית שחוזרת על עצמה היא הטענה כי נתניהו היה ממובילי ההסתה שקדמה לרצח רבין. כספית מקדיש לה פרק שלם בשם "עת להסית", אלא שהמציאות שוב הפוכה לחלוטין. דוגמאות רבות הסותרות את הטענה השקרית הזו הבאתי בעבר, ויותר מכך – רק לאחרונה פורסם ספרו של העיתונאי ניסים משעל שקבע בפסקנות שנתניהו פעל נגד ההסתה ואפילו לא מעט.

לזכות כספית אפשר להגיד שהספר עצמו מלא בפרטים, אלא שחלק לא מבוטל מהם שקריים, מעוותים, מדומיינים ומומצאים. מה שחסר מאוד בספר, עד כדי כך שהוא לא ראוי לקריאה, היא האמת שכספית מסרב להביא: בעולם הפוליטי קיימת מעיין "שרשרת מזון". יועצים רוצים להפוך לח"כים, ח"כים רוצים להפוך לשרים ושרים רוצים להפוך לראשי ממשלה.

בכל השנים בהן עמד נתניהו בראשות הממשלה, לא מעט שרים הצהירו על כך שהם רוצים להחליף אותו אך הוא נותר פופולארי מאוד. אז איך יצליחו אותם מתחרים להביא לקידומם? ידליפו מידע, לרוב לא אותנטי במלואו – שלא לומר שקרי – כנגד מי שעומד בראש. את זה הקורא כמעט ולא יודע, ובמידע הזה עושה כספית שימוש ציני על אף הבעייתיות שבו.

אך אלה לא החסרונות היחידים בספר. חלק חשוב שחסר בספר הוא הסיפור כיצד בלם נתניהו את טרור אוסלו. כאשר כספית כותב על כהונתו הראשונה של נתניהו הוא משמיט אבן יסוד במדיניות שהוביל : "עקרון ההדדיות" שחיסל כמעט לחלוטין את הטרור.

אובמה ונתניהו | פלאש90

מה עוד חסר? ההישגים של נתניהו כראש ממשלת ישראל אשר מוכיחים כי ישראל של 2018 היא מדינה הרבה יותר מוצלחת מישראל של 2009 – השנה בה חזר נתניהו לשלטון. כך למשל, לא מוזכרת אפילו לא בפסקה אחת כלכלת ישראל שקפצה בשנים אלה 20 מקומות מבחינת התוצר הלאומי הגולמי תוך שהיא עוקפת מדינות כמו בריטניה, יפן וצרפת.

לא מוזכר למשל השינוי שיצר נתניהו במעמדה של ישראל בעולם תוך שהוא מצליח לשרוד שמונה שנים עוינות במיוחד של הנשיא אובמה. לא מוזכרת מהפכת התשתיות המחברת בין המרכז לפריפריה ומושתת על חזונו של נתניהו משנות התשעים. לא מוזכרת גם ההשקעה חסרת התקדים בשילוב האוכלוסייה הערבית בישראל בסך 15 מיליארד שקלים. רשימת ההישגים עוד ארוכה אך נעדרת כמעט לחלוטין מהביוגרפיה הזאת.

אחוזים של אמת

אמנם ישנם בספר כמה פרטים נכונים אבל מה שכספית עושה זה מה שנציגי השמאל ושונאיו של נתניהו עושים תמיד – לוקחים אחוזים בודדים של אמת ומנסים לשכנע אותנו שזו כל האמת. חיפשתי בספר הערות שוליים או הפניות על מנת להבין מהיכן הביא כספית את המידע אך לא מצאתי, ואין זה פלא. כאשר כותבים ביוגרפיה בסגנון אותו כתב כספית הרי שאין כבר למה לצפות.

