יאיר גולן והמרד של צמרת צה"ל נגד הדמוקרטיה

הדיון סביב נאום סגן הרמטכ"ל וההשוואה לנאצים הם רק טיפה בים של כפירת ראשי הצבא בכפיפותם לממשלה

כשל יסודי עמוק. יאיר גולן, גדי איזנקוט ומשה יעלון | דובר צה"ל

בשנת 49 לפנה"ס אמר יוליוס קיסר כי "הפור נפל", והוביל את הלגיון השלושה-עשר גמינה מעבר לנהר הרוביקון. כך נפתחה מלחמת האזרחים שהביאה את הקץ על רומא כרפובליקה והחלה תקופת הקיסרות. האיסור לחצות את הרוביקון עם כוח צבאי חמוש נועד להגן על הרפובליקה מפני המצביאים שלה עצמה, שהיו עלולים להשתמש בכוח שעליו הופקדו כדי להשתלט עליה.

בהקשר המודרני שלנו, הרוביקון מציין את הביקורת ההולכת וגוברת של צמרת הצבא על הדרג המדיני הנבחר. כאשר אנשי צבא בכירים מתערבים בדמוקרטיה ובמוסדותיה ומסרבים לציית למפקדיהם – הדרג המדיני – הרוביקון הדמוקרטי נחצה.

סערת יאיר גולן

נאומו של גולן באותו ערב שואה ב-4 במאי 2016 לא נישא בחלל הריק. הוא הגיע בעקבות הסערה הציבורית שפרצה לאחר אירוע הירי של אלאור אזריה, ב-24 במרץ 2016. שר הבטחון בוגי יעלון וצמרת הצבא, כזכור, הפקירו את אזריה בהודעות לתקשורת עוד לפני שאפילו התחיל התחקיר המבצעי. מבחינתם, כאן תם העניין. הם המפקדים, הם הסמכות, הם לשיטתם האורים והתומים המוסריים, ועליהם – כך הם התרגלו – אין פיקוח ואין ביקורת.

אבל רוב הציבור חשב אחרת, ולא היסס להביע את דעתו. אזריה קיבל ברוב הסקרים תמיכה גדולה, בדרך כלל יותר משני שלישים בקרב הציבור היהודי. הרשתות החברתיות זעמו על הפיכתו של אלאור לשעיר לעזאזל על מזבח מוסר 'בצלם'. פוליטיקאים זיהו את התמיכה הציבורית, והתגייסו למען אלאור.

האליטה הצבאית שלנו התרגלה כנראה לעליונות הא-סימטרית של ישראל, ולא רגילה להימצא תחת אש. כתוצאה מכך היא נלחצה, התבלבלה, שכחה מי היא ומה היא – וניתצה את מערכת הכלים הדמוקרטית.

אכן, הנקודה החמורה ביותר בנאומו של גולן לא הייתה ההשוואה האווילית והנבזית של ישראל לגרמניה הנאצית, אלא היותו נאום פוליטי ציבורי ישיר של סגן רמטכ"ל, שבו הוא ביקר בצורה חריפה גם את הציבור הישראלי וגם את נבחריו. כך למשל הטיף גולן ממרום מוסרנותו החברתית:

הרי אין קל יותר ופשוט יותר לשנוא את הזר אין יותר קל ושפוט מלעורר חרדות ומלהלך אימים. אין יותר קל ופשוט מהתבהמות, התקרנפות והתחסדות. ביום השואה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סובלנות, ניצנים של אלימות, ניצנים של הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית"

למי התכוון גולן? מי מעורר חרדות, מתבהם, מתקרנף ומתחסד? אלו הן קלישאות שנשמעו אז ונשמעות היום ממחנה השמאל כנגד הימין, במיוחד בהקשר ההתעוררות הציבורית להגנה על אלאור אזריה, שהפכה למטרה לחיצי השמאל. בזרם העכור הזה, המתנשא, שונא העם ומתעב הימין, החליט סגן הרמטכ"ל להשתכשך. כל ההתחכמויות היום לא יסתירו עובדה זו: דברי גולן כוונו ישירות להנהגה הפוליטית ולציבור הבוחרים שלה. בעשותו כך, חצה גולן את הרוביקון נגד הדמוקרטיה.

צמרת צה"ל רואה תהליכים

גולן לא היה לבד כמובן. צמרת צה"ל פועלת כאליטה מגובשת. כמו בשמאל, אין בה ביקורת עצמית, אין בה קולות שונים, אין בה רשות להתנגד לשורת המקהלה. האם יש חבר מטכ"ל אחד או קצין בכיר אחר בשירות שחשב שאולי יש לאלאור נסיבות מקילות? לא. עשרות ומאות קצינים בכירים יישרו קו, לא העזו לבקר את המערכת שהם חלק ממנה והתחבאו מאחורי הדרגות, בזמן שהם מטיפים לציבור על אומץ, מוסר, וההכרח בביקורת ציבורית.

צמרת צה"ל הובלה אל הקרב נגד הדמוקרטיה על-ידי ממונה המוסר מטעם עצמו, שר הביטחון המתהפך והמתבכיין בתולדות ישראל, בוגי יעלון, שהעניק תמיכה חסרת-תקדים ואנטי-דמוקרטית לגולן.

ביום המחרת לנאום יום השואה התקשר רה"מ נתניהו ליעלון ודרש שגולן יחזור בו מדבריו. בעקבות כך ניסח דובר צה"ל הכחשה מגוחכת, לפיה גולן לא השווה את ישראל לגרמניה כשאמר "השואה חייבת להוביל אותנו לחשיבה על אודות חיינו הציבוריים … אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו בשנת 2016". ההשוואה פה מובנת מאליה לכל ילד.

אבל מילא ההכחשה העלובה הזו של דובר צה"ל. ביום המחרת מיהר לגבות את גולן שר הביטחון יעלון, שבחוסר מודעות אופייני ניסח את התפיסה הפוליטית של צמרת צה"ל:

יש לי אמון מלא בסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן … ההתנפלות עליו וההתלהמות כלפיו נוכח פרשנות מעוותת, במכוון, שניתנה לדברים שאמר אמש – הן ניסיון נוסף במסע המדאיג והמטריד לפגוע פוליטית בצה"ל ובקציניו. אבוי לנו אם ניתן לזה לקרות. תפקידו של כל מפקד בצה"ל, בוודאי מפקד בכיר, אינו מסתכם רק בהובלת חיילים וחיילות לקרב, אלא גם מחייב אותו להתוות להם דרך וערכים בעזרת מצפן ומצפון"

חילופי הדברים לא נגמרו כאן. בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון שלאחר מכן (8.5.16), הבהיר נתניהו שוב:

ההשוואה שעלתה בדבריו של סגן הרמטכ"ל בתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 60 שנה היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם. הדברים שנאמרו לא היו צריכים להיאמר בשום עת ובוודאי לא בעת שנאמרו. הם גורמים עוול לחברה בישראל והם גורמים לזילות השואה. סגן הרמטכ"ל הוא קצין רב זכויות, אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עליי"

שוב קיבלו שר הביטחון וסגן הרמטכ"ל הזדמנות לחזור בהם ולתקן, אך שוב הם סירבו. נתניהו ביקש להמשיך הלאה ולמתן את החיכוך, ולכן הכריז מספר ימים לאחר מכן ש"הסיפור מאחורינו". אך הוא שגה כאן פעמיים. פעם אחת, משום שה"סיפור" לא נשאר מאחור, ופעם שנייה משום שלא הבין שלב העניין איננו ההשוואה הבורה לגרמניה הנאצית, אלא עצם העובדה ששר הביטחון וסגן הרמטכ"ל מתריסים נגד הממשלה וראש הממשלה, וקובעים בציבור שתפקידם למתוח עליהם ביקורת חברתית ואזרחית.

 

ואמנם, גולן, שכזכור רק הוציא הכחשה מאת דובר צה"ל, סירב בעצמו להתנצל על המרד. ביולי 2017 התראיין סגן הרמטכ"ל לערוץ 10 ואמר:

אני לא מתחרט על האמירה. חשבתי שאני מדבר על דברים שחשוב שייאמרו, ואני עדיין מאמין בהם … לא אמרתי שזה פרצופנו ולא השוויתי, אלא שאלו אירועים מדאיגים שכדאי להסתכל עליהם בצורה מפוקחת. אין דבר הרסני יותר לחברה מאלימות פראית"

משמע, גולן לרגע לא חזר בו מהבנתו את פעולתו כלגיטימית, כמי שתפקידו לחשוף ולדכא "אירועים מדאיגים" בחברה האזרחית ובהנהגה הפוליטית.

מורשת פיקודית

בין שר הביטחון לסגן הרמטכ"ל מצוי הרמטכ"ל. שלא במפתיע, רב-אלוף אייזנקוט לא רק שגיבה את גולן, הלכה למעשה הוא התווה את אופן ההתנהלות הזה. בנאום שנשא בינואר 2016 הציג הרמטכ"ל את העמדה לפיה "דווקא בנסיבות ביטחוניות מסובכות ורגישות, תפקידה של מערכת הביטחון הוא לשמר את ישראל כמדינה דמוקרטית, אי של יציבות, בעלת עוצמה צבאית וערכית". על כך הוא כמובן זכה לשבחים אין קץ משמאל.

העובדה שרמטכ"ל סבור שתפקידו להיות מעין שומר סף של הדמוקרטיה, ומגדיר זאת כאחד מתפקידי מערכת הביטחון, היא שערורייה שאין כדוגמתה. מתוך תודעה כזאת אין פלא שהרמטכ"ל לא סבור שגולן עשה מעשה חמור, אלא אולי גם הוא, כמו יעלון, רואה בכך מימוש של תפקידו. משמע, צמרת צה"ל סבורה ששלטון החונטה הצבאית שלהם עולה על סמכות נבחרי הציבור לפקד עליהם.

לאור זאת אין פלא, שכחודשיים וחצי לאחר תקרית גולן הגיע הרמטכ"ל למשכן הכנסת, לדיון  בוועדת החוץ והביטחון, בו גער בנבחרי הציבור:

"ההתבטאויות שנשמעו לאחרונה בנושאים מבצעיים שנמצאים בבדיקה במערכת הפיקודית והמשפטית בצה"ל אינן רצויות … אם מישהו רוצה אתוס של כנופיה, שיגיד … האיום הגדול ביותר על צה"ל הוא לא אויב מבחוץ, אלא המתקפות עליו מבית שיכולות להוביל לפגיעה באמון הציבור בצבא העם. מתנהלת הסתה פרועה נגד צה"ל על ידי פוליטיקאים, רשתות וערוצים מסוימים"

הבנתם? יש את המוסר של צמרת צה"ל המגינה על הדמוקרטיה, ויש את נבחרי הציבור עם "אתוס של כנופיה". הרמטכ"ל מנסה להשתיק את הביקורת נגדו: של הציבור, של פוליטיקאים, ושל "רשתות וערוצים מסוימים", בזמן שהוא מרגיש חופשי לבקר נבחרי ציבור. זוהי קריאת תיגר מובהקת נגד הדמוקרטיה.

על רקע הדברים הללו, אין פלא בכך שאייזנקוט גיבה את גולן. גולן מימש את ערכיו ואת השקפתו על צמרת צה"ל ותפקידה.

שת"פ בין השמאל לבין צמרת צה"ל

למותר לציין שהרמטכ"ל מעולם לא דיבר בעזות מצח אנטי-דמוקרטית שכזו על ביקורת משמאל. אולי כי ביקורת מהשמאל היא ביקורת בין שותפים לעמדה הפוליטית. ואמנם, השמאל התייצב בעוז לצד גולן ואייזנקוט. כך, למשל, פרופ' קרמניצר, איש השמאל הרדיקלי, פרסם באתר 'המכון הישראלי לדמוקרטיה', מאמר תמיכה נלהב ביאיר גולן. ואין פלא בכך, כי כבר במאי 2013 פרסם ד"ר רן ברץ מאמר על השותפות שבין צמרת צה"ל ל'מכון הישראלי לדמוקרטיה', שהוכיח עד כמה גדולה השפעתם של אנשי המכון על עיצוב תודעת צמרת צה"ל.

גם הקרן החדשה לישראל פרסמה באותו זמן דברים שאמר פרופ' משה הלברטל, מהם עולה שצה"ל ניצב עם השמאל נגד הממשלה:

המפלגה השלטת בישראל הפכה ממפלגה לאומית נצית בעלת בסיס הומניטרי ודמוקרטי, למפלגה לאומנית המסמנת עתה את אויביה מבפנים – בית המשפט, ארגוני זכויות אדם, מערכת החינוך, המיעוט הערבי, ועתה: גם הצבא – כל מי שעומד בינה ובין מימוש הפרויקט המרכזי של הממשלה: המשך הכיבוש ביהודה ושומרון"

מכון ברוקינגס האמריקאי, שגם הוא נטוע בשמאל, פרסם אף הוא בסמוך לנאום הבלע של גולן, מאמר שמשקף באופן מובהק את האופן שבו השמאל מזהה את צה"ל כמשרתו ומקדם ערכיו, שלהם הוא כמובן קורא, בסגנון "שלום הוא מלחמה" של אורוול, "דמוקרטיה": "לנוכח הוואקום הדיפלומטי שהתהווה בפוליטיקה הישראלית מאז קריסת המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ב־2014, פועל צה”ל יותר ויותר כדי לקבע את עצמו כמגן הערכים הדמוקרטיים של ישראל".

