"ההסלמה בעזה – כי לא היינו נחרצים מול טרור העפיפונים של חמאס"

יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת מחקר באמ"ן, טוען שהגיע הזמן לגבות מחיר מאוכלוסיית עזה: "אם הסנקציות יעילות מול איראן, אין סיבה שלא יעבדו גם על חמאס"

שבת סוערת ברצועה. הפצצת חיל האוויר בעזה היום | פלאש90

היממה הסוערת שעוברת על יישובי עוטף עזה נובעת מחוסר יכולתה של ישראל לייצר הרתעה מול חמאס. כך טוען תא”ל במיל’ יוסי קופרווסר, ראש חטיבת המחקר באמ”ן לשעבר וכיום חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.

בשיחה עם 'מידה' מציין קופרווסר את התגובה הנרפית של ישראל לטרור העפיפונים כזרז לירי המאסיבי של עשרות פצצות מרגמה ורקטות קסאם לעבר יישובי העוטף במהלך הלילה והיום: "נתנו את התחושה שאנחנו משלימים עם עפיפוני ובלוני התבערה כתופעת טבע. לא בנינו 'קייס' חזק מספיק כדי להבהיר גם לעצמנו וגם לעולם ששריפת השדות על ידי עפיפונים ובלונים הם פיגועים לכל דבר ועניין. מדובר בהפרה ברורה ובוטה של החוק הבינלאומי, אבל במקום להיות נחרצים נתנו לחמאס חופש פעולה ניכר ללא הצדקה".

מה הכוונה ב"להיות נחרצים" – לירות במשגרי העפיפונים, לבצע סיכולים ממוקדים בראשי חמאס?

"לאו דווקא. אם אתה רוצה שלא לייצר הסלמה יש מספיק אנשי חמאס שאינם בכירים שאפשר לפגוע בהם, מספיק מתקנים אסטרטגיים שאפשר להפציץ. הרי ברור שמשגרי העפיפונים לא יעשו זאת אם חמאס יאסור עליהם".

מחבל עם עפיפון תבערה | פלאש90

בסופו של דבר, ההסלמה הנוכחית החלה בעקבות פציעתו של חייל צה"ל בהתפרעויות ליד הגדר.

"זה אומר ששידרנו לחמאס שכדי שנתייחס אליהם ברצינות הם צריכים 'לעלות מדרגה' מהעפיפונים, וזה מה שקרה".

המצב הנוכחי יכול לדעתך להידרדר ל'צוק איתן' 2?

"זה יכול להגיע לשם, אבל ייקחו עוד כמה שלבים עד שנגיע לזה. המצב של חמאס כיום קשה יותר מלפני צוק איתן, בעיקר כי טראמפ מבהיר שארצות הברית סיימה להיות הפראייר של הפלסטינים. איראן נכנסת מחדש לעידן של סנקציות והתמיכה הכספית של האיראנים בארגוני הטרור תרד בהתאם. אבו מאזן חונק את הרצועה, ולישראל יש גב חזק מאוד מהבית הלבן. גם מדינות ערב מעניקות לעזה ולסוגיה הפלסטינית בכלל תשומת לב נמוכה מבעבר".

על פי קופרווסר, מכלול הנסיבות האלו מוביל לכך שבמצב של מלחמה אין מי שיבוא לעזרת חמאס: "בסוף יחזרו לנקודת המוצא של סוף 'צוק איתן'. כולנו זוכרים ששלוש השנים האחרונות אחרי המבצע היו השקטות ביותר בעוטף מאז תחילת שנות האלפיים".

"אין מנוס מהפעלת לחץ כלכלי"

תא”ל במיל’ יוסי קופרווסר | המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

קופרווסר שימש כראש חטיבת המחקר של אמ"ן בשנים הסוערות של האינתיפאדה השנייה (2006-2001) ומנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים בראשית העשור הנוכחי. לדבריו, הפלת שלטון חמאס אינה יעד ריאלי מבחינת ישראל.

"אנחנו לא נצטער אם זה יקרה אבל לא כדאי לקבוע את זה כמטרה כי הסיכויים לכך לא גבוהים", הוא אומר. "עזה זה לא ישראל ואנשים פוחדים לצאת בהמוניהם לרחובות נגד שלטון אכזרי ורצחני כמו חמאס. היעד שלנו הוא להחליש את חמאס ולהבהיר לו שלא כדאי לו להתעסק איתנו – בתקווה שבעתיד תגיע חלופה טובה יותר".

אתה חושב שכיבוש הרצועה צריך לעמוד על הפרק?

"כרגע לא. זה איום שצריך להישמר לתרחיש חמור יותר. אני חושב שההכרזה על צמצום הסחורות במעבר כרם שלום הוא צעד נכון. בטווח הארוך כולנו רוצים לראות את עזה משגשגת אבל בטווח הקצר אין מנוס מהפעלת לחץ כלכלי על האוכלוסייה, כמו שנעשה באיראן. רוב הציבור בעזה תומך בחמאס והוא צריך להבין שלתמיכה הזו יש מחיר, מה שאולי יכול לייצר תסיסה נגד שלטון חמאס בדרישה למתן את העימות עם ישראל".

ראינו בהתפרעויות ליד הגדר שהתושבים בעזה נחושים להילחם בישראל

"לא צריך להשלות את עצמנו. כל מה שרואים מעזה – העפיפונים, הבלונים, הרקטות והמנהרות – נועד לדבר אחד בלבד: לרצוח כמה שיותר ישראלים. זה חלק מתפיסה ברורה ונחושה שליהודים אין מקום ב'פלסטין'. לא מדובר על מצוקה כלכלית ולא על שחרור מ'כיבוש'. המשימה שלנו היא לצמצם את מרחב הפעולה של חמאס, כדי שהאידאולוגיה הרצחנית תישאר על הנייר ולא תבוא לידי ביטוי בשטח".

התגובה של ישראל בעזה קשורה למאבק בהתבססות איראן בסוריה?

"לא, פשוט לישראל אין כל ענין בהסלמה בעזה. זה לא משרת אותנו בשום צורה ונכון לעכשיו, למרות שלבנו עם תושבי הדרום, מדובר עדיין בעימות מוגבל. חמאס הרי יכול לירות לעבר תל אביב ואזור המרכז ולא עושה זאת כי הוא מורתע, ואנחנו יכולים מצידנו לבצע סיכולים ממוקדים ולא עושים זאת. צריך לראות אם התיווך של גורמים חיצוניים כמו המצרים יישא פרי".

