"לתקוף את הימין": האיחוד האירופי נלחם בממשלה באמצעות ארגונים ישראלים

'המועצה להגנה על החירויות' הוקמה ומתוקצבת על ידי האיחוד ב-1.5 מיליון שקלים, ופועלת ליזום חקיקה "נגדית לממשלה" במקרים כמו פסקת ההתגברות וחוק איסור תיעוד חיילים ביו"ש

פדריקה מוגוריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי | Ernests Dinka, Saeimas Kanceleja

האיחוד האירופי הקים ומממן ארגון שמאל, בהשקעה של כמיליון וחצי שקלים. הארגון נקרא 'המועצה להגנה על החירויות', ומטרתו היא "לבלום את המגמות המסוכנות" של מדיניות שלטון "הימין הלאומני-משיחי". הנחת היסוד של הארגון היא כי ארגוני השמאל הקיצוני "מוכרחים לשלב כוחות ולעבור ממגננה להתקפה" כנגד "כוחות הימין השמרניים". במילים אחרות האיחוד מתערב במוצהר בשדה הפוליטי הפנים-ישראלי.

לפי 'שיחה מקומית' סגן שגריר האיחוד האירופי בישראל, מארק גאלאגר, הגדיר את המועצה "ספינת הדגל" של הפרויקטים של האיחוד בישראל. במסמך המענק של האיחוד מתנוססת הכותרת הבאה: "יצירת המועצה להגנת החירויות: אבטחת המרחב הדמוקרטי עבור ארגוני חברה אזרחית בישראל".

עוד נכתב במסמך כי המועצה נועדה "להבטיח מעורבות פעילה של ארגוני חברה אזרחית" – כינוי מכובס לארגוני שמאל קיצוני – על ידי "התמודדות עם חסמים מערכתיים המגבילים את השתתפותם בתהליכי קביעת המדיניות".

הסכום שהעביר האיחוד למועצה מקוטלג כ"מענק פעולה", כלומר – לא מדובר בתרומה לעוד ארגון קיים, דוגמת שוברים שתיקה או בצלם, אלא ביצירת גוף שמאל חדש שיגן על ארגוני השמאל הקיימים ואף יפעל להגברת השפעתם על המציאות הישראלית, בניגוד לרצונם של מרבית אזרחי ישראל ובמימונם של תושבי האיחוד האירופי. תקופת המענק למועצה צפויה להסתיים בסוף שנת 2019.

בהתאם להוראות שקיבלו מהאיחוד מקיימים חברי המועצה מפגשים עם חברי כנסת, מנכ"לים, יועצים משפטיים ודוברים של וועדות הכנסת ומשרדי ממשלה במטרה "למקסם את ההשפעה" של ארגוני השמאל הקיצוני השונים "ולהגיע ביתר קלות לאוזניהם של מקבלי ההחלטות".

במועצה מצהירים בריש גלי כי הם פועלים "ליזום חקיקה נגדית לזו שמקדמת הממשלה" ולסיכול יוזמות ממשלתיות שאינן לרוחם – דוגמת פסקת ההתגברות, חוק החרם, חוק הלאום, חוק המבקר וכדומה. ב'תכנית הפעולה האסטרטגית' של הארגון נכתב כי "המועצה תשגר לחברי הכנסת הרלוונטיים, לשרים ולתקשורת מכתב המסביר את התנגדותה לחקיקה". במועצה גם פונים לתורמים פוטנציאלים נוספים לצורך מימון "עבודת לובי שוטפת בכנסת".

בתגובתם לכתבה טוענים באיחוד ובמועצה כי המועצה עצמאית ואינה פועלת "בשם האיחוד". התגובות המלאות יובאו בסוף הכתבה.

44 מיליון שקלים לשמאל הקיצוני

לאחרונה פצחה המועצה בקמפיין להכשלת הצעת החוק של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) לאיסור הפרעה לפעילות מבצעית של חיילי צה"ל בשטחי יהודה ושומרון. חברי המועצה שלחו מכתב לחברי כנסת בבקשה להתנגד לחוק ו"לכל נוסח חקיקה שיפעל כדי להצר את היכולת לתעד את פעילויות צה״ל בשטחים". במייל המפנה למכתב שהגיע לידי 'מידה', מצוין כי "הפרויקט ממומן בידי האיחוד האירופי".

במועצה קובלים על כך שהצעת החוק החדשה תפגע במאמצי השמאל הקיצוני להכשיל את מאבקו של צה"ל בטרור. "המצלמה היא כלי מרכזי בידי ארגוני זכויות אדם ועיתונאים הפועלים בשטחים – היא מאפשרת תיעוד והפצה של סיטואציות קשות ושגרתיות של הכיבוש, של מציאות החיים בשטחים כפי שהיא", מצוין במכתב שנשלח לח"כים. "כל ניסיון להגביל את יכולתם של הארגונים לתעד את פעילות צה״ל, לא יכולה להתפרש אלא כניסיון של המערכת הפוליטית להסתיר את פעולות הצבא".

בנוסח הצעת החוק, שעברה בקריאה טרומית בשבוע שעבר אך צפויה לעבור שינויים משמעותיים, מצוינים שמותיהם של שוברים שתיקה, בצלם ונשות מחסום ווטש כארגונים שהחוק מכוון נגדם. בשבע השנים האחרונות הזרים האיחוד האירופי לקופת שלושת הארגונים סכום מצטבר של 7.5 מיליון שקלים. לפי מכון NGO מוניטור מאז 2012 העביר האיחוד למעלה מ-44 מיליון שקל לשלל ארגוני שמאל בארץ.

חנין זועבי בגרעין המייסד

'המועצה להגנה על החירויות' מאגדת בתוכה מעל ל-30 נציגים מארגוני שמאל ישראלים. 'מסמך האסטרטגיה' של המועצה עושה שימוש ברטוריקה אנטי-ישראלית בוטה, לפיה מדינת ישראל הוקמה "על חורבותיו של העם הפלסטיני", ללא כל אזכור של סירוב הערבים לתכנית החלוקה של האו"ם כמו גם יציאתם למלחמת שמד נגד המדינה היהודית שזה עתה נולדה.

במועצה מתעלמים מהסירוב העיקש של הפלסטינים לשלל הצעות פשרה ומאשימים בלעדית את ישראל בקיפאון המדיני, מטילים ספק בהיותה של ישראל מדינה דמוקרטית ("יומרתה להיות מדינה בעלת משטר דמוקרטי"), מגבים את התנהלותם הקיצונית עד נפשעת של חברי הכנסת הערבים נגד המדינה ומבקרים את חוק האזרחות המונע 'זכות שיבה' בפועל.

פרופ' גמאל אמל | מתוך אתר 'עאלם'

מאחורי הקמת המועצה עומדים מכון 'ון-ליר' ומרכז 'אעלאם'. ון-ליר קיבל בשנים 2016-2015 מעל ל-80 אלף שקל מהקרן לישראל חדשה וחברי סגל במכון משמשים ושימשו בתפקידים בקרן, כולל נשיאת הקרן לשעבר נעמי חזן. מרכז 'אעלאם' הוקם בשנת 2000 ואחת ממייסדיו היא חברת הכנסת חנין זועבי, ששימשה כמנכ"לית הארגון בשנים 2008-2003.

מנכ"ל 'אעלאם' הנוכחי, פרופ' אמאל ג'מאל, משמש כמרצה וחוקר בחוג למדע המדינה באוניברסיטת תל-אביב. ג'מאל, דרוזי המגדיר עצמו כ"ערבי", מכנה את מדיניותה של ישראל בשטחי יהודה ושומרון "משטר אפרטהייד", מצהיר כי אינו מזדהה עם סמלי המדינה וקורא לחיסול אופייה הציוני של ישראל בדמות כינון מדינת כל אזרחיה. במהלך מבצע 'צוק איתן' הצטרפו באעלאם לקריאה להקמת וועדת חקירה בינלאומית שתבחן האם ביצעה ישראל "פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות" במלחמה בעזה.

המשימה: להכפיש ארגוני ימין

בכנס היסוד של 'המועצה להגנה על החירויות' נכחו גורמים קיצונים דוגמת ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת ונציגי 'קואליציית נשים לשלום', הארגון הישראלי המוביל של קמפיין ה-BDS האנטישמי. הקואליציה כוללת גם את 'בצלם', 'רופאים לזכויות אדם' ו'פרופיל חדש' שמסייע לצעירים להשתמט מהצבא.

שמאלנים מקללים את צה"ל.. פשוט לא יאומן לאן הם הגיעו!

"לא כיפה ולא ברזל צה"ל לך לעזאזל…" ככה שמאלנים מקללים את החיילים שלנו! קולטים?.. והם תושבי מדינת ישראל !! לאנשים כאלה אפשר לאחל רק דבר אחד… יהי רצון שיפול עליכם טיל ותלכו אתם לעזאזל!!

Posted by ‎מי לה' אלי‎ on Saturday, July 26, 2014

במועצה קובלים על "שיח הסתה" מצד כלי תקשורת ימניים דוגמת ישראל היום, 'מידה' וערוץ 20 וגם מאוד לא אוהבים "עיתונאים אגרסיביים" מכלי תקשורת מרכזיים שמעזים לבקר אנשי שמאל. בניסיון להשתלט מחדש על השיח התקשורת נפגשים חברי המועצה עם עיתונאים בכירים במטרה "למנוע פרסומים" נגד ארגוני שמאל קיצוני, ומנגד פועלים ליצור תחקירים נגד ארגוני ימין "וקשריהם עם גורמים קיצוניים בעולם".

