כמיליון שקל לבוגר: הכירו את קרן השמאל שקונה בכירים בשירות המדינה

תחקיר 'מידה' חושף: קרן וקסנר מממנת מדי שנה לימודים יוקרתיים בארה"ב לבכירים בשירות המדינה. רבים מהם ממשיכים לעסוק בפעילות פוליטית מובהקת במקביל לתפקידם

מימין: בכירי הקרן רענן אביטל ואלקה אברמסון, הנשיא ריבלין, עידו נחושתן ונציב שירות המדינה לשעבר משה דיין | צילום מסך

אורית פרקש-הכהן, ראש רשות החשמל לשעבר, הודחה לפני כשנתיים מתפקידה לאחר שתקפה בחריפות את מתווה הגז. יונתן תדמור, משנה לפרקליטת מחוז תל אביב, פרסם חוות דעת שבה תקף בחריפות את עמדת הפרקליטות בעניין אימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים. ערן קמין, ראש חטיבת החקירות במשטרה, תקף בחריפות את חוק ההמלצות וטען שהחוק נכתב "מתוך בורות או מזדון".

מה משותף לשלושת הפקידים הללו, מלבד החוצפה שבהשתלחות במדיניות שנקבעה על ידי רשויות מוסמכות בדרך דמוקרטית? התשובה היא שהשלושה נמנים עם קבוצה מסתורית וקנאית שהולכת וקונה שליטה במסדרונות שירות המדינה, הנקראת בוגרי קרן וקסנר.

הקרן הזו בוחרת בפינצטה פקידים בדרג בינוני-בכיר בשירות המדינה, ושולחת אותם ללימודים יקרים ויוקרתיים באוניברסיטת הרווארד בארה"ב. הממצאים שאנו חושפים כעת ונאספו על ידי מחלקת המחקר של ארגון 'לביא', מלמדים שחלק אינטגרלי מהליך ההכשרה של בוגרי וקסנר הוא גיהוץ אידאולוגי אגרסיבי, והתיישרות עם ערכי שמאל פרוגרסיביים בסגנון אמריקני.

מרידתם של פרקש-הכהן, תדמור וקמין לא אמורה להפתיע את מי שמכיר את הערכים שאליהם מחנכים בווקסנר. פרופסור רונאלד (רון) חפץ הוא אחד המרצים המרכזיים בתכנית וקסנר. הוא הקים ומפעיל באוניברסיטת הרווארד את "המרכז למנהיגות ציבורית", שבו מתחנכים תלמידי התכנית.

חפץ, מומחה עולמי למנהיגות, יצר אבחנה בין "בעל סמכות" לבין "מנהיג": הראשון הוא זה שמחזיק את סמכות הביצוע; השני הוא בעל שאר הרוח הדרוש להחליט מהי המדיניות הרצויה. תפקידם של "מנהיגים" הוא לאכוף את תפיסת עולם על "בעלי הסמכות".

ההתמקדות של תכנית וקסנר בפקידים בלתי נבחרים חושפת את הטקטיקה המתוחכמת והחתרנית של המוסד הזה: לעקוף את ההכרעה הדמוקרטית של הציבור בישראל, באמצעות שטיפת מוח וטובות הנאה הגובלות לכאורה בשוחד לדמויות מרכזיות בצמתים חשובים של המנגנון הממשלתי.

הגיבנת של עוזי פוגלמן

בשנה שעברה הודיע ראש הממשלה נתניהו על כוונתו למנות את עפרה ברכה לתפקיד נציבת שירות המדינה. מועמדותה של ברכה הציתה את אותו קמפיין שחוק של גורמי שמאל על חורבנה הצפוי של הדמוקרטיה אם מינויה של ברכה יתגשם. בין הגורמים הקולניים ביותר בקמפיין ניתן היה למצוא התארגנות קטנה עם שם תמים: "פורום נשות וקסנר", אשר בו חברות עובדות מדינה בכירות שהתגייסו למשימה למנוע את מינויה של עפרה ברכה.

פוגלמן | פלאש90

במקביל, הוגשה עתירה לבג"צ נגד מינויה של ברכה. השופט עוזי פוגלמן מיהר להוציא צו ביניים המקפיא את המינוי. זמן לא רב לאחר מכן פסל ההרכב, בראשות פוגלמן, את המינוי באופן סופי ופיזר את ועדת האיתור.

פוגלמן הוא בוגר תכנית וקסנר. בשנת 1990 מימנה עבורו את התואר השני היוקרתי בהרווארד. אתר בתי המשפט, אגב, נמנע מלציין שקרן וקסנר עומדת מאחורי התואר של פוגלמן.

בעניין ברכה, חשוב לציין, נשות וקסנר לא היו בין העותרים. אבל קרן וקסנר היא רשת חברתית, המקיימת מפגשים שכיחים בין בוגרי, והקרן עצמה מתגאה בכך שבמפגשי הבוגרים מתקיימים "דיונים לא פורמליים" בנושאים בוערים בסדר היום הישראלי.

במאמר שפרסמה אחת מבוגרות הקרן היא תיארה כיצד פגישות הבוגרים "מאפשרות יחדיו פיתוחה של תודעה קבוצתית ורשת בין הבוגרים". נראה אפוא כי פורום נשות וקסנר לא נדרש ממש להגיש עתירה כדי להעביר לפוגלמן את המסר לגבי הפסיקה הרצויה מבחינת קהילת וקסנר.

מערכת היחסים בין פוגלמן לבין חבריו בוגרי וקסנר איננה חד כיוונית: באוקטובר 2015 עיכב פוגלמן הריסת בתי מחבלים, ועורר עליו את חמתם של רבים בימין בישראל. ח"כ מוטי יוגב ביטא את הכעס בכך שקרא לפוגלמן "לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה".

המתקפה הזו הקימה מרבצם 55 מעמיתיו בוגרי וקסנר של פוגלמן, אשר מיהרו לשלוח מכתב לראש הממשלה, שרת המשפטים ויו"ר הבית היהודי, בדרישה שיגנו את דברי יוגב. חוק שירות המדינה, נזכיר, אוסר על עובדי מדינה להתבטא נגד נבחרי ציבור, אבל פרשת יוגב מלמדת שיש חוקים שלא חלים על אנשי קרן וקסנר.

הטיפול של פוגלמן בעניינה של עפרה ברכה, לא היה הפעם היחידה שבה נמנע מלפסול עצמו מלדון בעתירות של בוגרים אחרים של הקרן: הזכרנו קודם את אורית פרקש-הכהן מרשות החשמל – אז גם בעתירה שלה נגד מתווה הגז פוגלמן טיפל.

הרשימה המלאה של החותמים על המכתב בעקבות דברי מוטי יוגב לא פורסמה מעולם, ולכן לא ניתן לדעת האם פסק פוגלמן בעניינים הנוגעים לפקידים שיצאו להגנתו. לאור העובדה שמדובר בפקידים עובדי מדינה ובשופט בבג"צ הדן בתפקודם של פקידים כאלו, הסבירות לכך גבוהה מאוד.

שתי קרניים, אותו ראש

המסמכים הפומביים של קרן וקסנר לא מראים קשר ארגוני או כספי לקרן לישראל חדשה, אולם קשר שכזה בהחלט קיים ברמת הפעילות.

ב-2013, חושף דף הפייסבוק של ארגון 'שוברים שתיקה', השתתפה "קבוצה גדולה של יהודים אמריקנים מקרן וקסנר" בסיור של ארגון השמאל הקיצוני ובמפגש עם "נוער נגד התנחלויות". 'שוברים שתיקה', אחד מארגוני הדגל של הקרן לישראל חדשה, עוסק בהשמצה שיטתית של חיילי צה"ל.

אחד הפרויקטים המטרידים ביותר של בוגרי קרן וקסנר נקרא "זה העסק שלנו". מדובר במיזם תעמולה השואף לקדם את חזון שתי המדינות בקרב עובדי מדינה ויהודים מארה"ב. קרן וקסנר עצמה מתגאה בפרויקט והוא מוצג לראווה בהרחבה באתר האינטרנט של הקרן. הפרויקט מופעל על ידי תשעה בוגרי וקסנר, ביניהם אליעזר יערי, מי שכיהן כמנכ"ל הקרן לישראל חדשה, וג'יל ג'ייקובס מארגון השמאל היהודי-אמריקני 'תרועה' אשר נתמך גם הוא על ידי הקרן. דמויותיהם של יערי וג'ייקובס מצדיקה עיון נוסף:

ב-1998 הקים יערי, יחד עם קודמו בתפקיד מנכ"ל הקרן לישראל חדשה אבינועם ערמוני, את "עמותת בוגרי קרן וקסנר", אשר מקיימת מפגשים מקצועיים וחברתיים לבוגרי הקרן.

ארגונה של ג'יל ג'ייקובס, 'תרועה', יצא ב-2014 בקמפיין הקורא ליהודי ארה"ב לחדול מתרומות לקק"ל, בגין פעילות ב"גדה המערבית". דוד רוזן, בוגר וקסנר שכיהן כמנכ"ל הקרן לישראל חדשה בצפון אמריקה, סיקר את הפרויקט של 'תרועה' בפוסט שפירסם באתר קרן וקסנר, והכתיר אותו בהצלחה.

אירועים נוספים שקיימה קרן וקסנר, או בוגריה שהזדהו בתור בוגריה, מתיישרים עם האידאולוגיה הקיצונית של הקרן לישראל חדשה: באחד המפגשים שארגנה הקרן התקיים דיון בפרשת אלאור אזריה, בו השתתף בוגר התכנית, הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק; לצידו בדיון ישבה שרון אברהם-וייס, מנכ"לית 'האגודה לזכויות האזרח' – אחד מארגוני הדגל של הקרן לישראל חדשה, גם היא בוגרת וקסנר.

הדפוס הזה, של הושבת עובדי ממשלת ישראל על שולחן אחד עם פעילי קרן חדשה המייצגים את השוליים של השמאל הרדיקלי, התרחש גם בסוגיית המסתננים: אייל יעקבסון, בוגר וקסנר ובכיר במשרד הבריאות, ניהל דיון בנושא רפואה מסובסדת למסתננים עם מושירה אבו דיה, יו"ר רופאים לזכויות אדם.

הכירו את הווקסנרים

לזלי ואביגיל וקסנר תרמו לאורך השנים למספר מועמדים דווקא במפלגה הרפובליקנית בארה"ב. הם לא נמנו על תומכיו טראמפ בשום שלב, והתנערו ממנו סופית בקיץ האחרון, לאחר התבטאויותיו סביב אירועי שרלוטסוויל. עם זאת, המשפחה תמכה גם באירועי ההשבעה לנשיאות של ברק אובמה. הונה של המשפחה נאמד בכ-6 מיליארד דולר.

נשיאת קרן וקסנר היא אלקה אברמסון, רבה רפורמית ופעילת שמאל: היא תרמה לקמפיין של הילרי קלינטון, ועם השבעתו של טראמפ לנשיא שיתפה את עוקבי עמוד הפייסבוק שלה ברעד ובחלחלה שאחזו בה. היא גם חתמה על עצומה הקוראת לנשיאי ארה"ב להקדיש עצמם להקמת מדינה פלסטינית.

