בוגי יעלון ממשיך להפיץ שקרים על פרשת אזריה

הוריו של אלאור הטיחו בשר הביטחון לשעבר טענות קשות, אך הוא המשיך לשווק את השקרים שהפיץ מהרגע הראשון של האירוע בחברון

חי בתוך בועה של שקרים. יעלון ומשפחת אזריה | פלאש90

ביום חמישי שעבר הגיעו הוריו של הלוחם אלאור אזריה לאירוע בבית כנסת בו דיבר שר הביטחון לשעבר, משה יעלון. במהלך האירוע האשימו הוריו של אזריה את יעלון בהאשמות קשות. כך אמרה אימו של אזריה בראשית הדברים:

איך אתה באת ושיקרת ואמרת שלאחר חקירת מצ"ח הבן שלי סרח, איך? אתה יצאת לתקשורת בשעה 16:00 בערב. הבן שלי לראשונה נחקר בשעה 18:30 בערב, במצ"ח. תחקיר לא היה עדיין … יש פרוטוקולים על זה שהבן שלי לא היה בתחקיר מבצעי. אני רוצה לשאול אותך, איך אתה משקר ככה, ומכרת לוחם מצטיין, וגזרת את דינו, איך? שנתיים וחצי אני כבר מחכה לתשובה ממך

יעלון לא היסס, והשיב להם בעיקרי הגרסה שלו (במהלך חלק מהדברים התפרצו הורי אלאור הנסערים, כאן מצוטטים רק דברי יעלון):

לצערי האירוע הזה יש בו הרבה שקרים … זה אחד הדברים שלצערי נעשה בו שימוש פוליטי ציני … האירוע שקורה בחברון, שמונה ורבע בבוקר ביום חמישי, קורה מה שקורה. שני מחבלים מנוולים באים לדקור קצין וחייל. תוך פחות מדקה הקרב נגמר. מחבל אחד מת לגמרי, השני שוכב גוסס, מפרפר. מגיע קצין ששומע את הירי, קצין נוסף, בודק את שני המחבלים מכף רגל ועד ראש … האירוע נגמר תוך פחות מדקה, קצין בודק את שני המחבלים מכף רגל ועד ראש, ומודיע: שניהם מנוטרלים, נגמר האירוע.

שש דקות אחרי מגיע המ"פ עם אלאור אזריה שהוא החובש, אומר המ"פ לאלאור אזריה תעזור לחובשים לטפל בחייל שלנו שנפגע קל, המ"פ מדווח שנגמר האירוע וזז הצידה.

בכל אופן, מה שאומר ש-11 דקות אחרי האירוע … אנסה שוב, אולי תשמעו פעם ראשונה מה היה באמת, ולא מה שמספרים לכם, כי זה גם אחרי שני פסקי דין  מאוד ברורים בעניין, אני לא התערבתי באירוע הזה ולא בתחקיר המבצעי שהיה.

עד כאן דבריו של יעלון. אם כן, יש לנו מלחמת גרסאות, שרק העובדות יכולות להכריע. מי צודק? מי אומר אמת? אדם שמתיימר לעמדת הנהגה בישראל, שר בטחון ורמטכ"ל לשעבר, שמתהדר שוב ושוב ביושרה ואמינות, או הוריו של אלאור אזריה?

למרבה התדהמה, התשובה חד-משמעית: דבריו של יעלון שקריים. מתברר שגם היום, לאחר שהדברים התבררו בערכאות המשפטיות, ממשיך יעלון להפיץ גרסה שקרית על האירוע שבו הוא נטל את ההובלה בכל מה שקשור ל"שימוש פוליטי ציני".

הזירה הבטוחה והמחבל המנוטרל

ניתן לפרוטוקולים ולעדויות לדבר.

