'כולנו' מעכבת את חקירת פרשת גל הירש; יואב קיש: אביא להצבעה בכל מקרה

יו"ר ועדת הפנים ידון עם השר כחלון לגבי הקמת ועדת חקירה לסיכול מינוי הירש למפכ"ל. ח"כ פולקמן: "לא נשתף פעולה עם שיימינג למשטרה"

"עשו לו סיכול ממוקד". ח"כ פולקמן (מימין), תא"ל הירש וח"כ קיש | פלאש90

חילוקי דעות בתוך הקואליציה בקשר להקמת ועדת החקירה לבדיקת התנהלות המשטרה בפרשת גל הירש. כפי שדיווח זאב קם ברשת ב' ביום שני השבוע, סיעת 'כולנו' הודיעה כי היא מתנגדת להקמת הוועדה, ועקב כך החליט ח"כ יואב קיש שיזם את המהלך לדחות את ההצבעה במליאה בנושא.

למרות העיכוב המסתמן, ח"כ קיש אומר בשיחה עם 'מידה' כי הוא נחוש להביא את הסוגיה להצבעה במליאה, וזאת לאחר שיקיים דיון בעניין עם ראש סיעת 'כולנו' השר משה כחלון. "הם ביקשו עוד שבוע להבין את העניין לעומק, ואחרי הבחירות לרשויות המקומיות אשב עם כחלון ואבדוק את זה", הוא אומר.

לדברי קיש, למרות העיכוב של מספר ימים הוא מתכוון להעלות את ההצעה להקמת ועדת החקירה למליאה בכל מקרה, וזאת לאחר שהיא עברה כבר בדיון בוועדת הפנים שנערך לפני כחודש וחצי. "אני מוביל את המהלך הזה כיו"ר ועדת הפנים ולא כמהלך קואליציוני. עשינו שני דיונים בנושא בוועדה ולאף אחד מהם לא טרחו נציגי 'כולנו' להגיע. זה נושא חשוב מאוד ואני מקווה שגם כחלון יתמוך בזה באופן ענייני ולא פוליטי".

איפה היו אנשי 'כולנו'?

אז כיצד הגיעה ההתנגדות הפתאומית של 'כולנו' למהלך שהיה ידוע ומוסכם כבר תקופה ארוכה? לדברי יו"ר הסיעה, ח"כ רועי פולקמן, המהלך סוכל בתיאום עם יו"ר הקואליציה דודי אמסלם מכיוון שהיה מדובר בניסיון לבצע מהלכים בתוך הקואליציה בלי תיאום מוסכם ובניגוד לנהלי העבודה.

"הנושא אמנם נידון בוועדת הפנים, אך ההצבעה על הקמת הוועדה נערכה כמעט במחטף, בערב ראש השנה", אמר פולקמן והוסיף: "לוועדת חקירה אין שום כלים נוספים לבחינת הנושא. מטרתו של ח"כ יואב קיש הייתה פגיעה בתדמית המשטרה ולכך לא נסכים".

לדברי פולקמן, הבחינה של סוגיית חקירת גל הירש צריכה להתבצע בדיוני ועדת הפנים ולא במסגרת ועדת חקירה. "פיקוח על עבודת המשטרה חשוב ומקובל, אך לא נשתף פעולה עם דה-לגיטמציה ושיימינג למשטרה. נמשיך להוביל קו לאומי ממלכתי וחברתי בקואליציה כפי שעשינו עד כה".

על כך השיב ח"כ קיש כי למרבה הצער ח"כ פולקמן רואה את העניין בצורה שגויה. "אם זה מה שהוא חושב אז אני יכול להבין למה הוא מתנגד. העמדה הזו לא נקבעה בצורה מושכלת, וחבל שאף ח"כ מ'כולנו' לא הגיע לוועדה בזמן שקיימנו דיונים בנושא והעלה טענות ענייניות".

"למשטרה יש כוח עצום"

כפי שדיווחנו בהרחבה ב'מידה', ח"כ קיש החל במהלך בראשית חודש אוגוסט, אז כינס במסגרת תפקידו כיושב ראש ועדת הפנים דיון תחת הכותרת "חשש משימוש בחקירות רדומות לטובת סיכול פוליטי".