בכירי קרן וקסנר מזועזעים מנצחונו של טראמפ בבחירות: 

מנכ"ל קרן וקסנר בישראל הוא רענן אביטל, החתום על עצומת השמאל של "מפקדים למען בטחון ישראל".

נדב תמיר משמש ראש מועצת הבוגרים של הקרן. בזמן שכיהן כקונסול ישראל בבוסטון, השווה תמיר את ישראל לחשוכים שבמשטרי העולם, כשאמר כי "בקרב חוגים רבים באמריקה קיימת התחושה שממשל אובמה נאלץ להתמודד עם סרבנות של הממשלים באיראן, צפון קוריאה וישראל". תמיר הוא איש של שמעון פרס: הוא שימש בעבר כיועצו המדיני, והיום הוא בכיר בחברת "פרס ויועצים ייעוץ גלובלי בע"מ".

מי שקדם לתמיר בתפקידו כיו"ר מועצת הבוגרים הוא לא אחר מאשר פעיל השמאל הרדיקלי מייק בלס, אשר עשה שימוש בסמכויותיו כמשנה ליועמ"ש כדי להתעמר במתיישבי יו"ש בין השאר בסוגיות בעלות על בתי יהודים בחברון, צו שימוש מפריע בנכס, ניסיון לאמץ את יוזמת ז'נבה כמדיניות ממשלתית ועוד.

800 אלף דולר לאהוד ברק

בטיוטת דו"ח בעניין הכשרת בכירים בשירות הציבורי שחובר לפני שלוש שנים נכתב כי תכניות העתודה של קרן וקסנר, כמו גם של גופים פרטיים אחרים, "עשויות להיות מוכתבות מגורמים בעלי אינטרסים". לא ברור של מי היד הנעלמה שהצליחה להעלים את המשפט החשוב הזה מהדו"ח הסופי אותו אימצה הממשלה בקיץ 2016, ובאופן כללי רב הנסתר על הגלוי במערכת היחסים שבין נציבות שירות המדינה לבין ממשלת ישראל.

מתוך טויטת דו"ח הכשרת הבכירים בשירות הציבורי

בנציבות שירות המדינה פועל האגף בעל השם הקליט "אגף בכיר הדרכה, השכלה ורווחה". מדי שנה פונה האגף, בשיתוף עם קרן וקסנר, למשרדי הממשלה וליחידות הסמך בבקשה לאתר מועמדים מתאימים. עבור המועמדים שנבחרים לבסוף מדובר בעסקה לא רעה בכלל: מלבד התואר היוקרתי וחילוץ החושים בחו"ל, המשכורת ממשיכה לדפוק כל חודש. בשנת 2004 נחשף שמנכ"ל רשות הנמלים, יואב צוקרמן, השתכר בתקופת שהותו בהרווארד לא פחות מ-502 אלף שקל מקופת המדינה. אחרי שהסיים את התואר, נפרד מתפקידו בנמל.

ההתקשרות בין קרן וקסנר לבין נציבות שירות המדינה רחוקה מלעמוד בנורמות הבסיסיות ביותר של מנהל תקין. המשכורת שממשיכים עובדי המדינה לקבל בזמן שהותם בחו"ל, היא למעשה השתתפות המדינה בהוצאות הלימודים של משתתפי התכנית.

למרות הסבסוד הנדיב הזה, קרן וקסנר מעולם לא זכתה במכרז. הנציבות גם אינה שותפה מלאה בבחירת המועמדים שיתקבלו לתכנית, שכן שלבי המיון הראשונים מתבצעים על ידי אנשי וקסנר לבדם. בתשובת הנציבות לשאילתת חופש המידע שהגיש ארגון לביא, נכתב כי הנציבות אינה מודעת לכל נהלי המיון של הקרן, ואינה שותפה גם בהליך הערעור של מועמדים שנדחו.

בלביא שאלו את הנציבות גם אודות הרכב ועדת האיתור למועמדים לקרן, ונענו כך: "לקבלת מידע רשמי בנושא יש לפנות לקרן. מידיעה אישית של נציג הנציבות בוועדה, חברים בה נציגי הקרן, נציגי הקרן בישראל, נציג נציבות שירות המדינה ונציג ציבור".

מה שכן ידוע, הוא שבמשך שנים רבות כיהן בראש ועדת הבחירה נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' איתמר רבינוביץ', הידוע בתור מקורב לאהוד ברק. בעבר האשים רביב דרוקר את ברק בכך שהפעיל את קשריו אצל רבינוביץ' כדי שיקבל לתכנית וקסנר את שמעון בטאט, שכיהן כמשנה לראש הלשכה של ברק בעת שכיהן כראש הממשלה. לפני שנה וחצי חשפו תומר אביטל ואורי בלאו שבשנת 2006 קיבל ברק 800 אלף דולר מקרן וקסנר בתמורה לכתיבת "מחקר", אשר עקבותיו לא נודעו.

המלגה הסודית

זה הזמן לבחון מה בעצם נותנת קרן וקסנר למשתתפיה. הנה רשימה חלקית: שכר לימוד והטבות נלוות בבית הספר קנדי בהרווארד, המוערך בכ-300 אלף שקל. חוץ מזה, בפרסום של הקרן היא מבטיחה "ביטוח רפואי, הוצאות נסיעה הלוך ושוב מישראל והקצבות לספרים ולמשלוח חפצים. המלגה כוללת קצובת מחיה נדיבה לסטודנטים/ות ובני/בנות זוגם. משפחות עם ילדים יקבלו הקצבה חודשית נוספת עבור כל ילד".

סרטון תדמית של קרן וקסנר בישראל:

בסך הכל, ניתן להעריך בזהירות שכל עמית בקרן מקבל טובות הנאה בשווי המתקרב למיליון שקל. אבל את נציבות שירות המדינה כל זה לא מעניין: במענה לשאלת חופש המידע מה ההיקף הכספי של המלגה, השיבה הנציבות: "הנתונים אינם נמצאים בידינו אלא בידי הקרן … לפיכך בקשה זו נדחית".

זה לא מעניין את נציבות שירות המדינה, אבל זה חשוב מאוד. מתנות הניתנות לעובדי ציבור הן עניין רגיש בשל האפשרות לשוחד ולהטיה לא עניינית של שיקול הדעת. לכן נחקק חוק מיוחד המסדיר מה עולה בגורלן של מתנות כאלה, והתשובה ברורה: על עובד המדינה להשיב למדינה את שווי המתנה שקיבל.

מקרן וקסנר נמסר בתגובה: "בכל שאלה העוסקת בהשתלמויות של עובדי מדינה מוצע לפנות לנציבות שירות המדינה".

תגובת נציבות שירות המדינה טרם התקבלה.


יוסי בן-ברוך הוא מנהל ארגון לביא הפועל למען מינהל תקין בישראל

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

131 תגובות למאמר

  1. המאמר רומז לכך שעובדי מדינה שהשתתפו בלימודים בהרווארד יצטרכו להחזיר למדינה את שווי שכ"ל?

    1. רק אם בוגרי הקרן היושבים בפרקליטות ובאוצר יחליטו (גם לגבי עצמם כמובן) שהם יתעקשו לקיים את החוק…

    2. הבעיה היא שקרן וקסנר לא רק מממנת את הבוגרים שלה. אלא משחילה אותם בתפקידים קריטיים למדינה וכמו בכת הם מודעים זה לזה וכולם יחד חותרים תחת המדינה בשמאלניות אלימה ומסוכנת.
      מדאיג מאוד.
      הרמטכ"ל בוגר וקסנר והבוגר הכי מתוגמל ע"י הקרן – אהוד ברק הליצן.
      לכאורהההההה כמובן

    3. זה מה שמעניין אותך? מנסים לבצע הפיכות שלטוניות ולקבוע מדיניות פרוגרסיבית בישראל ואתה מדבר על שכר לימוד?

    4. לדעתי כל בוגרי קרן וקסנר חייבים נאמנות למדינה יהודית. ישראל.
      לא לגחמות של שמאל רדיקלי,לא לבעלי הון ,ערב רב .
      כל פקידי המדינה
      כל אנשי הצבא בוגרי קרן וקסנר
      חייבים לעזוב משרותיהם.
      הם חשודים כולם בחוסר נאמנות לעם ישראל. חייבים להחזיר כל הכסף שקיבלו מהמדינה בשנה שהיו בשטיפת המוח בכרוואד

  2. מדינה שאזרחיה עבדים. פיונים חסרי ערך המשמשים כלי משחק ללא מודעות בידי גופים עליונים. רק אם מדינת ישראל תאפשר לאזרחיה להתעשר בדרך של ביטול מס הכנסה, לפחות הקטנת מס הכנסה, יוכלו הם לעמוד בפני זרם הכסף המנסה להשפיע על התודעה של אזרחי ישראל

    1. אפילו את אתר מידה הישראלים אינם מסוגלים להחזיק, כי השיטה הכלכלית הסוציאליסטית הפכה את כולנו לעניים.

  3. אני מחשיב עצמי את עצמי ל"ימני קיצוני", אבל לא ניראה לי הצגה של קרן ווקסנר בתור איזה חברה קונספירטיבית חצי בלתי חוקית.

    זה פשוט לא אמת שמשתתפי תוכנית ווקסנר מקבלים משכורת משרות המדינה בזמן הלימודים שלהם בארה"ב. בזמן הזה, ככלל, הם נמצאים בחופשה ללא תשלום.
    אי לכך, אי אפשר להבין את הדרישה ל"מכרז" או שנציבות שרות המדינה תתערב בבחירת המועמדים.
    הרי המיליארדר ווקסנר נותן את הכסף בתור מילגה וזה טבעי שהוא יחליט למי הוא נותן ולמי לא.
    הקטע שנציבות שרות המדינה תתערב זו שטות וחצי.
    כמו כן , זה עוד יותר שטותי להשוואות מילגה הזו ל"מתנה". מילגת ווקסנר היא מילגת לימודים לכל דבר ובשום אופן היא לא "מתנה".
    התואר הוא ל"מ'נהל ציבורי" והבוגרים מתחייבים בפני הקרן לחזור ולעבוד בארץ, אבל לא דווקא במגזר הציבורי. תקופת הלימודים היא חל"ת לכל דבר, ואין אבתחה שיקבלו משרה מסויימת כשחוזרים.
    יותר מדי שטויות ורמיזות טיפשיות במאמר, וחבל, זה הורס את כל אמינותו.