חיילים נאבקים בשריפות שנגרמו מעפיפונים בעוטף עזה | פלאש90

יש שיגידו שישראל פשוט מחכה לאירוע עם הרוגים רבים כדי לפעול

"המטרה היא למנוע הסלמה שתמנע מתרחיש כזה לקרות. חמאס נאבק על שימור יכולת הפעולה שלו, אחרי שבעימותים האחרונים הוא נכנע לדרישות ישראל והפסיק כמעט לחלוטין את ירי הרקטות. הוא ניסה את ההתפרעויות בגדר אבל חטף מעל למאה הרוגים וזה דעך. אחר כך הוא ניסה את העפיפונים, ולכך היינו צריכים להגיב בנחישות גדולה. חמאס קיבל תיאבון וכעת שוב אנחנו מתמודדים עם פצמ"רים ורקטות. מאמין שאפשר יהיה לסיים את הסבב הזה בלי שנצטרך להכניס כוחות שלנו לעזה".

למעלה ממאה רקטות

החל משעות הלילה של יום שישי נורו למעלה מ-100 רקטות מכיוון רצועת עזה ליישובי העוטף, ובשעות האחרונות גם לאזורים מרוחקים יותר דוגמת באר שבע ואשקלון. שלושה בני משפחה משדרות נפצעו באורח קל עד בינוני כתוצאה מפגיעת רקטה בבית. אתמול בצהריים נפצע קצין צה"ל באורח בינוני מרימון שהושלך לעברו על ידי מחבלים שהתפרעו סמוך לגדר המערכת בעזה.

בתגובה לירי הרקטות תקף חיל האוויר עשרות יעדים ברחבי רצועת עזה, בהם בניין רב קומות. על פי דיווחים ערבים, באחת התקיפות נהרגו שני נערים פלסטינים. צה"ל גם השמיד שתי מנהרות טרור של חמאס בצפון ובדרום הרצועה.

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס כינה את הפעולה כ"נרחבת ביותר מאז צוק איתן". לדברי מנליס, צה"ל "מחק" את מפקדת גדוד חמאס בבית להייה ופגע במגדל באמצע מחנה הפליטים שאטי. הוא הזהיר כי מדובר ב"חלק קטן ממגוון היכולות של צה"ל".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

25 תגובות למאמר

  1. הרבה בלה בלה. מעט שכל. צריך למוטט את שלטון החמאס וזהו כן יעד ריאלי ולמעשה היחידי האפשרי. כל עם ישראל יגיד לך שזה מה שצריך לעשות. ואם עושים את זה – לעשות את זה עם כל הכוח.

    1. לחסל את החמאס? הרי מי שיתפוס את מקומם זה או אירן או דאעש, ואז תהיה לנו בעזה עוד חזית אירנית שזה איום גדול פי כמה מחזית חמאסית. החמאס טוב לישראל. אם החמאס לא היה קיים, ישראל היתה צריכה להמציא אותו. החמאס הוא כמו נגיף מוחלש שמזריקים לגוף בשביל לטפל בבעיה האמיתית. האויב האמיתי שלנו יושב ברמאללה. השמאל היה רוצה שמדינת ישראל תנקה את עזה מהחמאס כדי שאש"ף ישתלט ואפשר יהיה להמשיך בהסכמי אוסלו. להגיש את עזה לאבו עבאס על מגש הכסף של חיילי צה"ל.

    2. היהודים צריכים לשוב לגוש קטיף. שבנו לבורות המים, נשוב לגוש קטיף.

  2. האויב האמיתי של המדינה זה לא החמס. האויב האמיתי זה בגץ שקושר את ידי צהל ואת הפוליטיקאים.
    גם אוסלו הוא תוצאה של בגץ זוכרים את רבין "בלי בגץ ובלי בצלם"
    בלי בגץ אפשר להחריב את עזה בשבוע ולשלוח את כל העזתים בשחיה לקפריסין.
    קודם צריך לדעת מי האויב האמיתי לפני שרוצים לנצח

  3. לו ממשלת ישראל היתה רוצה לפתור במהירות את טרור העפיפונים, כל שהיה עליה לעשות הוא להבעיר 1 ק"מ בשטח הרצועה (ויש אמצעים כאלו לכל מדינה חמושה), מגדר המערכת פנימה. זה ביום הראשון. ביום השני – עוד 1 ק"מ, וכך הלאה. ביום השלישי או הרביעי החמאס היה מפסיק את טרור העפיפונים וטוען שהוא ניצח את צה"ל ובלה בלה בלה.
    אין לי בעיה שהחמאס יקח קרדיט על הפסקת הטרור, העיקר שהטרור ייפסק. זהו המחיר היחידי אותו הייתי מוכן לשלם תמורת הפסקת טרור. הבריון השכונתי יכול להשתחצן כאוות רצונו, זה נוח מאד לצורך כפיית שליטה על שאר התושבים. אבל הוא צריך לדעת שברגע שהוא מרים ראש כנגד מי ששולט בפועל – ראשו ייערף.
    ואם החמאס לא היה מפסיק את טרור העפיפונים, הרי שאפשר היה להשמיד משפחה אחת או שתיים של בכירי ההנהגה הצבאית של החמאס, או לפגוע במעוז שליטה של החמאס שמאוים ע"י דאע"ש ודומיו, ולאפשר להם להשתלט על אותו מעוז (אגב, זה היה מלחיץ קצת את המצרים, וזהו רווח משני). הנזק היה גורם לראשי החמאס להבין שהמחיר גבוה מדי עבורם.

    אבל ממשלת ישראל טובה בדיבורים ולא במעשים, ובפיתוח יחסי חוץ ולא בביטחון היהודים בישראל. הגברת מסעודה משדרות מעניינת את ממשלת ישראל רק כל עוד אפשר להשתמש בה לצרכים פוליטים.

    1. זה ברור למה השמאל מנסה לדחוף את נתניהו למלחמה בעזה: כדי לאסוף אחר כך בכיכר הפגנה עם שלטים "נתניהו רוצח" ו"דם חיילינו על ידיך". עכשיו זה גם ברור מי אתה.