דבר אחד יש לכספית: המון מזל שהספר יצא לאור בדיוק בתקופה שבה רדיפתו של נתניהו שוברת שיאים חדשים. בספר נותן לנו כספית להבין שנתניהו שעבד את עצמו עבור בעלי ההון משום שהוא היה אמור להיות כמותם, והוא נוגע בענייני המתנות למשל. אלא ששוב, כספית מחסיר מידע קריטי להבנת הנושא.

הוא לא מצטט במלואו את נתניהו שאמר "שמותר לקבל מתנות מחברים" תוך שהוא מסתמך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז מ-2006, שלא לפתוח בחקירה כנגד ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט בעוון אוסף העטים היקר שקיבל כמתנה.

יותר מכך, כספית לא מזכיר אפילו ברמז את העובדה שנגד ראש הממשלה נפתחו 15 חקירות שונות ומשונות שנסתיימו בלא כלום. כספית כמובן מעמיק בנושא החקירות האחרונות כנגד ראש הממשלה, אך הוא לא מביא לידיעת הקורא את האכיפה הבררנית שמונהגת כנגדו, וזה בעצם הכישלון המטאפורי של הספר.

גרוע מכל אלה היא העובדה שכספית מחסיר מקוראיו גילוי נאות. לא רק שהוא לא מספר שקיבל מידע מוטעה לאורך השנים מיריביו של ראש הממשלה ופרסם אותו ללא אחריות ממשית, אלא גם שהוא חבר קרוב של חלק מהם. יותר מכך, הוא היה מעורב עד לשד עצמותיו במה שנקרא פרשת הרפז, אך גם לכך אין  כל אזכור.

"אני חושב שנתניהו מסוכן למדינת ישראל", אמר כספית לפני כמה חודשים בכנס שנערך באילת ודומה כי כל הספר מוקדש רק להצגת התכלית הזאת. לפיכך, יש להתייחס לביוגרפיה שכתב בצורה זהירה, אפילו זהירה מאוד.

מדובר באובססיה חד ממדית וכך יש להבין את הספר הזה. הבעיה של כספית ושל חבריו לדרך היא שהתקשורת לא חד ממדית יותר ולכן את כל מה שהוא כותב ניתן לבדוק וברוב המקרים לסתור. בהקשר הזה אין גם לשכוח שלאחרונה הוא נאלץ להגיע לפשרה על דברים שקריים שכתב נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו: הוא הסכים להתנצל ולשלם לה 50 אלף שקלים כפיצויים. הדברים הללו אומרים דרשני.

בן כספית, 'נתניהו – ביוגרפיה', הוצאת ידיעות אחרונות – ספרי חמד, 2018. 421 עמ'.


המחבר הוא מנהל אגף הסברה וקשרי חוץ של תנועת הליכוד והיה חלק ממטה ההסברה של הליכוד בבחירות האחרונות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

50 תגובות למאמר

  1. כדאי לשים לב שבן כספית, שהוא עיתונאי של "מעריב", מפרסם את הספר שלו בהוצאת "ידיעות אחרונות". כלומר, המטרה של הדחת נתניהו מהשלטון ושל דחיקת הימין לאופוזיציה גוברת אפילו על התחרות בין שני העיתונים. אני לא זוכר מקרה אחד של עיתונאי פעיל באחד משני העיתונים שפרסם ספר בהוצאת הספרים של העיתון המתחרה. יש להניח שמאחורי בן כספית עומדים כוחות גדולים אפילו יותר מידיעות אחרונות ומעריב:

    http://rotter.net/forum/scoops1/451094.shtml

    http://rotter.net/forum/scoops1/421299.shtml

    1. כספית הוא שמאלן שאולי לא קיצוני אבל הוא אוהב אובססיבי לגבי נתניהו כמו דרוקר. וכמו דרוקר הוא רוב בקרב העיתונאים ומיעוט בציבור. באותה מידה נכתב ואפשר להמשיך לכתוב לגלות פרטים על האלכוהוליזם של רבין ושרשרת הקריסות הנפשיות וההתמוטטויות שלו ועל הטבח שביצע בנוסעי אלטלנה.

