צפו בתיעוד: פעיל חד"ש תוקף ומאיים על תושבי דרום ת"א

שרון לוזון, לשעבר חבר מועצת העיר מטעם סיעתו של דב חנין, תקף את שפי פז ופעילים נוספים במהלך צעדת ה-1 במאי. בעבר הורשע לוזון בתקיפה. שוטרים שנכחו במקום נמנעו ממעצר

היסטוריה של אלימות. שרון לוזון בצעדת האחד במאי בדרום ת"א | צילום מסך

שרון לוזון, פעיל מפלגת חד"ש ומרצה באוניברסיטה הפתוחה, נקט באלימות פיזית ומילולית קשה כלפי תושבי דרום תל אביב במהלך צעדת האחד במאי. שוטרים שהיו במקום והיו עדים להתרחשויות נמנעו מלעצור את הפעיל האלים. בעבר הורשע לוזון בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש וריצה כעונש 140 שעות עבודות שירות.

לוזון, ששימש בעבר כחבר מועצה בעיריית תל אביב מטעם סיעת 'עיר לכולנו' שייסד דב חנין, השתתף בשבוע שעבר בצעדת '1 במאי' בשכונת נווה שאנן, במהלכה הונפו שלטים ונשמעו קריאות נגד הרחקת המסתננים מישראל.

לוזון, פעיל בארגונים 'כוח לעובדים' ו'עומדים ביחד', התעמת עם שפי פז ותושבי דרום תל אביב שמחו נגד התהלוכה. בסרטון שתיעד את האירוע ניתן לראות כי לוזון נוקט באלימות פיזית, תוך שהוא מטיח קללות מיזוגניות כלפי פז ("א*יין לך את הצורה, כלבה") ומכנה אותה "נאצית" – אמירה בגינה תובעת פז בימים אלו את עורך חדשות החוץ של עיתון הארץ.

הסרטון מהאירוע:

לוזון גם התגרה בתושבים אחרים על מנת שיגיבו פיזית לאלימות שלו, תוך הפרחת איומים וקללות. באופן אירוני טען לוזון בפני פז כי היא "לא צריכה להיות פה", על אף שהוא זה שהגיע להפגין באזור מגוריה.

החלק המקומם ביותר הוא התנהלות השוטרים, שנכחו באזור לכל אורך האירוע והיו עדים לאלימות ולאיומים אך נמנעו מלעצור את לוזון. במקום זאת הם הסתפקו בהרחקה מנומסת שלו מהמקום, תוך שהם תוהים בטון מתנצל בפני הפעיל האלים "למה לחפש פרובוקציה?".

"דפק לי אגרוף לפנים"

האלימות שהפגין לוזון כלפי תושבי דרום תל אביב מאפיינת ככל הנראה את דרך ההתמודדות שלו עם דעות המנוגדות לו. ב-2010 פוּנה גבר בן 29 לחדר מיון עם פגיעה בלסת, לטענתו כתוצאה מאגרוף שהטיח בו לוזון. לטענת המותקף, שאול אידה, לוזון "אמר לי 'לא רק שאני יורק עליכם, אני יכול גם לפוצץ לך את הפנים', לא הספקתי בכלל להגיב והוא דפק לי אגרוף לפנים… נפלתי על הרצפה באותו הרגע. עפו לי שיניים לתוך הלסת, הגעתי למיון באיכילוב ושם ניסו לשחזר לי אותן. אני בקושי מדבר וצריך לאכול אוכל רך בשבועיים הקרובים לפני סדרת ניתוחים לשחזור הלסת".

לוזון הכחיש בזמנו שהטיח אגרוף וטען כי הפעיל נפצע לאחר ש"ביצע נפילה הוליוודית להפליא". טענה זו הופרכה בבית המשפט, כשבכתב האישום נכתב כי לוזון אכן הכה באגרופו את אידה. ללוזון יוחסה עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, והוא הודה בעבירות, כאמור בניגוד לגרסתו הראשונית. בפברואר 2013 הורשע לוזון, אך בית המשפט השלום החליט לבטל את ההרשעה בטענה כי לוזון הוא "אזרח חיובי, משכיל ובר דעת" וכי התקיפה היתה בגדר "כישלון חד פעמי". בית משפט המחוזי ביטל את החלטת השלום ועל לוזון נגזרו 140 שעות עבודות שירות.

במהלך המשפט זכה לוזון לתמיכתו של חבר הכנסת דב חנין, שהעיד לטובת פעיל חד"ש. קורבן התקיפה אידה האשים בפוסט זועם בפייסבוק את חנין בתמיכה באלימות: "זה מוסיף חטא על פשע הצביעות של מפלגת חד"ש המגנה אלימות בכל הזדמנות – אך רק כאשר היא מופנית כנגד פלסטינים. כאשר האלימות באה מכיוונך ושכמותך, תמיד תמצא לכך הצדקות".

