מארגן טקס הזיכרון האלטרנטיבי: "אין הבדל בין המחבל המתאבד שרצח את בתי לטייס"

מנכ"ל 'פורום המשפחות השכולות' רמי אלחנן ל'מידה': "לרוצח של הבת שלי לפחות היתה ההגינות להרוג את עצמו. היא נהרגה כי אנחנו כובשים עם אחר"

"בגין ושמיר לא היו טרוריסטים?". רמי אלחנן | צילום מסך

'פורום משפחות שכולות', אחד משני הארגונים שהיו אמונים על ארגון טקס הזיכרון "האלטרנטיבי" שנערך לפני כשבועיים, מתעלם במכוון מטרור ערבי, משווה בין לוחמי צה"ל לטרוריסטים ומעניק לגיטימציה לקידוש זכרם של מחבלים.

"אני לא רואה הבדל בין הטייס שמפיל פצצה בעזה לבין המחבל שהרג את הבת שלי", אומר ל'מידה' רמי אלחנן, מנכ"ל שותף של הפורום. אלחנן איבד את בתו סמדר ז"ל בפיגוע התאבדות משולב שביצעו שלושה מחבלים פלסטינים במדרחוב בן יהודה בירושלים בספטמבר 1997. בפיגוע נרצחו חמישה ישראלים, ולמעלה ממאה נפצעו. "הבת שלי נרצחה בגלל שאנחנו כובשים ויושבים על הצוואר של עם אחר", אומר אלחנן.

אלחנן משווה את הפיגוע בו נרצחה בתו למותה של הילדה הפלסטינית עביר אראמין ב-2007 מירי ישראלי. אראמין נקלעה לעימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון באזור ענאתה ונהרגה מפגיעת כדור גומי. התיק נסגר מחוסר ראיות אך בית המשפט הורה למדינה לפצות את המשפחה תוך קביעה כי הירי נעשה "ברשלנות".

לדברי אלחנן, בעוד שהמחבל המתאבד שרצח את בתו היה "הגון מספיק כדי להרוג את עצמו", שוטר מג"ב שהרג בשוגג את הילדה הפלסטינית "בילה באותו ערב בדיסקוטק ולא עמד לדין". אלחנן גם מכנה את לוחם מג"ב "רוצח".

במהלך השיחה עם 'מידה' ערך מנכ"ל 'פורום משפחות שכולות' גם השוואה בין מחבלים פלסטינים לראשי ממשלה ישראלים ולוחמי המחתרות לשעבר. "מנחם בגין ויצחק שמיר לא היו טרוריסטים? עולי הגרדום לא הרגו ערבים חפים מפשע?", תהה אלחנן.

לפי מכון המחקר NGO  מוניטור בשש השנים האחרונות קיבל 'פורום משפחות שכולות' למעלה מ-6 מיליון שקלים מישויות זרות כמו האיחוד האירופי, גרמניה, הולנד וארה"ב, אשר מהווים למעלה ממחצית מתקציב הארגון. בשנים 2016-2015 זכה הפורום גם לתרומות של כ-80 אלף שקלים מהקרן לישראל חדשה.

מסרבים למסור שמות המשפחות הפלסטיניות בטקס

בטקס שנערך ביום הזיכרון האחרון נטלו חלק תשעים מוזמנים המתגוררים ברשות הפלסטינית, אך ב'פורום המשפחות השכולות' סירבו למסור את שמותיהם. "אנחנו לא רוצים לפגוע בפרטיות של חברי הפורום", נאמר לנו בשיחה עם עובדת הארגון. המנכ"ל אלחנן הוסיף: "למיטב ידיעתי הפלסטינים שהשתתפו בטקס או בני משפחותיהם לא מעורבים בטרור אבל האמת שזה לא מעניין אותי. לכולנו יש דם על הידיים גם לי לעצמי".

בפוסט בפייסבוק הודו בפורום כי "אנחנו מעדיפים שלא להיכנס להבחנות מי מחבל ומי לא" והוסיפו כי "נקבל כל בן משפחה של כל הרוג/ה – בתנאי שיתנערו לחלוטין מאלימות ויפעלו לפיוס".

בארגון למעשה נמנעים לחלוטין מהבחנה מוסרית בין מדינת ישראל לארגוני הטרור הפלסטינים, הרוצחים תינוקות וילדים ישראלים בדם קר ומצהירים בגאווה על רצונם לבצע טיהור אתני ביהודי ישראל, אם לא בכלל היהודים בעולם.

בפורום גם טוענים כי "אין חברי פורום פלסטינים שהינם בני משפחה של מחבלים", אך בדיקה שערך בשנה שעברה אתר 'פרספקטיבה' מלמדת כי לא פחות משליש מהפלסטינים שזוכים להנצחה באתר האינטרנט של הפורום עסקו בטרור. שניים מהם אף מחבלים עם דם על הידיים שהיו מעורבים בתכנון והוצאה לפועל של פיגועי התאבדות, בכלל זה הפיגוע בנתניה ב-2002 בו נרצחו צעיר ישראלי בן 27 ותינוקת בת עשרה חודשים.

כאמור, מעורבותם של בני משפחה של חברי הפורום בטרור אינה מופיעה באתר הארגון. למנכ"ל אלחנן היתה סיבה מקורית מדוע הושמטו עובדות אלו: לטענתו מדובר במידע "לא רלוונטי. אנחנו לא בודקים בציציות של אנשים מה הם היו, אלא מה הם יהיו". גילי מייזלר, אחראי המדיה של הפורום, קבל בפנינו על "ההתעקשות להיתפס דווקא לסיפור" של המחבלים שרצחו אזרחים ישראלים.

דברים אלה נוגדים כאמור את ההצהרה של הפורום כי "אין חברי פורום פלסטינים שהינם בני משפחה של מחבלים".

"לא נוותר עד שנחסל את האויב הציוני"

בטקס שנערך לפני כשבועיים נאמו גם כן בני משפחות של הרוגים שייתכן והיו מעורבים בפעולות אלימות נגד ישראל. אחד הנואמים היה ג'יהאד זגיר, אביו של עלאא' זגיר שנהרג מירי צה"ל בהתפרעויות בחברון במהלך מבצע צוק איתן.

האב ג'יהאד טען כי בנו נורה "ללא סיבה" ובפרסומים הרשמיים של הטקס נכתב כי זגיר נהרג "בזמן שהלך עם דודו לבית סבו". מנגד, בתקשורת הפלסטינית דווח בזמנו כי זגיר נהרג במהלך "עימותים". אמו אמרה כי בנה רצה "למות מות קדושים" והוסיפה: "העובדה שעלאא' הפך לשהיד למען גאולת עזה, מרימה את הראש של כולנו".

במהלך מסע הלוויה נשבע חברו של זגיר "להמשיך בהתנגדות", כלומר במאבק המזוין, ואיים: "עלאא' נהרג אבל במקומו יבואו אלף אחרים. המסר שלנו לאויב: לא נוותר על גרגר מאדמת פלסטין… עד שנחסל את האויב הציוני". בהלוויה גם הונפו דגלי חמאס. במהלך נאומו בטקס הזיכרון כינה האב ג'יהאד פלסטינים הרוגים בתואר "שהידים".

מסע הלוויה של זגיר:

דוברת נוספת בטקס הייתה מהא סאלח שאחיה עבדאללה נהרג ב-1997 מירי צה"ל בביר זית. סאלח טענה מעל בימת הנואמים כי אחיה נהרג במהלך "צעדה לא אלימה", אך בדיווח של 'בצלם' מאותה תקופה נמסר כי סאלח נהרג במהלך "התנגשויות" עם כוחות צה"ל באזור.

ערבים רוצחים, מתנחלים אשמים

ארגון 'הפורום למשפחות שכולות' מנוהל במשותף על ידי צוות ישראלי הפועל במרכז הארץ ופלסטיני הפועל מבית ג'אלה. לפורום ישנה גם רשת של פעילים ברחבי ארה"ב ואירופה העוסקים בקידום מטרות הארגון ובגיוס כספים. חלק מחברי הארגון הופיעו בעבר באירועי תמיכה בחרם על ישראל.