    2. למה להתעלם מהעובדה שבן כספית כשכר על פעילותו נגד נתניהו קיבל את פרס ישראל לעתונות. אז מה אומר על פרס ישראל? הכל! ובעיקר שפרס ישראל הוא פרס מיותר ומושחת. פרס שניתן על ידי ממשלה מאפיין ארצות בולשביקיות. בברית המועצות היה פרס סטכנובייץ לפועל המוכשר. אין בארצות חופשית פרס ממשלתי. הבעיה שכל שר הממונה על הפרס היום בנט, לא מוכן לוותר על האשליה שהנה ניתן לו מכשיר המקנה לו כח ושררה. והוא מסרב להבין שזהו דמיון לא הוא מפעיל הוא מופעל.

    3. בן כספית שמאלן? איזה קשקוש מניפולטיבי. כספית הוא איש ימין ולא פעם אמר שהיה מצביע ליכוד לולא ביבי עמד בראשו.
      אצלכם, ימנים מניפולטיבים, כל מבקר ולו הקטן ביותר לביבי, מתויג ישר כשמאלן.

    4. כספית כותב כאילו נוני מממן אותו לכן נח יותר הוצאת ידיעות.

  2. כספית נמצא אשם בדין וחוייב לשלם 50 אלף שקל וחוייב להתנצל בפני הגב' נתניהו. ובמילים אחרות כספית הוא עיתונאי רכלן נוכל וגוזמאי שניתפס עם המכנסיים למטה.

  3. כתבה מצויינת.
    רק אעיר על פרט אחד: קשה לי להאמין שעיתוי הוצאת הספר הזה נפלה ב'מקרה' או 'למזלו של כספית' בתקופה זו.
    התקופה הנוכחית היא מטורפת בכל קנה מידה. מחד, מתרחשת כאן אחת הרדיפות המושחתות ביותר בתולדות המדינה שלנו. מתנהל טרור יומיומי המופנה כנגד המנהיג השורד ביותר שקם למחנה הלאומי. הוא מתנהל בשיתוף פעולה בין אופוזיציה פוליטת, חונטה של תקשורת שכופה עצמה על הציבור וכמויות של פקידים במגזר הציבורי, ממערכת המשפט והפרקליטות, חוקרי צמרת במשטרה במועצת הכבלים וכמעט בכל גוף אפשרי בעל משמעות שלטונית. מדובר באנשים שאוכלים את כספי המיסים של כולנו, ומשתמשים בתפקידם להשלטת האג'נדה הפוליטית של המיעוט על הרוב,תוך הפרת אמונים ומעילה בתפקיד.
    המצאות הזו לא חדשה לגמרי, היא כבר היתה בימי המערך האפלים. בתקופת הפנקסים האדומים והש. ב. שנגזר מאחיו הגדול הקומוניסטי.
    הטירוף של היום הוא שאנשים כבר חשופים, רוב העם המפוכח כבר מודע לפוליטיזטיה של המערכות ה'ציבוריות' והוא מואס בהם. זה לא מפריע לפקידים לשבור שיאים של של קנוניה ולהציג את המניעים הפולטיים שלהם במלא כיעורם.
    הם מנותקים מהמציאות, מנותקים מזעם הציבור. הם חיים באותה בועה בה חיה התקשורת של ארה"ב ערב עליית טראמפ. הם סומכים על שטיפת המוח שהם עושים לציבור ברדיו ובערוצי הטלוויזיה. אבל יותר ויותר אנשים נגעלים ונוטשים את התקשורת.
    בן כספית ממש לא מופיע כאן במקרה. הוא בא להשלים את הפאזל. להכניס את הקורא לאותה אשליה שהוא מקבל בתקשורת.
    אנשים חיים את העתיד, לאור הלמידה של העבר והווה.
    מה שיש כאן זה ניסיון נואל של שכתוב הסטוריה ממדרגה ראשונה.
    הוא לא היחיד, יש הרבה שעומדים מאחוריו, הם מייחלים לשוב ולשלוט בנישה היחידה שנבחרת ישירות על ידי הציבור. הם עובדים קשה מאוד לנווט את ההשקפה הציבורית כרצונם. אבל העם כבר סימן אותם.