    2. אז אתה לא רוצה לבצע פעולות צבאיות שיגנו על חיי יהודים באזור עוטף רצועת עזה? אז מה אתה מציע? לנהוג כקיבוצי השמאל באזור ולשלוח להם מכתב בעברית ובו אתה מביע את אהבתך לעזתים? זה ממש יעזור. אבל בעצם, זה מה שהשמאל עושה. אז מי צריך בכלל את צה"ל? בואו נסגור את הצבא ונילחם באויבינו באמצעות מכתבים, בעברית. המכתבים בוודאי ינצחו את האויבים ויוציאו מהם את החשק לרצוח ולשחוט ולגרש את היהודים.

      יש לי הרגשה שראש הממשלה בנימין נתניהו בלחץ, לא מהשמאל (ההזוי), ולא מהחקירות (שדוקא מביאות לו מצביעי מחאה), אלא דוקא מהימין שמתחזק יותר ויותר.
      בסיסי המצביעים של נתניהו הוא יהודים אוהבי יהדות (אינני מדבר על קיום הלכות וכו', אלא על חינוך ותרבות יהודים, שהמצביעים אוהבים, כמו קידוש בשבת, עליה לכותל, לימוד תנ"ך לילדים, וכו'). אלא שהבסיס הזה גדל ונוטה יותר ימינה ממה שנתניהו רוצה.
      הרי ככל שיותר מצביעים יתמכו בחידוש ההתיישבות היהודית ביו"ש, ובאכיפת החוק על הערבים במדינה, גירוש מסתננים מאפריקה וכו', ראש הממשלה (אם ירצה להיבחר שוב) ייאלץ להתחשב בזה ולפעול בהתאם (והדגש על לפעול). רק שפעולות לחידוש והרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש בתוספת אכיפת החוק על הערבים במדינת ישראל, יתנגשו עם יחסי החוץ של מדינת ישראל, ויורידו לטמיון את רוב עבודתו והצלחותיו, וכמובן שגם את רוב הרווחים האישיים (התחככות בשועי עולם, פגישות מרובות עם מנהיגי מעצמות, כבוד שניתן למנהיג מעצמה עלמית, וכו').
      בנימין נתניהו לא רוצה לוותר על יחסי החוץ, ששם, אני מודה, הוא אלוף העולם. לא רק זה, אלא שבמקום להתעסק ביחסי חוץ, הוא יצטרך להתעסק בגברת מסעודה משדרות שסובלת מהקסאמים, ובגברת כהן מלוד שסובלת מההשתוללות המוסלמית בעיר. רק לצורך המחשה – במה יעדיף ראש הממשלה לעסוק ברגע נתון? האם בהחלפת חיתול לתינוק, או בפגישה עם פוטין? ראיתם מה הגברת חוטובלי (שמשום מה נעלמה בזמן האחרון) עשתה כאשר ילדתה היתה צריכה הנקה או החלפת חיתול בזמן פגישה. ואני מצדיק אותה במליון אחוז.

      זו הסיבה שלשמה צצים פה מגיבים שונים הטוענים שמי שמגיב באופן ימיני הרי הוא שמאל המתחזה לימין, ופועל מטעם הקרן לישראל חדשה, ומטרתו לפלג את הימין ולאפשר עליית השמאל בבחירות הבאות.
      אז יש לי חדשות עבורכם: בבחירות הבאות בנימין נתניהו יקבל בסביבות 30 מנדטים, על חשבון מר בלורית ונטו כלום. הם עצמם ירדו רק במקצת, משום שהמצביעים החדשים שלהם יבואו מקרב אלו שהתייאשו מהמחנה האנטי ציוני. שאר מצביעי הליכוד מהבחירות האחרונות יצביעו למלפגות ימין. חלקם יצביעו עבור הבית ללא חינוך יהודי, וחלקם יצביעו עבור מפלגה ימינית יהודית. מי שיודע מהו פעמון גאוס יבין שמרכז הפעמון נע ימינה. מי שלא יודע מהו פעמון גאוס, שיקרא בקישור הבא https://davidson.weizmann.ac.il/online/tikshuv/math_and_comp/%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%9C%D7%92%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%AA.

      ההנחה שלי שגם בבחירות שלאחר מכן בנימין נתניהו יזכה, אך שוב הימין יתחזק עוד יותר, ועל כן נתניהו יצטרך לבחור בין קואלציה ימינית שתחייב אותו לפעול יותר למען תושבי המדינה היהודים והרחבת ההתיישבות היהודית ביו"ש, לבין קואליציה עם שמאל דחוק וצעקני (המנדטים הבודדים שיישארו למחנה האנטי ציוני, והמנדטים של מרץ) בתוספת בעל הבלורית ובעל הנטו שגם הם ייחלשו מבחירות לבחירות. באפשרות השניה, הישגיו הבינלאומיים ייפגעו, אך לא באותה מידה כמו בקואליציה ימינית.

    3. "ל-10:38 הגיב".
      נהניתי מאד לקרוא את מה שכתבת. אתה מבין מה אתה אומר, ואתה יודע לכתוב זאת.

    4. אוי, כמה קשה השמאל עובד בזמן האחרון כדי לשכנע את מצביעי הימין שנתניהו הוא לא מספיק ימני. אני רואה טוקבקים של עשרות שורות שבהן מופיעות אותן טענות – כנראה מדף המסרים של אותו מקור. כדי להשתלט על המדינה השמאל חייב להקטין את הליכוד. נקודה. בלי ליכוד גדול השמאל יעשה הפרד ומשול במפלגות הימין הקטנות ויקנה פוליטיקאים חסרי חוט שדרה תמורת ג'ובים, כמו שהיה עם חברי תנועת צומת אלכס גולדפרב וגונן שגב שעזרו לשמאל להעביר את הסכם אוסלו. לכן השמאל עושה היום כל מאמץ להשחיר את הליכוד בעיני בוחרי הימין ולהציג את נתניהו כמי שלא ברור לו בדיוק מה הוא רוצה ולא פועל בתוך אילוצים שאף אחד ממנהיגי הימין האחרים לא היה מצליח לעמוד בהם כמוהו. המלחמה הזאת לא ניתנת להכרעה: אי אפשר לרצות את הערבים בחתימה על הסכם שלום בגבול מסוים. על פחות מהשמדת ישראל הם לא יתפשרו. גם אי אפשר לגרש את כולם ואי אפשר לדכא אותם כך שלא ילחמו. הלהבות יהיו פעם יותר גבוהות ופעם פחות גבוהות אבל יימשכו עוד מאות שנים. המלחמה הזאת התחילה ב-1882, כשראשוני העלייה הראשונה התיישבו בארץ-ישראל ומבחינת הערבים זה בלתי נסלח. המלחמה הזאת תימשך עוד מאות שנים ולא תסתיים בדורנו, ואת זאת יודעים גם כל הפוליטיקאים שמימין ומשמאל לנתניהו: כל אלה שמדברים על פיתרונות קסם של "נחתום הסכם שלום" או "נמחץ אותם עד תום" יודעים שאין לזה פיתרון – הם פשוט מנסים לעבוד על האנשים התמימים מימין ומשמאל שיש פיתרון ושרק נתניהו לא מוכן לאמץ אותו. כל מה שהשמאל צריך עכשיו כדי להכריע את הבחירות הוא כמה עשרות אלפי אידיוטים שימושיים בימין שיחשבו כי יש כרגע לנתניהו אלטרנטיבה.

