כסף, שקרים ואינטרסים: הסיפור האמיתי של חאן אל-אחמר

המאבק סביב היישוב הבלתי-חוקי המתרחש בתקשורת העולמית ובמסדרונות בתי המשפט מלא באמיתות אלטרנטיביות, תקציבים זרים, והרבה מאוד אינטרסים מפוקפקים

פלשו והתיישבו בניגוד לחוק. חאן אל-אחמר | תנועת רגבים

מה משותף לרשות הפלסטינית, האיחוד האירופי, בית המשפט העליון, שלושה ישובים ישראלים ושבט הג'האלין? התשובה: כולם עוסקים בשנים האחרונות ביישוב בדואי זעיר בשם חאן אל-אחמר.

המאבק סביב היישוב הבלתי-חוקי מתרחש באמצעי התקשורת העולמית ובמסדרונות בתי המשפט כבר מעל לעשור, והוא מהווה למעשה מיקרוקוסמוס לסכסוך הישראלי-ערבי כולו – מלא באמיתות אלטרנטיביות, נאמנויות מתחלפות, אזורים אפורים של אחריות ואינטרסים מפוקפקים.

הבעיה הראשונה בסיפור חאן אל-אחמר היא שהיישוב ממוקם כולו בשטח C, אותו אפילו האו"ם הגדיר כשטח "תחת אחריות בלעדית של ישראל, ובכלל זה תחומי אכיפת החוק, תכנון ובנייה".

מקבץ הבתים הבדואיים יושבים למעשה בשטחו של היישוב כפר אדומים, וחולשים על נקודה אסטרטגית בצומת הדרכים שבין ים המלח, ירושלים, והכפריים הערביים שממזרח לעיר. המיקום הזה הופך את היישוב הקטן לבעל חשיבות גדולה מאוד הן לישראל והן לפלסטינים.

בתי חאן אל-אחמר הסמוכים לכביש | תנועת רגבים

עד לא מזמן, תושבי המקום המשתייכים לשבט הג'האלין הבדואי חיו בכלל בדרום הארץ. בנקודה מסוימת במהלך שנות השבעים, סכסוך שפרץ בין גורמים שונים בשבט גרם לכמה מחבריו לברוח צפונה, ולהגיע לאזור מעלה אדומים, שם הם חיים עד היום.

כמו רוב הקהילות הבדואיות במזרח התיכון, גם בני הג'האלין נטשו בהדרגה את אורח החיים הנוודי לטובת התיישבות קבע ופרנסה שאינה תלויה באופן בלעדי ברעיית צאן. אותו חלק של השבט שנמלט מהנגב החליט להתיישב בנקודה קריטית הסמוכה לכביש הראשי, והתחבר באופן בלתי חוקי לרשת המים והחשמל של הרשות המקומית.

והנה בעיה נוספת: מאז שנות השמונים, כאשר מחנה הפולשים הבדואי החל לקבל צורה, חאן אל-אחמר הפך מלהיות סתם עוד התיישבות ערבית בלתי חוקית לצרה של ממש עבור תושבי האזור. קרבתו לכביש הראשי מציבה סכנה בטיחותית לילדי הבדואים שמשחקים לצידו, כמו גם לנהגים יהודים וערבים שנפגעו מפעם לפעם מיידוי אבנים לעבר רכבם.

משחק מסוכן

מהיום הראשון שבו הקימו בני הג'האלין את המחנה בחאן אל-אחמר, הם ידעו היטב שהם פולשים לשטח של רשות מקומית ישראלית באופן בלתי-חוקי, ולכן היישוב לא יוכל להוות פתרון ארוך-טווח לצרכי המגורים שלהם.

מה שהם לא ידעו זה שגם לרשות הפלסטינית, שהוקמה כ-15 שנים לאחר מכן, יש תוכניות עבור שטח האדמה הזה (אם כי מסיבות אחרות לגמרי), ושכוחות בינלאומיים שונים ישתמשו בהם ככלי במשחק מסוכן מאוד נגד ישראל.

