הגיבורה החדשה של השמאל הקיצוני: עהד תמימי

שחרורה של המחבלת שתקפה קצין צה"ל והסיתה לפיגועי התאבדות סחט שלל תגובות נרגשות מחברי כנסת ערבים ופעילים בארגוני שמאל

ליווי צמוד של התקשורת ושפע ברכות מישראלים. תמימי בחגיגות השחרור | פלאש90

שחרורה של עהד תמימי מהכלא בראשית השבוע הצליח לסחוט גל של תגובות מרגשות בקרב חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בכירים בארגוני השמאל הקיצוני בישראל, ואנשי ציבור אחרים המזוהים עם מפלגות השמאל, שכמו התחרו בינם לבין עצמם בסדרת ברכות לבביות למחבלת המשוחררת.

בין ראשוני המברכים היה יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, שמיהר לעלות לרגל לכפר נבי סאלח כאילו הגיע להיפגש עם קדושה מעונה. לאחר שנפגשה עם יו"ר הרש"פ עבאס, הניחה זר פרחים על קבר עראפת וזכתה לשיחת טלפון מעודדת מנשיא טורקיה ארדואן, התפנתה המחבלת להיפגש גם עודה, ששיבח את מעשיה וקרא לה להמשיך במאבקה. "הכלא לא שבר את רוחה. רק בת 17 וכבר הפכה לסמל. אף ילד לא צריך לגדול תחת כיבוש. עהד מבינה את זה ונחושה מתמיד היא תמשיך להיאבק למען שחרור עמה", כתב חבר הכנסת וצייץ את תמונתם המשותפת.

גם חברת הכנסת אעידה תומא-סלימאן הצטרפה לחגיגות השחרור בכפר ודיווחה מהשטח: "עהד חופשיה ומחייכת ובטוח מנצחת". חבר נוסף במפלגה, דב חנין, התייחס גם הוא לשחרור המחבלת וכתב: "לכליאתה (של תמימי) שתי מטרות ברורות: שבירת רוחה והשתקת המאבק בכיבוש…הממשלה צריכה להבין שכליאת אנשים לא תעלים את הכיבוש. היא רק תחזק את המאבק בו".

חברם לסיעה ח"כ יוסף ג'בארין הצדיק את פעילות הטרור בה לקחה חלק תמימי וכתב: "שמונה חודשים נלקחו מחייה של עהד תמימי על מעשה ליגיטימי של הבעת עמדה אמיצה נגד הכיבוש. המאסר שלה נועד להשפיל אותה ולשבור את רוחה, אך היא יוצאת היום כגיבורה וכמנצחת".

זהבה גלאון, לשעבר יו"ר מפלגת מרצ, צייצה טור דעה מעיתון 'הארץ' מאת עורכת דינה של תמימי, גבי לסקי, וכתבה: "לסקי צודקת. תמימי נעצרה בגלל שפגעה בכבוד הלאומי. לסקי עצמה היא מספר 7 ברשימת מרצ לכנסת וחברת מועצת העיר תל-אביב, וממקימי ארגון 'שלום עכשיו' ועמדה בעבר בראשו. בטור ב'הארץ' היא טענה כי "ברור לי שאין שום קשר בין הסטירה שנתנה לחייל לעונש שנגזר עליה. שמונה חודשי המאסר, כמו המעצר הלילי המתוקשר והחקירות האגרסיביות שעברה הקטינה, הם בסך הכל עוד ניסיון כושל לשבור את רוחה של נערה, שמתנגדת למשטר הכיבוש, ולמנוע מפלסטינים אחרים לפעול כפי שכל אדם שחי תחת כיבוש היה פועל".

בכיר אחר לשעבר בארגון השמאל הקיצוני, יריב אופנהיימר, צייץ: "לא סתם עהאד תמימי ישבה שמונה חודשים בכלא. המטרה: לדכא כל התנגדות, גם כזאת שאינה מסכנת חיים. כי ישראל רוצה את הפלסטינים שלה שקטים ומקבלים בהכנעה את היותם תחת כיבוש". אלון לי-גרין, פעיל בולט במפלגת חד"ש ובמספר ארגוני שמאל קיצוני, המשיך את הצדקת הטרור וכתב: "תמימי יוצאת מהכלא כדוד שניצח את גוליית. 8 חודשים היא ישבה שם על מעשה שמבחינתה הוא לא פשע, אלא התנגדות טבעית ומובנת לחייל זר וחמוש שנכנס לשטח ביתה".