כל זה הוא תוצר של שנים בהם קציני צה"ל נאלצים לעבור אינדוקטרינציה של ארגוני שמאל רדיקליים. יאיר גולן הוא תוצר של המערכת הזאת.

מובן מאליו שגם הפוליטיקאים של השמאל לא טמנו ידיהם בצלחת. נביא כדוגמא אחת את התמיכה הבולטת שנתן לגולן יו"ר האופוזיציה דאז בוז'י הרצוג בטוויטר שלו: "סגן הרמטכ"ל הוא מפקד אמיץ. המופרעים שיתחילו לצרוח עכשיו נגדו צריכים לדעת: כך נשמעים מוסר ואחריות".

ברור, אם כן, שהמסרים של צמרת הצבא שירתו היטב צד אחד במחלוקת הפוליטית הקיימת בישראל. לאור האינדוקטרינציה שעברו קציני צה"ל, אין שום דבר מפתיע בכך שהם מהדהדים את מסרי השמאל, מבלי להבין אפילו שבכך הם חותרים תחת ערכי הדמוקרטיה הבסיסיים ביותר.

מועמדות גולן היא כשל מהדהד

העובדה שצמרת צה"ל מרגישה חופשית לבקר את נבחרי הציבור ואת העם הריבון, ועוד במקרה פשוט כמו משפט אזריה, היא תמרור אזהרה גדול ובוהק על יכולתם לציית לפקודות משמעותיות הרבה יותר של מפקדיהם – ראש הממשלה והקבינט.

במצב שכזה, לאחר שנות אינדוקטרינציה שעוברת צמרת הצבא על-ידי השמאל, נדרש שידוד מערכות כללי במטכ"ל ובצה"ל. אם דווקא ממשלה לאומית תמנה את גולן לרמטכ"ל, ולא תנצל את ההזדמנות להוציא את הפוליטיקה מהצבא ולשמור עליו כצבא העם, יהיה מדובר בכשל יסודי ועמוק ובחולשה פוליטית במובנה הבסיסי ביותר של מחנה פוליטי עם רגשי נחיתות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

113 תגובות למאמר

  1. כל עוד התקשורת היא שמאל ,כל ה"חסרי חוליות" יישרו תמיד ! קו איתה מה שמפתיע איך הימין הקים תאגיד תקשורת בו השמאל שוב שולט, איך לא עשו איזון מובנה בתפקידי עורכי התוכניות שישקף את החברה הישראלית מובנה בחוק ! אנו לא מאמינים בעורכי תקשורת כמלאכים,צאו מהארון,תזדהו פוליטית ונבצע איזון "קדוש" בתפקידי עורכי החדשות, כל כך קשה להבין ? הסתפקו בכמה עלי תאנה, ווא יש תוכנית מובילה בבוקר שם יש איזון בצוות המגישים , ווא .אך אין מה לעשות כנראה השמאל מוכשר וןתר במניפולציות, שקרים ויותר מאמין בשקריו מהימין הרופס (חוץ מחלק מהדתיים ) גזירה משמיים,ועכשיו הם הורסים כל מוטיבציה בצבא במקום צבא ערכי,צבא מקצועי ,הלך עלינו…

    1. בתעשיה האווירית מתכננים כעת את מטוס העתיד של חיל האוויר. זהו מטוס דו מושבי – מושב אחד לטייס ומושב שני לעורך דין.

    2. בתעשיה האווירית מתכננים כעת את מטוס העתיד של חיל האוויר. זהו מטוס דו מושבי – מושב אחד ליועץ משפטי ומושב שני לעורך דין, והנווט ישב במיכל הנתיק

  2. מאמר מכונן. מאז כהונת לפיקין שחק והמטכ"ל שעיצב ובנה את הסכמי אוסלו, צמרת צה"ל הפכה לצבא הטורקי, של טרום ימי ארדואן, והיא מתפקדת כמפלגה פוליטית שיש לה צבא ושהמצע שלה הוא החוקה הלא קיימת של ישראל. הצרה היא שכמו בטורקיה היכולת היחידה של הפוליטקאים בדמוקרטיה הישראלית להחזיר לעצם את השליטה אל מול הצבא, בתנאים הנוכחים, היא ארדואניזציה של מערכת – כלומר סנטרליזציה של הכוח הפוליטי ופגיעה קשה בדמוקרטיה – וזה יהיה כמובן נצחון פירוס. מי שחושב ששינויים פרסונליים בצמרת הצבא אינו מבין את כוחה של המערכת וכוחן של פרופסיות. הטעות הזו חוזרת על עצמה גם במערכת המשפט. כפי שהמציאות הארגונית מוכיחה, מינוי שופטים "שמרנים" לבג"צ לא מפחית לא את האקטיביזם , לא את שכרון הכוח ולא את השאיפה של בג"צ להפוך למחוקק ולחסל את מעמדה של הכנסת. כדי למשמע את המטכ"ל, ואת בג"צ, יש לשנות לחלוטין את את התנאים המערכתיים שבהם הפרופסיות האלה פועלות: (1) לעביר חוק יסוד חקיקה לפרק את בג"צ לבית משפט עליון ולבתי משפט חוקתי ולפצל את תפקידי היועהמ"ש (2) לאסור לחלוטין על תתי אלופים ומעלה לתפקד כחברי ממשלה (להתמנות לשרים או לראשי ממשלה), כדי למנע אתת חדיקרת האינטרסים של החונטה הצבאית לפוליטיקה, בראש המעכת הצבאית חייב לעמוד אזרח כשר בטחון ולא גנרל בתחפושת של אזרח, ולבטל את גיוס החובה ולעבור בהדרגה למודל של צבא קטן ומקצועי. רק השינויים המערכתיים הללו יחסלו את החונטה הסמולנית במטכ"ל ובבג"צ מבלי לפגוע באיזונים שנדרשים בדמוקרטיה (ע"ע שלטון היחיד של ארדואן).

    1. תגובה מכוננת כמו הכתבה. לצערי אתה צודק.
      מקווה שיהיו מי שיצליחו להוציא את האוויר מבלון החתרנים בהדרגה, מבלי לפגוע בדמוקרטיה, אלא דווקא לחזק אותה.

    2. זאת כנראה תרנית הקרן החדשה הנתמכת בקרנות כספיות נתמכות סי.אי.איי…. והכנה להפיכה צבאית בישראל.

  3. שום דבר אינו מייחד אלוף בצהל ונהג מונית פרט למקצוע שבחרו, או שהגורל הביא אותם לכך.
    אלוף בצהל מיומנותו העיקרית היא להלחם ולפתח תורות לחימה במטרה לנצח את האויב.
    נהג מונית מיומנותו להתמצא בסמטאות העיר ולהביא את הנוסע ליעדו בריא ושלם.
    כשמדברים על ערכים…. קצת קשה לקבל ממי שעיסוקו בלחימה, תורתו וערכיו אינם עולים
    ואינם יורדים מול כל בעל מקצוע אחר.
    אלוף בצהל, מוערך ככל שיהיה אינו בר סמכא בענייני ערכים ושימור דמוקרטיה, שכן
    לומר צהל/צבא ודמוקרטיה בכפיפה אחת, דומה לחיבור בין מים לאש או ערבוב בשר וחלב.
    היה לנו רמטכ"ל "נטול ערכים" כבד פה וכבד לשון שמשמש לאות ומופת של חיילות
    נקייה מכל פוליטיקה, אך כשנכנס לפוליטיקה התגלה ככשלון.

  4. מה ביחס לשאר המועמדים לתפקיד? הם לא עברו את אותה אינדוקטרינציה?

    1. לא, הם חילונים בעלי דעה עצמאית ולא משיחיסטים הזויים ועוורים כמוך…לך לאירן!

    2. לך לקובה וונצואלה. משטרים חילוניים לחלוטין

  5. הכשלון וההחמצה היו שבאותו יום ראש הממשלה לא הורה ולא עמד על דרישה להדיח את יאיר גולן ולפטר אותו משרות צבאי על דבריו.
    תיקון למשגה זה ניתן יהיה לעשות שביום מנויו של הרמטכל החדש אביבי, ראוי שראש הממשלה ישא בדבריו גנוי במרומז על התערבותפ של הרמטכל היוצא וגם סגנו שיתפוטר, בנושאי חברה משילות ודמוקרטיה.

  6. היות וכל צמרת צה"ל חטופה על ידי השמאל
    כמו שהבג"צ חטוף,

    והתקשורת חטופה,

    והפרקליטות חטופה,

    והאוניברסיטאות חטופות,

    והמשטרה חטופה,

    והשב"כ חטוף,

    והמודיעין חטוף,

    והמדינה חטופה,

    החל שיתוף פעולה וחדירת אירגוני הקרן לישראל החדשה גם לצה"ל.

    מעכשיו צה"ל מתאם את פעולותיו עם האנרכיסטים ועם אירגוני המסיק של הקרן לישראל החדשה.

    בג"צ בראשות חבורת הפולנים השולטת עליו,אנס את צה"ל להפוך לצבא "מידתי".

    מידתי=שם קוד לסירוס.

    כאשר חבורת הפולנים שחטפה את בית משפטנו העליון מוציאה שלל פסקי הלכה מטעמה בהם היא מגבילה את הצבא והופכת אותו ל"מוסרי" יעני,או לדבריה ל"מידתי", הכוונה היא שחבורת הפולנים הצליחה לסרס את צה"ל ולהפוך אותו מצבא לאומי יהודי,לצבא הגנה לישמעאל ולאירגוני הסמול של חזן ודומיה.

    הסירוס שערכו הפולנים חוטפי בית המשפט לצה"ל,נושא פרי מצויין מבחינתם.

    צה"ל יוצא לפעולותיו להצלת המדינה מצוייד ברובי צבע,וכובע טמבל.כמו כן מצוייד צה"ל ומצויידים מפקדיו בעורך דין אישי פרטי על כל כתף.

    הסמול ונעמי חזן מנצחים את הלאום והמדינה בגדול!אהרון ברק מחסל אותנו במכירת חיסול סוף עונה.

    נ.ב.

    ולעניין חבורת הפולנים שהתמקמה בבית המשפט שלנו :

    בג"צ חבורת פולנים

    משה לנדוי
    נשיאו החמישי של בית המשפט העליון. יליד פולין. למד משפטים באוניברסיטת לונדון (1930 – 1933). ב-1933 עלה לא"י. ב-1953 והוא בן 41 בלבד, מונה לשופט בבית המשפט העליון

    מאיר שמגר
    נשיאו השביעי של בית המשפט העליון. נולד בדנציג שבפולין, בן יחיד למשפחה ציונית. בשנת 1939 עלה לא"י. היה חבר האצ"ל. ב-1944, נעצר על ידי הבריטים והוגלה לאריתריאה

    יצחק אולשן
    נשיאו השני של בית המשפט העליון. נולד בעיר קובנה שבליטא. ב-1912 עלה לא"י. בוגר המחזור השלישי בגימנסיה העברית הרצליה בתל אביב. במלחמת העולם ה-1 שירת בגדודים העבריים

    יואל זוסמן
    נשיאו הרביעי של בית המשפט העליון. יליד פולין. למד משפטים באוניברסיטאות פרנקפורט, היידלברג וברלין, וכבר בגיל 23 קיבל תואר ד"ר למשפטים. ב-1934 עלה לא"י

    יצחק כהן
    נשיאו השישי של בית המשפט העליון. יליד העיר ברודי בפולין. למד בגימנסיה היהודית בלבוב. בן למשפחה דתית מסורתית. אחיו של קלמן כהנא, ממנהיגי תנועת פועלי אגודת ישראל

    אהרון ברק
    נשיאו השמיני של בית המשפט העליון. נולד בעיר קובנה, שבליטא. את רוב שנות מלחמת העולם השנייה העביר עם אימו במקום מסתור בבית משפחת איכרים. ב-1947 עלה לא"י.

    בייניש נולדה בשנת 1942, להורים שעלו מפולין תשע שנים לפני כן.

    http://go.ynet.co.il/InteractiveClass/Projects.aspx?Project=3275&cat=1058

    http://rotter.net/forum/gil/20135.shtml#1

    1. צודק…. אבל דבר שאני לא מבין, אחרי כל הסבל של הפולנים דאותו באה הציונות לסיים, הפולנים בוגדים בציונות.

    2. תודה על התגובה שלך שהאתר בחר לפרסם.
      בזכות זה הבנתי שהגעתי בטעות לאתר פרימיטבי של ערסים שאין לי מה לחפש בו

  7. כל הפיקוד העליון של צה''ל חסום וחטוף על ידי השמאל הגיב:

    כל הפיקוד העליון של צה"ל חסום וחטוף על ידי השמאל=הסמול= 0 .
    מסתמנת תופעה מחרידה של חוסר מקצוענות,חוסר רצינות,חוסר תכנון,יהירות,וחוסר גדול מאד של תכונות פיקוד אמיתי.

    לדעתי כפי שכתבתי מספר פעמים צה"ל הפך לצבא פילי בחנות חרסינה בשל הפיכתו לצבא מקובע .

