עמוס שוקן על הנערה שתקפה חיילים: "גיבורה וצודקת"

ראש דסק החוץ של הארץ: "נפעם מהאומץ" של נערה שהרביצה לחייל

מעצר הנערה התוקפת | צילום: דובר צה"ל

בשמאל הקיצוני תומכים באלימות הפלסטינית שהופעלה אתמול כלפי חיילי צה"ל בכפר נבי צלאח: "אישה אמיצה", כתב בטוויטר אסף רונאל, עורך חדשות החוץ של 'הארץ', על הנערה הפלסטינית האלימה. רונאל הוסיף כי הוא חש נפעם מה"אומץ של נערה פלסטינית לסטור לחייל חמוש".

מו"ל הארץ עמוס שוקן גיבה את עורך חדשות החוץ שלו והחמיא גם הוא לפלסטיניות האלימות: "אסף צודק שהיא גיבורה שאינה מוכנה להיכנע להשפלה של נוכחות צבא כיבוש", צייץ שוקן במסגרת ויכוח שניהל עם ינון מגל. מו"ל הארץ פנה למגל וטען בפניו כי "אם היית נערה בתקופת המנדט גם היית מחטיף סטירה לחייל בריטי".

רעות מור, הדוברת של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, דיברה בהערצה כלפי הנערות הפלסטיניות האלימות: "(אני) רואה פה צוּמוּד מאוד אמיץ של שתי נערות", כתבה מור. פירוש המילה "צומוד" בה השתמשה מור הוא "היאחזות בקרקע", והיא נקשרת לעתים לפעולות אלימות נגד "הכיבוש", דוגמת האינתיפאדה הראשונה. הדוברת של עודה החמיאה לנערות האלימות כי יש להן "חוט שדרה מברזל" וטענה להגנתן כי קודם לתקרית, בן דודן נפצע קשה מפגיעת כדור גומי בראשו. "התיעוד הפך לנשק הכמעט יחיד שיש בידיהן והן יודעות לעשות בו שימוש", הוסיפה מור, שייחלה לכך ש"הכיבוש החולני הזה יסתיים כבר".

שיתוף פעולה הדוק עם שוברים שתיקה

האלימות שהופנתה אתמול כלפי החיילים בנבי צלאח היא אחת מבין שורה של תקריות דומות, במסגרתן נשלחים ילדים ונערים ממשפחת תמימי להתעמת עם כוחות הביטחון. לפני כשנתיים וחצי התנפלו בני המשפחה על לוחם גולני, תוך שהם נושכים אותו, מכים אותו בפניו ולופתים את צווארו. "היינו יכולות להרוג את החייל", אמרה עהד, אחת מבנות משפחת תמימי, לאחר התקרית. עהד, שהשתתפה גם באירוע האלים אתמול, אף הוזמנה לפני כחמש שנים לטורקיה לשמש כאורחת הכבוד של הנשיא רג'יפ ארדואן, לאחר שתועדה צועקת ומאיימת על לוחם צה"ל.

ארדואן אינו היחיד שמעניק חסות לאלימות של משפחת תמימי. ארגוני שמאל ישראליים נוהגים גם הם לקיים שיתוף פעולה הדוק עם המשפחה הפלסטינית האלימה. ב'שוברים שתיקה' מפגישים את אורחיהם מחו"ל עם אב המשפחה באסם תמימי. כפי שדיווחנו ב'מידה', במהלך אחד ממפגשים אלו הביע תמימי האב תמיכה בפעולות טרור נגד ישראלים. לדברי אחד הנוכחים בסיור, "תמימי התגאה בכך שמהכפר שלו יצאו הרבה אנשים שמתו 'מות קדושים'". בהמשך המפגש נשאל תמימי נקודתית על התקפות טרור נגד אזרחים ישראלים, ולדברי הנוכחים הוא השיב כי "לפי החוק הבינלאומי כל סוג של התנגדות מותר כדי להילחם בכיבוש. לכולם היה ברור שהוא למעשה מעניק לגיטימציה לטרור". מדריך הסיור ואחד ממייסדי שוברים שתיקה, יהודה שאול, בחר שלא לגנות את הדברים ואף ניסה לחפות על תמימי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

  1. לא נורא עוד כמה שנים החגיגה שלהם תיגמר. תעלה כאן ממשלה לאומית נורמלית שתשלח נערה כזו בבעיטה לכלא לעשרים שנה עם כל המשפחה שלה וכל מי שתומך בה.