  4. חבל שהכותב שכח להזכיר במסגרת הישגיו הגדולים של נתניהו,את הקמת גדר ההפרדה בגבול מצריים,שמנעה בהצלחה את הפיכת ישראל ל"מדינת כל מסתנניה". "העיתונאי" בן-כזבית,מתחרה בקרב קשה וצמוד עם "העיתונאי" אמנון(האתרוגן) אברמוביץ,על התואר הפוליטרוק מספר אחד בתשקורת הישראלית. בעצם גם אהרון ברנע נותן לו קרב קשה. עם ישראל עדיין מחכה בקוצר רוח להתנצלות של השקרן כספית בפני המשנה בדימוס לנשיא העליון,השופט תאודור אור,על עלילת הדם שרקח נגדו,תוך "הסתמכות" על מסמכים מזויפים שקיבל מעבריין,עלילה שקרית שהופרכה ע"י חקירה מהירה.

    1. הגדר אינה הצלחה אלא כישלון יקר – גדר לא שווה בלי הנכונות להגן עליה באש
      לפני הגדר לא הסתננו בגלל נוהל "החזרה חמה" שאפשר להחזיר מסתננים למצריים, ובג"ץ ביטל נוהל זה, ובהמשך, חיילי צה"ל היו מסיעים המסתננים לבאר שבע.
      כרגע מי ששומר על הגדר הם שילטונות מיצרים שיורים במיתקרבים אליה. מירדן לא מסתננים גם בלי גדר.
      זרם ההסתננות הפך לשיטפון שנתיים לפני קום הגדר, ונתניהו נתן לשר הבטחון – אהוד ברק – לא לעשות כלום. אילו הממשלה היתה מזיזה עצמה בזמן, היו בארץ פחות 50000 מסתננים.

    2. לדן –
      הגדר כל כך לא עובדת, עד שמאז בנייתה נפסק זרם המסתננים לחלוטין.
      ובאשר למסתננים שנכנסו, רבים כבר סולקו, ובימים אלה ממש נעשות פעולות נמרצות לסילוק יתרתם. יש לך שלושה ניחושים מי אחראי לסילוק הזה. (רמז, זה לא ברק ואפילו לא שופטי הבג"צ.)

  5. כמה נקודות אור מעברו העיתונאי המפואר של בן כספית:
    ב 1999 הוא פרסם סיפור בדוי על השופט העליון תאודור אור, לפיו השופט קיבל שוחד מיני. מהר מאד הסתבר שכל הסיפור אינו אלא בדותא שמכר לו עבריין סוג ג',
    באמצע שנות התשעים הוא הוציא ביוגרפיה של אהוד ברק, שכולה ליקוק והתרפסות בסגנון כתבי החצר של קים איל סונג. זה לא הפריע לו כמה שנים אחר כך להפוך לשונא של ברק.
    הוא נאלץ להתנצל (וגם לשלם בחלק מהמקרים) יותר מעשר פעמים על פרסומים שלו שהתבררו כחסרי קשר למציאות.
    בקיצור, בכל מקום נורמלי אדם כזה היה עוסק היום לפרנסתו בכל מיני עניינים, אבל בטח שלא בעיתונאות.

