אסור שיאיר גולן יתמנה לרמטכ"ל

הקלטותיו של האלוף יאיר גולן מוכיחות שהוא פשוט לא מבין מה תפקידו של איש צבא

לא האיש המתאים. האלוף יאיר גולן | פלאש90

אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט אז לפני שבעים, שמונים ותשעים שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו היום"

המשפט האומלל הזה הוא שהעלה את האלוף יאיר גולן לתודעה הציבורית לפני שנתיים. בערב יום השואה בחר גולן לבזות את מדיו ולהשוות בין החברה הישראלית של היום לגרמניה של טרום השואה. הציבור זעם ודרש את פיטוריו המיידים. בין המגנים היה גם ראש הממשלה נתניהו, אך במפגן אופייני של חוסר משילות, גולן לא נדרש לפשוט את מדיו ולא שילם כל מחיר על התבטאויותיו.

אבל הציבור לא שכח. גולן הפך לדמות שנויה במחלוקת עמוקה, סמל לעומק האחיזה של גורמי שמאל מנותקים במנגנוני המדינה ולכשלים המוסריים שפושים בצמרת צה"ל.

בחודש פברואר הקרוב צפוי הרמטכ"ל גדי אייזנקוט לסיים את תפקידו. בנסיבות אחרות, ייתכן שגולן היה מועמד ראוי להחלפתו. אבל הניכור שחש הציבור כלפיו לא מאפשר את המינוי. מי שהחליט לעשות מעשה הן כמאה משפחות שכולות מארגון 'בוחרים בחיים', בהנהגת הוריה של סגן שיר חג'אג' ז"ל שנהרגה בפיגוע בארמון הנציב, ובליווי תנועת 'אם-תרצו'.

המשפחות השכולות הביעו דאגה מדבריו של גולן, ודרשו משר הביטחון ליברמן להסיר את מועמדותו של גולן בשל התבטאותו בעניין השואה. הן גם שלפו ציטוטים של גולן מהרצאה בפני תלמידי מכינה ב-2006, אז דיבר גולן על סוגיות של טוהר הנשק, והותיר את הרושם שהוא מעדיף להעמיד חיי חיילים בסיכון רב כדי שלא לפגוע בפלסטינים.

מכל מקום, העצומה עוררה מרבצם מגיבים שונים משמאל, אליהם הצטרף שר הביטחון ליברמן, שכינה את גולן "קצין מעולה" והוסיף כי "קמפיין ההכפשה שמתנהל נגדו בימים האחרונים אינו ראוי ולא תהיה לו שום השפעה על הליך מינוי הרמטכ"ל".

גם דובר צה"ל חש צורך להצטרף למקהלת הסנגורים – דבר אותו נמנע לעשות במקרים של קצינים אחרים – אך שניהם טועים כשהם מכנים את ההאשמות נגד גולן "הכפשות" או "הטלת דופי". גולן הוא המכפיש. מי שמזהה דמיון בין ישראל לגרמניה הנאצית, מכפיש ומטיל דופי בכל החברה הישראלית. אם הכפשות זה חמור, אז הציבור עדיין ממתין לדין וחשבון של גולן על הכפשותיו, ואם גולן מרשה לעצמו לבקר את כל העולם – גם לציבור מותר להביע עליו ביקורת.

קביעתו של ליברמן שהקמפיין לא ישפיע על מינויו של גולן, יחד עם ההתגייסות של השמאל והממסד הצה"לי למענו, מרמזות שמבחינתם מועמדותו לגיטימית. מבחינתנו, הקביעה הזו היא הזמנה להעצים את הקמפיין כדי לוודא שגולן לא יעמוד בראש צבא עם יהודי שהוא סבור שיש בו ניצני נאציזם.

תוקף את הממשלה

דברי גולן על טוהר הנשק אולי הוצאו מהקשרם, אלא שיש בהקלטה ההיא דברים נוספים שצריכים להדאיג מאוד את מקבלי ההחלטות: גולן תוקף בהרצאתו את ממשלת אולמרט שכיהנה אז: "אנחנו בפירוש בתקופה של אבדן דרך", אמר. "כל אחד שעיניו בראשו יכול להגיד את זה. זה זועק לשמים. מתופעות של שחיתויות במערכת השלטונית, דרך חוסר יכולת להוביל מהלכים חברתיים מקיפים".

אם כן, מתברר שיש לגולן הרגל להתבטא בעניינים פוליטיים. בהקלטה הוא נשמע אמנם אומר "אני איש צבא, אסור לי להשמיע דעות פוליטיות ואני מקפיד על זה הקפד היטב", אלא שלנוכח השתלחותו בממשלה, זה אמין בערך כמו ההתנצלות שפרסם יום אחרי נאום זיהוי התהליכים: "לא הייתה לי שום כוונה להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנים".

יאיר גולן הוא עוד אחד הבוגרים של תכנית וקסנר. נזכיר: מדובר בקרן המממנת לעובדי מדינה בכירים תואר יוקרתי באוניברסיטת הרווארד, שכולל גם גיהוץ אידאולוגי לשמאל הפוליטי. אחד הרכיבים המדאיגים בתכנית הזו הוא הקורסים במנהיגות של  פרופ' רון חפץ מהרווארד. חפץ פיתח שיטה לפיה תפקידם של "מנהיגים" – עובדי מדינה שחושבים נכון, הוא לאכוף את סמכותם על "בעלי סמכות" – נבחרי ציבור שקיבלו את הסמכות החוקית לקבל את ההחלטות.

עצמאות פוליטית של פקידים בכירים היא רעה חולה, העלולה להתפתח לכדי חולשה אסטרטגית. לפני חודשיים חשף ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו כיצד סיכל הוראה של ראש הממשלה להיערך למתקפה אפשרית מול איראן. חתרנות פוליטית של הצמרת הבטחונית מרחפת באוויר עוד מימי מאיר דגן. באקלים הזה, צה"ל צריך רמטכ"ל שמבין את תפקידו ומקיים את הוראות הדרג הנבחר. יאיר גולן הוא לא האיש הזה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

67 תגובות למאמר

  1. אם יאיר גולן ימונה לרמטכ"ל,
    תדע כל אם עברייה כי הפקירה גורל בנה בידי מפקד שקרא לו נאצי!