במכון ון-ליר ניפקו לאחרונה נייר עבודה עבור המועצה, בו הוטל ספק באמינותם של כלי התקשורת מהימין. בון-ליר לא הצליחו להפריך את העובדות שפורסמו, אך מסתבר שאין כל צורך להתעמק בתוכן הכתבות: עצם העובדה שראש הממשלה משתף בדף הפייסבוק שלו כתבות מכלי תקשורת מסוים מהווה מבחינתם ראייה חותכת ומרשיעה לכך שמדובר בעיתון או אתר חדשות "מגויס" בעל "אמינות מפוקפקת".

בנייר העמדה, שאמור לספק תשתית עליה תיבנה תכנית הפעולה של המועצה, סווגו יוזמות שונות שלא מוצאות חן בעיני השמאל – דוגמת איסור על תומכי טרור להיבחר לחברי כנסת, חוק ההמלצות וריסון כוחו המופרז של בית המשפט העליון – בבחינת "עריצות הרוב", "הצרת חופש הביטוי" ו"החלשת הדמוקרטיה". בהתאם לדף המסרים השחוק לעייפה של ארגוני השמאל, בוון-ליר מזהים "תהליכים רחבים ומקיפים" במסגרתם ישראל עלולה להידרדר למדינה בעלת מאפיינים של "משטרים לא דמוקרטיים".

הוכחה לכאורה לתהליכים מדאיגים אלו מוצאים בוון-ליר ביחסה של המדינה כלפי דארין טאטור, שהורשעה בהסתה לטרור בגין כתיבת שיר בו קראה לאלימות נגד ישראלים:

"היאבק בגזלת המתנחל ולך בשיירת השהידים. התקומם עמי, התקומם נגדם… אל תקשיב למשתפי הפעולה שקשרו את פלסטין בהשראת השלום… היאבק עמי המהפכן, ורשום אותי בשיירת השנאה במאבקי”.

היכן לדעתך הסרטון הזה הוקרן?באירוע של חמאס בעזה?של דעאש בסוריה? של חיזבאללה בביירות?צפו ושתפו…

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Saturday, September 2, 2017

עבור ון-ליר השיר המסית של טאטור הוא בבחינת "התנגדות לכיבוש" והיחס כלפיה מהווה חלק ממגמה כללית במדינה של "מאבק באמנות ובאמנים ביקורתיים".

במישור הבינלאומי אמורה המועצה לערוך כנסים דו-שנתיים אליהם יוזמנו ארגוני שמאל בעולם, כמו גם נציגי שגרירויות זרות המוצבים בישראל.

חציית קו אדום

המועצה כאמור חייבת קיומה לאיחוד האירופי, שהעביר לה מענק הקמה תחת ההגדרה של "השתתפות דמוקרטית וחברה אזרחית". המענק למועצה ניתן דרך The European Neighbourhood Instrument (ENI) – פרויקט שהוקם על ידי האיחוד בשנת 2014 ונהנה מתקציב עתק של למעלה מ-63 מיליארד שקלים שאמור להיות מנוצל עד תום שנת 2020.

בפרויקט של ENI נכללות 16 ישויות זרות מהמזרח התיכון וממזרח אירופה: ישראל, סוריה, ירדן, אלג'יריה, מרוקו, מצרים, לבנון, טוניסיה, הרשות הפלסטינית, לוב, גאורגיה, מולדובה, בלארוס, אזרבייג'ן, ארמניה ואוקראינה.

כפי שניתן לשים לב כמעט כל הישויות הנתמכות אינן נהנות משלטון דמוקרטי מלא, ובחלקן אף נהוג שלטון עריצות אכזרי ודכאני. בתגובתם לכתבה מסבירים באיחוד כי על בסיס חברותה של ישראל ב-ENI מתקיימים גם שיתופי פעולה בין הממשלה לאיחוד.

הקמתה של המועצה מלמדת כי אפילו בסטנדרטים של האיחוד האירופי, המזלזל דרך קבע במוסדות השלטון הישראלים ולא בוחל להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל, מדובר בחציית קו אדום. טוב תעשה ממשלת ישראל אם תפעל לשים סוף לפארסה, ותציב את סוגיית המימון החתרני במרכז השיח הדיפלומטי עם האיחוד האירופי ומדינות היבשת.

תגובות

ממשלחת האיחוד האירופי לישראל נמסר: "האיחוד האירופי תומך בחברה אזרחית תוססת, מגוונת ועצמאית שהינה סממן לדמוקרטיה חזקה. ארגונים חוץ ממשלתיים בישראל פועלים לעתים קרובות במשותף עם הממשלה, כמו גם עם הכנסת כחלק מהתנהלות דמוקרטית ראויה. האיחוד מממן פרויקטים וארגונים חוץ ממשלתיים עצמאיים, והם אינם פועלים בעבור האיחוד. הטענה כי פרויקטים הממומנים על ידי האיחוד פועלים בעבורו כגוף לובי הינה בלתי מבוססת".

מ'המועצה להגנה על החירויות' נמסר: "המועצה להגנה על החירויות הוקמה בידי ארגוני חברה אזרחית החברים בה, והיא ממומנת על ידי האיחוד האירופי – כחלק מתמיכתו בחברה האזרחית. המועצה פועלת על מנת להגן על מרחב החירויות ועל הערכים הדמוקרטיים בישראל – ובתוך כך גם פועלת על מנת לשנות חקיקה הפוגעת בחירויות, ולקדם חקיקה המקדמת ערכים דמוקרטיים. עמדות המועצה מייצגות את חבריה ואינן בהכרח משקפות את עמדות האיחוד האירופי.
בשל החשש לצמצום במרחב הדמוקרטי בישראל מבקשת המועצה להעלות את המודעות לנושא, ולאפשר חשיבה אחרת, והיא עושה זאת בין היתר במפגש עם אנשי אקדמיה ומחקר, אנשי החברה האזרחית, וגם במפגש עם נבחרי ציבור, תוך ניסיון לעודד חשיבה דמוקרטית ופלורליסטית המנוגדת לתפיסות הפוגעות בזכויות מיעוטים. איננו עושים לובינג למפלגה כזו או אחרת, אלא מבקשים להאיר בזרקור את חשיבות המחשבה, החקיקה והרוח הדמוקרטית בישראל".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

  1. משתינים עלינו מהמקפצה וממשלת ישראל ורה"מ לא עושים דבר בעניין. פתרון פשוט ביותר הוא למסות תרומות של גופים מדינתיים במעל 50% מס.

    1. על כך יש להוסיף: הכסף שיתקבל במיסוי הזה צריך להיות מועבר לארגוני שמאל קיצוני ואיסלאם פשיסטי באירופה. ידע כל אזרח בלגי שממשלתו מממנת ארגונים כדוגמת ״שריעה למען בלגיה״. מה, הרי גם אנחנו תומכים ב״חברה אזרחית תוססת״, לא ככה?

    2. למה מס ?

      זאת חתרנות לשמה !!!

      הוצאה מחוץ לחוק ולא כל דבר אחר .

      לצערי אין לנו פה מנהיגים ציונים אמיתיים.

  2. ישראל נישלטת על ידי פשיעה מאורגנת של זרים. איילת שקד מקבלת הוראות מהסדר העולמי החדש ששולט במדינה כולה חתמה היא וריבלין על שחרור עבריינים דומרנים אברגילים ברמה הבנונית חיילים ברחובות המדינה בשם הניו וורלד אורדר. מערכת המישפט של אהרון ברק כל הזמן משחררת עבריינים כבדים כדי שישתוללו ברחובות נגד אזרחי המדינה. מכרו אותנו לזרים .חוטובלי מוסרת את הביומטרי לאמריקאים. ביבי כנעני אלילי פגני מישתחווה לכדור הבדולח. אין תיפקוד לא במישטרה לא בכנסת המדייה כולה מפוברקת בשרות ותחת שילטון הסדר העולמי החדש. הבכירים בכנסת מקבלים הוראות מהסדר העולמי החדש . יש פה תוכנת בינה מלאכותית שחדרה לתוך המדינה של הביון האמריקאי עושה הרס וחורבן נורא בכל מוקדי הכח .מלאה במיליוני וירוסים. הביון הישראלי משרת תוכנה זו כולו מדורדר ואפל. לא סתם פרדו אמר ניהלתי ארגון פשע. הם כולם ארגוני פשע. אין דין אין דיין זרים שולטים במדינה. מכרו אותנו בגדו בנו כל האליטות הצבא העיריות העסקים .האם מאות אלפי ישראלים החדירו להם שבבים בכפייה. כדי לשעבד ולרבט אותם. כל מוסדות המדינה תחת שילטון התוכנה הנאצית הזו. הביון האמריקאי מדורדר בטרוף מבצע ניסויים נאצים בעמו שלו וניכנס גם אלינו ולעמים רבים כדי להרוס להחריב לדרדר ולשלוט בשיתוף פעולה עם האליטות המקומיות הבוגדניות. הכל פה במדינה אפל מושחת מסואב. האם מיליוני אזרחי המדינה נתונים במעקב תמידי בבית בחוץ ובכל מקום. למי מכרתם אותנו מי אתם ביכלל. האם יש עליכם שבבים בגלל זה אתם כה חסרי רגש ואכזריים. מה עוללתם לנו.

