מני נפתלי: "לא התכוונתי לקלל את קרא, יש לי מלא חברים ערבים"

נפתלי מסרב להתנצל על ההשתלחות בשר התקשורת. בשיחה עם 'מידה' הוא מגלה כי בניגוד להצהרתו בעבר, לא ידרוש שתיק ההטרדה המינית נגדו ייסגר מחוסר אשמה

מני נפתלי והשר קרא בתכנית 'פגוש את העיתונות' | צילום מסך

מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, מסרב להתנצל על התנהגותו אמש (שבת) בתכנית 'פגוש את העיתונות', במהלכה כינה את השר איוב קרא "ערבי" בקונוטציה שלילית ונטש את האולפן. "התכוונתי לקטלג אותו, כמו שהוא קטלג אותי", אומר נפתלי ל'מידה'. "לא התכוונתי לפגוע בערבים. יש לי מלא חברים ערבים, מלא חברים דרוזים. כל בן אדם טוב אני אוהב אותו".

כינית את קרא "ערבי" לאחר שהוא כינה אותך "עבריין", לכן זה קיבל קונוטציה שלילית

"תענה לי בכנות אם עכשיו היה יושב ליד קרא שלום דומראני, הוא גם היה קורא לו עבריין?".

לא יודע

"אז אתה מחרטט אותי. פעם קראו לאברג'יל או לדומראני עבריין בּפּנים?".

נפתלי הוזמן לאולפן לדיון בנושא 'תיק המעונות' המתנהל נגד רעיית ראש הממשלה. נפתלי עשוי להעיד במשפט נגד שרה נתניהו, ובפרקליטות מחוז ירושלים הבהירו כי אם נפתלי אכן יעיד "תהיה לו חסינות מפני הפללה עצמית". למעשה נפתלי ישמש כעד מדינה, על אף שהוא מכחיש זאת.

היסטוריה של קללות ונטישות

אין מדובר בפעם הראשונה בה נפתלי מאבד את עשתונותיו בשידור חי. לפני כחצי שנה נטש את האולפן במהלך ראיון בתכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', לאחר שלא היה מסוגל לשאת אמירות ביקורתיות שהוטחו כנגדו.

מספר ימים לאחר מכן, ניהל נפתלי עימות מילולי עם עובר אורח בשדרות רוטשילד במהלכו השמיע קללות קשות. בתגובה לאירוע אמר נפתלי: "מי שמרים עלי יד מקבל מכות, מי שמקלל מקבל קללות".

להוכיח שאין לך אחות

פרשה נוספת בה היה מעורב נפתלי נוגעת לתלונה נגדו כי בזמן ששימש כאב הבית במעון ראש הממשלה הטריד מינית את סווטלנה גורודצקי, אחת מעובדות המעון. בדצמבר האחרון החליטה הפרקליטות לסגור את התיק בנימוק של חוסר ראיות מספיקות.

בתגובה להודעת הפרקליטות הודיעו נפתלי ועורכי דינו כי אינם מסתפקים בסגירת התיק עקב חוסר ראיות, ויערערו בדרישה לסגור אותו בנימוק של חוסר אשמה. "תפסיקו לברך אותי על סגירת תיק ההטרדה המינית ללא ראיות", הצהיר נפתלי בזמנו וביקש לשמור את הברכות עד אשר התיק ייסגר מחוסר אשמה.

עורכת הדין שרה מרקוביץ’, פרקליטתה של גורודצקי, הייתה משוכנעת בזמנו כי נפתלי לא יעמוד במילתו: "אם הייתי מייצגת את נפתלי לא הייתי ממליצה לו להמשיך את ההליך”, אמרה בזמנו ל'מידה'. "קשה לי להאמין שנפתלי ידרוש חוסר אשמה, כי הוא יודע יפה מאוד מה תהיינה התוצאות".

חצי שנה חלפה וכעת מתברר כי הצדק היה עם מרקוביץ'. נפתלי אכן אינו מתכוון לדרוש כי התיק נגדו ייסגר מחוסר אשמה. "יש לי המון מלחמות ואני לא מתפזר כרגע", אומר לנו נפתלי ומוסיף כי "הוא לא רוצה לפגוע בחלשים" ושהערעור "לא בראש מעייניי כרגע. כל דבר בעתו".

אמרת בזמנו שיחכו עם הברכות עד שהתיק ייסגר מחוסר אשמה

"כי זה מרגיז. יש דברים שצריך לחיות איתם".

