"להתנגד להכל, בכל מחיר": המזימה להכשיל את טראמפ נחשפת

תחקיר חושף כיצד פקידים פועלים נגד הנשיא. דיווח בניו יורק טיימס: סגן שר המשפטים תכנן להקליט את טראמפ בחשאי

מי זומם להפיל אותו? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | Gage Skidmore

סגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, זמם להקליט בחשאי את דונלד טראמפ ולהדיח את הנשיא, כך דיווח אמש (שישי) העיתון 'ניו יורק טיימס'. רוזנשטיין מכחיש בתוקף את הדיווח אך בארה"ב תוהים האם טראמפ בכל זאת יפטר את רוזנשטיין, הממונה על צוות החקירה של רוברט מולר לבחינת ההתערבות של רוסיה בבחירות האחרונות לנשיאות. במקביל, נחשף בימים האחרונים כיצד פקידים במשרדי הממשלה השונים מודים כי הם אנשי שמאל המנצלים את תפקידם הציבורי על מנת "להתנגד מבפנים" לנשיא טראמפ.

לפי הדיווח בטיימס, רוזנשטיין הציע לכאורה להקליט את הנשיא במשרדו באביב 2017, כשבועיים בלבד לאחר שסגן התובע הכללי נכנס לתפקידו וימים ספורים לאחר פיטוריו של ג'יימס קומי כראש ה-FBI. רוזנשטיין אמנם ניסח מסמך ביקורתי ביותר כנגד קומי הנוגע להתנהלותו בפרשת המיילים של הילרי קלינטון, אך לפי הדיווח הוא זעם על הנשיא שעשה שימוש במסמך כדי לפטר את קומי.

בטיימס טוענים כי רוזנשטיין סיפר לאנדרו מקייב, מחליפו הזמני של קומי באותה עת בראשות ה-FBI, כי הוא יכול לשכנע את התובע הכללי ג'ף סשנס וראש הסגל ג'ון קלי לתמוך בהפעלת התיקון ה-25 בחוקה המסדיר את הליך העברת סמכויות הנשיא לסגנו במקרים חריגים. אם אכן הדיווח הנכון, מדובר למעשה בהכנת הקרקע לניסיון פוטש נגד טראמפ.

רוזנשטיין הכחיש בתוקף את הדיווח בטיימס והבהיר כי אין בסיס לשימוש בתיקון ה-25 לחוקה נגד טראמפ. גורמים אחרים טענו כי רוזנשטיין רק התבדח וכי מעולם לא הייתה לו כוונה להדיח את הנשיא. ההנחה היא כי המידע שהגיע לטיימס מבוסס על מזכרים שכתב מקייב ושנמסרו לצוות החקירה של מולר. מקייב מחזיק בטן מלאה על הנשיא לאחר שטראמפ פיטר אותו לפני כחצי שנה מתפקיד ראש ה-FBI. nehhc גם נתפס במתן עדות שקר תחת שבועה בפני הקונגרס.

"צחנה מתמשכת"

טראמפ הגדיר את הדיווח של הטיימס כחלק מ"צחנה מתמשכת" של משרד המשפטים, אך פרשנים בימין האמריקני מטילים ספק באמינות הדיווח של העיתון, המתגאה בהתנגדותו הנחרצת לנשיא. לדברי שון האניטי, מגיש תכנית החדשות המובילה בארה"ב, מדובר ב"מלכודת" שמטרתה להפיל את טראמפ בפח.

רוזנשטיין כאמור מפקח על עבודתו של רוברט מולר, החוקר המיוחד שמונה לבחון את ה'קנוניה' לכאורה בין טראמפ לרוסיה. לפי האניטי, הגורמים שהפיצו את הסיפור בטיימס מעוניינים כי טראמפ יפטר את רוזנשטיין ובכך עלול הנשיא להסתבך באישום של הכשלת עבודת הצוות של מולר.