  3. אם לצבא המוסרי ביותר בעולם אין מה להסתיר, מדוע הימין מבקש לחוקק חוק שימנע את האפשרות לצלם ולפרסם את פעילות הצבא בשטחי הכיבוש?
    כנראה שבכל זאת יש עניין להסתיר.

    1. אולי כי חיילים (במיוחד הסדירים שלא מקבלים משכורת מהמדינה) הם גם קודם כל אזרחים ישראלים ולא רוצים שיציקו להם באמצעים משפטיים?
      אולי כי (כמו במדינות אחרות) צילום של פעולות צבאיות עשוי לסכל אותן ולכן אסור ברוב מדינות העולם?
      אולי כי כמו במדינות אחרות, לחייל זכות טיבעית לירות במי שמצלם אותו ללא רשותו ולדעתו מסכן את חייו או חיי משפחתו מנקמה עתידית?
      ישנן גם אלטרנאטיבות לחוק – שכמו במדינות אחרות החיילים בתפקיד ילכו רעולי פנים – זה מה שאתה רוצה שיקרה? אתה אוהב את זה שחלק מיחידות המשטרה פועלות בפנים מכוסות?

    2. אם אתה לא מכיר בלגיטימיות הפעילות של הצבא ששומר עליך אין לך צידוק מוסרי להישאר בארץ ונשאלה השאלה למה אתה עדיין כאן

    3. אין שום צבא בעולם שנדרש ממנו דבר כזה, לדרוש את זה רק מצה"ל זהו סטנדרט כפול במיטבו.
      בכלל, אתה בכל תגובה אומר בזלזול "הצבא המוסרי בעולם", אולי תגיד לנו איזה צבא יותר מוסרי מצה"ל ולפי איזה סטנדרט??

    4. איפה הכיבוש? בעזה שיצאנו ממנה?

      איפה התמונות של החיילים בצבאות הכיבוש של הג'יהאד? הג'יהאד הכובש כבש במשך מאות בשנים 57 מדינות מוסלמיות שכל אחת מהן גדולה פי שלוש ויותר משטח ישראל.
      ישראל קיבלה את שטחה מהמנדט הבריטי. גם יהודה ושומרון הם חלק משטח ישראל של המנדט הבריטי. מהו המנדט? המנדט להקים בית לאומי לעם היהודי.
      ישראל שחררה שטחים שהיו שלה ונכבשו ממנה בכח ב-48 במלחמת מגן.
      ישראל איננה כובשת. האסלאם כובש, מענה, אונס, בוזז, מחלק שלל, שודד קרקעות ומתנחל עליהם בכח. תחתיו נרמסו עמים, תרבויות, קבוצות אתניות ודתות.

      אבל כל העולם – כולל אתה – מאשים בציניות את המדינה הקטנה בעולם, שכל חטאה שאינה מוכנה להתאסלם – בכיבוש.

      מיהם הכובשים האימפריאליסטים הקולוניאליסטים – אלה שיש להם 57 מדינות, או אלה שיש להם מדינה פצפונת?
      למה אף אחת מהמדינות האלה לא מאפשרת לצלם חיילים שלה????

    5. מכיוון שהסרטים שרצים ברשת ערוכים מגמתית ובכלל לא משקפים מציאות
      מכיוון שהמצלמים ממש מפריעים בגופם בקללותיהם ובצילום לחיילים זכרו את חסידת הצביעות מנשות ווטצ שמנעה בשוטר במשמר הגבול לבדוק פועל פלשתיתני במחסום הכניסה לישוב הר אדר וקיללה את השוטר ממש הפריע לו ואותו נבדק ירה בשוטר למוות ורצח עוד מתושבי המקום ופצע אחרים . ללולא היתה מפריעה לו בידיה בגופה ובקללותיה א היה נשאר בחיים ב היה מבצע משימתו ולוכד את אותו מחבל ארור וארורה חסידת עולם הצביעות גב ווטצ
      זכרו את המקללת מעוטף עזה שנטפלה לקצינת צהל שמלאה את תפקידה.
      ממילא הם רואים מעוות ומצלמים בכוונה עיוות ומראים חלקי אירועים.

    6. האם יש צבא בעולם שירשה זאת?

      זיכרו "נכבה"=נסיון הג'נוסייד של הפלסטינים ביהודים ב 1948 , שלמזלנו נכשל

  4. כדי להילחם בגורמי חוץ המכרסמים את המדינה מבפנים כמו בולענים שממיסים את הקרקע מלמטה, לא צריך פסקת התגברות (שניזקה צפוי להיות גדול מתועלתה) אלא לתקן את חוק יסוד השפיטה באופן הבא (שמירה על זכות העמידה):
    יתווסף סעיף 15 (ו) – "על אף האמור בסעיפים קטנים ג ו-ד בסעיף זה, לא יוכל לעתור בפני ביהמ"ש העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק מי שאינו נפגע באופן אישי וישיר מפעולה שהוא עותר כנגדה וביהמ"ש לא ידון בעניינו.
    לעניין זה "פגיעה אישית וישירה" – נטילת קניינו הפרטי של העותר או הגבלת חירותו של העותר באופן המנוגד לחוק."

    1. אכן כן!
      זכות העמידה היא גורם מפתח לחזרה לשפיות!

  5. טוב זה כבר ממש מגוחך! האיחוד האירופי לא היה יכול לפעול במדינת ישראל ללא אישור הממשלה והעומד בראשה. אין טעם לחזור ולהאשים את האיחוד או את ארגוני השמאל המקבלים את המימון. הביקורת של הימין צריכה להיות מכוונת, בראש וראשונה, לנתניהו ולממשלה כולה.

    1. נכון. וזה ממש כמו המוסלמים. ככל שאתה שותק לפרובוקציות שלהם – עיין ערך עפיפונים, כך הם משכללים את ההתקפה.

      ככל שאנחנו מנסים לרצות אותם – כך הם תוקפים אותנו יותר.

      לכן, חתרנות צריכה לצאת מחוץ לחוק. ארגונים כאלה זה חתרנות. את הכסף שלהם צריך להלאים, ולהעמיד לדין את בכירי הארגונים.

      לא מדובר בחתירה תחת השלטון, אלא חתירה תחת מדינת היהודים.

    2. לדורון, אתה טועה ובגדול,
      האיחוד האירופי או כל גורם כמו קרנות למיניהן בוחשים ומתערבים בענייני המדינות באמצעות זרם אדיר של כספים שהם מקצים לקידום מטרותיהם בלי לבקש רשות. ראה את המקרה של הונגריה שבה התחיל לבחוש המיליארדר סורוס באמצעות הכספים שלו. הוא פשוט הקים שם את העמותות שלו לשם קידום אידאולוגיה שהוא חפץ בה.
      אגב, כך גם באוקראינה ואם אינני טועה גם ברוסיה.
      בדיוק כך צמחו אצלנו שלל עמותות ה-NGO מכספי האיחוד האירופי.
      אף אחד לא ביקש רשות מהממשלות המקומיות כמו שכאן איש לא ביקש רשות מממשלת ישראל.
      ואפילו כאשר היה ניסיון לקדם חוק הסוכן הזר המיושם מזמן בדמוקרטיה האמריקנית בשמאל התחילו לזעוק: געוואלד!!…סוף הדמוקרטיה!!.. וזה הספיק בגלל בעיית "מדינת העומק".
      בהונגריה התעשתו ושמו סוף לפעילות החתרנית של סורוס באמצעות חקיקה. אבל בהונגריה שהשתחררה מהשליטה הסובייטית רק ב-1989 לא קיים שמאל קומוניסטי מהסוג שקיים אצלנו החל מקום המדינה ועוד קודם לכן, כזה המשתף פעולה עם האויב
      הבעיה הגדולה נעוצה בעובדה שב"שיח הזכויות" המערבי פעילות טרור, במיוחד טרור ערבי נגד ישראל, קיבל מעמד לגיטימי המוגדר כפעילות לשחרור לאומי…