סלאם פיאד | ויקיפדיה

בחודש אוגוסט של שנת 2009 פרסם סלאם פיאד, מי שהיה אז ראש הממשלה הפלסטיני, את תכנית-העל שלו ליצירת מדינה פלסטינית. הבסיס לתכנית פיאד היה (ונשאר עדיין) הקמת מדינה דה-פקטו ללא צורך במשא ומתן, וזאת על ידי יצירת עובדות בשטח, גם בשטחים שעל פי ההסכמים נותרו תחת השליטה הביטחונית והמנהלית המלאה של ישראל.

אחד מהאזורים העיקריים בחזון העובדות בשטח של המדינה הפלסטינית, שמנוגד כמובן להסכמות אוסלו, הוא בדיוק האזור בו יושב חאן אל-אחמר. וכך הפולשים הבדואיים משבט הג'האלין העניקו לפלסטינים דריסת רגל מושלמת בשטח.

כמובן שעבור הרשות הפלסטינית, האינטרסים של התושבים הבדואים עצמם אינם חשובים כלל. הסיפור האמיתי הוא האדמה, שבנייה עליה היא מפתח להשתלטות על עוד שטח שאלמלא הבדואים לא הייתה יכולה להתרחש. זאת השיטה – קביעת עובדות בשטח ואז קיבוען כבלתי הפיכות.

וכך, בזמן שהרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי ממשיכים להעמיד פנים כאילו הם מחויבים לפשרה דרך משא ומתן, ההתנהלות שלהם בשטח מוכיחה שכוונותיהם האמיתיות רחוקות מכך.

למעשה, לפלסטינים אין כל עניין בפשרה מוסכמת עם ישראל, והאיחוד האירופי שמממן את מרבית היישובים הבלתי-חוקיים בשטח C רק מעודד אותם להמשיך להתרחק משולחן המשא ומתן. למה שיתפשרו, אם הם יכולים להשיג את כל רצונם פשוט על ידי שכפול של חאן אל-אחמר בנקודות אסטרטגיות נוספות?

האירופים קפצו על המציאה

חלק מהיישובים הבדואים שקמו בעשורים האחרונים באזור מעלה אדומים חתמו על הסכמי יישוב מחדש; אחרים פשוט התקפלו ועברו למקום אחר כדי להימנע מבנייה סמוך לכבישים ראשיים. הם הבינו שהם לא יוכלו להמשיך לחיות ביישוב בלתי-חוקי הנמצא בשטחים ישראלים.

אך כמו במקרים דומים אחרים, גם במקרה של חאן אל-אחמר הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי מיהרו לקפוץ על המציאה, העניקו שם לאוהלים הבודדים שהיו בשטח, והתניעו קמפיין בינלאומי ממומן היטב שמטרתו להציג את הערבים כמנושלים מאדמתם ההיסטורית.

זו תשובתנו לעיתון "הארץ" על הפייקניוז ב"חאן אל-אחמר".זה מרתק לראות איך מעוותים מציאות ומשחירים את פניה של מדינת ישראל.אנחנו נמשיך להתגבר על רעשי הרקע של הארץ (וגם של הרוח…) ונביא רק עובדות. צפו והעבירו הלאה!

Posted by ‎תנועת רגבים‎ on Sunday, February 4, 2018

 

כך למשל, ארגון איטלקי בשם Vento de Terra הקים בשטח בית ספר עבור ילדי הבדואים מהאזור. האיטלקים הפציצו את עיתוני העולם בתמונות של ילדים יחפים, החיים תחת האיום התמידי של נישול וטיהור אתני. כפי שהתבהר בהמשך בדיונים בבית המשפט העליון, אותו ארגון "זכויות אדם" הפעיל לחץ כבד על תושבי הכפר על מנת שישתפו פעולה עם הקמפיין.

הבדואים נכנעו ללחץ ובכך התירו למעשה ל"נציגים" החדשים שלהם להשתלט על המצב. בני הג'האלין נותרו בדיוק איפה שהרשות הפלסטינית רצתה אותם, והיא מצידה (ביחד עם האיחוד האירופי) הפכה למייצגת שלהם בערכאות משפטיות שונות שנסחבות כבר לאורך יותר מעשור. בכל אחת מהעתירות, בית המשפט העליון קבע כי ההתיישבות בחאן אל-אחמר אינה חוקית ועליה להיות מפונה למיקום חלופי שאותו סיפקה המדינה.