הסערה הגדולה ביותר התעוררה סביב ציוץ של מנכ"לית 'שלום עכשיו' הנוכחית, שקד מורג, ששיתפה גם היא את הטור מאת לסקי והוסיפה: "מברוק לעהד תמימי על השחרור". מאוחר יותר, בראיון בתכנית הרדיו של אראל סג"ל חיזקה מורג את דבריה ואמרה שהיא עומדת מאחורי הברכות למחבלת המשוחררת.

חבר אחר במפלגת מרצ ומתמודד בפריימריז של המפלגה, איש העסקים גורי מינצר, אף נסע להשתתף באירוע השחרור של תמימי ותיעד את החוויה בסרטון שהעלה לפייסבוק. בפוסט המצורף כתב מינצר: "היה לי הכבוד והזכות להשתתף במסיבת שיחרורה של עאהד, ז׳אן ד׳ארק הפלסטינית…מאבקה של הנערה הזו רק בראשית דרכו, אבל הכיבוש, הדיכוי ומשטר האפרטהייד לא יגברו לנצח. ריח מפלת הכובשים כבר נישא באוויר, הם כבר אוסרים בגין מחשבות ואידאולוגיה מסוכנת, הניצחון גם ירחק בא יבוא. יהיה אשר יהיה נעמוד לצידך…שאי את נס המרד – עהאד האמיצה".

https://www.facebook.com/gurimintzer/videos/258296928232065/

 

מינצר אינו הראשון מבין אנשי השמאל הישראלי שמשווה את המחבלת תמימי לנשים גיבורות מן ההיסטוריה, וקדם לו יונתן גפן שבשיר שחיבר בראשית השנה כתב כי תמימי נמצאת "באותה שורה עם ז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק".

עדכונים שוטפים

גם מרבית כלי התקשורת בישראל השתתפו בחגיגה, עם עידכונים שוטפים לכל אורך יום השחרור וציטוטים רבים שהביאו מפי המחבלת עצמה, כמו למשל: "המסר שלי הוא להמשיך במאבק לשחרור ולהביא את ישראל לדין כפושעת מלחמה. עיתונאי ישראל גם מצאו לנכון לציין את דעתה של תמימי בנוגע לחוק הלאום, אותו היא הגדירה כ"חוק אפרטהייד גזעני". נציגים מחברת החדשות של ערוץ 2 אף נכחו ושידרו את מסיבת העיתונאים שנערכה בנבי סאלח, לצד עשרות כלי תקשורת ערביים מהעולם.

סיקור מסביב לשעון | צילום מסך מתוך חדשות 2

בעיתון 'הארץ', שהפך בשנה האחרונה לבימת הבית של תמימי ומשפחתה, התפרסמה פרשנות מדינית מאת עמירה הס שטענה כי "הגבורה והאומץ" של תמימי צריכה לשמש דוגמה לעוד עשרות ומאות אלפי פלסטינים.

מדובר כאמור באותו עיתון בו דימיטרי שומסקי הכתיר את תמימי ל"גיבורת ישראל" במהלך משפטה, עורך חדשות החוץ אלון רונאל כינה אותה "אישה אמיצה", ואפילו המו"ל עמוס שוקן כתב כי מדובר ב"גיבורה שאינה מוכנה להיכנע".

ב'הארץ' גם פרסמו בהבלטה ראיון שקיים עיתון הגרדיאן הבריטי עם המחבלת לאחר שחרורה, ובו אמרה בין השאר כי "הפכתי לסמל פלסטיני שמעביר את המסר של העם שלי לעולם כולו".

הסתה לטרור

כזכור, תמימי נעצרה בחודש דצמבר של השנה שעברה ביחד עם אמה ובת דודתה, לאחר שתועדה כאשר היא סוטרת ובועטת בקצין צה"ל במהלך פעילות מבצעית בכפר נבי סאלח, בפרובוקציה שתוכננה היטב. בחודש מרץ האחרון הודתה תמימי בהסדר טיעון בבית המשפט הצבאי בארבעה סעיפי אישום של תקיפת קצין וחייל צה"ל, הסתה והפרעה לכוחות צה"ל, ונידונה לשמונה חודשי מאסר בפועל.