    1. לא הבנת אותו, הוא לא דיבר על האמא או על החייל אלא אנשים כמוך שיושבים בבית וצועקים שטויות בכסות בורות תהומית וכסילות שאין כמוה.

    2. לאריק –
      כמו תמיד אנחנו רואים את השיטות הבולשביקיות בפעולה. והפעם מה יש לנו:
      1. קריאת מחשבות (מה יאיר גולן התכוון? מה לא התכוון? מה היה המסר התת-הכרתי? ליאיר גולן הפתרונים, אבל אנחנו לא מטומטמים. חלקנו לפחות).
      2. קללות, כי אין לשמאלן מה להגיד (אגב, אד-הומינם זה כשל לוגי).

      ועוד אומרים שהימנים בבונים, או משהו כזה. מישהו אמר בורות תהומית וכסילות שאין כמוה…?
      Carry on.

    3. אתה שקרן ארור וארורים בני ביתךאתה ואתם בשם האלוהים עושים מעשי נבלה אתם משתמשים בשואה לצרכים המנוולים שלכם אתם מתנהגים בדיוק כמו שהתנהגו הגרמנים בשנות ה 30 עד אמצע הארבעים

    4. אריק
      גולן עשה השוואה מוטעית מן היסוד ולא התנצל עליה (לאחרונה אמר שהוא לא היה אומר את מה שאמר אילו ידע שזו הייתה התגובה אבל אף על פי כן, הוא לא חוזר בו מהנאמר)

      גולן "מוצא עדות" ל"תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט אז לפני שבעים, שמונים ותשעים שנה", "כאן בקרבנו היום…"

      כלומר לשיטתו של גולן, לפוגרומים "עממיים" / חרם כלכלי, תעסוקתי ואקדמי / רדיפה אלימה / ביזה / אונס שיטתי / ריכוז במחנות / והשמדת עם מטעם שלטון דיקטטורי גזען, יש עדות "כאן בקרבנו היום"… ההשוואה בין פעילות ישראל / צה"ל (בשירות המדינה ולאור הנסיבות וההקשר ההיסטורי של מאבק אלים בן יותר ממאה שנה בין יהודים לערבים בארץ ישראל / פלסטינה) מול הפלסטינים (מבחינת שימוש בכוח / שליטה / צעדים מפחיתי חופש) לבין פעילות גרמניה הנאצית מול יהודי אירופה, היא כמו ההשוואה בין אדם שא עובר במעבר חצייה כי הוא מנסה להכניע שודד אלים שמנסה לשדוד קשישה מעבר לכביש, לבין רוצח המונים פסיכופת / סדיסטי

      ממעבר לכך, ההשוואה מופרכת מיסודה לאור העובדה שבשונה באופן מוחלט מהפלסטינים, יהודי אירופה לפני "תשעים, שמונים ושבעים" שנה, לא עסקו בטרור אנטי גרמני (ובמקרה של הפלסטינים, טרור אנטישמי שמניעיו נטועים בכתבי הקודש של האיסלאם) כנגד עמי אירופה וכול רצונם היה להתקבל ולהשתלב בחברת הרוב (רבים אפילו התנצרו לשם כך, מה שלא עזר להם כשהנאצים עלו לשלטון…)

      שלא כמו הפלסטינים, יהודי אירופה תרמו תרומות עצומות (ברפואה, במדע, בתרבות, בכלכלה ובצבא) לעמים שבהן ישבו

      ומעבר לכול זה, השמאל (כולל גולן מסתבר) תמיד מתעקש להצליף בישראל ("הו, הנאציזם פושה בתוכנו") הצלפות פסיכוטיות שכולן שנאה עצמית יוקדת, תוך התעלמות מוחלטת וגורפת מהתרומה המכרעת להחלטות (עשייה / מחדלים) של הפלסטינים (ה"עם" והמנהיגות) על מצבם / גורלם העגום (לכאורה), כלומר השמאל שמעדיף להאשים את ישראל בכול (נאציזם ישראלי דורסני שמופעל נגד קדושי פלסטין התמימים והמדוכאים) ולהטיל אפס (0) אחריות על הפלסטינים, ממשיך בשחצנותו הגזענית ומתייחס לאותם פלסטינים כאל ילדים טעוני טיפוח שלא ניתן להטיל עליהם שום אחריות

      גולן ותומכיו העיוורים בצמרת המדינה טועים וממשיכים לטעות טעות גדולה מאד, העם לא יסבול את ההכפשה המופרכת והנבזית מיסודה שלמעשה מקיימת סוג של הכחשת שואה (ישראל מקיימת משטר בעל מאפיינים נאציים) ונותנת לכול שונאי ישראל הגדולים ביותר (מהימין הקיצוני הנאצי ועד הערבים והשמאל הקיצוני), תחמושת תעמולתית, אנטישמית יקרת ערך (המטכ"ל הישראלי אפילו מודה שישראל עוסקת בפרקטיקות נאציות נגד קדושי פלסטין המדוכאים), על מגש של זהב טהור!!

      הנזק האסטרטגי העצום המיידי (פילוג ישראל ועידוד תעמולה אנטישמית) וארוך הטווח שעשה גולן לעולם לא ישכח ואפילו קריירה צבאית מפוארת לא תמחק את החרפה!

      או שגולן עבר שטיפת מוח או שהוא לא אינטילגנט במיוחד (אם לא הבין את עומק ורוחב הפגיעה) או שניהם… להיות רמטכ"ל של צבא העם בישראל, הוא לא יכול להיות.

    5. תגובה מס' 4 לרותם, התגובה של דן, ראוי ללמד אותה בבתי הספר התיכוניים, ובבית הספר לקצונה. תאור חד של ההסטוריה, והנגוד העצום בין התרומה של היהודים לחברה ולמדינה הגרמנית, ובין מעשי הערבים בארץ ישראל, טבח והרס, אשר פגעו גם בהם והורידו אותם לשפל תרבותי וכלכלי.

