"ישראל תשלם על פשעיה": ארגון של הקרן החדשה דחף להקמת ועדת החקירה באו"ם

כך פועלת המכונה המשומנת של הקרן: בזמן שנציגת 'עדאלה' שללה באו"ם את זכותה של ישראל להגנה עצמית, 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' ממשיכים להפיץ תעמולה אנטי-ישראלית

תוצאות ההצבעה באו"ם | צילום מסך

ארגון השמאל הקיצוני 'עדאלה', הנתמך במיליוני שקלים על ידי 'הקרן לישראל חדשה' וישויות זרות, היה שותף בקידום החלטת האו"ם לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד "לביצוע פשעי מלחמה בעזה".

ההחלטה לפתוח בחקירה התקבלה ביום שישי האחרון במסגרת מושב מיוחד של מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה. בדיון נכחה נציגת עדאלה, עו"ד סוהיר אסעד, חברה במחלקה המשפטית של הארגון. בתום הדיון פרסמו אסעד וארגון 'עדאלה' הודעות זהות, המברכות על הפתיחה בחקירה נגד "הפשעים וההפרות של ישראל בעזה ובשטחים הפלסטינים הכבושים" (הכוונה ליו"ש ומזרח ירושלים).

אסעד, ששימשה בעברה כעוזרת פרלמנטרית של חברת הכנסת חנין זועבי, התעלמה כמובן בנוחות מהצהרות בכירי חמאס כי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הייתה מעורבות בהתפרעויות בגדר, וכי 85% מההרוגים בסבב האחרון היו אנשי חמאס והג'יהאד האסלאמי.

בדבריה בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם האשימה נציגת 'עדאלה' את ישראל בשימוש ב"כוח מופרז" כלפי העזתים, וחזרה על הטענה המסולפת כי ישראל כי הרגה "שני עיתונאים" בעוד שלפחות אחד מהם, יאסר מורתג'א, היה פעיל חמאס. דבריה של אסעד הסתמכו כמובן על דו"חות רפואיים שמקורם בעזה, ומידת אמינותן של טענות כמו "שימוש בקליעים מתפוצצים ע"י הצבא כדי לגרום לנכויות" מוטלת בספק רב, בלשון המעטה.

סוהיר אסעד | צילום מסך

בתום הדיון באו"ם, בו הוחלט על פתיחה בחקירה נגד ישראל, אסעד לא הסתירה אכזבתה המרה מאוסטרליה על כך שהייתה אחת משתי המדינות שהצביעו נגד ההחלטה, יחד עם ארצות הברית. נציגת עדאלה גם ביקרה בחריפות נציגי מדינות שהעזו לגנות את חמאס ואף גרוע מכך הסכימו עם האמירה שלישראל יש זכות להגנה עצמית. במילים אחרות, לתפיסת נציגת 'עדאלה' חמאס אינו ארגון טרור ומדינת ישראל ראויה לכיליון.

לפי נתוני NGO מוניטור, בשנים 2016-2008 העבירה הקרן לישראל חדשה מעל ל-7.3 מיליון שקלים ל'עדאלה'. בשש השנים האחרונות נתמך הארגון גם ב-15.5 מיליון שקלים על ידי ישויות זרות, בראשן האיחוד האירופי, גרמניה, שווייץ, ספרד, נורבגיה ושבדיה.

קריקטורות אנטישמיות וכספים מסורוס

ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל התקבלה ברוב של 29 מדינות אל מול 14 נמנעות ושתי מתנגדות – ארצות הברית ואוסטרליה. מטרת החקירה היא לגבש "צעדי ענישה" נגד ישראלים, כולל חיילים פשוטים שהשתתפו בסיכול התפרעויות הטרור בעזה. בכתב ההחלטה צוין כי "ההפרות" של ישראל בעזה עלולות להגיע לכדי "פשעי מלחמה".

אסעד ו'עדאלה' היוו חלק מקואליציה של ארגונים אנטי-ישראלים שהשתתפו בדיון באו"ם במטרה ברורה לפתוח בחקירה נגד ישראל. בין הארגונים השותפים עם 'עדאלה' היו 'אל-מיזאן', 'בדיל', ‘אל חק’ ו'המרכז לזכויות אדם בקהיר'  – כולם ארגונים קיצונים הדוגלים בהשמדת מדינת ישראל וחלקם מפיצים אנטישמיות ארסית. גם הם נתמכים על ידי ישויות זרות, וחלקם גם על ידי 'קרנות החברה הפתוחה' של המיליארדר האנטי-ישראלי ג'ורג' סורוס.

