עליה וקוץ בה: רק 53 אחוזים מהעולים לישראל בשנים האחרונות הם יהודים

עידוד העליה לישראל הפך מכלי שאמור לחזק את הרוב היהודי לנשק שמערער עליו

עולים מברית המועצות שהגיעו לישראל בשנות התשעים | פלאש90

על פי הנתונים שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לקראת השנה החדשה, שיעור היהודים באוכלוסיית ישראל ירד במהלך השנה האחרונה מ- 74.6% ל- 74.4%. אך בניגוד למה שניתן לחשוב, ירידה זו אינה נובעת מגידול באוכלוסייה הערבית אלא בעיקר מהגידול באוכלוסיית ה״אחרים״ – תושבי ישראל שאינם יהודים או ערבים – שגדלו מ- 4.5% ל- 4.7% מהאוכלוסייה, ומהווים עכשיו כ- 418,000 בני אדם.

על פניו אלה דברים מפתיעים. ה״אחרים״, שברובם הגדול הם עולים מברית המוצעות לשעבר שאינם יהודים על פי חוקי מדינת ישראל, עושים הרבה פחות ילדים מהממוצע (פריון של 1.6 לאישה לעומת 3.1 אצל היהודים, וכ- 3% מכל הלידות), ומהווים כ- 20% מהיורדים, הרבה מעבר שיעורים באוכלוסייה. לכאורה הם לא אמורים לגדול בקצב מואץ אם בכלל, אך בפועל מספרם עולה במהירות גדולה, בפרט בשנים האחרונות, עם גידול של כ-4-5% בשנה.

על פי נתוני הלמ״ס, המקור העיקרי של הגידול באוכלוסיית האחרים הוא העלייה. כך למשל, כ- 40% מהעולים בשנת 2017, 12,000 מתוך 30,000, לא היו יהודים. רובם הגדול ״חסרי דת״, ומיעוט קטן נוצרים או מוסלמים מוצהרים (בפועל יכול להיות שמספר הנוצרים או מוסלמים גדול יותר אבל הם בחרו לא להציג את עצמם כך לרשויות).

בשיחה שקיימתי בשנת 2016 עם המדען הראשי של משרד הקליטה, פרופ׳ זאב חנין, הוא סיפר כי כמעט כל העולים הלא יהודים מגיעים ממדינות ברית המועצות לשעבר. מאחר והם מהווים כ-60% מהעולים בשנת 2017, המשמעות היא ששני שליש מהעולים מברית המועצות לשעבר שעלו בשנים האחרונות אינם יהודים.

בנוסף, קיים הבדל בין ״האחרים״ ל״חסרי דת״. האחרים מתייחסים לכל מי שאינו שייך ללאום מוכר: יהודי, ערבי, צ׳רקסי וכו'. אך חלקם מזדהים כנוצרים או מוסלמים, ולכן בעוד שהאחרים מהווים ב-2018 כ- 418,000 איש, חסרי הדת הם ״רק״ כ360,000.

לא חלק מהעם

הלמ״ס סופרת אך ורק אזרחים ותושבי קבע כחלק מאוכלוסיית ישראל, כך שמסתננים או עובדים זרים אינם כלולים במספרים הנידונים כאן ולכן הם לא הסיבה לגידול באוכלוסיית ה״אחרים״. לכן גם ניתן להניח היא ששיעורם האמיתי של היהודים בקרב כלל אוכלוסיית ישראל הוא נמוך יותר ועומד על כ-72%.

שנית, מדובר באנשים שאינם יהודים על פי חוקי מדינת ישראל שנקבעו על ידי הכנסת ובית המשפט העליון, ולא על ידי הרבנות הראשית.

ישנים מקרים בהם הרבנות מסרבת להכיר ביהודים למרות שהם מוכרים על ידי המדינה. אך במקרה הזה מדובר, בין השאר, בבנים או נכדים של יהודי ובני זוגם וילדיהם הקטינים. כלומר, איש לא טוען שהם יהודים – חלקם ממוצא יהודי, חלקם בכלל לא; חלקם מזדהים כיהודים ומעוניינים להתגייר בצורה זו או אחרת; חלקם, או למעשה הרוב על פי המחקרים המעטים שבדקו את הסוגיה, אינם רואים את עצמם יהודים ואינם מעוניינים להיות חלק מהעם היהודי.

זיקה יהודית מוטלת בספק

בנוסף לעלייה הלא יהודית, אוכלוסיית ה״אחרים״ גדלה בעקבות התאזרחות של זרים, בדרך כלל באמצעות נישואים. זה לא כולל את תופעת ההגירה המוסלמית הערבית שנספרת בתוך האוכלוסייה הערבית המוסלמית.

על פי נתוני הלמ״ס, ההגירה המוסלמית כולל התאזרחות לישראל מהגיעה ל-9,300 אנשים בין השנים 2009 ל-2017 (בנוסף ל-1,100 עולים מוסלמים).

אך גם ישראלים יהודים, נוצרים או חסרי דת מתחתנים עם אזרחים זרים ומביאים אותם לארץ – סך הכל קרוב ל-13,000 איש בין 2009 ל-2017. באותו זמן מאזן ההגירה של האזרחים היהודים (לא כולל עולים) היה שלילי ועמד על 48,000, נמוך יותר מבשנים הקודמות.