    מקובעותו וחוסר המעוף של צה"ל נגרמת אך ורק בגלל חסימת עמדות הפיקוד העליון של צה"ל על ידי הצפתם באנשי שמאל.

    אתה שמאלן,אתה תקודם.

    אתה ממתיישבי יו"ש,אתה תיחסם.

    זה מה שקורה כבר עשרים שנה בצה"ל בצורה מודעת והרסנית.

    יש הסכם שבשתיקה שאנשי ימין לא מקודמים.

    לכן הפך צה"ל לצבא "סתום".

    כמו אנשי השמאל המוגבלים,כך צה"ל מוגבל.

    כל שדרת הפיקוד והשליטה והחשיבה והתכנון פקוקה בידי השמאלנים.

    עד שזה לא ישונה אין אפשרות לקבל צה"ל מבריק.הוא יישאר צה"ל אפור,חסר מעוף ומוגבל,ולכן מושפל.

    אהוד ברקים קטנים,כמו גם עמי איילונים תקועים ובני גנצים מוברגים, זה כל מה שיש לשמאל להציע.

    נפלים מלאי שינאה וחסרי יכולת אמיתית הנובעת מכשרון לחימה אמיתי,הנדרש על מנת לייצר את התחבולות שיעניקו לישראל את הנצחון והתהילה.

  8. יד נעלמה החלה בולמת קידומם של קצינים חובשי כיפה בצה''ל הגיב:

    יש שמועה לא מבוססת שיד נעלמה החלה בולמת קידומם של קצינים חובשי כיפה בצה"ל. מדובר בצבא ההגנה לישראל שהיה כמעט קדוש והוזנח זה מכבר ובבושת פנים על-ידי השמאל הנורא והאיום הזה. מהר מאוד הבינו שלדבר אל מיקרופון באולפן ממוזג, או להקליד בנחת טקסטים בבית, טוב יותר וּלאין ערוך מאשר כל תפקיד בצה"ל. גם רמטכ"ל.

    מה יהיה? יש מישהו שלא רואה לאן כל זה מוביל? צריך לעצור את זה? רוצים לעצור? אפשר בכלל? מדינת-ישראל צריכה להסיר את גלימת התהילה המפוקפקת. טיפוסים כמו יונתן שפירא מייצגים את הנפולת של צה"ל שהיה פעם. סרח עודף. המילה "סרבן" שהייתה בעבר סמל לנבלה סרוחה, קנתה לה תהילה שתכסה את כל הצואה המצחינה. אין תוכן אחר. אין שום חשיבות למעמד הזה מלבד חשיבוּת הנזק העצום שהוא ושכמותו גורמים לישראל החבוטה מכל עבר. איכס.

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-52313-00.html

  9. אלו חמישה סוגי ערב-רב שדבוקים בישראל ודוחים לנו את הגאולה והם מתחזים ליהודים או חושבים עצמם ליהודים הגיב:

    הערב-רב גרועים מהגויים, הם מתחזים ליהודים ויש בהם משורש עמלק.נגע ר"ע, אלו חמישה סוגי ערב-רב שדבוקים בישראל ודוחים לנו את הגאולה והם מתחזים ליהודים או חושבים עצמם ליהודים והם נמצאים בעיקר בשלטון כי הם חזקים והזוהר אומר לנו מי הם נגע ר"ע = נפילים גיבורים ענקים רפאים עמלקים.והם ברובם במרכזי המערכות השלטוניות והתקשורתיות, ולכן הם נאבקים נגד העם היהודי,על מנת לבנות לו עגל מזהב כל פעם מחדש, כמו שעשו ביציאת מצרים כך עושים היום.

    1. סליחה, ומה עם עדות המזרח שלפי סוציולוגים וחוקרים הם למעשה ערבים?! (שפה, מנטליות, אוכל, מנהגים ועוד…)

    2. למשתמש האנונימי החצוף: עדות המזרח ערבים? יהודי ארצות המזרח ששמרו על דתם וזהותם בקרב מוסלמים פאנטים ורצחנים הם ערבים??? הגיב:

      יהודים הושפעו בכל מקום בו הם חיו מתנאי המקום, מהמזון שהיה זמין שם ומהשפה שנהגה בו.

      יהודי מזרח אירופה אכלו גפילטפיש כי זה היה הדג הזול שהיה שם ודיברו אידיש שהיא מעין גרמנית משובשת כי זו השפה שנהגה שם ויהודים שחיו בקרב הערבים הפרימיטיביים והאלימים שמרו על מצוות התורה, אכלו מה שניתן היה לאכול שם, ודיברו בשפה בה דיברו שם.

      יהודים חיו בארצות ערב עוד לפני שהן הפכו ונאנסו להיות מדינות מוסלמיות עם בוא האיסלם.

      הם לא ערבים בדיוק כמו שיהודי מזרח אירופה אינם אירופאים.

      חיינו בארצות שונות אלפיים שנה.

      זמן ארוך שפלא פלאים שלא התבוללנו במהלכו.

      תפסיק להפיץ את השקרים שהיהודים הם ערבים.

      הם לא!!!

      זה בדיוק מה שהקרן להשמדה במימון זר מפיצה.

      פייק ניוז!!!

  10. הקרן להשמדה חדרה ומרעילה את כל הצבא. בצמרת מוברגים רק כאלה שמזדהים עם הקרן הזרה להשמדה הגיב:

    הטרור המשפטי שהונהג בארץ על ידי האירגונים הלא ממשלתיים כ"בצלם" "ושלום
    עכשיו" נושא את פרי הביאושים הרעיל שלו ביתר שאת.

    הטרור המשפטי של בצלם ושלום עכשיו מונע לחימה מנצחת

    מדי יום מתגלה לנו שצה"ל אינו מתפקד עוד כצבא נחוש,ונורמלי.

    אל העמדות הבכירות הזדחלו אנשי שמאל התואמים את דרישות האירגונים ואנשיהם
    המגובים היטב על ידי בג"צ אהרון ברק את בייניש.

    שלושים שנה מרות של רדיפות זכותה של ישראל להגן על עצמה על ידי האירגונים
    העויינים הללו, הביאו אותנו אל השוקת השבורה בה צה"ל מבוסס בתוך מדמנה
    שיקרית של חיילים מסכנים המועמדים לדין השכם והערב.

    לחיילים אין עוד זכות הגנה עצמית ,וחובתם להצטייד בעורך דין אינה נסבלת עוד.

    על חברי הכנסת לחוקק ללא שהות את החוקים המתאימים על מנת לשנות את חוקי
    המלחמה בימינו,שהיא בטרוריסטים המתערבבים עם אזרחים ומנצלים את חוקי
    המלחמה המיושנים שפג תוקפם,ולא בצבאות.

    יש לנפות מהתפיסה הלאומית הציונית את כל הזוהמה שחדרה אליה מכיוון
    האירגונים של הקרן ומאנשים כאילנה דיין ותואמיה-יקירי הקרן לישראל החדשה.

    לחייל ישראלי יש זכות הישרדות הגוברת על זכויות כל האוייבים הנלחמים בנו
    כולל ילדיהם.כל עמדה אחרת אינה מייצגת "טוהר נשק" כלשהו,או חשיבה נורמלית
    מבחינה אנושית לצורך הישרדות.

    להיפך.כל עמדה אחרת מייצגת את הרצון האנטישמי למנוע מאיתנו את הזכות
    הטבעית להגן על עצמנו,בלי בג"צ,ובלי "בצלם".

  11. "צריך להיות משפטן כדי להבין היום את הוראות פתיחה באש, והאמן לי שכמשפטן אני יכול לומר לך שגם להיות משפטן זה לא מספיק...". הגיב:

    התברר שחיילים רבים לא פעלו בשדה הקרב כמתבקש מהם אך ורק מחשש להסתבכות משפטית. "חיילים פחדו להגן על עצמם מאימת המשפט. חיילים מעדיפים אבנים על הקבר מאשר סיגריות בכלא שש… הם מוכנים לסכן את עצמם ולא לעמוד למשפט", אומר ארבוס ומחריף את דבריו בקובעו כי במדיניות זו גורם הצבא לחייליו להתאבד בפועל.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/210636

  12. אחרי הגירוש מגוש קטיף חקר צוות אזרחי- המצ"ח (www.mentalpreparation.org) את שטיפת המוח לחיילים, מה שכונה "הכנות מנטאליות למשימת ההתנתקות". בחוברות ה"הכנה" הופיעה המלה דמוקרטיה מאות פעמים. המלה יהודית פעם אחת בדקלום "מדינה יהודית דמוקרטית". יעלון וחלוץ ביצעו אז את ההפיכה הצבאית, אלא הרבנים ה"ממלכתיים" לא רצו להקשיב, והמשיכו לכוון את תלמידיהם לצבא שכאילו היה צבא לכל דבר. את מה שהתגלגל מאז יכולים רבני המכינות הצבאיות וישיבות ההסדר, לזקוף "לזכותם". זאת הייתה הפיכה צבאית של ממש- צבא נגד אזרחים! צבא שהכין את הגירוש שנה לפני החלטת כנסת!!!צבא ששם עצמו כמחנך.

    1. יעלון התנגד לגירוש. וזה צריך להיזקף לזכותו

    2. לא רק התנגד, התפטר מהרמטכ"לות והזהיר שההתנתקות תהיה רוח גבית לטרור.

      במקומו שרון מינה את דן חלוץ איש חיל האויר.
      חלוץ תכנן לעשות רפורמה גדולה בצה"ל שבסופו של דבר לא יצאה לפועל – להחליף את הכומתה בכובע מצחיה.

  13. יש לנפות מהתפיסה הלאומית הציונית את כל הזוהמה שחדרה אליה מכיוון האירגונים של הקרן הגיב:

    יש לנפות מהתפיסה הלאומית הציונית את כל הזוהמה שחדרה אליה מכיוון
    האירגונים של הקרן ומאנשים כאילנה דיין ותואמיה-יקירי הקרן לישראל החדשה.

    לחייל ישראלי יש זכות הישרדות הגוברת על זכויות כל האוייבים הנלחמים בנו
    כולל ילדיהם.כל עמדה אחרת אינה מייצגת "טוהר נשק" כלשהו,או חשיבה נורמלית
    מבחינה אנושית לצורך הישרדות.

    להיפך.כל עמדה אחרת מייצגת את הרצון האנטישמי למנוע מאיתנו את הזכות
    הטבעית להגן על עצמנו,בלי בג"צ,ובלי "בצלם".

  14. במקום לשלוח שכן ערבי, יש לשלוח את מנדלבליט ואת יאיר גולן לוודא שאין בבית מחבלים הגיב:

    במקום לשלוח שכן ערבי, יש לשלוח את מנדלבליט לוודא שאין בבית מחבלים.

    שהוא ידפוק על הדלת.

    אפשר לצרף אל מנדלבליט את שי ניצן, וגם פרקליטות בכירות ישמחו בוודאי להצטרף.

    אסור לדלג כמובן על שופטים. גם הם יצטרפו ליחידות הלוחמות ויבצעו את כל בדיקות התיקים החשודים במקום הילדים הערבים המסכנים והתמימים.

    2.העובדות הן שמפעילים נוהל פרקליט כנגד כל חייל שנלחם באויב כפי שצריך להלחם בו.

    יקחו נא את כותבי הקוד האתי ואת הפרקליטים הצבאיים והאזרחיים, ואת השופטים,וישלחו אותם לבצע פעולות ברצועת עזה וכו'.

    יש כאן כוונת מכוונים לסרס את הצבא מיכולת מלחמה ולהצדיק בכך כניעה ללא תנאי לאויבינו.

    ולמה שאדם שפוי יסכים ללכת לשרת בצבא כזה במדינה הנוהגת כך בחייליה ?

    3.הפצ"ר נראה כאחוז דיבוק לרדוף ולהרשיע כמה שיותר חיילים .

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/210636

  15. שינוי הזהות המסוכן שצה"ל המפוצל"ם עובר:

    שינוי זהות מחייל מסתער ומנצח, לשוטר מגשר ושומר על השקט התעשייתי.

    שינוי זהות חריף הרבה יותר ברמת הקבוצה מאשר השינוי ברמת הפרט.

    צוות המצ"ח- המורכב מפסיכולוגים ואנשי מחקר, עוסק בשנים האחרונות בחקר דרכי הפעולה של הפסיכולוגים של מז"י בעיצוב תודעת חיילי צה"ל על רקע תעסוקה מבצעית באיו"ש וההתנתקות.

    אגף תחקירים-בין הכוונות.

    http://www.hebron.org.il/hebrew/data/images/File/tachkir.pdf

  16. חובה לגלות מיהם הפסיכולוגים שמשרישים בצה"ל תורת תבוסתנות חמורה הגיב:

    פעולה משולבת של בג"צ,האירגונים הלא ממשלתיים כ"בצלם", "שלום עכשיו" ודומיהם והגירוש בראשות אריאל שרון- ייצרה חבורת פסיכולוגים ואנשי פיקוד המפיצה שטיפת מוח חיסולית בצבא.

    כל מי שחש שהוא עיתונאי ציוני חייב להתגייס ולערוך תחקיר עומק על השתלשלות האירועים שהביאה לכך שהשתלטה על צה"ל תורת תבוסתנות ואי לחימה הפוגעת בעם ישראל.