שכונה מהניילונים

במשך עשר שנים, ממשלת ישראל דחתה את ביצוע צווי הפינוי הרבים שניתנו לחאן אל-אחמר, והציעה במקומם חלופות חוקיות למיקום מחדש של הקהילה הבדואית. התכנית שכרגע עומדת על הפרק היא העברת התושבים מספר קילומטרים מערבה לאזור אבו-דיס בפאתי ירושלים. בשכונה החדשה שנקראת 'ג'האלין מערב', אמורה כל משפחה לקבל חבילת פיצויים השווה לכחצי מיליון שקלים עבור כל אישה אותה נשא ראש המשפחה.

כל אישה תקבל, בחינם לגמרי, חלקת אדמה גדולה ומוכנה לבנייה כולל תשתיות מים וחשמל. השכונה החדשה תספק לבני הג'האלין תנאים טובים בהרבה מאשר הרשות הפלסטינית אי פעם תוכל לתת: מים זורמים, חשמל מסביב לשעון, בתי קבע אותם הם יוכלו לעצב כרצונם, מרפאות, תחבורה ציבורית, בתי ספר וגישה לתעסוקה.

השטח המיועד לשכונה החדשה | תנועת רגבים

'ג'האלין מערב' כבר מוכנה. היא ממתינה לדיירה החדשים במשך שנים, אך "נציגי" השבט הבדואי דחו על הסף את כל הצעות המדינה לחבילות פיצויים ומיקום מחדש וסרבו לאפשר תושבי חאן אל-אחמר להתחיל חיים חדשים וטובים יותר, אם זה אומר לאבד את האחיזה באדמה אליה פלשו.

בית המשפט העליון העניק לצוות המשפטי של חאן אל-אחמר הזדמנות אחרונה להציע חלופה אחרת לשכונת 'ג'האלין מערב', אך הם כשלו גם בכך ולא הותירו לשופטים ברירה אלא לדחות את כל עתירות הבדואים ולאפשר סוף סוף למדינה לאכוף את החוק.

"שורת הדין היא שאין עילה משפטית להתערב בהחלטתו של שר הביטחון לממש את צווי ההריסה שהוצאו למבנים הבלתי חוקיים שבחאן אל-אחמר", כתבו השופטים סולברג, וילנר וברון והוסיפו:

שורת הדין אינה מתעלמת מהמורכבות האנושית הכרוכה, באופן טבעי, בפינוי רחב היקף של בנייה לא חוקית, חרף אי-חוקיותה. אכיפת הדין חשובה, כך גם השאיפה להידברות ולהגעה לפתרון בדרכי שלום…בסופו של דבר, אנו כבר אחרי 'הדקה ה-90'. צווי ההריסה הראשונים הוצאו כזכור עוד בשנת 2009 .הקולות שנשמעו באולם בית המשפט הקוראים לשיתוף פעולה ולדיאלוג, ראויים ככל שיהיו, מן הדין היה להפנותם בזמן אמת, במהלך השנים, כלפי קובעי המדיניות"

השופטים ביקרו גם את התנהלות העותרים, וציינו כי הם ניצלו באופן שיטתי את רצון המדינה להגיע להסכם על ידי הצגת חלופות והצעות חסרות שחר:

עלה הרושם שמטרתן של הצעות חלופיות היא 'להרוויח זמן'. אף על-פי כן אִפשרנו לעותרים, לאחר הדיון, להציג לנו "אתר חלופי שיש לגביו תכנית מתאר מפורטת תקֵפה". דייקנו בלשוננו: העלאת הצעות בעלמא בשלב זה, לאחר שנים שבהם המדינה השתהתה במימוש צווי ההריסה לצורך בחינת חלופות, אין די בה"

מבחן חשוב לריבונות

הרשות הפלסטינית מצידה כבר הודיעה על כוונתה להתנגד "בכל האמצעים" להעברת אנשי הג'האלין למשכנם החדש והחוקי, וגם המחאה הבינלאומית בנושא כבר החלה לצבור תאוצה.

ישראל שוב נאשמת ביחס "אכזרי ולא אנושי" כלפי הפולשים הבדואים, ובניסיון לבצע "טרנספר כפוי של אוכלוסייה וטיהור אתני". ממשלת צרפת, לה יש היסטוריה אפלה בכל הקשור לגירוש קהילות נוודים, הכריזה כי החלטת בית המשפט העליון של ישראל היא הפרה של החוק הבינלאומי, ובאותה נשימה הסבירה כי לחאן אל-אחמר "חשיבות אסטרטגית עליונה לקיום הרצף היבשתי של מדינה פלסטינית עתידית".