    1. "הבוגרים מחויבים להמשך עבודה במגזר הציבורי בישראל לתקופה של שלוש שנים"

      זה מתוך האתר של קרן ווקסנר. לקח לי רבע שניה בגוגל למצוא "טעות" מהותית ראשונה אצלך. ימני קיצוני קתלק…

      אגב, רובם לתקופות יותר ארוכות

    2. ובכן ההתחזות הכל כך פתטית שלך לא ממש עודבדת. ימין קיצוני אולי כמו נסראלה.
      זריית החול באמצעות ערעור על הממצאים שיסודם בהלכי הנפש שלך ולא בנתונים מגובים ומוסמכים הינם ניסיון נלוז המאפיין אנשי שמאל קיצוני כמותך שלא מעוניינים בשום אופן שהעובדות והאמת יערערו את מעדמדם ושלטונם המושחת.
      בינתיים, גם ללא המאמר הזה רמת ההשחתה והסרחון כבר מזמן עברו כל גבול כך שצריך ממש להתאמץ מאוד להיות אטום לסביבה בכדי לא להתוודע לכך שהשמאל הקיצוני מתנהל כמו מאפיה והוא זה ששולט בכל המערכות במדינה שהיתה אמורה להיות מדינת היהודים.

      ובהתייחסות ישירה למאמר, כמובן כמו כל דבר בנושאים הללו הכתובת היא מי שעומד בראש סולם ההיררכיה השילטונית והלה ניחן בחדלות אישים ואנו ממשיכים לסבול מתוצאות החידלון והפחדנות הכרונית שלו.

    3. מטעם מי אתה מגיב פה ובשם מי אתה מדבר? תזדהה בטובך! ואתה ממש לא ימני קיצוני או ימני בכלל הגיב:

      אדון ישראל – על מי אתה רוצה לעבוד עם ה"אני מחשיב את עצמי לימני קיצוני? אה?

      הרמיזות הטיפשיות כדבריך הן רק מה שכתבת פה.

      ערימת שטויות חסרת הגיון וחסרת כל הוכחה והבנה.

      סייג לחוכמה הוא כידוע שתיקה.

      כדאי שתיזכר בפתגם הזה לפני שאתה ממלא את הדף במילים.

    4. לימני הקיצוני, ברשותך… אנא במחילה…
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחח… חחחחחחחחחחחחח

    5. חחח…מסתבר שיש בוגרי קרן ווקסנר שהם ימניים קיצוניים.

    6. כנראה שאני גר בחלק הטוב
      שונא את החלק הרע

      החיים לא קלים בכפר..

      שמאל ימין שמאל ימין בלה בלה בלה

    7. כמה משלמים על ימניות קיצונית כזאת .
      אפשר גם?

    8. ״ימני קיצוני״ וגם ״נאור״ ו ״פרוגרסיבי״ גש דחוף לפסיכיאטר עם אחת הזהויות שלך

    1. זה הדבר שהקפיאה לי את הדם. בוגד פוטנציאלי בפסגת צהל

  4. אם זה באמת נחשב למתנה – מדוע אין דרישה ברורה של אנשי ימין שמתנה זו תוחזר לתקציב המדינה???

    רה"מ נתניהו, השרה שקד? מדוע אין קולכם נשמע?

    1. מה שמקובל ולגיטימי אצל השמאל גרורותיו והנלכדים ברשת שלו בבחינת עבירה פלילית אצל אנשי הימין ויהודים שומרי מצוות.

      וידוע הכלל האומר ,, כבדהו ושחדהו "…

  5. כמה שופטים בכירים, אנשי פרקליטות בכירים, לובשי מדים בכירים, נהנו מגורם שכזה ו/או מקביל אליו ?

  6. אנו בעיצומה של מלחמת אחים רבת פנים אך סמויה מן העין הגיב:

    אנו בעיצומה של מלחמת אחים רבת פנים אך סמויה מן העין. השמאל ערוך בקווי היערכות לפי האסכולה הסובייטית. הן סמויות מן העין אך חיות ובועטות בצבא, באקדמיה, במשפט וכמובן בתקשורת ומנוהלות כאמור ע"י פוליטרוקים מסוג חדש.
    כיום הפוליטרוקים השמאלנים יושבים ב"מכון הישראלי לדמוקרטיה" ומנסים לקבוע משם את פני צה"ל והפיקוד העליון ואפילו מצליחים כי איש לא עוצר בעדם.

    הם קיימו למשל דיון סוער על פקודת היום של אל"מ עפר וינטר ב"צוק איתן" ובעקבותיה הצליחו כנראה לבלום את התקדמותו בצה"ל. הם שולחים את זרועותיהם ואצבעותיהם לתוך מערכת החינוך הצה"לית, לסדרות החינוך וכיו"ב כפי שהקרן לישראל חדשה עושה במערכת המשפט ובקרב המשפטנים.

    תמיד היו נסיונות של פוליטרוקים להתערב בצה"ל פוליטית ואידאולוגית אך בן גוריון השכיל וידע לגדוע אותם באיבם. אבל התופעה נמשכה בצורות אחרות בועדות סודיות למיניהן בתוך המפלגות ובתנועות הנוער והיא נמשכת עד היום בצורות מתוחכמות חדשות. אותה גברת בשינוי אדרת.

    קים פילבי המרגל הבריטי בדומה לאודי אדיב כ"אידיוט שימושי" נלהב, בגד בארצו לטובת האויב הסובייטי מזכיר לי את שוברי המפרקת וארגון המצלמות. ההגנה והתמיכה שמספקים האלופים עמירם לוין ועמי איילון לשוברי המפרקת נובעת מכך שלוין ואיילון השמוצניקים רואים בפעילי שוברים שתיקה בשר מבשרם, מהמיליה האידאולוגי שלהם.

    הכל גירסא דינקותא שמ"וצניקית

    אִם יֵשׁ אֶת נַפְשְׁךָ לָדַעַת אֶת הַמַּעְיָן מִמֶּנּוּ שָׁאֲבוּ אלופים את העוז להזדהות עם שוברי צה"ל…

    למי שתהה ותוהה איך אפשר שאלופי צה"ל מהוללים מפקדי סיירת מטכ"ל כעמירם לוין ומפקד הקומנדו הימי כעמי אילון יכולים להעלות בדעתם לצאת להגנת ארגון שנוי במחלוקת כמו שוברים שתיקה – צריך להבין שמדובר בגירסא דינקותא שמו"צניקית או שמאלנית כללית שהונחלה להם בנעוריהם בקבוץ ותנועת הנוער.

    התגייסות האלופים האלה דווקא להגנת שוברי המפרקת נובעת מצד אחד מהתנשאות אליטיסטית ובוז ל"בבונים" שאינם ראויים למשל לשרת ביחידות "המובחרות", למרות שכיום ברוך השם רוב היחידות הלוחמות בצה"ל הן יחידות עלית.

    "שוברים שתיקה" בהרכבו האנושי ומקורותיו התרבותיים הוא בשר מבשרם.

    אלופים כלוין ועמי איילון מוצאים זהות רבה נפשית ואידאולוגית עם "שוברים שתיקה" כמו היו אחווה סודית משותפת והם נחלצים עתה לעזרתם בעת צרה, זאת למרות שהם שוללים בהצהרה את המלשינות של פעילי הארגון בחו"ל תוך היתממות או מבלי להבין ולהודות ביושר שזו המהות ועיקר פעילותם להצדקת הכספים הרבים הזורמים אליהם מחו"ל.

    מבחינה מסויימת "שוברים שתיקה" הוא מעין קבוצה טיפולית, מין AA (אלכוהולים אנונימיים) המציעה תראפיה קבוצתית לנפגעי "אקיבוש" החשים צורך עז לדסקס ולדבר "על זה" ולפרוק את תיסכולם מהתנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם הערכים האוטופוסטיים עליהם התחנכו בתנועת הנוער.

    כך בעצם עשו גם אבותיהם בשנות השבעים כשהתכנסו לקומזיצים תראפיים שנקראו "שיח לוחמים" או "יורים ובוכים" אשר השתכללו מאז לגירסאות תוקפניות כמו "שלום עכשיו" ו"בצלם" ובימינו לעשרות ארגונים ועמותות שהציפו את הארץ יחד עם הכספים שזרמו מהקרן המשוקצת.

    האידאולוגיה המפ"מניקית שינקו בילדותם בשנות החמישים – בימים שקיבוצים התפלגו על קוצו של יו"ד, על רקע הסגידה לבריה"מ הסובייטית וליוסף סטלין – חדרה לנקבוביות שלהם, כפי שאובמה אינו יכול למרות השכלתו לברוח מ"המדרסה" האסלאמית בה למד כילד באינדונזיה ואל"מ עופר וינטר או האלוף גרשון הכהן לא יכולים לנטוש את תורת אמם שספגו במכינות ובישיבות התורניות.

    כמו צעירי הכיפות הסרוגות המתגייסים מתוך תודעה עמוקה יהודית וציונית למיטב יחידות צה"ל ולתפקידי פיקוד וקצונה כך עשו טובי הנוער בקבוצים או בתנועות הנוער של השומר הצעיר והנוער העובד בתורם. אמנם תמיד היו נסיונות של פוליטרוקים להתערב בצה"ל פוליטית ואידאולוגית אך בן גוריון השכיל וידע לגדוע אותם באיבם. אבל התופעה נמשכה בצורות אחרות בועדות סודיות למיניהן בתוך המפלגות ובתנועות הנוער והיא נמשכת עד היום בצורות מתוחכמות חדשות. אותה גברת בשינוי אדרת.

    https://mida.org.il/2016/04/06/%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%91%D7%99-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%94%D7%95-%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99/

    סימוכין:

    1.האם המכון הישראלי לדמוקרטיה דמוקרטי?

    הון שלטון וקשרי המכון

    מידע על צה"ל

    ב- 2001 התחיל המכון לדמוקרטיה לקיים מפגשים עם צה"ל בהם השתתפו הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, חמישה אלופים, ושמונה תתי-אלוף וכן מג"דים, ומח"טים במילואים. הנושאים שנדונו היו שירות של נשים בצבא, כבוד האדם בצבא, ושירות המילואים. כמו כן הועלו נושאים אסטרטגיים מובהקים כגון, האם הצבא הוא צבא העם או שהולכים לכיוון של צבא מקצועי וההיבטים הכלכליים". בסוף כל מפגש הופקה חוברת.

    אריק כרמון דיווח לאסיפה הכללית של המכון על המפגשים ועל "מספרים די קשים" הנוגעים לשיעורי הגיוס לצה"ל: "אנחנו מגיעים למצב שבו רק חמישים אחוז משכבת הגיל מתגייסת, שליש משכבת הגיל הולכת ליחידות קרביות".

    ב- 2005 – מפגשי המכון עם צה"ל התחדשו במסגרת פרויקט "צבא-חברה". פרופ' ברוך נבו, העומד בראש הפרויקט, דיווח לאסיפה הכללית על הקשיים: "קושי אחד הוא התלות ביחסים אישיים מאחר שאין הסכם כתוב בין המכון לבין הצבא. הדברים מתנהלים על בסיס יחסים אישיים ומסורת של יחסי אמון שנבנו בין אריק לבין הרמטכ"לים ואלופי הפיקוד שלהם. קושי נוסף כרוך ברגישות צה"ל לנושאים שונים. רשימת המשתתפים האורחים מוגשת לחוות דעת הצבא לפני כל כנס. ייתכן מצב שהצבא יפסול השתתפות אחד האזרחים. המכון חייב להיות רגיש ביותר ולהסכים לפשרות בנושאים שונים על-מנת לשמור על דיאלוג פתוח וכן".

    http://www.news1.co.il/Archive/002-D-18970-00.html

    לעיון האשכול:

    האם המכון הישראלי לדמוקרטיה דמוקרטי?

    http://rotter.net/forum/gil/19930.shtml

    לעיון:

    http://rotter.net/forum/gil/27843.shtml

    1. דמוקרטי כמו שהיו הדמוקרטיות העממיות תחת המגף הסובייטי. ורק הערה: מר עוזי פוגלמן הוא גם בוגר תוכנית המשפטנים של הקרן לישראל חדשה. שמאלן קיצוני.