בפתח הדברים אמר קיש כי לא מדובר בהליך שמטרתו לפגוע בגורמי האכיפה, אלא לפקח עליהם כפי שהכנסת אמורה לעשות. “לפרקליטות ולמשטרה יש כוח עצום וטוב שכך. המטרה שלנו כנציגי ציבור היא לוודא שלא נעשה בכוח הזה שימוש ציני ואינטרסנטי. זה התפקיד של ועדת הפנים של הכנסת”, אמר.

במהלך הדיון השמיעו חברי הכנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה יחדיו, דברים קשים כלפי תפקוד המשטרה בפרשות גל הירש ומסמך יצחקי, והוחלט על קריאה לממשלה ולכנסת להקמת ועדת חקירה. בדיון ההמשך שנערך  כחודש לאחר מכן,  הצביעה הוועדה בעד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות המשטרה בפרשת גל הירש ולגבי איסוף המידע על אישים בכירים ודמויות פוליטיות בכלל.

חברי הכנסת קראו למשטרה לסיים את חקירת גל הירש הנמשכת מעל לשלוש שנים באופן מיידי. בדיון סוכם כי במקביל יחל תהליך בדיקה במסגרת ועדת המשנה החסויה לנושא ביטחון פנים. חברי הוועדה הצביעו ברוב של שישה מול שלושה (יעל כהן-פארן, מיקי לוי ואיל בן ראובן) על העברת ההחלטה להצבעה במליאת הכנסת. ח”כ בני בגין נמנע.

"הרסו להירש את החיים"

בתוך כך, המחאה האזרחית למען גל הירש תופסת תאוצה. במוצאי השבת האחרונה הפגינה קבוצה של כמה עשרות אנשים מרחבי הארץ בסמוך לביתו של פרקליט המדינה שי ניצן כדי לתמוך בהירש, לו לטענתם נעשה עוול מצד רשויות האכיפה.

אחד ממארגני המחאה, כתב אתר "בחדרי חרדים" יענקי פרבר, אמר ל'מידה' כי בקשת 'כולנו' להוריד את ועדת החקירה מסדר היום מעידה על חששו של משה כחלון מביקורת על המשטרה. "הוא פשוט מפחד ממשהו או מישהו במשטרה. אם ועדת חקירה תתחיל לחפור לעומק, אז יגלו מי סיכל את המינוי של גל הירש ולמה. זאת גם הסיבה שפחדו מהמינוי של הירש, אנשים חששו שהוא יגלה את הריקבון במשטרה".

לדברי פרבר, חברי קבוצת המחאה התומכת בהירש תומכים גם הם בהקמת ועדת חקירה, אך הדרישה הראשונית שלהם היא לסיים את עינוי הדין שנעשה להירש. "אנחנו בהחלט בעד ועדה, אבל הדבר החשוב הוא שפרקליט המדינה יקבל החלטה. לכן הלכנו להפגין. זה בנאדם שתרם למדינה ונפצע בשירותו הצבאי, עשו לו סיכול ממוקד ומאז נהרסו לו החיים. הגיע הזמן לקבל החלטה".

מלבד כחלון, פרבר מפנה את האשמה בסחבת גם כלפי פוליטיקאים ממפלגות אחרות. "האכזבה הכי גדולה שלי היא מהבית היהודי. שקד ובנט יושבים בצד ולא אכפת להם. לכן אני דורש לפחות מחברי הכנסת של הליכוד שילחמו בשבילו. אנחנו בכל מקרה נמשיך להילחם ולא נוותר", הוא מבטיח.

ההפגנה הקרובה למען גל הירש מתוכננת ברחבת הבימה בתל -אביב במוצאי השבת הבאה, ה-10 בנובמבר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. משה כחלון וכמעט כל חברי סיעתו בכנסת הם אכזבה אדירה למצביעי הימין.

    1. אכן, כחלון הוא אכזבה למחנה הימין, כמו שקוויזלינג היה אכזבה לעמו שניסה להתגד לגרמנים.