כרזות של 'בדיל':

ביום חמישי האחרון, יממה לפני הדיון, הבהירה אסעד כי ב'עדאלה' משתתפים בדיון באו"ם על מנת להוביל לנקיטה בהליכים פליליים נגד מדינת ישראל וראשיה: "אנחנו בעדאלה משתתפים במושב של מועצת זכויות האדם בז'נבה כדי לדחוף להחלטה לפתוח בחקירה בינלאומית עצמאית על הפשעים שביצעה ישראל בעזה מאז ה-30 במרץ ועד היום", אמרה לעיתון 'בּוּקרא' היוצא לאור בנצרת.

אסעד הוסיפה כי היא דורשת מהאו"ם לא רק לפתוח בחקירה בינלאומית, "אלא גם להבטיח כי ההמלצות ותוצאות החקירה ייושמו כדי שישראל לא תוכל להתחמק כפי שעשתה בעבר". כלומר, נציגת 'עדאלה' מייחלת לכך שבכירים ישראלים יועמדו לדין פלילי בינלאומי בעקבות האירועים בעזה, בניגוד לתוצאות ועדות החקירה גולדסטון ושאבס שנפתחו לאחר מבצעים צבאיים קודמים בעזה. בכך אסעד גם מאשרת למעשה את הלך הרוח בהנהגה הישראלית כי מסקנות וועדת החקירה של האו"ם ידועות מראש: ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה.

"מרגיז מאוד". נציגת עדאלה זועמת על גינוי חמאס ושוללת זכותה של ישראל להגנה עצמית

'שוברים שתיקה' ו'בצלם' מככבים ב-CNN

'עדאלה' היה שותף פעיל בקידום פתיחה בחקירה בינלאומית נגד ישראל, אך ארגוני שמאל קיצוני נוספים הנתמכים בידי הקרן החדשה הניחו את התשתית והעניקו רוח גבית לקידום יוזמה מסוכנת זו של האו"ם. האמצעי: השחרת שמה של ישראל בעולם והצגתה כפושעת מלחמה המפרה את כללי הדין הבינלאומי.

מנכ"ל 'שוברים שתיקה', אבנר גבריהו, התראיין למשל לרשת CBS הקנדית ושלל את זכותה של ישראל לירות במי שפועלים לחצות את הגדר, אפילו אם הם פעילי חמאס. גבריהו גם הטיל ספק בהצהרות ראשי חמאס כי מרבית ההרוגים בעזה הם אנשי הארגון. לדברי מנכ"ל ארגון השמאל הקיצוני, שהובאו ע"י עמית דרי מ'מילואימניקים בחזית', קיים אינטרס משותף של ישראל וחמאס להציג את מרבית ההרוגים כחברים בארגון הטרור.

'שוברים שתיקה' הגיעו לכותרות בחו"ל גם בזכות המודעה המכפישה שפרסם הארגון ובה נטען כי ישראל ביצעה ירי חי שלא לצורך בעזה. המודעה תורגמה לאנגלית וזכתה להד נרחב ברשת CNN. הרשת האמריקנית גם ראיינה את מנכ"ל 'בצלם' חגי אלעד, שטען בפני עשרות מיליוני צופים זרים כי ישראל נוהגת באופן "לא חוקי ולא מוסרי" בעזה ו"אין ספק" שצה"ל נקט בכוח מופרז על מנת למנוע מערביי עזה לחצות את הגדר. אלעד שוב נמנע מלגנות את טרור חמאס ואף גיחך על טענות ישראל כי המתפרעים בעזה הם מחבלים.

מנכ"ל 'בצלם' גם דילג בקלילות מעל העובדה כי מרבית ההרוגים היו אנשי חמאס והגן על הקריאה של ארגונו לסרב פקודה ("זו החובה של החיילים הישראלים"). הוא הכחיש שקיים גבול בין ישראל וחזר על הטענה המסולפת לפיה עזה נתונה תחת "מצור" על אף שמעבר הגבול בין עזה למצרים ברפיח פתוח לסירוגין. לדבריו, "ישראל ממשיכה לשלוט בכל מה שקורה בעזה".