  7. תחקיר מעולה שחושף ארגון חזית אנטי ציוני בעל יכולת הסוואה גבוהה / לורקר הגיב:

    קרן וקסנר תמיד עמדה יחד עם עוד כמה ארגונים על גבול החשד באנטי ציונות (מדינת כל אזרחיה), משום שהיו בה אלמנטים חתרניים נגד המדינה אך גם מרכיבים "מקובלים" יותר, שמנעו התעסקות איתה בשלבים מוקדמים יותר של המסע לחשיפת רשת האנשים והארגונים שפועלים, מאחורי הקלעים, לחסל את צביונה היהודי ציוני של מדינת היהודים. הקרן לישראל חדשה ושלל עמותות השיטנה שלה עטו על פניהן מסכות הסוואה שהיה קל להסיר. והן היו בין הנחשפות הראשונות. חלק מארגוני הקרן היו ארגוני חזית מתוחכמים יותר, ביניהם "האגודה לזכויות האזרח" שנחשבה שנים כעמותה "נקיה" ורק לפני
    20-15 שנה החלה להיחשף, מה שגרם לפרופ' רות גביזון ואחרים להפסיק את פעולתם בה. כנ"ל גם החברה להגנת הטבע וארגוני סביבה ואחרים.

    קרן וקסנר הינה אגוז קשה לפיצוח וכל הכבוד למי שתיחקר.

    ממליץ לכל מי שרוצה ויכול, לתרום לאתר "מידה" ולארגונים כמו "לביא", "עד כאן" ואחרים.

  8. בשנת 2013 למד באוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית בתוכנית לניהול מתקדם שמטרתו "לבחון קונספטים ניהוליים מפרספקטיבה קפיטליסטית, שוק צרכני וסביבה כלכלית גלובלית.

    שוב כסף של יהדות ארה'ב בוחשת ומפרקת אותנו מבפנים. קורסי השתלמות של הדיפ סטייט!

    ומי עוד?

    מנכ"ל האוצר לשעבר אוהד מראני.

    אלוף (במיל') עמי איילון .

    ויו"ר הרשות למלחמה בהלבנת הון, יהודה שפר.

    שימו לב לזה!!!

    "ביולי אני נוסע לארה"ב ללימודים בבית ספר קנדי לממשל במסגרת קרן וקסנר, שזו קרן שמממנת לימודים לעובדי ציבור (כעשרה נבחרים מידי שנה, י.ג). הגעתי לזה בעקבות מודעה שראיתי בעיתון לפני כשנתיים. המתנתי לעיתוי המתאים ועכשיו אחרי המכרז של 2, חשבתי שזו נקודה טובה לעצור ולשפר עצמי מבחינת היכולות הניהוליות שלי, ובמקביל לתת לכל אותם דברים שלמדתי לשקוע תוך כדי לימוד דברים חדשים שיאפשרו לנו להצעיד את הרגולציה קדימה בעתיד".

    * ולרשות תחזור?

    "כן. חלק מההסדר של וקסנר הוא כזה שאתה מתחייב לחזור לשירות המדינה וחלק מזה כמובן שאעשה ברשות. אחר כך אני שואף להתפתח בתחום הניהול בשירות הציבורי. תחום הרגולציה של השידורים מתפתח גם בארץ וגם בעולם ואני אשמח להוסיף ולהשפיע בתחום הזה, גם בעתיד". *

    יודעים מי אמר את זה? היועץ המשפטי לשעבר של הרשות השניה- דורון אבני בשנת 2005.

    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=905755&nagish=1

    מסלול עוקף שוחד?

  9. הבגידה והחתרנות היא הדי.אנ.איי היסודי בכל פעילות שמאל שמעורבים בה יהודונים,מאז ימי מרקס,עבור בכל המהפכות ברוסיה ועד ימינו, מאחורי כל תיבות התהודה הפרוגרסיביות תמיד עומד יהודון נסתר

    1. והנה מפציע הבולשביק שבך (תגובה 1) ששונא את חשיפת האמת.

  10. משרד החוץ אחד ״הנהנים״ העיקריים של הקרן הזו.
    פלא למה בוגריה מגיעים לאן שמגיעים ?!!!!

  11. הקרן מטרתה היא השמדת ישראל כמדינת הלאום היהודי והפיכתה ל"מדינת כל אזרחיה", כלומר, מדינת "אף אחד" ובלבד שלא יחיו בה יהודים! הם בוררים אנשים שיהפכו "פוליטיים" עם הזמן או יחזיקו ב"משרות מפתח" בכל תחומי החיים שלנו בכדי להרוס אותנו מבפנים!
    כיום ניראה ששליחים נמצאים בכל מקום, החל בנשיא דרך הצבא ובמשרות בכירות בכל מוסד במדינה ובעיקר בעמדות כוח! לכן, אני סבורה שיש להוציא את הקרן, וספיחיה, שניתן לומר גרורותיה, אל מחוץ לחוק, גם אם היא תדרוש השבת הכספים מאותם האנשים להם נתנה… הסערה תהיה גדולה בארץ אבל התוצאה תהיה… בריאה!
    עלינו לעקור את ראש הנחש מתוכנו ואין מקום שציפורניה לא הגיעו אליו ולעולם, לעולם אין לומר: מאוחר מדי, כי זו "כניעה", ועם ישראל איננו מן… הנכנעים!
    יש לבער את הנגע הזה שפשט בנו כמגיפה!

    1. יש לחסל את בג״צ במתכונתו הנוכחית שמשמ מטריה לכל זה. זה שורש הרע ועד שיטופל החורבן מתקדם הגיב:

      ישראל בדרך להחרבה מוחלטת. מעניין אם אלוהים יתערב ויבצע שינויים בתוכניות השמאל שהוא השטן בהתגלמותו. בתלמוד נקרא השטן = סמאל. מדהים, לא?

  12. מפחיד, מפחיד מפחיד. וכמה "קרנות" כאלה "מידה" לא חשף?

    ואנחנו לא לבד. חפשו ברשת (לא בגוגל, אל תתנו פרנסה לשמאל דורסני! חפשו למשל ב-DUCKDUCKGO.COM) מונח "COMMON PURPOSE UK" אפשר בעצם ללכת ישר לאתר שחושף את פרצופם האמיתי – https://www.cpexposed.com/about-common-purpose שימו לב לניסוח: "a Charity, based in Great Britain, which creates ‘Future Leaders’ of society" – "מנהיגים". מזכיר משהו.

    וכן הלאה, וכן הלאה. נראה שהשמאל הבין לפני עשורים שהבורים והנבערים לא ייבחרו בו ולכן בכל העולם נוצרות רשתות של בוגדים – נקרא להם "הבוגדים החופשיים" – כלומר אלה הם חברות סודיות (כמו FREE MASONS) של אנשים שללא מילה מבינים זה את זה ושלמעשה הם בוגדים ברישיון כנגד התרבות המערבית. כמו חוטים דקים אבל רבים מספור בהם הגמדים קשרו את גוליבר – כך גם השמאל – עם הבג"ץ, נציבי השרותים למניהם (דיויד גילה – אגב "דיויד" – לא "דויד" DAYVID!!! מתיוון) למד איפה לתואר שני? למה, באונ' הארוורד, ה"יוקרתית – האם גם הוא בוגר הקרן החביבה?), השופטים (השמאל הפנים שהשופטים הם הפוסקים האחרונים – מעל ראשם של הנבערים ובמשך עשורים יצר מציאות שבה כמעט רק "אנשינו" נהיהם שופטים. ומה אם האקדמיה שמחנכת את דורות העתיד?

    מפחיד.

  13. הבושה היא שיש עובדמ מדינה שיוצאים לפנסיות מוקדמת בגיל 53

    ומנגד פועלת במפעל תעבוד עד גיל 62

    מירי רגב יצאה לפנסיה מצהל בגיל צעיר ביותר

  14. בין עמיתי התכנית הידועים לנו, ניתן למנות לדוגמה את אליעזר יערי לשעבר מנהל חטיבת התכניות בערוץ הראשון שיצא ללימודים במסגרת תכנית וקסנר ולאחר מכן מונה להיות מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, וכן את אבינועם ערמוני שלאחר ששב מהלימודים בהרווארד מונה להיות מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, וכן את דורית קרלין שהייתה סמנכ"לית הקרן החדשה לישראל, וכן את שרון אברהם וייס לשעבר נציבת שוויון הזדמנויות, וכיום מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח לאחר שהחליפה בתפקיד את חגי אלעד ששודרג להיות מנכ"ל בצלם.

  15. אני מבין שאני אהיה המיעוט פה אבל זה רחוק ממה שכתוב. הייתי מגדיר את המאמר באותו ליגה של הפרוטוקולים של זקני ציון… ואפשר להחליף את זקני ציון בימין סהרורי.
    ולכותבים , עבודה מאוד לא רצינית בתחקיר אלא אם מטרתכם היא מלחמת אחים…אז הכל מותר.

    1. אתה לא בדיוק מיעוט ידידי, אלא בחברה בולשביקית טובה של אלה שמלבישים בכוח כתונת אסירים או כתונת משוגעים על אלה שחושפים את האמת ואת השחיתות. ל"מלחמת אחים" הגעת? הנימה התעמולתית הבוטה הזאת דווקא הולכת טוב עם בולשביקים

    2. האם יש לך דוגמות לשגיאות/שקרים בכתבה? כתוב. ההשוואה ל"פרוטוקולים" לא יכולה להישאר ללא דוגמה.