    5. הוי, כמה קשה עובדים הביביסטים, ואיזו פאניקה עצומה אחזה בהם.
      הביביסטים יודעים שהעם כבר לא מעוניין בבנימין נתניהו כראש ממשלה. עקב סכנת השמאל (שעדיין יש לו כמה וכמה מנדטים, אולם מספרם מצטמצם מבחירות לבחירות), רבים עדיין יצביעו ליכוד מחשש שמפלגת ימין לא תהיה חזקה מספיק כדי לתמוך בנתניהו, ומשום שבעל הבלורית אינו יהדותי, ובעל הנטו נותן להם נטו 0. אולם ככל שבנימין נתניהו מתמקד במדיניות חוץ, ומזניח את בטחון תושבי מדינת ישראל היהודיים, ומפקיר את השלטון לחונטות שמאלניות כמערכת המשפטית ומערכת החינוך, ומאידך גורם לאכיפת יתר של החוק על היהודים תוך עצימת עין בכל מה שקשור במוסלמים, הרי שהעם קולט את זה יותר ויותר.
      כפי שכתבתי קודם – להערכתי בבחירות הבאות בנימין נתניהו עדיין יקבל כ-30 מנדטים על חשבון בעל הבלורית ובעל הנטו כלום, שמצידם חלק מהמנדטים שלהם יגיעו ממיואשי המחנה האנטי ציוני. הבית ללא חינוך יהודי יקבל אולי מנדט אחד או שניים יותר מבבחירות האחרונות, אשר חלקם יגיע ממיואשי הליכוד. ואילו מפלגה יהודית ימינית תקבל כמה מנדטים (מניח לפחות 5), חלק על חשבון הליכוד, חלק על חשבון הבית ללא חינוך יהודי, וחלק על חשבון ש"ס (עוד מפלגה שאנשיה ימכרו את אמא שלהם תמורת כבוד, תוך הצגת היתר הלכתי לעיסקה).
      אבל, בבחירות שלאחר מכן, אותה מפלגה יהודית ימינית תתחזק, וכך גם המפלגה שנקראת כיום הבית ללא חינוך יהודי (כי ללא בנט היא תפנה ימינה חזק), הליכוד ירד קצת במנדטים, והשמאל יתרסק לגמרי. אז בנימין נתניהו יעשה את טעות חייו הפוליטיים, ויפעל להצר את צעדי הימין ע"י פגיעה ביהדות. לדעתי זה מה שיביא לכך שבנימין נתניהו לא ייבחר לראשות הממשלה בעוד 8-10 שנים.
      מרכז פעמון הגאוס מתקדם ימינה, ודורש יותר יהדות.

      רק להזכירכם. כשהרמטכ"ל ושר הביטחון השמיצו את אלאור ופסקו את דינו (הרבה לפני שהיה בידיהם משהו מתחקיר הארוע), בנימין נתניה הצטרף למקהלה. אולם יום לאחר מכן, כשראה שהעם דוקא תומך ומגבה את אלאור, בנימין נתניהו שינה את עורו ואפילו טרח לבקר את משפחת אזריה. מה לראש הממשלה ולחייל פשוט שירה במחבל, ודינו נפסק כרוצח?

      כשמזהה התהליכים הנאציים הישווה את מדינת ישראל לנאצים, ביום השואה, באזני שורדי השואה, בנימין נתניהו טרח להביע איזו תגובה חלשה ועדינה, במקום לפטר ולשלוח את סגן הרמטכ"ל לכל הרוחות. זה מה שמנהיג צריך לעשות לכל מי שפוגע בעם שלו. אגב, מזהה התהליכים עדיין מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, בזמן כהונת בנימין נתניהו כראש הממשלה. מה יקרה אם ח"ו הוא ימונה לרמטכ"ל? האם זו לא תהיה יריקה בעיניהם של שורדי השואה?

      הלאה, נעבור לחברי כנסת בליכוד, שאין קשר בינם ובין מה שהציבור מצפה מהליכוד.
      בני בגין למשל, שמונה ע"י בנימין נתניהו לטפל בנושא השתלטות הבדואים על אדמות המדינה. מה יצא מזה – מתווה הבדואים שנותן להם אדמות חינם. למה מחדשי ההתיישבות היהודית ביו"ש לא מקבלים אדמות חינם? למה אני לא מקבל אדמה חינם?

      גלעד ארדן, שבתקופתו המשטרה, שתחת אחריותו המלאה, מתעלמת מפשיעה חמורה כנגד יהודים, בנגב, בגליל, בדרום תל אביב, ואינה אוכפת את החוק על ערבים ובטח לא על מסתננים. אבל אוכפת בנוקשות את החוק כשמדובר ביהודי יו"ש (השוטר שהטריד יהודים ליד שילה בטענה שרוצה לבדוק מסמכים מזהים, אכיפת חוקי התעבורה בישוב יצהר, הריסת בתי יהודים בנתיב האבות בטענה שפלשו לשטח לא להם). או כשעיתונאית שצילמה את עצמה בעירום וצילומיה נגנבו, המשטרה הפעילה את כל הכוחות שלה כדי למצוא את מפיץ הצילומים ולהעמידו לדין.

      צחי הנגבי, שהקוראים מוזמנים לגגל על אימרותיו, ולהבין איזה מרחק עצום יש בינו ובין גאולה כהן.