מרואיין נוסף לתקשורת האמריקנית היה עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין'. ספרד התראיין ל'סלייט', מגזין חדשות מוביל בארה"ב ובעולם, ושם האשים את ממשלת ישראל כי היא "עושה ככל העולה על רוחה" בעזה. לדברי ספרד, שארגונו חתום על חלק מהעתירות האחרונות לבג"ץ נגד צה"ל וחייליו, הצבא לא נוהג לפי הדין הבינלאומי כשהוא מבצע ירי חי לעבר העזתים שמנסים לחצות את הגדר.

ארגוני שמאל קיצוני נוספים הקשורים לקרן היו בין אלה שהגישו מבול של עתירות ובקשות לצווים על תנאי, בטענה כי הוראת הפתיחה באש נגד המתפרעים בעזה הינה “בלתי חוקית בעליל וקיצונית ביותר”. האשמות אלו הופצו ברחבי העולם.

בשנים 2016-2008 העבירה הקרן ל'בצלם', 'שוברים שתיקה' ו'יש דין' סכום כולל של מעל ל-15.5 מיליון שקלים.

רדיקליזציה של ערביי ישראל

מעורבות הקרן החדשה בענייניה של מדינת ישראל אינה מסתכמת רק בפעילות בחו"ל, והיא תומכת גם בהפגנות התמיכה בחמאס של ערביי ישראל. במהלך הפגנה ביום שישי בחיפה נעצרו 19 איש, וביניהם ג'עפר פראח, מנכ"ל מרכז 'מוסאוא'. היום (שני) הורה בית המשפט לשחרר את העצורים.

לטענתו של פארח, אשר נבדקת במח"ש, רגלו נשברה כתוצאה מאלימות משטרתית. פראח אושפז בבית החולים 'בני ציון' בחיפה ובכניסה לבית החולים גידף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שוטרים שנכחו במקום. עודה כינה את אחד השוטרים "אפס" והטיח בו "לך קיבינימט".

ב'מוסאוא' שוללים זכותה של ישראל להגדרה עצמית, ובשנת 2006 חיברו פעילי הארגון נייר עמדה המתאר את החזון העתידי של המדינה על פי עקרונות "מדינת כל אזרחיה". המסמך מציע לשנות את צביונה היהודי של המדינה ובכלל זה דגל ישראל וההמנון, כמו גם ביטול חוק השבות.

ב-2009 הצטרפו בארגון למכתב שבו קראו ארגוני שמאל קיצוני לקרן הפנסיה הנורבגית למשוך השקעותיה מישראל, כלומר להטיל חרם במסגרת קמפיין BDS. לפני שמונה שנים שיבחו ב'מוסאוא' את משט המרמרה בו תקפו פעילי טרור את לוחמי השייטת וגינו את "הפשע" של ישראל "כנגד משט השלום ההומניטרי לעזה".

בשנת 2014, במסגרת מפגש עם נשיא הפרלמנט האירופי, האשים מנכ"ל 'מוסאוא' ג'עפר פראח את ישראל בביצוע טרנספר ו"העברה כפויה" של אוכלוסייה ערבית. פראח אף האיץ באיחוד האירופי לפעול כדי להשפיע על מדיניות ישראל באזור.

לפני כשנה הכה פראח במשכן הכנסת את מנהל מחלקת מדיניות בתנועת 'רגבים', לאחר שזה תיעד תקרית בה מנכ"ל 'מוסאוא' התעמת והטיח עלבונות בסגן היועמ"ש.

לפי NGO  מוניטור, מרכז 'מוסאוא' שעמד מאחורי ההפגנות האחרונות בחיפה, זכה בשנים 2016-2008 לתמיכה של למעלה מ-5 מיליון שקלים מהקרן.

שתיקת הקרן

באתר הקרן החדשה מצוינים באילו מקרים יסרבו לתמוך בארגונים, ואחד הקריטריונים הוא "קידום סלקטיבי של זכויות אדם לקבוצה מסוימת על חשבון קבוצה אחרת". מכך עולה כי האג'נדה של 'עדאלה' וארגונים נתמכי קרן נוספים, לפיה לישראל אין זכות להגנה עצמית וכי חייהם של העזתים צריכים לבוא על חשבון אלו של אזרחי ישראל, מצדיקה לכאורה שלילת תמיכה מצד הקרן.

