כדורגל בשירות הטרור: עהד תמימי אורחת הכבוד של ריאל מדריד

תמימי נפגשה עם בכירי המועדון וקיבלה חולצה עם שמה. משרד החוץ: "חבל שריאל מחבקת מחבלת מורשעת"

"ריאל מאמצת אדם שערכיו מנוגדים לערכי הספורט". תמימי בביקור במדריד | פייסבוק

מועדון הכדורגל הספרדי ריאל מדריד אירח את עהד תמימי, הפלסטינית שריצתה עונש מאסר לאחר שתקפה באלימות חיילי צה"ל והפריעה להם במילוי תפקידם. תמימי גם תועדה בעבר כשאר היא מביעה תמיכה בפיגועי התאבדות נגד ישראלים.

תמימי בת ה-17 התקבלה אתמול (שישי) כאורחת כבוד באצטדיון הסנטיאגו ברנבאו, ונפגשה עם שחקן העבר וראש מחלקת קשרי החוץ של המועדון, אמיליו בוטרגניו. בריאל הקדישו לתמימי את חולצת המועדון, כששמה מוטבע בגב החולצה עם הספרה 9. "ריאל מארחת את עהד תמימי, הקטינה שהפכה לסמל המאבק הפלסטיני", נכתב ב'מארקה', עיתון הספורט הנפוץ בספרד.

תמימי לוותה בביקור על ידי אביה באסם תמימי, פעיל ותיק נגד חיילי צ"הל וישראל. תמימי מרבה להרצות בעולם על "פשעי הכיבוש", משתף ברשתות החברתיות סרטונים של חיזבאללה ומפיץ תאוריות קונספירציה אנטישמיות. לפני כשנה דיווחנו ב'מידה' כי תמימי הביע תמיכה בפעולות טרור נגד ישראלים במסגרת סיור של 'שוברים שתיקה'.

בתו עהד, שפעילה גם היא בהטרדת חיילי צה"ל מגיל צעיר, הביעה תמיכה בטרור וברצח ישראלים. בתיעוד שנחשף ב'כאן חדשות' בינואר האחרון אומרת תמימי כי "כוחנו באבננו" ומוסיפה כי ישראל צריכה "לשאת בהשלכות" של החלטת טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. לדבריה "התגובה הפלסטינית" צריכה לכלול "פיגועי דקירה, פיגועי התאבדות, זריקת אבנים. כולם צריכים לעשות משהו כדי שנוכל להתאחד בדרך…שאם ירצה אללה יהיו שחרורה של פלסטין". על אף התיעוד, התביעה הצבאית החליטה להסיר מכתב האישום את סעיף ההסתה לאלימות והקריאה לבצע פיגועים.

תמימי הודתה בהאשמות נגדה והורשעה בהסתה, תקיפת חייל ושתי עבירות של הפרעה לחייל. היא שוחררה ביולי האחרון ממאסר של שמונה חודשים, לאחר שנדחתה בקשתה לשחרור מוקדם. גם לאחר השחרור היא ממשיכה ביתר שאת בהפצת תעמולה אנטי-ישראלית, כאשר ביום יציאתה מהכלא הכריזה: "המסר שלי הוא להמשיך במאבק לשחרור ולהביא את ישראל לדין כפושעת מלחמה".

לאחרונה הביעה תמימי תמיכה במנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, בתגובה לנאום בו שיבח אותה ואת כושר עמידתה בכלא הישראלי. תמימי אמרה בסרטון וידיאו שהפיצה משפחתה כי היא "תומכת בחסן נסראללה ובדרכה של חיזבאללה".

במשרד החוץ מביעים זעם על הביקור של תמימי בריאל מכנים אותו "שערורייה". שגריר ישראל בספרד העביר מכתב מחאה לראש עיריית מדריד ולעיתונים המובלים במדינה. במקביל, הקהילה היהודית בספרד ואגודות הידידות השונות במדינה העבירו מכתבי תלונה לעיריית מדריד ולריאל. בשגרירות גם יפנו לעיתון 'אל פאיס' לפרסם מאמר תגובה לראיון האוהד שערכו בעיתון עם תמימי.

תיאוריות קונספירציה אנטישמיות

המחווה לה זכתה תמימי מצד ריאל מדריד נערכה במסגרת ביקור של המשפחה בבירת ספרד. תמימי נפגשה עם נציגי מפלגת השמאל הקיצוני 'פודמוס', שהמנהיג שלה הביע תמיכה בחמאס ואף הנחה תכניות בטלוויזיה הרשמית של משטר האייתוללות באיראן. במסגרת המפגש, הביעה תמימי תמיכה בתנועת החרם האנטישמית (BDS). בנוסף, היא התראיינה לעיתון המוביל 'אל פאיס', שם כונתה "גיבורה בגוף של ילדה".