בין הראיות ששימשו נגדה במשפט הוצג סרטון בו מביעה תמימי תמיכה גלויה בטרור ובפיגועי התאבדות. "הכוח שלנו באבן שלנו… הם [ישראלים] צריכים לשאת באחריות לכל תגובה שתבוא מאיתנו – אם זה פיגוע דקירה או פיגועי התאבדות או זריקת אבנים, כולם צריכים לעשות משהו ולהתאחד כדי שהמסר שלנו יגיע – שרוצים לשחרר את פלסטין", סיפרה בסרטון.

 

כפי שדיווחנו בעבר ב'מידה', תמימי הפכה בעקבות התקרית האחרונה לילדת הפלא של התעמולה הערבית, אך על אף גילה הצעיר הספיקה כבר לצבור רקורד מכובד בתחום הפרובוקציות המבוימות. היא פעילה מאוד ברשתות החברתיות וכבר לפני שש שנים תועדה בסרטון כשהיא מקללת את חיילי צה”ל ומנופפת לעבריהם באגרופים. בעקבות כך הוזמנה אחר כבוד לטורקיה, שם העניק לה הנשיא ארדואן אות הוקרה. לפני שנתיים וחצי עלתה שוב לכותרות לאחר שצולמה תוקפת באופן פיזי חייל ביחד עם כמה מקרובות משפחתה.

גם למשפחתה של תמימי היסטוריה ענפה של פעילות טרור. בשנת 1993 נסע תושב בית אל בשם חיים מזרחי לקנות ביצים בכפר סמוך לרמאללה, כפי שנהג לעשות במשך שנים. כאשר הגיע לחנות ארבו לו שני מחבלים שדקרו אותו ואז שרפו אותו למוות בתוך רכבו. שני המחבלים היו סעיד וניזאר תמימי, בני דודים של אביה של עהד באסם.

הרוצח ניזאר תמימי התחתן עם אחלאם תמימי מהכפר נבי סאלח, שבשנת 2001 הסיעה את המחבל המתאבד שהתפוצץ במסעדת סבארו בירושלים ורצח 15 ישראלים, מתוכם שבעה ילדים. 140 בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע. תמימי השתחררה במסגרת עסקת שליט וכיום חיה בירדן ומגישה תוכנית טלוויזיה בה היא משבחת מחבלים וקראת לבצע פיגועים.

קרובת משפחה מפורסמת נוספת היא מנאל תמימי, גיסתו של באסם, שחשבון הטוויטר שלה הוא אחד הפופולריים בעולם הערבי ובו היא משתפת שלל סרטונים אנטישמיים ומפיצה תעמולת טרור. גם האב באסם, שהורשע בעבר בארגון פעולות אלימות נגד חיילים, פעיל מאוד ביחד עם אשתו בהפצת תעמולה נגד ישראל והוא מוזמן מדי פעם להרצות בנושא באירופה ובארצות הברית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. אני לא מחובבי עהד תמימי. למעשה, דבר לא ישמח אותי יותר מאשר לשמוע שהמתוקה הקטנה החליקה במדרגות ושברה את המפרקת הארורה שלה. עם זאת, הכנסת הפוסטמה הזו לכלא על סטירה לחייל היא מעשה טמטום בלתי נסלח. ממש שיחקנו לידי התעמולה של השמאל והפלסטינים. המאסר הזה גרם לנו יותר נזק ממה שהיא יכלה לגרום באלף גלגולים של פרובוקציות פתטיות.

    1. שכחת את החייל שהבליג
      אם המדינה לא תגיב – בפעם הבאה החייל יגיב. זכות ההגנה העצמית היא אוניברסלית – וחלה גם על חיילים.
      הבעייה היא בכלי התקשורת שמעיזים לצלם חייל ללא רשותו. בקרוב עומד לעבור חוק בנושא.

    2. טימטום של המדינה. לקחו פישרית ועשו ממנה קדושה. ישבה בכלא השמינה כמו שרה נתניהו, ובקרוב נראה אותה חברת פרלמנט בגדה המערבית. רק לפני שנתיים היתה ילדה בלונדינית חמודה והיום פרה.