המאמר המקורי התפרסם באתר מכון גייטסטון. מאנגלית: אמיר לוי

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. לא הצלחתי להבין מה זה "ארגון איטלקי בשם Vento de Terra הקים בשטח".
    אם אלו תיירים מאיטליה, הרי שאסור להם לעבוד בתחומי מדינת ישראל.
    אם הם עובדים זרים, הרי שאסור להם לפגוע בריבונותה או לגרום, במישרין או בעקיפין, לפגיעה בתושביה "כמו גם לנהגים יהודים וערבים שנפגעו מפעם לפעם מיידוי אבנים לעבר רכבם".

    אז מה לכל הרוחות האיטלקים עושים בארץ ישראל? מדוע הם לא מגורשים מיידית מארץ ישראל, עם איסור כניסה מוחלט בעתיד, גם אם יתגיירו גיור חרדי למהדרין שבמהדרין לפי כל החומרות?
    אולי בשביל צעדים כאלו פותחה הויאגרה

  2. יש להרוס מיידית את המבנים ולהעביר את הפולשים. אין להרתע מהאירופים.

    1. נכון, על אדמות מדינה. זה לא מקרה שהמדינה טורחת להרוס כשמדובר ביהודים

    2. הם לא יושבים על אדמת מדינה

      המתחם המכונה "ח'אן אל אחמר" יושב על אדמות של הכפר ענאתא שחלקן הופקעו עבור התנחלות כפר אדומים, אפילו על צווי ההריסה שהמנהל האזרחי נתן לתושבי הכפר כתוב שהמבנים יושבים על קרקע של הכפר ענאתא.

  3. הכל בגלל ההוא שחזק מול החמאס – אבל עלוב מול מנוולי בגץ והקרן להשמדת הציונות ,במקום שהמדינה תחייב בדין את כל העבריינים הבדואים והארגונים הזרים ותגבה מהם מחיר – בטמטומה כי רב היא משלמת להם – שיידעו כמה הפשע משתלם , מה הפלא שהפשיעה הבדואית משגשגת גם בתוך ישראל

  4. אותנו היהודים המדינה מפנה בלי פיצוי אני גר בשכונת הארגזים בתל אביב עשרות שנים ורוצים לזרוק אותי בלי כלום אבל בדואים שחיים כמה שנים מציעים להם חבילת פיצוי למה מה קורה פה???

  5. אני קראתי כבר בכמה מקומות נתונים אחרים ממה שאתם מוסרים. למשל:" זמן קצר לאחר קום המדינה, המדינה אילצה את אנשי שבט הג'אהלין לעזוב את ביתם הקודם ליד תל ערד בתוך ישראל. בלית ברירה השבט עבר למיקומו הנוכחי בגדה המערבית, לפני שישראל השתלטה בשנת 1967 והרבה לפני הקמת ההתנחלות מעלה אדומים. כשלון הרשויות הישראליות לספק אפשרויות תכנון מתאימות לתושבים , גרם לכך שקהילת הג'הלין נאלצה לבנות "באופן בלתי חוקי" (מתוך אתר רבנים למען זכויות אדם). כלומר הם שם כבר 70 שנה. רק בגלל שזה נקודה אסטרטגית אני לא חושבת שישראל צריכה אחרי כל כך הרבה שנים להיזכר שהיא צריכה לסלק את האנשים מביתם בניגוד לרצונם , אחרי שאישרה כמה מאחזים לא חוקיים של יהודים ועודדה בנייה יהודית בתחום שמוגדר כאזור ממשל צבאי. ויופי היא נותנת להם קרקע לבנייה, אבל מה הם אמורים לעשות בינתיים?? ואחר כך מתפלאים שבדואים, שעקרו אותם מאדמתם ומאורך חייהם המקורי, שגם כשמכירים בישוביהם לא מספקים להם חשמל (10 מתוך 11 ישובים בנגב) למרות שהם גם אזרחי ישראל, הולכים לכיוון של פשיעה וסמים. שלא לדבר על הטמטום הפוליטי בלספח לישראל אזורים עם מיליוני פלסטינים שישפיעו לרעה על המאזן הדמוגפי ועל היכולת לשמור על דמוקרטיה

