"רשת אנטישמית המזדהה עם טרור": הארגון של לארה אל-קאסם נחשף

פעילת ה-BDS שמעוכבת בנתב"ג שימשה כבכירה ב'סטודנטים למען צדק בפלסטין', ארגון בעל קשרים לחמאס

לארה אל-קאסם עם החברים ממרצ | צילום: פייסבוק

לארה אל-קאסם, הפעילה האנטישמית שכניסתה לישראל סורבה בשל פעילות BDS, היתה פעילה בארגון המזוהה עם חמאס. מחר (חמישי) בבוקר ייערך בבית המשפט המחוזי דיון בערעור של אל-קאסם. ועד ראשי האוניברסיטאות, 'הארץ' וגורמים בשמאל הישראלי מנהלים קמפיין מתוזמר לטובתה, וממסגרים את ההחלטה שלא להכניסה לישראל כחלק ממדיניות השתקה. במציאות, מתברר, לא הסתפקה הפעילה בקריאה לחרם.

בשנתיים האחרונות שימשה אל-קאסם נשיאת סניף אוניברסיטת פלורידה של הארגון 'סטודנטים למען צדק בפלסטין' (SJP). קודם לכן שימשה כסגנית נשיא וכפעילה בארגון. ד״ר אהוד רוזן ותא״ל (מיל') יוסי קופרווסר מ'המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה' זיהו את SJP כזרוע מרכזית בארה"ב של 'האחים המוסלמים', ארגון האם של תנועת חמאס. גם הקונגרס האמריקני זיהה קשרים עקיפים בין הארגון לבין חמאס והגדיר אותו כ"חוד החנית בפעילות ה-BDS  בקמפוסים" וכמי שאחראי ליצירת "אווירת טרור" נגד יהודים ותומכי ישראל באוניברסיטאות.

תרומות לחמאס

באפריל 2016 התקיים בקונגרס שימוע בו נחשפו קשרים לכאורה בין בכירים ב'סטודנטים למען צדק בפלסטין' וארגוני BDS נוספים לתורמי חמאס. בשימוע הוצג מחקר שנערך על ידי ג'ונתן שאנצר, לשעבר חוקר מימון טרור במשרד האוצר האמריקני, הפורס את הרשת המסועפת המחברת בין SJP לחמאס:

הקשר נעוץ בארגון גג בשם 'מוסלמים אמריקנים למען פלסטין' (AMP). ראשי AMP היו חברים בשלושה ארגונים שהוצאו מחוץ לחוק בארה"ב בשל מעורבותם בטרור. אחד הארגונים, 'הקרן לארץ הקודש', העביר 12 מיליון דולר לחמאס. מרבית המעורבים בפרשה נכלאו או גורשו מארה"ב אך שבעה מאלו שנותרו בארה"ב חברו להקים את AMP.

לדברי שאנצר, AMP הוא "תומך מרכזי ב'סטודנטים למען צדק בפלסטין'". מלבד מימון ישיר, AMP מספקים ל-SJP מעטפת שלמה של נאומים, הכשרת דוברים ואפילו 'חומות אפרטהייד' המוצבים בקמפוסים על מנת להמחיש את גדר ההפרדה במסגרת הפעילות האנטי-ישראלית של 'שבוע האפרטהייד' הנודע לשמצה.

לפני כשנה פורסם מחקר מקיף של 'המרכז הירושלמי לענייני ציבור מדינה' על 'סטודנטים למען צדק בפלסטין'. המחקר, שנכתב על ידי דן דייקר וג'יימי ברק, מסיק כי אין מדובר בארגון סטודנטים אותנטי, אלא ב"רשת אנטישמית המזוהה עם טרור שזוכה לאוטונומיה ולחסינות בקולג'ים ואוניברסיטאות בארה"ב".

לפי המחקר, ישנה "כמות עצומה" של קשרים בין AMP לבין ארגוני טרור פלסטיניים. כך למשל חבר דירקטוריון ב-AMP, סאלח סרסור, הלבין כספים והעבירם לעבד עוואדלה, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס – גדודי עז א-דין אל קאסם. סרסור ריצה בעקבות זאת שמונה חודשי מאסר בכלא הישראלי. רפיק ג'אבר, שעמד בראשות הארגון 'ההתאחדות האסלאמית למען פלסטין' שהואשמה במימון חמאס, היה אמון על הכנת דוחות המס של AMP מאז שנת 2010.