בעבר טענה הקרן בכי היא "תומכת בפעילות המשפטית החשובה של ארגון עדאלה, אולם אין הדבר אומר שאנו תומכים בכל הודעה לעיתונות או עמדה של הארגון". במילים אחרות, הקרן תורמת מיליוני שקלים לעדאלה אך מסירה אחריות מפעולות הארגון ומהנזק האדיר שהוא מסב למדינת ישראל.

הפעילות האקטיבית של 'עדאלה' למען העמדתה של ישראל לדין פלילי מתנגשת חזיתית גם עם ההצהרה ששחרר לאחרונה מנכ"ל הקרן מיקי גיצין, לפיה הקרן היא "ארגון ציוני".

גיצין, שהתראיין לפני כשבועיים ל'אולפן שישי', מיהר להוסיף כי הקרן ציונית "אם ההגדרה של ציונות היא לפי מגילת העצמאות". מדובר במשפט מעורפל בלשון המעטה, אך כעת נותר לתהות האם האשמת ישראל בפשעי מלחמה, שלילת זכותה להגנה עצמית והגנה על מחבלי חמאס משתלבים עם מגילת העצמאות שהקרן מתיימרת לפעול ברוחה.

בקשות תגובה נשלחו לקרן החדשה ו'עדאלה' והן יפורסמו כשיתקבלו.

סייע בהכנת הכתבה: עו"ד עדי בן חור

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. אבנר גבריהו רצה לקלל ויצא מברך. משפט המפתח שלו הוא זה: "אני מאד מופתע לשמוע שקציני צה"ל ישבו עם תמונות של בכירי חמאס ספציפיים". בואו ננתח את המשפט. אם קציני צה"ל לא ישבו עם תמונות, כלומר, לא ידעו מי שייך לחמאס ומי לא, וירו ירי סטטיסטי אקראי, כיצד קרה ש-85% מאלה שנהרגו היו דווקא אנשי חמאס? שתי תשובות אפשריות:

    1. 85% מהמשתתפים בפרעות היו אנשי חמאס, או –

    2. הירי של צה"ל לא היה סטטיסטי אלא דווקא ספציפי וסלקטיבי, והוא פגע באלה שתקפו בפועל את הגדר, כלומר אנשי חמאס.

    בשני המקרים גבריהו ג'וניור יוצא גם שקרן וגם טמבל גמור שמוכיח בדיוק את ההיפך ממה שהוא מנסה לטעון. זו לא הפעם הראשונה שבכיר בארגון השקרנים שוברים שתיקה פולט בטעות דברי אמת. בתשובה לשאלה במעריב, 8.5.2015 ליולי נובק, אז מנכ"לית שוברים שתיקה כלהלן: "מול מה אתם משווים את התנהלות צה"ל? איזה חוק מהדין הבינלאומי או מאמנות ז'נבה ותקנות האג הופר בצוק איתן?" השיבה הגב' נובק:

    "אנחנו משווים את הדברים לעצמנו. אני לא חושבת שעם ישראל צריך לקבוע את ערכיו לפי הגויים. אותי לא לימדו שצריך להסתכל איך כולם מתנהגים ולפי זה לקבוע את אמות המידה המוסריות שלנו. לגיטימי לבחור את אמות המוסר לפי הדין הבינלאומי, אבל לי יש דרך אחרת, יש לי ערכים משלי."

    ראוי לרשום את המילים האלה על לוח זהב. הגברת מודה, ואפילו מתגאה, בכך שהיא מחילה סטנדרט מוסרי כפול לגבי ישראל. מאחר שהיא נאלצת להפעיל לגבי ישראל קנה מידה מוסרי מיוחד, היא מודה בעצם שצה"ל יותר מוסרי מאלה שהיא קוראת להם ה"גויים". לא זו בלבד, היא מקבלת שלמונים מאותם "גויים" שאת ערכיהם היא מבזה, כדי להלשין להם על יהודים שמעזים להתנהג שלא בהתאם ל"ערכים" שהיא עצמה המציאה. ממש (טי)נופת צופים.