טאקר קרלסון, מגיש בכיר נוסף ברשת פוקס, הציע גם הוא את האפשרות כי מדובר בניסיון לפגוע בטראמפ: "אם הייתי הנשיא הייתי שואל את עצמי 'למה מקייב וניו יורק טיימס מעוניינים שאפטר את רוזנשטיין? ולמה הם רוצים שאעשה זאת עכשיו ולא לפני שנה'", תוהה קרלסון ומוסיף: "כאשר היריבים הפוליטיים שלך מעניקים לך עצות, שווה לשאול שאלות שכאלו".

מנגד, שמרנים בכירים אחרים דוגמת גרג ג'ארט, הפרשן המשפטי הבכיר של פוקס, והמגישות לורה אינגרהאם וג'נין פירו, קוראים לטראמפ לפטר מידית את רוזנשטיין, בין השאר בגלל שהוא מסרב לספק לקונגרס מסמכים מלאים הנוגעים לריגול הנגדי שהפעיל משרד המשפטים בתקופת אובמה נגד הקמפיין של טראמפ. פרופ' אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הווארד קרא לחקור את הנושא. במקביל נשמעות קריאות כי טראמפ צריך לפרק את צוות החקירה של מולר, שעד עתה לא הצליח במשימתו להוכיח קיומה של 'קנוניה' בין טראמפ לרוסיה.

"אי אפשר לפטר אותי"

הדיווח המטלטל של הטיימס מצטרף לסדרת חשיפות שפורסמו בימים האחרונים לפיהם פקידי ציבור מועלים בתפקידם כדי לטרפד את מדיניותו של טראמפ. מדובר על תחקיר של 'פרויקט וריטאס', גוף תקשורת שמרני שתיעד במצלמות נסתרות עובדים במשרדי ממשלה שונים המתגאים בכך שהם חוברים לארגוני שמאל אמריקנים כדי להזיק לנשיא, תוך מעילה באמון הציבור. "אני מפר את הכללים מדי יום", התגאה אחד העובדים. עובדים נוספים משתפים פעולה עם תנועת 'הדמוקרטים הסוציאליסטים של אמריקה' המזוהה עם ברני סנדרס ומקדמת השתלטות של רעיונות מרכסיסטים בלב המפלגה הדמוקרטית.

הנציגה הבכירה של 'הדמוקרטים הסוציאליסטים של אמריקה' היא אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, מועמדת המפלגה לקונגרס מניו-יורק המציגה עמדות אנטי-ישראליות חריפות וש'תכניתה' הכלכלית לספק חינוך ובריאות בחינם יעלו למשלם המסים האמריקני 50 טריליון דולר.

סטיוארט קראפה, אנליסט ניהול ותוכניות במחלקת המדינה, סיפר לעיתונאים המוסווים של וריטאס כי הוא גם פעיל בארגון 'הסוציאליסטים הדמוקרטים' באזור וושינגטון. קראפה הודה כי הוא מנסח מסמכים עבור התנועה הסוציאליסטית בזמן עבודתו במחלקת המדינה: "(צריך) להתנגד להכל (אצל טראמפ)… בכל רמה מ*וינת", אמר איש מחלקת המדינה. קראפה לא נשמע מודאג כי ייתפס בשל מעשיו: "אולי יום אחד אגיע לכלא, אבל כנראה שלא…אין לי מה להפסיד. זה בלתי אפשרי לפטר עובדי מדינה". עוד טען כי במחלקת המדינה לא מודעים לפעילותו נגד טראמפ.

עובדת נוספת שתועדה היא אליסון הארבר ממשרד המשפטים, שהודתה בפני המצלמה הנסתרת כי היא עושה שימוש במחשבים ובתוכנות של המשרד כדי לקדם אג'נדת שמאל ולעכב ביצוע מדיניות של טראמפ. "יש דיבור נרחב כיצד אנחנו יכולים 'להתנגד' מבפנים", אומרת הארבר. היא העידה גם כי מכר שלה העובד במשרד חקלאות פועל יחד עם חבריו למשרד לעכב ככל הניתן את קידום המדיניות של טראמפ באמצעים בירוקרטיים.