אינתיפאדה באמריקה

אחד ממייסדי 'סטודנטים למען צדק בפלסטין', חאתם בזיאן, מרצה בכיר באוניברסיטת ברקלי, קרא ב-2004 ל"אינתיפאדה" בארה"ב. "יש שיגידו שהפלסטינים נהיו רדיקלים מדי", אמר בזיאן, "אבל הם עוד לא ראו מה זו רדיקליות!". בזיאן נוהג להפיץ תאוריות קונספירציה אנטישמיות על כך שהיהודים "כובשים" באמצעות כספם את הקונגרס האמריקני.

לאחרונה שיתף בזיאן בחשבון הטוויטר כרזות אנטישמיות בוטות המציירות את יהודי העולם כמחרחרי מלחמה. בכרזה, שזכתה לתיוג "אשכנאצי", ניתן לראות יהודי-חרדי מחייך לצד הכיתוב: "אמא תראי, אני נבחרתי. אני יכול לרצוח, לאנוס, להבריח איברים ולגנוב את  אדמות הפלסטינים. יאי!". בזיאן נדרש להתנצל, אך בהנהלת האוניברסיטה לא דרשו את התפטרותו.

לפני כשנתיים השתתפו פעילי 'סטודנטים למען צדק בפלסטין' בשריפת דגלי ישראל וארה"ב בפילדלפיה, מחוץ לכינוס של המפלגה הדמוקרטית. המפגינים צעקו "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה".

תמיכה במחבלים

הגורמים בשמאל הקיצוני בישראל התומכים באל-קאסם מנסים למזער את פעילותה האנטישמית, לכדי מחאה נגד מרצים יהודים והחרמת חומוס מתוצרת מפעל 'צבר'. בפועל, פעילותה של אל-קאסם, נכדה ל'פלסטינים', הרבה פחות תמימה.

בתקופה בה אל-קאסם שימשה כפעילה ובהמשך כנשיאת 'סטודנטים למען פלסטין' בפלורידה, חברי הארגון תמכו בטרור נגד ישראלים. באוגוסט 2015 תמך הארגון במחבל הג'יהאד האסלמי מוחמד עלאן שריצה בעבר שלוש שנים בכלא הישראלי בשל מעורבותו בפיגוע התאבדות, ובמחבלת רסמייה יוסף עודה שרצחה שני ישראלים בפיגוע בירושלים לפני כ-40 שנה וגורשה מארה"ב.

בדף הפייסבוק של 'פלורידה – סטודנטים למען פלסטין', הופצו עלילות דם מבית היוצר של אתר תומך הטרור 'אלקטרוניק אינתיפאדה'. כך למשל תואר הירי במחבל פאדי עלון, שדקר נער בן 15 בירושלים ופצע אותו בינוני, כ"אספסוף ישראלי חוגג הוצאתו להורג של צעיר פלסטיני". גם סיכול פיגוע דקירה בחברון זכה בארגון של אל-קאסם לכותרת השקרית: "מתנחלים ישראלים ירו והרגו ילד בחברון".

במהלך מבצע צוק איתן הפגינו פעילים של SJP מאוניברסיטת פלורידה, בזמן שאל-קאסם היתה פעילה בארגון. המפגינים התייצבו מול הקונסוליה הישראלית במיאמי וקראו "אנחנו חמאס", "אנחנו ג'יהאד" ו"חייבאר, חייבאר, הו יהודים, הצבא של מוחמד עוד ישוב". יובהר כי אין ראייה כי אל-קאסם השתתפה בעצמה בהפגנה אך באותה עת היתה חברה בארגון בפלורידה. במקביל, חשבונותיה האישיים של אל-קאסם ברשתות החברתיות השונות – טוויטר ואינסטגרם – נמחקו.

שריעה וצלבי קרס

פעילי SJP מתגאים בקשרים שלהם לכאורה לחמאס. בפברואר 2015, במהלך הצבעה באוניברסיטת קליפורניה לאמץ את תנועת החרם בקמפוס, פצחו פעילי 'סטודנטים למען פלסטין' בקריאות 'אללה אכבר' כלפי הסטודנטים היהודים. בתום ההצבעה, שתוצאותיה היתה לשביעות רצונם של הפעילים הפרו-פלסטינים, פרסם אחד מפעילי הארגון פוסט בפייסבוק בו התגאה בכך ש"חמאס וחוקי השריעה משתלטים" על הקמפוס. בפוסט עוקב כתב "אינשאללה ישראל תיפול". מספר ימים קודם לכן גילו הסטודנטים היהודים צלב קרס שצויר על מבנה המגורים שלהם בקמפוס.

