בעקבות חשיפת 'מידה': האיחוד האירופי צפוי לנתק קשר עם ארגון שמאל קיצוני

‘המועצה להגנה על החירויות’ תוקצבה על ידי האיחוד ופעלה ל"חקיקה נגד הממשלה". בצעד תקדימי נענה האיחוד לבקשת ישראל להפסיק את המימון. נתניהו: "זו רק ההתחלה"

ראש הממשלה נתניהו ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני | פלאש90

האיחוד האירופי צפוי לנתק קשריו עם ארגון השמאל הקיצוני 'המועצה להגנה על החירויות', בעקבות בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בפעם הראשונה שהאיחוד מושך ידיו מארגון שמאל ישראלי. "זוהי רק ההתחלה. נמשיך לפעול בנחישות נגד ארגונים שפועלים לעשות דה לגיטימציה למדינת ישראל", אמר ראש הממשלה, שהגדיר את המועצה "ארגון המערער על זכות קיומה של ישראל ופועל להשחרת פניה בעולם".

לפני כחודש חשפנו ב'מידה' כי האיחוד האירופי הקים ומממן את 'המועצה להגנה על החירויות' בהשקעה של כמיליון וחצי שקלים. סגן שגריר האיחוד האירופי בישראל, מארק גאלאגר, כינה את המועצה ”ספינת הדגל” של הפרויקטים של האיחוד בישראל. הסכום שהעביר האיחוד למועצה הוגדר כ”מענק פעולה”, כלומר – מדובר במקרה תקדימי שבו האיחוד לא מעביר תרומה לעוד ארגון קיים דוגמת 'שוברים שתיקה' או 'בצלם', אלא ביצירת גוף שמאל חדש שיגן על ארגוני השמאל הקיימים ואף יפעל להגברת השפעתם על המציאות הישראלית.

בתגובתם לכתבה טענו במועצה ובאיחוד האירופי כי המועצה היא גוף עצמאי שאינו פועל בשם האיחוד. בעקבות החשיפה פנו גורמים במשרד החוץ ובלשכת ראש הממשלה לגורמים באיחוד, ויחד עם לחץ מטעם גורמים פרו-ישראלים באירופה יצאה הערב ההודעה התקדימית מלשכת ראש הממשלה על משיכת התמיכה של האיחוד במועצה.

חנין זועבי בגרעין המייסד

‘המועצה להגנה על החירויות’ מאגדת בתוכה מעל ל-30 נציגים מארגוני שמאל ישראלים. ‘מסמך האסטרטגיה’ של המועצה עושה שימוש ברטוריקה אנטי-ישראלית בוטה, לפיה מדינת ישראל הוקמה “על חורבותיו של העם הפלסטיני”, ללא כל אזכור של סירוב הערבים לתכנית החלוקה של האו”ם כמו גם יציאתם למלחמת שמד נגד המדינה היהודית שזה עתה נולדה.

מאחורי הקמת המועצה עומדים מכון ‘ון-ליר’ ומרכז ‘אעלאם’. ון-ליר קיבל בשנים 2016-2015 מעל ל-80 אלף שקל מהקרן לישראל חדשה וחברי סגל במכון משמשים ושימשו בתפקידים בקרן, כולל נשיאת הקרן לשעבר נעמי חזן. מרכז ‘אעלאם’ הוקם בשנת 2000 ואחת ממייסדיו היא חברת הכנסת  חנין זועבי, ששימשה כמנכ”לית הארגון בשנים 2008-2003.

מנכ”ל ‘אעלאם’ הנוכחי, פרופ’ אמאל ג’מאל הוא דרוזי המגדיר עצמו כ”ערבי”, מכנה את מדיניותה של ישראל בשטחי יהודה ושומרון “משטר אפרטהייד”, מצהיר כי אינו מזדהה עם סמלי המדינה וקורא לחיסול אופייה הציוני של ישראל בדמות כינון מדינת כל אזרחיה.