ח''כ חניןהבוקר הופעת בבית המשפט בת''א לתת עדות אופי עבור שרון לוזון אשר תקף אותי באלימות.חבר כנסת שמופיע בבית המשפט…

Posted by Shaul Ida on Tuesday, September 17, 2013

בזמן שאינו יורק, מקלל או מכה יריבים משמש כאמור לוזון כמרצה באוניברסיטה הפתוחה בתחומי מדע המדינה, יחב"ל ומדיניות ציבורית. בתגובה לפנייתנו מסרו באוניברסיטה כי הם אמנם מגנים את התנהגותו של לוזון אך אין בכוונתם לנקוט בפעולה משמעתית לנוכח התקיפה האלימה.

"מאבק מול המשך הכיבוש"

לוזון וחולדאי בישיבת מועצת העיר | צילום מסך

בשנת 2008 היה לוזון בין מקימי סיעת 'עיר לכולנו', תנועה עירונית שהתמודדה בבחירות לרשויות המקומיות  למועצת העיר תל אביב-יפו ולראשות העירייה, בראשותו של דב חנין. בשנים 2013-2011 שימש לוזון כחבר מועצה מטעם הסיעה של חנין, והופיע בסרטון בחירות של חד"ש לקראת הבחירות הכלליות ב-2013.

במהלך ישיבה סוערת במיוחד של מועצת העיר בשנת 2012, ניסו פעילי חד"ש לפוצץ את הדיון וסירבו לעזוב את המקום גם לאחר דרישת המאבטחים. בעקבות האירוע האלים כינה ראש העיר רון חולדאי את לוזון "ביריון". ביום העצמאות לפני חמש שנים הדליק לוזון משואה ב'טקס המשואות האלטרנטיבי' שמארגן ארגון השמאל הקיצוני 'יש גבול'.

לוזון הוא גם פעיל מרכזי בארגון השמאל הקיצוני 'עומדים ביחד'. בחודש דצמבר האחרון נכח לוזון בכנס של התנועה, בה הגדיר את המערכת הפוליטית בישראל כ"מאבק מול אדוני הארץ – קבוצה לאומנית קטנה הצוברת הון מניצול העובדים הישראלים והמשך כיבוש השטחים". לדבריו, "המאבק שלנו הוא למען חברה סוציאליסטית".

בראש ארגון ‘עומדים ביחד’ עומד פעיל חד”ש אלון לי-גרין, ששימש בעבר כעוזרו הפרלמנטרי של דב חנין. אחת ממייסדות הארגון היא ד"ר יעלה רענן ממכללת ספיר, לגביה דיווחנו לאחרונה ב'מידה' כי השתתפה בהפגנת התמיכה בחמאס שנערכה בסכנין. במהלך ההפגנה קראה רענן "לשחרר את פלסטין" וכי "כולנו שותפים בלמחוק את השלטון הפשיסטי בישראל". ארגון 'עומדים ביחד' גם זוכה לאהדה רבה מצד הקרן החדשה לישראל.

אלימות משתוללת

ההתנהלות הביריונית של לוזון היוותה סנונית ראשונה בסוף שבוע רווי באלימות כלפי תושבי דרום תל-אביב. בליל שבת האחרון תקף מסתנן פעילים תושבי שכונת נווה שאנן, תוך שהוא מחווה כלפיהן תנועה מגונה.

ארץ ההפקר – פרק א׳––––––––––––––––––לילה אחד, שתי שעות, שלושה פרקים.בלילה שבין שישי לשבת הרחובות של נווה שאנן נראים כמו סצינה קשה מתוך סרט אלים. בקרן הרחובות בני ברק ויסוד המעלה האוויר דחוס ונפיץ במיוחד. בדיוק המקום שלא הייתם רוצים להסתובב בו בלילה. הנוכחות של הסיור שלנו מעוררת עוינות מיידית. קצת חילופי דברים, ״לכי תזדייני״, ומיד נסללת הדרך להטרדה מינית ולתקיפה.והמשטרה? היא מסתובבת בשטח. מנסה לשלוט במה שאינו ניתן לשליטה.

Posted by Sheffi Paz on Saturday, May 5, 2018

כמו כן, בשבועות האחרונים דיווחנו ב'מידה' על שלל תקריות אלימות כלפי פעילים התומכים בהרחקת המסתננים. לפני כשבוע הושלכו אבנים לעבר ביתה של תושבת שכונת שפירא שתלתה שלט בעד הגירוש. בינואר האחרון הונחו ראשי בובות כרותים בפתח משרדי רשות האוכלוסין וההגירה ברחוב סלמה בתל אביב, ועל קירות המשרדים הותז צבע דם. לפני כחודש רוססה בדרום תל אביב כתובת גרפיטי מסיתה “שפי פז לגז” וכעבור מספר ימים הושחת רכבו של דורון אברהמי, תושב דרום ת”א וממובילי המאבק להרחקת המסתננים.