    כשמצרפים את תחקיריה של אמירה דור ב"שוב לא ניתן" ואת התחקירים של אירגון "בין הכוונות" מקבלים תמונה מפחידה של פעילות סמוייה המקעקעת לחלוטין את המטרות של צה"ל.

    הציבור חייב להכיר את שמות הפסיכולוגים ואנשי הפיקוד האלה,המייצרים את ההוראות ההרסניות ואת ההעמדות לדין של כל מי שפועל מתוך צורך של הגנה עצמית אלמנטרית.

    ראוי לבדוק עד כמה עמוקה חדירת עמדתו של מי שאמר ששלום חיילי צה"ל והישרדותם ,אינו קודם ואין לו עדיפות על פני שלום אזרחי האוייב.

    כפי שזה נראה השתלטה עמדה זו על הצבא.

    יש מושתלים לאורך קו הפיקוד העליון של צה"ל האחראים להשלטת תבוסתנות חמורה זו,ועיוות המציאות בצורה מפחידה כזו.

    יש לבדוק ללא שהות מיהם הגורמים האחראיים על השלטת רוח זו בצבא.

    עלינו לדעת את שמותיהם,את עמדותיהם,ואת מי הם משרתים במעשיהם ההרסניים.

    מי אדונם?

  17. ד"ר גדי אשל, שחקר את התנהלות הצבא לקראת פינוי אלפי היהודים מגוש קטיף, קורא בעקבות דבריו של הראל להקים וועדת חקירה.

    ד"ר גדי אשל, החבר בצוות שחוקר את "ההכנה המנטלית" שהקים צה"ל לקראת ביצוע העקירה ב-2005, קורא להקמת וועדת חקירה בלתי תלויה לפרוייקט "ההכנה המנטלית" שיזם האלוף במילואים דן הראל לקראת ביצוע תוכנית ההתנתקות.

    ד"ר אשל מזכיר כי אלוף במיל. דן הראל יזם את פרוייקט "ההכנה המנטלית" בפיקוד דרום ובצה"ל כולו, שבוע אחרי דברי אריאל שרון בכנס הרצליה, בדצמבר 2003, כשהתדהמה מהדברים היתה עדיין בעיצומה.

    "שבוע, שבו חזון טיהור גוש קטיף מיהודים, נראה הזוי לחלוטין מכל בחינה שהיא, ובודאי מול המנדט שעל פיו – ורק על פיו, נבחר: "דין נצרים כדין תל-אביב", מספר אשל.

    "פרוייקט "ההכנה המנטלית", אותו יזם וייסד הראל בצה"ל שבוע לאחר היציאה המוזרה ההיא של שרון, העביר את צה"ל כולו שטיפת מוח. שטיפת מוח, שדרסה את ייעודו ואת רוחו, השניאה את מיישבי ארץ ישראל על חייליו ועל מפקדיו והפכה אותם ל"אויב", והסבה את הצבא הלוחם כולו לפצל"ם-גירוש-יהודים", מזכיר אשל.

    כפי שהסתבר אח"כ, הרי בנוסף לפשע גירוש יהודי המחוז, סירסה הסבה זו גם את הלחימתיות של צה"ל, והביאה יותר מכל לְשבר מלחמת לבנון השניה. ההכאה על חטא של דן הראל מחייבת הקמת וועדת בדיקה בלתי תלויה לפרוייקט "ההכנה המנטלית" אותו יזם והניע. וועדה חיצונית בלתי תלויה, שלא תטייח את שנעשה בשטיפת מוח זו, ולא תלבין את האחריות האישית בה נושאים יוזמיה ועושיה", דברי אשל.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/211148

  18. עצם העיסוק האובססיבי שלנו להגיע לשלום אמת עם הערבים, מעיד על מחלת נפש הגיב:

    ישראל היא המדינה הכי מטומטמת בהיסטוריה האנושית .הבעיה היא שאנחנו שואפים לשלום בכל מחיר עם הערבים. הבעיה היא שבשביל השלום אנחנו מוכנים לעשות את הצעדים הכי דביליים ששום מדינה בעולם לא היתה אפילו מעלה על דעתה לעשות. איפה נשמע דבר כזה שמדינה מציידת בתחמושת וברובים את אויביה? איפה נשמע דבר כזה שמדינה מחריבה מפעל חיים לתפארת של 8000 מאזרחיה הנאמנים, והורסת את בתיהם ומוסרת את השטח מתנה לאויב בגלל שראש הממשלה המושחת שלה נתון בחקירה? איפה נשמע דבר כזה שמדינה ריבונית מוכנה להקפיא בניית מגורים לאזרחיה רק כדי שהצד השני יסכים לנהל איתה משא ומתן? איפה נשמע דבר כזה שארגון טרור מכתיב למדינה ריבונית תנאים כדי לעשות איתה משא ומתן? איפה נשמע דבר כזה שמדינה עושה משא ועם מי שאומרים בפירוש שהמטרתם למחוק אותה מעל האדמה? איפה נשמע דבר כזה שמדינה עושה משא ומתן לשלום עם מי שהם בכלל לא עם? עצם העיסוק האובססיבי שלנו להגיע לשלום אמת עם הערבים, מעיד על מחלת נפש.

  19. למעשה התבצעה הפיכה צבאית שקטה שהפכה את "צבא העם" לצבא המבצע משימות פוליטיות.

    במלת"ם (המרכז לחקר תורת המערכה) אותו ניהל תא"ל שמעון נווה במשך 10 שנים, נעשה במשך זמן רב איבוד מכוון של זהות צבא הגנה לישראל: הצבא הפך לכוח שיטור (מסמך ביסל"ם); האויב הפך ל"אחר" וייעוד צה"ל הכתוב אינו אלא הד מהעבר;

    ישראל אינה עוד מדינה יהודית, אלא "מדינה יהודית-דמוקרטית" בהסתמך על "מגילת העצמאות מגדירה את אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכן כמדינה בעלת עקרונות דמוקרטיים, כפי שמשתמע מההצהרה על שוויון זכויות ועל החירויות הבסיסיות".

    הלוליינות הלוגית כביכול, מטה את נקודת הכובד ממדינה יהודית למדינה דמוקרטית, כאשר בהמשך תוזכר הדמוקרטיה, בכל מסמך כזה, עשרות פעמים, ו'יהודית' רק פעמים ספורות, אם בכלל.

  20. צה''ל קיבל תפקיד חדש:במקום הגנת המולדת -הגנת הדמוקרטיה הגיב:

    צה"ל לפקודת כוהני דת זכויות האדם.

    1. אתה יכול לעבור לאירן. שם הכל תחת כוהני הדת כמו שאתה רוצה.

    2. פרופ' מאוטנר:

      מהפכת "הכל שפיט" של פרופ' אהרן ברק, היא תפיסת בית המשפט כמין כנסייה של מאמינים חילונים!!!

      אתה ודומיך שייכים לכנסיה הזו ולמאמיניה הפאנאטיים!!!

      כשנדע כולנו האם יש אלוהים או אין אלוהים כהוכחה מדעית – אז תרשה לעצמך להתנשא על בעלי דעות שלא יתאמו להוכחה המדעית תהיה אשר תהיה. עד אז אתה והאייטולות בסך הכל תמונות מראה אלה של אלה.

      אתה פאנאטי בדיוק כמו אלה שאתה מוצא בהם את הפגם הזה.

      ידוע שהפוסל – במומו פוסל!!!

    3. אני מזמן אמרתי שהגולן הזה מסוכן אבל לא רק הוא כרמטכ"ל אומר שלא צריך לרוקן על מחבלת רק בגלל שהיא צעירה…אז אזכיר מה היה אומר רפול במקרה כזה רוקנו כמה מחסניות שאתם רוצים אבל אחר כך תאספו התרמילים.
      השמאל הישתלט גם על צה"ל והיא סכנה קיומית , מילה התקשורת שיברברו כמה שהם רוצים בלאו הכי אף אחד לא מאמין להם חוץ מהשמאלנים אבל צה"ל… ממש מפחיד

  21. בג"ץ ניצח לנו את הצבא,ובעצם בג"ץ ניצח לנו את הנצחון / ד"ר גיא בכור הגיב:

    איך הגענו למצב שהצבא שלנו,כן,צה"ל של כולנו,הוא גורם כמעט-פוליטי,המפעיל לחץ פוליטי שלא להתמודד צבאית;שבורח מעימות בכל החזיתות, למשל הסורית,כאשר בכירי הצבא לוחצים על הדרג הפוליטי להיכנס למשא ומתן עם סוריה,כולל ויתור על רמת הגולן,העיקר לא להילחם.

    איך הצבא שלנו איבד את ה"קיליניג אינסטינקט",שהיה פעם למפקדיו,חדורי הבטחון העצמי,שהשמידו את חילות האוויר של צבאות ערב עדיין על הקרקע בשנת 1967.

    איך קרה שהצבא אפילו חושש מעימות מוגבל עם כנופייה קטנה של טרוריסטים לא
    ממש מאומנים,לא בלבנון, אלא ברצועה הזעירה של עזה,ולוחץ להמשך הרגיעה בכל מחיר,אפילו במחיר ריבונות חלקית סביב הרצועה,ובמחיר הקרבת האזרחים.

    איך כל זה קורה לנו,על מיליארדי השקלים שאנו משקיעים בצבא בשנה ?

    מדוע הביצועים שאנו מקבלים כל כך ירודים בחוסר המעוף שלהם,בינוניים,עם מטכ"ל מפוהק,מפונק,שמן מתקציבי ענק,שלא רוצה להתאמץ יותר מדי,ללכלך את
    הידיים,בדרך אל האזרחות ואל המנכ"לות באירגוני הסקטור הפרטי.

    איך קרה שצבא המתוקצב בלא פחות מ-50 מיליארד שקל בשנה (2007) ,כאשר
    התקציב הזה אינו כולל את תקציבי המוסד,השב"כ,פיקוד העורף,משמר הגבול
    וסיוע לתעשיות בטחוניות במשבר,המסתכמים בעוד כמה מיליארדי שקלים,צבא כזה
    אינו פועל?

    תשאלו בשביל מה אנחנו משקיעים סכום שהוא 17% מהתקציב הלאומי שלנו,על אי
    עשייה,ואפילו על אי הרתעה?

    האם לא חבל על הכסף?

    כדי להבין את התוצאה המחרידה הזו,יש לרדת לסיבות ואלה כמה מהן:

    *עודף משפטיזציה גמר את היוזמה העצמית בצבא.למה להסתכן אחרי המלחמה
    בוועדות חקירה מבזות בנוסח וינוגרד ואגרנט,בעריפת ראשים,ובסיכון הקריירה
    כולה.והרי כל עימות ייגמר ממילא בוועדת חקירה,כיוון שיהיו נפגעים.

    בג"ץ של אהרון ברק,כאשר זה הכריז שהכל שפיט,גמר את הצבא.

    שום מפקד בכיר לא ייקח עוד סיכון.ההיפך !

    כולם מסתתרים מאחורי היועצים המשפטיים.

    האם "אמא" מרשה להפציץ בעזה,או לא.

    מי ששולט היום בצבא אינו הרמטכ"ל אלא היועץ המשפטי לממשלה מני
    מזוז,שהכריז כבר כי מלחמת לבנון האחרונה היתה "מלחמה משפטית",ובמלחמה כזו אסור להמר,אסור להפתיע ואסור להציג גאונות צבאית.

    הרי הדרג המשפטי צריך לאשר זאת קודם.

    בג"ץ ניצח לנו את הצבא,ובעצם בג"ץ ניצח לנו את הנצחון.

    *רסן של אירגוני "זכויות אדם" שמטרתם אינה בהכרח טובת ישראל,הקיף את הצבא שלנו בשני העשורים האחרונים.הם מגייסים כספים בחו"ל ומתפרנסים מלזנב בצבא מבפנים.כולם מכירים מי הם אירגונים אלה.באכיפת בג"ץ האפקט שלהם בגימוד הצבא היה,מתברר,מרתיע ואפילו קטלני…

    תקשורת צמאה לטרף,אפס נכונות לנפגעים, אינדיבידואליזם מתאבד, הטובים
    שעוזבים החוצה את הצבא בשל איבוד היוקרה, ומשפטנים טורפים שמחכים
    בפינה-אלה מונעים מצה"ל לפעול.

    לא חיזבאללה ולא חמאס.

    צה"ל של היום אינו מסתכל קדימה בחשש,הוא מסתכל אחורה לעורף,בחשש הרבה יותר גדול.החשש הגדול ביותר שלו שהוא יישאר פשוט לבד.

    צה"ל אינו עוד צבא העם,הוא הצבא שפוחד מן העם.

    מי שגוזז את מחלפותיו של צה"ל אינו האוייב,אלו אנו עצמנו.

    אלא שכאן זו לא אמריקה הגדולה,כאן זה המזרח התיכון שמחכך ידיים בהנאה
    לנוכח תהליך ההרס העצמי וסירוס הצבא הגדול באיזור.

    הם כבר לא צריכים לעשות את העבודה.אנו כבר עושים זאת בעצמנו טוב יותר-עבורם.

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=913

    1. הצבא לא פועל כי הוא לא מקבל פקודה לפעול.
      מה שמבקשים מהצבא לעשות הוא עושה יפה מאוד.

