אל תאמינו לתקשורת: האוונגליסטים הם ידידי אמת של ישראל

על אף הכותרות השלילית מצד עיתונאים ישראלים, העם בישראל יכול להיות בטוח שנוצרים אוונגליסטים ימשיכו לעמוד לצידו גם בעתיד

מפגן תמיכה של נוצרים בירושלים | פלאש90

היחסים בין נוצרים ליהודים עברו דרך ארוכה מאז תקומתה של מדינת ישראל לפני 70 שנה. בשנת 1948 רוב הישראלים חשבו שכל הנוצרים עוינים ושכולנו, כל הנוצרים, נשמעים להנחיות האפיפיור. אך עם הזמן, היהודים למדו להבחין בין נוצרים קתולים, פרוטסטנטים ואוונגליסטים, והם מבינים היום שנוצרים רבים תומכים בישראל.

היחסים בין שתי הדתות שלנו השתפרו בצורה ניכרת. למעשה, כאשר הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל אירח מנהיגים נוצרים בבית הנשיא הוא אמר: "היחסים בין ישראל לנוצרים מעולם לא היו טובים יותר".

למרות זאת, מי שקרא את הדיווחים בתקשורת הישראלית והבינלאומית בשבועות האחרונים סביב חנוכת השגרירות האמריקאית בירושלים, קיבל רושם שונה לחלוטין.

שניים מהמנהיגים הנוצרים הבולטים ביותר בארצות הברית, ג'ון הייגי ורוברט ג'פרס, השתתפו בטקס החנוכה ורוב הסיקור בישראל וברחבי העולם היה מלווה בדיווחים שליליים על האוונגליסטים. תיארו אותנו כקנאים דתיים וקיצוניים, המסכנים את ישראל בכך שאנחנו משתמשים בירושלים כ"נשק".

לאחות את הפצעים

אין ספק שלנוצרים בארצות הברית היו תפקיד חשוב בהפעלת הלחץ על הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות האמריקאית לבירת ישראל. לקהילה היהודית בארצות הברית יש קול פוליטי חזק בארצות הברית, אבל הכוח הזה הולך ומתקזז עם הגידול בכוח הפוליטי הערבי/מוסלמי והעוצמה של לובי הנפט הערבי.

לכן הנוצרים, ובעיקר האוונגליסטים, מטים את המאזן הפוליטי לטובת ישראל, ומסיבה זו יש קונצנזוס פרו-ישראלי איתן בקונגרס במשך עשורים.

עם זאת, הסיקור העיתונאי של התומכים האוונגליסטים בישראל נותר שלילי, מוטה ולא מדויק. סיבה אחת לכך היא שהתקשורת הליברלית מסתייגת מהנוצרים השמרנים בשל עמדותיהם בנושאים חברתיים שאינם קשורים כלל לישראל. סיבה נוספת היא שעיתונאים נוטים להשליך על האוונגליסטים את העוינות של הכנסיות הממסדיות באירופה כלפי יהודים לאורך ההיסטוריה, אך זו שגיאה משמעותית שמביאה לסיקור עיתונאי גרוע.

נאומו של רוברט ג'פרס בפתיחת השגרירות

https://www.youtube.com/watch?v=jSGSSisCT7E

לאורך ההיסטוריה הכנסיות באירופה כפו על יהודים להתנצר וגירשו אותם מארצותיהם. עם זאת, אוונגליסטים מעולם לא כפו על איש להמיר את דתו ומעולם לא היינו מעורבים בגירוש יהודים או כל אדם אחר מארצותינו. לכן התקשורת צריכה להיות זהירה כשהיא מאשימה אותנו באסונות שנגרמו על ידי אחרים.

האמת היא שאוונגליזם הוא זרם חדש יחסית בנצרות, ויש כיום 700 מיליון מאיתנו ברחבי העולם. רבים מהם חיים באמריקה הלטינית, אפריקה ואסיה. בסין לבד יש כ-130 מיליון נוצרים. ולאוונגליסטים האלה אין שנאה או אג'נדה אפלה ביחס לישראל ולעם היהודי, אלא רק אהבה אמיתית ודאגה.

אנחנו מאמינים שעם ישראל התנ"כי הוא אותו ישראל של ימינו. אנחנו מאמינים שאלוהים השיב את העם היהודי למולדתו ההיסטורית. אנחנו מאמינים בברית של האל עם ישראל וארצו ומאמינים שכל הנוצרים צריכים להיות אסירי תודה על מה שקיבלנו מהעם היהודי – כולל כתבי הקודש שלנו, האמונה והמשיח שלנו.