    3. של התחזות לאיש ימין והתקפה בוטה על נתניהו ועל הליכוד: השמאלנים יגישו כתב אישום, יחקרו וישפטו את שרה נתניהו, יכניסו אותה לכלא, יפסקו לה מאסר עולם עם עבודת פרך על פתיתים. יגישו נגדה כתב אישום על זה שהיא מצחצחת שיניים בבוקר, יקראו לזה מעילה בנסיבות מחמירות בענייני בריאות וכתבים עם עיניים נוצצות מהתרגשות יגידו ״ואז, יונית, מתברר שהיא גם קנתה משחה! לא סתם משחה, אלא לפי המקורות שלנו – משחה עם מלבין!״ הם יעשו על זה כותרות שנונות: ״המשחה לא תוכל להלבין את השחיתות של מושחתיהו״. שופטים חמורי סבר מטעם קרנות השמאל יקריאו את פסק הדין. ומי אשם בזה? נתניהו. כן. זו אשמתו. אזרחים שטוב להם, אזרחים שיש להם שתי מכוניות, אייפונים לכל המשפחה, מקרר מפוצץ וטלוויזיה 55 אינטש עם מונדיאל ברזולוציה 4K, אנשים שיש להם מה להפסיד, לא יוצאים בזעם לרחובות. גם אלה שעושים הצגות על כמה רע – בעצם טוב להם. רע להם רק שנתניהו בשלטון והם לא, לפחות באופן רשמי. נתניהו אשם שהכלכלה פורחת, התמ״ג ברמה מערב אירופית, העולם נפתח בפני ההייטק והתעשיה שלנו והאוצר כבר לא יודע באיזה בלטות לשים את עודפי המט״ח. כן – נתניהו אשם. הוא עשה את זה כמעט לבדו, תוך מאבק בלתי פוסק במוחות סוציאל-פופוליסטיים קטנים שניסו להפריע לו כל הזמן. הצלחתו של נתניהו היא אסונו, אסונה של משפחתו ואסונה של הדמוקרטיה הישראלית. כי אין מי שיקום נגד חבורת הנחשים שזחלה את דרכה למערכת המשפט, המשטרה והצבא. ממי אנחנו דורשים לעשות משהו? כמובן, מנתניהו. אפילו טראמפ, עם סמכויות רחבות בהרבה מאלה של ראש ממשלה בישראל, נלחם כבר שנתיים בדיפ סטייט. אבל אנחנו – אבא, מתי נגיע? אבא, מתי נגיע? – בעוד שעה. – לא רוצה, לא רוצה! רוצה עכשיו, אתה שמאלן! אתה איכס! שוכב על הגדר בשביל כל המדינה. לבד. נתניהו אחד גדול מול כל השמאל.

  6. מה זה משנה לביבי לא אכפת מהאזרחים שחיים בארץ ישראל וכן יש לו גם חלק בזה ,עצם העובדה שהוא ודרעי לא מונעים זאת רק מחזקת את זה.

    1. זה נראה כאילו תגובתך הוכתבה על ידי מוגריני עצמה או לפחות על ידי אחד הכפופים לה. נתניהו הוא העצם הכי גדולה בגרונם של אויבי ישראל מחוץ וסייעניהם מבית וכל ניסיון להאשים אותו בתופעות שבהן הוא נאבק כמו שאף מדינאי ישראלי בן זמננו לא רוצה ולא מסוגל – מלמד על מקורות ההשראה של המאשים.

    2. לאקרו הצבוע. אתה יודע מי אשם שלא מונעים זאת? שופטי בג"צ ורק הם. אלה שבוחרים עצמם באמצעות ועדת הדילים המסריחים בראשות עצמם!!! הגיב:

      בג"צ פוסט ציוני ואנטי יהודי בפסיקותיו ההזויות הוא ורק הוא שמונע טיפול בכל בעיותיה של ישראל. בג"צ הוא שמאפשר את הרס המדינה מבפנים ע"י גורמי חוץ. יש לחסל את בג"צ ולבחור שופטים יהודים ציוניים אוהבי עמם וארצם כדי שנוכל לטפל בכל מה שיש לטפל פה.

      תיראה מי יושבת בבית המשפט העליון היהודי:

      חיות פסקה בפסק דין עדאלה בענין איחוד משפחות, בעד עמדות הפלשתינים, כאשר קבעה שיש לאשר לפלשתינים לקבל אזרחות מכוח נישואין בישראל – דבר שעלול לחסל את המדינה היהודית. אני ממש מודאג אם זאת השופטת שתהיה נשיאת העליון ב- 2017. נמאס כבר משופטים שמאלנים קיצונים בעליון – חייבים לעשות שינוי בועדה לבחירת שופטים.

      http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000596112

  7. ששר החוץ יזמן את נציגי האיחוד לשיחה ובה יאמר להם שישראל תתחיל לממן ארגונים איסלמים על אדמת אירופה ותעודד על ידי סוכני שינוי דעת קהל הקמה של אזורים נפרדים עם חוקים נפרדים באזורים עם רוב מוסלמי.

    כמו כן ישראל תחל בפרסום אגרסיבי לגבי זכויות פליטים "פלשתינאים" שאחד מהם הוא החובה של האירופים לקלוט אותם בגלל תעודות הפליט שמנפיקים להם כבר 70 שנה . ישראל תעודד ותפתח את הגבולות לאלו שרוצים להגר לאירופה ותסייע משפטית שם ופה לאלו שיתקלו בקשיים מול ארגוני האיחוד.

    1. אין טעם לזמן את נציגי האיחוד לשיחה. מניסיון זה לא עוזר.
      הם פועלים עפ"י העיקרון: בעל המאה הוא בעל הדעה.
      ואם כבר להעביר כספי תמיכה אז רק לטובת ארגונים המייצגים שאיפות לבדלנות לאומית שרוצים להתפצל ולהקים מדינות לאום חדשות וזאת בניגוד לעמדת האיחוד. כמו הבאסקים והקטלונים בספרד, וואלונים בבלגיה וכו'.
      מנגד, לתמוך בזכויות פליטים “פלשתינאים” פירושו לירות לעצמנו ברגל

  8. אני כבוחר הייתי רוצה חדעת מה המפלגה שעבורה אני אצביע מוכנה לעשות כדי למגר את התופאה הזאת: נלחמים בנו מבפנים במימון אויבים שלנו שצר להם שלפני 73 שנים לא הצליחו להשמיד את העם שלי

  9. יש למגר את הארגונים האנטי ישראלים בתוך ארצנו!!!!

  10. ישראלים ויהודים בצמרת המאבק האנטי-ישראלי - /ימיני הגיב:

    השמאל נגד הסמול /בן דרור ימיני
    אוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה היא מעוז ידוע של "כוחות הקדמה". הביטוי העיקרי לכך, בשנים האחרונות, הוא שנאת ישראל. זר כי יקשיב לרוח הדברים שם, באסיפות, במנשרים, בפעילות חוצות, יחשוב שמדובר באוניברסיטה האיסלאמית של עזה.

    על תקן של אוונגרד אקדמי, החליט לאחרונה סנאט הסטודנטים על הטלת חרם נגד חברות אמריקניות שמרוויחות מהכיבוש הישראלי. אל יקל הדבר בעינינו. נכון שמדובר בהחלטה שיש לה אופי סמלי בלבד. אלא שהמשמעות רחוקה מלהיות רק סמלית. מה שקורה שם מתפשט, בדרך כלל, לקמפוסים נוספים ברחבי העולם. ומי שמתחנך שם, מפיץ את תעמולת הזוועה לאזורי דגירה נוספים. סממנים ניתן למצוא לא רק בשולי המפלגה הדמוקרטית, אלא גם בדרגים הגבוהים של ממשל אובמה.

    בצמרת המאבק האנטי-ישראלי מצויים גם ישראלים ויהודים רבים. ראשונים תמיד אנחנו. הרי במסגרת חופש הביטוי המתקדם, החביב עליהם כל כך, דעות חריגות, הטוענות שלג'יהאד העולמי או לדיכוי נשים בעולם המוסלמי אין שום קשר לישראל – לא יישמעו שם. והטענה שהיהודים – סליחה, ישראל – איננה הסכנה העיקרית לשלום העולם, היא טענה ריאקציונרית, שמעידה על שייכותו של הדובר לכוחות השחור בעולם.

    * * *

    בסיבוב הראשון התקבלה החלטת החרם ברוב של 16 תומכים, מול 4 מתנגדים. אלא שנשיא הסנאט, וויל סמלקו, הטיל וטו על ההחלטה. כדי לעקוף את הווטו, נזקקו המצדדים ברוב מיוחד, של 14 מתוך 21 חברי הסנאט. לכאורה, היה להם רוב מובטח. אלא שהימים שלפני ההצבעה החוזרת הובילו לפתיחת האות לקמפיין שחרג מגבולות ברקלי. מיטב השמות גויסו למאבק הזה, וביניהם דזמונד טוטו, נעמי קליין וג'ודית בטלר, שעודדו את חברי הסנאט לבטל את הווטו ולאשר את החרם. למעלה מ-12,000 אימיילים הגיעו לסנאט, בעד ונגד החרם. הקמפוס היה לוהט. סטודנטית שתמכה בסנקציות הסבירה: "מי שנמלט מהשואה אינו יכול ליצור שואה חדשה". אנטישמית? לא בדיוק. רק צעירה שעברה שטיפת מוח, על כך שישראל מבצעת ג'נוסייד וזוועות ללא הפסקה. והיא בכלל יהודייה, סיגל מורגן, בת לישראלי. הכיתוב על חולצתה היה "זכויות אדם". זה הפך לשם הקוד לכל מופע של שנאת ישראל.

    הצד הפרו-ישראלי נכנס לפעולה, וגם הוא גייס תותחים. שישה חתני פרס נובל, בנוסף לאלי ויזל, פרסמו מכתב נגד החרם. השישה, ראוי לציין, עשו זאת בשיתוף עם "מרצים למען שלום במזרח התיכון" (SPME), גוף המאגד 55,000 אנשי אקדמיה, שתומכים בהסדר שלום הוגן במזרח התיכון.

    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=1157

  11. אירגוני זכויות אדם הם מכשיר לחיסול מדינה יהודית

    לקרוא את דברי ג'ון קנדי שידע הרבה ולא להאמין:

    ג'ון פיצ'ג'רלד קנדי נשיא ארה"ב לשעבר (נרצח. השאלה מי עומד מאחורי רציחתו עומדת.אפשר ויש להפנות שאלה זו לעבר הסי. אי. איי.)