אף שהארגון מציג את עצמו כתומך ב"פיוס" ו"הכרת האחר", בפועל הוא מקדם אג'נדה פוליטית ברוח השמאל הקיצוני. הפעילויות שהוא מקיים יוצאות מנקודת מבט מוטה על הסכסוך המבוססת על הנרטיב הפלסטיני ויוצרות השוואה מקוממת מבחינה מוסרית בין קורבנות טרור לטרוריסטים.

כך למשל הסרט התיעודי 'נקודת מוצא', אשר מטיל על ישראל את מלוא האחריות לסכסוך ולסבל שנגרם כתוצאה ממנו לשני הצדדים. אחת הדמויות המופיעות בסרט היא דוברת הפורום, רובי דמלין, שאיבדה את בנה דייויד ז"ל כאשר צלף פלסטיני הרג עשרה חיילי צה"ל באזור בנימין. דמלין נשאלת בסרט על תחושותיה לאור הפיכתו של רוצח בנה לגיבור בקרב ערביי יהודה ושומרון. "אני לא מתמקדת בזה", אמרה דמלין. "אני מתמקדת בשאלה למה הוא היה בשטחים הכבושים? למה הוא שמר על מתנחלים שאמרו שהביטחון שלהם חשוב יותר מהחיים שלו?".

בהזמנה לטקס הזיכרון אחרון נכתב: "אנחנו מאמינים שהמשפט 'במותם ציוו לנו את החיים' הוא לא סיסמה, אלא קריאה לפעולה". כלומר, האזרח או החייל הישראלי שנרצחו בפיגוע מסוים נושאים צוואה מוסרית זהה לזו של המחבל שרצח אותם. אין חשיבות לסיבת המוות, אין רוצחים ונרצחים, אין טובים ואין רעים.

המסקנה מערב הזיכרון "האלטרנטיבי" ומשאר פעילותו של 'הפורום למשפחות שכולות' ברורה: לחברי הארגון אין זה משנה אם ההרוג הוא ערבי או יהודי ואם המוות התרחש בעקבות פיגוע טרור או רשלנות מבצעית – הישראלים, או ליתר דיוק "הכיבוש", תמיד אשמים.

בהכנת הכתבה סייע עו"ד עדי בן חור

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

77 תגובות למאמר

  1. מי שבאמת מאמין שאנחנו כובשים עם אחר (כובשים בכל ישראל כי בגלל זה המחבל שרצח את בתו מאמין), אמור היה לארוז מזוודות ובני ביתו ולפרוש החוצה מציבור ה"כובשים".
    אם הוא אכן מאמין בעצמו ולא בורח מכאן משהו מאד דפוק בעבוד השכ…. שלו, ושל דומיו.

    1. הם לא "באמת" מאמינים, כי מבחינתם אין אמת. מדובר בקבוצה של ניאו-מרקסיסטים פוסט-מודרניסטים אופייניים, אשר מבחינתם הכל יחסי, הכל נתון לפרשנות והכל תלוי נקודת מבט. אין מציאות אובייקטיבית, אין אמות מוסר, אין טוב ורע ואין נכון ולא נכון. אדם שאומר (או לפחות מצוטט כאומר, אני לא רוצה ליפול בחוסר הגינות בעצמי) שלאותו מחבל ששחט את ביתו "…לפחות היתה ההגינות להרוג את עצמו" הוא אדם אשר איבד את עצמו לדעת. התאבדות לכשעצמה נחשבת, בחברה נורמטיבית, למעשה אשר לא ייעשה. אדרבא ואדרבא כאשר מטרתה של ההתאבדות אינה איבוד חייו של המבצע, אלא שחיטת כמה שיותר אנשים בתוך כך. כלומר, מדובר במעשה נבלה כפול ושפל יותר מכמעט כל דבר שניתן לדמיין. דווקא לזאת הוא קורא "הגינות".
      אנשים אלו אינם מעוניינים בפיוס, אינם מעוניינים בהידברות ואינם מעוניינים בפתרון. הם מעוניינים בחיסולה של ישראל, כחלק מחיסולה של התרבות המערבית שאותה הם מתעבים, לא פחות. מדובר באידאולוגים אשר אינם רק א-לוגים, אלא אנטי-לוגיים. כלומר, הם מתנגדים ללוגיקה עצמה כהצדקה לטיעון, ועל כן קל להבין מדוע טיעוניהם כ"כ בלתי הגיוניים – הם אינם דוגלים בהגיון משום שהוא בלתי רלוונטי עבורם.
      אנשים אלו הם מסוכנים מאוד, לעצמם ולסביבתם, משום שהם מקעקעים את עצם המציאות שעליה אנו בונים את תפיסת עולמנו ומשם את המדיניות שלנו. ומשום שלדידם אין כזה דבר אמת, אזי גם אין שקר. וברגע שאין שקר – הכל מתחיל להתפורר.
      חשוב להבין את צורת המחשבה של המרקסיסטים הללו ואת המטרות שלהם. חלקם תמימים שנפלו בשבי, אדיוטים שימושיים. ואילו וחלקם יודעים בדיוק, אבל בדיוק מה הם עושים. זו לא קונספירציה מופרעת המתרחשת במסתרים, אלא בריש גלי, מתועדת היטב ומלווה בגאוות הביצוע.
      בפראפראזה על קיקרו: 'אומה תוכל לשוטים שבה ואף לשאפתנים, אך לא תוכל להתמודד עם בגידה מבפנים. האויב בשער מאיים פחות, משום שהוא מוכר ונושא את דיגלו באון. אך הבוגד נע בין אלו אשר מאחורי השער בחופשיות, לחישותיו הערמומיות מרחפות בין הסמטאות ונשמעות בין היכלי הממשל עצמו. כי הבוגד אינו נראה כבוגד; הוא דובר במבטא המוכר לקרבנותיו, לובש את פניהם ואת טיעוניהם ופונה אל האמיתות הבסיסיות בליבו של כל אדם. הוא מביא לרקב בנפשה של האומה, פועל בסתר הליל כדי לקעקע את מסדי העיר, מטמא את הגוף המדיני עד שלא יוכל להתנגד עוד. רוצח – הוא איום פחות ממנו.'

    2. אוריאל,
      הסבר יפה ומדויק.
      המשעשע הוא שהמרקסיסטים-פוסטמודרניסטים האלה שביטלו את הערכים של טוב ורע, שקר ואמת, כערכים מוחלטים פונים אלינו במין תרגיל מקייאבליסטי, בשם המוסר!
      הטיעון שלהם כלפינו הוא שאנחנו לא מוסריים בגלל "הכיבוש" בעוד שהם עוטים מסווה של בעלי המוסר המוחלט והאמת המוחלטת שאותה כביכול הם חושפים בפנינו…
      .

  2. . היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אוייב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד. כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי יסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפיגיון שבמזרח – אל ידע מצפוננו שקט." ~ נאום 1 במאי 1936; פורסם בדבר 4 במאי 1936

  3. רחמנות עליו. אדם חולה, משובש לחלוטין.

    עליו ועל כמותו נאמר – מהרסייך ומחרבייך ממך ייצאו.

    חבורת אנשים חולים, שונאים עצמם, שונאים בני עמם, שונאי ישראל מתוך סיבוך נפשי עמוק, שברוב בערותם וחוצפתם ללא גבולות, מכשירים את הקרקע ונותנים אור ירוק למחבלים טירוריסתים הזוועתיים והחייתיים שבבני אנוש.

    איש קטן, אומלל, מתוסכל, מתוסבך המעורר רחמים.