אנחנו גם מאמינים שעלינו לעבוד כדי לאחות את הפצעים של היהודים שלהם גרמו נוצרים בעבר, למרות שהאוונגליסטים עצמם לא גרמו לפצעים הללו.

תקשורת מוטה

הציבור הישראלי לא צריך ללכת שולל אחרי תקשורת מוטה שמשליכה את פחדיה ממעשי הנוצרים בעבר על הידידים הנוצרים כיום. אנחנו כאן כדי לתמוך בישראל, עם כל האתגרים שמולם היא עומדת, והוכחנו את תמיכתנו האמיתית וידידותנו במהלך עשורים רבים.

נוצרים בירושלים | פלאש90

כשיהודי ארצות הברית הצטרפו למאבק לזכויות אדם ולזכויות מיעוטים בשנות החמישים והששים של המאה העשרים, הם כוננו ברית עם מנהיגי קהילות שחורות ועם אנשי דת ליברלים קתולים ופרוטסטנטים.

כאשר אותם פעילים יהודים ביקשו מהשותפים הנוצרים שלהם לעמוד לצד ישראל לאחר מלחמת ששת הימים או לתמוך בגלוי בזכותם של יהודי ברית המועצות לחירות, רוב הכנסיות הליברליות נרתעו מכך. תחת זאת, האוונגליסטים החלו לפעול למען הסירובניקים, והם אלה שסייעו במימון העלאתם של מאות אלפי יהודים לישראל במהלך העשורים האחרונים.

העם בישראל יכול להיות בטוח שנוצרים אוונגליסטים ימשיכו לעמוד לצידו גם בעתיד, לא משנה איך התקשורת תנסה לתאר אותנו.


דיוויד פרסונס הוא סגן נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. דייויד פרסונס, אני חושש שאתה טועה בהבנת התקשורת הישראלית:
    עמדתה העוינת של רוב התקשורת הישראלית לאוונגליסטים לא נובעת מכעס על מה שעשו נוצרים ליהודים בעבר. רוב העיתוונאים הישראלים בורים ושטחיים מכדי לעסוק בכך בכלל.
    היחס העוין לאוונגליסטים מקורו בענין אחר לגמרי: האוונגליסטים תומכים במדינת ישראל ומחזקים אותה, ודבר זה הוא לצנינים בעיני רוב התקשורת בישראל, שהיא – ברובה, כאמור – עוינת לישראל ורוצה ברעתה.
    לי יש כללי אצבע פשוטים בעניינים כאלו: אם התקשורת הממסדית בישראל (ערוצים 1, 2, 10, ידיעות אחרונות, הארץ, YNETושות') הם נגד משהו, אני מיד מבין שהוא בעצם טוב לישראל ויש לברך עליו.

    1. אכן כן.
      כפי שאמר ד"ר גיא בכור, התקשורת הישראלית היא היחידה בעולם שמנהלת מלחמה פסיכולוגית מול המדינה שלה עצמה.

    2. מוקי, מחזק את דבריך.
      היטבת לתאר ולהגדיר את הסיבה ליחס העויין של התקשורת אל האוונגליסטים התומכים והאוהבים את ישראל.
      וראויה לציון הקביעה על גופי תקשורת שופרי התעמולה האנטי ציונית לאומית וממשלתה של ישראל היום.

  2. אל תדאג, אנשים שפויים לא מקשיבים ל"תקשורת" המיינסטרימית וכראיה תראה את הסקרים על אמון הציבור בתקשורת שאולי מגיע ל- 20%.

  3. "על אף הכותרות השלילית מצד עיתונאים ישראלים"
    איזה עיתונאים ישראלים?

    עיתונאי שמאל אוטו אנטישמים אוהבי אובמה?
    עיתונאים שבכח מכחישים את אהבתו של טראמפ לעם היהודי?
    מי מקשיב להם בכלל? מי הם?
    רק שקרים ושנאה עצמית.

    אל תתייחסו אליהם בכלל. הם יהודים מתרפסים בפני שונאיהם, ומחשיבים את המתנחלים אוייביהם.

    אנחנו מבינים היטב ולעומק את חשיבות הברית והתמיכה של האוונגליסטים בישראל.
    כל הכבוד לכם!!
    אנחנו אוהבים אתכם, והתרגשנו מאוד לראות אתכם בטקס העברת השגרירות.