  6. אני לא מבין למה כספית התעלם מההישגים הכבירים של ביבי בשחרור רוצחים עם דם יהודי על הידיים והקפאות בנייה ותשלום פיצויים לבני משפחות מחבלי המרמרה ובירדן תוך התנצלות והתרפסות לארודוואן הנבלה והמלך הירדני איך כספית לא הזכיא את הויתור הגדול שביבי עשה על ריבונות בהר הבית ותמך בהתנתקות . איך אפשר לשכוח שביבי המליך את החמאס כריבון בעזה איך הואנשכח שבניגוד לבגין שהפציץ כור בעירק עם מטוסים הוא ניסה להשמיד כור גרעיני עם תוש ופלקט איך שכח שביבי הכיר בזכותו של עם מומצא למדינה ששמה יהיה פלסתין בגבולות 67 עפ"י מתווה סעודי שירושלים מחולקת איך שכח מר כספית שביבי הציע שיהודיםציחיו תחת ריבונות פלסתינית . . ביבי איש שמאל שיושב על כיסא ימני מדבר לימין ועושה שמאל . מי שרוצה לענות לי מוזמן רק שלא ינסו לטשטש עובדות הסטוריות . ביבי איש שמאל .sharlo

    1. מהנחיות הקרן החדשה לישראל לטוקבקיסטים שלה: הכו בנתניהו והחלישו את מדינת היהודים. לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את ביבי. והכי טוב – תתחזו לאנשי ימין כשאתם מטקבקים (כדי שהימנים הטיפשים לא יבינו שאתם פועלים מטעם יריבי מדינת היהודים). שמענו עליכם, נביאי הזעם המתחפשים ל"ימין אמיתי", המציגים את נתניהו כאויב ישראל ואת המדיניות המחושבת שלו כאסון – כדי לדחוף אותנו להצביע למשה פייגלין, ברוך מרזל, איתמר בן-גביר ושאר תואמי אבישי רביב, ולתת לממשלת אוסלו ב' את השלטון.

    2. לא אתווכח אתך על העובדות ההיסטוריות, למרות שבחרת משום מה להציג רק חלק קטן ומסוים מאוד שלהן. הרשה לי רק לשאול אותך שאלה אחת קטנה – אם ביבי הוא כזה שמאלן, אז מדוע כל מחנה השמאל כל כך מתנגד לו, מתעב אותו ועושה כל דבר אפשרי להפלתו?

    1. חבל שאנשים תומכים בראש ממשלה ששחיתות היא לגיטימית מבחינתו וששם את טובתו לפני טובת המדינה. אם טובת המדינה תדרוש מהלך שיסכן אותו פוליטית כמו למשל פתיחה במלחמה או חתימת הסכם שלום אני לא בטוח שהוא יעדיף את טובת המדינה. יותר מידי לשוב לו הכסא.

    2. למגיב הגנב, שהכובע בוער על ראשו –
      ואתרי 'הארץ', ynet ורבים אחרים הם במובהק למען סילוק נתניהו מן השלטון. אז מה? אסור שיהיה גם קול אחר בתקשורת המקוונת?
      אבל בעצם למה אני שואל אותך? הרי מבחינתך ברור שזה אסור…

      ולמגיב משה רבנו –
      חבל שאנשים תומכים במועמד לראשות הממשלה כמו יאיר לפיד, ששחיתות היא לגיטימית מבחינתו וששם את טובתו לפני טובת המדינה. אם טובת המדינה תדרוש מהלך שיסכן את לפיד פוליטית כמו למשל פתיחה במלחמה או חתימת הסכם שלום אני ממש בטוח שהוא לא יעדיף את טובת המדינה. יותר מידי חשוב לו הכיסא.
      נו נביאנו הדגול, אתה רואה? כל מצב ניתן לבחינה ולניתוח משני הצדדים.

    3. ביבי עדיף על ציפי/אבי וכל היתר

    4. עיתון הארץ הוא במובהק למען רוב המחבלים. אני מודה שלא כולם עד האחרון אבל שמונים אחוז לפחות כן. אם חייל יוצא חי והמחבל מת אז עיתון הארץ במובהק למען ולטובת המחבל.