  2. זה ששוקן, בנו והמוסד אותו מריץ שייכים לכוחות החמאס אינו שולל את נכונות דבריו.
    אלה אנו הטיפשים והמפוחדים
    בית המשפט העליון הפחיד את כולנו והוציא רוח ממפרשנו.
    החייל, במינימום, היה חייב לחבוט באישה בכת רובהו! אלא מאי? אנשים חוששים מהסתמכות משפטית.
    הייתי רוצנה לראות את המשפטנים, יושבי בית המשפט העליון, אלה המורמים מעם, עם חוכמת
    היתר העילאית ובעלי המוסר המוחלט, המטיפים לכל, והמבקשים להחרט בתולדות המשפט העולמי
    כמכתיבי המוסר החדשים (כברק בזמנון), עומדים במחסומים או כנגד מפגינים.
    בעיני בית המשפט העליון מורכב מאנשים קטנים קטנים שרוצים להראות כמה גדולים הם.
    שופטים פחדנים עלינו, ישראל!
    שוקן, אינו אלא מפרש את דעת שופטי העליון.
    והחייל? החייל ימשיך עם זעם בליבו לאורך שנים או, שיצטרף לשוברים שתיקה.

  3. עכשיו עצרו אותה,
    מה העונש שבית המשפט הצבאי יתן?
    אם יוזמן התובע המיוחד – נדב ויסמן,
    או שיוגש ערעור לבית המשפט העליון על המעצר
    הוא אולי יעניק לה פרס ופצוי על המעצר

  4. הבעיה העיקרית היא מורשת חבורת אהרן ברק ושות' שהאדירה מושגים כמו מידתיות וסבירות ולא התייחסה למושג החשוב והעיקרי שנקרא הדדיות. הדדיות פרושה שצד אחד מחויב רק למה שהצד שמנגד מחויב. לפי זה אמנות ז'נבה לסוגיהן מחייבות רק את המדינות (בדגש על מדינות) שגם הן מחוייבות לאמנות. ארגוני טרור אינן יכולות "להנות" מהזכויות שהאמנות מקנות.
    ובהמשך לזה' האמירה האומללה שמדינה דמוקרטית נלחמת כידה האחת קשורה מאחורי גבה (במשמעות שהחוק והמוסר עלולות להגביל את חופש פעולתה) המשמעות לנורמה זו היא שהמדינה ואזרחיה נאלצים לשלם מחיר (אף בנפשות) כדי לעמוד בתנאי אמירה שכזו. ולפליאתי אין מי שיוצא נגד קביעה זו.

  5. הייתי אומר שהיא אמיצה אם הייתה תוקפת שוטר פלשתיני לא חמוש.

    חייל ישראלי חמוש ? לא מזיז לאף ילד בשטחים.

    1. מה שנכון נכון: לו חיילינו היו באמת גיבורים ואמיצים – והיו מראים תמיד מה זה למחבלים , מסתננים ומאפיונרים חצופים – אז אולי באמת היה אפשר לטעון שמי שמעז להתעסק איתם הוא אמיץ ונועז – בין אם זה נכון ובין אם לא – אבל הרי החיילים שלנו פוחדים בדרך כלל ללמד את הטיפוסים האלו לקח – בגלל ארגוני השמאל ובגלל פיקוד העורף – שמסרסים ומגבילים אותם – ככה שמי שמעז להתעסק עם חיילינו הוא לא נועז – ובוודאי שלא אמיץ – הוא פשוט חצוף וזה הכל – אבל לך תבלבל את שונאי ישראל עם עובדות – הם הרי מעדיפים לחיות בשקר – וכמובן שזה ממש לא חדש – לא שזה עד כדי כך אכפת לנו – וזאת הרי בעיה שלהם – אבל שלא יעבדו עלינו בעיניים – לקרוא לילדה חצופה ואלימה "גיבורה ואמיצה" – כשהיא מתעסקת עם חייל שפוחד רק לגעת בה – זה כמו לקרוא למי שנותן מכות לנחום תקום גיבור ואמיץ – והמבין יבין. פשוט מאוד..