  2. השמאל לא יכול לקלוט שהמאבק שלה ושל הפלסטינים כנגד מה שהם מכנים "כיבוש" שהם שולחים כל הזמן לאויר ויש הרבה שמאמינים שהוא קיים אפילו שברור שעם פלסטינאי לא היה קיים מעולם . משום מה יש יהודים שמאמינים להם והם ממש רוצים לשחרר אותם ע"י כך שיתנו להם לרצוח אותם .

  3. חייב להיות עונש.ולא ניתן לעמוד בשקט.כי זה מוריד את המורל.ונותן רוח גבית לטרור.עונש לא מחייב תוצאה.אלא סוג של מסר.כמו שמאסר עולם לרוצח לא מחזיר את הקורבן לחיים.אבל עדיין חייבים להגיב.ולא להיות כצאן לטבח.לגבי השמאל הם תמיד מחפשים עילות.אז אין ברירה אלא להתעלם מהם.שינבחו.

  4. עהד תמימי יכולה לעבוד במתחם הבורסה
    תיתן את שרותיה לשמאלנים
    ותעביר את הכסף לחמאס

  5. באיזה עולם הזוי חי הכותב שבו התנגדות לשלטון צבאי על מיליוני בני אדם נחשבת שמאל קיצוני ? וחרדים ומתנחלים גם מחטיפים סטירות וזורקים כל מיני דברים על חיילים ושוטרים, לא שאני מצדיק את זה אבל האכיפה הבררנית פה צועקת לשמים. החוק צריך להיות שווה לכולם.

    1. החרדים לא קוראים להרג יהודים. החרדים לא מבצעים מיצגים מתוזמנים של השפלת חיילי צהל.תראה לי משפחה חרדית שיש בה כל כך הרבה רוצחי יהודים.בקיצור שוואה לא ענינית משופרו של שמאלן בעל תגובות
      פבלוביות.ברל כצנלסון כתב ב 1936: אין עם בעולם ששונא את אחיו ומעריץ כל מה שאויביו עושים.כמו העם היהודי…לא השתנה כלום מאז

    2. אין שילטון צבאי ביהודה ושומרון מהצד הישראלי אין חייל אחד בתוך שטחי C A ו B אם אי פעם בקרת במקומות אלא תדע שהפעילות מתבצעת רק בלילה כדי לא להפריע לעורך חייהם של הפלסטינים
      הפלסטינים חיים תחת השלטון של אש"ף נכון השלטון דקטטורי אבל הינו מנותק מהשלטון הישראלי

      ההתנגדות לנוכחות צבאית ביהודה ושומרון נחשבת קיצונית מפני שהוכח לאורך ההיסטוריה שנוכחות צבאית בשטחים האלו הכרחית לשלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל

      הינה כמה דוגמאות
      הסכמי אוסלו (או הגורם לאינטיאפדה השנייה) בעקבותו כמעט כל הכוח הצבאי של הצבא יצא מיהודה ושומרון כאשר הכוח היחיד שנשאר היה רק בגבול עם ירדן ועוד יותר מזה התנחלויות בגדה פונו בעקבות ההסכם
      בתגובה הפלסטינים בהנהגת ערפאת התחמשו והתכוננו לאינטיפאדה הוכחה לכך תהיה ההתבתאות ותיאורו של ההסכם ע"י עראפת שתיאר את ההסכם כ"תוכנית השלבים של אש"ף לחיסול היישות הציונית זיכרו את הסכם חודייבה"

      דוגמא שנייה:
      אינטיפאדת הסכינים

      דוגמא שלישית:
      ה"תרומות" החוזרות ונישנות של אבו מאזן למחבלים ולמשפחותיהן ובכך הופך את הטרור לעסק מצליח והכך מדרדר את המצב

      ואלה רק 3 דוגמאות
      כאשר אתה מתנגד לאחזקה צבאית אתה מתנגד לשלום אזרחי מדינת ישראל שזה מטרתו של הצבא לשמור עליו
      ולא רק זה כאשר אתה מגדיר משהו כשלטון צבאי כאשר אין שום ביסוס מבחינה מציאותית בדבר זה נחשב כשקר שבדרך כלל משתמשים בו השמאל הקיצוני בשקרים