לדברי נפתלי, גורודצקי "רצתה לתבוע את שרה נתניהו. היא סיפרה לי סיפורים ששרה הרביצה לה וכאלה. היא קיבלה תלוש של 16 אלף שקל, שמרה על אבא שלה (של נתניהו). כולם מכירים את הכל. מישהו הדריך אותה פה, מישהו שילם פה".

נפתלי גם פנה לח"מ ותהה "אם יגידו שהטרדת מישהי לידך אתה יכול להוכיח שאין לך אחות?".

"הוא יודע טוב מאוד שהטריד"

מרקוביץ', פרקליטתה של גורודצקי, צפתה כאמור כי נפתלי לא ידרוש לסגור את התיק נגדו מחוסר אשמה: "הייתי מופתעת אם נפתלי היה מגיש ערעור", היא אומרת ל'מידה'. "נפתלי יודע טוב מאוד שהטריד את סווטלנה. הוא יודע טוב מאוד שלא מדובר בחוסר אשמה. הבן אדם יודע את האמת כי אדם קרוב אצל עצמו. זו האמת ואין בלתה".

את חושבת שהפרקליטות טעתה כשלא הגישה כתב אישום נגד נפתלי?

"זה לא שהפרקליטות חושבת שאין פה כלום, לצערי ביותר מדי מקרים הפרקליטות משמשת כשופט ולא מגישה כתבי אישום אם היא חושבת שאין לה ראיות ל-99 אחוז הרשעה. לכן גם אחוזי ההרשעה במדינת ישראל כל כך גבוהים. אני לא חושבת שהיה שיקול זר בהחלטת הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום נגד נפתלי".

לדברי גורודצקי, שהועסקה במעון ראש הממשלה לסירוגין בין 2006 ל-2011, ההטרדות המיניות בוצעו בתקופות שונות, כאשר נפתלי שימש כאב הבית של המעון.

בראיון לקלמן ליבסקינד ב’מעריב’ פירטה גורודצקי את סוגי ההטרדות שחוותה לטענתה מצד נפתלי: שליחת ידיים, הצעות מגונות, ו”דיבורים מלוכלכים” שלדבריה נתבקשה על ידי נפתלי לחזור עליהם בניגוד לרצונה. גורודצקי עברה בדיקת פוליגרף מטעם עיתון מעריב, והממצאים העלו כי היא דוברת אמת.

בתגובה הכחיש נפתלי את הטענות, תוך שהוא מתבסס על מראהו החיצוני ככתב הגנה: “אני אגע בבחורה בת חמישים?", תהה בראיון בגלי צה”ל והוסיף: "אני, שאני נראה טוב? אתה ראית אותי במציאות? אני לא מתבייש להגיד את זה, אני לא צריך להטריד בחורה מינית".

נפתלי הודיע בפברואר 2016 כי הוא מוכן לעבור בדיקת פוליגרף, אך היא בוצעה רק כשנה לאחר מכן במסגרת תכנית 'המקור'. לפי המקור, הבדיקה העלתה כי נפתלי דובר אמת.

כמו דקירה בלב

בראיון ל'מידה' קבלה פרקליטתה של גורודצקי על שתיקת כלי התקשורת וארגוני הנשים ביחס לתלונות נגד נפתלי. "סווטלנה גורודצקי לא בחרה את מי שיטריד אותה מינית", אמרה מרקוביץ'. "ברור שאם המטריד שלה לא היה מני נפתלי, אלא אדם שתומך או מקורב לראש הממשלה – הכל היה נראה אחרת. הצביעות חוגגת. פשוט סיפור טרגי".

מרקוביץ הביעה אכזבה מחברות כנסת שטוענות כי הנושא של הטרדות מיניות נמצא בראש האג’נדה שלהן, אך להפתעתה הן התעלמו ממנה לחלוטין. "זה היה מאוד מאכזב וגם הבנתי עד כמה הכל מתחלק לימין ושמאל, שלא לטובתה של סווטלנה". לדבריה, "הכבוד שנפתלי קיבל מצד המפגינים ברוטשילד היה כמו דקירה בלב לסווטלנה".

איך גורודצקי מתמודדת עם הסיטואציה?

"שוכחים שאחרי הכל מדובר באישה, אם לארבעה ילדים, ששלטון החוק לא עשה עמה חסד. היא דרשה צדק ולא קיבלה אותו. זו הטרגדיה הכי גדולה כאן. אבל סווטלנה אישה חזקה, אמיצה ואצילה. היא תתאושש ותמשיך במלחמת הקיום שלה למענה ולמען ילדיה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. נפתלי, אתה מבסס את טיעונך על המראה הטוב בו ניחנת לדעתך. יש רוצחים, אנסים, שנראים טוב בהרבה ממך. טיעון מטופש זה שלך לא יעזור. לך למכונת אמת, נראה אותך.