    2. ל: אבגדה. מה עשה המנוול מאיר דגן כשהממשלה רצתה להפציץ באיראן? אהה? מפיץ פייק שכמותך!!! הגיב:

      מאיר דגן, סוכן בשירות האמריקנים?

      תחקיר עובדה ששודר בסוף השבוע על מאיר דגן צריך לזעזע את אמות הסיפים של מדינת ישראל: ראש המוסד לשעבר, פעל לכאורה בשירות ארה”ב כדי לסכל תקיפה ישראלית באיראן. בינתיים בתקשורת המקומית דממה

      מי שרוצה להבין עד כמה עמוקה הבעיה עמה אנו מתמודדים כעת, צריך לתת את דעתו לעובדה פשוטה: שלושה ימים חלפו מאז שידור התכנית ‘עובדה’ על מאיר דגן, ועדיין לא זכינו לאף דיון רציני בתוכן שנחשף שם. לאלו שטרם צפו בתכנית: מתברר כי ראש המוסד לשעבר מאיר דגן עשה יד אחת עם ראש ה-CIA ליאון פאנטה, על מנת לתקוע מקלות בגלגלי המדיניות שהובילו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון דאז אהוד ברק.

      לא פוליטיקאים, לא בכירים לשעבר בזרועות הביטחון, לא פרשנים, לא תכניות אקטואליה וגם לא אנשי אקדמיה. איש אינו פוצה פה. דום שתיקה.

      https://mida.org.il/2016/05/09/%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%A8-%D7%93%D7%92%D7%9F-%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%9F-%D7%91%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%90%D7%99%D7%9D/

    3. ל: אבגדה המיתמם בעל הזיכרון השואף לאפס מאופס: הפוטש הפרטי של מאיר דגן!!! (שמאלנים במערכת הבטחון מכשילים ממשלות נבחרות!!!) הגיב:

      ראיון עם ראש המוסד המנוח בתוכנית ‘עובדה’ מצטרף לשאר העדויות, ומוכיח: בנושא הגרעין האיראני, מאיר דגן עשה מעשים שגבלו בעבירה על החוק והפך לנאמן של ממשל אמריקני עוין

      לפני כשנה, בתחילת יולי 2015, התעמתה קרולין גליק עם דגן וגבי אשכנזי בכנס הג’רוזלם פוסט בניו יורק. גליק ציינה את העיתוי של 2010, ואמרה כי “למדנו ששני הג’נטלמנים שיושבים כאן בפאנל קיבלו פקודה להכין את הצבא לביצוע קרוב של תקיפה באיראן נגד מטרות צבאיות והם סירבו”.

      דגן ענה: “כי זו היתה פקודה בלתי חוקית”. בקלטת שהשאיר לשידור אחרי מותו הוא חזר על הגרסה, ואמר שאם הייתה מתקבלת החלטת ממשלה חוקית היה מתפטר.

      קרולין האשימה אותו שאלמלא מעשיו, לא היינו מגיעים לנקודה שבה “אנחנו עומדים בפני מצב שארצות-הברית מתקדמת לקראת חתימת הסכם גרעין עם טהרן שיאפשר להם להשיג פצצה. היינו במצב שונה”.

      https://mida.org.il/2016/05/06/%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%98%D7%A9-%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%A8-%D7%93%D7%92%D7%9F/

      צמרת צה"ל ומערכת הבטחון מורדת בממשלת ישראל הנבחרת!!! אין לנו בהם עוד אמון! אין! אלה מזיקים לנו.

    4. מאיר דגן עיקב את תוכנית הגרעין האיראנית בעשורים. כנראה שתקיפה אוירית ישראלית באיראן הייתה מעשה חסר אחריות שדגן בהיותו איש מקצוע התנגד לה. זאת הייתה אחריות של נתניהו ושל שר החוץ שלו ליברמן למנוע את חתימת ההסכם עם איראן.
      נתניהו וליברמן מאשימים את כל העולם חוץ מעצמם.

  22. http://www.inn.co.il/News/News.aspx/218929

    תגובית:

    זה המשך וחלק מההכנה המנטאלית ושטיפת המוח של הקרן ואירגוניה בתוך הצבא ובתוך מוחם של חיילי צה"ל. המטרה להסביר להם שחובתם לנהוג ברוצחים ערבים ברחמנות.

  23. כרטיס אדום לפינקס אדום מתכון לאבו פאלאפאלים.
    פוטש ניסיון הפיכה צבאי נכשל.
    תעשיית אספני פנסיות תקציביות.
    טלח.🇮🇱🔯✡🕎✡🔯🇮🇱

  24. המצב באמת הזוי.
    בתור ישראלי אתה מצפה להיות מופתע, אבל אם כשהייתי ילד לפני 20 שנה היו אומרים לי שעוד 20 שנה השמאל יצליח להשתלט על צמרת צה"ל ולגרום להטייה פוליטית ופגיעה כזו בדמוקרטיה – לא הייתי מאמין.
    צה"ל תמיד נחשב בישראל לקונצנזוס, קודש הקודשים, מוסד שמעל לכל ביקורת ומחלוקת ציבורית.
    השמאל בחושיו החדים הבין את זה וניצל את זה בצורה מעוררת הערכה/בחילה.
    והימין? כרגיל. ישן בעמידה 🙂
    לפעמים נדמה לי שעדיף לנו את ביבי באופוזיציה. לפחות משם הוא מצליח להלחיץ את השמאל ולהביא לשלטון יותר ימנע בפועל – מאשר כשהוא ראש הממשלה.
    הזוי.
    כנראה שעד שלא נתעורר ונצביע בנט וימינה בהמונינו, ונזעזע כמו שצריך את המדינה עם כניסה של מרזל וישי לכנסת ורצוי גם פייגלין, שום דבר לא ישתנה…

    1. כן, בואו נכניס את כל הפשיסטים לכנסת. אז באמת נהיה גרמניה הנאצית.

    2. שמענו עליכם, נביאי הזעם המתחפשים ל"ימין אמיתי", המציגים את נתניהו כאויב ישראל ואת המדיניות המחושבת שלו כאסון – כדי לדחוף אותנו לבחור במשה פייגלין שלא יעבור את אחוז החסימה ויבזבז קולות למחנה הלאומי ובנפתלי בנט שלא יקבל מספיק מנדטים כדי להקים ממשלה, וכך לסלול את הדרך לממשלת אוסלו ב' להמשיך במדיניות "קורבנות השלום".

    3. אני מצביע לבית היהודי כבר שנים.
      אם אתה רוצה להאמין שאני שמאלני – לבריאות, תיהנה.
      והסיבה היחידה שהצבעתי תמיד לבית היהודי באמת הייתה כי לא רציתי לשרוף הצבעה על אחוז החסימה.
      מה שכתבתי נכתב מהלב, מייאוש.
      שבת שלום לכל עם ישראל.

    4. ואני מצביע ל"עוצמה יהודית" כבר עשרות שנים, גם כשאני יודע שהם לא יעברו את אחוז החסימה. כי אני בוטח רק באנשים שכולם יודעים שהם לא רציניים, שהם עושים פרובוקציות כדי להיות בכותרות של התקשורת האנטי-ציונית ושהם לא מקדמים במאום את האינטרס של המחנה הלאומי – רק עושים מהומה ובלגן שמייצרים לאנשי הימין דימוי של מתלהמים וקיצוניים. אם אתה רוצה להאמין שאני סתם מתרברב – ברוך הבא לחבורה גדולה של מכרים וקרובי משפחה שיודעים שאני כזה. והסיבה היחידה שהצבעתי תמיד לעוצמה יהודית באמת היתה כי לא רציתי לשרוף הצבעה על מפלגה שתעבור את אחוז החסימה ושתהרוס לי את הייאוש.
      מה שכתבתי נכתב בדעה צלולה ובייאוש מקצועי.
      שנה טובה לכל הלולבים והשופרות.

    5. קוראים לי אורי בן יצחק, חילוני מאזור נווה שאנן שבחיפה. כבר שנים מצביע לבית היהודי.
      ואיך קוראים לך שמאשים אותי בהתחזות ושאני מגיב מטעם אלוהים יודע מי..?
      ברשותך, עד שתזדהה גם אתה, אכנה אותך טרולי טרול.

      אז תבין, טרולי טרול היקר. לא כל מי שמעביר מילת ביקורת על בנט או על ביבי הוא שתול מטעם הקרן החדשה לישראל.

      להיפך, למי יש יותר לגיטימציה להתלונן מאשר למי שהצביע לממשלה האימפוטנטית הזו??

      אם תרצה עוד פרטים מזהים, טרולי טרול היקר, בשמחה. רק תבקש.

      צום קל ומועדים לשמחה לך ולכל שאר הטרולים במרשתת 🙂

      מאורי בן יצחק מנווה שאנן שבחיפה, תומך ומצביע הבית היהודי כבר שנים, שמה לעשות, מדי פעם מאוכזב מהממשלה שלו.

    6. ואתה, משתמש אנונימי, באמת שלא שווה תגובה.
      קח את טרולי טרול אתך ולכו תיעלמו במרשתת 🙂

  25. משה איפרגן.
    הכותרת שלך מעידה שלא הבנת את מה שהוא אמר.
    אין כאן שום השוואה לנאצים אלא התייחסות לתופעה שמתרחבת בחברה הישראלית גם אם לא נאה להודות בכך של הקצנה , חוסר סבלנות וקבלת האחר, התלהמות. אין נאצים בישראל אך יש תופעות שהביאו לצמיחת הנאציזם.

    1. וואו, אסף, תודה!
      חבורה של ימנים מוסתים, מתלהמים, חסרי סבלנות וקבלת האחר.
      באמת חיכיתי שיבוא איזה שמאלני נאור ומשכיל ויסביר לנו מה זה מה, מי זה מי, ולמה אנחנו טועים כרגיל.
      תודה נשמה!
      ואני, ימני חסר השכלה שכמוני, חשבתי שעיקר הפואנטה פה במאמר של איפרגן, היא עצם החוצפה ועזות המצח של מפקדים בצבא, לחנך את העם ואת ההנהגה הפוליטית-דמוקרטית הנבחרת, ולראות את עצמו כשווה בשווה, או אפילו נעלה, על הדרג הנבחר במדינה דמוקרטית שהצבא כפוף לו ונתון למרותו הבלעדית. (ופחות מיקוד של הדיון בנקודה הנוחה ונעימה יותר לשמאל האנטידמוקרטי – למה התכוון או לא התכוון הקצין מזהה התהליכים שלנו).

      מזל שהסברת לי מה קורה.

  26. ההתנפלות על גולן שולית ביחס לבעיות הקשות שיש צהל. 1. לצהל מתגיסים ומשרתים את מלוא המיכסה ושירות משמעותי לביטחון נמדינה של 36 חודש בנים 24 בנות כ 25 אחוז עד 30 אחוז. זה לא צבא העם. 2. האפליה הנוראית בין תנאי הגיוס של החילונים בהשוואה לכיפות הסרוגות ולחרדים.האפליה והקיפוח בכל המישורים. זמן שירות תנאי שירות. אוכל. חופשות . שכר 3. המטכל של צהל שגה טעה בכל מלחמות ישראל ובכל ההתנהלויות מול הפלסטינים.4. צהל צבא תבוסתן. מפקיר חיילים מפקדים. 5. החמור מיכל שתקציב צהל גורם למותם של אלפי אזרחים יותר ממלחמת השיחרור ויום הכיפורים גם יחד. במקום להעניק ביטחון רפואי וסוציאלי המטכל של צהל שודד את כספינו ומעניק לעצמו קידומי שכר מיגוון עצום של הטבות בארץ בחול כולל פנסיות נדיבות וביטוח רפואי פרטי. צהל הפך להיות מנוכר לציונות לכלל העם . מצבו כמו מכבי תל אביב ואל על. סמל לא רלוונטי.

    1. מדינת היהודים הופכת לגרמניה הפשיסטית! בטח מפחיד…

    2. לא מדינת היהודים הופכת לגרמניה הפשיסטית! אתה מפחיד. אתה ושכמותך בטח מפחידים את הציבור היהודי הרחב!!! הגיב:

      פחד אלוהים אתם!!! שמאלנים!!!

  27. צמרת צהל אינה כפופה לממשלה בשל 2 סיבות: הממשלה אינה מיתנהלת כממשלה של עם ריבוני אלא כמועצת קהילה גלותית שמפחדת מהפריץ(הסורוס ) התורן ושלוחותיו הממאירות.2< צמרת הצבא כפופה כמו הממשלה לסורוס, שהוא המקדם והמממן של מפקדי הצבא שכדי לרצות את אדונם האנטישמי הפכו את צבא ההגנה לישראל לצבא ההגנה לישמעאל.