  4. מה בדיוק, לפי האוונגליסטים, צפוי להיות כאשר עם ישראל כולו ישב בארץ ישראל?
    כלומר, זה שהאוונגליסטים מעוניינים ותומכים ופועלים למען חזרת היהודים לארץ ישראל, זה טוב ויפה, אך מה המטרה הסופית של תהליך זה? ככל שידוע לי, לתמיכתם ה"בלתי מסוייגת" של האוונגליסטים ביהודים ובמדינת ישראל, יש סיבה דתית המופיעה בכתביהם, וזו לא מצויינת ע"י כותב המאמר.
    אגב, מה דעת האוונגליסטים בנושא הברית (הישנה) הבלעדית של האל עם היהודים, לעומת הברית (החדשה) של האל עם הנוצרים? איזו ברית בטלה, לדעת האוונגליסטים?

    1. השאלה שלך מחזירה אותנו לתגובתו של פרופ' אבי רביצקי ואל חרדתו בעניין האוונגליסטים.
      מה יהיה הוא שאל כאשר ישו יחזור, כפי שמאמינים האוונגליסטים שיקרה, ברגע שכל עם ישראל ישוב ויתקבץ בארץ ישראל??
      (על פי אמונת האוונגליסטים התנאי לחזרתו של ישו ולגאולה הסופית שתגיע למאמיניו הנוצרים ולכל מי שיאמין בו, הוא חזרת עם ישראל למולדתו).
      ענה לו אדם חכם ואמר: בוא נחכה קודם לחזרתו של ישו…
      ואידך זיל גמור…

    2. תמיד, אבל תמיד כשיש מאמר אוהד על האוונגליסטים בכל מקום שהוא, מגיע שמאלני חמוץ ומעקם את האף עם השאלה הזאת, כאילו שזה מזיז למישהו.

    3. טעות בידך, ולא חכם מצידך להראות את גודל חכמתך ברבים.
      ימיני אנכי, ברמ"ח אבריי ושס"ה גידיי.
      לא חמוץ אנכי, אלא רואה את מדינת ישראל באופן יחסית אופטימי. אינני מתעלם מהרעות והחוליים שבמדינת ישראל ובחברה היהודית (המחלקה האנטישמית בשב"כ שמשום מה פועלת רק נגד ציונים ולא נגד הגיס החמישי הפושה במדינה, מערכת המשפט של סדום, האנטישמיות של גופים ממשלתיים שאמורים להיות דוקא שומרי ומגיני מדינת היהודים, הנדסת התודעה שמתבצעת בידי התקשורת בעידוד ציני של ראש הממשלה, וכו'). עם זאת, ואולי דוקא בזכות ההצלחה של עם ישראל בארץ ישראל הרבה לפני ראש הממשלה הנוכחי, אני נזהר שבעתיים כשגויים באים "לטובתי", בעת שגישתם הדתית שוללת מכל וכל את קיומי היהודי. לא כל הנוצרים רעים כלפי היהודים, כשם שלא כל המוסלמים רעים כלפי היהודים. אבל משהו בהיסטוריה המשותפת שלנו איתם מבהיר לי שבודדים בלבד אינם רעים כלפי היהודים, ולא מדובר בכ-700 מליון.

      ול-אחד, לגבי הדוגמה שהבאת מפרופ' אבי רביצקי, מי שענה לפרופסור אינו חכם אלא עיור. קרובי משפחתי התבוללו ואבדו לעם ישראל עקב קירבתם לנוצרים, יותר עקב הידבקותם של הנוצרים אליהם מאשר רצונם של קרובי משפחתי בקשרים הללו. הקירבה לאותם אוונגליסטים גורמת, ותגרום עוד יותר, לשואה השניה שעובר עם ישראל במאה השנים האחרונות. פעם הגרמנים ניסו להשמיד את היהודים פיזית. לא הלך להם. כעת מנסים הנוצרים, ולדאבוני גם מצליחים, להשמיד אותנו רוחנית ע"י הידבקות בנו.
      אם האוונגליסטים רוצים לממש את טענתם בדבר אהבת ישראל הטבועה בהם, יתכבדו ויעשו זאת מרחוק, ללא מגע עם יהודים. בכך יוכיחו שהם לא רק "אוהבים" את היהודים, אלא גם מכבדים את רצון היהודים להישאר יהודים, עפ"י ההלכה האורתודוכסית (כדי שלא יטען מי שיטען, שהרבה שלו, רפורמית כמובן, פסקה הלכה שכלב שחגג בר מצוה הרי הוא יהודי, ועל כן יכול הוא לקדש בת ישראל כדת משה וישראל, ולכן גם צאצאיהם יהודים כשרים).
      אגב, השמאלנים, עם כל הצרות שהם מביאים למדינת ישראל, עדיין טובים אלף מונים מכל גוי אוהב המדינה, משום שלפחות השמאלנים מביעים אמת. אמנם הם עושים ככל שביכולתם לפורר את המדינה, וב"ה הם נכשלים, אך מוסרים נפשם בעבורה כאשר זו מאוימת מבחוץ. ואילו הגויים "אוהבי ישראל", מבטאים את אהבתם כל עוד ביטוי זה מקרב אותם למימוש החזונות (או ההזיות, ליתר דיוק) המופיעים בכתביהם. כלומר, הגויים "אוהבי ישראל" פועלים הן להחליש את מדינת ישראל מבחוץ (ע"י הרגעה והרדמה פסיכולוגיות, המאפשרות לאויבינו לפגוע בנו. ע"ע ה"מחויבות" האמריקאית לתושבי דרום סוריה), והן מבפנים ע"י התבוללות. אלי, שמור אותי מאוהביי, כי משונאיי אשמר בעצמי.