  2. מני נפתלי היה עובד של השב"כ עוד לפני שהתחיל לעבוד בבית משפחת נתניהו. הוא היה מאבטח ביחידה לאבטחת אישים של השב"כ. מזכיר מאוד את יגאל עמיר שגם הוא היה מאבטח מטעם השב"כ, בשגרירות ישראל בלטביה. בשני המקרים השב"כ השתמש בעובדים שלו כדי לבצע פעולה נגד ראש ממשלה בישראל. בזמן עבודתו של מני נפתלי בבית משפחת נתניהו הוא הקליט וצילם את מה שקורה בבית המשפחה. אדם נורמלי לא היה עושה דבר כזה למעבידו, אלא אם כן זה היה בכוונה תחילה. הוא גם דאג שיהיה לו חומר מרשיע בהתאם. לדוגמה, שפך מים במסדרון בגלל שידע ששרה נתניהו תתרגז, וכשהיא באמת התרגזה וצעקה ואז הוא הקליט וצילם אותה, כמו כל סוכן שתפקידו לייצר חומר לסחיטה. בזמן עבודתו דאג לנפח את הוצאות משק הבית של נתניהו כך שיוכלו אחרי כן להשתמש בזה. למשל, זרק את כל האוכל של המבשלת לפח, בדיוק אחרי שסיימה להכין הכל, והזמין במקום זה אוכל ממסעדה בחמגשיות. מה התמורה שהיה אמור לקבל מהשב"כ עבור עבודתו? כנראה שציפה לקבל משרה קבועה במסגרת שירות המדינה, אבל בסופו של דבר לא קיבל. במשך שנתיים ניהל הליך נגד המדינה בבית המשפט כיוון שלא קיבל משרה וקביעות, אולי משום שכבר אז לא עורר אמון אצל מפעיליו. אבל אז התחיל כל הטרראם נגד משפחת נתניהו, בתמיכת הקרן החדשה ועורכי הדין שלה ובמימונם. אדם שאין לו עבודה ומשכורת אינו יכול לממן בעצמו סוללה של עורכי דין שתדבר בשמו בבתי המשפט – מבית המשפט לעבודה ועד לבית המשפט העליון. כל הרעש שהוא עושה הוא חלק מתוכנית הקרן החדשה, בדיוק כמו ההפגנות של 'צדק חברתי' שהתבררו כמהלך פוליטי נגד הימין, שום קשר לצדק חברתי. נפתלי גם שיקר לגבי סיבת התפטרותו מתפקיד אב הבית בבית ראש הממשלה. פעם אחת העיד בשבועה בבית המשפט כי עזב בגלל שרצה לתמוך באביו שהיה מסובך במשפט פלילי ופעם שנייה העיד שהסיבה היא שרה נתניהו. מעניינת במיוחד ההתעלמות משתי התלונות שהוגשו נגדו על הטרדה מינית, אחת מהן של עובדת בבית ראש הממשלה. כנראה שיש לו מהלכים במקומות ששם חוקרים ושופטים.

  3. אבקש לסלוח למפעילים של נפתלי. הם באמת רצו למצוא מישהו משכמו ומעלה שיוכל להתנכל לראש הממשלה ולבני ביתו בסטייל ולדבר בטלוויזיה כמו פרופסורית דעתנית למגדר ולג'נדר, אבל זה מה שהם מצאו: בן למשפחה עבריינית שמטריד מינית ללא בושה. הם באמת ניסו למצוא מישהו ברמה יותר גבוהה, אבל לא הלך להם.

  4. שכחתם לכתוב ששרה נתניהו היא פסיכולוגית, ויש לה BA ו- MA.
    שמעתי שהיא לא אוהבת כששוכחים את זה.

    1. העיקר שאתה לא שכחת לכתוב את זה. דרישת שלום למני ולמעסיק המשותף שלכם.

  5. הסיפור האמיתי הוא לא מני נפתלי.
    הסיפור הוא שכך נראה כל מאבק של "צדק חברתי". פניו האמתיות הם פני עבריין אלים, גזען, רמאי ומסומם, עיוור לעובדות, עיוור לערכים. סיפורו של הסוציאליזם על כל גווניו וצורותיו.
    מני נפתלי וצ'ה גווארה דורשים צדק בכל מחיר.

  6. "אני שאני נראה טוב"..

    וואו, איזו אינטיליגנציה רגשית יש לבחור.. וגם מודעות עצמית שחבל על הזמן..
    חחחחחחחחח!!!