    3. ל"אחד שיודע" (מהו שמך האמיתי ? אין לך אומץ לחשוף את שמך כאן ?)
      איפה בדיוק היית כשיצחק רבין ז"ל שלט בפועל בממשלת מיעוט של 59 מנדטים בלבד במשך תקופה די ארוכה בעוד "שמפניה" מעולל את מעלליו עם "ארגון אייל " שהקים והתראיין בחשיכה לטלוייזיה הישראלית בשני מקרים שונים תוך חבישת כובעי גרב עם כל הקבוצה ש"ארגן"…. כולל הסתה פרועה ,
      קרי קידום הסתה ואלימות – לעין כל – בעוד הפיגועים הנוראיים קורים והממשלה – שהוכיחה חוסר דמוקרטיה כממשלת מיעוט אמיתית כשהמשיכה לשלוט כאן במקום לפזר את הכנסת וללכת לבחירות – ודרך הממשלה ההיא – בזמן פיגועים נוראיים ברחובות ישראל וממשלת מיעוט ושיחות שלום מוזרות (בעיני) הביאה לאלימות נוראית – כשהיא עוד מאשימה את הרוב האמיתי שהתנגד לדרך הממשלה – והפגינו – כולל רבים ממפלגת העבודה – האשימה הממשלה את הימין והמרכז כל מי שהתנגדו לה הואשמו באלימות… והסתה … שעה שמשהו באמת השתבש – לפי דעתי, לראשונה במדינת ישראל באותה התקופה. הרוב האמיתי של העם לא פתח במלחמת אחים אז. איפה הייתה התקשורת לחקור את כל הדברים החמורים האלה ולפרסם ולדרוש בחירות? הימין והמרכז – הרוב הדמוקרטי האמיתי לא החל שום מלחמת אזרחים במקרה ההוא.. האם הרוצח הנתעב בן העוולה באמת לא הוסת על ידי השמפניה שדאגו לשתול ושיעשה בלגן גדול מאוד כראש ארגון . אז אתה עכשיו מעז להזכיר על חשיפת האמת הפשוטה הזו של הקרן הזו ואנשים שלומדים מטעמה וחייבים לה אחר כך – אתה מדבר על זה בדרך שאתה מדבר ועל "מלחמת אזרחים" ? הממשלה ההיא ששלטה בעזרת טריקים שונים כדי להשאר בשלטון (הפרוק של צומת, ייעוד ושינוי חוק היסוד ההוא כדי להכניסם לממשלה באתנן נאה במשרות שר וסגן שר כדי לזכות בשתי האצבעות הנוספות שעדיין לא נתנו שום גיבוי של רוב ציוני לצעדים דרסטיים של שיחות אוסלו לאפשרות שלום שעה שהטרור השתולל ברחובות מדינת ישראל (אוטובוס הדמים של 1994 בדיזנגוף לדוגמה). גם אז לא עשו שום דבר , אלא רק הפגינו הפגנות של דמוקרטיה. ולפתע באופן באמת מוזר (ואני לא מאשימה אף אחד) נרצח ראש הממשלה יצחק רבין על ידי בן עוולה שהיה מקורב מאוד ל"שמפניה" מהשב"כ. במשך שנים מספרים חלקי אמת וגם בנו "מורשת רבין" שהיא לגמרי לא קרובה לאמת לעומת נאומו האחרון של ראש הממשלה רבין בכנסת כחודש לפני רציחתו – שאומר דברים לא כל כך דומים למורשת שבנו לו כל מיני אנשים מטעם. מספיק עם השכתוב של הדברים, מספיק עם חצאי אמיתות. טוב שיש חשיפות תחקיר כמו זו כאן. תודה על החשיפה הזו. ו-אתה שמנסה לגמד את החשיפה הזו – התחל להסתכל על המציאות האמיתית, לא זו שאתה רוצה להמשיך כאן ושלטה יותר מדי הרבה שנים. "אחד שיודע" ראוי היה שתכנה את עצמך "אחד שלא יודע כלום"…

  16. זה אהרון ברק ומעלליו יחד עם הגמרתיים. היכניסו זרים שישלטו בנו. אלה כספים זרים והגמרא וכספיה זרים צריך להישתחרר משניהם. רע מאהרון ברק ורע מהגמרא. אנחנו עוברים תהליך לא קל בו הבצע כסף שולט והורס ומחריב אותנו. רוח רעה כנענית נושבת בעולם והיא נימצאת פה פנימה חזק. אומרים שוחד יעוור עיני צדיקים. על אחת כמה ווכמה שאף אחד מאיתנו לא צדיק. תן לבן אדם מיליון שקל ותיראה מה יקרה לו במיוחד בימינו. אויה לנו שככה זה קורה. כניראה יהיה תהליך וזה יקח זמן עד שנישתחרר מהמדומה הזה. זה עולם מדומה וירטואלי בו הבצע כסף שולט. הזלזול בנשמה יש לו מחיר כי הנשמה דורשת את שלה. בימינו הנשמה נעלמה. היא שמאחורי המוסר הנעלה העליון.

  17. האם אליעזר יערי הנזכר בכתבה, לשעבר מנכל הקרן לישראל חדשה הוא אותו אליעזר יערי שהיה נציג ציבור בבית המשפט לעבודה שדן בתביעתו של מני נפתלי? מישהו יודע?

  18. הוקסנרים שאני מכיר…אי אפשר לטעות על מוצאם ..תעודה ענקית של הרווארד על הקיר.
    רובם המכריע – פודלים של המשאל. אנוכיים, פועלים לפי אמות מידה ליברליות, מתנשאות, משובתים.
    רובם (מכיר 10) אטומים וערלי לב שלא מסוגלים להתמודד עם בעיה אנושית כעובדת קשת יום שפיטרו ולא מסוגלת לפרנס עצמה בהמשך.

  19. אני מכיר 10 בוגרי קרן וקסנר. רובם נבחרו כאשר היו בדרגי ביניים מבטיחים. בדרך כלל תפקיד ניהולי זוטר במשרד ממשלתי גדול. כולם התקדמו לתפקיד ברמת השפעה גבוהה. כיום אפשר לזהות אותם לפי תעודת הבוגר הגדולה התלויה על הקיר במשרד. אין אחד ללא התעודה ה"מכובדת". רובם, אנשים עם אג'נדה אנטי ישאלית ברורה. חלקם הגדול מהבוגרים לא מסוגלים להתמודד בצורה אמפטית עם סבל של אחרים. לדוגמא, חויתי תגובת 2 "בוגרים" לפיטורי עובדת חד הורית, תגובה מתנשאת לא איכפתית ללא אמפתיה. אמנם אני לא מתאר תפקוד ברמת האידאולוגיה הגבוהה, אבל, בוגרי התכנית מדיפים ריח רע. התנשאות, אני ואפסי עוד ובעיקר חוטאים בחטא ההיבריס.

  20. האם יש גם שרים שמכהנים היום בממשלת ישראל שלמדו במלגות של הקרן הזו באוניברסיטה המכובדת והיוקרתית הזו ?

  21. אין ספק שהתחקירים שלכם פוקחים לנו את העיניים ומסייעים בידינו להבין כיצד במשטר דמוקרטי כפי שיש לנו , יש כל כך הרבה אפליה של ציבורים שלמים והעדפת הצד הפלסטינאי על זה שלנו . בוגרי הקרן כאן ואנשי הקרן לישראל חדשה נטועים עמוק בשדרת השלטון והממסד שלנו לאורכו ולרוחבו . אתם עושים עבודת קודש כאשר אתם חושפים את הפנים האמיתיים של אותם " יפי נפש " ששמו להם למטרה להרוס את הקיים ולהנחיל כאן את תורתם הפסולה . מבין היטב את ח"כ מוטי יוגב שהצהיר כי יש לעלות לדוגמה על בג"צ עם D9. יש לנו קיני צרעות שחובה להדביר אותם מבעוד מועד . שמות " מפוצצים " יש לרודפי השלמונים ומקבלי מתנות חינם : מפקדים למען בטחון ישראל / הקרן לישראל חדשה / כולנו / מיליון ידיים /הכל אחיזת עיניים והולכת שולל . תבורכו על המלאכה שאתם עושים.

  22. מי יממן? כחלון טוען ש־68 אלף דולר ייצאו מכיסו הפרטי, ובתמורה להם יקבל גם ספרי לימוד, לינה וארוחות. עם זאת, כחלון הוסיף כי בכוונתו לבקש מלגה לצורך מימון הלימודים היקרים בהרווארד. הקורס נמשך כחודשיים ומיועד לשרים ולמנכ"לים בכירים.

    https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3586797,00.html

    1. לא סובלת את כחלון אבל אין סיכוי שהוא אנטי ציוני.

  23. שרון אפק בוגר התוכנית לבכירים בשירות הציבורי מטעם קרן וקסנר, באוניברסיטת הרווארד, מכהן משנת 2015 בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי הגיב:

    ב-22 באוקטובר 2015 נכנס אפק לתפקידו כפרקליט הצבאי הראשי.

    בתפקידו זה הורה אפק על העמדתו של החייל אלאור אזריה לדין פלילי בעבירה של הריגה.[2] משפטו של אזריה התנהל במהלך כהונתו של אפק, ובסופו הורשע החייל בעבירות המיוחסות לו ונגזר עליו עונש מאסר.

    אתם מבינים מי שולט על הצבא ומי מנהל את המדינה הזאת?!

    אלה האנשים.

  24. דומה לספרי על דגימס בונד, אבל זו אמת. אנו עומדים לפני קנופיה שמארגנת פוטץ נגד מדינת ישראל, מין כת של זומבי. על המדינה לטפל באלה ביד ברזל כנגד אויבי העם ובוגדים

  25. אולי זאת הסיבה שלשמאל יש את אנשי הרוח ומשפטנים ולנו יש את מירי רגב…

  26. אביב כוכבי ויאיר גולן הינם שתולים של אותו התמנון שנאחז הכל הכח במרכזי השליטה של המדינה ,המגייס את דעת הקהל ואמצעי התקשורת למלחמה נגד השילטון . דוגמא טריה ,הגיוס נגד שרת המשפטים המתנהל בימים אלה.
    על צמרת המדיה לשקול להציב בראש הצבא כרמטכ"ל ,לוחם ראוי במקום המועמדים הנוכחי….

    1. שרת המשפטים היא חלק ממערך השתולים, רק עושה קולות של "דתייה לאומית" – בשביל לבלבל את האויב (הדתי לאומי)

  27. כאימרתו של שר האוצר לשעבר הורביץ : "משוגעים, רדו מהגג"…
    רוב המגיבים כאן כנראה זקוקים לאשפוז דחוף, אני מזהה פרנויה, תסביך נחיתות ובמיוחד אגרסיה בלתי מרוסנת.
    יש כאן המאשימים מפקדים בכירים בצבא בלא פחות מבגידה!? אלו אנשים שלחמו מול האוייב לא במקלדת לא מרוסנת אלה בלבנון ובעזה. האשמות כאלה הן פסע מ"יגאל עמיר" הבא.
    אנו נמצאים התקופה הארוכה ביותר שהימין בשלטון, אנשיו ממלאים כל תפקיד משמעותי וכל משרה משפיעה במגזר הציבורי, השלטוני, משטרתי וגם (הפתעה..) המשפטי. ראו היועץ המשפטי וסגל השופטים הבכירים החדשים.
    מי שאמור להיות פרנואידי או הציבור החילוני הליברלי והמתון המצוי במתקפה של חוגים משיחיים כמוכם, מסיתים כמובם, הזויים כמוכם ומסוכנים לאין שיעור,,, כמוכם!

    אז שבו לכם בנחת ותשמחו לראות את רומא בוערת…

    בהצלחה!