      אבל יש הסבר פסיכולוגי להתנהגות של יאיר גולן והמדריכים השמאלנים ששטפו את מחו. הם רואים כי הערבים נלחמים נגדנו והם מעשים הסבר. ההסבר שלהם הוא שאנו רעים ואם רק נהיה טובים, יבוא שלום, זאת הכמיהה שלהם, כניעה והתרפסות לאויב. כמובן הם עצמם השמאלנים אינם רעים בעיניהם, רק יתר העם. השנאה של שמאלן כמו יאיר גולן כבר אינה לאויבים, אלא לחלקים בעם ישראל, החלקים הלאומיים הבריאים באמת, אשר בעיניו הם מקור צרותינו.

  2. לוחם גדול ופוליטיקאי קטן. אני גם בטוח שמדובר באיש משכמו ומעלה. אך כמו הרבה מהקצונה הבכירה חלול ומנותק מכל מורשת יהודית או אפילו יידישקייט.

    תן לי להבין אדוני האלוף, זו ארצנו? יש לנו זיקה אלינו ? במלחמה על הארץ, אנחנו הצד הצודק? שמת לב שיש לנו עסק עם חיות טרף צמאות דם?

    מי שמקשיב לראיונות של קצינים בכירים בשנים האחרונות לא יכול להימלט מההרגשה שהם משתעשעים בפסיכולוגיה בשקל על חשבון ליבת התפקיד שלשמו נבחרו. הגנה על המדינה ואזרחיה תוך כדי גביית מחיר כבד מהאויב אינה בראש מעייניהם.

    במספר מקרים הצבא נהג כמשטרת המנדט. הבוז לחניכי המדראסות השמאל- ליברליות

    1. אם השמאל הוא ליברלי, מה קרא לרביזיוניסטים ? הפכו למוסלינים ?

    2. למה לוחם גדול?
      איזה עיטור קיבל?
      על איזה ניצחון פיקד?

  3. אני לא מבין מה ליברמן עושה.הוא אדיוט גמור שלא יודע מימינו וכן יודע משמאלו. תיאורטית הצהרתית הוא ימני יותר מברוך מרזל אחרי הפרעות בחברון, בפועל הוא שמאלני יותר מהbds אחרי העברת השגרירות האמריקאית לירושלים.
    להעיף אותו ושכמותו מהממשלה. כמו שביבי לא נכנס לקואליציה עם מרצ, כך לא ראוי לו להכנס עם ליברמן.
    ויאיר גולן לא ראוי להיות רמטכל.בדיוק כמו שהאב הרוחני שלו,אייזנקוט,לא ראוי. את הנזק שאייזנקוט עשה לצה״ל יקח שנים לתקן. אם חלילה יאיר גולן יבחר.. אבוי..

    1. ליברמן אינו אידיוט כלל וכלל. הוא אחד הפוליטיקאים הכי חכמים שהיו כאן – ולכן הוא מסוכן ביותר.
      ליברמן נאמן רק לליברמן ועושה רק את מה שטוב לליברמן. אין לליברמן שום עכבות לחבור למפלגות השמאל (גם הקיצוני) אם יחשוב שתצא לו מזה טובה אישית.

    2. על ראש המתחזה בוער הכובע, ככל שהטרול הוא יותר שמאל ככה הוא מתעקש שהוא יותר ימין וככה הוא מטנף יותר על נתניהו/ליברמן/רגב/שטייניץ/חוטובלי. על גילה גמליאל ועל אורן חזן הם לא מטנפים, כי שני אלה לא באמת פועלים לחיזוק המדינה היהודית אלא בעיקר להחלשת הליכוד.

  4. אלוף שבתפקידו צריך לדעת לצפות מראש את מהלכי האויב לא(?) הצליח לצפות מראש אפילו את השמוש שיעשו הפלסטינים בתחמושת תעמולתית שהניח לכמ"ד לשמושו, לרבות למשניאי ישראל.
    "הנשיא הפלסטיני אבו מאזן תקף .. את מינויו הצפוי של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון של ישראל. בנאום שנשא" : … "ישראל נוקטת התנהגות פשיסטית וגזענית … כמו שאמר סגן הרמטכ"ל, 'דרך ההתנהגות שלנו מזכירה את דרך ההתנהגות של הנאצים לפני מלחמת העולם השנייה'" (- https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4808890,00.html ynet אליאור לוי 28.05.16)

  5. לשמואל

    טמבל אתה מתפלל לאידישקייט, לחזרה לעיירה, למשולח המושחת או שמא לכוהני המקדש המסואבים והמנגל הקדוש.
    תכניס לך לראש, היהודים אינם שונים מבני אדם אחרים נקודה. תכונות קיום והתנהגות אצלם זהה לחלוטין לאלו של עמים אחרים. ואים בגרמניה של המאה הקודמת היגיעו למה שהיגיעו זה גם יכול לקרות אצלנו גזע כוהנים ועם קדוש
    והמתריע בשער יבורך

    1. גלאון,

      קודם כל תודה על המילים החמות.

      לגופו של עניין, אני חושב שזה חשוב להיות מחובר למסורת, כל אחד בדרכו הוא. בודאי מול הטענה המוסלמית על גזל הארץ אנחנו צריכים לענות קודם כל לעצמנו האם הצדק לצידנו.