    חשוב לציין כי קנדי לא היה חבר בהתארגנות "הסדר העולמי החדש" ואף
    התנגד נחרצות לדרכו של אירגון ה'אילומינטי'.

    הוא אמר כדלקמן:

    "אנו מתמודדים מסביב לעולם עם קנוניה ענקית וחסרת רחמים המסתמכת בעיקר על אמצעים סמויים להרחבת השפעתה, על הסתננות במקום פלישה, על הסתה במקום
    בחירות, על הפחדה במקום רצון חופשי, על גרילות בלילה במקום צבאות ביום".

    "זו מערכת שגייסה אמצעים אנושיים וחומריים עצומים לצורך בנייתה של מכונה מתקתקת ויעילה המשלבת מבצעים צבאיים, דיפלומטים, מודיעינים, מדעיים ופוליטים"…כך התבטא בנושא ג'ון קנדי.

    הכל לצורך הקמת ממשלה עולמית של הסדר העולמי החדש.מדינה יהודית מפריעה לסדר העולמי החדש בו כל האומות תשמשנה כמאגר עובדים עבור שליטי העל של הסדר העולמי הזה.לכן משקיעים פעולה רב תחומית בחיסול המדינה היהודית באמצעות האירגונים הלא ממשלתיים הזוכים לצורך החיסול במימון לא מוגבל לפעילותם החתרנית.

    עמוד 30

    http://www.aaronroll.com/democracy/Hatred_for_Nothing_Volume2.pdf

  12. אחרי שנים ארוכות בהן ארגוני השמאל הקיצוני גידפו, ניאצו וביזו את שמה, כבודה ומעמדה של ישראל בעולם, הם קוראים לנו מקארתיסטים?

    לקראת סיומו של הדיון אתמול במליאת הכנסת בנושא חקירת המימון לקמפיין הדה-לגיטימציה מבית השמיע ח"כ דב חנין איום מרומז לפיו הקמת ועדת החקירה "תהדהד בעולם כולו" ותפגע בדימוייה של ישראל.

    שאלה לי לח"כ חנין, על מי בדיוק אתה חושב שאתה מאיים? מהו בדיוק המקל בו אתה מבקש לנופף? האם אתה וחבריך מכירים גם גזרים או שרק בשוטים ובעקרבים באתם לייסרנו? מה כבר יכולים חבריך בשמאל הרדיקלי לעשות? להפיק דוחות המאשימים את חיילי צה"ל ברצח שיטתי ומכוון? לכנות אותנו מדינת אפרטהייד? לרדוף קציני צה"ל בחו"ל? לקרוא לחרם על ישראל? להאשים את ישראל בביצוע טיהור אתני? אופס, מסתבר שאת כל זה כבר עשיתם. במשך שנים. הרבה לפני הקמת הועדה והרבה לפני שמישהו בכלל הבין את היקף התעמולה והנזקים שאתם מייצרים.

    אחרי שלקחתם חלק מרכזי בקמפיין הדה-לגיטימציה כנגד ישראל, ואחרי ששכנעתם כה רבים כי אין פשע שחיילי צה"ל וממשלות ישראל לא מבצעים, מה בדיוק תספרו עלינו בעולם? שהקמנו ועדה בכנסת שתבדוק מי מתערב בענייניה הפנימיים של ישראל ומבקש להכפישה מבפנים? בוווו, איזה פחד.

    אחרי שנים ארוכות בהן ארגוני השמאל הקיצוני גידפו, ניאצו וביזו את שמה, כבודה ומעמדה של ישראל בעולם, ואחרי שהפכתם אותנו לקלגסים צמאי דם, אתם מאיימים עלינו שתקראו לנו מקארתיסטים? מקארתי היה צמחוני, חלבי וטבעוני לעומת מה שעשיתם מאיתנו. במו ידיכם אתם עוד עלולים לשכנע שישראל לא כל כך גרועה כמו שציירתם אותה. מי שיקרא את הדוחות שלכם עשוי לחשוב שבישראל עוקרים לשונות, לא סותמים פיות.

    אם אין מה להסתיר

    אין קו אדום שלא חציתם, ואין ערך שלא ביזיתם. הוצאתם עצמכם מהכלל וחברתם לקמפיין שנאה גלובלי השולל את עצם זכות קיומנו. הכל תוך השענות על תקציבי עתק ממדינות זרות שבוחשות בענייניה הפנימיים של ישראל. מהו ההיגיון המעוות העומד בבסיס טענתכם כי לנבחרי הציבור בישראל אין זכות לבחון מי מממן ומתדלק את מסע השנאה וההכפשות כנגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל?

    האם אתם באמת מאמינים שלממשלות בריטניה, ספרד, נורווגיה והולנד ישנה זכות להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל, אך ישנה רק מדינה אחת שאסור לה להתערב במתרחש בישראל, היא מדינת ישראל?

    מיד לאחר מבצע "עופרת יצוקה" פרסמה קבוצת ארגוני שמאל קיצוני ישראלים סדרת מודעות בדרישה לוועדת חקירה שתחקור את חיילי צה"ל תחת הכותרת

    "אם אין מה להסתיר למה לא לחקור"?

    ובכן, ישראל חקרה. אלפי עדויות נגבו, מאות תיקים נפתחו. בין היתר על סמך תלונות שהגישו ארגוני "זכויות אדם" ישראלים ובינלאומיים. רובם המכריע נסגרו משום שהתגלו כאישומים חסרי בסיס. במקרים המעטים בהם נמצאו עבירות ופשעים נשפטו ונשפטים חיילים. וטוב שכך. אלא שמי שדוגל בעיקרון מסוים כאשר הוא הצד הביקורתי, צריך לתמוך באותו העיקרון גם כאשר הביקורת מבקשת לחול עליו.

    אם העיקרון לפיו אם אין מה להסתיר מוטב לחקור, תקף על צה"ל וישראל, ואם ארגוני השמאל הקיצוני כל כך חוששים מחקירת דרכי המימון שלהם, המסקנה הבלתי נמנעת היא שיש להם מה להסתיר. או שאולי הם צבועים שמבקשים להחיל על ישראל נורמות מחמירות שאינם מחילים על עצמם.

    התנשאות, צביעות וזלזול באדם

    הוויכוח הציבורי שהתקיים בשנה האחרונה הסתיים בניצחון ברור של המחנה הציוני. רובו המכריע של הציבור השתכנע כי הארגונים המדברים בשם זכויות אדם הם ארגוני השמאל הקיצוני שמבקשים לכפות באמצעות מימון זר את ערכיהם הרדיקליים. רובו של הציבור לא מאמין לשקרים שמופצים כנגד לוחמי צה"ל שמסכנים ומקריבים עצמם בעידן בו הערבות ההדדית הולכת ונעלמת.

    הציבור יודע כי ישראל מקפידה יותר מכל מדינה אחרת על טוהר הנשק ונשמרת מפגיעה בחפים מפשע בכל דרך אפשרית. רובו של הציבור יודע שישראל היא מדינה דמוקרטית, ליברלית ופתוחה כי הוא חי בישראל ומבין היטב את המתרחש. הוא לא קונה את השקר לפיו כולנו חשוכים, אלימים וגזעניים רק כי מיעוט שולי החליט שיש לו מונופול על הדמוקרטיה והמוסר.

    הציבור בישראל חכם, דינאמי ומסוגל להבין מציאויות מורכבות ומניפולציות תקשורתיות. הוא בדיוק ההיפך ממה שחושבים עליו ארגוני "זכויות אדם" שכל מהותם התנשאות, צביעות וזלזול באדם, בעם ובנבחריו. הוא דמוקרטי, ביקורתי ובעל חושים חדים ולכן הוא מזהה היטב מי מבקש לקדם את זכויותיו ומי מבקש להכפישו. מכיוון שאנו דמוקרטיה, ושקיפות היא תנאי לדמוקרטיה, כולנו זכאים לדעת מי מממן את מסע השנאה שמופעל כנגדנו. לפי ההיסטריה של ארגוני השמאל הקיצוני, אין כל ספק שיש להם מה להסתיר.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/197/697.html?hp=1&loc=30&tmp=5617

  13. הבה נבדוק מספר מסיסמאות השמאל ונלמד למה השמאל טוב רק בסיסמאות: הגיב:

    א.השמאל: "אין שלום רע, יש מלחמה רעה".

    המציאות: אם יש צד תוקפן שחי על ליבוי יצרים וחרחור מלחמות, המציאות מוכיחה שעדיף מלחמה רעה על פני שלום קר, שמביא מלחמה רעה עוד יותר. דוגמא? כאשר הכוחות הגרמנים פלשו לאזור מפורז בחבל הריין, אם אינני טועה, ב-1935, הכוחות הצרפתים נמנעו מפתיחה באש.בסוף המלחמה נחשף שבכיסו של כל מג"ד גרמני היה מכתב מהמטכ"ל הגרמני עם כיתוב על המעטפה:
    סודי ביותר-לפתוח רק במקרה שיפתחו עליכם באש! ומה היה תוכן המכתב?
    "לסגת מיד חזרה".