    1. אגב, ראויה מאד לתשומת לב גם ההערה הלגלגנית של חגי אלעד מ"בצלם", שבה הוא תוהה "איזה גבול יש בין ישראל לעזה"? יש לשים לב שהדברים נאמרים מפיו של אדם שדרש מישראל, קבל או"ם ועולם, לסגת ל"גבולות 67". האמנם? וואללה, באמת? יצא המרצע מן השק: זהו היחס האמיתי של האיש השפל הזה לגבול שהוא עצמו דורש מישראל לכבד! אז שוב, אחת מהשתיים – או שהוא חסר מוסר, או חסר שכל או שניהם.

    2. “אנחנו משווים את הדברים לעצמנו. אני לא חושבת שעם ישראל צריך לקבוע את ערכיו לפי הגויים. אותי לא לימדו שצריך להסתכל איך כולם מתנהגים ולפי זה לקבוע את אמות המידה המוסריות שלנו. לגיטימי לבחור את אמות המוסר לפי הדין הבינלאומי, אבל לי יש דרך אחרת, יש לי ערכים משלי.”

      תשובה מעולה. זו בדיוק התשובה היהודית. אתם לא תקבעו לנו את החוקים. אנחנו מדינה יהודית ריבונית עצמאית. את החוקים שלנו נקבע בכנסת, ואת הוראות פתיחה באש גם אנחנו נקבע, ואף אחד לא יקבע לנו.
      ולגבי מוסר – זה המוסר היהודי: "הקם להורגך השכם להורגו", "מי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים". אף מדינה בעולם לא מקיימת את חוקי המלחמה מול ארגוני טרור, שלא פועלים לפי החוקים. ואנחנו לא צריכים להיות שונים.
      התפקיד של צהל הוא להגן על אזרחי וחיילי ישראל, גם במחיר הרג אזרחי ומחבלי אוייב. הדבר המוסרי ביותר שצה"ל עושה, הוא להגן על אזרחי ישראל.

      אף אחד לא ילמד אותנו מוסר, ואף אחד לא יכתיב לנו לעמוד בחוק הבינלאומי, שהוא בעצמו מפר אותו יום יום שעה שעה.

  2. אפשר לכתוב מגילות שלמות על פעיליות הגופים הללו כנגד היהודים ובעד האוייב.
    שום דבר מכל האמור והמובא בכתבה זו ובאחרות לא יוליד שינוי.
    הבעיה נעוצה בראש ובראשונה בחדל האישים שמנהל את המדינה בדרכים עקומות, שלא מאבד שום הזדמנות לעקר ולמוסס כל ניסיון לתקן את המצב. האיש מדבר שפה אחת לבוחריו ומנהל מנגד מדיניות לעומתית להצהרותיו ולמצע מפלגתו.
    לא היתה פעם אחת שהוא לא מצא לו אשמים ואחראים למצב, יהיה הנושא אשר יהיה. מבחינתו הוא פרשן שמתאר את המצב ולא מי שנושא באחריות ובעל הסמכויות לפעול.
    הפעמים היחידות שהוא אוזר אומץ ונחישות לפעול זה דוקא כדי לטרפד כל יוזמה כאשר יש מי שמנסה לתקן את המצב. ראו חוק העמותות, בג"ץ. חוק ההסדרה, חוק המסתננים. ועוד כהנה וכהנה, כל נושא אקוטי שמחרב את המדינה והחברה נותר ללא מענה ולא רק זאת אלא שכל ניסיון מייד מטורפד על ידי האדון נתניהו.
    אז או שהוא חדל אישים. או שהוא פשוט נוכל ורמאי גונב דעת. בכל מקרה הוא שורש הבעיה וכל עוד הוא יהיה בשלטון אנו נאלץ לבלוע עוד הרבה עקרבים שהוא יאכיל אותנו דרך כך גופי השמאל ששולטים כאן ביד רמה, ובעזרתו הנדיבה של מר נתניהו.

    1. תיכף יקום מר שמעוני ויגיד שאתה שמאל.ככה זה שיש אדמור סורר וחסידים שוטים אז העגלה מדרדרת לתהום

  3. אין צורך להאשים את עוכרי ישראל אלה אלא את מדינת ישראל שלא מוציאה אותם מחוץ לחוק ומטפלת פלילית בכל משמיצי ארץ ישראל שכל כוונתם היא רעה נטו .
    זאת ללא ספק המלחמה הכי גדולה שלנו . המלחמה בבית מול אותם יהודים לכאורה שעושים נזק במכוון מתוך אוטואנטישמיות בלתי מובנת .