בין 2009 ל- 2017, סך כל העולים והמהגרים המתאזרחים לישראל היה 211,000 איש ורק 112,000 מהם – חמישים ושלושה אחוזים – היו יהודים. כך הפכה העלייה לישראל מכלי שאמור לחזק את הרוב היהודי לנשק שמערער עליו.

לאור הנתונים הללו נשאלת השאלה מדוע  מדינת ישראל ממשיכה להשקיע משאבים כדי להעלות לארץ אנשים שאינם יהודים. כאשר חוק השבות נחקק ב-1950 הוא נועד ליהודים בלבד. בשנת 1970 הוסיפו את סעיף הנכד שמאפשר לכל מי שיש לו לפחות סבא יהודי לעלות, אך הכוונה הייתה אז לתקן את המצב בו יהודי מחליט לא לעלות לארץ רק בגלל שהנכדים שלו לא יכולים.

אין זה המצב כעת. אותם נכדים של יהודים אינם עולים עם בני המשפחה אשר לעיתים קרובות אינם קיימים יותר. הם עולים עם בני המשפחה הלא יהודים כמו בני זוגם.

כמובן שאסור למנוע מאנשים להתחתן עם בחירי ליבם, אבל גם אין סיבה להמשיך לעודד עלייה של אנשים שהזיקה שלהם לעם היהודי מוטלת בספק. השלב הראשון הוא להפסיק כל פעולה של עידוד עלייה במדינות ברית המועצות כלפי מי שאינם יהודים. השלב השני הוא שינוי חוק השבות על מנת לצמצמו ליהודים וילדיהם.

לאור המימדים של תופעת נישואי התערובת במערב, מספר זכאי העלייה גדול פי שניים ממספר היהודים בגולה. זה נכון שלרובם הגדול אין שום סיבה לרצות לבוא לכאן, אבל על מנת למנוע בעיה כזו בעתיד עדיף לטפל בה כבר עכשיו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

60 תגובות למאמר

  1. בוא לא ניתן לעלות לישראל אנשים נורמטיביים, עובדים, משלמים מיסים ונהרגים כדי להגן על מדינת ישראל.
    גאוני.
    מעניין אם הייטק ישראלי היה קיים ללא העליה מרוסיה?
    או למשל מה היה קורה בלי עשרות אלפי רופאים שעשו להם את המוות בשנות התשעים?

    ועל עשרות סיפורים בהם בן שירת ביחידה קרבית בצהל ואימו תקוע בארץ אחרת כי לא נותנים לה לעלות, שמעתה?

    אז דבר ראשון, ישראל התברכה בעליה מרוסיה.
    דבר שני, הלוואי שיבוא יותר, כך נזכה לאנשים מושכלים ופטריוטים.

    1. מה בכלל הקשר? הדרוזים גם משרתים ועובדים זה לא הופך אותם ליהודים. העלייה מיועדת ליישם את קיבוץ הגלויות לא לייבא חיילים ומשתרי מיסים.

    2. העליה מרוסיה היא הבררה של הבררה.
      לא הייטק ולא נעליים.
      וכל הדיפלומות שלהם קנויות או מומצאות.

    3. נו באמת יש הבדל תרבותי בין יהודי שעלה מחבר המדינות לשעבר לבין מהגרי עבודה מהגרים נוחות הנאחזים בסבא יהודי או לאו
      הראשון היה מיעוט וידע שכך ולכן השקיע בהשכלה השני לא

    4. נו באמת יש הבדל תרבותי בין יהודי שעלה מחבר המדינות לשעבר לבין מהגרי עבודה מהגרים נוחות הנאחזים בסבא יהודי או לאו
      הראשון היה מיעוט וידע שכך ולכן השקיע בהשכלה השני לא .
      ובשנים האחרונות המהגרים הלא יהודים אינם העלית אלא מהגרי עבודה

    5. ישראל קמה בראש ובראשונה בגלל האנטישמיות שחוו היהודים בכל מדינה נתונה. מי שמייבא לכאן גויים, דומה למנהל מעון לנשים מוכות שבשם השוויון והסובלנות משכן בו גברים. רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה? אין בעיה, אלא שהיהודים שיהפכו למיעוט בה, יצטרכו לחפש בית לאומי אחר.

    6. אולי די עם האגדה הזו שההייטק לא היה קם ללא העליה הרוסית? רוב עובדי ההייטק כיום, ובוודאי שהמובילים שבהם, הם צברים.

    7. אתה מערבב פה, אולי בטעות, בין העלייה הגדולה, שהייתה יהודית, מקסימום עם כמה בני זוג לא יהודים וילדים יהודים למחצה, שהייתה אכן מהאיכותיות שהיו. אלה היו אנשים עם זיקה חזקה לעם היהודי ותודעה יהודית, גם אם היו חילונים לחלוטין (דור הצעירים שגדל כאן התקרב מאוד ליהדות), וגם אם הציונות לא הייתה המניע המרכזי אצל רובם. זה סיפורה של המשפחה שלי, כולל סבי יבדל"א, אתאיסט אדוק שגאה ביהדותו וקורא בתורה כל שבת, שעלתה ב91'.