  4. ומה שהם אינם מצליחים להבין שהאיסלמים אינם רוצים "היתפייסות" אלא השמדת עם ישראל. והם אומרים זאת אך סמולנינו חולים מידי ,ריקים מידי ומיתנשאים מידי מיכדי להקשיב להם. אילו היו למדים קצת היו יודעים שהמילה שלום מופיעה בקוראן רק פעם אחת (סורה 47:35)וגם שם במובן הפוך ממה ששסמולנינו רוצים להבין. שלום בין האיסלמים לעם של כופרים הוא חארם וגורר עימו פאטווה של מוות…. לכן חולי הרוח האלה מסכנים את עצמם, את ילדיהם ואת ילדי כולנו. הם גרועים מהקאפו שדחפו את מישפחתי לתאי הגז כי אז הקאפו עשו זאת מיתוך פחד, תחת טרור, בניסיון להציל את עצמם. משפחות הקאפו הישראלים בחרו מרצונם/ מטיפשותם/ מימחלתם להיתגייס לשרת את האויב האיסלמו נאצי ולסייע לו להשלים את ה"משימה"

  5. תפקיד הימין להלחם באנשים כאלה.שדעותיהם לא יחלחלו ללב העם.לעיתים אדם המאבד את היקר לו משתבשת דעתו השיכלית.והוא נאחז בדעות שאין להם אחיזה במציאות.הרגש מתעתע.ולכן מה שחשוב זה לא הם אלא אנחנו.השוטים ישתטו.והפיקחים ישארו פיקחים.זה מה שחשוב.

    1. יפה כתבת אוריאל,
      אבל הניסיון להכניס את התופעה להסברים סוציולוגים לא יעזור.
      המשותף ליצור הזה שמהלל את רצח בתו, ולמחבל "ההגון" שפוצץ את עצמו בשביל לרצוח יהודים,
      הוא הרצון הפשוט להמשיך ולרצוח יהודים.
      זה מה שמשותף להמון הערב רב שבתוכנו, לכל רוצחי היהודים המתועבים לאורך כל ההיסטוריה, ולזרע עמלק, שתמיד מוכן לקפוץ למים הרותחים כמו שכתבו חז"ל, ולמות, העיקר לצנן ולו במעט את גאולת עם ישראל.
      זה ככה כל כך פשוט לאורך אלפי שנים ועד לגאולתנו בקרוב מאוד.

    1. תודה לבוגדן סמולנסקי על ההפניה. ולמי שמתעצל הנה בקיצור ובתמצית עמדת הקוראן לגבי היהודים ובזה מלעיטים את המוסלמים מן המאה ה-7 ועד היום:

      The Qur’an depicts the Jews as inveterately evil and bent on destroying the well-being of the Muslims. They are the strongest of all people in enmity toward the Muslims (5:82); they fabricate things and falsely ascribe them to Allah (2:79; 3:75, 3:181); they claim that Allah’s power is limited (5:64); they love to listen to lies (5:41); they disobey Allah and never observe his commands (5:13). They are disputing and quarreling (2:247); hiding the truth and misleading people (3:78); staging rebellion against the prophets and rejecting their guidance (2:55); being hypocritical (2:14, 2:44); giving preference to their own interests over the teachings of Muhammad (2:87); wishing evil for people and trying to mislead them (2:109); feeling pain when others are happy or fortunate (3:120); being arrogant about their being Allah’s beloved people (5:18); devouring people’s wealth by subterfuge (4:161); slandering the true religion and being cursed by Allah (4:46); killing the prophets (2:61); being merciless and heartless (2:74); never keeping their promises or fulfilling their words (2:100); being unrestrained in committing sins (5:79); being cowardly (59:13-14); being miserly (4:53); being transformed into apes and pigs for breaking the Sabbath (2:63-65; 5:59-60; 7:166); and more. They are under Allah’s curse (9:30), and Muslims should wage war against them and subjugate them under Islamic hegemony (9:29).

      And there is not going to be any reform or reconsideration of any of that, because even to call for such a thing is “Islamophobic,” according to the foremost institution in Sunni Islam.
      ליקט והביא :
      ROBERT SPENCER

  6. מי שרוצה להבין את שורשי החולי הנפשי של האיש הזה ודומיו יוכל לחפש ביו-טיוב סרטונים של מלני פיליפס. היא מסבירה ברהיטות ובחשיבה ישרה וחדה, בלי קשקושי פוליטיקלי קורקט, את הלך החשיבה העקום של השמאל ואת העיוות המוסרי של אלה שקוראים לעצמם "נאורים", ואת הפסיכולוגיה שמאפשרת להם לסתום באלימות מילולית ופיזית פיות של מי שחושב אחרת, לתמוך ברוצחים נתעבים ובדיקטטורים מפלצתיים – ועדיין להישאר בעיני עצמם "שוחרי קידמה ודמוקרטיה".

    1. אני מציע גם לחפש ביו-טיוב סרטונים של פט קונדל, הוא מטיב לחשוף את הצביעות של השמאל ושל האירופאים "שוחרי זכויות האדם".

  7. רחמו רחמו שמיים-האיש יצא מדעתו,כל בן אנוש ובמיוחד הורים שילדם נרצח, ולהבדיל הורים שכולים לחיילים, הטראומה, הצער, האבל מלווה אותם עד מותם זה שבר שאין לו מרפא לפעמים אפשרי להרגיע את הנשמה הדואבת במעשים שעוזרים לזולת ובעשייה בכלל,סלח לי מר אלחנן, אתה ועוד שכמותך מוצאים נחמה בחיק הרוצחים המתועבים??? אתה מטמא את זכר ביתך,אתה איש רשע ומרושע איבדת את בתך היקרה מכל וכעת איבדת את נשמתך ואת דרכך, ועל הדרך אתה משחית את זכר ביתך היקרה, אתה לא ראוי לה!!! אתה מבין את רוצח ביתך מצדיק את רציחתה בזה שאתה משווה את חיילי צהל לרוצחים מתועבים, אתה ושכמותך אתם אנשים אבודים, שאלוקים ירחם על נשמתכם.

  8. על פי המושגים והתפיסה של רמי אלחנן גם להיטלר היתה ההגינות שבסופו של דבר התאבד.
    אלחנן איבד את האבחנה והשפיות כשהוא אינו מבדיל בין התוקף לעומת המתגונן.
    זו המכשלה ואיבוד הדרך של הסמול היהודי.
    לעיוות שיכלי זה אין מרפא.

  9. אותי מעניין איך הוא יסביר את אלו שעושים פיגועים באירופה, הרי האירופאים לא כובשים את הארץ של המוסלמים שם ועדיין הם עושים פיגועים ורוצחים ילדים נשים וגברים רק כי הם שם והם לא מוסלמים.
    ככה שהטענה שלו שזה בשל העובדה שאנחנו כובשים היא שטיפת מוח, כי נתנו להם המון אפשרויות להקים מדינה ועדיין זה לא טוב להם.
    אם הם באמת היו רוצים בשלום הם לא היו שולחים את הילדים שלהם לרצוח אחרים, מה גם שמעניין שרק מוסלמים פועלים בשיטת הפיגועי התאבדות, מפוצצים את עצמם ואת כל מי שנמצא סביבם.
    וזה בכל מקום כנגד כל מי שלא נראה להם – מעניין איך הוא יסביר את זה – האם כל העולם כובש אותם ולא נותן להם לחיות? גם בעיראק באפגניסטן ואיפה לא….

    1. למרבה הצער תהיה לו תשובה: שם זה טרור/איסלם רדיקלי ולא מוצדק, כאן זה מוצדק בגלל הכיבוש.
      כמובן שבגלל החולי הנפשי הוא יתעלם מזה שגם כאן מדובר באיסלם רדיקלי ובטרור, ויתעלם מזה שהעם המומצא שאף להשמיד אותנו כבר משנות ה-20 והיה "חבר של נאצים".