      אכן אם נלך בדרכם של חסרי שורשים וזהות מסוגך נהפוך להיות גרמנים. לא אלו של שנות השלושים אלא של ימינו שמבצעים התאבדות קולקטיבית תוך כדי אונס ברוטלי מצד הנחשול המוסלמי- ברברי

    2. לפנחס –
      אמנם תפילה לחזרה ליידישקייט היא אכן דבר בזוי (ואני לא חושב שלזה בכלל התכוון שמואל, אבל לא אדבר בשמו), אך התעלמות עד כדי השפלת המורשת היהודית באשר היא היא בזויה לא פחות, ואת זה אתה עושה. היהודים אכן אינם שונים מבני אדם אחרים, אך ההסטוריה מראה שהתרבות שלנו, בכללה, דווקא כן. אין שום צורך לעשות כאן אפולגטיקה שכן שני דברים הם ברורים:
      1. למי יש קייס (הן מבחינת החוק והן מבחינת הדרך) במלחמה שלנו בערבים, ולמי אין קייס. בכלל. אפילו לא שביב של קייס. זו הסטוריה בסיסית.
      2. אם אתה ממשיך את ההשוואה הבזויה והמטונפת של יאיר גולן, כפי שנראה שאתה עושה, לא רק שאינך מתריע בשער כי אם אויב מבפנים. אין שום צורך להיות גזע כהנים קדוש כדי להצביע על אמיתות פשוטות – מי שמאשים את הקורבן הוא נבלה. יש הבדל גדול מאוד (מאוד!) בין העברת ביקורת (להתריע בשער) לבין לפנות ב-180 מעלות כנגד הקבוצה שלך.
      חטפנו מהנאצים ובהמשך ישיר לכך מהערבים. אנחנו ממשיכים לחטוף מהערבים (ונראה שהנאצים גם מתחילים להתעורר שוב באירופה), אלא מה? התעוררנו והתחלנו להחזיר. ואת זה אתה ושכמותך אינם מסוגלים לסבול, כי מה פתאום יהודי קם ומגן על עצמו? הרי תפקידו רק למות בעולם הזה כדי לכפר על חטאי אחרים.
      כך יוצא, שמבלי להתכוון, דווקא אתה מחזיר אותנו ליידישקייט – עם אותה תפיסת עולם צרה ומנוונת של היהודי הקטן והעלוב, שרק מחכה לפריץ ומוצא פיו או חבטת אלתו. פשוט קיבלת על עצמך את מה ששונאינו אומרים עלינו. ובכן, אתה חופשי לעשות זאת, אבל אני (ואני לא לבד) לא אקבל את האשמה שאתה מנסה להדביק לי.
      אתה יכול לנסות להיות גאה במי ובמה שאתה כיהודי, נצר לתרבות עתיקה וגאה, אפילו שאינה חפה מחסרונות וכשלונות (בדיוק כמו כולם). או, שאתה יכול להמשיך ולהקיא את מילות השטנה ולהתבייש במורשת שלך. ההסטוריה מראה תמיד שבוגדים אינם נסבלים לאורך זמן.
      ולפי שהוצאת את עצמך מן הכלל, כפרת בעיקר. לכן אני מקהה את שיניך.

  6. הפטריוטיזם מהווה לעתים מקלט לנבלים. אין ספק שהחברה הישראלית הולכת ומקצינה, עדות לכך, ההשתלחות חסר הרסן בקצין איכותי ובעל ערכים כמו יאיר גולן! כל אדם שפוי הדואג לעתיד קיומנו כמדינה מכונה " עוכר ישראל". לדעתי, אנו מצויים בתהליך אל חזור של מדינה מידרדרת לתהום ..

    1. מזרחי,

      אנחנו בסך הכל מבקשים להתגונן בפני מי שהצהיר שמפקד יסכן את חייליו על מנת שלא ייפגעו אזרחי מדינת/יישות אויב.

      דרך אגב, הוא לא היחיד, הוא רק עשה את זה בצורה בוטה שלא ניתן להתעלם ממנה.

      בחברה דמוקרטית ובריאה קצינים לא אמורים לחנך את העם. די עם המיליטריזם

      זה יצר ההישרדות שעם ישראל רכש בא לפי שנות היסטוריה והשמאל בעזרת ה"תקשורת" מנסה לנטרל ע"י סימום הציבור.

    2. למזרחי –
      ראשית, אמור דבר בשם אומרו בבקשה – חלקיק הציטוט שהבאת הוא של סמואל ג'ונסון.
      (https://archive.org/stream/lifeofsamueljohn00bosw?ref=ol#page/246/search/scoundrel) עמ' 247 למי שמעוניין.
      עכשיו, בניגוד למה שאנשים בורים, שמאוד אוהבים את הציטוט הזה, מתכוונים, כאן כוונת המשורר היא הפוכה לחלוטין, כפי שמסביר גם ג'יימס בוסוול ידידו:
      ""Patriotism is the last refuge of the scoundrel." This line was not, as is widely believed, about patriotism in general, but the false use of the term "patriotism" by William Pitt, 1st Earl of Chatham… and his supporters. Johnson opposed "self-professed patriots" in general, but valued what he considered "true" self-professed patriotism."

      במילים אחרות, הוא מתכוון אליך – לא לפטריוטיות ופטריוטים באופן כללי (כלומר אנשים שנאמנים למולדת באמת ובתמים) אלא לאותם אלה הטוענים שהם פטריוטים ובמציאות פועלים בכיוון המנוגד בדיוק לאינטרסים של המדינה ולרצון האזרחים.
      שנית, מספר האמירות המוחלטות וחסרות הביסוס שלך הוא ממש מעבר לכל פרופורציה, בהתחשב בקוצר תגובתך: "אין ספק שהחברה הישראלית הולכת ומקצינה…", "כל אדם שפוי…", "אנו מצויים בתהליך אל חזור…". הייתי רוצה להשתמש בביטוי "מרשים" כדי לתאר את ההישג, אבל באמת שאיני יכול. אתה מצטייר כאדם היסטרי מחד, או דמגוג פשוט מאידך. פרי בשל בידי השמאל הפוליטי הנבוב.
      אז ככה:
      1. ציטטת שלא בשם הדובר. מעשה נבלה.
      2. טעית והטעית בכוונה המקורית. מעשה בורות או זדון.
      3. שפכת קיטונות של ביטויים קיצוניים תוך נפנוף ידיים וללא שום ביסוס, תוך הכפשת החברה הישראלית כולה. רוע לב מתנשא ומתחסד.