      בשטחי ברית המועצות כבר לא נותרו יהודים כאלה. כולם עזבו, לישראל או למערב, ומי שנשאר שם התבולל ואין לו כל רצון לעלות. כל אותם עולים בימינו הם בעיקר כל מיני עמי ארצות מחורים נחשלים באוקראינה, שמנצלים את העובדה שהיה להם איזה סבא יהודי, כדי לברוח עם משפחתם לישראל המערבית והמשגשגת, בהיעדר אופציה טובה יותר (ארה"ב, קנדה וכו'). לרוב אין להם שום קשר ליהדות וכמה מהם אף נגועים באנטישמיות (מזרח אירופה, להזכירכם). והם גם לא ייקלטו פה היטב, משום שישראל היא ארץ אוכלת עוליה, על אחת כמה וכמה ממנטליות שונה כל כך, וללא אהבה למקום ולאנשים לא ניתן להסתדר.
      המאמר צודק, חייבים לשנות את הפרוצדורה של העלייה משם. מעבר לביטול סעיף הנכד, הייתי מציעה הליך כלשהו לבדיקת זהות יהודית.

    8. ליזה צודקת.
      אמנם נשארו שם יהודים אמיתתים, למשל חב"דניקים, קצת, אבל נשארו.

    9. אם אתה רוצה לשפר את ההון האנושי בארץ אפשר לתת ויזץ עבודה זמנית כמו שיש באוסטרליה ולהביא לפה אנשים שיכולים לתרום לכלכלה שלנו ולתת להם תושבות זמנית

    10. קצת הגזמת . מה עם השיכרות, הזנות האגרסיה ? בהם אוכלוסיה זו " מתברכת " ?

    11. רופאים הכי גרועים שיש הרוסים כולם לומדים ועוברים את המבחנים ברוסיה.בארץ גג רופאים של קופת חולים אם בכלל.
      עובדה שהדור השני בקושי מתקבל לרפואה בארץ ובאחוזים שליש מתקבל לעומת האחוז "רוםאים"שהגיעו לפה"
      לגבי שירות קרבי העליה הרוסית מתגייסת לקרבי באחוזים כחצי מהצברים אפילו האתיופים מתגייסים לקרבי ב2 אחוז פחות מהצברים.הרוסים לא מתגייסים לקרבי כמעט.לגבי ההיטק כמעט ואין רוסים בחברות הייטק וב8200 גםהם תמיד מתלוננים שלא מקבלים אותם ליחידות סייבר כי אין להם קשרים
      בנוסף לזה הרוב גויים והאוכלוסיה הכי פחות איכותית מגיעה לכאן

  2. אפשר קצת יותר הסבר על המשמעות של עליה של לא יהודים. תחת איזה חוק הם עולים מה קורה פה?

    1. נכד של יהודי יכול לעלות ככה שההורים שלו יכולים להיות לא יהודים רובם מארצות רוסיה לשעבר או רוסיה ליברמן אחראי על המשרד עליה והקליטה הוא בעצם מייבא לו מצביעים

    2. לדוגמא:
      גוי רוסי התחתן עם גויה רוסיה, הוליד שני ילדים, התגרש, התחתן שוב עם יהודיה אלמנה.
      היהודיה האלמנה עלתה לארץ, ומכח איחוד משפחות גם בעלה (הגוי הנ"ל). ילדיו (מזיווג ראשון) גם הם, אם כן, זכאי עליה מכח איחוד משפחות. גם בני הזוג שלהם, וגם הסבא והסבתא מצד האמא. כולם גויים גמורים.

      לתפארת מדינת ישראל…

    3. "ילדיו (מזיווג ראשון) גם הם, אם כן, זכאי עליה מכח איחוד משפחות. גם בני הזוג שלהם, וגם הסבא והסבתא מצד האמא. כולם גויים גמורים."
      אני פוחדת לאכזב אותך אבל אין כזה דבר במדינה. כלומר. אפילו עם הגיע לכן בן אדם על סעיף הנכד (הוא דור שלישי) נשוי, יכול לבוא איתו בן זוג וילד קטין שלהם (עם זה גבר אז ילדים מנישואים קודמים לא זכאים רק עם הוא לא אפוטרופוס היחיד לכתחילה כלומר אלמן) מי לא יכול לבוא מהמשפחה שלו ? אף אחד, ואפילו ילדים שלו עם הם לא קטינים. אני מבינה שזה מסובך למוח שלך אבל תבין. נער בן 18 ביום עליה לאב דור שלישי רוב הסיכוים לא יבוא. אפילו שהם מילו את התפסים עוד כשהוא היה בן 17. בנוסף. ילד דור רביע (להורה שהוא נכד היהודי) אם הוא לא נולד בארץ יש לו זכות להיות פה עד גיל 18 עם הורה ואז הוא חייב לעזוב על פי חוק. יש פה לא מעט סיפורים של ילדים שעלו בגיל שנה עם אמא נכדה ליהודי, גדלו פה שכחו את השפה הרוסית ואחרי 17 שנים חייבים לעזוב בעוד שאחים שלהם שנולדו בארץ יכולים להישאר. האמה הזקנה נשארת ברוסיה גם. אין זכות להעלות להורים שאין להם קשר ליהדות. רק מזרע יהודי ורעיתו וילדו

  3. יש חוק שנכד של יהודי יכול לעלות גם אם הוא לא יהודי למשל או שרק אבא שלו יהודי וכאלה אבל זה יותר ייבוא אישי של ליברמן מייבא מצביעים מרוסיה וארצות הסובייטיות לשעבר שים לב שהוא אחראי על משרד העלייה והקליטה מ 2009

  4. האם לצורך העניין הפלשמורה נחשבים לעולים יהודים?
    או לאחרים?