לאחרונה השתתפה הארבר בפעילות של פעילי שמאל נגד המזכירה לביטחון המולדת בממשל טראמפ. הפעילים רדפו וגידפו את הבכירה בממשל טראמפ עד שנאלצה לעזוב מסעדה בה שהתה בוושינגטון. במשרד המשפטים סירבו להטיל סנקציות נגד הארבר על אף פעילותה הפוליטית הבוטה. הארבר מספרת כיצד היא נעזרת בתפקידה במשרד המשפטים כדי לחלץ כתובות מגורים של גורמים בממשל טראמפ, ומשתמשת במידע כדי להטריד אותם גורמים ובני משפחותיהם: "איזה מזל שאני במשרד המשפטים, אי אפשר לפטר אותי", אמרה.

"לטרפד מהלכים מבפנים"

ג'סיקה שובל, עובדת לשעבר במשרד הבריאות תחת ממשל אובמה, סיפרה כי משיחות עם חבריה העובדים כיום במשרד הבריאות "יש תנועת התנגדות" נגד המדיניות של טראמפ. שובל מועסקת היום במכון מחקר פרוגרסיבי שמטרתו לשמר ככל הניתן את האובמה-קייר, רפורמת הדגל הכושלת של אובמה בתחום הבריאות שטראמפ נחוש לבטלה.

בשיחותיה עם העיתונאים המוסווים של וריטאס מספרת שובל כי חבריה במשרד הבריאות מדליפים לה מידע מראש "בסגנון 'הגרון העמוק' של ניקסון" – כינויו של איש ה-FBI ששימש כמקור הסודי לעיתונאים בוב וודוורד וקארל ברנסטיין, חושפי פרשת ווטרגייט. שובל סיפרה כיצד עובדי המשרד הדליפו לה על תכניות שונות של טראמפ שנועדו להחליף את אובמה-קייר, עוד בטרם פורסמו בתקשורת, ואף הודתה כי חלק מהחומרים שנשלחו לה היו חסויים.

שובל הוסיפה כי המידע החסוי שמספקים לה חבריה ממשרד הבריאות "מאוד עוזר לי כי אז אני יכולה להעביר את המידע הלאה ואנחנו יכולים להיות מוכנים ולעשות משהו לגבי זה" – כלומר לשפר עמדות במלחמה נגד טראמפ.

פעיל נוסף שנפל ברשת היה נתאראג'אן סוברמניאן, רואה חשבון ב'משרד לאחריותיות' האמון על אספקת הערכות, נתונים ומחקרים לקונגרס האמריקני. מדובר פחות או יותר במקבילה האמריקנית למכון המחקר של הכנסת – כלומר גוף עוצמתי עליו מסתמכים המחוקקים בבואם לעצב מדיניות.

סוברמניאן הבהיר כיצד עובדת השיטה של הפקידים לעצירת טראמפ: "אם אתה בזרוע ביצועית אתה יכול להאט מהלכים מסוימים עד לרמה שהם יהיו חסרי יעילות. אולי אתה עלול להיקלע עקב כך לצרה, או אולי אפילו יפטרו אותך או שתתפטר, אבל לפחות טרפדת (את האג'נדה של טראמפ) לתקופה מסוימת", הסביר. סוברמניאן גם הודה כי רבים מפקידי הציבור פעילים במקביל ב'תנועה הסוציאליסטית הדמוקרטית': "אתה רואה הרבה אנשים כאלו במגוון של משרדים, בדרך כלל בזרועות הביצועיות".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. כמו השמאל בארץ,נכלולים ללא הפסקה,חפרפרות ועכברושי ביבים.
    העם רואה ושמע את הקולות,בארץ השמאל חוטף בבחירות וימשיך לחטוף על כך.
    בארה"ב,קשה לי להעריך אבל אני תקווה שהזוממים נגד טראמפ יכשלו ויענשו בקלפיות כמו אצלנו.