  28. בס"ד
    ציטוט מהמאמר: 'בטיוטת דו”ח בעניין הכשרת בכירים בשירות הציבורי שחובר לפני שלוש שנים נכתב כי תכניות העתודה של קרן וקסנר, כמו גם של גופים פרטיים אחרים, “עשויות להיות מוכתבות מגורמים בעלי אינטרסים”. לא ברור של מי היד הנעלמה שהצליחה להעלים את המשפט החשוב הזה מהדו”ח הסופי אותו אימצה הממשלה בקיץ 2016…'.
    מי היא היד הנעלמה? ביבי, כמובן.
    מה קורה לכם? אתם עיוורים?

  29. היהודים בארה"ב להוציא עשבים שוטים כמו שלדון אלדסון שמוציא מיליארדים על קידום נתניהו בעיתונו "ישראל היום" הם ככלל יותר הומנים, ערכיים ואפילו קצת יותר אינטיליגנטים מהיהודים כאן בארץ ישראל. לכן 75% מהם הצביעו עבור הילרי קלינטון. עלינו ללמוד הרבה מהם על מנת לא להפוך עוד מדינת לבנט ענייה מ"הנהר עד הים " דו לאומית עם רוב ערבי.

  30. מה אומרת רעייתו של ווקסנר. הלוא היא בתו של יהודה קופל מפקד ההגנה בחיפה בזמן המנדט!

    1. לא בהכרח מודעת למה שקורה בשטח, בין אם שזה לא מעניין אותה, בין אם שזה מרוחק מאד בהיררכיית הכסף והניהול ובין אם נופלת שבי אחר המלים היפות… זה בדיוק כמו NIF שעושה רושם נפלא עם עמותות האמנות השימושית ואי אלו מילות מפתח נהדרות, שהרי כולנו בעד שלום ואחווה.

  31. אויביה הרבים של ישראל, הבינו זה מכבר שלא ניתן לחסל את ישראל באמצעות תבוסתה הצבאית. מסקנתם האופרטיבית הייתה שהדרך לחיסולה היא באמצעות חתרנות פנימית. להקים לישראל אויב פנימי רב כוח, שיוכל לערער עד היסוד את אשיות המדינה הציונית. שיטתם הייתה חתרנות רב מערכתית,, כדי לקדם את חיסול ‘מדינת האפרטהייד’ השנואה, כלשונם. הם העטירו על ‘אירגוני השמאל קרנות שפע של תמיכה, מימון, הון פוליטי בינלאומי בעשרות ומאות מיליוני דולרים ושאבו אותם למלאכת החתרנות שמטרתה לפורר את ישראל מבית, להמית עליה מדינה ג'יהאדית בליבה, לקעקע את הלגיטימציה שלה בעולם, לסרס את צבאה, להרוס את מבנה המשטר, לפרום את הפרדת הרשויות החיונית לדמוקרטיה ליבראלית, לדרוס את זכויות היסוד של האזרח היהודי, בעודם מסיתים את המיעוט הערבי שזכה להגנת חונטת המשפטוקרטיה ותוך כדי כך נעשה יותר עוין וחתרני. הם חוללו ציד מכשפות בהנהגת הפמיניסטיות השמאלניות הרדיקליות, שזרעו פחד, פירוד והרס בתוך מוסד המשפחה. בתוך כדי כך הלכו וגבהו חומות האיבה והחשדנות בין הניגודים הפוליטיים.
    ישראל הפכה מדמוקרטיה יצוגית למדינת משפטוקרטיה. בית המשפט העליון החליף את הממשלה הנבחרת, והפוליטיקאים בכנסת הלכו ונכנעו לשלטון בג"צ והיועצים המשפטיים. היתה זאת חונטה שלטת שעליה נמנו בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה, צמרת הפרקליטות, אגף החקירות של המשטרה וגופים אחרים של אכיפת החוק. הם ניהלו את המדינה באמצעות פסקי דין, צווים שיפוטיים, חקירות מגמתיות, פרשנות מסולפת של החוק, ולא בחלו בתפירת תיקים למי שחפצו בחיסולם הפוליטי. כך הם פוררו עוד יותר את מדינת הלאום, קעקעו את מערכת המשפט, על פי רצון שולחיהם שונאי ישראל מחוץ ומבית שהתחזו כשוחרי זכויות הפלשתינים.
    קליקת בג"ץ רבת הכוח, ניצחה על התיזמורת שעל הטיטאניק. הקליקה ערערה את עצם קיומה של מדינת הלאום היהודי, קידמה פלישה של מהגרי עבודה לערי ישראל, תוך כדי הרס המרקם החיוני של השכונות החלשות בערים והברחת האוכלוסיה המקורית היהודית שלהן. היא גם עודדה את זכות השיבה הערבית באמצעות נישואין. במקביל רדפה הקליקה את מתיישבי יש"ע תוך שגם לא נמנעה מלנקוט בטרור משפטי כנגדם במהלכים וצווים לא חוקיים שביצע המינהל האזרחי עושה דברה. הקליקה גירשה ונישלה מרכוש את המתיישבים שהובאו בפניה כשעתירות השמאל כנגד ההתיישבות לא נדונו כלל על פי דיני הראיות, שהם אבני היסוד של המשפט. במקביל, החישה הקליקה את השתלטות הבדואים על אדמות הנגב ואת הפלישה הערבית המאסיבית לאדמות הגליל. הקליקה המשפטית עודדה גם את האפליה המתקנת לערבים, מבלי לדרוש מהם טיפת נאמנות וציות לחוק ולמדינה.

  32. ואיפה קציני צה״ל שעוברים את התוכנית בהארוורד כולל מועמד לרמטכ״ל?

    1. חבל שיש עדיין צו איסור פרסום על מעלליה של "אבירת איכות השלטון" המופיעה בכתבה.

  33. בקיצור סוכנים זרים שכל המטרה שלהם הוא להפוך את המדינה היהודית למדינת כל אזרחיה.
    לידיעתכם, יש היום פחות יהודים בארהב מאשר בארץ ישראל.
    עוד דור או 2 והיהודים היחידים בארהב יהיו ישראלים שירדו והדתיים בברוקלין.

  34. מזעזע! כל הכבוד על הפרסום . בטוח שיש עוד ארגונים שפועלים לפגיעה במדינת ישראל ואזרחיה . תמשיכו לגלות את הפרצופים האמיתיים שלהם

  35. מהיכרות אישית עם חמישה בוגרים של התכנית, הכתבה הזאת נראית כמו תאוריית קונספירציה מטופשת. לא נראה לי שמי שכתב טרח לשוחח עם בוגרים של התכנית כדי לשמוע מה הם למדו… חוץ מזה, לחשוב שאפשר לשטוף את המוח של פקידים בכירים זה חומר לסרט הוליוודי זול, לא לכתבה עיתונאית…

  36. עוזי פוגלמן; סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי; סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן; האלופים במיל' שי אביטל, נעם תיבון ועמוס ידלין; האלוף במיל ומנכ"ל רפאל ידידיה יערי; הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף שרון אפק; פרקליט המדינה משה לדור; מנהל חטיבת התוכניות בערוץ הראשון ומנכ"ל הקרן החדשה לישראל אליעזר יערי; מנכ"ל הקרן החדשה לישראל ומנכ"ל בית התפוצות אבינועם ערמוני; תא"ל אורי גורדין; מנכ"ל בית החולים ברזילי, תא"ל במיל ד"ר חזי לוי; מנכ"ל משרד המשפטים משה שילה; מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי; נציבת שוויון הזדמנויות במחוז ת”א והמרכז ומנכ"לית האגודה לזכויות האזרח שרון אברהם-ויס; יו"ר רשות החשמל אורית פרקש-הכהן; ראש חטיבת החקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, תנ"צ ערן קמין; הדיפלומט נדב תמיר; עו"ד אביה אלף.

    שמות בוגרי התוכנית מופיעים כולם באתר הקרן.
    זה נלקח מתווך ויקיפדיה..רק מלהסתכל על רשימת האנשים האלה אפשר להבין מה מטרת הקרן

  37. לפי ההגיון של מידה, גולן וכוכבי היו אמורים להתנגד הגיב:

    מויקיפדיה:
    יחד עם קבוצת מפקדים נוספים מיחידות השדה, ובהם, משה תמיר, יאיר גולן, גל הירש ונועם תיבון, היה מהדוחפים לפעול כנגד מקורות הטרור הפלסטיני באינתיפאדה השנייה, בקסבות ובמחנות הפליטים, למרות היותם מרחבים אורבניים צפופים ומסובכים ללחימה, ולמרות היסוסי הפיקוד הבכיר של צה"ל. הוא הוביל את החטיבה בהצלחה במבצע השתלטות על מחנה הפליטים בלאטה בשכם בפברואר 2002.[14] במהלך המבצע חדרו חיילי החטיבה למחנה הפליטים במתקפה סימולטנית רב כיוונית, ונעו בתוך המחנה באמצעות פריצת קירות, וכך הצליחו להשתלט על המחנה ולפגוע במחבלים רבים כמעט ללא נפגעים,[15] לחימה זו נוהלה לפי שיטה שפיתח כוכבי.[16] לאחר מכן הוביל את החטיבה במבצע חומת מגן ובמבצעים נוספים ברחבי יהודה ושומרון כנגד תשתיות הטרור הפלסטיני,[17] ובהם, כיבוש בית לחם והטלת מצור על כנסיית המולד,[12][18] בה התבצרו חמישים מבוקשים חמושים שהחזיקו כ-200 בני ערובה וניהלו קרבות ירי מול צה"ל.[19] המצור נמשך 39 ימים וסוקר על ידי התקשורת הבין־לאומית

  38. שלום, קראתי את המאמר שלכם על קרן וקסנר.
    לפי הבנתי , מיסדי הקרן היו במשך שנים תומכים של הרפובליקנים. הם הפסיקו לתמוך רק בימי טראמפ. כפי הידוע לי, הרפובליקנים היו פרו- ישראלי גם לפני טראמפ. הם גם התנגדו לאובמה.
    לכן, במשך רוב פעילות, הקרן נתמכה ע"י פרו- ישראלים או. לכן , הטענה על חינוך פרוגרסיבי נראית תמוהה.
    יכול להיות שהמסלול מעודד פעלתנות של העובדים( דבר שיכול להיות בעייתי במקרים מסוימים כמו שצויין בכתבה) אבל המוערבים נמצאים בימין , שמאל ובמרכז.
    לכן, צריך לבדוק את התוכנית הלימוד של הקרן לאורך זמן והאם היו שינויים בתוכנית הלימוד.
    כמו כן, יכולה להיות השפעה של הקרן הזו על השקפת העולם אבל בסוף מסיימי המסלול אינם מחויבים לממש את האידיאולוגיה שלהם( הם מחויבים להיות בשרות המדינה)

  39. לפי הכתבה יוצא שיש יהודי טייקון שגר בארצות הברית. מעצב את דמותה של המדינה לפי השקפת עולמו השמאלית. הוא חי מעבר לים וע"י כספו מנסה לשנות לנו את אורח חיינו כאן זה נראה לכם חוקי?? תורם לאירגוני שמאל למינהם. ונגד מדיניות הממשלה.ואף גורם אין לו זמן ורצון או שהגורמים שצריכים לטפל הסתייעו וקבלו שלומנים מליון שקל לפי הכתבה קבל מי שהשתלם באוניברסיטת ההסתה וקסנר .