    2. הערבים תכננו להקים תאי גזים בעמק דותן כדי להשמיד את היהודים במלחמת העולם השניה. רומל הפסיד באל-עלאמיין והתוכנית שלהם לא יצאה לפועל.
      המרד הערבי הגדול בו השתתפה מרבית האוכלוסיה הערבית שחיה בישראל נועד כדי ללחוץ על הבריטים להגביל הגירה יהודית ובעקבותיו וכדי לפנות כוחות ללחימה באירופה הבריטים כתבו את הספר הלבן. הספר הלבן מנע מיהודים להנצל ממוות בטוח.

      האם קיים חשבון נפש כלשהו בחברה הערבית?

      האם מישהו מהשמאל הגזען באמת מצפה מהאומה האיסלאמית שהמציאה את הטלאי הצהוב לסימון יהודים בעיראק לחשבון נפש?

  10. הוא צודק!
    רמי אלחנן הוא כובש בירושלים שכולה אדמה ערבית פלסטינית טרם בואם של הציונים לפתור את הבעיות של העם היהודי על גבו, אדמתו ובירתו של העם הפלסטיני.
    יתרה מכך, ירושלים, מכל פלסטין, לפי החלטת האו"ם, היתה צריכה להיות עיר בינלאומית תחת שליטתן של האומות המאוחדות. מכאן אפוא שרמי אלחנן, לא רק שהוא כובש על אדמת פלסטין, אלא שהוא כובש בעיר היחידה בעולם שהיתה צריכה להיות עיר בינלאומית.
    ועוד גרוע מכך, רמי אלחנן הוא לא רק כובש את העיר הפלסטינית שהיתה צריכה להיות תחת דגל האו"ם אלא שהוא גם בגד בפלסטינים שלפני שבעה דורות אירחו את אבותיו שבאו להשתקע בעירם מהנכר. רמי אלחנן כפוי הטובה התגייס לצבא הכובש ולחם בשורותיו.
    רמי אלחנן גם היה צריך לראות שהכתובת היתה על הקירות של רחוב בן-יהודה. עוד ב-22.02.48, כשני עשורים לפני שכבשנו את יהודה ושומרון וחבל עזה וארבעה חודשים לפני שכבשנו את אל-קודס המערבית מהפלסטינים ומהאו"ם, חאג' אמין אל חוסייני שכר עריקים בריטים שהטמינו מטען ברחוב בן-יהודה ממנו נהרגו 54 יהודים. העריקים הבריטים היו פחות הגונים מרוצח בתו הפלסטיני ולא הרגו את עצמם.

    1. זאת ועוד: רון חולדאי (שבתור טייס קרב הפציץ חפים מפשע. למה מה חשבתם שטייסי קרב עושים?) הוא ראש העיר של עיר תחת כיבוש יהודי. מי העיר תשאלו? שייח מוניס.

    2. אא, רק שיח' מוניס!

      להלן רשימת היישובים הערבים שנכבשו במלחמת הכיבוש הראשונה ב-1948 ושמהם גורשו רוב תושביהם הפלסטינים בידי הכובשים הנאורים של השמאל התל-אביבי בעירם הליברלית והמכילה והמוסרנית ושוחרת השלום:
      1. שיח' מוניס
      2. כפר הדייגים
      3. ג'מאסין אל-ע'ארבי
      4. סומייל
      5. מנשייה
      6. יפו
      7. סלמה
      8. אבו-כביר
      9. אירשיד או סכ'נת אל ראשיד

      הלאה הכיבוש!!!

  11. לאורך ההסטוריה היהודי היה נרדף.חלק מועט מהיהודים עקב הרדיפה ערק לאוייב.התנצר.התאסלם.עבד עבודה זרה.שיתף פעולה.בגד.ורדף את היהודים.הגרעין הזה קיים עד ימינו.אדם אתאיסט לא מאמין.מנסה להבין את האוייב.פעם היהודי אשם בעיניו כי הוא דתי ונבדל.כשהוא מתבולל אז הוא לא מספיק נאמן.כשהוא עולה לישראל אז הוא כובש.הוא תמיד אשם.המזל שהשמאל הוא לא כל העם.השמאל מאשים את האירופאים בהרג שעושים המוסלמים.ויש לו תירוצים לכל מעשי נפשע של המוסלמים או השחורים.הרעיון הוא לא להקשיב לשמאל.ולא לתת לו להתאבד איתנו.שיתאבד לבד.

    1. זה לא קשור לאתאיזם, זה קשור לתחום הפסיכיאטריה.
      אני מכיר לא מעט אתאיסטים רציונליים שלא סובלים מהמחלה הזאת ומבינים טוב מאוד עם מי יש לנו עסק.

    2. סתם אחד, זאת ועוד, ואני מכיר לא מעט חרדים מהפלג הקיצוני של נטורי קרתא שמן הסתם, אינם אתאיסטים ושמתחבקים עם האייטולות.

  12. גם ב48 כבשנו עם אחר וגם בשואה כנראה שהבן אדם הזה אויל גמור פשוט נטרפה עליו דעתו מרחם עליו

  13. הבת שלך הייתה נרצחת גם במגדלי התאומים. האמריקאים לא כבשו את ארה"ב מהמוסלמים הקיצונים. קיצוניים תמיד ימצאו תירוץ. לך לפסיכולוג, אתה טעון רגשית. הייתה תוכנית חלוקה, פתחו עלינו במלחמה. ניצחנו, הושטנו יד, ירקו עלינו, מה אתה רוצה? שנסתובב ונתן להם את האחוריים? חוץ מקומץ קטן במדינה, אף אחד לא שונא פלסטינים. תתפלא כל העובדים בבניין מתים עלינו. מה יש להם שם? חמאס חול וחולירע, מקדים את המוות, על מנת שמשעל ישב בג'קוזי.

  14. שלושה דברים:
    1. כפי שמראה החוקר רוברט ספנסר, ספרי הקודש של האסלאם, הקוראן והחדית'ים מלאים וגדושים בשנאה תהומית ובהסתה רעילה נגד היהודים. הקוראן מגדיר את היהודים כצאצאי קופים וחזירים המקוללים בידי אללה והחדית' אומר שלא יגיע היום האחרון (=יום הגאולה) עד שהמוסלמים לא יקומו ויהרגו את היהודים עד האחרון שבהם. וזה בדיוק מה שמופיע באמנת חמאס כעיקרון יסוד.
    ואגב, כל מי שמטפח תקוות לשינויים ולרפורמות דתיות באסלאם בדומה לנצרות אין לו מושג על מה שהוא מדבר. באסלאם בשונה מכל דת אחרת מדובר בדת שהיא גם פוליטיקה כשהעומד בראשה החליף הוא השליט המדיני והצבאי של האימפריה. לכן כבר בסביבות המאה ה-10 "ננעלו שערי הפרשנות". מה שיש ישנו. אין לשנות את פסוקי הקוראן.

    2. לאסלאם היסטוריה בעייתית מאוד של דת מיליטריסטית מדכאת שהקימה אימפריה עצומה תוך יישום שיטות אכזריות של אפרטהייד (יצרו את מעמד הד'ימי) והקולוניאליזם הנצלני. דת שמעולם לא זנחה את תכניתה להשתלט על העולם כולו

    3. החוקר הגרמני מתיאס קונצל חשף בעבודות המחקר שלו את החיבור העמוק בין "האחים המוסלמים" (הוקם ב-1928) על שלל ארגוניו לבין האידאולוגיה הנאצית של הרייך השלישי ושיתוף הפעולה ביניהם. לכן הם גם מכחישי השואה וגם מהללים את היטלר על מה שעשה ליהודים

    לכן לא יעזור לארגוני שמאל לחבק משפחות המחבלים, ולנסות להכיל אותם. הפעילות הזאת
    רק מוכיחה לצד השני את נכונות דברי הקוראן והחדית'ים על המקום הראוי ליהודים כד'ימי נחותים ופחדנים כאלה המקבלים מכות ואחר כך זוחלים על גחונם בהכנעה ומתרפסים בפני עליונותם המוסרית של המוסלמים בעוד שהד'ימים מגנים את בני עמם על "כיבוש האדמה הפלסטינית" השמורה לבעלותם הבלעדית של הכובשים המוסלמים עד סוף כל הדורות

  15. הוא לא רק נראה מפגר. הוא באמת כזה, ויסלחן לי המפגרים.