  7. מצטער לאכזב אותך אבל אני כן קראתי את הספר וכספית כן מזכיר את הדברים הטובים שנתניהו עשה בחייו.

  8. המחבר, מנהל אגף הסברה וקשרי חוץ של תנועת הליכוד!!! גם הוא לא נחשב לכותב אובייקטיבי במיוחד. הוא מתלונן על שבן כספית תאר אותו כ"אחראי על קמפיין הדיגיטל צוריאל שרון", בעוד הוא עצמו כותב שהיה "אני מסתפק בקרדיט על האחריות האדירה שקיבלתי בניהול התוכן של קמפיין המסרונים…תחת שלמה פילבר". ממש אי דיוק מקוממם מצד בן כספית.

    1. כן, וזה אי הדיוק היחיד בספר, נכון? בכל השאר כספית מדייק כהרגלו, כן? טוב זה ברור. הרי כספית ידוע כאיש אמת ויושר. למעשה, כספית כל כך הגון וישר, עד שהיושר שלו כבר עלה לו בהפסד של תביעת דיבה אחת לפחות. והתביעות הבאות ללא ספק כבר בדרך. וסביר להניח שגם בהן איש האמת והיושר הזה יפסיד, ובית המשפט יזרוק אותו ואת "האמת" שלו מכל המדרגות.

  9. למי אכפת מביבי, הוא פאסה. הוא החדשות של אתמול.

    1. לכספית אכפת מביבי. עד כדי כך אכפת לו, שהוא טרח והמציא על ביבי בדיות וכזבים שממלאים ספר שלם. אם יש לך טענות ומענות, תתלונן בפני כספית.

    2. למי איכפת ממך ומשכמותך? אתם כולכם פאסה. שמאלנים הזויים ומטומטמים כהגדרת השוטר החוקר ההוא הגיב:

      מי אתה ולמי איכפת מה אתה חושב על נתניהו?

  10. סתם שמאלן מורעל ואובססיוי. לא הייתי מבזבז את זמני על הכתבים שלו

  11. בן כספית הוא עוד מטומטם והזוי עם פרצוף מכוער של כלב תקיפה הגיב:

    למה מייחסים לו חשיבות בכלל לטמטום הזה?

    בן אדם כלום מלא שינאה וקצף יוצא לו מהשפתיים. כשאני רואה את שמו ככותב מאמר או דעה כלשהי זה מיד לעבור הלאה.

    את מי הוא מעניין ומדוע?

  12. אולי תכתוב על היתרונות של ביבי?על מכירת הגז שלנו כדי שטייקוניו יתעשרו עוד יותר, על הרפואה הציבורית שמצבה נואש, על החינוך שאנחנו מתגאים בו למרות שמיקומינו בארון המדינות המפותחות, בחקלאות שנגמרת לטובת היבואנים מחו'ל, על עיירות הפיתוח שבמשך כל 4תקופות כהונתו לא התפתחו בכלל, על אאש ממשלת הודו שכל כך שמח לביקורו של ביבי ומיד שטף את כל הבטחותיו בביקור אצל אבו מאזן, מצבינו הנפלא באירופה אך הרוב מתביעים נגדינו באומ. וכו'