  5. ועכשיו החליטו גם להעלות קרובי-פלשמורה בלי חשבון.
    ביבי – אסון

  6. חילוני מצוי מזמן לא משתמש בדיכוטומיה "יהודי – לא יהודי". עבורו מה שקובע, זו ההשתייכות לחברה הישראלית. רוסלנה או אוקסנה עשו צבא ולמדו להכין מטבוחה? יופי, הן ישראליות, הן משלנו. אז כן, במקום מדינת היהודים, קיבלנו את מדינת הישראלים שתתנוון, תתפורר ותתבולל גם יחד.

    1. זה קודם כל לא נכון. חילונים רבים כן עושים את ההבחנה. חוץ מזה החילונים הם מיעוט. והגיור החברתי איך שקוראים לזה הוא בסדר גמור כדי לבולל אותם ולקלוט אותם בסוף אבל המטרה היא לא להמשיך לייבא גויים לכאן בכמויות.

    2. חילוני שפוסל את הלא יהודי (או שסומך על הליך הגיור) זה תרתי דסתרי. הרי ממה נפשך, אם אותו חילוני לא מאמין בתורה מן השמיים, הוא כן צריך להסביר פנים למהגרים הגויים (כי גזענות זה פויה) ומאידך, לפסול הליך דתי שהופך גוי ליהודי (שהרי אם יהודי זה לאום בלבד, לא ייתכן טקס המרת לאום, זה לא הגיוני בעליל).

      "גיור חברתי": נו שוין, באירועי 2000 דווח על פורעים ערבים שהיו בודקים את תעודות הזהות של נהגי המשאיות בצפון. נינים של יהודים וכיו"ב הורשו להמשיך בנסיעה.

    3. נראה לך? אולי זה אתה ומיעוט החילונים כאלה, פגשתי בחיים צברים חילונים לתפארת שלמרות שבכללי לא אכפת להם אם אזרח פלוני הוא יהודי או לא, בכל הנוגע לעליה הרוסית פתאום מתחדדת רגישותם והם לא רק שעושים הבחנה מובהקת בין יהודים לאלה שלא, אלא יותר מכך, פשוט מניחים מלכתחילה שמי שנראה בפנים כדובר רוסית או מבטא רוסי בפיו או סתם ידוע עליו שעלה מרוסיה או אוקראינה, הוא לא יהודי וגם לא ישראלי עבורם, הם יקפחו אותו חברתית ויתייחסו אליו כאילו היה עובד זר, ולא משנה מה הוא יעשה בחיים, הוא לעולם לא יצליח לשכנעם בישראליותו, להיפך, ככל שישתדל יותר, כך רק יגרום להם לסלידה רבה יותר ממנו.

    4. בדיוק בגלל זה צריך לחזק את הזהות היהודית בבתי הספר

  7. הסיבה היא די פשוטה: פרנסתם של רבים תפגע (ראה קישון תולדות המיות"ר) וכמובן רצון של חלק מהאליטות למדינת כל אזרחיה (הימין טרם מצא את העוז לשנות זאת)

  8. בנתוני הלמ"ס יש קטגוריה של לא יהודים.
    הכוללת תת קטגוריה של נוצרים.
    בתוכה יש תת תת קטגוריה של נוצרים ערבים.

    כמו כן יש קטגוריה של יהודים ואחרים.
    שכוללת תת קטגוריה יהודים ותת קטגוריה אחרים.

    האם בן אדם יכול להיות בשתי קטוגריות גם אחר וגם נוצרי שאינו ערבי?
    האם הנוצרים והמוסלמים שאינם ערבים נספרים כחלק ממהיהודים והאחרים? (לדוגמא הצ'רקסים או הארמנים ברובע הארמני או הכושים העבריים בדימונה)

    מנגד האם באוכלוסיית הלא יהודים נכללים גם בני זוג גויים של יהודים או חסרי דת (לדוגמא כאלה עם אבא יהודי ואמא נוצריה או בני זוג)?

  9. ללא טיפול בשורש הבעיה, שום חוק לא יסייע!

    שורש הבעיה הוא המאבק בין היהודים לישראלים, בין לאומיים לקוסמופוליטיים, בין שמרנים לבין פרוגרסיביים כאשר נתח גדול מהחברה הישאלית נקרע בין שתי הזהויות ומושפע ישירות מהמאבק התרבותי הנ"ל.

    מי במאבד את זהותו הלאומית האתנית – שום תיקון לחוק לא יסייע, רק יגביר את המאבק עוד יותר באמצעות חוקים ופוליטיקה.

  10. אני לא בטוח שהפילוח של האחרים מספיק מדוייק

    ישנם מאות בדואים שמתאזרחים כל שנה (צאצאי האישה השניה והשלישית הלא חוקיות)
    ישנם ערבים ממזרח ירושליים שמתאזרחים
    ישנם בני זוג של ערבים (וגם יהודים) שלמדו ועבדו בחול מביאים לארץ, וילדיהם הקטינים.
    ישנו אזרוח של עובדים זרים (חוקיים ולא חוקיים) שנישאו לישראלים
    ישנו איזרוח של ילדי עובדים זרים ומסתננים לאחר שנים רבות (חלקם שרתו בצבא)
    ישנה הבאה של אתיופים (נוצרים, אך לכאורה מזרע ישראל) לישראל, או בני משפחה

    וכל היתר הם אלו שעלו לפי חוק השבות.

    בקיצור – ישנה מגמה מואצת של שחיקת הרוב היהודי.