זאת טענת יעלון המרכזית בנוגע לתקרית אזריה:

האירוע נגמר תוך פחות מדקה, קצין בודק את שני המחבלים מכף רגל ועד ראש, ומודיע: שניהם מנוטרלים, נגמר האירוע

וזה מה שקרה באמת. הכירו את סגן מ', הקצין עליו נסמך יעלון בגרסתו.  סגן מ' העיד במשפט, ומעדותו מתברר שהוא אכן הגיע לזירה עם כוח כוננות כדקה לאחר האירוע. הוא היה זה שהרחיק מהמחבל את הסכין, הפך אותו וזיהה שהוא חי. אבל כל ההמשך של יעלון, בשקר יסודו. הנה ציטוט לדוגמה מתוך עדותו של הקצין במשפט:

יש שני מחבלים שרועים על הרצפה … מתקרב לשני, ואני מזהה ששתי הידיים שלו נסתרות. מגלגל בתנועת בעיטה את המחבל, ואני רואה שיש לו סכין בידיו, בועט את הסכין מידיו ומרחיק את כולם משם. מציב חייל אחד שישמור על המחבל …

בהמשך הדברים נשאל הקצין במפורש האם עדיין הייתה סכנה, ובמילים אחרות, האם נכון ששני המחבלים "מנוטרלים" ו"נגמר האירוע" כדברי בוגי יעלון. התשובה שלו חד-משמעית:

שוב פעם אני חוזר, מהווה סכנה – בוודאי שהוא עדיין מהווה סכנה. לא סתם הצבתי חייל. הבן אדם בחיים, אז הוא עדיין מהווה סכנה. המחבל השני היה ירוי בראש ולכן לא הצבתי עליו אף אחד

מתוך עדותו של סגן מ'

עיניכם הרואות: הקצין שאליו מתייחס יעלון מכחיש כליל את טענותיו. לא מנוטרלים, לא נגמר האירוע. את העדות הזאת נתן סגן מ' גם בחקירת מצ"ח הראשונית: "לא באותו רגע, הוא היווה סכנת חיים פוטנציאלית, אם היה לו מטען הוא היה יכול להפעיל אותו בשניה … ולכן הצבתי עליו לוחם במרחק אבטחה שהלוחם לא יפגע ועדיין יהיה יעיל".

הנה כי כן, שוב נדגיש: הקצין שאליו מתייחס יעלון מעיד בפירוש שלא נערכה בדיקה "מכף רגל ועד ראש", שהמחבל לא היה מנוטרל, ושהאירוע לא הסתיים. מדהים, לא? שר הביטחון לשעבר ממשיך להחזיק בטענה יסודית ומשמעותית שהופרכה ע"י הקצין עליו הוא, לכאורה, נסמך.

אבל לא רק הקצין מפריך את גירסת יעלון. כך עושה גם סמל א', סמל ותיק ומנוסה, שאליו מתייחס הקצין בעדותו. אלה הדברים שאמר סמל א' בבית-הדין:

תובע: כשהגעת לשטח, מה התפקיד שקיבלת?

סמל א': לאבטח את המחבל שנמצא בחלק התחתון של הירידה, בשחור, ולבודד את הזירה.

תובע: מי נתן לך את המשימה הזו?

סמל א': מ"א [סגן מ'].

תובע: מה הוא אומר לך לגבי המחבל?

סמל א': הוא אומר שהמחבל עוד חי ויש חשש למטען עליו, לא לתת לאנשים מלמטה להתקרב.

אם כן, סמל א', עד תביעה יש לציין, מאשש את עדות סגן מ' ואף יותר מכך. שימו לב, יעלון אמר: "שש דקות אחרי מגיע המ"פ עם אלאור אזריה שהוא החובש, אומר המ"פ לאלאור אזריה תעזור לחובשים לטפל בחייל שלנו שנפגע קל, המ"פ מדווח שנגמר האירוע וזז הצידה".

לכאורה אלאור הגיע לזירה בטוחה, ואין לו שום סיבה לחשוש מהמחבל. האמנם? סמל א' מספר משהו אחר לגמרי. הנה:

תובע: אתה זוכר שיחה כלשהי עם אלאור בשטח?

סמל א': מטושטש, אבל זוכר.

תובע: תתאר בבקשה את השיחה.

סמל א': אלאור הגיע עם תום המ"פ, לא זוכר מתי הגיעו בדיוק, ואלאור שאל, לא יודע אם שאל אותי או את אחד האנשים שהיו שם, אם המחבל עדיין חי. עניתי לו שהמחבל עדיין חי ושיש חשש למטען, שייזהר.