      אני מציע שתלך ותבקר את השטחים האלו לא תראה חייל אחד בתור שטח C או B או A

      למאן האמת רב הפלסטינים בכלל לא ראו חייל בחיים שלהם חיכוך בין פלסטינים לחיילים נגרם רק מארבע מצבים כולם כאשר הפלסטינים יוזמים אותו

      כאשר מנסים להיכנס למדינת ישראל באיזושהי דרך
      כאשר הפלסטינים יוצאים מרצונם מיחוץ לשיטחם כדי וגורמים להפרת סדר מול חיילים וזורקים אליהם אבנים
      כאשר הם מתקרבים לגבול עם ירדן
      וכאשר פלסטיני מתכנן פיגוע ואז זוכה לביקור של כוחות הביטחון

      שים לב שבכל המקרים האלה הפלסטינים הם היוזמים מכאן זה צריך לומר לך שאין שילטון ישראלי בגדה כל פלסטיני חיי לפי החוקים של אש"ף

      זה למה אתה ואנשים כמוך נחשבים כקיצוניים אתם לא מסתכלים או חוקרים בעצמכם את המציאות אלא הולכים כמו עדר אחרי ססמאות חסרות תוכן

      אני באמת ממליץ לך ללכת לשטחים ותראה בעצמך שהפלסטינים חיים חיים רגילים לגמרי

  6. שתי סטירות בחזרה
    היו סוגרות את הסיפור.
    אבל – הקצין לא היה זוכה לגיבוי
    משפטנים שסוגדים לייל , הארווארד והקרן לישראל החדשה
    כבר היו מוצאים סיבה להעמידו לדין
    ופובלציסטים שיודעים לחשוב היו טוענים שהבלגה זה כוח.
    ובכן – לא נתנו סטירה בחזרה , פעלו על פי המשפט הפלילי הטהור,
    העמידו אותה לדין – והפכו את הצ'פפלוכה לגיבורה לאומית.
    בקיצור – הגיע הזמן לחתוך את הקשר הגורדי המטופש הזה.

  7. אני מוצא שעאד תמימי כנערה מוסלמית שינקה ארס שינאת יהודים מיום לידתה מאמה משפחתה ודתה היא האמינה שחייל יהודי לא יעז לפגוע בה על התגרותה בו ואני גם משער שהודרכה במעשה הפרובוקציה לדרגה קיצונית ומה עוד שצוות צילום עמד בזוית מתאימה להנציח את גבורתה.
    כאן אני מוצא שהחייל הקצין לא מלא את תפקידו וחובתו לשמור ולהגן על כבוד דרגתו ולא מלוי תפקידו וחובתו לשמור ולהגן על כבודו האישי, בעוד שהיה יכול לסיים את כל הארוע המביש בפעולה קצרה אחת והיא באבחת הנפת קת הרובה שהיה בידו על פרצופה של הנערה המתגרה והמעליבה את הקצין ואת מעמדו ואת תפקידו, וקרוב לוודאי שאם היה עושה זאת באותה נחישות שאני הייתי מבצע, אני לא בטוח שהנערה הזו הייתה מתעוררת בבית החולים.
    זה היה משמש לקח לאחרים והתנהלות כזו היתה מרגיעה את חמומי המוח.
    ערבים מבינים את השפה הזו.

  8. השמאל הוא האוייב.
    והוא משתמש בתמימי לא מתוך אהבתו לתמימי, אלא מתוך שנאתו היוקדת לעם ישראל.

    אצל השמאל זה כך: אוייבי אוייביו = אוהביו.

  9. גור מינצר ממש כמו ליצן, הוא גיי? הוא יודע מה עושים לגייז אנשים בחברה של עהד שהיא עבורו גיבורה? שיתחיל קודם מללמוד איך להגיד את השם שלה נכון. אידיוט!

    1. אין לי מושג אם הוא גיי או לא, אבל דבר אחד אני יודע: בחברה הערבית רק קוקסינלים מתלבשים כמוהו. ובחברה הערבית, קוקסינל הוא לא איזה ביטוי של העצמה מגדרית אלא הוא פשוט קוקסינל. זה ממש מצחיק לראות אותו מופיע ככה בפני ערבים ומעיד יותר מכל דבר אחר על הבורות המוחלטת שלו בתרבותם.