      בשל כך, אתה לא זוכה לתגובה רצינית ועניינית שכן לא העלית שום טיעון שיש להפריך. לכן אני גם משתמש בטון המתנשא והציני הזה כלפייך. כי דברייך, גם אם לא אתה באופן אישי, ראויים לזלזול.
      אתה מוזמן בבקשה להעלות את הרמה, או לקחת את עצמך אחר כבוד לוואינט, שם תגובות כמו שלך יתקבלו ביתר סובלנות. פה לא.

    3. קצין איכותי ? קצין איכותי אינו מסכן את חייליו למען המוסר המזוייף שלו.
      כשבן גוריון אמר "לא די שיידע המפקד את מלאכתו. עליו להיות אוהב את האדם, שחיי הפקוד שלו יהיו יקרים לו והחייל שנשלח אליו יהיה יקר לו, שיאהב אותו. רק מפקד כזה ימצא בפקודיו מסירות-הנפש שתוליכם לכל אשר ישלח אותם. אם המפקדים יעוררו את האמון, את הדבקות ואת האהבה בחיילים שלהם – אזי תדע כל אם עבריה כי הפקידה את גורל בניה בידי המפקדים הראויים לכך" – הוא לא ראה בחזונו קצינים כמו יאיר גולן.

    4. הפטריוטיזם מהווה לעתים מפלטו של הנבל, אבל לעתים קרובות יותר ה"שפיות" מהווה מפלט לנבל הלא-פטריוטי. אין ספק שאלה שמינו את עצמם לדוברי הנבלים הלא-פטריוטיים בחברה הישראלית "הולכים ומקצינים", עדות לכך – ההשתלחות חסרת הרסן בקצינים איכותיים ופטריוטיים כמו שלום אייזנר, ארז וינטר, לירן חג'בי, אופק בוכריס, יואב גלנט. כמעט כל נבל לא-פטריוטי שנוהג לכנות "שפויים" רק נבלים לא-פטריוטיים נוהג גם להסביר לנו שבגלל אנשים כמונו "אנו מצויים בתהליך אל חזור של מדינה מידרדרת לתהום". התרגלנו לזה…

    5. מזרחי,
      אתה סובל מפיצול אישיות שאתה משתמש בלשון "אנו"?

  7. קצין שמתבטא פוליטית צריך להזרק מהצבא מייד.
    בתור סג"מ צעיר הוזהרתי על ידי מפקדי לאחר שהעזתי לדבר עם החיילים על נושאים שונים.
    אבל לאלוף מותר???
    עדיין לא מאוחר לסלקו מהצבא.

  8. צר לי על יאיר גולן, שלפי מה שמספרים עליו הוא קצין מצוין ומועמד תאורטי טוב לרמטכ"לות.
    הענין הוא שההתבטאות האומללה שלו היא סימפטום לזלזול בנהלי הצבא ובמראית העין שלו כ א – פוליטי. הדרך היחידה לעצור את זה היא לתת מכה חזקה וחד משמעית, כלומר להוציא האלוף גולן באופן מיידי מהמרוץ לרמטכ"לות. עצוב, אבל זה עובד.

    1. אתה כמובן צודק בכך שלקצין אסור להתבטא פוליטית אך במקרה הזה, החטא העצום הוא בתוכן האוטו-אנטישמי (הכחשת שואה תוך הכפשה משוללת יסוד של ישראל) של דבריו הנבזיים של האלוף גולן

  9. באמת, ישראל דומה לגרמניה של שנות ה-30.
    מאז שהשמאל באופוזיציה ומשחר לקולות של פתאים שיפלו בפחי השקרים שלו, גם אצלנו מתנהלת תעמולה שמשניאה יהודים לחנם.
    גם אצלנו היום, כמו בגרמניה שטופת תעמולת גבלס, משתמשים בחצאי אמתות ובעוותי מציאות כדי להציג יהודים ככאלה שלמען האינטרסים הפרטיקולריים שלהם משתדלים להרוס את התרבות האירופית המתקדמת ואת התקוה לשלום.

    1. לא חייבים את גבלס, במקרה הזה כנראה שהחבר ז'דאנוב הוא תיאור מתאים יותר.

  10. קצין מעולה אבל שטוף מח סמאלן קיצון. עצם זה שפוליטיקה זה המנוע שלו פוסל אותו מלהיות רמטכ"ל.

  11. תעמולת שקרי קיצוני שמאל תורמת לרצח יהודים.
    |
    יהודים דתיים בחו"ל "על הכוונת" של שונאי ישראל ונרצחים על ידיהם כי יהודים דתיים מזוהים עם הציונים. האחרונים נתפסים כשטניים בגלל תעמולת הטעיה והשנאה שתועמלני שמאל קיצוני מסיעים לה. כך לדעתי.
    |
    לדעתם של כל 3 העתונים של הקהלה היהודית בבריטניה, קהלה שתמיד השתיכה למרכז-שמאל הפוליטי, התנגדותו של קורביין לאסור שם תעמולה שמשוה בין ישראל לגרמניה הנאצית או טוענת "ציונות היא גזענות"- הינה "איום קיומי לחיים יהודיים במדינה" (- http://www.maariv.co.il/journalists/Article-655667 מעריב קרולין גליק 10.08.18)
    |
    יתר על כן, לדעתי, תעמולת קיצוני שמאל שהם יהודים, כיון שנתפסת כ"הודאת בעל דין – כמאה עדים", מתסיסה כשאור שבעיסת ההסתה הג'יהאדיסטית שמשלהבת מאות מיליונים של ג'יהאדיסטים, שלוחצים על ממשלותיהם להשתתף במלחמה ב"שטן", ומגיסת, מתוך אותם מאות מיליונים, מתנדבים לחילות הג'יהאד של דאעש בסיני ושל איראן בסוריה.
    |
    על אף שאני מתנגד לסתימת פיות, לטעמי האישי צריך להתיר הסתה לרצח רק כשהיא מוגבלת לפי אותם כללים שהם כללי ההגנה העצמית ורק כשהיא נחוצה לבקורת נחוצה, על כן אין להתיר אמת חלקית-מסלפת, ו"עובדות" שאינן אלא האשמות משוערות שאינן מוכחות. אמנם, אם הסתה לרצח משתמעת מהתרעה שמשקפת את המציאות, אז אפשר לטעון לזכותו של המסית, בהנחה שסוף האמת להתגלות בין כך ובין כך, אולי אף אחרי שהמציאות שעליה התריע תדרדר עוד יותר, ש"איש [שכבר] הרוג הרג" (אבל לא זאת היא גישת המחוקק).