בחודש האחרון חלה הסלמה נוספת בקרב הפעילים למען המסתננים. לפני כשבועיים הופץ ברשת סרט מסית נגד פז ובמוצ”ש שעבר הושלכה במרכז תל אביב ביצה לעבר פז ותומכי הרחקת המסתננים שהגיעו למחות מול ההפגנה השבועית של אלדד יניב בכיכר הבימה.

בנוסף, כתב ערוץ 20 לירן לוי הותקף מילולית על ידי קבוצת פעילי שמאל קיצוני בזמן שדיווח מהפגנה בדרום תל-אביב. זמן קצר לאחר האירוע שוגר ללוי איום מפורש על ידי קבוצת השמאל הקיצוני ‘אנטיפה תל אביב’. "יצאת בזול”, נכתב באיום שנשלח בטוויטר. באנטיפה איימו כי “נשבור לכם את העצמות” ו”אין חופש ביטוי (ודמוקרטיה) לפשיסטים”. ההודעה הסתיימה בסימן של אגרוף.

על אף האיומים המפורשים מצד אנשי שמאל קיצוני לפגיעה פיזית באיש תקשורות, במשטרה סגרו את התיק בתוך פחות משבוע, בעילה ש"העבריין לא נודע". בצעדת ה-1 במאי האחרונה בה תקף לוזון את תושבי דרום תל-אביב, השתתפו גם פעילים שהניפו דגלי ארגון 'אנטיפה'.

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר: "האוניברסיטה הפתוחה מגנה בכל תוקף אלימות מילולית ופיזית, אולם האוניברסיטה אינה אחראית על פעילות עובדיה מחוץ לשעות העבודה".

פנינו למשטרת ישראל, ח"כ דב חנין ו'כוח לעובדים' לבקשת תגובה והן יפורסמו מיד כשיתקבלו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. אני ימני, אבל שרון לוזון היה מרצה שלי והוא מרצה בחסד עליון!

    1. האיש הוא טינופת, עם או בלי חסד עליון. מקומו אינו בין אנשים חופשיים.

  2. מה זה התגובה הזאת של האוניברסיטה הפתוחה? אין כאן איזה עבירת משמעת? הבן אדם מצולם איך שהוא נתקע באנשים בגלל שהם לא חושבים כמוהו. זה לא אדם שמתאים להיות מנחה באוניברסיטה.

    אני דווקא מקבל את הטענה שהאוניברסיטה לא אחראית למה שמרצים עושים בחייהם האישיים, אבל יש דברים שמי שעושה אותם הוא פשוט לא עונה על התנאים הבסיסיים לעבודה.

    1. זה מעיד על האוניברסיטה הפתוחה, לדעתי, שהם בוחרים להעסיק בריון אלים ומסוכן, ומתחבאים מאחורי תירוץ עלוב.

  3. שלי פז
    כמה קטנה ככה גדולה.
    דברים טובים באים לאט שפי.

    תשקורת שמאלנית נבזית לכלא

  4. הגיע הזמן שאוהבי ארץ ישראל יפסיקו עם הבכי ונהי
    ויצאו לפגין כנגד האנטישמיות של השמאל והתשקורת בארץ
    באירופה וארה"ב אנשי השמאל הקיצוני והשמאל הרגיל כבר מקוטלגים כאנטישמים למה בארץ הם מקבלים הנחה? בגלל שהם יהודים? הגיע הזמן להחזיר להם באותה מטבע לקטלג אותם כיהודים אנטישמים.

  5. בושה לאוניברסיטה הפתוחה שזה רמת המרצים שלה ובושה עוד יותר גדולה שהם אפילו לא מבינים שהם צריכים םהתבייש באיש סגל שיורד לכזו רמה.
    מה האיש הזה יכול ללמד סטודנטים מלבד להטיף למוזוגניות ולשנאת ישראל?

  6. כשיהודי שומר שבת ומניח תפילין, הקב״ה יתברך שמו יטפל עבורו בכל הרשעים.

  7. התשובה צריכה ליהיות תביעת פיצויים אזרחית 250 אלף שקל פלוס הוצאות משפט ותראו איך השרץ המסריח הזה מתכווץ במלונה שלו. תשאלו את איתמר בן גביר איך טיפל בנבלות כאלה.

  8. לוזון האשכנזי המלוכלך, לך לברלין, ארץ אבותיך .
    או סע למוכקבה ארס תרבותך.

  9. הייתי סטודנט בקורס שלו "ביטחון לאומי ודמוקרטיה בישראל"
    היה קשה. חוץ מן העובדה שהקורס הוא קורס מוטה, ומאשים את המדינה. שרון לוזון הוא מרצה גרוע, עצבני, חסר סבלנות, ושונא ביקורת.