  28. אם במקרה של אלאור כולם התנפלו עליו כשעוד אף אחד לא יודע מה היה בדיוק היה צריך ראש הממשלה לקום לדפוק על השולחן. לפטר את הרמטכל ולהסביר לו בעברית שהוא לא ראוי להיות ״ האבא של צהל״ כשם שצהל לא אביו של אלאור כדברייך. ביבי אם יאיר גולן יהיה רמטכל אני לא שולח את ילדיי. 3. לצהל ואתה בזמן אמת הם יסרבו פקודה. וכול השמאל יגבה אותם כול זה התוצאה של כול תנועות השמאל שמרצים בצהל השבוע שמענו אותם קוראים בריש גלי לסרב פקודות יש להם ביטחון יתר ובצדק בג״ץ האנטישמי מגבה אותם. מזכה מחבלים שבאו לרצוח פעם בטענה שהסכין היתה קצרה מידי והוא משכנע את הרוצח שמודה שבא לרצוח יהודי אבל בגץ ״ חכם״ וזיכה אותו. השבוע שמענו שדקירה בודדת לא יכולה להרוג וזיכו אותו. זה אמיתי. לא שמעתי קצין אחד שמדבר לזכותו. ביבי תשמע קצינים בכירים שמתלוננים שהם פוחדים לדבר פוחדים להעיר הם כמו רובוטים והם אומרים פוחדים לדבר אחר כך יפגעו להם בקידום כמו. מח״ ט גבעתי. אלוהים הולכים לאבד את המדינה.

  29. מאז בגין הימין פוחד לשלוט.הוא מתייפייף וחושש לקחת את השלטון.ונותן לשמאל לחגוג.השמאל מנצל את הרפיון של הימין ומפה כל הבעיות.אני חושב שהימין ישלוט בשלב מאוחר יותר כשיקום דור חדש צעיר ולא גלותי אז יחל השינוי האמיתי.כרגע זה רק מצב טרומי.

  30. קראתי את המאמר החוזר ומזכיר לנו שמצב הדמוקרטיה הישראלית שברירי ונתון למתקפה כזה של השמאל על כל מוסדותיו. השאלה היא למה המפלגה השלטת-דהיינו הימין על כל גווניו לא עושה דבר לפני שיהיה מאוחר.

  31. מאמר מדאיג לימין

    ידידי,
    יש הרבה אמת בדבריך.
    אך דווקא כאדם ימני, אני חייב לחלוק על המהות שאתה נלחם בה.

    'קצין בצבא לא צריך להביע דעות אישיות', או להיות בעל דעה מוצקה ואיתנה?

    כלומר, בואו נייצר מפקדים בורים ועמי ארצות, שרק יודעים להילחם ולמלא פקודות של הדרג המדיני. 'כלבי לחימה'- אומרים לו : תקוף! הוא תוקף. אומרים לו לסגת, הוא נסוג.
    בואו נייצר מפקדים שלא יביעו דעה ולא יפריעו לדרג המדיני להכתיב לצבא מה לעשות.

    האם היית אומר אותו דבר אם הרמטכ"ל או סגנו היו מביעים דעות ימניות…??

    אני חושש שדעתך הפוליטית (שאני שותף לה) קצת לקחה אותך רחוק מדי.

    צריך להפריד בין דעה פוליטית לבין דעה מקצועית וערכית, אבל הגבול ביניהם דק מאד.

    בדור שלנו, כל תלמיד בבי"ס רואה את עצמו כמנהל, בכל ענפי המשק יש רכזי תחום זוטרים המתווים מדיניות בתחום אחריותם.
    לצפות מקצין בכיר להיות כלב שמירה ממושמע חסר דעה ועמוד שדרה- זה לא ריאלי, לא הגיוני, ולא חכם…

    1. היית צודק אילו יאיר גולן היה מברר לעצמו את דעותיו בין חבריו בלבד, כמו שהוא מברר דברים סודיים שאסור לאמר בפומבי, או אילו היה נוהג כאיש צבא ומודיע לממונים עליו בדיסקרטיות מה דעתו, אבל
      הוא חטא בכך שנסה לפרסם את דעתו ולהשפיע השפעה שיש לה תוצאות לואי מסוכנות שהן, בין היתר, לגרום לחילים "נאצים", כביכול, לחשוב שמפקדיהם בלחימה שונאים אותם על רשעותם ומסוכנותם, לחולל מריבות בין חילים, ולסיע לאויב בהספקת תחמושת תעמולתית נגד כולנו (תחמושת שאכן נוצלה היטב, כפי שכל הדיוט- אפילו מי שאין מתפקידו לצפות את מהלכי האויב, היה יכול לצפות מראש).
      רק תאר לעצמך שליאיר גולן יש פקוד שהוא קצין שגם לו יש דעה, לדעתו יאיר גולן הוא מסוכן וצריך לעוף מהצבא, ואת הדעה הזאת הוא מודיע, בדרך יאיר גולנית, לכל העולם ולכל החילים, כי למה רק ליאיר גולן מותר למתוח בקורת פומבית?
      אני מכיר מקרה שלא התפרסם, לפני שנים רבות, שבו מג"ד אמר לחילים, לפני פעולה צבאית, שהיא מיותרת, ונעשית מסבות פוליטיות, וכשגמר את דבריו אז המ"פ, במקום לשחררו ב"הקשב" אמר "האזנתם לתעמולת מפלגת… ועתה האזינו לדברה של מפלגת…", אז אתה באמת בעד קצינים דעתנים בפומבי?!

    2. סוף כל סוף תגובה שקולה ומאירה. חיכיתי לזה.

    3. הצבא המכיל בתוכו את כל עמדות הציבור אינו מקום לליבון עמדות פוליטיות של קצינים שהם בעלי השררה במקרה הזה הגיב:

      את העמדות הפוליטיות השונות של הציבור – שילבן האיש הזה, מעורר הפלצות – יאיר גולן, אך ורק בכנסת. הצבא זו לא הכנסת!!!

      בוא נתאר לעצמנו איך מרגישים חיילים של קצינים שמאלנים כשהקצינים האלה, מנצלים את העובדה שהחיילים נתונים למרותם ועלולים אף לפגוע בהם ובקידומם הצבאי אם הם חפצים בכך במידה ויתנגדו לעמדותיהם הפוליטיות, כי צמרת צה"ל כולה מורכבת משמאלנים קיצוניים שקודמו ומקדמים בדיוק כמו בבג"צ רק את אנשי עמדותיהם וחשיבתם. ברור שהתחושה של אנשי ימין בצבא היא קשה ביותר היום. השמאל בצבא מבצע סיכול ממוקד לאנשי ימין ולדתיים לאומיים כמו שעשו לוינטר.

      תפסיק להיתמם או להיות צבוע ודו פרצופי.

      איפה הקשר בין צבא ופוליטיקה בדיוק? לא ברור לך שלכל חייל עמדות פוליטיות משלו והם לא מקשה אחת? זה סופו של צבא אם יתנהל כמו הכנסת.

      רק כאשר קבוצה אחת מבצעת השתלטות על מוסד מדינתי כלשהו כמו לדוגמא על בג"צ וכמו על צמרת הבטחון – היא מבצעת שטיפות מוח והפחדה והשתקה של המחנה שאינו מסכים עימה וזה מה שקורה היום עם הצבא שלנו ועם כל מערכת הבטחון, כולל השב"כ והמוסד שכפי שאנו נוכחים לדעת פעם אחר פעם – מאויישות אך ורק באנשי שמאל קיצוני וכל השמאל הוא קיצוני היום – המזדהים עם סדר היום של קרנות זרות במימון זר – התואם לסדר היום המדוייק של בג"צ היום. שים לב איך השמאל בצמרת הבטחון הכניס בשקט בשקט בשלושים השנה האחרונות את אירגוני רוח וסדר היום של הקרן להשמדה לצורך הטפה ושטיפות מוח לחיילים במדינת ישראל.

      יש לנקות את הצבא מהקרן להשמדה ואירגוניה ויש להעיף את הגולן הזה הביתה. בשום מדינה אחרת לא היה מתקיים מצב שאדם כזה עדיין היה מסתובב עם מדי המדינה אחרי שפלט את דברי הבלע המגעילים שלו. חשיבה מעוותת וחולנית לחלוטין.

    4. צר לי אריאל אבל התגובה שלך מטופשת מאוד.
      כן.
      אני מצפה מקציני צה"ל שיתעסקו בתפקידם – שמירה על הביטחון, מילוי פקודות והוראות הדרג המדיני הנבחר ועיסוק במוכנות והתייעלות הצבא מכל הבחינות – קרבית, לוגיסטית וכן הלאה.
      את דעתם הפוליטית שישמרו לשיחות סלון בימי שישי, ו/או לקריירה הפוליטית שלהם, שאמורה להתחיל אחרי שירותם הצבאי, ולא במקביל.

      אני פשוט נדהם שזה לא ברור לך מאליו….

  32. על חשבון מה האלופים האלה מוצאים את הזמן ללמוד את הנושאים? האם הצבא מוכן למלחמה כל כך טוב שזה מה שנשאר להם לעשות?!
    |
    אם האלופים מדברים מתוך בורות, כמו הרבה טוקבקיסטים, אז זאת חצי צרה, אבל אם האלופים האלה הם אנשים אחראים שמביעים בפומבי ובאזני פקודיהם דעה שתתסיס את הפקודים רק אחרי שאותם אלופים למדו את הנושא, אז לא ברור על חשבון מה האלופים האלה מוצאים את הזמן ללמוד את הנושאים, הרי הסוגיות שבמחלוקת בין ימין לשמאל הן מורכבות, יש להן הבטים משפטיים וחברתיים, אנשי אקדמיה רבים כותבים עליהן נמוקים רבים ושונים, וגם על הצדדים העובדתיים יש מחלוקות.

  33. עם כל הכבוד לעברו המקצועי של האלוף יאיר גולן , אין הוא ראוי לשמש כמפקד העליון של חיילי צה"ל . הקצין נגוע בפוליטיזם מובהק ועושה דברה של הקרן לישראל חדשה והדוקטרינה השמאלנית ההרסנית המבקשת למחוק כל זהות יהודית וציונית .
    טוב ייעשה האלוף גולן אם יניח לנו ויעשה לביתו כי מינויו יגרום להתלקחות רבתי ולפירוד בעם שלא ניתן יהיה לאחותו.
    רמטכ"ל עם אימרות כשלו ראוי שיעסוק בפוליטיקה נטו .

  34. מקיאוולי היה מתייחס לאלוף יאיר גולן כאל אידיוט שימושי (עקב פיו הגדול) בכדי להפנות את זעם הציבור כלפיו, ואז למנות לרמטכ"ל מישהו הרבה יותר גרוע שיודע לשמור על פיו.
    לדעתי, יאיר גולן לא ימונה לרמטכ"ל. אם הבחירות יתקיימו בחורף הבא (קרוב מדי למימוש המינוי), בנימין נתניהו יאבד מצביעים רבים, והמינוי לא ישתלם לו.
    גם ניצן אלון לא ימונה לתפקיד הרמטכ"ל, משום שהוא מפורסם כתומך השמאל הקיצוני, ופורסם במקומות שונים שאישתו הינה חברה באירגון השמאל הקיצוני "מחסום וואטש" המתנכל לחיילי צה"ל. מינוי זה ייתפס בציבור כתמיכה של בנימין נתניהו בשמאל הקיצוני, מה שיגרור איבוד עוד יותר גדול של מצביעים.
    נשארו רק שני אלופים, שהציבור לא מכיר והם לא נשמעו עד כה – אביב כוכבי (ככל הידוע, עוד בוגר של מערכת החינוך האולטרה-שמאל למפקדי צה"ל), ואייל זמיר.
    ישנן שמועות שגם מפקד חיל האויר צורף למרוץ למינוי, אך לדעתי כולם זוכרים מה קרה כשהרמטכ"ל היה איש חיל האויר. חיל האויר הוא קבלן ביצוע של עבודות מסוכנות מדי לצבא היבשה. לא יותר מקבלן ביצוע, וכך הוא צריך להישאר. אם מפקד חיל האויר יכול להתמנות לרמטכ"ל, אין שום סיבה שמפקד חיל הים לא ימונה לרמטכ"ל.

    הבעיה עבור הציבור היהודי במדינת ישראל היא לא עם מי שמדבר הרבה (מהדיבור שלו ניתן לדעת עם מי יש לנו עסק, ואיך לנטרל אותו), אלא עם מי שלא מדבר (שאז אין לאף אחד מושג מה משפיע עליו, מהן דעותיו ומה הוא מתכנן לעשות).

    לידיעת הקורא גדי אייזנקוט – אתה חייל. לא יותר מחייל. כשראש ממשלת ישראל אומר לך "30 שניות הקפת את הבנין", אתה מקיף את הבניין בתוך 30 שניות. סרוב מצידך למלא פקודה = מרד.
    ולמי שבטעות יסבור שאם ראש ממשלת ישראל יאמר לי "30 שניות הקפת את הבנין", אצטרך לעשות זאת, הרי שהוא שוכח דבר אחד – אני אזרח. לא חייל. אני לא ממלא פקודות. ממני אפשר רק לבקש, ואם ארצה להתייחס לבקשה, אעשה זאת בתנאים שלי ובנוחות שלי. אייזקוט לא יכול לנהוג כמוני, כל עוד הוא לובש מדי צה"ל ומתהדר בדרגתו.

    1. לידיעת הקורא גדי אייזנקוט – אתה חייל. לא יותר מחייל. כשראש ממשלת ישראל אומר לך “30 שניות הקפת את הבנין”, אתה מקיף את הבניין בתוך 30 שניות. סרוב מצידך למלא פקודה = מרד.

      ואכן אייזנקוט מורד!!!

      בצוותא עם כל שמאלניו שם!!!