  6. ולגבי חאן אל אחמר תיקראו גם את הערך בויקיפדיה, גם שם מפרטים כיצד אחרי שגורשו מהנגב והתיישבו באזור עוד לפני שהוקמה מעלה אדומים, וכיצד המשיכו לקחת להם שטחי מרעה לצורך אימונים צבאיים וצמצמו ויותר ויותר את שטח ההתיישבות שלהם

  7. נעזוב את החד-צדדיות של ניתוח "האמת" בכתבה הזאת.
    לי לא מובן איך יכול להיות חוקי להושיב אנשים על שטח שהוא כבוש (ומדינת ישראל מסרבת לספח אותו מאז שנכבש, וסיבותיה עימה, והדברים ידועים) בניגוד לאמנה הבינלאומית לזכויות האדם במלחמה, שישראל חתומה עליה – האומרת בפירוש שאסור להעביר אוכלוסיה מקומית בשטח כבוש. ומי ובאיזו סמכות עיגן את חוקיות הבעלות המוצעת לתושבי המקום ע"י אישור תכנית המתאר בשטח המכונה "ג'הלין מערב" , שגם הוא נמצא, למיטב ידיעתי, בתחומי השטח הכבוש, שלא סופח למדינת ישראל, ולכן לישראל אין ריבונות חוקית עליו, גם לשיטתה. ולא משנה באיזו אות לטינית הוא מוכתר. אלא אם ישראל מתכוונת לספח אותו, ואזי יפה שעה אחת קודם, בד בבד עם הענקת זכויות אזרח מלאות לתושבים.
    ולמה שלא יהיה בית ספר לילדים בישוב שבו הם חיים?
    ואין חולק על כך שתפיסת השטח הזה ע"י מדינת ישראל תמנע אפשרות של רצף טריטוריאלי פלסטיני בין צפון לדרום הגדה. וזה המניע של שני הצדדים – של ישראל ושל הרשות הפלסטינית להיאבק על השליטה במקום.

    1. תגובה ל-11: "שטחים כבושים" זה תעמולה שקרית, "שטחים במחלוקת" זה ניטרלי, "משוחררים" – זו אמת
      http://maurice-ostroff.tripod.com/id45.html
      Eugen Rostow, מומחה למשפט בינלאומי,
      היה ראש ביה"ס למשפט באוניברסיטת ייל, היה סגן שר החוץ האמריקאי, והיה ממנסחי החלטה 242 =====
      על הטענה "רוב העולם חולק על דעתו של רוסטוב" צריך לזכור:
      1. לא צריך להיות רוב כדי לצדוק (ראו מקרה דן שכטמן, וזו הרי גם טענת השמאל בישראל).
      2. רוב החולקים אינם משפטנים אלא פוליטיקאים שכדאי להם לתמוך בערבים.
      3. הרוב הזה נמצא באו"מ, שגם החליט "ציונות = גזענות" (ויש רבים בעולם – ומיעוט רעשני בארץ – המצטערים על ביטול החלטה זו).

    2. "שטח שהוא כבוש"?? בוא נעשה סדר.
      1. אפילו שופטי ביהמ"ש העליון (כמו שמגר) לא הגדירו את שטחי יש"ע כשטח כבוש אלא כ"שטחים מוחזקים". השופטים גם קבעו שעפ"י המשפט הבינ"ל אין צורך להחיל עליהם את כללי אמנת האג. ישראל לפנים משורת הדין ובאופן וולונטרי החליטה לנהוג כאילו חלים כאן כללים אלה.