    ישנם דרכים אדמיניסטרטיביות פשוטות להקשות על הגירה זו (או לפחות לקרב את המהגרים לעם ישראל) לדרוש מבחני ידע בעיברית ובהיסטוריה של המדינה ועם ישראל מכל גוי שרוצה להתאזרח (ממש כפי שמקובל במדינות אחרות).

  11. הנתון שאף אחד לא מספר לכם זה שכל שנה מינימום 6000 ערבים מיהודה שומרון עזה ירדן מהגרים לישראל בגבולות הקו הירוק ולאחר כמה שנות תישבות זמנית מקבלים תושבות קבע וילדהם גם נהיים אזרחי ישראל זה מה שמסביר את הריבוי המטורף של הערבים.
    שכולם שמחים שיש הגירה של ערבים מיהודה ושומרון הם שוכחים את החלק הפחות שמח שלפחות חצי מהמגרים מגיעים היישר למשרד הפנים וביטוח לאומי על חשבון היהודים.

  12. לגבי אוכלוסיית האחרים רובם ברצון היו מתגיירים אבל מערימים עליהם קשיים לא אנושיים אני ראיתי את זה בעצמי.
    לגבי מי שמודאג מהם הוא לא מבין כלום הם ציוניים ברובם הגדול והפוך אם כבר הדאגה צריכה להיות שהם לא יעזבו כי רובם אחרי כמה שנים מהגרים לגרמניה כי שם לפי החוק הם מקבלים אזרחות ככה על פי חוק גרמני לגבי יהודים של ברית המועצות .
    פשוט צריך להקל עליהם את הגיור אחת ולתמיד רובם רוצים להיות יהודים גם על פי ההלכה .

  13. שום " קוץ " בה. מדובר בהעלאת גויים בכוונה לכתחילה, כחלק מהמדיניות הרפורמית של גופי השלטון בישראל, המשתפים פעולה עם חבריהם הרפורמים בארה"ב . המטרה היא דחיקת הדת היהודית, השמדת המסורת היהודית, והעצמת תהליך התבוללות בקרב היהודים.

  14. המטרה האמיתית של חוק השבות היא דילול האוכלוסייה הערבית בארץ. כל עוד העולם הלא יהודים מצביעים למפלגות ציוניות, אף אחד לא ישנה את חוק השבות

  15. איך כל אוכלי החינם בסוכנות המשרד הקליטה ובעמותות יצדיקו את המשכורות.
    ממציאים יהודים…
    עוד מעט תשמעו על עוד שבט אינדיאני בערבות אפריקה שקשור ליהודים זה רק עיניין שם זמן

    1. אתה צודק. יש כאלו שבטים אינדיאנים. תוכל למצוא מידע עליהם באתר "העוקץ". היה שם מאמר שנורא מקלל את חוק השבות וקורה לבטלו (מה פתאום איזו בן או נכד של יהודי יבוא לקאן. במיוחד עם הוא נכד או בן של יהודי אשכנזי מסריח מברית המועצות) אבל ביחד עם זה קוראים להביא לפה10 מיליון צאצאי האנוסים שאיבדו את זהותם היהודית לפני 500 שנים. וזה עוד כלום. באותו המאמר מסופר על תופעה היסטורית במאה ה19 כאשר יהודים מרוקאים היו מהגרי עבודה בדרום אמריקה וכמובן הגיעו לשם ללא משפחות, ללא נשים – מאות, אולי אלפים גברים פוריים ללא נשים יהודיות שזרעו בין שבטים אינדיאניים (במאמר מודגש שזה לא בעיה בכלל, זה טבעי וזה לא התבוללות לאומת מה שקרה בברה"ם). אז מאז עברו כמעט מאתיים שנה ובאמריקה דרומית בעיקר בברזיל מתגוררים היום כ10 מיליון אינדיאנים מזרע יהודי. שים לב. לא מדובר פה על נכד (דור שלישי) של יהודי בכלל. זה כבר אפילו רחוק מדור עשירי. ועל 10 אלף אתיופים הממתינים לאישור באתיופיה כבר בטח שמעת וקראת באתר "מידה". בקיצור תרצה או לא תרצה – יגיעו לכאן הלא יהודים, שאלה רק באלו כמויות ומאיזו אזורים ומזרע של איזו עדה הם. ופה נכנסים לזירה מניעים פוליטיים ומגזריים בחברה שלנו.

  16. איך אומרים…"אמאל'ה מפחיד"

    זהו קורות חייו הגלויות של קובע המדיניות של משרד הקליטה והעליה במדינת היהודים! לקרוא ולא להאמין!
    (גם ללא סורוס שמוזכר שם,אין ספק שמדובר בסוכן-רוסי שהתמחה בדיוק לתפקיד המדובר:השמדת מדינת היהודים בפנים באמצעים דמוקרטיים,או באמצעים אחרים)