  40. מזעזע מדינה בתוך מדינה ברשות החוק. כמו בזמנו ההסתדרות ששלטה בכל דבר עד שסופה הגיע. גם בקרן הזאת תעלם יחד עם אנשיה תומכיה ומרעיו אחרים

  41. מכיר את פרקש הכוהן: ראשית שלחו אותה לאחר שהיא הסתכסכה עם כל מי שניתן להעלות על הדעת: גם עובדי חברת החשמל המושחתים מצד אחד וגם עם אייקוני הגז.
    שנית, אשה – שויתרה על כל חבילת ההטבות בשווי עשרות מיליונים שקיבלו כל קודמיה בתפקיד, שבחרו ליישר קו ולעבוד בשביל הטייקונים-חזקה עליה שעושה זאת לשם שמיים.
    מסכים באופן כללי שהקרן עובדת בצורה חתרנית על מנת לשנות דברים בפקידות הבלתי נבחרת- לדעתי, אורית פרקש הכוהן זה לא המצב.

  42. מכיר את פרקש הכוהן: ראשית שלחו אותה לאחר שהיא הסתכסכה עם כל מי שניתן להעלות על הדעת: גם עובדי חברת החשמל המושחתים מצד אחד וגם עם אייקוני הגז.
    שנית, אשה – שויתרה על כל חבילת ההטבות בשווי עשרות מיליונים שקיבלו כל קודמיה בתפקיד, שבחרו ליישר קו ולעבוד בשביל הטייקונים-חזקה עליה שעושה זאת לשם שמיים.
    מסכים באופן כללי שהקרן עובדת בצורה חתרנית על מנת לשנות דברים בפקידות הבלתי נבחרת- לדעתי, אורית פרקש הכוהן זה לא המצב.

  43. חשוב לציין פרט שולי ששכחתם: ארגון לביא, שהיו"ר שלו כתב את המאמר, הוא ארגון ימני קיצוני דתי המאמין בעליונות הגזע היהודי. הארגון גם נודע ב"עובדות החלופיות" שהוא מאמין בהן… רק לידיעה

    1. לא שזה קשור למשהו או משנה את העובדות המובאות בתחקיר

  44. קראתי הכל .. זה היה שיעור באזרחות . שיעור טוב ומחכים

  45. לשלוח את המאמר לכל מעומד לגיוס לצה",ל.
    פראייר מי שמתגייס. לגן על המדינה הזאת.
    מבחינה פוליטית מדינית שמאל פרוגרסיבי ראדיקל, ומבחינה שחיתות כלכלית מעמדית.
    אנשים פה אין להם מה לאכול, ועוכרי חשראל משדרגים עצמם בחו"ל ועוד המשכורת נכנסת ועוד בסכומי עתק. והמלגה גם. להנות מכל העולמות והתמורה פשוטה: לבגוד בעם ישראל.

    שוב: פראייר מי שמתגייס

  46. עבודה טובה. כל הכבודל"מידה" ולמאמצי המערכת והכותבים לחקור ביסודיות תופעות הרסניות לקיום המדינה במסווה שקרי חיובי ותורם.
    התנאי של קרן וקסנר שבוגרי המליונר וקסנר חייבים לחזור לשרות המדינה ל-3 שנים הוא פלילי וחתרני, ועל המדינה להתערב בחומר בכל הקרנות מסוג זה שחותרות תחת אושיות מדינה חופשית ודמוןקרטית כמו ישראל..
    שיפעלו במדינות מפגרות וטוטליטריות, רודניות, אולי יתאזן להם באמצע, ותבוא מנוחה לעולם.

  47. תורת הדיפסטייט במיטבה.
    דומני שהשיטה הוצגה נפלא בסדרה המופלאה יס מיניסטר ויס פריים מיניסטר.

    אך מה שהכי כואב מפחיד ומדאיג הוא שממשלה של מדינה כל כך קטנה (כמעט ברמה של ועד בית לפי קנה מידה בינלאומי) לא שולטת על תחומים כל כך רבים שלא ברור על מה היא בכלל מקבלת שכר.
    כדאי היה פעם אחת לרכז את כל הנושאים שהממשלה פשוט מפקירה את המדינה לגורמים המסכנים את עצם קיומה. החל ממסתננים בלתי חוקיים דרך גונבי קרקעות בדואים עד לרמות השלטון בכלל וכו' וכו' וכו'. התמונה שתתקבל תהיה מבהילה.

  48. קרן וקסנר היא רק עוד סימפטום לאובדן המשילות והעברת סמכויות השלטון לגופים לא-נבחרים – בחלקם עלומים. לאסון אובדן המשילות הזה, עליו עוד נשלם בדם ובהרבה דם, אחראי אדם אחד בלבד ושמו בנימין נתניהו. הגיע הזמן שגם אתר מידה יצביע עליו ויורה לו את הדרך הביתה.

  49. לא ברור, כל.המועמדים שנבחרו הם כ"כ טיפשים.וקל כ"כ לקנות אותם.ולעשות להם.שטיפת.מוח אנטי ישראלית?
    מעניין מה הטכניקות ההיפנוטיות שמשתמשים בהן בתכנית של קרן וקסנר, זה אמור להיות מה שגורואים נוכלים עושים
    צריך להיות לפחות מועמד אחד ששרד את שטיפת המוח וחזר כדי לספר…

    1. מה, יכול להיות שכל האנשים שאומרים שדרייפוס בוגד משקרים? מה, סתם כולם אומרים שהיהודים שולטים בעולם בחסות קנוניה מסתורית? סתם כולם אומרים שיהודים עושים מצות מדם של ילדים נוצרים? צריך להיות לפחות מאמין אחד כזה ששרד את הנדסת התודעה הזאת וחזר כדי לספר…

  50. קרן וקסנר חבריה תלמידיה ותומכיה ללא יוצא מהכלל כולם אשכנזים כופרים הרוצים לחסל את הישות העם היהודית בעולם , במעשיהם הם גרועים מהנאצים כי עקירת הישות היהודית דתית מורשתו ותרבותו קשה יותר מהשואה הפיזית , שסופה גם שואה פיזית.
    כך פעלו בגרמניה קודם השואה.וכך פועלים בצורה מתוחכמת היום נגד מדינת ישראל והיהדות בפרט.
    לסיכום אומר שרעיון הקמת המדינה נעשה ע"י האשכנזים, אבל גם רעיון החרבת המדינה היהודית הוא רעיון של האשכנזים .
    יש אמת בספרו של הסופר הציוני ההונגרי "השבט ה13" שיהדות אירופה הם צאצאי הכוזרים ואינם צאצאי שנים עשר השבטים.
    היטלר ביקש להשמיד את העם היהודי אבל בסוף אנחנו עומדים ודורכים על קברו.
    היושב במרומים יצלינו ממבקשי רעתנו ויגאל אותנו בגאולה שלימה , ויחש משיח צדקנו ויבנה לנו בית מקדשנו במהרה בימינו אמן.

  51. ואם הם עובדי מדינה או בשירות הציבורי, למה המדינה מרשה להם לקבל שוחד שכזה? הרי קרן וקסלר הידועה לשימצה לא סתם תורמים, אלא נותנים שוחד כדי לקבל בחזרה. זו עבירה פלילית מובהקת. אבל מהפרקליטות לא תבוא הישועה, כי הרבה מבכיריה בוגרי אותו גוף מושח., אז מי יחקור?

    1. לכל הימניים והפטריוטים שאיכפת להם מהמדינה היהודית. כתבתם פוסטים יפים מהלב. תירגעו (חלקית), כי המצב הולך ומשתפר! הגילויים על קרן וקסנר השמאלנית אמריקאית המושחתת ושיתופיה עם הקרן לישראל החדשה ושאר גופי השמאל הבוגדניים והפוסט ציוניים,נחשפו לאור השמש המחטא ושורף אותם!!! בוגרי הקרן וקסנר עברו מהתקפה על הימניים בכל מקום להסתתרות, להשתתקות ולהתחזות לאוביקטיביים /ימנים! תמשיכו בגילוייכם ללא פחד, ובהצלחה, כי יש תוצאות למאמציכם! אוהב אותכם

  52. גם הרמטכל הנוכחי וגם שרעבי המנכל של מירי הם בוגרי הקרן. צריך לבדוק אם הם שתולים

    1. קרן וקסנר הינה קרן שמאלנית אשר מטיפה לאידיאולוגיה אנטי ציונית לבוגריה שנכנסים לעמדות בכירות בישראל ומפיצה את עמדתה הפוסט ציוניות ותמיכה בהצפת המדינה במאות אלפי פלסטינים ומתן זכויות שוות להם..יש לנו מדינה אחת והיא מדינת ישראל היהודית ציונית

  53. המאפיה הסיציליאנית, או בשמה המקומי ה"קוזה נוסטרה" (Cosa Nostra, מילולית: "העניין שלנו"), היא סינדיקט פשע מאורגן שמקורו ובסיסו בסיציליה שבאיטליה.

    "העניין שלנו" = "זה העסק שלנו"

    אתרים כמו אתר זה צריכים להקים מקומונים בכל רחבי הארץ ולפרסם כתבות כאלו.
    כמו של קבוצת ידיעות אחרונות שהיא השופר של ארגונים כאלו.

  54. שלום לא הבנתי מה הבעייה אם הכל נעשה על פי חוק וחלילה לא פוגע בבטחון המדינה ואזרחיה בברכה אורלי אורלנו שיווק וכתיבת נאומים מפלגת כחול לבן

  55. הפרויקט החשוב של הקרן שנקרא "זה העסק שלנו", שמו נלקח מאיטלקית.
    באיטלקית מבטאים את זה cosa nostra.

  56. ההשפעה של התוכנית קרן וקסנר היא חינוכית אדיאולוגית כמו השפעת הישיבה מרכז הרב וכל ישיבות בני עקיבא – בכולן הלמודים מסובדים בנדיבות וממומנות מתקציב המדינה.

  57. חברים המטרה היא לחזק את השלטון הלבן האשכנזי שמתם לב הרוב אשכנזים בשירות המדינה הם כאלא משמע שהגיע הזמן לפרק את האפרטהייד הישראלי ולהקים ישות נפרדת ממדינת ישראל כמו מדינת יהודה יהודים הספרדים והמזרחים החילוניים והמסורתיים שאנו חמישים אחוז מהאוכלוסיה והקים מוסדות מקבילים זה נפתרון

  58. מול קרן ווקסנר, יש לימין את קרן התקווה, שעושה בדיוק אותו דבר. מחנכת ובדי מדינה ואחרים לאימוץ תפיסה ימנית קיצונית. ההבדל הקטן הוא שהימין שולט כאן כארבעים שנה ועדיין מנסה להסביר לנו שזה לא הוא, זה השמאל ששולט

    1. תקוה לא מחנכת עובדי מדינה. היא מציעה סמינרים לסטודנטים וחרדים, ובכל מקרה אין בכלל השוואה בתקציבים לעומת המיליונים של וקסנר

  59. הכותב מבלבל בין נתונים ועובדות, וטוען טענה שהיא קונספירטיבית וסלקטיבית.
    ראשית, יש הבדל בין מלגת לימודים, העוברת תהליך אישרור של המוסד (צה״ל לדוגמא) לבין טובות הנאה. שנית, המלגה היא בשיתוף אוני הרווארד, וניפוח המלגה ל״מיליון שקל״ זה רעיון מופרך, אבל ניחא.
    עיקר הדיון הוא- אין באמור עיסוק בפעילות פוליטית, יותר מאשר שליחת קצין צה״ל ללימודים באוניברסיטה העברית. מכיוון בוגרי הקרן חוזרים לארץ ומשרתים בתפקידים במנהל הציבורי וצה״ל, קשה להניח שהקרן גורמת להם לשנוא את מדינת ישראל.