אחת המטרות של המועצה היא “לבלום את המגמות המסוכנות” של מדיניות שלטון “הימין הלאומני-משיחי”. הנחת היסוד של הארגון היא כי ארגוני השמאל הקיצוני “מוכרחים לשלב כוחות ולעבור ממגננה להתקפה” כנגד “כוחות הימין השמרניים”. במילים אחרות האיחוד התערב במוצהר בשדה הפוליטי הפנים-ישראלי.

רק ההתחלה?

במועצה מצהירים בריש גלי כי הם פועלים “ליזום חקיקה נגדית לזו שמקדמת הממשלה” ולסיכול יוזמות ממשלתיות שאינן לרוחם – דוגמת פסקת ההתגברות, חוק החרם, חוק הלאום, חוק המבקר וכדומה.

בהתאם להוראות שקיבלו מהאיחוד מקיימים חברי המועצה מפגשים עם חברי כנסת, מנכ”לים, יועצים משפטיים ודוברים של ועדות הכנסת ומשרדי ממשלה במטרה “למקסם את ההשפעה” של ארגוני השמאל הקיצוני השונים “ולהגיע ביתר קלות לאוזניהם של מקבלי ההחלטות".

לפי מכון NGO מוניטור מאז 2012 העביר האיחוד למעלה מ-44 מיליון שקל לשלל ארגוני שמאל בארץ. הקמתה של המועצה הייתה בגדר חציית קו אדום של האיחוד האירופי, המזלזל דרך קבע במוסדות השלטון הישראלים ולא בוחל להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל. טוב עשתה ממשלת ישראל ששמה סוף לפארסה, אך כעת מצופה מראש הממשלה לקיים הבטחתו ולפעול להפסקת המימון החתרני של האיחוד האירופי ומדינות היבשת.

ממכון המחקר NGO Monitor נמסר: ״המקרה של 'המועצה להגנה על חירויות' מצטרף לניסיונות רבים של האיחוד האירופי וממשלות אירופה להשפיע על התהליכים הדמוקרטים בתוך ישראל, זאת  דרך מימון ארגונים פוליטיים ותחת הכותרת של תמיכה ב"חברה אזרחית". לאיחוד האירופי אין יכולות בקרה והערכה לגבי פעילות הארגונים וכיצד הם משתמשים במיליוני האירו המוענקים להם. הפעילות והאג׳נדה של ארגונים אלו, כמו במקרים אחרים שחשפנו, מהוות דוגמאות בולטות לחוסר האחריות מצד האיחוד. אנו קוראים למנהיגי אירופה ולנבחרי הציבור בישראל לפתוח בדיאלוג מיידי על מנת להגיע לכללים מוסכמים".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. אותי מעניין לדעת אם כל האדיוטים השימושיים והלא שימושיים האלה באמת רוצים מדינה ערבית נחשלת נוספת, במקומה של מדינת ישראל?
    כי אם התשובה היא כן, אז באמת שאין אם מי לדבר.
    אך נראה שהתשובה היא פשוט כסף. הם הרי יודעים שהם לא יהרסו את ישראל, אבל בינתיים כולם מתפרנסים יפה מהסיפור.
    ולכן המלחמה באמת צריכה להיות רק דרך הכסף. כל הכבוד לאלה שעוסקים בכך.

    1. זה עדיין חוקי שנשים וגברים יגיבו באותו אתר או שצריך להפריד ?

    2. אם זה חוקי להגיד שיש דבר כזה "עם יהודי", שאנשי החמאס אינם לוחמי חופש טהורים וזכים, ושמדינת ישראל אחראית רק ל-90% מהרוע בעולם, ולא 100% – אז אפשר גם לנשים ולגברים יחד להגיב באתר.

  2. מאד אוהבת את האתר ומקפידה לקרוא את כל המאמרים. כל הכבוד על החשיפות שלכם. יישר כח!
    וכל הכבוד לנתניהו . מלך אמיתי!!!