  6. שנייה אחת אחרי שהתפרסם הסרטון המתעד את אלאור עזריה מחסל מחבל, רץ ה"רמטכ"ל" אייזנקוט, אחוז חלחלה, לנזוף בו בכל פה. הפעם הזו הוא נאלם דום – בל יראה ובל ישמע. שוב מתגלים הוא וכל הפיקוד העליון של צה"ל במלוא עליבותם. על העליבות הזו עוד נשלם בדם – הרבה דם.

  7. נערה יהודיה לא הייתה מעזה לנהוג כך כלפי חייל בריטי בזמן המנדט, משום שהחייל הבריטי היה שובר לה את כל העצמות. החייל הישראלי לעומת זאת, לא מעז לנהוג כך. עלובות הנפש ממשפחת תמימי יודעות מצויין שהחייל הישראלי לא יעשה זאת. הן יודעות יפה מאוד שהן "נלחמות" במי שלא יכול לעשות להן כלום, תחת עין המצלמה. ולכן אומץ הלב שלהן הוא מדומה, בדיוק כפי שהעם הפלסטיני אליו הן משתייכות הוא מדומה. כל הסצינה המכוערת הזאת היא לא יותר ממשחק שפל וצבוע של "כאילו". זהו לא יותר ממשחק שכולם, כולל דוברי השמאל המתחסדים, מבינים היטב את האמת ההפוכה לחלוטין שמסתתרת מאחוריו.

  8. שיא האירוניה היא שלמשפחת החלאות הזו קוראים "תמימי". ובאמת, הם תמימים ממש כפי שהם "גיבורים". לזה קוראים, 'הפוך על הפוך' קלאסי.

  9. הפתרון הפשוט לטיפול במחבלות עם ההתנהגות הבזויה הוא פשוט … הגלייתן לעולמים משטח מגוריהן (היפרדות מהמשפחה) ומניעת חזרתן לישראל .

  10. זכותו של עמוס שוקן להיות לאומן פרו-פלסטיני ואנטישמי. חובתה של המדינה להעמיד אותו לדין בכל פעם שהוא עובר על החוק. המדינה משתמטת מחובתה.

  11. אומץ ? נראה את ה"אמיצה" הזו עושה את זה לשוטר פלשתיני , חייל מצרי, חייל סורי , איש חיזבאללה וכו.

    1. חס וחלילה! החייל הערבי עוד עלול להחזיר לה! אתה באמת מצפה ממנה להיות גיבורה על אמת, ולא רק בנדמה לי?

  12. אני יכןלה להגיד לעמוס שוקן ולכל העורכים שהם יושבים שם ומגיבים בצורה מגעילה , כשבננו וחיילי צהל יושבים ימים ולילות ושומרים עלינו , ואנשי השמאל כשמפלגת העבודה היתה בשלטון לא השתלחו כך על חיילי צהל ולא התנהגו בצורה שהם מתנהגים כותבים עורכים פשוט בושה מאז ששלטון הימין בשלטון הם אנשים עלובים והשנאה לימין מוציאה אותם מדעתם

    1. רון…תעשה בחוכמה. אני ניקיתי את החלון, בעיתון של "הארץ"
      ומאז הוא נפתח, רק שמאלה ! אז התחלתי לנקות עם "היום-הזה"
      ומאז החלון נפתח לגם לימין…. חהחהחהח

  13. לא מספיק לעצור את המחבלת יקירת ע׳ חוקן, צריך לעצור בלילה את כל אלה המצלמים ומלבים את האוירה

  14. נו איפה השופטים הימנים ??? לשלוח את שוקן שבורה להצלבה על הסתסה …..

    אה ! אין שופטים ימנים ?
    אז שופטים מהמרכז !

    טה גם זה אין !
    אז שארדוגן יאמץ אוטו כבר !
    הוא אבד את הדפיות !

    מה גם הוא לא רוצא ,שמה יחשבו שהוא אוהב ישראלים אבודים !

    טוב אז נשליך אותו לבלבים בעזה ! שם יואכלו אותו עד הביס האחרון ! אוהבים ע"ש !