      יהודה גליק, שאני עדיין לא מסוגל להבין מה הוא בכלל רוצה, חוץ מאשר זמן מסך.

      הקוראים יוכלו לגגל על כל חברי הכנסת מטעם הליכוד, ולגלות בעצמם עד כמה הם מחויבים, ופועלים, לארץ ישראל בשלטון יהודי וביטחון לתושבי המדינה היהודים. ההנחה שלי – קרוב ל-0.
      בהשוואה לשנות החמישים של המאה הקודמת, הליכוד של היום היה נחשב לשמאל קיצוני.

    6. אלה שעומדים מולנו הם לא מטרות קרטון. מדובר באויב שלא הולך להיעלם וכך גם המוטיבציה שלו לפגוע בנו. סכסוך מתמשך צריך לנהל וכן, תמיד יהיה עוד סבב ועוד אחד. מי שמתעלם מזה הוא ילדותי או טרול של השמאל שמתחזה ל"ימין אמיתי" כדי לנגח את הממשלה. נתניהו לקח מדינה קטנה והפך אותה לאימפריה: הכפלת התל"ג בקצב אדיר וגידול שיא בתמ"ג; צמיחת יתרות המט"ח ב-300% ויותר; בניית תשתיות, כבישים, מחלפים, גשרים, קווי רכבת, נמלי ים, שדות תעופה, בתי חולים וערים חדשות; בנייה של רכבת תחתית בת"א ש-40 שנה מדברים עליה; הפיכת ישראל למקור ידע הייטקי המושך התעניינות עולמית והשקעות בינלאומיות; כניסה של ישראל לגוש מדינות ה-OECD; הידוק יחסים מדיניים עם הודו, רוסיה, יוון, מצרים, סעודיה ומדינות באפריקה; הגנה על משאבי הטבע הימיים לקראת הכנסות עתק בעתיד (9 הצוללות החמושות בגרעין גם מעניקות לישראל את יכולת "המכה השנייה" ומונעות אפשרות של מלחמת בזק גרעינית על ישראל מצד אירן); הקמת 5 מתקני התפלת מי ים והבטחת אספקה של מי שתייה; בניית גדר בגבול הדרומי למניעת שטף המסתננים; רכישת 50 מטוסי F-35 המעניקים לישראל חופש פעולה מעל איראן, עירק וסוריה. כל המהלכים הללו מכוונים למנוע ממדינות זרות להכתיב לישראל תנאי הסדר עם הערבים אשר יסכנו את עצם קיומה. וזה בדיוק ההישג שרוצים לטרפד שונאי ישראל: הם מעוניינים להחזיר את כבלי הכלכלה הסוציאליסטית לישראל ולדכא את המוח היהודי, בהנהגת דחלילים כמו אבי גבאי ויאיר לפיד, שיאפשרו למדינות זרות להכתיב לנו את תנאי ההסדר למרות האיום הקיומי שהוא ימיט עלינו. כדי להרחיק את נתניהו מהגה המדינה הם מנהלים נגדו שטיפת מוח יומיומית – בעזרת רודפי בצע בישראל (כולל שופטים, שוטרים, עיתונאים וטוקבקיסטים שמכנים "ביביסטים" את הדואגים לאינטרס של מדינת ישראל יותר משהם דואגים לחשבון הבנק שלהם).

    7. כל כך הרבה שקרים, וכל כך הרבה לקיחת קרדיט על מעשים שלא נעשו, ורובם אף לא נהגו, ע"י בנימין נתניהו, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף.

      אין קשר לאויב שקיים (למה אתה לא מדייק בשמו – האויב המוסלמי?). החמאס הינו בריון שכונתי, ולא עבריין בכיר (כמו אירן) ששולט על עבריינים קטנים. החמאס מנצל ומנוצל צינית ע"י ממשלת ישראל, כולל ע"י בנימין נתניהו. כל אחד למטרות שלו. התוצאה עד כה – החמאס פוגע ביהודים (פיזית ונפשית) וברכושם, וממשלת ישראל לא עוצרת אותו. למה? כי זה יפגע ביחסי החוץ. נקודה.

      נתניהו לא לקח מדינה קטנה והפך אותה לאימפריה. הוא אולי רק לא הפריע לאנשי ההיי-טק לקדם את עיסקיהם, וכל המדינה נהנתה מכך. זהו ניכוס של הצלחות של אחרים, וזה מכוער. מדינת ישראל היתה כלכלה מתפתחת, שיצאה כמה שנים לפני כן ממצב של אינפלציה אסטרונומית, מיתון, ומנועי צמיחה די מושבתים. אלא שבסוף שנות ה-80 החלה עליה מברה"מ, שלא קשורה או תלויה בבנימין נתניהו, וביחד עם ביטול פרוייקט הלביא נוצרה פה הזדמנות נהדרת של שוק עולמי חדש (ההיי-טק) עם כח אדם משכיל ומנוסה ורעב. אין שום קשר לנתניהו.

      צמיחת יתרות המט"ח? האם אתה יודע שזהו אחד מהמקורות החנק הכלכלי על מדינת ישראל? רוב המט"ח הינו השקעות לטווח קצר, וכול לצאת מישראל בכל רגע. אדרבה, בנק ישראל לא יודע מה לעשות עם היתרות, ועל כן מחזיק אותן בהשקעות קצרות טווח, בתקוה שלא יידרש למכרן ולמממן יציאת הכספים מישראל. ומה יקרה כאשר בנק ישראל יעלה את הרבית, בלית ברירה? שוב זרימת כספים אדירה לישראל. אין קשר לנתניהו.

      בניית תשתיות וכו' – זה לא נתניהו. אם כבר זה באחריות השר ישראל כ"ץ. אבל זה לא מפריע לביביסטים לייחס את הקרדיט לנתניהו, בבלעדיות.

      בניית ערים חדשות? אילו ערים חדשות נבנו בישראל? כמה זמן לוקח לתכנן עיר חדשה? הרבה מאד שנים. כלומר, שוב לא בתקופת או אחריות נתניהו. שוב אתה מייחס לנתניהו קרדיט שלא מגיע לו כלל.