תובע: מה עוד אמרת לו?

א’: זהו.

תובע: לגבי חבלן?

א’: נכון, אמרתי לו שגם אמור להגיע חבלן.

הבנתם את זה? יעלון טועה לגבי הקצין, סגן מ', וטועה גם לגבי מה שאירע כשאזריה מגיע  דקות אחרי עם המ"פ.

אפשר להרחיב עם עוד דוגמאות. ישנן עוד עדויות רבות של חיילים ושל אזרחים, וישנו סרטון מד"א בו אזריה שומע ממש בסמוך לירי שיש להיזהר מהמחבל כי יש עליו מטען. הדברים מופיעים בשלל המאמרים שפרסמתי על המשפט.

אך למרות כל זאת, יעלון דבק בתעמולה ששיווק מהרגע הראשון ושגייסה את כל המערכת נגד הלוחם המצטיין מרמלה.

התחקיר המבצעי

נקודה נוספת שכדאי להתעכב עליה נוגעת לתחקיר המבצעי. אמו של אזריה מטיחה ביעלון שהוא הרשיע ורדף את הבן שלה ללא שום תחקיר שהיה בידיו. מי אומר אמת? ובכן, זהו לוח הזמנים הרלוונטי של האירוע, שיכריע בשאלה הזו.

ביום האירוע בשעה 14:00 בצהריים יצא דובר צה"ל נגד אזריה. בשעות הערב המוקדמות יצא נגדו יעלון בסרטון שפרסם. בכתבה ב-ynet  מאותו היום, שפורסמה בשעה 18:51, כבר מוטמע הסרטון של יעלון.

השאלה כעת היא כמובן: מתי בכלל נערך התחקיר המבצעי? ובכן, הנה דברי המ"פ נעמן בעדותו בבית-הדין, כפי שהם מובאים בכתבה אחרת שלי:

סנגור: לא ניכנס כרגע לתוכן התחקירים, אבל תאמר לנו, מתי היית בתחקיר לעומת התבטאויות דובר צה"ל ויעלון?

נעמן: התחקיר המבצעי היה עם מח"ט כפיר. הוא הגיע לחברון אחרי הצהריים, ולא הצגנו לו את התחקיר הכתוב אך היה תחקיר בשטח. התחקיר הכתוב נכתב באזור שעות הלילה, 00:00, כשבשעה שש בערך בבוקר הוא כבר מוכן.

סנגור: התחקיר החל אחר הצהריים, נכון?

נעמן: משהו כזה, כן.

סנגור: אלאור השתתף בתחקיר?

נעמן: לא, אלאור עלה עם רכב שלקח אותו, נראה לי באזור 12 או לפני, הוא נסע לחטמ"ר עציון ושם הוא פגש את מח"ט כפיר.

סנגור: זאת אומרת שבעצם עשו תחקיר מבצעי בלי שחתן השמחה השתתף בו?

נעמן: כן.

ובכן, מהשעה 14:00, בה יצא דובר צה"ל נגד אזריה, ועד לסרטון של יעלון, לא היה שום תחקיר מבצעי. התחקיר רק החל אחר הצהריים, ונכתב רק לקראת בוקר המחרת.

יתירה מכך, האם אפשר לכנות ברצינות "תחקיר מבצעי" תחקיר שבו לא השתתף אלאור עצמו, לא החייל שנפצע, לא הקצינים הרלוונטיים ולא אזרחים שנכחו בזירה? כלל לא ברור מי כן השתתף בתחקיר השערורייתי הזה. מה שכן ברור הוא שעדותו של המ"פ נדחתה כליל בערעור, מאחר שאמינותו רוסקה במשפט.

צריך עוד לזכור, שהתחקיר המבצעי בוצע רק לאחר שצמרת צה"ל ושר הביטחון יעלון התגייסו נגד אזריה במלוא הקיטור, מה שזיהם אפילו את ההליך הראשוני של מה שנקרא בטעות "תחקיר". למה אפשר לצפות מ"תחקיר" שמתקיים בנסיבות הללו, ואחרי שצמרת הצבא ושר הביטחון כבר הרשיעו את אלאור אזריה ברבים?