  16. חשוב להראות לעם מה צריך לא לעשות.הדגמת התנהגות שלילית שצריך לא לעשות.והשמאל הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך.כדי לנצח את השמאל צריך אחדות בעם מצד ימין.צריך לשלב ידיים דתיים.חילונים.חרדים.מסורתיים.וכל מי שמימין כדי לנצח את הסרטן השמאלני המחלחל בכל איבר בגוף המדינה ומאיים להשמידה מבפנים.

  17. למה הסבון לא מגורש לעזה ?
    מדוע אויבנו הגדולים בהיסטוריה,מורשים לא רק
    לחיות בקרבנו,כמו וירוס במחשב,אלא לשלוט בנו
    כשם שעשו במזרח אירופה ?
    אותה שאלה לגבי ארהב ואירופה שנשלטות בידי
    שכבת פיאודלים אקדמאית שהינה האויב הכי רצחני
    שהאנושות ראתה ???

  18. מבחינה מוסרית אכן אין הבדל בין פלסטיני שעולה על אוטובוס ישראלי, מפעיל מטען ורוצח/הורג 20 בני אדם חפים מפשע ובין טייס ישראלי שמטיל פצצה של חצי טון על בית ברצועת עזה ורוצח/הורג 20 בני אדם חפים מפשע.
    התפיסה הישראלית הרווחת שאנחנו נרצחים והורגים והפלסטינים נהרגים ורוצחים היא כוזבת ושקרית.
    שני הצדדים רוצחים ונרצחים/הורגים ונהרגים.
    למעשה, כאשר בוחנים את המספרים מגלים מהר מאוד לאיזה צד יש הרבה הרבה יותר דם על הידיים.
    בצוק איתן הצבא המוסרי ביותר בעולם רצח/הרג מאות תינוקות וילדים פלסטינים (על פי נתוני שב״כ).
    תתמודדו עם המעשים הנפשעים ולא עם הסמנטיקה.

    1. הרי לכם, זה הטיפוס שעליו דיברתי עוד למעלה, הרי לפניכם האויב במלוא תפארתו, מגלה בעצמו את ערוותו.
      ניתן, אך אין טעם להשיב לו ישירות משום שכל כולו שקר, כזב, הטעייה ונבזות. הוא לא יקבל אף מילה מדברי משום שכאמור, לוגיקה ואמות מידה מוסריות מקובלות הן רחוקות ממנו כרחוק מזרח ממערב.
      מדוע יש לענות בכל זאת? עבור כל אותם אלה שאינם בטוחים, או שאינם מחזיקים בכל המידע, או שנפלו ברשתם של האידאולוגים המופרעים הללו, ולו חלקית.
      אז נענה לאלה שציינתי, מעל ראשו של הבולשביק, כי להם יש תקווה ואותם אני מכבד:
      ראשית, שימו לב – אין הבדל בעיניו בין טרוריסט שכוונתו המפורשת לרצוח אזרחים תמימים, לבין טייס במצב מלחמה. ואל לנו לטעות – מדובר במצב מלחמה בינינו לבין הערבים, בין היהדות לבין האסלם, בין המערב לבין המזרח. המלחמה הזו אינה פרי בחירתנו, אך לא נוותר מראש. מלחמה היא מצב נוראי ובמלחמה מתרחשות טעויות, לפעמים איומות וטרגיות, בחסות ערפל המלחמה. ברם, השוואה בין רצח טרוריסטי בכוונה תחילה, לבין תקלות במצב מלחמה, היא בדיוק מסוג היחסיות הפוסט-מודרניסטית היושבת בבסיסו של השקר המרקסיסטי. ובעוד שאנחנו חוקרים את התקלות והטעויות, מעמידים סנקציות בפני האחראים להן ומשתדלים שלא לחזור עליהן, באותו הזמן הם מהללים את מתיהם ואת מתינו.
      שנית, שימו לב לעידון שבשיחלוף שמבצע השקרן שלנו בין "הריגה" לבין "רצח". אל תחשבו שמדובר בטעות; טשטוש ההבדל המאוד-עקרוני הזה הוא אבן מרכזית באידיאולוגיה הרצחנית שלהם. כי אם הם רוצחים, אז גם אנחנו רוצחים, ואם הם הורגים, אז גם אנחנו הורגים. לכאורה – מישור שקול. לכאורה, הבדל סמנטי ותו לא. אבל לא סתם יש הבדל בין שתי הקטגוריות, למשל בכל ערכאה משפטית. כי אלמנט הכוונה משנה מאוד מאוד, אפילו לאור תוצאה דומה. אדם ששגה – מתקנים את דרכיו. ואילו אדם שפשע בזדון – נענש, וגמרנו אומר.
      שלישית, יש כאן תרגיל שרואים בכל המהדורות של CNN ו-BBC ודומיהם, בעיקר כאשר מצב המלחמה שלנו מול הטרוריסט התורן עולה מדרגה באופן זמני; השוואה בין כמות ההרוגים שלהם לשלנו כסוג של הצדקה לקרבן. כאילו שאפשר למדוד מי צודק לפי כמות הקרבנות, כאשר ידוע לנו היטב מדוע לערבים יש יותר קרבנות מאיתנו. שוב, מדובר בתפיסה היחסית הפוסט-מודרניסטית המצדיקה תמיד את הקרבן, גם אם הוא רק לכאורה קרבן, מבלי להתייחס כלל לנתונים אמיתיים, לכוונות, למניעים וכיו"ב. פשוט וקל – אם להם נהרגו 500 ולנו 5, אז ברור שהם צודקים. זהו שקר נוראי ושימוש ציני מאוד בחיים של אנשים. אבל חשוב לזכור, שעבור המרקסיסט, כולנו באמת רק מספרים ריקים, כמו בקר המובל לשחיטה. אין בעיניו שום ערך אינהרנטי לחיי אדם, ולכן קל לו לעשות את ההשוואה הזו. אדם אחד שקול בעיניו לגרגיר של חול.
      לבסוף, יש כאן נסיון להשען לכאורה על נתונים ועל אובייקטיביות, מבלי להביא שום נתונים או טיפה של אובייקטיביות. הוא מבקש מאיתנו להתמודד עם "מעשים נפשעים" לכאורה, אבל כל מה שהוא מביא זו סמנטיקה. עוד סוקרטס הזהיר אותנו מן הסופיסטים, שכל כולם צורה ללא תוכן. אז הרי לכם הסופיסט המודרני במלוא עליבותו.
      וכך יש לנהוג איתם, ולא לוותר, כי על כל שעל שנוותר הם ישתלטו מיד. אין לסתום להם את הפה, לסתומים האלו. אדרבא, יש לאפשר להם לדבר כמה שיותר, על מנת שנוכל לזהות אותם ולהבין ממה יש להזהר. שידברו כמה שיותר, כדי שנוכל לשמוע את דברי הבלע שלהם ולדעת שקר מפי אומרו. הישמרו לכם מפן אלו המחזיקים במציאות האלטרנטיבית, בטקסים האלטרנטיביים, במוסר האלטרנטיבי.
      הם לא חברים שלכם.
      היזהרו מן הרומאים, גם כאשר הם נושאים מתנות.

    2. אילו היית חי בזמן השואה – היית טוען שהיהודים והנצאים הם אותו דבר – ושלא נרצחו יותר נאצים מיהודים – והמבין יבין! תעשה לנו טובה!

