קרקס קוואנו: הדמוקרטים מגינים על תוקפים מיניים כשנוח להם

המקרים בהם נחלצה המפלגה להגנת בכירים שהואשמו באונס תוך השמצת המאשימות מוכיחים כי לא הנשים עומדות בראש מעייניה, אלא כוח פוליטי בלבד

חברי ועדת הסנאט במהלך דיוני השימוע | צילום מסך

בשבוע שעבר התקיים בסנאט האמריקאי שימוע למועמד לבית המשפט העליון ברט קוואנו ולד"ר קריסטין פורד, שהאשימה אותו בתקיפה מינית לפני כ-30 שנה (היא אינה זוכרת את השנה המדויקת בשנות השמונים).

חברי הסנאט הדמוקרטים תקפו את קוואנו לכל אורך השימוע. אפילו לפני שהדיון החל, הם קראו לו בראיונות בתקשורת "עבריין מין", "איש רע" והצהירו פה אחד "אני מאמין לד"ר פורד". כל זאת עוד לפני שהוצג אפילו הוכחה אחת לכאן או לכאן ועל סמך הצהרות בלבד.

קית' אליסון | ויקיפדיה

המתקפה הפרועה על קוואנו, שהוא כמובן המועמד של הנשיא טראמפ וצפוי לתפוס את משבצת השופט השמרן בבית המשפט העליון, נראית צבועה במיוחד לאור העובדה שאותם חברי מפלגה הדמוקרטית שותקים, ואף תומכים, למשל בקית' אליסון, חבר קונגרס לשעבר וסגן יו"ר המפלגה, שמתמודד על משרת התובע הכללי של מדינת מינסוטה.

אליסון מואשם על ידי זוגתו לשעבר בכך שנהג כלפיה באלימות רבה מאוד, האשמות שמגובות בעדויות ומסמכים. לפי טענותיה של זוגתו לשעבר, אליסון גרר אותה בחוזקה מרגליה תוך כדי שהוא משמיע נגדה קללות קשות וגורם לה לחבלות. הדמוקרטים ממשיכים לתמוך בו כמועמד המפלגה לתפקיד הנחשק, תוך השמצת המתלוננת, ומשום מה מרגישים חופשי לצאת נגד קוואנו באותה נשימה.

השתיקה וההשתקה

זה לא המקרה היחיד שבו הנהגת המפלגה, שזכויות נשים בפיה, פשוט מפנה עורף לנשים שעברו התעללות ופגיעה בידי גברים בעלי כוח רב בתפקידים בכירים במפלגה או תומכיה.

הארווי וינסטיין | Georges Biard

כך למשל המפיק ההוליוודי הארווי ויינסטין, שפגע בנשים לאורך עשרות שנים, היה תורם גדול למפלגה הדמוקרטית ותמך באופן אקטיבי במועמדותם של ברק אובמה והילרי קלינטון. לפי הדיווחים בתקשורת, מעשיו של וינסטין היו ידועים לרבים, ושמועות אודות מעלליו נפוצו בקרב האליטה הניו יורקית שתמכה במפלגה הדמוקרטית. למרבה האירוניה, בתכנית 'סאטרדיי נייט לייב' ששודרה בסוף השבוע האחרון הוצג קאוונו כשיכור מריר ושקרן, כאשר מי שגילם אותו היה לא אחר מאשר מאט דיימון, חברו הטוב של ויינסטין שהודה כי ידע על מעשיו ושתק.

לפי מחקר שפורסם כשהפרשה רק נחשפה, ויינסטין תרם לקמפיינים של יותר מ-185 מועמדים דמוקרטים. בבחירות האחרונות הוא ערך אירוע ענק בדירתו בניו יורק כדי לאסוף כסף לקמפיין של הילרי קלינטון. אפילו רשת CNN שבאופן קבוע אוהדת את הדמוקרטים, כתבה שלמפלגה הדמוקרטית יש "בעיה גדולה" בעקבות סיפור ויינסטין. למעשה, כמעט כל חברי הסנאט הדמוקרטים בוועדה שתשאלה את קוואנו קיבלו תרומות מוויינסטין.

הדמוקרטים המשיכו לטפח את הקשר עם ויינסטין גם לאחר שהיה ברור שהוא ביצע מעשים מפוקפקים.  רק לאחר שהסערה הציבורית סביבו געשה ולא הייתה אפשרות להתעלם מבחינה ציבורית הם החלו להשמיע ביקורת אודות מעשיו וחלקם אף החזירו את התרומות.