ניתן עוד דוגמא אחת שתבהיר עד כמה הדיווחים מהזירה היו משובשים ומנותקים מהמציאות. זאת ההודעה שהגיעה למצ"ח בשעה 14:00, המיוחסת למג"ד:

בהגעתם למקום שני המחבלים עדיין שכבו על הרצפה פצועים, אחד המחבלים התחיל לנסות לזוז כאשר הוא עדיין שוכב על הרצפה וסמל אזריה פתח באש ללא הוראה ממפקדיו, לא לפי הוראות הפתיחה באש, וירה כדור אחד לעבר המחבל שגרם למותו, כאשר תוך כדי הירי המחבל מטופל על ידי צוותי הרפואה ובכך סיכן סמל אזריה גם את צוותי הרפואה. מיד לאחר שירה כדור אחד, המ"פ תום נעמן עצר אותו ומיד לקח ממנו את הנשק, בנוסף נעשה ניסיון לטפל בפצועים וסמל אזריה נלקח לתחקיר".

כל מה שמסומן בקו תחתון בהודעה הזו פשוט שקרי. לא כך קרה. ההודעה המופרכת הזו מוכיחה היטב את מסכת הכשלים הפיקודיים בזירה ואת חוסר הידע לגבי מה שהתרחש באותו פרק זמן שבו יעלון כבר חרץ משפט.

יעלון צריך לתחקר את עצמו

כך הגיב יעלון לכתבה לכתבה בערוץ 2 על האירוע בבית-הכנסת:

יעלון הביע שמחה על ההזדמנות להשיב לטענות חסרות היסוד שחזרו על עצמן … טענות המבוססות על "עובדות אלטרנטיביות" שלא לומר שקרים, אך כל ניסיונותיו להשיב ולהציג בפני בני המשפחה את העובדות האמתיות הופרעו בחוצפה ובחוסר נימוס.

כפי שהוכחנו כאן בנקל, עם קמצוץ של העדויות של השחקנים המרכזיים בזירה, העובדות האלטרנטיביות היחידות כאן הן העובדות שיעלון משווק מהיום הראשון של האירוע ועד ליום זה.

בוגי יעלון יכול לומר, לכל היותר, שהיום הוא מבין שהטעו אותו בדיווחים לא מדויקים מהזירה. כמובן גם היה רצוי שיתנצל על הפיכת אירוע לא בדוק להרשעה מתוקשרת שזיהמה הליך משפטי קשה. מותר לו גם להמשיך לטעון שלמרות התיקונים וההתנצלות, ולמרות שהוא מכיר בכך כעת שהזירה הייתה מבצעית, שהמחבל לא היה מנוטרל, שהמ"פ כשל בניהול האירוע, ושהייתה אווירה של סכנה, הוא עדיין חושב שאלאור לא היה צריך לירות.

במקום זאת הוא ממשיך לדבוק בגרסה שהתבררה כשקרית, וזה מעיד במקרה הטוב על חוסר רצינות ועיקשות, ובמקרה הרע על חוסר אמינות.

יהירות כפולה ומשפילה

נסיים באמירתו החוזרת ונשנית של יעלון להורים של אזריה, ש"נעשה פה שימוש פוליטי ציני על גבכם". הטענה הזאת מקוממת. יעלון יכול לטעון טענה מהסוג הזה כלפי גורמים אחרים, קרי שהם עצמם עושים שימוש פוליטי באירוע של אזריה. אבל כשההורים עצמם טוענים נגדו, מדובר בהתבטאות מזלזלת ויהירה, כאילו אין לבני הזוג אזריה יכולת להבין ולנתח את האירוע ולהיות בעלי עמדה עצמאית.

קשה להשתחרר מההרגשה שאותה עמדה יהירה ומזלזלת עמדה ביסוד הפרשה, כולל התגייסות צמרת צה"ל נגד אלאור אזריה, שגם עליה עמדנו במאמרים קודמים.