    4. למי שמוטרד מישו
      ישו חי כיהודי, פעל כיהודי, ומת כיהודי. (הדת הנוצרית הוקמה בידי חסידיו לאחר מותו)
      אם הוא יקום לתחייה – סביר להניח שיקום לתחייה כיהודי ויפעל לטובת עמו

    5. לדן,
      יפה אמרת, ישו אכן נולד חי ומת כיהודי.
      מאות אלפי יהודים נצלבו בידי הרומאים כמוהו ומאות אלפי יהודים אחרים נשבו והובלו כעבדים לרומא. (הקוליסאום נבנה ע"י העבדים היהודים).
      מי שייסד את הנצרות למעשה לא היה ישו אלא יהודי אחר בשם שאול התירסי ששינה את שמו
      מ-שאול, ל- פעול. והתגלגל שמו בלשונות לע"ז ל-"פאול" ול"פאולוס".
      ועוד משהו:
      על פי הנוצרים ישו כבר קם לתחייה, עלה השמימה והוא עתיד לשוב בסוף הימים ולהביא את הגאולה הסופית לאלה המאמינים בו…
      ולמגיב מס' 3.
      גם לי יש קרובי משפחה שהתבוללו בחו"ל. אכן סוגיה קשה וכואבת.
      אבל, וזו דעתי האישית, אם יש לעת הזו מי שמוכן לסייע בידי עם ישראל נוכח שלל האויבים מבפנים ומבחוץ, כל זמן שהוא עוזר ומסייע חובה עלינו לברך ולהאמין כי "מאת ה' הייתה זו…"

    6. קרובי משפחתי, אלו מביניהם שהתבוללו, חלקם עשו זאת (נישואין, לא ח"ו המרת דת) בחו"ל, וחלקם בארץ ישראל, במדינת ישראל, ולפחות אחד מהם עקב פרוייקט "תגלית". הכלות, אגב, סירבו להתגייר כי זה "קשה מדי". בסופו של דבר, גם לגור בארץ ישראל היה ועדיין (אליבא זו מ"תגלית") קשה ומסוכן מדי. התבוללות זו נותנת חיזוק לאלו המבקשים לנצר את היהודים, כמו "מעולה לעולה כוחנו עולה".
      אז תודה, אבל את התמיכה של האוונגליסטים אשמח לקבל מרחוק בלבד. כל התקרבות בינם ולבין יהודים מהוה סכנה ממשית ליהדותם של היהודים.

      ולגבי הסיפא בדבריך, אכן "מאת ה' היתה זאת…". מאת ה', ולא מאת האוונגליסטים. שרדנו כיהודים והחזקנו באמונתנו היהודית אלפי שנים עם כל הצרות שניחתו עלינו, ורק עכשיו האוונגליסטים "באים לעזרתנו". לא הם אלו שיעזרו לנו להישאר יהודים. ממש לא הם.
      ואם נשים בהם מבטחנו, אנא למד מהמלך יאשיהו מה קורה למי שסומך על הגויים שבאים לעזרת עם ישראל.