  12. חייבים להגביר את העליה כדי לשמר רוב יהודי מובהק.השמאל עם הערבים והלא יהודים מהווה סיכון אמיתי.לכן צריך רוב מובהק כנגדו.רוב העם שפוי וציוני.לכן יש צורך בהגדלת האוכלוסיה.ולהתחיל בצרפת.אוקראינה.אתיופיה.בריטניה.וכל מדינה בה היהודים סובלים

  13. יאיר כולן (כמו שאר הקצונה הבכירה יותר והבכירה פחות) עברו שטיפת מוח ע"י ארגוני הקרן להשמדת ישראל.
    את זהוי התהליכים הוא למד מסיורים ביד ושם ובמחנה אושוויץ, ע"י מדריכי הקרן, אותו דבר הפקרת חיילי צה"ל על מזבח חיי האויב שהוקנה למפקדים ע"י המוסר החלול והמסוכן של השמאל הקיצוני שעושה הכל אבל הכל כדי להפריע לצה"ל לנצח ומלעיט את הצבא במיליון סייגים בשם ה"מוסר" וה"ערכים"

    האדון גולן הוא התוצרת ומן המצטיינים שבהם. הבעיה היא שהוא אינו היחיד.

    1. יאיר גולן פתח במלים 'אם יש משהו שמפחיד אותי בזכרון השואה'. אם יש, בסימן שאלה. זכרון השואה אינו מפחיד, אינו מזעזע? איזו אולת. אבל האיש ביקש להשמע מעמיק, מהרהר רציני, ולכן אומר 'אם יש משהו' ולא יש משהו. וזה מה שמפחיד אותו בזכרון השואה, שאנו כמו הגרמנים.
      האיש אינו יודע – גרמניה לא היתה מוקפת בעשרים מדינות יהודיות שנלחמו בה ואימו להשמיד את הגרמנים. היהודים בגרמניה שרתו בצבא הגרמני במלחמת העולם הראשונה וחלק מהם זכו לאותות הצטינות הגבוהים ביותר. הגרמנים לא היו צריכים לשמור על אזרחיהם מפני טרוריסטים ערבים. לא היו צריכים אם כן לתשאל אנשים בכניסה לחנויות, לא היו צריכים לעכב אנשים בנמלים לחפש אם הם נושאים כלי נשק. הגרמנים לא הפעילו הפליה מתקנת ליהודים שיתקבלו לאוניברסיטות בציונים נמוכים, להפך לפעמים היתה מכסה להגביל את היהודים.
      האיש כנראה גם לא שמע על תורת ישראל. על אהבת הגר, על רחמנות של יהודים. האיש גם לא שמע על המסורת של הגרמנים, עוד לפני שנוצרה גרמניה המאוחדת, של הצבא הפרוסי. האיש הזה גם לא שמע על ההסטוריה של רדיפת היהודים במאות שנים בידי הנוצרים, אינו יודע כי יהודי פולניה למשל דיברו אידיש, ניב גרמני כי אבותיהם ברחו מגרמניה בגלל הרדיפות.
      אכן רק בורות או טפשות או שניהם גורמת לאיש להשוות בין ישראל לבין גרמניה בשנות השלושים של המאה העשרים.
      אדם כזה שאינו מזהה תהליכים ומצבים, איך יוכל להיות מצביא? הוא לא ידע לחשוב מה מטרות האויב, מה כונות האויב, מה חולשות האויב, מה הדרך הטובה להתגונן או לתקוף את האויב במלחמה. גם אם יקבל ידיעות מודיעין לא יבין אותם ולא ידע לנתח אותם.

    2. משתמש אנונימי,

      במספר מועט של משפטים אמרת את הבעיה האמיתית של צה"ל. בורות מרצון, עיוורון מרצון.

      לא לומדים את ההיסטוריה של הג'יהאד, את האידיאולוגיה והדת של האוייב, לא מנתחים את האיומים, על רקע ההסתה הדתית הפנאטית. מתעלמים מכל זה בגלל פוליטיקה. מתעלמים מגישה מקצועית של ניתוח האיומים, לימוד האוייב, וגזירת אסטרטגיה וטקטיקה המתאימה לאיומים ודפוסי הפעולה והחשיבה של האוייב. זה עצוב מאוד מאוד.

      ניתן לקרוא על התופעה הזאת בארצות הברית. לצערי זה לא נראה שאנחנו יותר טובים. הספר נקרא Catastrophic Failure

  14. אני לא מבין על מה כל הרעש, המדיניות שהציג גולן היא המדיניות של צהל בעשרים השנים האחרונות!! צהל יעדיף לסכן חיי חיילים ואזרחים רק כדי למנוע פגיעה באזרחים של האויב והוא הוכיח את זה כמה וכמה פעמים בעבר, ראה ערך מדחת יוסוף, המבצע בג'נין שבו החליטו להכניס חיילים שרובם נהרגו כדי לא לפגוע באוכלוסיה, הטלת פצצה קטנה שלא הרגה רב מרצחים רק בגלל החשש מפגיעה באזרחים ולמרות הכל בעולם צהל נחשב בעיני רבים כרוצח אזרחים ללא אבחנה…הצבא הכי מוסרי בעולם הוא אכן הכי מוסרי כלפי אוכלוסיה אזרחית של אויבנו, אז מה אם זה בא על חשבוננו ועל חשבון בנינו ???