    על פרופ' זאב (ולדימיר) חנין

    מרצה במחלקה לישראל במזרח התיכון ומדעי המדינה
    פרופ' זאב (ולדימיר) חנין קיבל את תואר הדוקטור במכון ללימודי אפריקה באקדמיה למדעים של ברית המועצות במוסקבה בשנת 1989. עבודת הדוקטורט שלו דנה בנושא יחסים בין מפלגות פוליטיות וארגונים בלתי פורמליים במדינות המזרח. בשנת 1991 כמלגאי של קרן סורוס ו-British Council עבר פוסט-דוקטורט במכון ללימודי רוסיה וברית המועצות באוניברסיטת אוקספורד, בריטניה. לאחר עליה לישראל בשנת 1992, עבד פרופ' חנין כמרצה וכחוקר במחלקה למזרח התיכון ואפריקה ומרכז קאמינגס לחקר רוסיה ומזרח אירופה אוניברסיטת תל אביב. מאז 1998, פרופ' חנין מלמד מדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן, והחל משנת 2013 הוא בתפקיד פרופסור חבר המחלקה ללימודי ישראל במזה"ת ומדעי המדינה באוניברסיטת אריאל בשומרון. נכון לעכשיו, הוא גם המדען הראשי של המשרד עליה והקליטה.

    https://www.ariel.ac.il/israel/middle-east-staff-zeev

  17. אם לא יעלו את כל הגויים איך לבוזי הרצוג ולסוכנות "היהודית" ולמשרד הקליטה של ליברמם האפס ולכל העמותות והעסקנים איך יהיה להם משכורת בשביל התפקיד המיותר שלהם

  18. בשטחי ברית המועצות כבר לא נותרו יהודים כאלה. כולם עזבו, לישראל או למערב, ומי שנשאר שם התבולל ואין לו כל רצון לעלות. כל אותם עולים בימינו הם בעיקר כל מיני עמי ארצות מחורים נחשלים באוקראינה, שמנצלים את העובדה שהיה להם איזה סבא יהודי, כדי לברוח עם משפחתם לישראל המערבית והמשגשגת, בהיעדר אופציה טובה יותר (ארה"ב, קנדה וכו'). לרוב אין להם שום קשר ליהדות וכמה מהם אף נגועים באנטישמיות (מזרח אירופה, להזכירכם). והם גם לא ייקלטו פה היטב, משום שישראל היא ארץ אוכלת עוליה, על אחת כמה וכמה ממנטליות שונה כל כך, וללא אהבה למקום ולאנשים לא ניתן להסתדר.
    המאמר צודק, חייבים לשנות את הפרוצדורה של העלייה משם. מעבר לביטול סעיף הנכד, הייתי מציעה הליך כלשהו לבדיקת זהות יהודית.

  19. אגלה לכם סוד קטן – הרפורמים ויהודי ארה"ב (רובם של הראשונים הם גם רובם של השניים) יעשו הכל, אבל ממש הכל, כדי למנוע שינוי בחוק השבות ובנוהלי העליה לישראל.
    אצל עולי ברה"מ קשה היה לדעת מי מהם יהודי ומי גוי. כולם יודעים ומבינים מהן הסיבות. רוב העולים שהכרתי מאז החל גל העליה בסוף שנות ה-80, הינם ברכה למדינת ישראל. חלק מהם יהודים, חלק מהם גויים שזכו במגורים בארץ הטובה בעולם.
    אצל ה"יהודים" בארה"ב (חלק מקרובי משפחתי הם כאלו), אין ולא היו וגם לא יהיו הסיבות כמו בברה"מ לבילבול ולתערובת עם הגויים. אבל אף אחד מ"יהודי" ארה"ב לא יסכים שמדינת ישראל תמנע את הגירת משפחתו הלא-יהודית לישראל. אני בפירוש כותב הגירה ולא עליה, כי המושג עליה שייך רק ליהודים. יהודים יכולים להגר לכל מדינה בעולם חוץ מישראל שאליה הם עולים. גויים יכולים להגר לכל מדינה בעולם כולל ישראל.

    אם מדינת ישראל תקשיח את נוהלי העליה וההגירה, רוב "יהודי" ארה"ב יהיו מנועי הגירה לישראל, והם מודעים לזה.
    הם יקללו את מדינת ישראל, יזיקו לה דיפלומטית ועסקית, יתמכו ברוצחי ישראלים, אבל בתוך תוכם הם מודעים ומבינים שבעת צרה הם יוכלו להימלט לישראל וזו תקבל אותם בזרועות פתוחות והטבות כספיות. הם יודעים מה קורה ליהודים בצרפת, ומה עתיד לקרות ליהודים באנגליה. הם רואים שכשהיהודים צריכים לברוח – רק ישראל מקבלת אותם מיידית ללא בעיות. שלא תיתממו – גם כשהם יעלו לישראל, הם ימשיכו לפגוע בה מתוך שינאה אליה ולתושביה היהודים.
    דוגמה קלה – הרפורמים הוציאו את ירושלים מסידור התפילה שלהם, מכיון שלדעתם אין צורך שירושלים תשמש כבירת היהדות. למרות זאת הם מתעקשים להתפלל דוקא בכותל המערבי, עם כל האופנים שרחוקים מההלכה. למה? לא בגלל שהם באמת רוצים להתפלל לאלוהים, אלא בגלל שזה פוגע בדתיים, והדתיים הם אלו שמונעים מהרפורמים להיות "יהודים" בכאילו, בגלל ההידבקות של הדתיים בהלכה.

    כנסת ישראל חייבת לטפל בחוק "מיהו יהודי" ולשנותו כך שיהיה לפי ההלכה, ולשנות את חוק השבות כך שרק יהודים יכולים לעלות לישראל. אם יהודי יבקש להעלות את בני משפחתו, שלפי ההלכה הם גויים, הוא יקבל תשובה שלילית לגביהם.
    הבחירה תהיה שלו.
    את אלו שכבר התבוללו הפסדנו. כעת אפשר למנוע את הפסדם של אלו שעומדים להתבולל, כך שהם ידעו מה יהיה בעתידם אם יתבוללו.