  5. הכל נכון כל עוד זה עומד בהתאמה לתיאולוגיה שאוחזת אותם. על תשכך שהתפיסה הוו כלי סטית את ישראל והעם היהודי נשענת על בתסריט הישועה שלהם. הרצון שלנו לקבל אהבה בשדות זרים לא צריכה להישען שיאהבו אותנו בשל המטלה ״כי ישו אמר לי לאהוב אתכם״. כך שמצד השני לכבד זאת אך גם להיות מאוד זהירים מאינטרסים מיסיונרים של חלק מאותם קבוצות.

    1. תגובה יפה ונכונה. יש לקדם בברכה את תמיכתם במדינת ישראל אך להיזהר מפני מיסיונרים אשר תופסים עליהם טרמפ כדי לעשות נפשות לדתם בקרב יהודי ישראל.

    2. ואני תוהה נוכח החשש שלך מפני התיאולוגיה של האוונגליסטים ומטרותיהם…
      השאלה שצריכה להישאל היא כזו:
      מה ההבדל בין התיאולוגיה הזאת לבין "התיאולוגיה" של השמאל (שהאדמו"רים ומועצת החכמים שלהם יושבים בביהמ"ש העליון ובבג"ץ ומנפיקים משם פת'וות) לבין התיאולוגיה האוונגליסטית?
      ובנוגע לחששות באשר לפעילות מיסיונרית:
      מה עם הפעילות המסיונרית/שטיפת המוח הענפה שמתבצעת על ידי שליחי התיאולוגים מן השמאל בתקשורת, במערכת המשפטית, באקדמיה, בתרבות ובצמרת הביטחונית?

      עובדה, הפעילות המיסיונרית של השמאל גורמת לאסון לעם ישראל ולמדינת ישראל בדמות הסכמי אוסלו האבדניים, תכנית ההתנתקות, תמיכת הצמרת הביטחונית בהסכמי אובמה עם איראן וכו'
      מנגד, זו עובדה שהפעילות הפרו-ישראלית של האוונגליסטים הביאה להתגייסותם למען טראמפ ולניצחונו בבחירות, להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, להתגייסותם הכללית לתמיכה בעם ישראל ובמדינת ישראל.
      אז מי טוב יותר לישראל השמאל הישראלי והיהודי במערב או האוונגליסטים?

  6. אישית הנאום של רוברט ג’פרס בטקס השקת השגרירות של ארה"ב בירושלים עשה עלי רושם חיובי ביותר. הקשבתי לו קשב רב והתרשמתי באופן העמוק ביותר.
    דווקא בשל השתייכותי ליהדות הדתית אין לי שום בעיה עם אמונתו של רוברט ג’פרס המייצגת את הנצרות הייחודית לאוונגליסטים. איש באמונתו יחיה.
    מה שקובע היא העובדה שלפנינו עומד איש אמת השותף והמחויב לאותו סט ערכים של ספר הספרים המאמין בבורא עולם וזהו הבסיס המשותף שלנו. הערכים האלה נמצאים היום תחת איום ומתקפה מצד השמאל הפרוגרסיבי במערב המבקש לערער עליהם ולהמיר אותם בערכים אחרים המאיימים על כולנו.
    ההשלכות ההרסניות של פעילות זו של השמאל הפרוגרסיבי במערב כבר ניכרות היטב במדינות האיחוד האירופי. האסונות שפקדו את מדינת ישראל בשל פעילות השמאל הזה בישראל גם הם ברורים.
    השורה התחתונה:
    תודה לכם, ותודה לרוברט ג'פרס!

    1. אין פסוק כזה "איש באמונתו יחיה"
      טעות נפוצה של חילונים, שהדתי מאמץ…
      בחבקוק כתוב:
      "צדיק באמונתו יחיה"
      ויש הבדל…

    2. לדוד,
      תנוח דעתך, לא ייחסתי את "איש באמונתו יחיה" למקור התנ"כי…
      איש לא בא לטעון שזהו הפסוק המקורי מחבקוק.
      מדובר במה שנקרא פרפרזה על המקור. במילים אחרות זוהי וואריאציה פופולרית על דברי חבקוק. כלומר הרחבת המשמעות מעבר ואף מחוץ לכוונתו המקורית. בני האדם ככלל הגם שאינם צדיקים כל עיקר חיים לאור משהו שבו הם מאמינים .
      ברור שיש הבדל בין מי שמרחיב את מושג החיים בתור צדיק לבין מי שמצמצם את החיים ח"ו בתור מי שאינו כזה.
      אבל מכיוון שאנו חיים בעולם חופשי זכותו של כל אדם להאמין במה שנראה לו.