  10. עהד תמימי עלתה במשקל כל כך הרבה, יצאה מדושנת עונג מבית כלא שהוא למעשה בית מלון של יותר מחמישה כוכבים. בושה לישראל שכך היא "מענישה" מחבלים. כן, עהד תמימי היא מחבלת, כל מי שראה כיצד היא צורחת, בועטת ומרביצה לחיילים כחלק מתעשיית פאליווד יודע את זה.

  11. עכשיו היא הגיבורה התורנית של השמאל שתמיד מחפש לעצמו גיבורים כדי לשחוט אותם אחרכך
    תנו להם להינות גם ככה הציבור הרחב כבר לא סופר אותם רק התקשורת נותנת להם במה
    במה שהולכת ומתפוגגת עם הזמן.

  12. כמעט חצי עולם של המוסלמים וזה לא מספיק להם. היהודים לים פשוט ולעינין.

  13. לא מבין מה הסתבכו איתה בכלל. למה לא לקחת את כל המשפחה שלה ולזרוק לעזה או לסוריה? הם כבר שנים "עובדים" קשה כדי להפריע לצבא, לא מבין למה השב"כ לא מתלבש עליהם ועושה להם שחור.
    נראה אותה עם החברים בדאע"ש, היו הופכים אותה למזרן פלוגתי. לא מבין את החדלות אישים הזאת שלנו.
    לגבי השמאלנים, יבוא יום שהעם יבוא איתם חשבון.

  14. אנשים פשוט צריכים להבין את ההשלכות שלהם!! עד שהשמאל הקיצוני לא יאבד את היקר לו, את הילדים שלהם ואת הגפיים שלהם בפיגוע הבא שיערך בע"ה ע"י עאהד תמימי, שסוף סוף תשחרר אותנו ממוסרותיה של הטפשות, הם לא יבינו מה זה אומר להגן על האוייבים ולבגוד בעם שלך. מה שהכי מעניין, זה מה היה קורה לו הבן שלהם בנסיבות אחרות יחטוף מכות מאיזה פישרית פלסטינאית שאוכלת על חשבון הסיוע ההומניטרי הישראלי שהם נלחמים להעניק להם

  15. תסכלו על הסרטון ותעזו שוב להשוות אותה לחנה סנש, חבורה של פחדנים!

  16. לידיעה: ה"פלסטינית" הפטריוטית הזאת , מוצא השבט הרצחני שלה הוא ערב הסעודית. נקווה שלא תמונֶה לסגנית הרמטכ"ל הבא (זה עם ה"תהליכים" והעדפת חיי האויב על חיי חיילינו).

  17. תמימי הלא תמימה،בהירה,נאה,לא חובשת חיג'אב.
    לובשת מכנסיים.
    לסיכום: לא ניראית ערבייה וללא סמני דת האיסלם.
    אפשר להכחיש הבסיס הדתי העמוק לסיכסוך.
    ארץ ישראל היא וואקף ועל כן צריך להחזירה לשילטון האיסלם.
    היהודים בגדו באלוהים,האיסלם בא להחליף היהדות,על כן ,יהודים שהם עם ספר ,אינם כופרים,אך יכולים לחיות רק כבני חסות. קונפליקט תיאולוגי גדול.היהודים שולטים!!

  18. השלמה ל 7.על פי על הנ"ל,בעיקר לגברים שמאלו פרוגרסו אנטישמים,זה מתאים

  19. הטעות היא ששיחררו אותה ובכלל נשפטה רק ל8 חודשים תקיפת חייל או איש חוק דינה מאסר 6 שנים הנבלה הקטנה הזו שקיבלה עידוד וסיוע מאירוגוני שמאל רדיקליים נשפטה רק ל8 חודשים. השמאל הפך אותה למנהיגה שלו בעוד הסרוחה הזט השמינה בכלא הישראלי .עתה נותרה השאלה אם תמימי נותרה תמימה בכלא הישראלי

  20. התוכלו להבהיר מתי ואיפה היא "הסיתה לפיגועי התאבדות"?
    למיטב זכרוני, זה לא קרה, הייתכן שיצרתם מידע ממוחכם הקודח על מנת להשחיר את דמותה של תמימי מעבר למציאות?

    1. אתה באמת כזה טיפש – או שאתה רק ע ו ש ה את עצמך????