      2. באשר לשטחי יו"ש:
      המלך חוסיין למרות תחינות ממשלת אשכול הכריז רשמית על הצטרפות ירדן למצרים ולסוריה למלחמה ממשמשת ובאה נגד "האויב הציוני" שנועדה להחריב את מדינת היהודים.
      ללא שום התגרות מצד ישראל הצבא הירדני תקף ב-67 את ישראל בהפגזות על ירושלים ועל נתניה לכן פעולת צה"ל מול תוקפנות ירדנית היא מלחמת מגן. (כך גם בגולן מול סוריה)
      החוק הבינ"ל קובע מפורשות כי שטחים שנלקחו מידי מדינה שפתחה במלחמה כתוקפן דינם להישאר בידי מדינה שהיא קרבן התוקפנות המיליטריסטית.
      כך קרה למשל לשטחי גרמניה כאשר פרוסיה המזרחית נותרה בידי הרוסים ושם בירתה קניגסברג הוסב לקלינינגרד.
      שטח גרמני בשם פומרניה עבר לפולין ונקרא פומוז'ה ושטח שלזיה ובירתו ברסלאו גם הוא עבר לפולין ונקרא שלונסק ושם העיר היום וורוצלב. וכו' וכו.'
      ועוד משהו: לכל האוכלוסייה הגרמנית שישבה באזורים הללו עשו טרנספר.
      כך גם לגרמנים שישבו באזור הסודטים בצ'כיה, לגרמנים שישבו ברומניה, וכו' וכו' עשרות מיליונים של פליטים גרמנים עברו לשטח שנותר בגרמניה.
      הרציונל: יידע כל תוקפן שלתוקפנות יש מחיר.
      3. ירדן שהוקמה ע"י הבריטים ב-1922 יושבת על 78% משטח שהוקצה במקור בהסכמי ועידת סן רמו מ-1920 עבור המדינה היהודית העתידית. יתרת השטח שהוא 22% מהשטח המקורי נותר רשמית ועפ"י הסכמים בינ"ל התקפים עד היום בידי העם היהודי עבור מדינתו הריבונית. אלא שירדן פלשה ב- 1948 לשטחי יו"ש וסיפחה אותם שלא כחוק. להוציא את אנגליה ואת פקיסטן אף גורם לא הכיר בריבונות ירדנית ביו"ש. אפילו מדינות ערב לא הכירו בסיפוח הזה. (הצעת החלוקה ב-47 של העצרת הכללית של האו"ם היא רק הצעה בלתי מחייבת שהיה בה משום הפרת סעיף מפורש באמנת היסוד של האו"ם ואפילו הצעה זו התבטלה מכיוון שהערבים דחו אותה)
      לכן במלחמת מגן של 67 ישראל למעשה שחררה את שטחי יו"ש ומכול מקום לא נטלה אותם מידי מדינה שהייתה ריבונית בשטח. מה גם שב-1988 ירדן הצהירה רשמית וסופית שאין לה כל תביעות לשטחי יו"ש.
      לשם השוואה בלבד:
      ב-1976 מרוקו פלשה לסהרה המערבית, שטח שהוחזק קודם לכן בידי ספרד שיצאה ממנו.
      השטח שאת רובו תפסה וסיפחה מרוקו הוא בגודל של כמחצית שטח צרפת: 266 אלף קמ"ר. (שטח ישראל כולה הוא כ-25 אלף קמ"ר) מרוקו יושבת בשטח הזה על אפה וחמתה של האוכלוסייה המקומית שמבקשת עצמאות והקימה את מחתרת הפוליסריו להילחם בכיבוש המרוקני.
      מרוקו גם יישבה בשטח הזה מאה אלף מרוקנים שהובאו לשם ואילו את האוכלוסייה המקומית העבירה למחנות. האם מישהו שמע על כך דיונים באו"ם בדבר התוקפנות המרוקנית? הכיבוש המרוקני? האם התכנסה מועצת הביטחון וקבעה שעל מרוקו לפנות את השטח שנתפס על ידה שלא כחוק ולהרוס את ההתנחלויות וכן שעליה להוציא את המתנחלים? האם נפתחו ועדות מיוחדות באו"ם בתמיכה למאבק שמנהלת האוכלוסייה המקומית נגד הכיבוש? האם מישהו הקים תנועת BDS ומבקש להחרים או לסמן את מוצריה של מרוקו כמו מוצרי דייג מחופי מערב סהרה שמשווקים לאיחוד האירופי? אגב, הייתה שאילתא בפרלמנט האירופי בנושא. התשובה הייתה שהשטח אליו פלשה מרוקו לא היה שטח ריבוני קודם לכך. מזכיר לכם את ישראל ביו"ש?