  4. ירי באש חיה על בני אדם לא חמושים שאינם מהווים סכנה הוא פשע מלחמה.
    פקודה לירות באש חיה על בני אדם לא חמושים שאינם מהווים סכנה היא פקודה בלתי חוקית בעליל.
    שימוש בצלפים נועד לצמצם את מספר ההרוגים והפצועים ולא להגדיל את מספרם.
    פעם הדברים האלה היו ברורים.
    טוב שוועדת חקירה בינלאומית תחשוף את פשעי המלחמה שצה״ל מבצע.

    1. בני אדם לא חמושים שרוצים לקרוע אותך לגזרים בידיים חשופות, מהווים סכנה, ולכן צריך לירות בהם אש חיה על מנת להרוג אותם.
      בני אדם לא חמושים, שהניסיון המצטבר בן 120 שנה מוכיח, שכאשר יתקרבו לחייל חמוש, יחטפו ממנו את נשקו, וירצחו אותו, מהווים סכנה, וצריך לירות בהם על מנת להרוג אותם.
      בני אדם שנראים לך לא חמושים, אבל יש לך חשש מבוסס מאוד, על סמך העבר, ההתנהגות העכשווית שלהם והצהרותיהם המפורשות "אטבח אל יהוד" "ברוח ובדם נפדה את פלשתין" "מיליון שהידים צועדים לירושלים" ועוד, מהווים סכנה, וצריך לירות בהם על מנת להרוג אותם.
      שימוש בצלפים בגבול חבל עזה, אכן מצמצם את מספר המחבלים הפוטנציאליים, ההרוגים, אל מול החלופה של ירי פגזי פלאשט, פצצות מצרר או שימוש ברימוני רסס, למניעת טבח המוני בחיילינו העומדים על משמרתנו, ואזרחינו היהודים (שהרי באזרחינו הערבים, הם לא יגעו לרעה) הגרים בקרבת מקום.

    2. כרגיל תגובה הזויה שלך שמתעלמת מהעובדות. מעל 50 מתוך 60 מההרוגים הם מחבלי חמאס, זו ההוכחה
      החד משמעית ביותר לכך שהירי לא היה אקראי על אזרחים תמימים אלא היה מכוון וממוקד על המחבלים והמתפרעים. וכמו שנאמר בתגובה הראשונה, אפילו גבריהו הודה בכך בלי להתכוון כאשר אמר שקציני צה”ל ישבו עם תמונות של בכירי חמאס ספציפיים.

      הטענה שאסור לירות על מחבל לא חמוש כי אינו מהווה סכנה גם היא מגוחכת. מחבל נשאר מחבל גם אם הוא ביצע פיגוע ומיד אחר כך זרק את הנשק שלו. המסוכנות של מחבלים נקבעת לפי המוטיבציה והיכולת שלהם, לא רק על פי הנשק שיש עליהם באותו רגע. לפי ההגיון העקום שלך, מחבל שירה קסאם על שדרות ואחר כך הלך למכולת בלי מדים, הוא כבר לא מחבל ואסור לפגוע בו כשהוא בדרך למכולת אלא רק בזמן שהוא יורה.

      ובכלל, בשביל מה צריך ועדת חקירה? הרי אתה כבר קבעת שהיו פשעי מלחמה. לך תכתוב על זה דוח ותגיש אותו לאו"ם.

    3. אין שום בסיס משפטי או מוסרי לדבריך
      לגופי הממשל יש סמכות (גם בחוק הישראלי וגם בחוק הבנלאומי) לפגוע וגם להרוג מפירי חוק, ומפירי הסדר הציבורי, וכלל לא משנה איזה חוק או אם הם היו חמושים או לא חמושים, מהווים או לא מהווים סכנה.
      מספיק שתעבור מעבר חציה באור אדום – בנסיבות מסוימות (כמו חשד להפרת הסדר הציבורי) שוטר יכול לירות בך וזה יהיה חוקי לחלוטין.
      זה יהפוך לפקודה לא חוקית בעליל, רק אם האדם לא מודע לכך שהפר את החוק והשוטר יודע זאת (למשל אם אדם עיוור יעבור במעבר חצייה באור אדום, והשוטר יודע שהוא עיוור, אז זו פקודה בילתי חוקית בעליל לירות בו).