    1. היתרונות כלומר ההישגים של נתניהו ומה הוא עשה למען ישראל מופיעים…. לא תאמין… בדו"ח השנתי של כתב העת היוקרתי הבריטי "אקונומיסט". לאו דווקא מאוהדי ישראל אבל כזה שיודע להתייחס לעובדות כמו שהן בניגוד לשורה של גופים ישראלים שמסדרים את הנתונים על פי האג'נדה הפוליטית שלהם.
      מדובר בדו"ח המסכם בכל סוף שנה את מצבן הכלכלי של המדינות. ואתה מוזמן לעיין. ואם תעשה כן תתפלא לדעת לאיזה הישגים הצעיד נתניהו את המשק הישראלי בין השנים 2009-2018. ישראל המדינה הקטנטנה שקשה למצוא אותה על המפה עקפה תחת הנהגתו מעצמות כמו צרפת, בריטניה, יפן… שלא לדבר על שורה ארוכה של מדינות OECD.
      אגב, על הרפואה הציבורית בישראל קיבלנו רק סופרלטיבים מן המשלחת שהגיעה מהאיחוד האירופי כדי לבחון אותה
      החינוך זוכה לתקציב הגבוה מהתקציב הביטחוני ומסתבר שמשכורות המורים בישראל גבוהות יותר מעמיתיהם ברוב מדינות ה-OECD בהתחשב בכמות שעות העבודה ואפילו הישגי התלמידים השתפרו בתקופת בנט כשר החינוך.
      באשר לחקלאות יש מה לעשות, אבל אם תגיע למשל לניו יורק תגלה שהיבוא של מוצרי מזון שהם מייבאים הוא הרבה יותר גדול מאשר בישראל וזה מחייב את החקלאים בארה"ב לעמוד בתחרות קשה להתייעל ולהשתפר. אולי הגיע הזמן להבין שמשק כלכלי חופשי ופתוח ולא כזה המפוקח מלמעלה בנוסח בולשביקי עובד הרבה יותר טוב עבור האזרח כי זה מה שמוריד את המחירים.
      עיירות הפיתוח ברובן כבר התפתחו ולא עוד "עיירות": שדרות כמשל, היא עיר ואם בישראל. והיא לא לבד. בדיוק ההפך מטענתך.
      אז כן מדובר בהישגם כבירים וזה בדיוק מה שמעביר את אנשי השמאל על דעתם ותגובתך היא ההוכחה

  13. תודה על הדברים החשובים.
    אני מקווה שתמשיך לעסוק ולהאיר את עינינו.
    אני מצידי אקפיד לפקוד את האתר מידי יום.

  14. איזה הישגים בדיוק??? די, תהיו אובייקטיביים לפחות בזה. מעמד בינלאומי? בדיחה! מצב כלכלי? בדיחה! ראו מדד הנדל"ן לדוגמא. זוגות צעירים גרים אצל הוריהם. ההון נשחק עד דק. כולם ממונפים כמו מטורפים. הכל בלוף!יש גבול למחזות העוועים ולמצג השווא. ביבי ומרעיו בונים ומתקיימים בבורותכם.

  15. יופי אז תכתוב ביוגרפיה נוספת,ביבי ישמח

  16. סליחה, למה זה טוב?
    למה 'מידה' צריך לפרסם את הכתבה הזאת?
    מה העיתונות המתגוננת הזאת?
    בן כספית פרסם ספר חדש על ביבי. אוי, אוי, אוי, אז פרסם. מה השתנה?
    הוא ישכנע את המשוכנעים ורוב עם ישראל לא ידע (אם או בלי כתבות כאלו) שבכלל יצא הספר ובבחירות הבאות ביבי שוב יבחר.
    אנחנו מספיק חזקים כדי להניח לספר לעבור בסך בלי לנבוח עליו. אפשר להירגע.