      4. הניסוח "שטחים מוחזקים" הוא התחכמות והמצאה של הפצ"ר של אז מאיר שמגר לעתיד שופט ביהמ"ש העליון וזאת כיוון שראשי ממשלת מפא"י נבהלו מתוצאות מלחמת ששת הימים חששו מהבעיה הדמוגרפית, וגם כידוע היו לחצים פוליטיים מהכיוון השמאלי של המפה וכו'

      5. החוק הבינ"ל לא מכיר בחיה כזאת שנקראת "שטחים מוחזקים" כי הם מוחזקים/נשלטים ע"י צבא אך אבוי, הצבא איננו גורם עצמאי ריבוני אלא הוא זרוע של הממשלה של מדינה ריבונית שבשמה הוא פועל. ניתן לקרוא בנושא הזה אצל פרופ' יוג'ין קונטורוביץ'
      לכן עם כל הכבוד להתחכמות מעשית עפ"י החוק והמשפט הבינ"ל למעשה ישראל היא הגורם הריבוני בשטח כולו וכל ההתחכמויות עם השארת החוק הירדני ואפילו העותמני שעבר מן העולם הוא בדיחה עצובה.

      כל הסיפור על "הכיבוש" הומצא ע"י הסובייטים ו"העם הפלשתיני" הומצא אצל נאצר בעצת הסובייטים שפעלו ביצירתיות רבה בפורומים הבינ"ל עבור הקליינטים הערבים שלהם בזירת המלחמה הקרה וכשהקליינטים שלהם בשמאל הישראלי מתגייסים גם הם לאותה משימה.
      למעשה ישראל יורה לעצמה ברגל ומזינה את אויביה בכספי המסים של אזרחיה כשהיא ממשיכה לנהוג כפי שהיא נוהגת ביו"ש.
      ומומלץ לקרוא את נייר העבודה של גרשון הכהן: "גבול מדיני במסווה ביטחוני"

      https://kohelet.org.il/wp-content/uploads/2018/10/Gader-HaHfrada_Gershon_2018.pdf

  8. "ח'אן אל-אחמר"- ארגוני "זכויות אדם" שמאלניים מסייעים-שלא-מדעת לג'נוסייד
    |
    המלך חוסין יושב על כסא מתנודד (למשל, " עליית מחירי הפיתות מאיימת על יציבות ירדן " AFP / ynet28.01.18, גם לאיראן יש ענין להפילו ). הנהגה אחראית תביא בחשבון את האפשרות הכמעט ודאית, לדעתי, שמשטרו יופל. המשטר החליפי של ירדן יהיה, כמתבקש מהנטיות הגלויות של האוכלוסייה בה, משטר דמוקרטי- אסלאמיסטי בסגנון "האחים" / דאעש, עם קשר יבשתי רציף לעירק השיעית אשר לה קשר יבשתי רציף לאיראן השיעית, ואז ממזרח למדינתנו תאים עלינו "דרום לבנון" נוספת, מסוכנת פי כמה בגלל הקשר הנוח שלה עם איראן ובגלל אורך גבולה עם ישראל.
    נתוני פתיחה אסטרטגיים אלה מזמינים התקפת פתע יבשתית ממזרח (בשת"פ של הישות הפלסטינית ושל שכנינו לגבולות אחרים) על ירושלים ועל העמקים הצפוניים.
    עוד לפני הפלת המלך מסוגלים הסורים להתקפה דומה, דרך ירדן.
    לעומתה יזנקו גיסות צה"ל אל קו ההגנה שבגבול בקעת הירדן וההרים. לצרך התנועה המהירה של הגיסות יש להבטיח מראש מעבר רחב פנוי משטחים בנויים מאוכלסים באוכלוסייה עוינת (גם המוסר ההומניסטי מחיב זאת, כדי להמנע מצרך דחוף להשמיד במהירות אוכלוסייה עוינת שמעכבת את הגיסות בדרכם להציל).
    לפיכך, צרך חיוני הוא למנוע שליטה פלסטינית בפרוזדור האמור (וכל ישוב פלסטיני שמקדם שליטה כזאת, בין היתר ע"י מדינה פלסטינית דה-פקטו, לפי תכנית סלאם פיאד), כי סכול יכלת הזנוק של צה"ל מזרחה יאפשר את נצחון האויב ואת כבוש המדינה, או, למצער, יגדיל מאד את הסכויים לכך.
    |
    למה להם לערבים לכבוש את ישראל, האם כדי לנצל את אוצרות הטבע שאין בה? לא. מטרתם היא להגשים את החזון הג'יהאדי-פלסטיני "לסלק" את צאצאי הציונים מהארץ שנגזלה מהפליטים המוסלמים (כך לפי ההסכמה הכללית ביניהם), היא ארץ ההקדש המוסלמי (וואקף) אשר לדעת חלקם אסור לנכרים לחיות בה, ולדעת כולם היא בגדר "דאר אל-אסלאם = דאר אל-חרב". כלומר, מטרתם בכבוש ישראל היא טהור אתני של יהודים.
    אבל, בשונה מטהורים אתניים אחרים, ליהודים בישראל אין לאן לברוח, גם אם הם יודעים לשחות, לפיכך משמעותו של הטהור האתני היא ג'נוסייד. נלמד מהיסטוריה: גם התעמולה וגם החנוך בגרמניה בשנות ה-30 לא הזכירו כלל אפשרות של השמדת יהודים, רק על סלוק היהודים דובר, ואפילו על ישובם מחדש של יהודי אירופה במדגסקר, אלא שכאשר נוכחו בקשי לסלק ללא השמדה בחרו בהשמדה.
    |
    מסקנתי: הגנה על "זכותם" של הבדווים שפלשו לח'אן אל-אחמר להכנע ללחצים של שונאי ישראל שהופעלו עליהם להשאר במקומם ולמנוע מעצמם את הפצוי המוגזם שהוצע להם- הגנה זאת, תחילתה בשאיפה להגשמה הומניסטית וסופה הצפוי מראש הוא שותפות שלא-מדעת בשואה חוזרת של היהודים.