      כחלון הוא ימני כמו שהמחנ"ץ ציוני.

  2. ראו את החנופה של המפכל לכחלון אחרי שהוא ״סגר״ להם את התשלום המיוחל בפריסה ל15 שנים, כחלון עשה זאת כי עשה חישוב פשוט כמה שוטרים יש ולא בא לו שיעשו לו בלגן לפני בחירות.
    לכן אותה הגישה בדיוק מנחה אותו כעת
    פחדן עלוב

  3. "לא נשתף פעולה עם שיימינג למשטרה"? – רק לי זה מזכיר משהו מההיסטוריה?

    זכורני מלימודי ההיסטוריה שגם אחרי פרסום מאמרו של אמיל זולא "אני מאשים" וחשיפת השקרים והתפרים במשפט דרייפוס, התנגדו ראשי המערכת המשפטית בצרפת לפתיחת התיק כיון שהדבר עלול לפגוע באימון הציבור בשלטון ולפגיעה בכבוד הצבא וכו' וכו'.

    בקיצור, תפרנו תיק והתפרים נפרמו, אבל חלילה לעשות לנו שיימינג!

  4. כולנו מפלגת שמאל קיצוני וקומוניסטים שפועלים נגד טובת המדינה ונקיון הכפיים!!! הגיב:

    כחלון והיו"ר המגעיל שלו עם הפרצוף היהיר והחצוף רועי פולקמן – איש הקרן להשמדה כהגדרת יאיר נתניהו שעבר באירגון של הקרן לפני שנכנס לכחלון והפעיל אותו למען מטרות השמאל הקיצוני.

    כחלון הביתה.

    הוא שמונע פיסקת התגברות וסילוק המסתננים הפושעים ומשלם ךלהם מכספי כולנו מיליארדים כל שנה בשעה שיש להם מדינות משלהם ושם חובתם לשנות מה שלא בא להם טוב ולא להתעלק עלינו ולהרוס את מדינתנו היהודית.

    יש גבול לכמה גויים המדינה היהודית יכולה להכיל. היא כבר עכשיו פגועה קשה בשל כמויות מסחריות של נוצרים ומוסלמים שכמותם פה הולכת וגדלה על חשבון עתידנו ועתיד ילדינו.

    לא להצביע כחלון!!!

    לא!

  5. עד היום חשבו כולם שמשה כחלון הוא "מגן בג"צ". עכשיו מסתבר שהוא גם "מגן המשטרה". עכשיו ברור ששני הגופים האלה מחזיקים את כחלון חזק במקום מאד רגיש.
    על רועי פולקמן אין בכלל מה להתפלא. זה האיש של הקרן לישראל חדשה ב"כולנו".
    רק שאלה לפולקמן נוטה להתהדר בכל הסופרלטיבים ה"נאורים". לחקור את המשטרה על ניסיון לתפירת תיק לתא"ל גל הירש זה בסדר. משיכת תיק שאין בו כלום שום דבר במשך 3 שנים זה בסדר. אבל לחקור את הנבזות הזו זה "שיימינג למשטרה" ? איזה ערכים מעוותים יש לך ??

  6. הצבעתי למשה כחלון, אבל הוא אכזבה רבתי.
    בעצם כחלון התברר כמנהיג מפלגת שמאל צינית בתחפושת שגנבה לא מעט קולות מהימין (כולל את שלי).
    פוקלמן הוא מהקרן לישראל חדשה, על אבי גבאי (שהיה שר מטעם כולנו) בכלל אין מה לדבר.
    כדאי לזכור שכחלון נסע לפני הבחירות לעשות תואר מטעם קרן וקסנר שמטפחת בישראל רשת חתרנית של אנ"ש שנועדה לקעקע את החלטות הממשלה הנבחרת.

    https://mida.org.il/2018/06/12/%D7%9B%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%A7%D7%9C-%D7%9C%D7%91%D7%95%D7%92%D7%A8-%D7%AA%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%A7%D7%A8%D7%9F-%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C-%D7%A9%D7%A7/