לפני כשנה נחשף כי פעילים בולטים של הארגון ברחבי ארה"ב הביעו תמיכה בחמאס, וראו בפיגועי הטרור של חמאס והג'יהאד האסלמי נגד ישראלים השראה ל"התנגדות". סטודנט באוניברסיטת יוסטון פרסם תמונה הרואית של המחבלת ליילה ח'אלד וכתב: "לעזאזל, אני תומך בחזית העממית ובאש"ף שפועלים לשחרר את פלסטין".

בכנס האחרון של הארגון, שנערך לפני כשנה, נשמעו אמירות אנטישמיות והסתה ברורה לאלימות נגד ישראלים ויהודים: "ישראל צריכה למות, ואני מקווה שזה יקרה בתקופת חיי"; "אני א**ן ציונים"; "ציונות היא מחלה שצריכה להיעלם"; "יהודים לבנים צריכים למות"; "היטלר רצה אומה רק של גזע לבן, ישראל רוצה מדינה רק של ציונים".

מנכ"ל 'הליגה נגד השמצה', ארגון יהודי המזוהה עם השמאל הפוליטי בארה"ב, הגדיר את 'סטודנטים למען צדק בפלסטין' כארגון "המפיץ שקרים ומקדם דה-מורליזציה של הקהילה היהודית". בעבר תקפו פעילי הארגון  סטודנטית יהודיה. הם משווים דרך קבע את ישראל לנאצים ומכנים צעירים תומכי ישראל "נכדים לנאצים", כשהכוונה ללוחמי מלחמת השחרור. לפני כשנתיים הכינו פעילי SJP רשימה של כל הסטודנטים היהודים בקמפוסים בארה"ב, כולל כתובת המעונות שלהם.

בינואר-יוני 2016 התרחשו 287 אירועים אנטישמיים ב-64 קמפוסים – עליה של 45% ביחס לתקופה המקבילה ב-2015.

הארגון הקיצוני שאל-קאסם היתה חברה בו הוא בעל קשרים עקיפים לחמאס. בכתבה באתר השמאל האמריקני 'האפינגטון פוסט' על 'סטודנטים למען צדק בפלסטין' הוכתר הארגון כנציג "חמאס בקמפוס".

אלו אם כן שותפיה של אל-קאסם. תשפטו בעצמכם ראוי לאפשר לה להיכנס לתחומי מדינת ישראל.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. או, עכשיו אני מבין סוף סוף מדוע חברי מרצ, "הארץ" וועד ראשי האוניברסיטאות כל כך תומכים בה.
    על כך כבר נאמר בתלמוד הבבלי:
    "כל המחובר לטמא, טמא… רבי אליעזר אומר: לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב, אלא מפני שהוא מינו."

    1. מדברי חז"ל מתאים יותר "זונות מפרכסות זו לזו".

  2. והיום במה שנקרא חאן אל אחמר פעילים מאירופה – באו לקייטנה בישראל. לא משטרה לא שב"כ אף אחד לא עוצר לא חוקר ולא מגרש אותם מהארץ.

    מי שלא בא לכאן לעסקים הוא הנאה – כמו הפעילים האירופאים הנ"ל אמור להיות מגורש לאלתר וחסום גישה לתמיד לישראל.

  3. האם הטיפוס הנ"ל מעוכבת או שגורשה מישראל?
    הרי, כפי שבכל מדינה נורמלית, אם מגיע אדם עוין למדינה ומבקש לשהות בה, כאשר למדינה המארחת ידוע שהעוין מתכוון להתסיס ולסכסך מבפנים, קל וחומר לשהות בה תקופה ארוכה לצורך "לימודים", אותה מדינה היתה מונעת כניסה מהגורם העוין.
    אם ישראל גירשה את העוינת הזו, אז למי צריך להיות אכפת מגורלה?
    ואם ישראל עדיין לא גירשה את העוינת, אלא רק מעכבת אותה בנתב"ג, הרי שהעוינת אינה אלא כלי משחק בידיהם של פוליטיקאים מצדדים שונים של המפה הפוליטית, בישראל ומחוצה לה. ואם כך הדבר, הרי שהטיעונים לעיכוב שלה אינם אלא תירוצים כדי לסבר דעת הקהל.