  35. "לא אמרתי שזה פרצופנו ולא השוויתי, אלא שאלו אירועים מדאיגים שכדאי להסתכל עליהם בצורה מפוקחת. אין דבר הרסני יותר לחברה מאלימות פראית"

    בעניין האלימות הפראית הוא לגמרי צודק!

    1. לדבורה הנביאה-
      מה קרה לך? התאהבת ביאיר גולן? איך אפשר שדבר אחד נכון שאמר סנוור אותך כל כך עד שכל שאר דבריו לא חשובים?

    2. “לא אמרתי שזה פרצופנו ולא השוויתי"- אני, יאיר גולן, שאמור להיות בוגר ואחראי לתוצאות מעשי, רק דברתי בנסוח מעורפל שיכול להתפרש וצפוי (לכל חכם הרואה את הנולד) שיתפרש באפנים רבים, כחמר ביד היוצרים-צרינו.
      אני סקרן לדעת מה היה פוסק קצין השפוט האלוף יאיר גולן במשפט של חיל שהיה טוען טענה דומה: "כשיריתי, לא כיוונתי אל זה שהרגתי, כי לא התכוונתי לפגוע, רק יריתי מהמותן לכל הכיוונים".

    3. אלימות נכון כי אנחנו נילחמים עם כנשי תרבות מוסלמים. שהם רוצחים לא רק יהודים אלא מוסלמים אז תירגעי גבירתי הנעימה והמנומסת.

  36. בחירות הבאות מצביע רק למי שמתכוון לנקות את המערכות (צבא, משפט וכו') מהשמאל.
    כנראה בנט.
    ביבי חסר שיניים בכל הנושא הזה.
    זה האיום הכי גדול על ישראל. השמאל הישראלי הוא זרוע של חמאס ואש"ף במטכ"ל בפרקליטות ובבג"ץ.
    על התקשורת אני לא מדבר. אף אחד ממילא לא סופר אותה.

    1. תיכף יבוא הביביסט התורן ויטען שאתה עובד של הקרן לישראל חדשה, שפועל כדי לפצל את קולות הימין ובכך לגרום נזק לבנימין נתניהו. אין אצל הביביסט שום אפשרות חוץ מבחירה בנתניהו, ומי שלא בוחר בו הרי שהוא שמאל מוצהר או שמאל מוסווה כימין.
      שים לב הן לשפה שבה הוא נוקט, והן לפן האישי נגדך, והן להתעלמות שלו מטענות מוכחות ומעובדות.

    2. בנט? האיש שמקדם אג'נדת שמאל במערכת החינוך?

      http://rotter.net/forum/scoops1/389753.shtml

      האיש שמגדיל את התקצוב לארגוני הרפורמים?

      ‏https://tinyurl.com/y9m59xtp

      האיש שפועל בשיתוף פעולה עם לפיד לטובת נוני מוזס?

      http://rotter.net/forum/scoops1/453848.shtml#14

      האיש שינסה להקים את ממשלת ציפי-גבאי?

      http://www.zeevgalili.com/2015/03/20189

    3. חחחח הקישורים בתגובה נגד בנט זה אוסף של בדיחות 🙂
      טורים הזויים מאתרי שוליים.
      מי שלא נכנס עוד עלול ממש להשתכנע שהמגיב נגד בנט מגבה את דבריו במקורות רציניים!

    4. "טורים הזויים מאתרי שוליים"? מי שלא נכנס עדיין לטורים האלה – כדאי שייכנס כדי להבין למה אורי כל כך כועס: האליל שלו – בנט, אמנם מקבל תקשורת אוהדת ב"ידיעות אחרונות" וב"ערוץ 2", אבל באתרים שבהם יש חופש ביטוי אמיתי, מותר לכתוב על בנט את האמת:

      http://www.news1.co.il/showTalkBack.aspx?docId=100712&subjectId=24&talkBackId=1564697

      http://www.news1.co.il/showTalkBack.aspx?docId=117985&subjectId=3&talkBackId=1709079

      http://www.news1.co.il/showTalkBack.aspx?docId=362162&subjectId=1&talkBackId=1569440

    5. כועס? הלכת רחוק חבר 🙂
      כועסים בדרך כלל על מישהו שאכפת לך ממנו.
      לא על טרולי טרולים אנונימיים במרשתת.
      הכול בסדר מבחינתי אנחנו חברים טובים טובים לעולמים!
      אתה צודק. מותר לך לכתוב מה שבא לך ולי מותר להגיב ולכתוב מה שבא לי.
      יקרא הציבור ויתרשם כבודו.
      האם להאמין לטרולי טרול האנונימי, או למגיב אמתי שמוכן להזדהות בשמו המלא ובפרטיו האישיים.
      והכי חשוב – שבוע טוב לכל עם ישראל. לאנשים אמתיים ולטרולים שבינינו!

      נ.ב. בנט לא מושלם. הוא טעה, טועה ועוד יטעה כנראה בעתיד.
      לטעמי, הלב שלו בסך הכול במקום הנכון ואני מעריך אותו מאוד! וגם את ביבי אגב. אני מצביע לבנט ולא לביבי בגלל המפלגה, לא בגלל ה'מטץ' אפ' האישי ביניהם.

  37. You sir, are fake news
    צמרת צהל מורכבת מאנשים חכמים, ישרים ומוכשרים. לא כל אחד יכול להיות אלוף, אך כל זב חוטם יכול להיות עיתונאי. מי ייתן וצהל ימשיך להיות שומר הסף, לא לנטות אחר גחמות של פוליטיקאים ופוליטיקאיות צווחניים, לדעת להבדיל עיקר ותפל, להיות מטה כללי ממלכתי ואצילי. אבוי לנו אלמלא צהל ומפקדיו!!! בושו והיכלמו כנופיות אזריה, לה פמיליה ושאר ה"תכשיטים"!!!

    1. חצוף שכמותך!!! מי שמך לתת ציונים לבעלי עמדות שונות משלך? מי? הגיב:

      צמרת צה"ל מורכבת מאנשים חכמים? מי חכם גדול? אייזנקוט המטופש שמבטל אימרות חז"ל? זה עם היציאות האומללות על כך שהוא לא רוצה שהקם להורגנו נקום להורגו? מה רוצה החכם הזה? שזה שקם להורגנו יהרגנו? כנראה. עם אידיוטים כמו יאיר גולן לצידו אין ספק שזה מה שהחוכמה האדירה המתרוצצת במוחם – מכתיבה. עדר גלמים שמאלנים שטופי מוח – חסרי בינה וחסרי הבנה וחסרי יכולות צבאיות כלשהן – שכן להיות בראש הצבא פירושו לחסל את האויב ולא לספר לנו בגאווה שהצבא מקריב את חייליו על מזבח הצלת אזרחים לא מעורבים (יעאנו) בקרב האויב שמולו.

      צריך להיות אידיוט מושלם ולטעון שהאוכלוסיה אינה אשמה במעשי החמאס כי היא שבוייה בידיו.

      את החמאס בחר ויבחר שוב כל העדר הערבי בעזה!!! כולו!!!

      כל אמא ערביה מלמדת את היצורים שהיא מולידה שצריך לעשות איטבאח אל יאהוד.

      אין אדם אחד לא מעורב בקרב הערבים.

      הקוראן הוא שמלמד את המוסלמי לרצוח.

      אצלנו בעשרת הדיברות יש את לא תרצח.

      אצלם יש את דין מוחמד בסייף.

      יש לאסור את הקוראן שמהוא ספר הקורא לרצח.

      זה יקרה בסוף בכל המערב שיילחם על חייו ונפשו.

      גם אצלנו בעתיד.

      האיסלם מקדם את הוצאתו אל מחוץ לחוק כשכולם יעמדו עם הסכין על הגרון!!!

      עוד מעט קט.

      כל צמרת צה"ל והבטחון אלה אנשי שמאל נפלים חסרי יכולת ושטופי מוח – קרן חדשה!!!

      ואלה התוצאות = 0 בריבוע לישראל!!!

      לכן הם מסרבים להישמע ומדיניות ולרצון נבחרינו.

    2. 'לא לנטות אחר גחמות פוליטיקאים'…
      מעניין אם אתה מודע או לא מודע לזה שאתה בעצם קורא לפוטש צבאי והפיכה אנטידמוקרטית…
      עוד סמולני טרלהלהלה שבטוח שהשמש זורחת כל בוקר מהישבן שלו…

    3. אתה צודק. לא כל אחד יכול להיות , רק איש שמאל יכול להיות אלוף. השאר נחסמים כבר בדרגות יותר נמוכות.
      באשר ליושר , אנשים ישרים לא שופטים חייל בתקשורת לפני שבוצע תחקיר (מה גם שהתחקיר בוצע באיחור רב וללא נוכחות החייל עצמו). אנשים ישרים לא מעלים בדרגה את הרכב השופטים במשפט שבו יש לצמרת צה"ל עניין להרשיע חייל. אנשים ישרים אינם מקדמים בדרגה מפקדים שאמורים להעיד במשפט ובו הם משמשים עדי תביעה.
      באשר לחכמה , אנשים חכמים לא לוקחים מקרה שצריך להסתיים בדין משמעתי והופכים אותו למשפט מתוקשר שמסב נזק רב לצבא ולמדינה. אנשים חכמים גם לא משווים את מדינת ישראל לגרמניה של שנות ה- 30-40 ונותנים נשק הסברתי שלא יסולא בפז בידי אויבי ישראל.
      באשר לכשרון , קצינים מוכשרים יכולים להתמודד עם טרור של הצתות ולחסל אותו בימים ספורים ולא למשוך את העניין למעלה מ-4 חודשים עם תוצאה של מאות אלפי דונמים שרופים והתבטלות מול כנופיית טרור.
      ובנוסף , איש לא מינה את צה"ל ל"שומר סף" ואיש גם לא ביקש ממנו להיות כזה. צה"ל , בהגדרה , אמור להגן על מדינת ישראל ותושביה ולהעדיף את שלומם על פני שלום האויב. אנחנו לא טורקיה שבה הצבא היה "שומר סף" והוריד מהשלטון ממשלות שלא מצאו חן בעיניו.

  38. למשתמש האנונימי החצוף: עדות המזרח ערבים? יהודי ארצות המזרח ששמרו על דתם וזהותם בקרב מוסלמים פאנטים ורצחנים הם ערבים??? הגיב:

    יהודים הושפעו בכל מקום בו הם חיו מתנאי המקום, מהמזון שהיה זמין שם ומהשפה שנהגה בו.

    יהודי מזרח אירופה אכלו גפילטפיש כי זה היה הדג הזול שהיה שם ודיברו אידיש שהיא מעין גרמנית משובשת כי זו השפה שנהגה שם ויהודים שחיו בקרב הערבים הפרימיטיביים והאלימים שמרו על מצוות התורה, אכלו מה שניתן היה לאכול שם, ודיברו בשפה בה דיברו שם.

    יהודים חיו בארצות ערב עוד לפני שהן הפכו ונאנסו להיות מדינות מוסלמיות עם בוא האיסלם.

    הם לא ערבים בדיוק כמו שיהודי מזרח אירופה אינם אירופאים.

    חיינו בארצות שונות אלפיים שנה.

    זמן ארוך שפלא פלאים שלא התבוללנו במהלכו.

    תפסיק להפיץ את השקרים שהיהודים הם ערבים.

    הם לא!!!

    זה בדיוק מה שהקרן להשמדה במימון זר מפיצה.

    פייק ניוז!!!

    1. אבגדה. לא עונה על כלום. לא מתמודד עם עובדות המוצגות לך. לא ישר.

      אתה קשקשן להגן וחנטרשן.

      הקרן לישראל החדשה ידוע שהיא מעסיקה בתשלום עבור הודעות שמטרתן פייק פייק פייק פייק פייק.

      במקום לכתוב שטויות חסרות בסיס כפי שאתה עושה – תתחיל לענות על דברים שנכתבים בתגובה לדבריך חסרי המשמעות והמוטעים ומטעים.

      התגובות לדבריך הן רק על מנת למנוע מציבור הקוראים ליפול בפח הפייק פייק שלך.

    2. טוב, אתה צודק, ההחלטה למנות רב"ט מהאפסנאות לשר בטחון היא החלטה מעולה לבטחון עם ישראל ואין בה שום דבר פגום.

    3. ללהגן הקשקשן הבלתי נלאה - אבגדה - שאף פעם לא אומר שום דבר שהוא ענייני אלא תמיד רק תעמולה זולה מהסוג של פייק פייק פייק והטעיית הציבור הגיב:

      ליברמן הוא פוליטיקאי וזה לא קשור לטענות שצמרת צה״ל היא בעלת אג׳נדת אנשי הקרן להשמדה והאידיאולוגיה שלה.

      מינוי של שר בטחון אינו קשור כלל לצמרת המסוכנת והשמאלנית קיצונית ששולטת על הצבא ועל כל מוסדות הבטחון.

      מינוי פוליטי הוא דבר שקשור לכוח של המפלגות בתום הבחירות ולתמרוני הקואליציה.

      איך זה קשור לצמרת המפחידה של צה״ל בדמות יאיר גולן ואייזנקוט ותואמיו?

      די לתעמולה הזולה!