      בנימין נתניהו לא בנה ולא בונה וגם לא יבנה רכבת תחתית בתל אביב. את הפרוייקט הזה בונות חברות זרות, ולרוב על חשבונן, כך שההכנסות יגיעו אליהן ולא למדינת ישראל. ולא נתניהו הוא שהביא את החברות, או בכלל תיכנן את הפרוייקט. כדבריך, דיברו על הפרוייקט הזה 40 שנה. זה לא שנתניהו החליט אתמול שהפרוייקט יוצא לדרך, והיום, ללא תיכנון, התחילו לקדוח. תכבד קצת את האינטיליגנציה של הקוראים.

      הפיכת ישראל למקור ידע הייטקי המושך התעניינות עולמית והשקעות בינלאומיות – אין קשר לנתניהו. זה השוק החופשי בישראל. מקסימום נתניהו לא הפריע. מקסימום. נתניהו הרי לא גרם לאינטל לרכוש את מובילאיי, ואני די בטוח שאפילו לא ידע על העיסקה המתרקמת.

      כניסה של ישראל לגוש מדינות ה-OECD; הידוק יחסים מדיניים עם הודו, רוסיה, יוון, מצרים, סעודיה ומדינות באפריקה – טוב שעידכנת את הקוראים בהצלחות מדיניות החוץ של ישראל בראשות נתניהו. בדיוק זו הבעיה שלו – מדיניות חוץ בלבד.

      לא ידעתי שנתניהו הוא הרמטכ"ל בפועל, ושהוא מבצע, בגופו, שמירה על אסדות הקידוח.
      לגבי הצוללות, שוב אין קשר לנתניהו. הצוללות הובטחו לישראל בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה (1991), לאחר שגרמניה נתפסה בסיוע ליצור נשק להשמדה המונית (כימי) שהיה אמור להיות מופנה כלפי ישראל. אגב, המספנה שבונה את הצוללות נמצאת בבעלות אבו-דאבי. אז גרמניה מסבסדת עבודה במספנות, וישראל משלמת את השאר, ואבו-דאבי מרויחה (לא יודע אם רק כסף או גם ידע סודי). אגב, "מכה שניה" לא מעניינת אחרי שאתה חוטף את המכה הראשונה.

      בניית גדר בגבול עם מצריים? היה צריך פיגוע רצחני בשביל שנתניהו יזיז את עצמו. בינתיים יהודים שילמו בדם עקב ההתמהמהות של נתניהו. זה קרדיט שאתה בהחלט יכול לתת לנתניהו.

      מטוסי F-35? צעצוע יקר להחריד, שרובו מסובסד ע"י ממשלת ארה"ב, ורכישתו נכפית על ישראל (חיל האויר הישראלי הינו מקדם המכירות מס' 1 בעולם למטוסי קרב). שוב, אין קשר חיובי לנתניהו, אם כבר שלילי.

      המדינות שמכתיבות לישראל תנאי הסדר עם הערבים, אלו אותן מדינות שמממנות את ארגוני השמאל שפוגעים במדינת ישראל, ואת ההשתלטות המוסלמית על אדמות מדינת ישראל. אז דוקא פה נתניהו נכשל במדיניות החוץ שלו.

      לא ידעתי שאני אמור לקבל מימון ממישהו עבור הבעת הדעות שלי, בטח לא מהקרן להשמדת ישראל ו/או אירופה האנטישמית. אבל מי מממן אותך?
      אגב, לו הייתי אחראי עליך, הייתי דואג לפיטוריך המידיים. בכל תגובה שלך אתה מרים לי להנחתה, וגורם לכך שבנימין נתניהו נראה יותר ויותר רע לכל יהודי ימיני. הימין בישראל מודה לך על הסיוע שלך להעברת מנדטים מהליכוד למפלגות ימין.

    8. אתה בטח רוצה שבנימין נתניהו יחפור בעצמו את המנהרות של הרכבת הקלה כדי שמותר יהיה להגיד שיש לו איזשהו חלק בפרויקט הרכבת הקלה, ואתה בטח רוצה שיאמינו לך שאתה איש ימין כשהרטוריקה שלך מסגירה בדותות מוכרות של קמפיין ארגוני הקרן להפלת נתניהו – הקרן שסומכת על כך שמגיבים תמימים לא מתפרנסים ממענה על פמפלטים ארוכים של בדותות. אז למזלנו יש כמה מגיבים שעושים את זה בהתנדבות ואתה מוזמן להתפעל מרוח ההתנדבות שלהם:

      המדריך לשונאי נתניהו

      http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/889/644.html

      הפנים האמיתיות של בנימין נתניהו

      http://www.news1.co.il/Archive/003-D-121872-00.html

      איך הפסקתי לפחד והתחלתי להעריך את רה"מ בנימין נתניהו

      https://tinyurl.com/y9fj6z5n

      ואם אתה באמת "דואג לפיטורי המידיים" כי "בכל תגובה שלי אני מרים לך להנחתה", אני יכול להרגיע אותך: ההנחתות הפומפוזיות שלך תורמות למצב המנדטים של הליכוד הרבה יותר מהתגובות הצנועות שלי, כי האובססיה להשחיר את נתניהו בכל מחיר מפעפעת מכל משפט בתגובות האלה, ויש בהן אפילו מעידה פרוידיאנית חביבה: מרוב שאתה כותב את הביטוי "איש ימיני" במקום "איש ימני" זה מזכיר לנו ש"איש ימיני" הוא איש משבט בנימין, וזה דווקא מוצא חן בעיני אוהבי ישראל. אז איך אמר בוז'י השתקן מעמותות הקרן? "אנחנו נשמור על נתניהו מאוחדת"! ואיך אומרים בייידיש? אינשאללה.

  4. למה שנעשה עבור העזתים את העבודה השחורה? רוצים משטר יותר טוב? שיועילו להילחם ולהיהרג עבורו. דיממנו מספיק בגלל הפרימיטיבים האלה והמצב הנוכחי בהחלט נסבל מבחינתנו. ומה כבר יקרה אם נמוטט את החמאס? במקרה הכי טוב אש"ף יחזור לשלוט בעזה, אותה אידיאולוגיה עם פחות מומחיות בייצור נשק, מקרים פחות טובים יכולים להיות כאוס טוטאלי שאנחנו נואשם בו ע"י העולם, או עלייה של ארגון קיצוני אחר.