    אגב, לרשויות במדינת ישראל ידוע על פעילים רבים הבאים לשהות במדינה, ומטרתם הברורה ופעילותם היא לפגוע במדינה ובתושביה היהודים. למה הרשויות לא מסלקות מכאן את הפעילים הזרים?
    אני מבקש להבהיר – הבעת דיעות וביקורת נגד המדינה היא דבר תקין למרות שהוא מאוס (כמו 'כשר אבל מסריח'). פעילות חתרנית והתססה ופגיעה כנגד המדינה ותושביה היהודים, מחייבת גירוש מיידי ואיסור כניסה לישראל לתמיד.

  4. החיות הברבריות הפלשטינאציות חולמות לחסל סופית את הציויליזציה המערבית!
    ישראל היא חוד החנית במאבק איתנים זה.

    אם העולם המערבי לא יתעורר – החיות הפלשטינאציות יגיעו לכל מקום (זה רק ענין של זמן).
    ארופה אבודה – היא כבר נכבשה בידי הברברים.

    הנשיא טראמפ הוא תקותו היחידה של העולם המערבי.
    יש להתאחד ולמצוא בעלי ברית, ולחסל את האיום הברברי!

  5. וכמה לא מפתיע שהח"כים של מרצ תומכים בה.
    אחר כך מתפלאים שהמילה "שמאל" הפכה להיות מוקצית מחמת מיאוס.

  6. הבעיה היא, שאין בכתבה מידע ממשי על פעילות של הגברת עצמה. כל מה שמתואר אלה קשרים של הארגון שהיא פעילה בו עם תנועת ה-BDS וארגונים פארא-טרוריסטיים. אין שום דבר עליה עצמה.

  7. הבעיה היא, שאין בכתבה מידע ממשי על פעילות של הגברת עצמה. כל מה שמתואר אלה קשרים של הארגון שהיא פעילה בו עם תנועת ה-BDS וארגונים פארא-טרוריסטיים. אין שום דבר עליה עצמה.

  8. אכן יש מקום למחקר. אבל ביחס לאל קאסם הנקודה היא מה הייתה פעולתה היא, ואיך היא התבטאה וכתבה?
    בעיתון הארץ היו שני מכתבים של אנשים שהכירו אותה וציינו שלא הייתה: אנטישמית ואנטי ישראלית. אם הייתה כזו אנטי ישראלית, מדוע בחרה ללמוד דווקא ללמוד באוניברסיטה העברית? לזה לא קבלתי עדין תושבה.

    1. קצת קשה לעקוב אחרי דברים שכתבה מי שמחקה את כל החשבונות שלה ברשתות חברתיות לפני שהעידה על רעיונותיה. לגבי הלימודים באוניברסיטה העברית – מדובר בתכנית עם מלגות, שהתוכן שלה יאפשר לה להגיד אחר כך "ולמדתי מהישראלים בעצמם שהם אוסף נאצים בתחפושת". המניע לעשות את זה מובן למדי… (ולצערי זה בדיוק מה שהיא תשמע בהר הצופים עם אוסף המרצים האוטואנטישמים).

    2. עןמר ברגוטי ממייסדי ה BDS למד באוניברסיטת ת"א. ה BDS מושתת על ישראלים או ישראלים לשעבר. לכן זה שהיא רוצה ללמוד בישראל לא מוכיח שהיא בעד ישראל.

  9. גם לכם נמאס מהחתרנות העוינת של האיחוד האירופי בעזרת הפעלת ארגוני "סיוע" זרים בארץ?(כאלה שעוזרים למנוע הריסת בתי מחבלים ובנייה פלשתינית בלתי חוקית) רוצים לעשות מעשה אקטיבי ולא רק לברבר? בימים אלה מוקמת קבוצת אקטיביסטים ששמה לה למטרה לפעול נגד התופעה, וללחוץ על משרד החוץ לשנות מדיניות מאדישות מוחלטת להחלת ריבונות ישראלית במדיניות החוץ. אם אתם בפנים אתם יותר ממוזמנים לשלוח מייל לelchaif@gmail.com

  10. יש להושיב אותה על המטוס הראשון שיוצא לארהב ולזרוק אתה באמצע הדרך.
    וכדי שלא יהיה לה משעמם ניתן להוסיף לה כמלווים אתשונאי ישראל מהסמרטעתון הארץ וכל חברי מרצ.

    יפה שעה אחת קודם.

  11. מה יש להגיד. אסור לאפשר לה כניסה לישראל. הגיע הזמן שהצד הימני בישראל יוכיח את יכולתו ויבלום את השמאל בחוזקה.