    4. יופי נחמה. אז הנה לך מרשם מצוין להילחם חופשי חופשי באויב שלך, אבל לקשור את שתי ידיו מאחור. צה"ל פוקד על חטיבת חיילים לפשוט את מדיהם ולעלות על אזרחי, להסתער עם מקלות וסלעים על עמדות עם חיילים סורים, נניח, ואז לחיילים הסורים אסור לירות אש חיה כי לפניהם עומדים אזרחים חפים מפשע שלא מסכנים אף אחד.

      כלומר, לפי השיטה שלך, אם צבא מסוים – הסינים, נניח – הנמצא בנחיתות טכנולוגית וצבאית אבל בעדיפות מספרית, שולח עשרות אלפי "אזרחים" מאומנים היטב להסתער על האויב, אזי צבא האויב מנוטרל למעשה לחלוטין, כי הוא חייב להתאים את עצמו ל"אזרחים התמימים" בלי הנשק. עליו להשליך את נשקו ולהילחם באגרופים עם ההמונים שמסתערים עליו, רק משום שלפי איתמר זהו החוק.

      האמת, זה מטופש אפילו להתווכח עם תזה מטורללת כזו כמו שלך.

    5. השמאל מצפה מחמאס לפעול בכל דרך אפשרית להיכנס לישראל ולפגע בה. בעוד מכוחותינו הוא דורש להשתמש בגד מדמיע וזרנוקי מים כנגד עשרות אלפים המסתערים על הגדר ביודעו שחלק יעברור את הגדר ויסתערו על היישובים הקרובים. אני מתעב את השמאל בכל מאודי. רמת השנאה שלי להם לא שונה מהותית משנאתי לחמאס.

    6. יש לי הצעה לכל מי שלא מרוצה מרמת מוסר המלחמה של צה"ל. שלא יבוא להילחם.
      לאזרחי האויב אין זכות קנויה לאכוף את דין המלחמה הבילאומי על צה"ל (בהתעלם מהשאלה האם הופרו או לא). לא טוב להם, שיתרחקו משדה הקרב.

  5. לאור מצב המדינה.חשוב ביותר להגביר את העליה ולסייע לאנוסים לשוב ליהדות ולעלות למדינה.הגברת הדמוגרפיה תסייע לעמוד מול ערביי ישראל.הפלסטינים.והעולם הערבי

  6. הפן המשעשע בכתבה הזאת הוא שערבי קטן מהכפר הא לעיר הגדולה, נתנו לו שררה, חליפה והזדמנות, והוא בהזדמנות ראשונה קופץ הערבוש שבתוכו ונוהג באלימות, חמור נולד חמור וימות חמור.

    1. מה שהכי מעניין ומפתיע אותי הוא שאם פעם היו מספרים בדיות ושקרים בלי שהיו במקום או ראו מה קורה, היה בזה הגיון. אבל בשנים האחרונות יש טלויזיה ויש מצלמות ורואים הכל ובכל זאת יש אנשים שמכחישים את מה שהם עצמם רואים בעיניהם, או מפרשים אלימות ותוקפנות כריקודים סלוניים, תוכניות שטניות שנאמרות מול המצלמה נתפסות משום מה כדברי אהבה ושלום נוטפי דבש. בשביל מה לצלם אם ממילא אנשים ממציאים מציאות משלהם?

  7. אם הם כל כך מתנגדים לישראל ופועלים נגדה, למה עדיין יש להם תעודת זהות ישראלית?
    אם לא נאה להם הם יכולים לוותר על האזרחות שלהם ולעבור לגור במקום אחר או להצטרף למי שהם תומכים שזה הערבים בעזה וביו"ש. אולי שם יהיה להם יותר טוב והם יוכלו להמשיך להכפיש כשהם חלק מהשונאים ולא חלק מהמדינה שהם חיים בה ונהנים מהזכויות.
    זה לא אומר שצריך לסתום פיות אבל אתה לא יכול לירוק לבאר שממנה אתה שותה, אתה יכול להפגין נגד החלטות הממשלה לנסות לשנות דברים בתוך המדינה אבל לא לתת חומרי תבערה לשונאים של המדינה ולאוייבים שלה כדי לחסל אותה – אנשים כאלו אין להם שום זכות להיות אזרחים במדינה. נקודה.