  5. הפתרון המוסרי הוא לפתוח פתח לרוצים לצאת מעזה – יש שם מאות אלפים שרוצים להגר, לרבים מהם (המשכילים) יש אפשרות להשיג ויזה למדינות קולטות הגירה, או להשתמש בתעודת הפליט שלהם, אבל דרכם חסומה בידי ישראל ומצרים. צריך לשדר הסעה ישירה לנתב"ג (או לשדה התעופה בתמנע) לכל מי שיש בידו כרטיס טיסה ותעודת מעבר חוקית לאותה מדינה.

    1. הפיתרון שלך הוא טוב מאד, אבל הדרך לא יעילה.
      תאפשר לעזתים לבנות נמל, לא גדול מספיק כדי להכניס לתוכו ספינות מכולה עם טילי ענק, ולא קטן כמו נמל דיג.
      הנמל צריך להיות מספיק גדול כדי להכיל בכל רגע נתון ספינה אחת או שתיים, בגודל יאכטה גדולה.
      מה שיקרה הוא שהעזתים ימהרו לנצל את הנמל ולשוט לאלדוראדו שלהם – אירופה. אני רוצה לראות את האירופאים נותנים ל"פליטים" מעזה, שאותם הם כל כך אוהבים, לטבוע בים.
      רצוי, אם אפשר, לארגן ל"פליטים" הסעות מנמל היעד הישר לתוך גרמניה, שודיה, צרפת, בלגיה, אנגליה וספרד. כל המדינות שכל כך אוהבות עזתים.
      טיפלת בשתי ציפורים ברגע אחד.

    2. ל-"חבל לבזבז אנרגיה"
      לשיטתך ההסעה לנתב"ג היא היא בזבוז אנרגיה… אבל לבנות להם נמל זה לא בזבוז אנרגיה??
      ההסעה לנתב"ג זה דווקא פתרון נפלא.
      בדומה לכך מציע גיא בכור להפעיל לחץ על הגנרל א-סיסי שיפתח מעברי גבול בין עזה למצריים (הנפתחים פעם בשנה ובאופן סלקטיבי) שיאפשרו מעבר חופשי לכל החפץ לעזוב את עזה דרך מצריים. גם אם הם יסתפחו לקרוביהם בצד השני של הגבול זה לא יורגש ע"י מצריים הגדולה. ממילא הרוב המוחץ של העזתים הם מצרים במקור (כפי שהודה בכך אחד מבכירי החמאס בסרט וידאו).
      ברגע שזה יקרה עזה תתרוקן מתושביה…

    3. טעות בידך. מטוס שיוצא מנתב"ג למדינה אירופאית כלשהי, אותה מדינה יכולה לסרב לאפשר למטוס לנחות בתחומה. גם אם איכשהו המטוס ינחת בתחומה, המדינה יכולה לסרב לאפשר לנוסעי המטוס לצאת ממנו, ומכיון ששטח פנים המטוס הוא טריטוריה ישראלית, הרי שהעזתים עדיין נמצאים בתחום ישראל.
      לעומת זאת, ספינה שיוצאת מנמל עזה לאירופה, היא כבר יצאה לדרכה והאירופאים לא יכולים לעצור אותה. עם זאת, לכשהספינה תיתקע בקירבה לנמל אירופאי, האירופאים לא יוכלו להימנע מלהגיש עזרה לנוסעיה, במיוחד אם הם "פליטים", כי אז הם עוברים על חוקי השיט הבינלאומיים, ועל אינספור חוקים אירופאיים שמיועדים לטיפול בפליטים ובחסרי ישע.
      ולבי מצרים, סיסי לא מעוניין לתת לעזתים לצאת דרכו, כי הוא רוצה שהם יישלטו ע"י החמאס, והוא ישלוט בחמאס. תן לעזתים נמל לברוח דרכו, ואז לא תצטרך את טובתו של סיסי, שממילא לא יעשה לנו טובה אלא ידרוש מחיר מופרז בהגזמה.
      כעת טיפלת בשלוש ציפורים ברגע אחד. העזתים, האירופאים והמצרים.

  6. התגובה אינה פוליטיקליקורקט ומשום כך גם אנונימית הגיב:

    נתניהו אינו מסוגל לקבל החלטות להכרעה וליברמן מדבר בשפת האיומים החלולים שאינם עושים שום רושם על הערבים.
    עם הערבים צריך לדבר ערבית נוסח בשאר אל אסאד ודאעש. בהכרזת מלחמה מול פעולות המלחמה שהם מפעילים על האזרחים בישראל.
    במילים אחרות רק הפצצות כל מקום המצאם של הטרוריסטים על מנת להרבות בהם הרס והרוגים ללא ספור. את השפה הזו הם מבינים היטב.
    50,000 מחבלים ערבים הרוגים בעזה אשר גם אם יהיו בינהם לא לוחמים אבל תומכים נותני מחסה ומגנים אנושיים דינם כלוחמים.
    דמם של ערבים תמימים לא מעורבים יהיו על ראשם של הטרוריסטים שמנהלים את תקיפותיהם תוך מחסה מאחוריהם.
    זו הדרך וזו השפה שהערבים מבינים ורק מולה יגיעו לכניעה.
    בשאר אל אסאד פעל בדרך זו מול אזרחיו וקטל 600,000 מהם רק על התנגדותם לשלטון העריצות שלו.
    ישראל זכאית לפעול עד להכרעה בלחימה מול אוייב המצהיר השואף והפועל לחסל את המדינה והישות הציונית בארץ ישראל.
    דברים אלה הם תואמים את האימרה המלך עירום. אף שרבים יועצים ומכירים במציאות אין כאלה שיקראו בקול רם: מלחמה עד חורמה בעזה.