    4. רה"מ ושר בטחון יכולים לדרוש מהרמטכ"ל לפטר את אחד מהאלופים שלו ובמידה שהדבר לא מתבצע והם יכולים גם להדיח את הרמטכ"ל ולהחליף אותו באחר.

  39. האיום והסכנה לקיום מדינת ישראל אינה מהאויבים החיצוניים המאיימים לחסל את מדינת ישראל.
    האיום הממשי והמסוכן לקיומה של המדינה והעם היהודי הציוני בארץ ישראל הוא מתוכנו. מהמפלגות והרשימות הפוסט ציוניות אף שלא במוצהר ולא במפורש, מהסמול ו״המרכז״ שאליהם חוברים הגיס החמישי הערבי החי בישראל.
    הביטוי המוחשי בגדול באיום שהם מקיימים על קיומה וזהותה של מדינת ישראל התבטאה בהתנגדותם לחוק הלאום של מדינת ישראל היהודית.
    אין כל צידוק ואו הסבר שהצביעו נגד חוק יסוד זה המקבע והמבטיח את הקיום של מדינת ישראל כמדינה היהודית כפי שהוגדרה במגילת העצמאות.
    זאת ועוד, הם עודדו והסיתו את הערבים הגיס החמישי שבתוכנו המזדהה כל יום השכם וערב בהריסתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית בעיקר וישוב יהודים בארץ ידראל בכלל, לקיים הפגנות נגד החוק הזה ששמו חוק הלאום של המדינה היהודית והשתתפו בהפגנות והיו מדובריה המסיתים החריפים כזהות איובי ישראל.
    ממשלה בהרכב ציוני לאומי שיהנה מרוב מוחלט בכנסת בבחירות הבאות צריךלהצהיר שמטרתו תהיה לבנות מחדש את כל המערכות הכבושות בידי הסמול הממומן ונתמך בכספי המדינה. ויכין תכנית להגבלות על ההסתות והפעילויות נגד המדינה של הגיס החמישי.
    למי שחסרה לו ההערה הבאה, מדינה יהודית. לא מדינה דתית.

  40. אני מזמן אמרתי שהגולן הזה מסוכן אבל לא רק הוא כרמטכ"ל אומר שלא צריך לרוקן על מחבלת רק בגלל שהיא צעירה…אז אזכיר מה היה אומר רפול במקרה כזה רוקנו כמה מחסניות שאתם רוצים אבל אחר כך תאספו התרמילים.
    השמאל הישתלט גם על צה"ל והיא סכנה קיומית , מילה התקשורת שיברברו כמה שהם רוצים בלאו הכי אף אחד לא מאמין להם חוץ מהשמאלנים אבל צה"ל… ממש מפחיד

  41. ישנם מקרים בהם אנשים משלמים מחיר כבד בגין הערכים המובילים אותם, לדוגמה אנשי ימין בעשורים הראשונים של מדינת ישראל, והמתנחלים בעשורים המאוחרים יותר. במקרה של הקצונה הבכירה של צה"ל ערכי השמאל משתלבים היטב עם האינטרסים האישיים ומתגמלים אותם. ההכלה, ההבלגה, הנסיגה, אמורים להביא אותך לחוף מבטחים של הפנסיה המוקדמת, מבלי להסתכן אישית והן פיקודית בכשלים מבצעיים או ועדות חקירה, להתקדם בבטחה בסולם הדרגות בגיבוי אליטות ועמותות השמאל, האיחוד האירופי, המערכת המשפטית, הפרקליטות המשטרה, התקשורת, תוך שאתה נהנה מסמלי הסטטוס הלשכה, הרל"שית והרכב.

  42. כשהשמאל מבקר את צה"ל זו בגידה וכשהימין מבקר את צה"ל (למשל במקרה של אזריה), זה מעשה ערכי. מאמר חלול ומגמתי.

    1. ההבדל הוא כזה נחום היקר:

      השמאל בדרך כלל מבקר את צה"ל על כך שהוא לא מסכן את חיילינו בני ה18 19 מספיק למען ביטחונם ורווחתם של ילדיהם של מצביעי חמאס (כמובן שהסמול מנסח את הביקורת הזו בדרכים נפתלות, צדקניות ומוסוות היטב בשפה גבוהה ובשם ערכים נעלים ומוסריים ביותר).

      הימין, לעומת זאת, מעביר ביקורת על פגיעה בדמוקרטיה, הכנות לפוטש צבאי ומרד בדרג הנבחר בדמוקרטיה.

      אני מקווה שההבדלים ברורים.

      אגב, זכותו של השמאל להעביר כמובן איזו ביקורת שהוא רוצה. מה שפחות זכותו, הוא לנסות לשבור את כללי הדמוקרטיה כשאותה ביקורת מצמקת את מחנה המצביעים שלו בקצב אקספוננציאלי.
      למשל – על ידי השתלטות זוחלת באמצעים כספיים על צמרת צה"ל ועידוד הצבא למרד חסר תקדים בממשלה ריבונית נבחרת. סתם, לדוגמא, לא יודע מאיפה הבאתי את זה…

  43. אין כאן ספק שהרמטכל וסגנו הם בצד השמאלי של המפה הפוליטית הפנים ארצית . אחרי נאום כזה גולן היה מרוויח את הדחתו ביושר .ברור שהשמאל חגג את התגובה הפסיוית של ראש הממשלה לדעתי איזנקוט יזכר כרמטכל שעשה צלקת לצה"ל . ולשמאל כל מחיר שווה.

  44. ואחרי הכול, אנחנו עדיין צריכים לשמוע שיאיר גולן מועמד לרמטכ"ל וששר הביטחון שוקל ברצינות את מועמדותו. לא ייאמן. גם פוגע ברגשות הציבור בצורה חמורה, גם לא ננזף, וגם מועמד לרמטכ"ל. בשביל מה בחרתי ליכוד.

  45. בקיצור יאיר גולן שם לך מראה מול העיניים, נפגעת והחלטת במקום לשנות את המצב, לשבור את המראה.
    מספיק להסתכל פה על התגובות באתר כדי להבין שיאיר גולן צדק.

  46. אתה הרי יודע שכל צמרת צה"ל מבצעת ללא עוררין את הפקודות המוטלות עליה מהדרג המדיני. לבקש מהם לשמור לעצמם את הביקורת שיש להם, גם אם היא מתנגשת עם הערכים החשובים ביותר להם, זו בדיוק מסוג הבקשות שהופכות צבא מוסרי לצבא המנותק ממוסר ו"רק מבצע פקודות", כמו שטענו כל כך הרבה ברגים של שלטון הרייך השלישי.

    וגם איזו גישה ילדותית זו לטעון שאם לאזריה יש תמיכה בציבור אז זה צריך להשפיע על גזר דינו. כמה מתוך התומכים האלה יודעים מה זה להיות חייל קרבי? יודעים מה ההשלכות הערכיות של לתפקד במצבים כאלו? כמה מהם יהיו מוכנים לצאת למשימות מסכנות חיים עם חייל כמו אזריה שלא מהסס להשתמש בנשק שלו בניגוד מוחלט לנהלים?
    ובכלל, גם בדמוקרטיה, הדרך של הציבור להשפיע אינה צריכה להיות בדיעבד על ידי התעלמות מחוקים ונהלים- חושבים שאזריה פעל כשורה? שנו את החוקים כך שהחייל הבא לא ישפט.

  47. תגיד, שמאלנים לא אמורים להיות אינטיליגנטיים? רהוטים?
    למה כל התגובות משמאל באתר הזה כל כך קלישאתיות? סיסמתיות? לא רהוטות? לא ברורות? לא מנומקות??
    מוזר…. נוגד את כל מה שלימדו אותי בהנדסת התודעה של התקשורת הישראלית 🙂

    1. אההה…. זה כי אותי לא מממנים ולכן אין לי זמן להשקיע בתגובות מנומקות.

  48. איזה גיבוב של שקרים ושטויות..
    כל הבעיה היא שצה"ל לא ממלא אחר הוראות הדרג המדיני, אלא נאבק בו פוליטית ותקשורתית ןמנסה להתוות מדיניות. כנראה שלא קראת את המאמר…
    ושוב הקשקושים על גרמניה הנאצית? מעורר פיהוק. נדוש.
    בגרמניה הנאצית לא היה מאבק יהודי-נוצרי מדמם ואכזרי של 100 שנה על גרמניה. די עם הדמגוגיה העלובה הזו אף אחד לא קונה את זה..
    ובקשר לאזריה – אני אנסה להסביר שוב – למרות שאני בספק אם תקרא – הטענות הן לא שאזריה גיבור או שצדק.
    הטענות הן שעשו לו משפט שדה ולינץ' תקשורתי 20 שניות מהרגע שפורסמה ההקלטה.
    התגובה היחידה הלגיטימית במקרה כזה של שר ביטחון ו/או קצינים בכירים היא כדלקמן – "צה"ל הוא צבא ערכי ומוסרי, שמתחקר את עצמו היטב ומפיק לקחים. נבחן את הפרשה, ונפעל בהתאם". זה הכול.
    לא לרוץ לתקשורת ולדבר על חייל שסרח 15 שניות אחרי פירסום ההקלטה. בתקווה שתבין.

  49. מגיל 18 הנשים היקרים האלה בצבא. כמה סדנאות של הקרן והמח נשטף .בתחום החיים האזרחיים הם ילדים בני 18 שבויים

  50. 1) מאמר מעולה שבזכותו אני מתכוון להתחיל לשלם למידה ואני קורא לכל מי שאכפת לו מהמדינה שלנו שיעשה כן גם הוא!
    2) בבחירות הבאות רק בנט. ביבי לא שולט בצבא שלו. המינימום שציפיתי הוא שביבי יפטר את גולן וינזוף באייזנקוט בצורה פומבית. התמונה שעולה היא שהמטכ"ל מנהל את ביבי ולא להיפך!
    3) יאיר גולן הנאלח והבוס הדביל שלו מזמן היו צריכים ללכת הביתה בשל פרשת אזריה, הבריחה המצולמת של קורס קצינים ודגלים פלסטינים שהונפו על משורייני צה"ל בזמן הקדנציה שלהם.
    4) האפסים האלה לא רוצים לעבוד קשה. בגלל זה הם שונאים את הימין. הימין תובע מהם לעבוד. השמאל פותח להם אלטרנטיבה של תבוסתנות מרוחה ב"ערכים". הנבלות האלה, במקום לעבוד בלמגר את אויבי ישראל, עסוקים כל היום בסוגיות פילוסופיות משל היו מרצים בפקולטות למדעי הרוח.

  51. איפרגן כותב שנתניהו שגה? שפשפתי את העיניים בתדהמה מספר פעמים. מה יגיד בורשטיין?

  52. "האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך אלה שנשארו בצבא"…. הם לא הטובים ביותר….

    "הם הטובים מתוך אלה שנשארו, אלה שבחרו בקריירה צבאית"…….

    והיא מוסיפה : "יש אנשים מצוינים שבמצוינים שלא רוצים להשאר בצבא ועוזבים".
    שופטת בימ"הש העליון בדימוס : דליה דורנר

  53. למה הצבא עדיין מחלק בבסיסים של קצינים עיתון ״הארץ״ וידיעות אחרונות מהכסף של כולנו? אין פלא שיאיר גולן חושב בטעות שהוא מייצג את העם אם זה חומר הקריאה שלו.

  54. צריך להדפיס ולשמור את כתבות ההפחדה האלה. רגע לפני הדיקטטורה. מענים אם הכותבים יודעים שהם אדריכלים החושך של הזמנים האלה בישראל.

  55. האלוף יאיר גולן הוא על פי העדויות איש בעל יכולות נדירות וכישורים מעולים להיות רמטכ"ל. הבעיה היא שיש לו שריטה עמוקה שפוסלת אותו מתפקיד זה. אפשר להשמיע בקורת אולי גם חריפה אבל הלשון והדימויים בהם בחר גולן ומסרב לחזור בו מהם מעידים על באג תודעתי היסטורי פילוסופי שנראה בלתי הפיך.
    אודה שאני מעריך מאוד את יושרו – תכונה לא ממש נפוצה במרומותינו – דא עקא שהשריטה שלו חסרת מרפא ועליו פשוט ללכת.
    תודה לך גולן ושלום. שלום ולא להתראות

  56. מה״ז״ל אינו יכול להיות גוף פוליטי שמחליט, חייב להיות כפוף לחוקה ולהחלטות ראש הממשלה !
    כמו כן לגבי בג״צ והמשטרה!!!!!
    זו דמוקרטיה ויש למדינה חוקה שחייבים לציית חה.
    בעצות מלחמה או במקרים קריטיים, מחליט ראש הממשלה!
    איך קרה שלא שומעים לו, כמו בעניין גירוש המסתננים?
    זוהי הפיכה, לא רק נגד השלטון, גם נגד בציון!
    שמאל רדיקלי, בהשפעת אנטישמים בעולם, שהשמאל מקבל מהםכסף רב! 💰💰💰💰💰💰
    עשו הפיכה פוליטית בעד מחבלים???
    ונגד העם היהודי,
    שעבורו הוקמה המדינה!
    ושבו מכל קצוות כנפי תבל!
    ????? בוגדים פעילים עויינים, החוצה!!!!
    מי אתם לעזאזל? לכו לעזאזל!!!