ואי אפשר שלא להיזכר בנשיא הדמוקרטי לשעבר ביל קלינטון, נגדו עמדו האשמות של לפחות ארבע נשים בהטרדה מינית ואפילו אונס בתקופתו כנשיא וכמושל מדינת ארקנסו. מעבר לסיפור הידוע של מוניקה לוינסקי שכמעט הוביל להדחת הנשיא, הייתה גם חואניטה ברודריק שטענה שקלינטון הזמין אותה לחדרו, שם הוא אנס אותה בברוטליות ואף פצע אותה. מתלוננת אחרת, פולה ג'ונס, סיפרה שקלינטון מישש וחשף את איבריו האינטימיים מולה ללא רצונה. קטלין ווילי גם היא העידה שקלינטון תקף אותה מינית בחדר הסגלגל.

התגובה של הדמוקרטים הייתה מהירה. הם הקימו "חדר מלחמה" שנוהל בידי עוזרו של קלינטון ג'ורג' סטפנפולוס (כיום שדרן ברשת ABC), במטרה להילחם בנשים, להפיץ עליהם שמועות ארסיות ולפגע באמינותן. אפילו הילרי קלינטון בעצמה טענה בכמה הזדמנויות שהנשים היו חלק "ממזימה כוללת של הימין". ג'יימס קארוויל, יועצם של בני הזוג קלינטון, הגדיר את הנשים המתלוננות כ"אשפה" ושהן יעשו הכל עבור 100 דולר.

אין צורך בהוכחות

מיותר לציין שבכל המקרים הללו, וברבים אחרים, המפלגה הדמוקרטית התייצבה לתמוך בגברים הפוגעים כחומה בצורה. כל מעשיה של המפלגה נועדו להכפיש את הנשים ולדאוג לשלומם של אנשיה.

הצביעות של הדמוקרטים, במיוחד לאחר הקרקס שמתנהל סביב מינוי השופט קוואנו, היא פשוט מדהימה – מפלגה שתקפה ללא רחמים נשים שהיו קורבן לאונס פתאום משנה את עורה ומתחילה לגונן על נפגעות אלימות מינית ולתקוף את המואשם, שמשתייך לצד השני במפה הפוליטית. זה רק מוכיח שהנשים עצמן לא באמת מעניינות את חברי המפלגה הדמוקרטית, והכל מסתכם במאבקים פוליטיים.

חשוב להזכיר כי גם אחרי השימוע בסנאט, אין שום הוכחה ממשית להאשמות נגד קוואנו. כל העדים שפורד הצהירה שהיו בבית שבו התרחש האירוע אמרו תחת שבועה שהם אינן זוכרים אירוע שכזה -זה כולל את חברתה הטובה ביותר של פורד.

יתכן שבסופו של דבר יתברר שקוואנו ביצע חלק מהמעשים המיוחסים לו ויתכן שלא. בכל מקרה, נראה שלפי הדמוקרטים הוא אינו זכאי לחזקת החפות. הם אינם זקוקים להוכחות כדי לנסות ולהרוס את חייו.

כעת, בעקבות התקפלותו של הסנאטור הרפובליקני ג'ף פלייק, הנשיא טראמפ הורה ל-FBI לפתוח בחקירת ההאשמות, שאחריה ככל הנראה יצביעו חברי הסנאט על המינוי. זאת כרגע התכנית, למרות שכבר למדנו כי אין לדעת אילו טריקים נוספים ישלפו הדמוקרטים כדי לעצור את המינוי בכל מחיר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. לשמאל לא באמת חשובים "זכויות הלהט"ב", "המאבק בגזענות", "המלחמה בפאשיזם" וכל שאר הממבו ג'מבו שהם יודעים לדקלם כל כך יפה. כל אלה הם רק צחצוחי לשון להשגת המטרה: השלטון והקופה הציבורית. הבעיה היא שהאידיוטים השימושיים באמת מאמינים שהשמאל מחפש צדק ואמת.

    1. אין פה שום וואטאבווטיזם.
      המאמר מתייחס במפורש למחסור בראיות נגדו ולסתירה בין המתלוננת לעדים שלה עצמה!
      ומעבר לתשובה להאשמות מהצד הדמוקרטי, חשוב גם לבקר אותם.

    2. whataboutism הוא הדיבור על ה"כיבוש" בהקשר לטרור המוסלמי כשידוע שהיה טרור מוסלמי אפילו לפני 48 וגם יש טרור מוסלמי בארצות אחרות שם אין "כיבוש". ולעניין הסלחנות השמאלנית לעברייני מין כמו לואיס סי קיי היא לא whataboutism אלא צביעות שמאלנית.

    3. איזו עבירה ביצע לואי סי קיי? הוא ביקש רשות לאונן מול נשים מבוגרות וכשהן אמרו כן הוא עשה את זה. נשים הן לא פעוטות והן אחראיות לדבריהן ולמעשיהן.

    4. האמת שwhataboutism זה במקום לעסוק בגופו של עניין, לשאול "ומה עם ההוא/ההיא". האמת שכשקראתי את המאמר עד סוף חזרתי בי, ואכן כותב המאמר אינו מקל ראש בהאשמות החמורות, רק מצביע על כך שהכל מתהפך כשהצד הפוליטי מתהפך.