  15. תפקידו הראשון של הצבא ומפקד זה הכנה וניצחון במלחמה כוללת. אין בקצונה בחירה אנשי ימין. כולם עברו פילטר חזק. זיכה פוליטית של יאיר גולן גלויה. זיקה פוליטית של מועמדים אחרים לא יכולה להיות שונה, הם עברו פילטר שאיש ימין לא עובר. אנחנו מוכנים לקחת מאמן זר לנבחרת כדורגל. לברמן יודע שחלק מבוחריולא יוחלו לשלל פתק עם שמו אחרי בחירת שמולא גלוי לרמתכל, סימן ש גולן מקצועי יותר מאחרים

  16. אף אחד לא אומר את מילות המפתח: קרן ווקסנר, קרן השמאל שקונה בכירים בשירות המדינה:

    https://mida.org.il/2018/06/12/%d7%9b%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%a9%d7%a7%d7%9c-%d7%9c%d7%91%d7%95%d7%92%d7%a8-%d7%aa%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a7%d7%a8%d7%9f-%d7%94%d7%a9%d7%9e%d7%90%d7%9c-%d7%a9%d7%a7/

    יאיר גולן הוא בוג(ד)ר של תכנית הקרן וגם אביב כוכבי, עוד מועמד לרמטכלות. שופטים, נציבים רבים – רשת בלתי נראית שכמו בסיפור על גוליבר מושכת את המדינה למטה, בכל צומת החלטות – הכיוון הוא משהו שפחות טוב למדינה יהודית.

    אפילו אם יאיר גולן, אביב כוכבי ואחרים סיכנו את עצמם במלחמה – כעת הם בוגדים, כן בוגדים כי בתוך תוכם הם לא מאמינים בצדקת דרכנו. דמי קופא כשאני מבין שבוגר קרן ווקסנר יעמוד בראש צה"ל והמפחיד מכול זה שאדם כמו ליברמן, המתנהג כלאומי, לא מזהה את הסכנה. האם אנחנו מוקפים בוגדים?

    1. בדיוק ככה , את גוליבר הגמדים קשרו משערותיו וממאות חבלים קטנים לקרקע , זה מה שאירופה וקרן ההשמדה מנסים לעשות היום ,
      היום האויב משתמש בנשק החתרנות וזו המלחמה שאנחנו צריכים לנצח היום , טנקים , רובים תותחים זו התקשורת , בתי משפט ,עמותות ממומנות , קניית אנשים בעלי מעמד,
      הייתי רוצה שהרמטכל האירני יעבור אצלנו שטיפת מוח ואני מוכן גם לתגמל אותו על עזרתו ,
      זה יותר זול מכל סוג אחר של לחימה

    2. חיים – אין לי שום עניין מיוחד עם קרן ווקסנר, אבל את תככי הקרן להשמדת ישראל עוד אפשר לראות יחסית בקלות – לעומת זאת, את הפעילת ההרסנית של קרן ווקסנר מאוד קשה לזהות. ללא ספק, בוגרי הקרן יודעים זה על זה, עוזרים אחד לשני והם יודעים מה המטרה – מבינים זה את זה ללא מילים, כמו שאומרים, מה שמקשה להוכיח את פעילותם כגייס חמישי.

      בבריטניה יש ארגון הנקרא COMMON PURPOSE – שפעולתו דומה – מציאת אנשים מבטיחים בשרות הציבורי בתחילת דרכם המקצועית ואינדוקטרינציה שלהם לכיוון שמאל קיצוני אבל, אבל גדול, הם מתבקשים שלא לחשוף זאת וקיימת אפילו דרך טכנית לקשר ביניהם ע"י גישה לאתר מרשתת סגור לזרים. אצלנו – בוגרי הקרן הזאת כנראה פועלים בשיטות של הבונים החפשיים מאירופה של ימי הביניים – אצלנו הייתי קורא להם הבוגדים החפשיים.

      אני מעריץ את נתניהו אך לא מבין איך הוא לא רואה. מפחיד בטירוף!

  17. מאמר פשיסטי שמדבר לציבור פשיסטי באתר פשיסטי.

    1. אם זה אתר פשיסטי שמדבר לציבור פשיסטי אז מה אתה עושה כאן

  18. אם האלוף הבין ו\או חשב מראש על מה שאמר.
    גם אני מזהה תהליכים אסורים בחברה הישראלית.
    כל קרייריסט שמוכן למכור את נפשו לשטן ויש לו כוונות פוליטיות לטווח ארוך, משחרר פה ושם אמירות שנועדות לרצות את השמאל הישראלי הקיצוני.
    התופעה יוצרת בעיות חמורות מאד:
    1. מתן נשק שיקרי ביד אוייבינו שאחר כך מצטטים אותם.
    2. לאחד כזה כבר אין שום שיקול דעת ענייני אלא רק לרצות את השמאל הקיצוני וזה תמיד על חשבון עם ישראל.
    האם האלוף לא הבין ו\או לא חשב על מה שאמר, אזי הוא ממש עלוב.
    כך או כך, לא ראוי להיות רמטכ"ל

  19. חייל זה קודם כל משמעת שנובעת מאחת משלש אפשרויות : א. כפיה בטרור כמו בצבא האדום , הסורי , האירני . ב. שכר כגון בצבא ארה"ב ומיליציות שונות. ג. התנדבות ומוטיבציה .
    בצה"ל התמהיל בין השלשה כולל אחוז גבוה של מוטיבציה
    אדם כמו גולן שעבר את שטיפת המוח הנקראת " תכנית וקסנר" חדור מוטיבציה ויהיה חייל ממושמע לאלה שהכיר שם ואני חושש שהוא יגייס את כל המקצועיות שלו על מנת לקבל מהם את התגמול .
    זה דבר נפלא להצליח למנות איש שלך לרמטכ"ל במדינה שאתה רוצה לחסל …

  20. מתוך נאום יאיר גולן כמפקד קורס קצינים גפן ב-1993 (אז סא״ל):״מי יודע מה ראשי התיבות של צה״ל (עונים במקהלה רפויה) צבא ההגנה לישראל. (ממשיך גולן) ואני אומר צבא התקפה לישראל. צבא נועד להרוג באויב וכמה שיותר. במלחמה עד שאתה לא דורך על גופות אתה לא נח. כשאני רואה מישהו מרים אבן וזורק לעברי, אני מצפה מחייל לשים אותו בין כוונות ו… רוצה לומר אך שפתיי כובלות אותי״ סוף ציטוט. או שיאיר גולן שינה דעתו בנושא או שאמירתו אומללה והוא כיוון למשהו אחר.