  17. יש דבר אחד שלא טעון הוכחה כי בן כספית מודה בו, והיא האובססיה החולנית שלו כלפי ביבי, האירוניה היא שאלמלא ביבי אותו הוא שונא, הוא היה נחשב לאחרון הבדאים והכזבנים לעיתונאי בלתי חשוב וכו.
    הטפילות שלו לביבי מזכירה חיות נחותות שחיות בזכות היותן טפיל, ככול שהן מזיקות הן חייבות את קיומן לאותו גוף שבזכות קיומו החיים שלהם אפשריים. למרות שבעצם ההיטפלות והטפיליות הן מנסות לחסל את הדבר עליו מושתת צורת חייהן הטפילית.
    האובססיה של החולה כספית זקוקה למישהו אליו הוא יוכל להיטפל, אם מחר ביבי יפרוש, יבוא גורם אחר, אליו הטפיל יצמד, וינוק ממנו את החיים שבזכותם הוא קיים, הקרציה שבו כל כך בלתי נשלטת שגם המשל על העקרב, לא יספיק לתאר את כספית בכל זאת העקרב הוא חיה בזכות עצמה, כספית אינו עיתונאי בזכות עצמו, כל קיומו הוא בטפילות החולנית שלו כלפי אנשים שעשו משהו בחייהם.

  18. אין כאן שום העלמות ושום אי הזכרות של דברים דמיוניים שמעולם לא ממש התרחשו, שקיומם המעוות והשקרי נטוע עמוק במוחם של המעריצים והתומכים בלבד. לנתניהו לא היו שום השגים או פעולות חשובות עבור מדינת ישראל למעט ייצוגה הבינלאומי והרבה מלל, כיאה לשגריר או נציג באו"ם. הוא לא עשה כלום לא עושה כלום ולא יעשה כלום למעט דיבורים, התרברבות בדברים שאינם שלו וכמובן, הסתה והשמצות ופעולות שונות להבטחת המשך הישארותו בשלטון.
    נ ק ו ד ה.

    1. ההישג העיקרי של יצחק רבין היו "קורבנות השלום" והירי על נוסעי אלטלנה. היה איש צבא בינוני עם בעיות התנהגות ושגריר בינוני מינוס בוושינגטון.

  19. לא הצלחתם ללכלך על בן כספית, להיפך מבחינתי הכל אמת, ונתניהו בעיני מושחת המושחתים, גנב ראש הגנבים שכמוהו לא היה ראש ממשלה בישראל.

  20. השנאה לנתניהו היא הדלק. של בו כספית,הוא עוסק רק. בו, זו בושה להוצאת הספרים של ידיעות שהותירו ספר רכילות שקרי בתת רמה כזו

  21. בן כזבית !!!

    אני בטוח שאבא של בן כספית מתבייש באובססיה החולנית של בן כספית נגד בנימין נתניהו !

    בן כספית הוא אדם אומלל אשר שונא את נתניהו ולכן יעשה הכל כדי להשחיר ולהשמיץ את נתניהו !!!

    בן כספית = עיתונאי קטנטן תרתי משמע !!!

  22. הבעיה איננה עיתונאי כזה או אחר. יש לאפשר לעוד כלי תקשורת לקום ולהביע דעה. מי שרוצה דוגמא לעיתונות אנטי ממסדית שיקרא את העולם הזה ויבדוק מה עשה בזמנו איסר הראל

    1. באיחור קראתי את מאמרו של אלי חזן. לא קראתי את ספרו של בן כספית כי אני מתקשה להאמין שכתב על נתניהו בהגינות. זו רק השערתי עקב קריאת רשימותיו ב"מעריב", שני עמודים שבועיים, לא פחות, שבהם הוא מגדף את נתניהו. את בני משפחת נתניהו הוא מכנה, לעתים, בכינויים מלגלגים. כמובן, זו זכותו, זו דעתו של בן כספית. עקב סגנונו ברשימותיו אני מטיל ספק, כאמור, בתוכן הוגן של הספר שכתב מחברו.

  23. מי קבע שניסים מישעל דובר אמת או ההסתמכות על דיווח בוואלה על אחוזי הצבעב גסובים עחסית לשעות הבוקר מאששים את התענה על נתוני אמת ..ומצדיקים את האמירה על הערבים הנוהרים..קישקוק.קשה לספר דברים טובים שאינם ניתנים לקימוט. ולא תמיד הם כונים לצורך לספר סיפור בסופו של דבר זהו סיפור לא צילום מציאות
    ת