    אתם מבינים? מקלען צרפתי אחד עם אומץ יכול היה לסובב את ההיסטוריה, לו השפיל את אדולף היטלר כבר ב-1935, ולמנוע את מלחמת העולם השנייה! אבל הצרפתים בחרו ב"שלום" וב"וויתורים כואבים" לרייך ה -3. התוצאות בהתאם.

    ב.השמאל: "הנסיגה מ-X פינתה כוחות",כאשר X יכול להיות כל מקום שהערבים רוצים כרגע להשתלט עליו.

    המציאות: נסיגה מכל המדינה והעברתה לאומה הערבית תפנה כוחות. לא נצטרך ללכת לצבא, וילדינו לא יצטרכו למות על "גבעות בשומרון". הרי תמיד אפשר לחזור לצאת לגלות ולשלוח את הילדים שלנו לשרת בצבא האמריקאי בעירק, באפגניסטאן או בכל מקום שכוח-אל אחר על פני האדמה. ואכן- מי שלא מוכן להגן על אדמתו- אדמתו תילקח ממנו. ומי שלא מכבד את מדינתו- לא תהיה לו מדינה.

    ג.השמאל: "אין פתרון צבאי לטרור".

    המציאות: ראינו שיש ודווקא הפתרון הצבאי הוא המרכזי במערכת שלמה של צעדים בחיסול ודיכוי הטרור.

    ד.השמאל: "מסירת הגולן לסוריה תוציא אותה מ"ציר הרשע".

    המציאות: החלפת ממשל במדינה ערבית או אפילו אפשרות לרווחים כלשהם ממלחמה איתנו מיד מביאה לשבירת ההסכמים ולפתיחת מלחמה. ואיפה ראינו זאת? סדאם חוסיין קרע מעל בימת הפרלמנט בבגדד את הסכם ה"שלום" שהיה לו עם אירן, אחרי נפילת השאה ותקף. בראיון עיתונאי הוא סיפר ש"אז היינו חלשים והיום הם החלשים". דרך אגב: הוא עצמו עמל על ההסכם שאותו הפר… ערפאת חתם איתנו על "שלום" באוסלו ,ואחרי 7 שנים השתלם לו לפתוח במלחמת אוסלו – וההסכם התנדף לו. והנה, הממשל במצרים מתנדנד וכולם דואגים ל… "שלום" איתם. רגע, רגע, אם הם יפרו את ההסכם וינתקו איתנו את היחסים הדיפלומטיים הם יחזירו לנו את סיני?

    ומכאן אנו למדים: השמאל חותר נגד מדינת ישראל. השמאל מנסה בכל כוחו לטמטם את הציבור בסיסמאות שכל כולן הן החלשת ישראל וסיוע לאוייב במלחמה.

    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=eb681a54e5fab943de3637e1d1cb52f4&id=2118&page=3#resp_blog_176710

    תגובית 134

  14. להלן התמליל:

    אריה גולן: איתנו על קו הטלפון מי שהיה מנכ"ל משרד החוץ הדוקטור אלון ליאל.

    אלון ליאל: בוקר טוב לך.

    אריה גולן: אתה חתום יחד עם אנשים אחרים ביניהם אברהם בורג על מכתב למדינות האיחוד האירופי, שבו אתם קוראים להן לתמוך בהכרזה חד צדדית על הקמת פלסטין, בעצרת האומות המאוחדות בחודש ספטמבר בניו יורק. אתם מאמינים במהלכים חד צדדיים, ולא במשא ומתן ישיר והשגת הסכם?

    אלון ליאל: לא נשארה ברירה. הנאום של נתניהו בקונגרס לא מאפשר משא ומתן עד ספטמבר.

    אריה גולן: זאת עמדת הפלסטינים.

    מקור:

    http://www.iba.org.il/media

  15. אצל דליה דורנר (שופטת בג"צ לשעבר) השקר עולה לדרגת דברי אלוקים חיים/ימיני הגיב:

    לאמנות אין גבולות ואין כללים. חופש היצירה אינו כפוף לקודים של תקינות, סבירות, איזון, דיוק בעובדות. זה כוחו של החופש האומנותי, בוודאי כאשר יש לו גם אמירה חברתית, ציבורית או פוליטית. הוא אמור להתסיס, להרגיז, לשחות נגד הזרם, ליצור פרובוקציות.
    זה עיקרו של התירוץ שעומד מאחורי כל פרובוקציה. כך שטענת החופש הזו ראויה לבדיקה. בימים אלה מציג מוזיאון ה"לובר" בפריז, אולי החשוב בעולם, יצירה של היוצרת הישראלית מיכל רובנר. מדובר במיצג חסר תקדים. כבוד גדול לישראל?

    נבדוק. המיצג מורכב משרידי בתי ערבים מתקופת מלחמת העצמאות. האם יש סיכוי כלשהו שה"לובר" היה מעלה מיצג דומה, שמורכב משרידי חורבות של בתי יהודים שנפגעו בפוגרומים של ערבים במדינות ערב? האם היה עולה מיצג של שרידי הבתים של גרמנים אתניים שגורשו מחבל הסודטים בצ'כיה?

    זה בדיוק הסיפור של הסרט "עדות" שפתח את "פסטיבל דרום". לוועדת גולדסטון היו לפחות יומרות חקירתיות. גולדסטון עצמו הודה ש"אם הייתי יודע בזמן הכתיבה מה שאני יודע היום – הדוח היה נכתב אחרת". אבל לא כך כשמדובר ביצירה אמנותית. מוחמד בכרי רשאי לשקר, והשופטת דאז, דליה דורנר, אמרה על "ג'נין ג'נין" – "אלה ואלה דברי אלוקים חיים". השקר עולה לדרגת דברי אלוקים חיים. וגם יוצרי הסרט "עדות" רשאים לעשות ככל העולה על דעתם. זה רק עניין של זמן עד שגם הם יעלו לדרגת "דברי אלוקים חיים".

    בקצב הזה, כשכל שקר זוכה לשדרוג שמימי, זה רק עניין של זמן עד שגם מכחישי שואה ידרשו את ליטרת הבשר שלהם במסגרת "חופש הביטוי". אבל שני דברים חובה לעשות. ראשית, להפריך את הפוזה שלהם על היותם "אמיצים, אוואנגרד, פורצי דרך, יוצאים נגד הזרם". האמת הפוכה. בעולם שבו ישראל, לפי סקרים בינלאומיים, נחשבת לאחת המדינות המסוכנות ביותר לשלום העולם, אם לא המסוכנת שבהן, בעולם שבו ישראל נתפסת כמי שמבצעת אינספור פשעים נגד האנושות, בעולם שבו השקרים שקרויים "נרטיבים" מנצחים את האמת – היצירות הפוליטיות באותה רוח אינן אמנות, אלא בעיקר עדריות. אין באמנים הללו שום דבר אמיץ. יש בהם בעיקר חנפנות לדעת הקהל העולמית ולחוגי האידיוטים השימושיים שבקרבם הם פועלים. יש אומץ באמירת אמת. אין אומץ בהפצת שקרים.

    אסור לוותר על האמת. ישראל גרמה לפחות פגיעות בחיי אדם, ולפחות פגיעה בזכויות אדם, לעומת כל מדינה אחרת שמצויה בעימות. ואם היוצרים הללו תורמים לכך שתדמיתה של ישראל בעולם הפוכה – הם אשמים בעלילת דם מודרנית. שרק לא יספרו לנו שהם "אנשי מצפון" ו"אמיצים". הם בעיקר חנפנים ושקרנים, גם אם זה קורה בחסות "חופש הביטוי והיצירה".

    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=2508&page=1#responses

  16. עו"ד יורם שפטל קובע שדבריו של פרופ' נאמן שקרא למלחמת אזרחים בין השמאל למתנחלים משקפים את הלך הרוח האמיתי של כל אנשי השמאל.

    עו"ד יורם שפטל טוען כי קריאתו של חתן פרס ישראל לקולנוע, פרופסור יהודה ג'אד נאמן למלחמת אזרחים בין השמאל למתנחלים איננה דעת מיעוט. "זה נכון שאף אחד לא באמת חושב לצאת למלחמת אזרחים, אך דבריו חשפו את הפרצוף המכוער והמחליא של השמאל הישראלי".

    עו"ד שפטל מזכיר שאין זו הפעם הראשונה שאנשי השמאל חורתים על דגלם חיסול והשמדה פיזיים של יריבים. "ההתבטאות של נאמן אינה פריפריאלית, אלא היא באה מתוך העומק של הביוב הרעיוני של השמאל בארץ.

    השמאל תמיד דגל בדרך של מלחמה, דם ורצח כדי לחסל פיזית את היריב ולהגיע לשלטון. כך היה בסזון, כשרצו לגרור את האצ"ל למלחמת אזרחים כדי להשמיד את הציבור הלאומי עוד בימים של טרום הקמת המדינה וכך היה באלטלנה כשהיה ניסיון להביא למלחמת אזרחים על מנת לחסל את אנשי חרות ובתוכם את מנחם בגין שאיים על ההגמוניה של השמאל בארץ".