  15. אפשר היה להגיד שהיא גיבורה אם היתה מכה חייל של אסאד, או אם לא נגזים אז סתם חייל רוסי, בואו נקל על הגיבורה עוד יותר וניראה אותה מרימה יד על שוטר אמריקאי. היא היתה גומרת תוך חצי דקה מחושמלת ואזוקה או במקרה הפחות טוב עם כדור במצח.
    אין שום גבורה בהתנפלות על חיילים ישראלים כש-100 מצלמות של אנטישמים ואידיוטים שימושיים מקיפות אותך. ועוד משהו, מכיוון ש"התכשיט" הזו עוסקת בפרובוקציות כבר מגיל מאוד צעיר נשאלת השאלה גם מה בדיוק אחריות ההורים שלה שכבר בגיל 10 השליחו אות לזירת הצרחות ובכיות הפלסטינית.

  16. לו זה היה קורה בתקופתו של בן גוריון, ה"רמטכ"ל" היה מתפטר על המקום.

    1. מה אתה משווה! אז היה לנו רמטכ"ל! היום יש לנו רק "רמטכ"ל", וזאת בדיוק הבעייה.

  17. באמת גיבורה. ממש כפי שעמוס שוקן הוא איש מוסרי. וכפי שהים יבש, הקרח חם והאש היא קרה.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח – וואלה.

  18. לא ממנהגי לומר זאת . אבל את חיצי הזעם יש להפנות לשמאל הקיצוני. ולהוסיף על הדרך מכה או שתיים כדי להדגיש את שאט הנפש שלנו ממעשיהם

  19. עמוס שוקן…עם הנטיות המיניות שלך, אין ספק שהיית מלטף את החיילים הבריטים !

    1. חס וחלילה, שהיה מלטף את החיילים הבריטים! את הילדים שלהם, אולי…

  20. הרי כוכב לא דרך ברום השמיים. מה גורם לנערה צעירה, אחת ויחידה מתוך אלפי נערות פלסטיניות, להתעמת באופן אישי כלכך מול חייל צהל? הרי אפשר להשליך ביצים, להניף כרוזים, לזעוק בהפגנות, כמו שאר בנות פלסטין.
    אבל היא שונה, היא חותרת למגע , סוג של דיאלוג, רצון להוכיח דבר מה, שהוא בנפשה. היא אחרת במראה, לא שייכת לנוף. בסך הכול נערה שרוצה להשתייך לצד היפה, המוצלח, והנעים של החיים, לצד של החייל. היא רוצה שהוא יביט בה, בעיניים, שלא יתעלם בחוסר עניין כפי שהוא נוהג כלפי חברותיה. שיראה אותה, שווה לו, שיראה אותה כאישה, שיראה שהיא כמוהו, אחרת, מערביה, יפה, מוצלחת. שייתן בה מבט בעיניים, מבט מקצין וגנטלמן.
    היא לא רוצה מבט מישמעיל האנייה.
    🙂
    אל תעשו זאן דארק מפסיכולוגיה של המתבגר.

  21. מי שמעיז להרים יד על חייל/חיילת צה"ל בתפקיד צריך לעמוד למשפט!
    אין כאן ענין אישי, זוהי התקפה ישירה על המדינה והצבא.
    ידע כל חייל/ת כי המדינה תגן עליו/ה.

    חייל יהודי לא יהיה לעולם נעבך מסכן מהשטאטל שמותר גם לירוק עליו ולקלל אותו.

    מי שמעודד פעולות טרור מהסוג הזה יעמוד למשפט בישראל ואפילו אם הוא טינופת הארץ ושוקן של הסורוס.

  22. עמוסהלה תאכל את הבננהלה -אז תהיה גיבור, אז תהיה גיבור
    ותרביץ לחילים ישראלים, והפלשטיניות יתנו לך נשיקות חמות ומתוקות.
    נשיקה חמה ומתוקה לכבוד החנוכה.

  23. בא לי להקיא! טעות שנכנסתי לכתבה ובכלל בזבזתי זמן לקרוא את הגועל נפש הזה

  24. צריך לסיים את הכיבוש של הפלסטנים וכל ערביי הארץ. ישראל ליהודים בלבד
    העם ימני ולא תקום ממשלה שונה .אז תעשה מעשה.

  25. היא לא גיבורה. אם היתה גיבורה היתה לוקחת סכין ומוכנה להיות שהידה. היא רודפת פרסום שהולכת בשיער מפוזר (לא כמו מוסלמית מחונכת) ואוהבת לנשוך וללקק חיילים בריאים ישראליים.