על כל פנים, כשיעלון, שגייס את כל עוצמת המערכת הצבאית נגד אזריה, נסמך על פסקי-דין של המערכת הצבאית שאותה גייס ועל הליך שאותו הוא עצמו זיהם בהצהרותיו הנחרצות והנמהרות בתחילת הפרשה, קשה שלא לראות את עצמת הבועה בה הוא חי. בועה כה אטומה עד שאפילו את העובדות הבסיסיות בגרסה השקרית שהוא משווק מאז האירוע הוא לא טורח לעדכן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 תגובות למאמר

    1. שלוש פעמים סרח בוגי יעלון:

      1. בהזנחה מכוונת של יכולת התמרון הקרקעי של צה"ל והחלפתה בהזיה של לחימה מרחוק.
      2. באובדן העשתונות בעקבות אירוע חברון וחיסול המחבל ע"י אלאור אזריה.
      3. בניהול הכושל של מבצע "צוק איתן".

      אסור לתת לו הזדמנות נוספת!

  1. בוגי יעלון – כשצדקנות הופכת לנבזות.
    בכל הנוגע לפרשת אזריה, יעלון הוא אדם בזוי.
    שיתבייש אלף פעמים.

  2. הנה "האמת" של יעלון "המהימן", "ההגון", על נתניהו כשנחשד בפרשת הצוללות:
    https://www.ynet.co.il/articles/0,73…963156,00.html ynet 16.05.17
    בדברים שהובאו הערב .. בערוץ 2—יעלון על פרשת הצוללות: אין לי ספק שנתניהו מעורב… אמר כי ייתכן שראש הממשלה פעל בשביל בצע כסף בפרשת כלי השיט … "אם לא יהיה כתב אישום אז אני אצא למערכה ציבורית. אספר את הכול".

  3. בוגי ידע את מה שכל חייל קרבי ידע מהרגע הראשון: חופל מחפק מפ חרג מתפקידו. כל הסגל שלו הבין את זה, ורק קומץ תמהונים מנסה להדביק את האדמה על החייל המהולל גיבור ישראל בוגי יעלון

  4. אני מקווה שמשפחת אזריה תתפוס שכל ותתבע אותו תביעת דיבה תוך שהם מבהירים שהסטתו השפיעה קשות על פסק הדין כנגד אלאור ולכן הם לא יכולים להסתפק בהתנצלות גרידא ודורשים גם פיצוי מכובד.

  5. כל הדייקנות של מה קרה בכל שניה – היא לא רלוונטית
    תכלס קרו שני דברים
    אלאור עזריה נלחץ ולא פעל כראוי (קורה ולא עניין פלילי)
    הנהגת המדינה (ביבי, יעלון והרמטכ"ל) נלחצו מהסירטון וזרקו את עזריה לכלבים
    ובבנין הארץ ננוחם

    1. ביבי ביבי ביבי ביבי – יש כאן מגיב שכל תפקידו הוא לדחוף את ביבי לכל דבר ועניין ולטנף עליו, בחסות נימוקים שאינם מחזיקים מים.

  6. הטענות של משפחת אזריה כלפי שר הבטחון לשעבר אינן מדוייקות בלשון המעטה גם עפ"י העדויות שמוזכרות כאן אלאור נלקח לשיחה אצל המח"ט ונשאר שם ןהמח"ט הגיע אחרי הצהריים לשמוע על הבירור שנערך . בירור הוא קדם תחקיר . התחקיר החל אח"צ . ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא על המקרה עוד בשעות הצהריים ואמר : החייל פגע בערכי צה"ל , אנו לא מוציאים איש להורג " וזכה לביקורות קשות מליברמן ואחר' לאחר מכן יצא דובר צה"ל בהצהרה ובהמשך שר הבטחון והרמטכ"ל . הראשון לזהות כהרגלו היה נתניהומשהיה גם הראשון םזהות שאמר משהומשנוגד את דעת תומכיו .

    1. למה למשפחת אזריה אין טענות לנתניהו רק ליעלון? כי הם לא מבינים? כי הם לא יודעים מה קרה? כרגיל מכונת ההכפשות עובדת שעות נוספות

  7. הבעיה אינה בגרסאות אלא בתפעול אירוע מבצעי והעברת אחריות מפקדים לוחמים בקרב למצ"ח.