  19. עד אוסלו היה טירור אבל בסדרי גודל פחות מספר נמוך מאד יחסית למה שקורה אחרי אוסלו
    אני מניח שהאומלל הזה היה מתומכיה הנלהבים של יבוא הטירור ארצה במסגרת הפקרות אוסלו
    ולמעשה בזאת חרץ אולי את גורל ביתו , במקום מספר בודד של אירואי טירור קיבלנו בחסותם של המטורפים הללו שיטפון
    למרות ההזהרות אין ספור שכך יקרה ונשלם בדם הם המשיכו במסעם המטורף להחדרת צבא טירור ארצה
    רצח ביתו הינו תוצאה ישירה של מסע טירור זה בחסות השמאל שהאב הזה מייצג
    במקום לקונן מה עוללתי ממשיך השבוי הזה ומאשים את כל העולם חוץ מאת עצמו
    הוא וחבריו כולל גם את העיתונאי ברנע ששכל את בנו בפיגוע
    בתומכם באוסלו הביאו על עצמם את השכול והצער
    רק חבל שבנוף להם היו עוד כ 2000 ילדים נשים וטף שהובלו לטבח ביידי חבורת
    שמאל פאנאטי וחולני כדוגמת האב הזה

  20. מי שהביא עלינו את אוסלו שהביא טבח של כ 2000 נשים ילדים וטף
    מקונן על מות ביתו ?
    הוא שתמך בהסכם הארור הביא זאת על עצמו
    לפני ההסכם נרצחו מעטים
    אחרין נהרות של דם !
    האחרית הכמעט ישירה של מות ביתו נובעת בעיקר מאלו שעשו הכל שמסע הטירור
    יצא לדרך ללא מפריע
    הוא לא מרגיש שזו ארצו ? זו מדינה חופשית שילך לאן שבא לו

  21. זה לא רק שטייס אינו מתאבד לאחר שהוא מבצע פיגוע – טייס רוצח הרבה יותר אנשים כמובן

  22. היות ולדעתי דבריו של האיש מזעזעים ומקוממים עד מאוד, כל שנותר לי הוא לשמוח לאידו שלו ושל בני משפחתו על רצח הבת, אחות, נכדה דודה וכו', ושידעו עוד צער.

  23. הסוליה של הנעל שלי שווה יותר מכל מארגני הטקס הנחותים והבזויים האלה! בושה וחרפה!

  24. אם החתן של האלוף המנוח מתי פלד לא רואה הבדל בין הטייס שמפיל פצצה בעזה לבין המחבל שהרג את הבת שלו, הוא אומר בזה שהם, כלומר אנחנו, במצב מלחמה. אז במלחמה כמו במלחמה, והחזק ינצח. ובאמת המונח טרוריסט מסתיר את האמת הזאת. הערבי נשלח מגיל שלוש להרוג יהודים, אגב, עוד לפני ה"כיבוש", כי זה מה שמצווה עליו האיסלאם. כיבוש אירופה כיום באמצעים אחרים הוא חלק מהמלחמה האסלאמית לכיבוש העולם, גם בלי "כיבוש" מהמוסלמים. היותו אב שכול לא מעלה את מידת השכלתו.

  25. לא באמת אפשר להגיב, אם מקבלים הודעה שהתגובה החדשה כבר התפרסמה…

  26. “אני לא רואה הבדל בין הטייס שמפיל פצצה בעזה לבין המחבל שהרג את הבת שלי”
    כך יכול להגיד אך ורק אדם אומלל מאוד וחולה סופני. עצוב לשמוע טיפשות שכזו מישראלי.

  27. אוי…. התמימות, התמימות.
    לו הפלסטינאים יכבשו אותנו. לא ישאירו אחד בחיים. כולל אותם מתחנפים. ראה סוריה . ראה דאעש.
    אנחנו כובשים? מדוע לא היה קיים עם פלסטינאי תחת המשטר הירדני? לא ראינו מתאבדים. לא ראינו התנגדות. מדוע?
    מדוע אנחנו כובשים והירדנים לא? רק לידיעתכם. אף מדינה בעולם חוץ משתיים לא הכירו בכיבוש הירדני של הגדה בשנת 1948

  28. קראתי את דבריו של אלחנן
    1. שום דבר לא ישנע לכיוון אחר
    2. כל טענותיו מוכחשים והשואה בין חיילי צהל והמחבלים הזויה ומופרכת
    3. אם הכיבוש אשם מה יקרה עם זכות השיבה נחזיר ערבים ליפו חדרה וירושלים?
    4. אני מאחל ל אריכות ימים ועוצמה חזקה למדינה שממנה אתה אוכל ואתה נושך היד
    שבת שלום אמיר

  29. אלחנן צריך לזכור שמטרת הטרוריסטים הפלסטינים היא הרס מדינת ישראל ולא רק גמר הכיבוש. לעומתם בגין ושמיר לא רצו להרוס את בריטניה אלא רק להביא לכך שהברחטיםיעזבו את הארץ ואז נוכל להקים את מדינת הלאום של העם היהודי. וזה מה שקרה. ההשוואה שלך היא חסרת בסיס וגם מקוממת.

  30. ברור היה מלכתחילה שהטקס ההזוי הוא אך ורק ביטוי מוחשי של חבריו לשינאת העם היושב בציון . מילים יפות , עטיפה ראויה להסתרת מהות הטקס הבזוי אין בכוחם להוכיח כי יש לנו ענין עם אנשים שכל מטרתם היא להזיק למדינה תוך כיסוי למטרותיהן האמיתיות . לעולם חיילינו יהיו בעיניהם " רוצחים " . לעולם הצד שמנגד , גם אם עוסק הוא בטרור נגד אזרחים , תמיד יהיה הוא הצודק . נגד ארגון כזה , רק הקאתו ונידוי אנשיו ישחררו אותנו מהסרטן הארור הזה שמקבל גמול על מעשיו המתועבים ממבקשי רעתנו במדינות אירופה .

    1. אכן דומה, במובן העמוק: זאת מלחמה. הבעיה של חתנו של האלוף מתי פלד- שמאלן קיצוני, שאינו מבין שרוצח בתו הוא-הוא האויב. אויב לא מבינים, אלא משמידים.

  31. אם ביתו היתה יכולה לחזור לחיים, היא ודאי היתה מחסלת את אביה ומתאבדת…

    טוב, לפחות המבלה עושה פרנסה מזכר ביתו…

  32. אלחנן לא רואה הבדל בין הטייס שמפיל פצצה בעזה לבין המחבל שהרג את הבת שלו. הוכחה למה שתמיד אמרתי: השמאל הקיצוני עיוור. למזלו הוא יכול להתנחם, לא רק בטקס משותף עם רוצחי בתו, אלא בעיקרבהנחה- גם היא נובעת מעיוורון פיזי ממש- שהבת שלו נרצחה בגלל שאנחנו כובשים ויושבים על הצוואר של עם אחר. חבל שהאמנה הפלסטינית, חוקת פת"ח וחוקת החמאס, לא כתובות בכתב ברייל.

  33. אלחנן לא רואה הבדל בין הטייס שמפיל פצצה בעזה לבין המחבל שהרג את הבת שלו. הוכחה למה שתמיד אמרתי: השמאל הקיצוני עיוור. למזלו הוא יכול להתנחם, לא רק בטקס משותף עם רוצחי בתו, אלא בעיקרבהנחה- גם היא נובעת מעיוורון פיזי ממש- שהבת שלו נרצחה בגלל שאנחנו כובשים ויושבים על הצוואר של עם אחר. חבל שהאמנה הפלסטינית, חוקת פת"ח וחוקת החמאס, לא כתובות בכתב ברייל.

  34. הבעייה של המשפחות האלה או האנשים האלה שהם מתנהלים כמו בת יענה!
    הסמל של אש"ף והחמאס זה מפת ארץ ישראל! לא רק יו"ש ! אלא כל שטח ארץ ישראל הם רוצים!!
    ההוכחה הכי טובה היא שמאז שיצאנו מעזה עד הסוף זה לא הוריד בכלל את מפלס האלימות של ערביי עזה כלפינו אלא הגבירה פי כמה וכמה את תוקפנותם עד שאפילו שיגרו טיל לחיפה לת"א ולירושלים!
    אז הדיבורים על "כיבוש" אין להם אחיזה במציאות,
    לדוגמא מדוע פרצה מלחמת ששת הימים שהרי לא שלטנו ביו"ש באותה תקופה?
    וכן מדוע רצחו יהודים בשואה שעוד לא הוקמה מדינת ישראל?
    ומדוע ערביי ארץ ישראל לפני הקמת המדינה עשו טרור רצחני-המאורעות של שנות ה – 30' ועוד
    ומדוע הרש(ע)ות הפחלסטינית ממנת משפחות מחבלים למורות ש"חתמה" איתנו הסכמי שלום?