  9. לסלק אותם בכוח ושהאירופאים האנטישמים ילכו קיבינימט

    הץבנוגע לארגוני השמאל שונאי המדינה, לעצור ולתבוע

  10. יש לקשור את הבחישה האירופית שמאלנית בנושא חאן-אל אחמר לפסיקה בנושא לארה-אל-קאסם. ובפרט לעובדה שקולה של לארה עצמה לא נשמע, והעדר הדרישה של בג"צ להסתלקות פומבית שלה מפעילות BDS-ית.
    הבוגדים שבינינו , ובעיקר במנהל האזרחי וחזונו להקמת מדינה פלשתינית, פועלים להכשרת פעילות חתרנית כנגד ההתישבות היהודית ב"יו"ש תחילה" .
    גם נתניהו וממשלתו, מדברים גבוהה גבוהה ופועלים חלש מאד. ראה נושא עזה. אפילו הגנה כנגד שריפות לא ביצעו כפי שצריך ואפשר.

    1. מדינת ישראל אינה מעוניינת במבצע קרקעי בעזה לפני הקמת המכשול הקרקעי. עינינו הרואות כי ברצותו חמאס יכול לחדור דרך הגדר, לחבל בגדר, לחבל בכלים הנדסיים ולחזור. יש בעיה בכיסוי 24/7 של 100% מהגדר, תמיד יכולה להימצא הפירצה של ה-3% או 30% שלא מכוסים באותו רגע, ויש להם כמה דקות של חופש פעולה עד שיתגלו. עם השלמת המכשול הקרקעי – אפס מנהרות! מלחמה עם אפס מנהרות זה ליגה אחרת ממלחמה עם מנהרות הפתעה. מלחמה עכשיו יהיו בה עשרות הרוגים יותר ממלחמה בעוד חצי שנה-שנה. יודעים מה, אפילו בשביל חייל אחד יותר שיכול לחזור בארון עכשיו ולא במלחמה של עוד שנה, גם שווה לחכות.

  11. משמרות המהפכה של בג"ץ נגד החוק ע"י 32 ח"כ בלבד בראשם דן מרידור *ואהוד אולמרט* וממפלגת העבודה שבח וייס ומר"ץ שולמית אלוני כל הפרטים והעובדות בהרחבה בקישורים כאן טקטס (PDF)
    https://drive.google.com/file/d/1xA3CclFi031QPjRMMhdZI2mqQnbT4IQt/view?usp=sharing
    ( Word) טקטס
    https://drive.google.com/file/d/1jUHP7em9qd3k0PbP3mVlG-YITNrgvUni/view?usp=sharing