    1. במסגרת הרעיון של ההנדסה החברתית שמובילה דת השמאל העולמי מותר לשקר כי מה שחשוב זה הנרטיב שבאמצעותו ניתן לשטוף את המוח לאידיוטים השימושיים, להרדים את העצלנים ולדכא כל ניצן של התנגדות ומחשבה חופשית אצל האחרים. מי שבכל זאת מעז להתנגד לצריבת התודעה של השמאל עובר שיימינג ואם הוא ממשיך ב"חתרנותו" – תופרים לו תיק פלילי כדי להרחיק אותו לצמיתות מהזירה הציבורית. איש שמאל שמתנהל באותה התנהלות ממש – תמיד יימצא ההבדל הקטן שיפטור אותו מכל חקירה. כך טפלו מושתלי הקרן החדשה לישראל עלילות על קצינים איכותיים שלא היו "בובות" של הקרן: שלום אייזנר, ארז וינטר, לירן חג'בי, אופק בוכריס, יואב גלנט. לכל אחד אפשר למצוא מעידה קלה, לנפח אותה מעבר לכל פרופורציה, ולעשות לו שיימינג אכזרי שיגרום לו להיות מודח ולמשוך את חקירתו לנצח וכך "לאלף" אותו: הוא לומד שעומק החקירה כעומק אי-שיתוף הפעולה שלו עם הפרקליטות ועם מערכת המשפט ומגיב בהתאם. מחתרת השמאל מחזיקה תיקים סמויים על אנשי ימין.

  2. פעילות נגד ראש ממשלה לא צריכה להיות פוליסת ביטוח נגד פיטורים.
    צריך לחוקק חוק שמי שנגד הנשיא אסור לו להיות בשלטון.

  3. פוטש = תפיסת השלטון בדרך שאינה חוקית.
    הפעלת התיקון ה-25 בחוקה להדחת טראמפ (רעיון שסיכויו קלושים לדעתי) לא יכול להיחשב כפוטש.

  4. אני מאד מקווה שהנושא הזה של מדינת העומק יטופל.

    כל התנהלות השמאל בשנים האחרונות מאירה באור חדש ושונה את פעילותו של הסנאטור מקרת'י (מקרתיזם). הוא בדיוק חיפש את החפרפרות והנוכלים הקומוניסטים שעשו הכל כדי לחבל בארה"ב מבפנים.
    כנראה שהוא פגע גם באנשים חפים מפשע, אבל הכיוון הכללי היה להילחם במדינת העומק.
    לא אתפלא אם יקום מקרת'י מודרני בשנים הקרובות. זה די מתבקש