  7. לא מר קופרווסר,
    משנת השמאל שהשתלטה על הקצונה הגבוהה בצה"ל פשוט עובדת.
    לאט לאט ובטוח מושך המטכ"ל את שר הבטחון וראש הממשלה באף לעבר אי מלחמה ואי נצחון כדי להגיע לידי כניעה לכל גחמות החמאס זו "ההכרעה" ואין בלתה אליה מכוון צה"ל

  8. מתי אתר מידה ימתח ביקורת על המדיניות הפחדנית והרופסת של ביבי וליברמן ??? אם לפיד או גבאי היו בשלטון אתר מידה היה יוצא מגידרו להוכיח כמה רופסת ופחדנית המדיניות שאותה מיישם המנהיג החזק ביבי…

    הרמטכל אמר שערכית הוא לא מאמין בפגיעה בשולחי העפיפונים, מעניין מה עמדתו הערכית לגבי תושבי העוטף שהבית שלהם נשרף ??? הרמטכל יצא נגד אלאור עזריה רק בגלל שהאירוע צולם, מקרים אחרים בהם מחבלים נורו לא נבדקו על ידו רק בגלל שהם לא צולמו…עצוב לראות את הצבא שחרט על דיגלו את העיקרון של חתירה למגע והפך את עורו לצבא שדואג שהאזרחים יהיו השכפץ של הצבא…אוי ואבוי לנו. גם בסיבוב הקודם ביבי התחנן להפסקת אש וקיבל מלחמה, המטומטמים שם למעלה לא מבינים שצריך לשנות את הרטוריקה…הצבא ערך תרגיל לכיבוש הרצועה…כמה שאנחנו עלובים, בכל הזדמנות אנחנו מכריזים שבשום אופן לא נכבוש את הרצועה והחמאס יודע שאפילו להיכנס לתוך עזה אנחנו פוחדים אז מה בדיוק הצבא, ביבי וליברמן עושים??? פחדנים עלובים!!!

    1. מתי הטוקבקיסטים ממפלגת "רק לא ביבי" ימתחו ביקורת על לפיד או על גבאי? הרי אם לפיד או גבאי היו בשלטון, הם היו מנקים את עזה מהחמאס, מעלים לשלטון את אש"ף וממשיכים את הסכמי אוסלו במקום שבו הם נעצרו.

  9. כולם יודעים שאם השמאל היה בשלטון נתניהו והילד בנט, כבר היו צועקים שורה של דברים. בפועל, הימין הפקיר את הדרום כפי שלא הפקירו אותו שנים. בושה.

    1. אם השמאל היה בשלטון, הוא היה מבצע אותה מדיניות. אנחנו באוסלו ואף פעם לא חזרו מההסכם (למרות אינספור הפרות מהצד השני)

  10. רפיסות בלתי מובנת. אין מדינה בעולם שמתחרה עם צה״ל בתחרות המוסר המזויף. אף מדינה לא תקבל ניסיונות רצח המוני מהשכנים כשמאזן הכוחות הוא כמו שלנו. ראינו את הספרדים מדכאים קטלונים מעצמאות מוצדקת (לא כמו פה). הם שילמו מחיר בפוליטיקה העולמית? סעודיה מתאכזרת לקטאר והופכת את קטאר לאי! כורתת פיסת יבשה מהיבשת ( עדיין לא בביצוע). הטורקים בעפרין ביצעו לאחרונה טיהור אתני ובכלל מתעללים בעם הכורדי. האיראנים יצאו למסע כיבוש שיעי מוצהר בחסות אובמה ועוד ועוד ועוד… בכלל ה״פלסטינים״ בארצות ערב במעמד חסר ״זכויות אדם״ כפליטים. למי בעולם זה מזיז? No Jews No News זה נכון וזה רק בגלל שאנחנו מגיבים בכזו רפיסות. אם בכל יום כשמגיעים למשרד/כיתה יש איזה אחד שזה מקובל שהוא חוטף מכות ע״י רובם ככולם כ״בוקר טוב״. אחד נותן סטירה, אחת בועטת, שלישי יורק וכו׳ – למרות שזה ברור שלא בסדר עדיין כמעט כולם ככה, ויש כאלו שממש מפרקים אותו לפעמים (בני דודים נו…) מה? לא ניתן איזה קטנה גם אנחנו?

    יש הרבה ברירות ואפשרויות. כמו שהכריז הנשיא טראמפ מיד אחרי היבחרו ״אני פתוח להצעות. מבחינתי פתרון שתי המדינות אינו היחיד״. מה פתאום שנספוג טרור כזה ו״נכיל״. למה? כי אנחנו הצד החזק? דווקא בגלל זה אנחנו צריכים לגבות מחיר על כל ניסיון. לא על הצלחה, על ניסיון. ומחיר אמיתי, לא בכאילו. מעבר לחיסולים ממוקדים, חיסולים מפוזרים. אנחנו במלחמה מיום הקמתנו, זה שעם ישראל המופלא שורד זה נס נצחי. בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו ועלינו להשיב בהתאם לעוצמתנו. בכל מקרה, חיי אזרחי האויב אינם חשובים כמו חיי חיילנו (היום חיי המחבלים קודמים לחיי החיילים והאזרחים בלא מעט מקרים).

    מה צריך לעשות? אינני איש צבא או מדינאי, רק אוהד יציע. לדעתי חייבים להפגין גאווה לאומית ולתקוף כל מי שמאיים עלינו. הקם להורגך השכם להורגו. מעבר לכך, להרגיל את עצמנו ואת אוייבנו למשוואה חדשה. תקפת, נכבשת. לעד. צריך לנצח! במלחמה המנצח לוקח את הקופה. לא המפסיד. אם יצא טיל/עפיפון/פצמ״ר – לכבוש את הרצועה. לנקות את האזור ממחבלים. לתת להם להגר (הם רוצים). להכיל ריבונות. לא אזרחות ולא נעליים. רוצים אזרחות, תעברו בחינות מדוקדקות ותביעו נאמנות כלפי החזון הציוני. לא רוצים, תשארו כפי שאתם עד כה. תושבים ללא אזרחות. לא דמוקרטיה? אז לא. בגדול, ישראל היא מדינה יהודית. השיטה הטובה ביותר לקיים חברה מתקדמת ושופעת היא הדמוקרטיה. אבל זו רק צורת ממשל. לא החזון יהודי. בכלל, לא כל הדמוקרטיות זהות בעולם. לנו תהיה דמוקרטיה יהודית. מכיוון שאנו עם ייחודי, תהיה לנו שיטה ייחודית. ניתן לך שיוויון מוחלט, רק אם תבטיח לא להרוג יהודים.

    בחלום שלי (שהיחיד במרחב הפוליטי שמציע חזון בנושא הוא פייגלין. בבחירות הבאות ״זהות״) בעוד 30 שנה אנחנו מזמינים חופשות לעזה בקיץ. אין ברירה, עזה חלק מארץ ישראל ובעלת היסטוריה יהודית עשירה. היא יכולה להישאר בידי הערבים, עם שלטון יהודי ריבוני. משטרת ישראל. כולם ירוויחו.