    לדברי שפטל, פרופ' נאמן כמו קודמו פרופ' שטרנהל חושבים שהדרך היחידה למנוע את שלטון הימין זה לחסל את אנשיו, "גם פרופ' שטרנהל מייעץ להרוג מתנחלים. הנבל הזה קורא כמו פרופ' נאמן לעלות עם טנקים על עפרה. זו מלחמה עם המתנחלים, השיטה שלהם היא להשמיד את היריבים ולתפוס את השלטון בכוח".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/222431

  17. כשהאנטישמים מצאו יהודי אחד גנב, הם הפכו את כל היהודים לגנבים. כשהגרוסמנים מוצאים חריגה מתועבת אחת, הם הופכים את מדינת ישראל למפלצת.
    על הרקע הזה, צריך להתבונן בסיפור של עומר אבו-ג'ריבאן כפי שהוצג על ידי הסופר דויד גרוסמן.

    סיפור עצוב שראוי לכל גינוי.

    הבעיה היא שגרוסמן, כמו רבים אחרים, לפעמים בשוגג, לפעמים בזדון, הופכים את הסדר הנכון.

    כשבודקים את מספר הפלסטינים שנהרגו בלמעלה מארבעים שנות כיבוש, מתברר שישראל נוהגת בזהירות, לפי כל קנה מידה בינלאומי.

    אבל גרוסמן הופך את הקערה.

    הוא לוקח את האחד והופך את ישראל למדינה ש"זורקת עם שלם לחצי הדרך כבר ארבעים וחמש שנה, מפנה לו גב ועורף ומצליחה לבנות לעצמה חיים לא רעים". זה בערך כמו לגלות גנב יהודי, ולטעון שכל היהודים גנבים.

    האנטישמים התמחו בשיטה הזאת. גרוסמן, כמה חבל, מאמץ אותה.

    עובדתית, הפלסטינים רחוקים מלהיות זרוקים בצדי הדרך. ב-67 לא היה מוסד אחד להשכלה גבוהה. היום יש עשרות. השכלה בקרב הפלסטינים היא הגבוהה בעולם הערבי. ואבו-מאזן עצמו העיד בראיון לוושינגטון פוסט, לפני. פחות משלוש שנים, ש"בגדה המערבית אנחנו חיים במציאות טובה. האנשים מקיימים חיים נורמליים". מאז, אגב, החיים שם רק השתפרו.

    כבר התרגלנו לעובדה שהגרוסמנים מנסים, בכוח, לסתור כל טענה של ישראל. הם הרי נאורים. אפשר לסמוך על גרוסמן שהוא יעשה כל מאמץ כדי לסתור גם את הטענה של אבו-מאזן. הוא כבר התחיל.

    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=3445#responses

  18. איש הרוח עמוס עוז חירף וגידף את איפא''ק בכנס הג'יסטריט / חלק א' הגיב:

    מחרות לעבדות / בן דרור ימני

    הם עדיין, גם אם לא כולם, משלמים מס שפתיים לזכות היהודים להגדרה עצמית. אבל הם הופכים לעדר אחיד.

    הם מתקרבים יותר ויותר לאלה שכצנלסון ואלתרמן דיברו עליהם.

    מכורים לחלוטין לביקורת עצמית, שהופכת לאיבה עצמית. אנשי הרוח של ישראל – תמונת מצב עגומה

    "יש רעיונות שהם כל כך מטופשים, שרק אינטלקטואלים יכולים להאמין בהם". את הדברים הללו אמר ג'ורג' אורוול כבר לפני שבעים שנה. שום דבר לא השתנה. ובעצם, השתנה לרעה. משום שזכותם של אינטלקטואלים להביע רעיונות מוזרים. פה ושם זה אפילו רצוי וראוי. כדי לעורר ולהתסיס את החשיבה. כדי לא לקבל שום דבר כמובן מאליו. כדי שלא להתמכר לשגרה.

    אלא שאנחנו בעידן חדש. אין חשיבה מתסיסה ומרגיזה. אין שום ויכוח.

    הרעיונות המטופשים הפכו לכוח המוביל. העדריות שולטת.

    אפשר וצריך לנתח שורה של עצומות שנחתמו בשנים האחרונות על ידי מה שמוגדר כ"קבוצת אנשי רוח". מדובר בלהקה נודדת. הרשימה ידועה מראש. תמיד, או בדרך כלל, יהיו בה עמוס עוז, א.ב. יהושע ודוד גרוסמן.

    לפני שבועיים הם היו "נגד גירוש פליטים", לפני חודש "נגד נישול בדואים", ובדרך כלל הם "בעד הכרזת העצמאות של העם הפלסטיני", "נגד הכיבוש", "בעד חיזוקו של בית המשפט העליון", ועוד ועוד.

    כאשר אורוול הביע את חוסר הנחת שלו מאנשי הרוח הבריטים, בימי מלחמת העולם השנייה, הוא התכוון לאותם אלה בבריטניה שהיו משוכנעים שהאמריקאים נמצאים על אדמת הממלכה כדי למנוע את מימוש המהפכה הקומוניסטית וכי המאבק בגרמניה הנאצית היה רק כיסוי לכוונות הזדון האימפריאליסטיות.

    הם לא נותרו לבד.

    לפני הפלישה לעיראק חתמה קבוצה של פעילי שמאל ואנשי אקדמיה על עצומה שבה הם מתריעים על כך שהמלחמה בסדאם חוסיין היא רק כיסוי לכוונת ישראל לבצע טיהור אתני בפלסטינים. עוז, יהושע ושאר "אנשי הרוח" עדיין לא הגיעו לדרגה ההיא. הם בדרך.

    עוז כבר יושב עם אברום בורג בצמרת הקרן החדשה לישראל.

    אט אט הם מתכנסים כולם לחזית אחת במסגרת גג מאוחדת. וכאן בדיוק טמונה הטרגדיה. משום שעוז ויהושע היו אמורים לעמוד בחזית המאבק נגד תופעות הזויות כמו בורג, שמפיץ שנאה תהומית למדינת ישראל. אבל במקום מחלוקת תוססת ומעשירה יש התקבצות. במקום דיון סוער ותוסס, גם בתוך השמאל, העדריות הולכת ומשתלטת. אותם אנשים. אותן עצומות. אותן מסגרות.

    * * *

    בארה"ב, בדיוק כמו בישראל, מתקיים בעצם הימים הללו דיון ציבורי סוער על תפקידו של ביהמ"ש העליון.

    גם שם יש אקטיביזם. אלא שהוא פועל בשני הכיוונים. בשבוע שעבר הסתיים הדיון הפומבי בביהמ"ש העליון בעניין רפורמת הבריאות שהנשיא ברק אובמה הצליח להעביר. הדברים שנאמרו באותו דיון העידו על כך שמתוך תשעה שופטים, דעתם של שמונה ידועה מראש. ארבעה ליברלים בעד החוק וארבעה שמרנים נגד החוק. השופט אנתוני קנדי הוא המתנדנד היחידי. אלא שמאמרי המערכת של העיתונים הליברליים, בתרגומם לעברית, היו העתק מדויק של הטיעונים נגד האקטיביזם בנוסח הידוע כאן. "הניו-יורק טיימס" הליברלי נשמע כמו שילוב של דברי הפרופסורים רות גביזון ודניאל פרידמן. אלא שיש הבדל תהומי בין ארה"ב לישראל. זה לא רק ששם אפשר להיות גם ליברל וגם מתנגד לאקטיביזם. שם יש ויכוח תוסס וסוער. יש קשת רחבה של דעות. שם אין הגמוניה של "אנשי רוח". שם לא הופכים את בעלי הדעה השונה ל"כוחות החושך".

    * * *

    לפני חודשים אחדים פרסמה קבוצת "אנשי רוח" תמיכה בהצהרת העצמאות הפלסטינית. עצומה מתונה לחלוטין. תמיכה בהצהרת העצמאות הפלסטינית גם משום שיש בה, לדעתם, חיזוק להצהרת העצמאות של ישראל. בשיחה עם אחד החותמים הבהרתי לו שאני תומך ברעיון המרכזי, של שתי מדינות לשני עמים. אלא שמטרת המהלך הפלסטיני הייתה הפוכה: מחטף שנועד למנוע את הפתרון של שתי מדינות, לטובת הקמת מדינה פלסטינית, ללא הסדר שלום. עמיתי לשיחה הציג לי את קשריו המצוינים בצד הפלסטיני, וטען שהוא יודע בוודאות שמדובר במהלך לקידום השלום. אשר על כן, הצעתי לו דבר פשוט: אנא, הצג לי מאה אינטלקטואלים פלסטינים, רק מאה, שיחתמו על ההכרזה שלכם, שתומכת בבית לאומי לעם הפלסטיני, לצד בית לאומי לעם היהודי. אין בעיה, הוא אמר לי. אני לא רוצה לתסכל אותך, אמרתי לו. בוא נסתפק בעשרה. לא במאה. זה קרה בחודש ספטמבר. עברה חצי שנה. הוא עדיין לא גייס איש רוח אחד. משום שאנשי הרוח אצלנו לוקים בתסמונת חמורה וקבועה. עיניים להם והם אינם רואים. אוזניים והם אינם שומעים.

    * * *

    במהלך השנים האחרונות קרו כמה דברים, בהנהגתו של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו. חל שיפור רציני במצב הפלסטינים, בעיקר באזורי יהודה ושומרון. הוסרו מחסומים רבים, ביניהם מחסום חווארה המפורסם באזור שכם; הכלכלה הפלסטינית זוכה לתמיכה בינלאומית שמשפרת את רמת החיים; מדדים אובייקטיביים מצביעים על כך שמצבם של הפלסטינים, בתחומי החינוך, הרפואה, הביטחון האישי והרווחה האישית – טובים יותר מאלה של רוב תושבי המדינות השכנות. גם נתניהו עצמו הסכים לא רק לשתי מדינות, אלא גם לפינוי ישראלי שישאיר חלק מההתנחלויות בתחומי המדינה הפלסטינית.