  5. עוד בערב הבחירות לנשיאות ארה"ב צפיתי בתוכנית הסופית של תוצאות הבחירות, והיזדעזעתי מהיתנהגות כמה עיתונאים אמריקנים וישראלים המדווחים על תוצאות הבחירות במדינות השונות, וחשתי את השמחה כאשר בתחילה הובילה ברוב קולות בכמה מדינות הגברת קלינטון, (נראה לי שהעמידו אותה בכוונה לבחירות ארה"ב כדי שאם תנצח היא, אובאמה הנחש רעייתו וביל קלינטון יהנו שוב מהחיים בבית הלבן, ינהיגו ביחד ובסתר את ארה"ב כמו שהנהיג אובאמה בשמונה שנות כהונתו כנשיא – ועד כה אני שואלת האם האמריקנים שבחרו בקלינטון הקשישה החלשה בריאותית, ובלתי ישרה ובלי כושר מנהיגותי נורמלים?) אשוב להיתנהגותם הבזויה של כמה מהעיתונאים האמריקנים והישראלים שייחלו לנצחונה של קלינטון, ועל פניהם ראו את האכזבה הגדולה שלהם כאשר המחוג המראה את מספר הקולות העולים לטובת מר טראמפ, עצבות וכעס התפשט על פניהם, זה היה ברור כשמש, האכזבה הייתה מכה קשה לעיתונאים השמאלנים שלנו ושלהם, ושמחתי לא ידעה שובע ואידם, לאכזבתם, רק זכרו שכל הנאמר בכתבה לגבי החתירה נגד הנשיא מאז בחירותו, הוא אותו הליך נוראי נגד ראש הממשלה שלנו בכל תקופת כהונתו. במיוחד בשלוש השנים הללו של תפירת תיקים על הצוללות על בזק, על ידיעות אחרונות והחמגשיות, דבר רציני וכנה בהליך החקירות איין והוןא חקירת העיתונאים השקרנים, שעיתונאים אחרים העידו עליהם שהם מנהלים ישיבות ארוכות בהם דנים כיצד לעורר חשד פלילי נגד הזוג נתניהו, ובמיוחד נגד ראש הממשלה. ובאשר לפקידות הבוגדת במר נתניהו ראש הממשלה ראינו זאת מפורשות בהיתנהלות צמרת המשטרה נגד ראש הממשלה, ומי יודע מה עושים בפרקליטות, ובמשרדי ממשלה שונים, הרי בממשלה שיאיר לפיד היה שר אוצר וציפי ליבני שרת המשפטים, עשו יד אחת השניים בהוראתו של נוני מוזס אז יו"ר ידיעות אחרונות להפיל את ראש הממשלה, ואפילו החלו להחתים חברי כנסת על כך. יש לעם ישראל והמדינה.. גם לאמריקנים בארה"ב הגדולה שאלוהים מגן על שני המנהיגים הללו מפשעי השמאל נגדם. אוי למדינה שמתוכה יוצאים בוגדים כה רבים, המסכנים את המדינה, ואם לא יעצרו אותם מיד הם מסוגלים להביא עוד שואה על עמינו או על האמריקנים.

    1. בנט השתלט על המפד"ל בעורמה ובבחירות הראשונות שלו, הוא פרסם את תמונתו תחת הסמל של הליכוד, אך מיד אחרי הבחירות חבר ללפיד וסירב להיכנס לממשלה בראשות אותו ליכוד שתחת סמלו פרסם את תמונתו בתעמולת הבחירות שלו. בנט גם קידם את החוק לסגירת "ישראל היום" בטענה הנלעגת שהוא רוצה שתהיה "תקשורת תוססת". כלומר, הוא חותר ל"תקשורת תוססת" כפי שהיה עד הקמת "ישראל היום": תקשורת בשליטה מוחלטת של השמאל. לאחר מכן, במבצע "צוק איתן", הוא קיבל הלשנות מאביחי רונצקי – זה שעלה על מדים ושם דרגות למרות שלא גויס כחוק ולא אושרה כניסתו לפורומים של מידע מסווג. בהתקפות של בנט על נתניהו באמצעות המידע המסווג שהעביר לו רונצקי, בנט מסר לאויב מידע על מהלכי צה"ל בזמן אמת וגרם למוות מיותר של חיילי צה"ל. עכשיו ברור למה בנט ושקד דחפו את החוק לסגירת ישראל היום: זה העיתון היחיד שפרסם מידע על המעשים שלהם במבצע "צוק איתן".

      https://tinyurl.com/y7xn93v2

      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART2/623/241.html

      https://tinyurl.com/ybtw6htf

  6. בדיוק הדרך והכיוון של ציפי לבני !
    אלדד יניב מארגן ההפגנות הסדרתיות ואלו האידיוטים השימושיים שמשתתפים בהן
    אהוד בקר שעכשיו גם נכנס ברמטכ"ל ובצה"ל באמצעות נציג קבלות שאין לו בכלל סמכות
    פורום הלשעברים
    ועוד