  21. דעה שטוחה כמו פיתה. לרגע אחד הכתב לא שואל את עצמו למה האלוף הנכבד אמר מה שאמר, ואולי יש אמת בדבריו?
    הכתב גם מתייחס למנהיגים כמי שאין לערער על סמכותם ועל שיקול דעתם, מה שהוא אלף בית של משטר דמוקרטי ושל אחריות אישית של כל אדם ובעל תפקיד.
    בקיצור, דעה מתלהמת המוכיחה שיש משהו בדברי האלוף.

    1. היטלר אמר שהיהודים הם גזע נחות. לרגע אחד המגיב לא שואל את עצמו למה הפיהרר הנכבד אמר מה שאמר, ואולי יש אמת בדבריו? המגיב גם מתייחס לעצמו כמי שאין לערער על סמכותו ועל שיקול דעתו, מה שהוא אלף בית של ביקורת עצמית ראויה. בקיצור, תגובה מתלהמת המוכיחה שיש משהו בדברי הפיהרר (אם אכן המגיב הוא בן לעם היהודי).

  22. גולן הוא הטוב ביותר בין המועמדים – אני מקווה שהוא יתמנה.

    1. המאמר הזה מעיד שהאלוף גולן בדרך לבקו"ם להזדכות על ציוד.

  23. אם יאיר גולן ימונה לרמטכ”ל, תדע כל אם עברייה כי הפקירה גורל בנה בידי מפקד שמסכן לשווא את חיי בנה, תוך דאגה לחיי האויב.

  24. אני לא מבין מה רוצים מאלוף בצבא שאמר דברים שלא כל כך מתאימים לחלק מעם ישראל!!!
    תראו מה קורה בעולם הערבי.לאנשים אין איך לחיות.העולם הערבי קורס.טורקיה פשטה רגל וכלכלתה הרוסה
    אנחנו צריכים לחשוב איך מדינות אירופה שסייעו לטורקים מתאוששים מהמפלה הכלכלית של טורקיה.

  25. יסלחו לי הקוראים, אבל.
    ארוע אלאור עזריה ארע לפני שנתיים. כלומר. יאיר 70 80 90 באותה שנה מציין 36 (שלושים ושש) שנות שרות.
    מתוך שלושה וחצי עשורים משמש יאיר 70 80 90 כמפקד בכיר כ- 15 שנים לפחות.
    ומה עשה יאיר 70 80 90 ?
    ציין לשבח את פרי עמלו. מי שהיה במוקד העשייה והחינוך של צה"ל, הביא את צה"ל לאנרכיה.
    אם יצרת את זה יחד עם חבריך לרעיון השטני, אין לך מקום בצה"ל. מקומך במר"צ או במפלגה הערבית המאוחדת.
    לך. לך , לך , לך!!!ב
    אינך רצוי ע"י השפויים שבעם.

  26. חובה שאייל זמיר יהיה הרמטכ"ל הבא.
    זו ההכרזה החזקה ביותר של משילות, בניגוד לשלושת מועמדי מרצ / האיחוד האירופי

  27. מי שלא רואה את יד ה' ואת ההשגחה העליונה והפרטית על כל מה שקורה בעולם הוא או עיוור או עושה את עצמו עיוור. ועכשיו לעניין: איך יתכן שאחד שונא ישראל כמו 'גולן' שרוצה להיות רמטכ"ל יוציא דברים כאלו מפיו?! הרי כל בר דעת מבין שהמילים האלו ירחיקו אותו מהסיכוי להיות רמטכ"ל, אפילו למראית עין הוא לא הי' אמור לומר את הדברים, וכמו הפתגם: "מה שאצל החכם בלב אצל הטיפש בפה". רק יד ה' הכניסה לו את המילים בפיו כמו אצל בלעם הרשע שרצה לקלל ונמצא מברך, ועל זה אמרו נביאנו: "לב מלכים ושרים ביד ה'" ורש"י הקדוש מסביר שה' לוקח להם את הבחירה ושם להם רסן בפה כמו לסוס, וכן נאמר: "בור כרה ויחפרהו". והדבר מביא אותנו לאמונה אבסולוטית בהשגחה העליונה

  28. זיו שלום

    קראתי את הכתבה שלך והיא נבובה וחסרת נימוקים אמיתיים שיוכיחו את העמדה הברורה שלך עליה אי אפשר לחלוק וחבל שכך

  29. העתקתי את כתובת המאמר שלכם וההסרטונים ופרסמתי בדף הפייסבוק שלי עם הערה משלי בתגובה. תוך 10 דקות נמחקה ההודעה בתירוץ שזה ספאם.

  30. כמה ניבזות!!! איזה ביזיון. כמה שיפלות יכולה להיות בהשוואה אומללה ובזויה כזו??? !!! אמליץ עליו זכות שאינו יודע מה הנאצים עשו. גם יהודים שצווחים מוות לערבים. זועקים זאת מתוך שינאה לעם שטווח בנו, בוזז, אונס, שורף ובעיקר מחנך שצריך להרוג יהודים בגלל היותם יהודים. אין ניבזות גדולה מלערבב בין תוקף לניתקף. לערבב בין תוקף למתגונן. לערבב בין פושע שפל לקורבן!!! גם אם הקורבן לא עומד בכל הפנטזיות ההזויות שלך.

  31. מעניין הוא וחצרוני אותם דעות.. שניהם מעוותים.. ויזואלית.. קשה לשבת לאכול לידם.. ישר מקיאים טוב רק למי שחפץ בדיאטה