    אבל להקת אנשי הרוח אצלנו ממשיכה בפזמון הרגיל: נתניהו אשם, הפלסטינים נאנקים תחת מגף הכיבוש.

    התחושה היא שאם נתניהו יכריז מחר על תמיכה בהסכם ז'נבה, עדר אנשי הרוח לא ישנה את הפזמון.

    למעשה, זה כבר קרה.

    אנשי רוח יצאו נגד עקרונות מסוימים שהביע נתניהו, למרות שהם מופיעים במתווה ז'נבה, שהם עצמם תומכים בו (מדינה פלסטינית מפורזת, הכרה בישראל כמדינה יהודית). זה מה שקורה כאשר קבוצה כל כך גדולה מאבדת את כושר החשיבה, את חוש הביקורת, לרעת קולקטיביות רעיונית. המכנה המשותף, שחוזר שוב ושוב, הוא ניתוק מהמציאות.

    * * *

  19. איש הרוח עמוס עוז חירף וגידף את איפא''ק בכנס הג'יסטריט / חלק ב' הגיב:

    זה בדיוק הסיפור גם בהקשר של המסתננים, שבעקבות קמפיין מדהים של עסקני "זכויות אדם" הם הפכו לפליטים.

    אכן, יש בתוכם גם פליטים. אלא שרובם הגדול, לפי עדות עצמם, הם מהגרי עבודה. אכן יש מצוקה באפריקה, ובכלל זה בסודן ובאריתריאה, שתי המדינות שמספקות את המאגר ההולך ותופח של מסתננים. אלא שיש עוד מיליונים במצב דומה, וישראל היא המקום היחידי בעולם שמקבל אותם ללא שום מכשול בדרך.

    מה שהתחיל כסיוע הומניטרי ראוי, הפך לשיתוף פעולה, למעשה, עם תעשיית הברחות אדירה, שקשורה לגורמי ג'יהאד וחמאס בסיני. יש עוד שיקולים, נגד כניסה המונית של מסתננים, שקשורים למצב באזור, ולשוני האדיר בין פליטים אמיתיים שבורחים מרדיפה לבין התעשייה שצמחה לממדים מפלצתיים.

    אבל שוב, העבדות המחשבתית הכריעה את הכף. זה לא חשוב אם מדובר במהגרי עבודה שכבר יש להם לאן לחזור; לא חשוב אם מדובר בשוהים בלתי חוקיים שעבר זמנם, וכדי לזכות באשרת קבע הביאו ילדים לעולם; זה לא חשוב שעובד זר ישראלי שילדיו נולדו ברוב מדינות אירופה, אינו זוכה לאשרת שהייה לנצח נצחים – אצלנו ברור מראש ש"אנשי הרוח" ימשיכו את הפזמון הקבוע. יש להם הרי פטור מעובדות.

    רק לאחרונה התארגנו תושבי רמת אביב נגד חדירת חרדים לשכונה, לצורכי השפעה דתית. הוויכוח לגיטימי. מי שמגיע כדי לשנות אורחות חיים של אחרים – לא אמור להתקבל בברכה. בוודאי שלא תמיד. אלא שמה שקורה לתושבי דרום תל-אביב חמור פי אלף ממה שקורה לתושבי רמת-אביב. החיים שלהם אינם חיים. זה לא יעזור. אין שום סיכוי ש"אנשי הרוח" יפנו מבט לאלה שמשלמים את המחיר. הם נאורים על חשבון אחרים. הם יחזרו על הפזמון הקבוע. תמיכה אוטומטית במסתננים, למרות שאת המחיר משלמים החלשים.

    * * *

    כל חברה מתברכת באנשי רוח שמוכנים לחרוג משורת המקהלה, להשמיע קול שונה, להתריס, לבקר, להצביע על פגמים.

    אלא שאצלנו אנשי הרוח הפכו לעדר. הם המקהלה. זה לא היה כך בעבר. בתוככי השמאל – כן, שמאל – שהקים את המדינה, היה דיון סוער. גם בימים רחוקים נשמעו דעות הזויות. אלא שהיתה קשת של דעות.

    ברל כצנלסון ידע לזהות כבר אז את התסמונת שהייתה אז בחיתוליה: "היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אוייב עמם, ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?"

    ההבדל הוא שהיום אין בין אנשי הרוח את כצנלסון. השמאל הפך לעדר. וכדי לומר דברים אחרים, אין מנוס מהתנתקות מהעדר. יש בתוכנו אנשים שמשמיעים עמדות בנוסח כצנלסון, כמו הפרופסורים אמנון רובינשטיין, רות גביזון ושלמה אבינרי. אלא שהם הפכו למוקצים בעיני העדר. הם כבר לא במחנה.

    * * *

    א.ב. יהושע, סופר…, קיים פעם ויכוח מרתק עם אנטון שמאס. יהושע הביע עמדה נחרצת בזכות הלאומיות היהודית והיותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי. זה לא שיהושע שינה את עמדותיו. אבל איכשהו, הוויכוח ההוא שייך לימים אחרים, שבהם אנשי רוח העזו גם להתווכח ביניהם, ואפילו, רחמנא ליצלן, להביע עמדות ציוניות.

    אלא שאנחנו בעידן אחר.

    הם הופכים לעדר אחיד. הם עדיין, גם אם לא כולם, משלמים מס שפתיים לזכות היהודים להגדרה עצמית. אבל הם מתקרבים יותר ויותר לאלה שעליהם דיבר כצנלסון.

    הם מכורים לחלוטין לביקורת העצמית, שהופכת לאיבה עצמית. עמוס עוז הגיע לפני שבועיים לכנס של ג'יי סטריט, כדי לגדף ולחרף את איפא"ק, הגוף שמעז לתמוך במדינת ישראל.

    אם היו דבריו של עוז מבוססים על עובדות – ניחא.

    בצדק העיר כאן עמיתי, נדב איל, שלעמוס עוז לא היה מושג על מה הוא מדבר.

    …הדברים של עוז היו מביכים גם משום שכאשר הם נאמרו שם, בג'יי סטריט, זו הייתה חנפנות ברמה מבישה. וזה אותו עוז שבעבר ידע לומר גם דברים אמיצים ואחרים. בדיוק כמו יהושע. בדיוק כמו אחרים. והעבר התוסס הזה הולך ומתאייד, לטובת הווה של עבדות אינטלקטואלית משמימה.

    * * *

    תפקידם של אנשי הרוח הוא להתריע, להתריס, לבקר…

    …אלתרמן וכצנלסון לא היו אנשי ימין. הם היו חלק מחבורת אנשי רוח והוגים שבחרו בחירות המחשבה. לא עוד. אלה שמופיעים היום על במותינו כיורשיהם של אלתרמן וכצנלסון הם בדיוק אלה שאותם גינו אלתרמן וכצנלסון. אלתרמן וכצנלסון השפיעו. עוז וגרוסמן הופכים את עצמם למגוחכים. העצומות שהם חותמים עליהן הופכות ליותר ויותר עלובות.

    התקשרתי פעם לידיד, סופר נחשב, שחתם על עצומה נגד דניאל פרידמן. לאחר שיחה קצרה התברר שאין לו מושג ירוק על מה הוא חתם. הוא מבין באקטיביזם שיפוטי כמו שהוא מבין בטיפוס הרים. אבל נציג המקהלה התקשר וביקש שיחתום. אז הוא חתם. עמיתי קלמן ליבסקינד פרסם רק לאחרונה על שיחה דומה על "אנשי רוח" שחתמו על עצומה שדורשת לממש החלטה שיפוטית בעניין הבדואים. אלא שההחלטה הייתה הפוכה מזו שפורסמה בעצומה. לחותמים לא היה מושג. נציג המקהלה התקשר. אז הם חתמו.

    והמצעד נמשך. כל חברה זקוקה לאנשי רוח שמבקרים את השלטון, ולא לאנשי רוח שסוגדים לשלטון. ובתנאי שיש להם מושג כלשהו על מה הם נאבקים. ובתנאי שיש להם חירות מחשבתית. ובתנאי שהם אינם מצטרפים כמו אוטומטים למקהלה. ובתנאי שאין להם פטור מעובדות. הדור הישן אבוד. הוא בחר בעבדות. אנחנו זקוקים לדור חדש, בנוסח כצנלסון ואלתרמן, שיחזיר את עולם הרוח לעידן החירות.

    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=3555#responses

  20. האשם האמיתי הוא הבגץ של הפוליטיקאי המגלומן אהרון ברק שונא הםרלמטריזם… הוא הפך את בגץ למפלגת שמאל בעלת סמכויות שלטוניות המייתרות את הבחירות והדמטקרטיה. כמו צארלס הראשון באנגליה… לואי ה 16 בצרפת… מטרניך באוסטריה… והצורר ששרף את הרייכסטאג…. כולם מסיבות שונות ומשונות פעלו להחלשה ולביטול הפרלמנטים בארצם.
    כך קורה כיום עם בגץ גם בארץ.