    מצ"ח צריך לחקור חשש לדו"צ וכיוצ"ב ועוד ולא בשיקולים מבצעיים.

    בוגי ואיזנקוט טעו בכך שלא העבירו התחקור למח"ט מגזרה אחרת, כך לדברי אלוף במיל' עוזי דיין. אלוף יוצא דופן בחכמתו…להבדיל מהקיבוצניקים במ"לים.

    חנן וייס, סא"ל מיל'
    שופט במשטרה צבאית
    הנדסה קרבית 605

  8. בוגי העגלון יודע שעם ישראל לא ישכח ולא יסלח, על משפט דרייפוס שעשה לחייל אלאור אזריה…עד יומו האחרון וגם אחריו!

  9. כל פעם מדהימה אותי מחדש ההתייחסות הצדקנית למקרה של אזריה מבלי שתהיה התיחסות כנה למסקנה המאוד ברורה שכל "מופע" המשפט מסמן בזעיר ענפין את כל הרעות החולות שאנחנו משיטים על עצמנו בהתעקשות מטופשת לשבת בתל רומידה – אזריה שלא באשמתנו הוא פיון וקורבן במשחק הזה. ובמקום שנעשה חשבון נפש אמיתי ונתאמת עם הנושאים כבדי המשקל, כנראה נמשיךלקרוא מאמרים חסרי משמעות כאלה

  10. מה שברור שהחייל הורשע בכל הערכאות המשפטיות וההורים שלו ממשיכיםלךגרום לו נזק.

    1. גם עמוס ברנס הורשע בכל הערכאות המשפטיות ובסופו שלך דבר השופט העליון חיים כהן הגיע לבקר אותו והתנצל.
      גם "כנופיית מע"צ" הורשעה בכל הערכאות המשפטיות ובסופו של דבר הם שוחררו והמדינה שילמה להם הרבה כסף על ברשעת שווא.
      רק עגל כמוך שמאמין עדיין במערכת המשפטית המסואבת מסוגל לכתוב תגובה מטומטמת כזו.

  11. מבול מלים שנועד להסתיר דבר אחד – אלאור עזריה בריון חמום מח שנטל את החוק לידיו. לא חש סיכון ולא בטיח. כשמישהו חש סיכון, הוא לא ניגש בנחת, מוסר את הקסדה לחייל שלידו כדי שחלילה לא תתלכלך, מכוון בנחת ויורה כדור אחד. מי שמרגיש סיכון זורק כל מה שמפריע לו ויורה מיד, אפילו מספר כדורים, כדי לוודא שהסיכון חוסל..

    1. וכמו תמיד, כשהעובדות לא מתאימות למסקנה שאליה מראש מגיע מנוון המחשבה התורן שלנו, אזי הוא פוצח בקללות ("חמום מוח") תוך כדי קריאת מחשבות ("לא חש סיכון… כשמישהו חש…") ופליטת שטויות על מקרה שהוא לא מבין בו דבר וחצי דבר. עדיף לשתוק.

  12. בוגי עשה חסד עם עצמך ואל תמשיך
    זה שלא שטעית ולא התנצלת זה עוד יכול להסלח לך בעתיד אבל גם להמשיך בקו השיקרי שלך זה כברסיפור אחר
    עדיף שתעלם לציבור מהעיניים לכמה שנים
    וגם אחרי שתחזור תתרחק כמה שיותר מהפוליטיקה כי לשם כבר לא תוכל לחזור

  13. מזעזע ..איזו רמה ירודה של רמטכלים מסתובבת תחת רגלינו..רמת הגועל מהם עצומה ..ולנו הציבור אין מה לעשות בנידון
    יותר מכך
    עצם השחיתות של כזה מפקד על יכולה לעבוד עבורו כל עוד המערכת מחפה עליו..וזה עוד יותר מפחיד.
    כי אם צהל מזוהם בזיהום שחיתותי שכזה ..אין לנו יותר על מה להסתמך..