  3. האם עד החשיפה הנ"ל באתר מידה לא היה ידוע על התככנות והבחישה של האיחוד האנטישמי במדינת ישראל? האם לא היה ידוע ומוכח שהאיחוד האנטישמי מממן גופי שמאל קיצוני?
    הרי בשנות ה-70 של המאה הקודמת, מדינות אירופה מימנו, פשוטו כמשמעו, אירגוני טרור שפעלו נגד ישראל ורצחו עשרות רבות של יהודים וישראלים, ובלבד שאותם אירגוני טרור לא יפעלו באירופה וכנגד אזרחי אירופה (נוצרים כמובן. מבחינת האירופאים, יהודים ניתן היה לרצוח למרות אזרחותם האירופאית).
    אז מה חדש? למה רק עכשיו בנימין נתניהו, בתפקידו כראש ממשלת ישראל קרוב לעשר שנים רצופות, החליט לפעול? ולמה רק לגבי הארגון הנ"ל?
    והקושיה החשובה ביותר – מכיון שבפוליטיקה הכל סחר מכר, מה העלות (במבחינתנו, היהודים תושבי ואזרחי מדינת ישראל) של פעולה זו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו? הרי מכיון שבנימין נתניהו אומן בויתורים והתנצלויות ובפיצויים לאויבי העם היהודי, בכמה דם יהודי נשלם מעתה?

    ההנחה שלי – בנימין נתניהו מרגיש שמרכז פעמון גאוס (שמייצג את המצביעים במדינת ישראל) נע ימינה, ואולי אפילו חזק ימינה, ועל כן הוא צריך להציג קבלות על פעילות ימינית. התנועה ימינה של מרכז פעמון גאוס, מתרחשת בזכות רצון רוב היהודים (ההנחה שלי – בסביבות %80, כולל חילונים) בחיזוק הקשר ליהדות ולמסורת ישראל, וכפעולת נגד לטרור ה-PC, האנטי יהדותי והלהט"בי שכופים על מדינת ישראל אורח חיים שהיהודים מתעבים.
    לידיעת הקורא ראש הממשלה בנימין נתניהו – פעלת מעט מדי, מאוחר מדי, וכמעט ללא רלוונטיות לחיי היהודים בישראל. שוב פעולה שלך נתפסת כשקר פוליטי בלבד, שנועד לכסות על חוסר מעש והתנהלות לפי אינטרסים שלא קשורים לעם ישראל (ובקיצור, כיבוי שריפות).
    בבחירות הבאות אתה אמנם תזכה להקים ממשלה, ברוב דחוק, אולם ממשלה זו תהיה ימינית הרבה יותר מכפי שתוכל לסבול. אם תקים ממשלה עם מי ממפלגות השמאל (שכוללות את נטו כלום ונער הבלורית), הרי שבבחירות שלאחר מכן כבר לא תהיה ראש ממשלה, אלא תוחלף ע"י איש ימין אמיתי, שיזכה ברוב גדול של המצביעים. אולי אותו איש ימין יחוס עליך וישתף אותך בממשלה (כשר החוץ או כשר האוצר. בשני התפקידים אתה מצוין, יש להודות), אולם זה יהיה פיתרון קצר מועד והתחנה הפוליטית האחרונה שלך בקואליציה.

    1. טיפשות ועצלות ועצלות מסבירים את רוב התעלומות האנושיות.
      גם שוחד סמוי (בצורה של פגישות בחו"ל לאנשי ממשל מדרג שולי כמו ראשי ערים וחברי כנסת) יכול להסביר את יתר התופעה.
      רק חשיפה של ערוותם של אנשי הממשל יכולה ללחוץ עליהם. הם פועלים רק כאשר האש מתקרבת לישבנם.

  4. הגברת מוגאריני, בת למשפחה פאשיסטית, היא אנטושמית ידועה בעצמה, שונאת יהודים באשר הם וחברה טובה של הטרור הערבי

    1. אין דבר, תראה את שפת הגוף המאוימת שלה למול הביטחון העצמי של נתניהו. גם היא יודעת שנתניהו זה לא שמעון פרס מ"האיחוד הסוציאליסטי" או אהוד אולמרט הסחיט מ"פרשת הולילנד".

  5. זה מה שנקרא תעשיית השלום אנשים משועממים בעלי תואר במדעי הכלום (הרוח) עושים רוח ומיתפלספים בשכר אירופאי על חשבונו,

  6. דרוזי המכנה עצמו ערבי חחחחחחח איך שיכנה את עצמו? אשכנזי דתי לאומי? חחחחח