  20. על המדינה להתמקד בעת הזו בשלוש הארצות יעד בהם נמצאים רוב היהודים בתפוצות: צרפת, ארה"ב וקנדה.
    להפסיק לתת כספים להבאת אנשים ממזרח אירופה ומקומות האחרים שבהם יש דלות ביהודים. שיגיעו כל השאר בכוחות עצמם ובלי כל סיוע המדינה.

    המאמר לא חידש לי בהרבה על עובדת כניסת אנשים לא יהודים(גוים במלוא מובן המילה) לישראל בחסות פקידים וסוכנים על ידי מדינות וקרנות הפעלות לטשטוש הזהות והמסורת היהודית במחינה דמוגרפית , ואמצעים לטיפול הבעיה הם מאוד פשוטים: להפסיק את העסקתם של אנשים הללו, לתיקן את הנהלים , ובעיקר להפסיק את עברת כספים לגורמים שאנו לא חפצים בעיקרם!

  21. ישראל היא מדינת כל לוחמיה ולא מדינת כל יהודיה. זאת יש לדעת ולהפנים: יש יהודים שהם בושה למין האנושי ויש גויים שהם אור ליהודים.

  22. רוב העולים מבריה"מ שאינם נחשבים ליהודים לא מתגיירים אבל מי שכן אלה נשים צעירות. למה? כי הן לרוב מתחתנות עם יהודים ולהם חשוב שגם הילדים שלהם היו ילדים. העולים שאינם יהודים ומתחתנים עם יהודיות, ע"פ ההלכה הילדים שלהם עדיין יחשבו ליהודים כך שבסופו של דבר האוכלוסיה הזו "תתבולל" בתוך האוכלוסיה היהודית בתוך 2-3 דורות גג. השאר הם מיאוט קטן.

    1. זה לא נכון ולא אמת. מכל העליה של ברית המועצות בארך שליש גויים (שגם זה עצוב מאוד) אבל לא רוב. חבל שאתה משקר ככה בקלות. אני אפילו לא אגיד שזה גזעני. זה פשוט נובע מטיפשות וחוסר השכלה. לך תלמד. אתה יודעה? אף פעם לא מאוחר, אפילו לקבל בגרות.

  23. איזה יופי, עוד כתבה שבאה לשנוא. את כל העליה הרוסית במקרה הזה. (למרות שכתוב על השנים האחרונות אבל למה לא-יותר כייף לשנוא את כל הרוסים ולעשות גלים לטוקבקיסטים).
    בואו אני אספר לכם עוד סוד.
    בתור רוסיה יהודיה (כן כן אפילו התחתנתי ברבנות ועל כך אני מצטערת..) תנו לי לספר לכם שעכשיו, מרוסיה, אף אחד לא עולה. מי שעולה משם עכשיו הוא בעל נכסים וכסף ברוסיה, שאולי מתחיט לגור במקום חם יותר למספר שנים. לכן אם כבר בטהרת המוצא עסקינן, תעשו את המחקר שלכם בצורה טובה יותר על מקור ה״אחרים״.
    נראה שכותב הכתבה חיפש מה לכתוב על העליה הרוסית, מתוך מקום של שנאה עצמית או כללית אני מניחה, כי על מזרחים כבר לא רלוונטי, עברו הרבה מידי שנים.
    פשוט בושה.
    בתור יהודיה קצינה במילואים והייטקיסטית, אני חושבת פעמיים אם כאן אני רוצה לגדל את ילדי.
    פשוט בושה.

    1. אין לי אפילו שמץ של מושג מה הקשר בין מה שכתבת לכתבה. את בטוחה שקראת? אגב הכותב הוא עולה מצרפת, לא רוסי.

    2. הערה
      רוב אלו שמגיעים כיום מרוסיה עושים זאת בשל סיבה כלכלית ולא מאנטישמיות . חלק מהעולים המבוססים מהגרים על מנת שיהיה להםדרכון נוסף ( כחל מן הישראלים כאן)
      הכתבה כאן ציינה עובדא שנובעת מאופי חוק השבות שנחקק כמענה לחוקי הגזע הנאצים ותוהו לא.
      ובנימה אישית אם רצונך לרדת אל תהלכי אימים עלינו . ״תעלי״ למדינות הנכר במידה והם יחפצו בך .
      בברכה

  24. במקום להפסיק את העליה, צריך לשנות את הגדרת היהדות כך שתתאים לחוק השבות ולהשקיע משאבים באינטגרציה של עולים ממזרח אירופה.

    יש לזה שתי סיבות:
    הסיבה המוסרית – חוק השבות נחקק בצורתו הנוכחית על מנת לתת מענה לאנטישמיות. לאנטישמים לא אכפת האם אתה יהודי מצד האבא או האמא. ביטול החוק הוא פשיטת רגל מוסרית.

    הסיבה הפרקטית – מדובר באוכלוסייה טובה וחזקה שרק תתרום ותעשה טוב למדינה, בתנאי שנתגייס ונעזור לה.

    על החתום, עולה ותיק משנות ה 90.