    5. מודה ומתוודה שהמושג whataboutism לא היה מוכר לי והלכתי לgoogle ע"מ לבדוק את משמעותו. ממליצה בחום לכולם לעשות את זה ולחוות באופן אישי איך תעמולת השמאל הקיצונית של google עובדת. לצד המאמר מוויקיפדיה הם צרפו תמונה של שון הניתי מFox News כדי להדגים למחפש ההדיוט שלעולם טענות הימין הן פרופגנדה בסגנון קומוניסטי. מי שעדיין מאמין להם צריך לחשוב טוב באיזה צד של היסטוריה הוא נמצא.

  2. מהרגע הראשון הדמוקרטים לא קיבלו את תוצאות הבחירות
    השימוש בשופטים פדרלים מהוואי וקליפורניה (אזורים עם שופטים דמוקרטים בעליל)
    כדי לעקב החלטות נשיאותיות היה שיבוש המערכת הדמוקרטית
    ברמה שקרובה להפיכה.
    החקירה בעניין הקשר עם רוסיה – הוא הרבה מעבר להפיכה.
    קודם מפיצים שמועות אחר כך חוקרים אותם ואחר כך כשלא מוצאים כלום
    מחפשים עם זכוכית מגדלת , אנשי ממשל שקרובים לנשיא ומאיימים עליהם
    במאסר ארוך על כל מקרה שבו הם עברו באור אדום. ללא שום קשר לסיפור עם רוסיה.
    אני מוצא את עצמי יותר ויותר תומך בדונאלד טרמפ למרות אישיותו הלא מלבבת.
    דרך אגב יכול להיות מאוד שהם למדו את השיטה ממדינה קטנה במזרח התיכון.

  3. למה ללכת רחוק

    "אבירת זכויות האדם" "מגינת הנפגעות מינית" ושאר סופרלטיבים, זהבה גלאון חיבקה והוקירה פדופיל עברין מין מהסוג הנאלח ביוותר, עזרא נאווי, כי האג'נדה שלו מתאימה לה.

  4. פעם,התנהלות הקונגרס והסנט האמריקני היו מופת לדמוקרטיה. התייחסות לחוקים הייתה לפי טובת המדינה ולא לפי שיוך מפלגתי של נשיא כזה או אחר. היום וגם בתקופת חוסיין אובמה ובוש יש רק מבחן אחד: טוב למפלגה שלי או טוב למפלגה היריבה. שום דבר ענייני,הכל לפי אינטרסים מפלגתיים ולעזאזל מה שטוב לעם. רק במדינת ישראל ההזויה המצב אפילו גרוע יותר והכל בגלל השתלטות כת הPC הפשיסטית על העולם הפוליטי,המשפטי ובעיקר האקדמי והתקשורתי. האמת חסרת כל חשיבות רק לנרטיב של "השמאל" יש משמעות.

  5. לא מספיק לאבחן כיצד מתנהל השמאל בעולם. צריך להאבק.
    ברגע שהם משחקים את המשחק המלוכלך של סיפורים מיניים למשל, צריכים מהצד שכנגד למצוא (וזה בטוח לא קשה) סיפורים דומים על אובמה למשל עם עדויות. והייתי מרחיקה לכת בחיפוש סיפורים על שופטים עליונים אפשר גם מהגן מהיסודי או התיכון, מהאוניברסיטה כטוח לא קשה למצוא סיפורים כאלה על כמעט כל מי שהיה שם סטודנט אי פעם.

    אפשר ללכת עד לקצה אולי יהיה מי שיבין באבסורדים שהם נוקטים.

    1. כיוון שלשמאל אין גבולות ומעצורים בתאוות השלטון, זה לא נגמר שם בעלילות של רצח אופי לאנשי המחנה השמרני, אלא יש שם גם חיפוי, הסתרה והשמדה של עדויות על מעשי פשע של אנשי שמאל. על הקלינטונים ועל אובמה יש ערימה שלמה של עדויות מפלילות אבל העדויות האלה נמחקות באורח פלא לפעמים גם העדים "נעלמים":

      https://www.youtube.com/watch?v=OgZI49J_tF0

      https://www.youtube.com/watch?v=VEF2Fjc4QeE&t=31s

    2. זה לא יעבוד מכיוון שמה שאתה מתאר זו מהות השמאל ומה שמבחין בין השמאל לימין של ימינו. עבור השמאל, בהיעדר ערכים אחרים, הפוליטיקה היא האלוהים ולכן הם מאמינים שמותר להם לעשות הכל בשם הרעיונות הכביכול נשגבים שלהם כמו הקטוליות בימי הבינים והביטוי המזעזע שלה ביישום חוקי האינקוויזיציה. אנשים בימין לא מעוניינים להפוך להיות חלק מעולם כזה.