  7. נורא אוהבת את התרבות והאומנות העיברית שלהם. למרבה הצער הם הכי עיבריים לא אנחנו. אני מחפשת את העיבריות הזו בנרות. היא המאה 21 של האמונה. קוראים לזה נבואה. הם מלאים ממנה מגן עדן העיברי הלאומי. מהורי המיזרחים לקחתי מסורת וההפנמה עכשיו בארץ אומרת לשדרג לעיבריות ולהיפטר מהגלות. הנבואה היא הכי עיברית. היא נישמתנו. היא איננה בארץ. זה כמו מחדל ענק אדיר. תמיד מדהים אותי ההיתכחשות של עולם הישיבות למושג זה. אבל הנבואה היא ארץ ישראל וסיבת שיבתנו. למדתי הרבה. שאנחנו נוסעים בזמן שפה מינהרת זמן אדירה ששבנו הבייתה לעתיד והוא גן עדן. וככה אמשיך עוד ועוד ללמוד. כי כל העולם יהפוך בסוף להיות עיברי. כמובן אנחנו שונים מיכולם הם גויים כולם ואנחנו עיבריים האמיתיים. וזה מחייב. מימיילא אהרון ברק כולו מדורדר ומדרדר. וככה עולם הגמרא. על כן הבה נשדרג לנבואה נהיה נביאים ונביאות ונפתיע את העולם במוסר גן עדן.

  8. לא מאמינה להם וגם לא למתנגדיהם, האוונגליסטים הם חברים שלנו עד שתקום ממשלה שדווקא תרצה להחזיר שטחים ביו"ש, ונרדוף את המיסיונרים עד חורמה, אז הם יעשו לובי נגד ממשלת ישראל הריבונית, וJSTREET השמאלנים ודומיהם היו פעם ידידים שלנו על שקמה פה ממשלה שהם לא אוהבים. האמריקנים עם אינטרסנטי, אלה חולמים לנצר אותנו ושנשפוך דם מול הישמעאלים, ואלה רוצים אותנו הזויים וליבראלים כמוהם. אין לנו חברים, פשוט לכל צד במפה הפוליטית הישראלית יש חברים משלו, אבל זאת לא חברות
    אנחנו כלי משחק במלחמה פנימית אמריקנית ורק הזויים מימין ומשמאל רואים חברות במקום בו האינטרס כל כך ברור

  9. אל תתרגשו משמאלנים.הם לא מצליחים לזהות אנטישמי כשהוא בחצר האחורית ואפילו בקדמית שלהם.דוגמאות יש למכביר,מקורבין בלייבור הבריטי ועד קית אליסון האנטישמי, מראשי המפלגה הדמוקרטית.להזכירכם,דגל ישראל נשרף בוועידת המפלגה הדמוקרטית ב-2016!.הערד נירים מתרגשים ממסיונרים רק כשהם אוהבי ישראל.רק אז, פתאום נעור בהם הניצוץ היהודי…יאללה יאללה.

  10. מאמר יפהפה!
    תודה לכם ידידינו בעולם!

    כאחד שחי בחו״ל מדובר באנשים יקרים מאוד,
    המאמינים באמונה אחרת משלנו, וזו זכותם.
    כמובן שהם לא קשורים בשום צורה שהיא למיסיון ודומיו ומעולם לא שידלו לעבור לנצרות, הערך הזה פשוט לא קיים אצלם.

  11. Disregard the left and the few religious guys shouting against you – they are a fraction of the majority which is having only strong warm feelings towards you

    אל תתייחסו לשברירי האחוזים של היוצאים נגד האבנגליסטים ותמיכתם ביהודים בישראל.
    גם משמאל וגם מהציבור הדתי-ימני, הם בטלים בשישים.

    אני בטוח שרוב מוחץ של היהודים בארץ לא רק שמכבדים ומוקירים את האבנגליסטים ויחסם אלינו, אלא מרגישים חום, אהבה ולעיתים אפילו התרגשות כלפי הידידות, החום והקירבה שבאים מהם.

    נמשיך לחזק את הברית בינינו, אף אחד לא יוכל להפריד אותנו.

  12. חצוף. שכחת לציין שחוץ מהעובדה שהאוונגליסטים מאמינים שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, הם גם מאמינים שרק כאשר היהודים יקבלו את יש״ו הוא יחזור ואת זה אתם מצניעים והישראלים לא יודעים, אבל בארהב האוונגליסטים משקיעים מאות מיליוני דולרים כדי לשים את היהודים כמטרה להתנצרות. צבוע