    ואחרון, הדיון על הקרן הוא סלקטיבי. אלן דרשוביץ היה קרוב בהרבה לאפשטין מאשר כל אחד מבוגרי הקרן- אבל הוא מגן על נתניהו אז ״שוכחים לו״, אביב כוכבי זוכה לתמיכה ציבורית רבה אז גם הוא לא נתקף והרשימה עוד ארוכה.

  60. כנופייה של זוהמה רדיקלית משתלטת על כל עמדות המםתח של ישראל באמצעות קרן וקסנר הארורה

    1. לי יש תואר b.a מדעי החברה אוניברסיטת בר אילן בנושא מנהל ציבורי הרב תחומי .
      מעוניין לעשות מחקר אם אפשר לקבל מילגה אשמח.
      פלאפון 0502052955 מי"יל yehudada3@gmail.com

  61. קרנות זרות ואירגונים נסתרים להחרבת העם היהודי ומדינתו הליליפוטית

  62. אתם רציניים ? אם לא שמתם לב הימין שולט בכיפה ובממשלה משנת 1977 !!!!. רוב פקידי המדינה מונו על ידי הימין. הבכירים שבהם טרם נולדו בשעה שעלה הימין. צאו כבר מהשטות הזו על שליטת השמאל !!!

  63. אחת המטרות המוצהרות של קרן וקסנר, היא "הגברת איכות הדמוקרטיה".
    זה כנראה לא תואם להשקפת העולם שלך, שכנראה מעדיפה כאילו דמוקרטיה, או דמוקרטיה בסגנון טורקיה של ארדואן.

    לכן אתה משקר. בזמן הלימודים, המשתתפים נמצאים בחל"ת. ומקבלים מלגת קיום מהקרן.

  64. מה עם הקשר של הקרן לגפרי אפשטיין ולרשת הפדופיליה שניהל? ובכירים שצילם וסחט כשהם מצולמים כשהם מבצעים מעשי זוועה בקטינות? האם מישהו עשה 1+1 והעמיק בנושא ?

  65. אפילו מסרטון התדמית שלהם ברור בין המילים שהם לוקחים את הישראלים ה"בורים" הללו ש"תקועים" בנקודת המבט הישראלית שלהם(כלומר ערכים ומדיניות לטובת קיום מדינת ישראל ובטחונה) וגואלים אותם בעזרת חינוך אמריקאי ליברלי כהלכה! שהרי זו האמת היחידה גם עבור מדינת ישראל- בקיצור קבוצת יהודים אנטי יהודים שכל רצונה הוא ליישר כמה שיותר ישראלים בכירים עם ערכי הליברלים של ארהב שיהיו טובים עבור תדמית יהודי ארהב כי למה שחלילה יצטרכו בארהב להסביר מדוע ישראל קיימת ושומרת על זכותה לביטחון? בואו פשוט נקנה את הממשל הישראלי בהרבה כסף מעמד ונגהץ אותם שיהיו יפים וכמה שפחות קיימים כי זה טוב לכסף היהודי בארהב! טוב לעשירי ארהב לעמוד עם דעת האנטישמים שעדיף שישראל לא תתקיים – זה כל מהות הקרן המושחתת הזו שטוב שינתקו את אחיזתה המלאה באינטרסים זרים מהשלטון ופקידים בישראל!!!!

  66. מענין מאד – שיהודי כמו וקסנר – ממש חותר תחת אושיות המדינה – קונה בכסף את האנשים והם משתפים פעולה נגד המדינה – ואוהד ברק בראשם עם הסכום העצום שקיבל תמורת שקר המחקר – וקסנר גם לא ביקש לראות מחקר – הוא רוצה לגמור את מדינת היה7ודים

  67. לא צריך להכביר במילים. הקרן החדשה לישראל וקרן ווקסנר – חד הם. אפילו חלק מהאנשים חופפים. המטרה בוודאי חופפת. גניבת הדמוקרטיה, הטייה שמאלנית, כפייה ודיקטטורה כנגד העם. מסתבר שהמערב הוא אויב מחר יותר מהערבים בכל מה שקשור למדינת ישראל.

  68. המבנה של קרן וקסנר, כפי שעולה מהכתבה, מאוד דומה למבנה של כנסיית סיינטולוגיה של רון הווארד. גם שם שמו להם למטרה לגייס אנשי מפתח מעולם הקולנוע, התקשורת ועוד. בכל מקרה, זו בהחלט קבוצה מסוכנת. יש אימרה: כחוזק הארס כך היופי של עטיפת הארס. זו לא הפעם הראשונה שקרן וקסנר מככבת בכתבה טובה. השאלה היא לא מה עושה קרן וקסנר אלא מה עושים במרכז והימין על מנת להגביל את התפשטות והתחזקות של הקרן? ת

    1. המינוי החדש של הרמ"ן בנט לראשות המל"ל – איל חולתא בוגר קרן וקסנר (כיתה 21 ) בנט עצמו הוא גם בשליטת הקרנות וקסנר והחדשה (לכאורה) למי שעוקב אחרי ההמהפכה הזאת קוראים אבי זלינגר , חפשו ביוטיוב הוא התריע כבר לפני כחודש שרמ"ן בנט עומד למנות איש קרנות לתפקיד ראש המל"ל את עמוס ידלין , לדעתי השמועות ש הרמ"ן בנט ימנה את ידלין (אלוף עם הרבה זכויות אבל מזוהה עם השמאל והקרנות ) היו כנראה בלון ניסוי של הרמ"ן בנט לחוש את עוצמת ההתנגדות … אז עכשיו הוא הביא איש קרנות יותר אנונימי

  69. לעזאזל, מי זה ווקסנר?? תוכלו להרחיב אודות האיש???

  70. לאחר שנתיים של הסתה גסה ונתעבת, שכל כולה שקרים מכוערים, התנצל יאיר נתניהו בפני בוגרי קרן וקסנר.

    רגע לפני שיפסיד בתביעת הדיבה, נכנסו התובעים, בוגרי הקרן, והנתבע, לתהליך גישור. במסגרת הסכם גישור שקיבל תוקף של פסק דין, הכיר יאיר נתניהו בשקריות הפרסום והתחייב לפרסם את ההתנצלות הבאה: "במהלך החודשים מרץ – יוני 2020 פרסמתי ברשתות החברתיות פרסומים פוגעניים כלפי בוגרי קרן וקסנר. לאחר שבדקתי את עצמי, ונוכחתי ברקע של בוגריה, אני סבור כי אמירותיי בפרסומים אלה לא היו נכונות, לא ראויות ואני מוצא לנכון להתנצל עליהן.

    אני הסרתי פרסומים אלה, וקורא גם לאחרים שלא לפרסם דברים דומים ולהסיר כל העתק של פרסום שלי".

    1. אוקיי. אין לגדף בשיח באינטרנט – מקובל ומה ל"מתוך האתר של הייטנר" יש להגיד על עצם העניין? על העובדות המפורטות במאמר?

  71. מתסכל לקרוא ולדעת שהקרן חוגגת על חשבון בטחון המדינה ובניגוד לכללי הדמוקרטיה.
    שאלה
    האם ישנה מדינה בעולם שקרן וקסנר מתערבת בגיוס תלמידים ללימודים בארה"ב ובפוליטיקה ובחברה ועוד שועוד?

  72. קרן וקסנר מסקנת את המדינה לא פחות מהאויבים סביבנו. צריך לא לאשר השתלמויות בקרן זו.

  73. הדג מסריח מהראש, במקרה זה- מהקרן.
    אגב, גם רמטכ"לנו הינו חניך של הקרן.

  74. אי אפשר להשתחרר מהצחושה של קרן של פאשיזם צרוף, דיקטטורה אכזרית ודורסנית. והם עדיין מעמידים פנים שמערכת המשפט בסדר גמור. ואין לגעת או לתקן. אז היום יותר מתמיד נמשיך, נתעקש, תתמיד ונילחם על הצדק . ונוציא את כל הרעל שלפיד הביא איתו. והרפורמה נוע תנוע.

  75. כמובן 2023 עו״ד מהפרקליטות שעבדה קשות על הרשעת נתניהו עם בדיות מצוצות קיבלה צופר של קרן וקסנר .

  76. מדוע ממשלת ישראל מאפשר לתמנון אנשי וקסלר להמשיך בעיקר בתוך צה״ל ומשרדי הממשלה?!
    על משרד ראש הממשלה למנות עו״ד ממולח שירכז את הגורמים הפעילים בין בוגרי וקסלר לבין פעולתם במשרדי הממשלה למינהם.
    בנוסף לתבוע את שכרם ששולם להם בעת שהותם באונברסטאות בארצות הברית בחסות קרן וקסלר.

  77. מאמר שמחבר הרבה נקודות ושופך הרבה אור על הטרגדיה של ה7 באוקטובר. נשיא בית משפט עליון שהחמיר את התבחינים להוצאת כלי יריה בעתירת נשות האקדח בשולחן המטבח ובייצוג של עו״ד מייסא אירשיד. ראש אמ״ן, ראש השב״כ ועוד רבים בדרגים הבכירים ביותר הם בוגרי התכנית הזו. מעבר לכל זה, יש אינסוף פרופסורים יהודים שפועלים נמרצות להחזרת סטודנטים שהושעו לדאוג שתמיכה בחמאס תיכנס תחת חופש הביטוי. מדינה עם נטיה ארורה להרס עצמי.

  78. לא יאומן, השמאל הרדיקלי האמריקאי יהודי שהם קרן וקסנר והקרן לישראל החדשה משנים את פניה של מדינת היהודים היחידה בעולם ולמעשה הורסים טובה ע"י שוחד של קידום בכיריםבצה"ל בשב"כ ובכל משרדי הממשלה כדי שיהיה להם בסופו של דבר שליטה מוחלטת ולמעשה בפועל זה כבר כך, צריך לעצור את זה מיידי, למעשה הם שותפים למימון האנרכיה של השמאל בשנה האחרונה להפיכה משטרת. אנחנו נמצאים במלחמת קיום לא רק מהאויבים המוסלמים אל גם מביפנים, חייבים להתעורר פה מהר במדינה הזו