  35. אלחנן ! הבת שלך מתביישת בך ! הלילה היא מתהפכת בקיברה, ולא מבינה ולא סולחת לאבא שלה , שמעליב ופוגע בה !

  36. כולנו יודעים מצוין אלו אנשים מסתובבים ביננו. הכל נכון.
    רק ש: כתוב ארוך מידי, מסורבל ולא קריא. אנחנו חיים בעולם מהיר ומסרים כאלו הכתובים כל כך ארוך לא מעבירים טוב וחלק את המסר.
    לכן אפילו איני יכול לשתף חברים, כי אף אחד לא יקרא את כל זה.

  37. לכל מי שחושב שהבעיה היא הכיבוש, שיסביר למה המוסלמים מחסלים את היזדים בעיראק.
    האם הוא סומך על המוסלמים שלא ישחטו את כל היהודים אם חס וחלילה תתפרק מדינת ישראל?

    1. 5 דברים שחשוב לדעת על אוסלו

      פוליטיקאים רבים מהימין חוזרים שוב ושוב על הטענה כי הסכמי אוסלו וההתנתקות הם המקור לכל האלימות בסכסוך הישראלי ופלסטיני ואחראים לכל הסלמה ביטחונית.

      המשוואה שיצר והשריש הימין בשנים האחרונות בשיח הישראלי היא שהסכם אוסלו היה טעות נוראית ואסון ביטחוני שהמיט עלינו השמאל, בזמן שהימין רק ניסה להזהיר מפניו. המסקנה מכך, כמובן, ברורה: השמאל טעה וגרם לאסון ולכן אסור לעולם לתת לו לחזור לשלטון ולטעות שוב. גם היום, לאחר עשור של כהונת נתניהו וכמעט שני עשורים שהימין בשלטון, כמעט כל תקרית ביטחונית היא ״באשמת השמאל״ ו"אוסלו״. לימין אין כל צורך לתקן את המצב או לקחת אחריות. ״הכל בגלל אוסלו״ הוא התגובה האוטומטית של הפוליטיקאים מימין בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. הבעיה היחידה היא שהמשוואה הזאת, שכל כך השתרשה בציבור, רחוקה מאוד מהמציאות.

      הנה כמה נקודות שחשוב לכל ישראלי לדעת ולהכיר לגבי הסכמי אוסלו – מה הוא באמת כלל, מהן ההשלכות של ההסכם ומה אפשר להסיק מהן לגבי המצב היום:

      1. הסכם אוסלו לא מת. הוא חי וקיים ומתפקד גם היום.
      אחרי מאה שנות סכסוך ואלימות בין העמים, ממשלתו של יצחק רבין בתחילת שנות ה-90' הבינה כי פתרון הסכסוך וחלוקת הארץ הם אינטרס ביטחוני ראשון במעלה עבור אזרחי ישראל. ישראל הצליחה להגיע להסכמות והתחייבויות הדדיות עם הפלסטינים על כמה עקרונות חשובים, בהם פתרון הסכסוך בדרכי שלום, הכרה של הפלסטינים בישראל והכרת ישראל באש"ף כנציג הלגיטימי של הפלסטינים. כל ראשי הממשלה מאז נחתמו ההסכמים, כולל נתניהו, שחתום בעצמו על שניים מתוך שמונת ההסכמים המהווים את "תהליך אוסלו", קיבלו על עצמם את הנחות היסוד שגובשו באוסלו. המציאות בשטח וההתקדמות שנעשתה במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים מתבססת, בין היתר, על מה שהוסכם באוסלו. ההפרדה, האוטונומיה הפלסטינית, הקמת הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון והמשטרה הפלסטינים, איתם מנהלים שירותי הביטחון הישראלים שיתוף פעולה קרוב, חשוב ופורה מזה למעלה משני עשורים, לא היו באים לעולם אלמלא הסכמי אוסלו, ובשירותי הביטחון הישראלים משבחים שוב ושוב את הפעילות המשותפת, שהצליחה לייצב את המצב בגדה. גם כיום אין אף גורם משמעותי שטוען שעדיף לישראל ללא הרשות הפלסטינית וללא האוטונומיה הפלסטינית בגדה. לכן, בכל פעם שמסתמן כאילו יציבות הרשות בסכנה, ממשלת נתניהו היא הראשונה לפעול לייצובה פן תקרוס. רק השבוע היו אמורים נציגי ישראל לטוס לאירופה, לגייס כספים לפיתוח פרויקטים הומניטריים וכלכליים ברשות הפלסטינית.

      2. הפיגועים לא נגרמו על ידי אוסלו אלא דווקא על ידי מתנגדי ההסכם במטרה לסכלו.
      יש מי שתמיד יחזרו על הטענה שאוסלו הביא איתו את הפיגועים, אבל העובדות קצת יותר מורכבות. קודם כל, פיגועים החלו עוד הרבה לפני הסכמי אוסלו. למעשה, ההסכמים נולדו בין היתר בתגובה לאינתיפאדה הראשונה שהחלה בשנת 1987, בה נהרגו מאות ישראלים ופלסטינים. ההסכמים סיימו, באופן רשמי, את האינתיפאדה. בפועל אלו שהוציאו והיו אחראים לגל הפיגועים בשנות התשעים היו למעשה מתנגדי אוסלו – משני הצדדים. הגורמים הפונדמנטליסטים הפלסטינים שחתומים על פיגועי ההתאבדות באותה התקופה היו החמאס והג'יהאד האיסלאמי. אבל את פיגוע ההתאבדות הראשון בתקופת אוסלו ביצע איש ימין קיצוני יהודי, ברוך גולדשטיין, שביצע פיגוע במערת המכפלה בו נרצחו 29 פלסטינים. גם גולדשטיין וגם החמאס והג'יהאד ניסו לעצור את תהליך אוסלו באמצעות הטרור, כאשר האחרונים החלו בביצוע הפיגועים עם סיום תקופת האבל על ההרוגים ממערת המכפלה. מקרב מחנה הימין הדתי הקיצוני שהתמקד בהסתה נגד רבין, צמח גם המתנקש של ראש ממשלת ישראל במטרה לחסל את תהליך השלום שהחל באוסלו.

      3. ממשלת הימין ממשיכה את אוסלו ולרגע לא מציעה לבטלו. היה ניתן לצפות לאור הצהרות הימין כנגד אוסלו והיותו מקור כל הצרות של ישראל, שבימין היו דורשים לבטל את הההסכם. אבל בפועל, לאחר שנים על גבי שנים של שלטון ימין לא הביאו לביטול ההסכם. ראש הממשלה נתניהו עצמו, כאמור, חתם על 2 מתוך שמונת ההסכמים שמרכיבים את הסכם אוסלו. אמנם ממשלת הימין תקעה את ההסכם בשלב הביניים, אבל בניגוד מוחלט להצהרותיה החריפות כנגדו היא לא ביטלה את ההסכם ואף לא הציגה עד היום חלופה לו. גם היום, מעל ל-25 שנה אחרי שנחתמו ההסכמים, המציאות בשטחי יהודה ושומרון נותרה על פי המתווה והעקרונות עליהם חתם רבין ב-1993 וב-1995.