    1. שטות אחת גדולה מי שמגיע היום מחבר המדינות הינו מהגר שלא צלח בידו להשיג אזרחות לקנדה או לארהב. והם לא בורחים משום אימת אנטישמיות או מזהות יהודית שהתעוררה בקרבם.
      האופנים הם מהגרים המנסים לשפר את מצבם ותופסים את עצמם כבני המדינה ממנה הם ״עלו״
      ולידיעתך אנדרי חוק השבות נחקק כמענה לחוקי הגזע הנאצים ורפורמה בו הכרחית.
      יש להחזירו להגדרה הישנה של יהודי מי שאימו יהודיה.

  25. ממשלת ישראל באופן מודע ובניגוד לשכל הישר ממשיכה להעלות ארצה 'עולים' שאינם יהודים. רק בימים האחרונים החליטה להעלות מאתיופיה קבוצה שבאופן ברור אינה שייכת לעם היהודי. אין כיום ימין אמיתי בישראל וגם ללא אויבים מבחוץ נהפוך בקרוב למדינת כל אזרחיה.

  26. הכל מתוך האימפוטנטיות המוחלטת של הימין לעשות "טרנספר" למיליוני ערבים. חולמים על זה יום ולילה, ומבינים שלא יצא מזה כלום! אז מחפשים את השעיר לעזאזל ומחליטים שזה עולים חדשים. צביעות בושה וחרפה …

  27. מאוד הופתעתי למצוא כזה "חומר קריאה" במידה. והינה הבדיחה החדשה. מה משותף לחרדי, לערבי, לשמאלני, לעולה חדש (ממדינות מסוימות) וגם מסתבר לימני? התשובה – כלום חוץ משנאת רוסים . וגם אפשר לצרף קריקטורה תואמת (חבל אני לא גרפיקאית) – חמישה חבר'ה האלו עוקפים את הישראלי הרוסי עם לפידים ביד. כי לא פעם גיליתי שהקבוצות כל כך שונות בפלטפורמות שלהם מגלים המון שנאה אחד כלפי שני ובדבר אחד שמאחד אותם "צריך לעשות משהו עם הרוסים האלה" – המגזר הכי בעיתי ושנוא בחברה. לכל מגזר, לכל קבוצה פוליטית יש טענות ונזיפות כלפינו. וכשאני אומרת "כלפינו" אני לא מפרידה בין יהודים ולא בדיוק כמו ששונאנו לא מפרידים ביננו. ארץ לידה ושפת האם – אלו הקריטריונים היחידים שמתייגים אותנו כקבוצה הומוגנית וניתנת להכללה הכי בקלות. ובנימין לשקאר יכול להעמיד פנים שמעניין אותו חוק שבות, או איום דמוגרפי (0.2%) או נתונים סטטיסטיים, אבל זה לא יסתיר עובדה שמיהום שמטוס שלו יצאה מנמל תעופה שארל דה-גול ונחת בנתב"ג מפריע לו כל יום שהוא שומעה יותר מידי רוסית ברחבות מדינה.

  28. בושה וחרפה מעודדים עליה של לא יהודים , למה ? בשביל מה ? עוד גיס חמישי שיגדל בארץ ? צריך להפסיק את העליה הזאת שגם כך יש בהם נטיה לשיכרות ואגרסיה

  29. אבא שלי ז"ל, שהיה פרופסור במכון ויצמן, היה הראשון שגילה עוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת שמשקל היהודים מקרב זוכי פרסי נובל גבוה עד כדי פי 100 ויותר ממשקלם באוכלוסיה העולמית. בספירה שלו הוא כלל גם כאלו שיש להם רק אב יהודי ואפילו רחמנא לצלן כאלו שיש להם רק סב או סבתא יהודים, משמע הם רק רבע יהודים (וכמובן שלפי ההלכה גם זה לא). כשנשאל מדוע הוא סופר גם את אלו שאינם יהודים לפי ההלכה תשובתו הייתה פשוטה: "לפי חוקי נירנברג גם רבע יהודים הלכו למשרפות".

  30. התשובה האמיתית היא שהערב רב והשמאל ששמאל זאת מח אה בשבילו מנסה למחוק את היהודים מעל פני האדמה

  31. מאמר טיפשי למדי. העולים מרוסיה הם אוכלוסיה מועילה מאוד לישראל, מועילה בהרבה מקבוצות כמו החרדים למשל (בכיתות מופ"ת שמהוות את העתיד של ההייטק היששראלי, לפחות חצי מהתלמידים הם "רוסים"). המוצא של העולים הוא לא מה שמשנה, אם בסופו של דבר הם יתאקלמו בחברה, ידברו עברית ויאהבו את הארץ.

    1. בס"ד
      שלום לרוסי ישראלי
      הארץ הזו נועדה ליהודים – ראה את כל התנ"ך והמשמעות שלה.
      מי שלא יהודי ומתנהג כאן כאילו הוא אחד מעם ישראל – הארץ תקיא אותו.
      אם אתה יהודי – תחקור בנושא ביהדות.
      אם אתה לא יהודי – תחקור מה המשמעות להיות לא יהודי בארץ ישראל.

  32. מציעה לבטל את חוק השבות בשביל שהסטטיסקתיה שהעלת במאמר לא תהייה קימיית.

  33. בין השורות. תהליכי העלייה הופסקו ממש. מרימים קשיים על יהודים ונותנים לזרים להגיע. ליברמן ואנשיו הם חלק מאינטריגה להפוך את ישראל למדינה בולשביקית. לכן צריך לעצור ולחשוב איך מגיעים לפה 20 מליון יהודים אוטנתים. יהודים שיבואו למקום שיוכלו להשתלב בקלות.