תמימי לוותה כאמור על ידי אביה באסם. תחקיר של ישי פרידמן בעיתון 'שביעי' חשף כי תמימי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמימי תיאוריית קונספירציה אנטישמית, לפיה היהודים חוטפים ילדים פלסטינים בשביל לקצור את אבריהם. בהסבר לפוסט שמציג ילד שעבר ניתוח בבטנו, נכתב כי המידע אודות קצירת האיברים של ילדים פלסטינים על ידי ישראל נעלם מהציבור הרחב בגלל "השליטה של הציונים בתקשורת העולמית".

מעבר לתמיכתו בעמודי חמאס ברשת, תמימי שיתף גם תיאורים אנטישמיים בהם הוא מציג את חיילי צה"ל כרוצחים אכזריים בדם קר. קריקטורה שפרסם מראה איור של חייל צה"ל בדמות קלגס היורה בנער אחמד מנאסרה. נציין כי מנאסרה היה שותף בניסיונות לרצח של אזרחים ישראלים, ביניהם ילדים, במסע רצח שפתח בו ביחד עם בן דודו בשכונת פסגת זאב. הוא נפצע וזכה לטיפול רפואי בבית חולים בירושלים.

המקור – משפחת תמימי

"תל אביב זו גם האדמה שלנו"הערב (ראשון), אחרי החדשות בערוץ עשר, המקור בתוכנית מיוחדת: "התמימיז". מצלמות התוכנית בתיעוד משפחתה של עאהד תמימי, הנערה שהורשעה בתקיפת חייל צה"ל והפכה לאייקון בצד הפלשתיני.

Posted by ‎המקור‎ on Sunday, 16 September 2018

לאחרונה אמרה דודתה של עהד תמימי כי המטרה של הפלסטינים אינה רק הוצאת כוחות צה"ל מיהודה ושומרון, אלא מחיקת ישראל כולה מן המפה: "הכיבוש הוא לא רק של הגדה המערבית, הכיבוש הוא של הכל", אמרה קרובת המשפחה לתכנית 'המקור' בערוץ 10. דודתה של עהד נשאלה על תל אביב והבהירה: "זו גם אדמה שלנו".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מדובר בשערורייה. מועדון כדורגל מוביל מקבל בחיבוק מחבלת מורשעת, אישה המעודדת אלימות ושנאה. חבל שריאל מדריד מאמצת אדם שערכיו מנוגדים לערכי הספורט".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. שכחתם לכתוב שחמולת תמימ גםי אחראים לפיגוע במסעדת סבארו.
    אם אתם חושבים שברצלונה או מחוזות אחרים בספרד הם פחות פרו-פלסטינים ממדריד צפויה לכם הפתעה לא נעימה. מאז ועידת דרבן ב2001 אנחנו מתמודדים עם זה. לא מדובר במשהו חדש או חריג.

  2. ציפי ליבני נפגשת עם הארכי מממן של הטרור, אבו מאזן. וכי על מה נלין?

  3. חבל שמשרד החוץ מתייחס לכך. חבל גם שכאן כותבים עליה כ"כ הרבה. נותנים לה כח שלא באמת יש לה. להמשיך בשלנו בלי להתבכיין על חולצות של ריאל מדריד. הספרדים עוד יתהפכו על המוסלמים המציפים את ארצם. לאט לאט זה קורה. קור רוח חברים.

    1. אשם מי שנתן לה אישור יציאה מהשטחים במנהל האזרחי. אנחנו שולטים במעברים ואין שום סיבה שניתן לה פרס מפנק בחו"ל

  4. קודם כל. מדוע המשפחה הזאת מסתובבת בכלל בעולם?
    השאלה השנייה. מדוע לא מונעים מאנטישמים פעילים כמו המארחים של הנבלות האלה כניסה למדינת ישראל?

  5. עוד כשלון של משרד החוץ. מלא בפקידים של שמאל שלא באמת יודעים להסביר ולהציג עמדה ציונית.

  6. בו לא נהיה תמימים.
    תמימי אמנם לא תמימה אך היא צודקת! והיא צודקת בעיני העולם כי היא פועלת ברוח הצדק.
    היא אומרת בפה מלא וללא חשש את צמד המילים ששום פוליטיקאי לא מאז לומר "זו ארצינו" היתה ותהיה לעולמים. כולה שלי!

    ראש הממשלה שלנו בנט וחבריהם לספסלים לא באים לעולם בעיקרון הצדק! הם באים בעיקרון הזכות להגנה עצמית.

    באיין חזון יפרע העם

    יש לי שתי מילים לומר על כל זה
    "מפלגת זהות"

  7. שבאותו מעמד שינתה גרסה וטענה שהיא נורא סבלה בכלא הישראלי

  8. מחבל? כלל לא נסחפתם. אמנם מדובר בפרובוקטורית מקצועית (היא וכל משפחתה) ומאוד מעצבנת, אבל מי קורה לתמימי מחבלת כנראה איבד כל קשר עם המציאות. אני בטוח שבאתר מידה (בצדק) לא יעברו בשתיקה על תיוג היסטרי של כל דבר כגזענות, או הצגת כל פגיעה בערבים כטבח. אז אולי נתעשת קצת ולא ניתן יד לזילות מילים חשובות ובעלות מטען כל-כך משמעותי?