      4. צה"ל ומערכת הביטחון תומכים בשמירה על תוואי הסכם אוסלו ועל שיתוף הפעולה עם הרשות.
      אפשר לחשוד בפוליטיקאים שמונעים מטעמים שאינם כשרים כאשר הם תומכים או מתנגדים למדיניות מסוימת, אבל אנשי מערכת הביטחון שעיסוקם המקצועי הוא ביטחון ישראל מספקים לנו תמונה יותר ברורה לגבי יתרונותיו וחסרונותיו של מהלך מסוים. מאחר ופעם אחר פעם הימין טוען שהסכמי אוסלו הם אסון ביטחוני לישראל, היה ניתן לצפות שיהיה לזה אחיזה גם בקרב אנשי מערכת הביטחון. אבל ההפך הוא הנכון: רוב מוחלט של בכירי מערכת הביטחון בעבר ובהווה תומכים בשמירה על הסכמי אוסלו וטוענים שהיפרדות ופתרון שתי המדינות הוא הפתרון הטוב ביותר לשמירה על בטחון ישראל.

      5. בעוד שהשיח סביב אוסלו מתמקד בנושאי ביטחון ואנשי המערכת תומכים בשמירה על ההסכם, מתנגדיו הקולניים ביותר בחברה הישראלית באים דווקא מהמגזר הדתי-משיחי. בישיבת הדגל של הימין המתנחלי בעלי, למשל, לימד הרב קשתיאל כי הכיבוש הוא "מצוות עשה מפורשת" שאין עליה עוררין, כי יש לפתוח במלחמת כיבוש להחזרת שטחים "אפילו אם המלחמה לא תעזור להצלת אף יהודי וגם אם אף יהודי לא נמצא בסכנה", וכמו כן חובה זו מוטלת עלינו גם אם הפלסטינים יגישו לנו "פרחים" ו"מכתבים עם לבבות". אנשי הימין המתנחלי מעולם לא התנערו מהדברים, אלא להפך – הם מגוננים על המכינה, שממומנת בידי המדינה, ועל אנשיה.

      קשה להתעלם מההתאמה בין אותם אנשים שמאמינים ביישוב הארץ כצו דתי לקידום הגאולה וביאת המשיח, גם במחיר דמים ביטחוני, ובין הטענה החוזרת ונשנית לכישלון הביטחוני של אוסלו, שמפריעה לחזון המשיחי הזה להתקיים.

      לסיכום, הסכם אוסלו עדיין חי קיים ועדיף על כל אלטרנטיבה – למרות כל האמירות של הימין על "פשעי אוסלו". ולמרות שלאחר חתימת ההסכם היו גם שנים קשות ואלימות רצחנית שנבעה מהתנגדות להסכם,הימין הישראלי מעולם לא ביטל את תהליכי אוסלו. עם כל החסרונות והעובדה שיישום ההסכם נתקע בשלב הביניים וקידומו סוכל, שיתוף הפעולה הביטחוני מציל חיי ישראלים ואין ולו הצעת חוק אחת שקוראת לבטל את אוסלו או להחזיר את חיילי צה"ל לתוך רמאללה ושכם, ולהשיב את השליטה האזרחית היומיומית על חייהם של 2.8 מיליון פלסטינים. זה לא מקרה שהימין לא ביטל את אוסלו – בפועל ממשלת הימין מעולם גם לא הציע שום תכנית אחרת לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל.

      חשוב להבין: אין טענה כי הסכמי אוסלו היו ללא פגמים, רחוק מכך. אבל בעוד שאוסלו, יחד עם שלל הצעות, תכניות ורעיונות של מחנה השמאל, הביא למדינה יתרונות והישגים בלתי מבוטלים בשטח, מתנגדי אוסלו מהימין לא הצליחו כבר עשרות שנים להעמיד ולו תוכנית אחת שתדאג לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל.

    2. הסכם אוסלו - הכשרת השטח לטבח היהודים הגדול ביותר מאז השואה הגיב:

      לגבי ד”ר ברוך גולדשטיין – הנסיבות שבהן הוא נהרג לא נחקרו ברצינות ולכן אין לראות בו את הרוצח במערת המכפלה עד שהדבר לא יוכח בראיות ברורות:

      https://aveterra.livejournal.com/329698.html

      https://aveterra.livejournal.com/329731.html

      https://aveterra.livejournal.com/331961.html

      https://aveterra.livejournal.com/335926.html

      https://aveterra.livejournal.com/337062.html

      https://aveterra.livejournal.com/337359.html

  38. לרוצח הייתה "הגינות"????!!!! WTF
    תתאבד לבד!!!
    בטוח בתך סמדר מתביישת בך!

  39. המגמתיות של הכתבה ברורה.
    ממשיכה את הקו שלעולם לא יביא לפיוס
    קו נקמני שחוגג על הדם ביללות גוועלד

    במקום לנצל את היתרונות שבמצבנו בהווה מחפש לשמר את מעגל הדמים
    יש לזה יתרונות תעמולתיים
    יש לזה יתרונות כלכליים
    היתרונות הם לבודדים . לכלל הציבור זה מסלול התנגשות שבסופו ייגמר במעגל שפיכות דמים נוסף ועוד אחד ועוד אחד….

    1. יש פתרון והוא טרנספר,
      ירדן קלטה מיליון פליטים מעיראק? קלטה
      ירדן קלטה מיליון פליטים מסוריה? קלטה
      ירדן לא תוכל לקלוט מיליון מאזרחיה לשעבר? תוכל
      אירופה תשמח לקלוט חצי מיליון ערבים מיהודה ושומרון
      השאר יהיו ברובם נוצרים או משתפי פעולה שישמחו להיות חלק מהחזון הציוני
      לגבי עזה, הסכם בגיבוי אמריקני לקליטה של מיליון ערבים עזתים במצרים המונה כיום מעל למאה מיליון אזרחים (לא כולל כ 3 מיליון פליטים סודנים) תאפשר לנטרל את פצצת הלחץ שם, 700 האלף הנותרים יפורזו מכל נשק וינוהלו על ידי שלטון (צבאי) מצרי.

  40. אני לא מעוניינת להכנס לויכוח על החלטת בג"צ או בכלל על ההחלטה לקיים טקס זיכרון משותף, יש במות לכך. אני חלק ממשפחה שכולה,חברה שכולה, איבדתי בני משפחה, חברים קרובים ורחוקים וככזו אני מוחה על ההחלטה התמוהה, המקוממת והמפרידה לקיים ארוע מטריד ושנוי במחלוקת כזה ביום הזיכרון הכללי לחללי צה"ל ומערכות ישראל. יום יחיד מיוחד ועמוס ברגשות כאב ואובדן, אין כמעט בית אחד בישראל שלא נושא בכאב את דגל השכול. היום הכואב הזה הוא יחיד מיוחד וכולו אנחנו ושלנו! יש גבול לטמטום!!!! רוצים, תבחרו תאריך אחר, שלא פוגע ומקומם רבים כמוני שלרב לא מגיבים בציבור. דיייי !!!!!

  41. הרוצחים תינוקות וילדים ישראלים בדם קר ומצהירים בגאווה על רצונם לבצע טיהור אתני ביהודי ישראל, אם לא בכלל היהודים בעולם…..איך זה מתיישב עם דיברי ההבל של מארגני הטכס האלטרנטיבי?איך זה מתיישב עם האמת ההיסטורית והצדק לעם היהודי???.?..

    1. באמת ציפית ללוגיקה פשוטה מהשמאל הבוגדני? והמבין יבין!

  42. אני מציע גם לחפש ביו-טיוב סרטונים של פט קונדל, הוא מטיב לחשוף את הצביעות של השמאל ושל האירופאים "שוחרי זכויות האדם".

  43. אני ממש לא יודעת אם לשנוא את חולי הנפש האלו – או לרחם עליהם – והמבין יבין!

  44. אני לא יודעת אם אני יותר מרחמת עליהם – או יותר שונאת אותם – והמבין יבין!

  45. גם לאויבת הכי שנואה שלי לא הייתי מאחלת כזה אבא הזוי: אבא שאדיש לרצח בתו – ומצדיק את הרוצח! יש יותר מטורף מזה???????????