סערת חוק היועמ"שים: איילת שקד בשירות שלטון המשפטנים

שרת המשפטים הרגה את הצעת החוק המקורית של ח"כ אוחנה, ובמקומה מקדמת חוק שרק יחזק את היועצים על חשבון נבחרי הציבור

השרה מחסלת את המשילות. שרת המשפטים שקד וח"כ אמיר אוחנה | פלאש90

הסיפור הזה הוא לא פחות ממדהים. ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד הגיש בחודש מרץ 2017 הצעת חוק שנועדה להשיב לשרים את המשילות, ולהעביר כוח מהפקידות המשפטית לנבחרי הציבור, כלומר לציבור.

נבחרי ציבור, בעיקר מהמחנה הלאומי, זועקים בצדק רב נגד המציאות בה היועץ המשפטי במשרדם הוא בעל הבית האמיתי במשרד, וכי כוחו רב בהרבה מזה של נבחר הציבור.

יתרה מכך, בעוד השר סופג את הזעם הציבורי על חוסר יכולתו לממש את המדיניות לשמה נבחר, את היועץ המשפטי המשרדי, פקיד בעל תואר במשפטים שמחזיק בסמכות האמיתית, הציבור אפילו לא מכיר. סמכות ללא אחריות שכזו היא תופעה אנטי-דמוקרטית, שמוכרת תחת השם הכללי: 'בעיית המשילות'.

הצעת החוק של ח"כ אוחנה הייתה קצרה ופשוטה: היועמ"ש במשרד ימונה על-ידי השר עצמו כמשרת אמון, ממש כפי שנהוג הדבר ביחס למנכ"ל המשרד.

החוק המכונה "חוק היועמ"שים" (או בשמו הרשמי תיקון ל'הצעת חוק שירות המדינה') כלל שני תיקונים קצרים:

סעיף 12 בחוק יוגדר כסעיף של "מנהלים כלליים ויועצים משפטיים", ובסעיף עצמו ייכתב "הממשלה תמנה, בכפוף להוראות חוק זה ובתנאים שתקבע, לכל משרד מנהל כללי ויועץ משפטי על פי הצעת השר הממונה על אותו משרד, ועל המינוי לא תחול חובת המכרז לפי סעיף 19"

במילים אחרות, על פי הצעת החוק של אוחנה היועץ המשפטי יקבל מעמד זהה למנכ"ל משרד ממשלתי מבחינת הליך המינוי שלו. שהפשטות לא תבלבל אתכם, מדובר כאן במהפכה הכרחית וחשובה. החוק הזה היה מסיים את עידן היועץ כ"שומר הסף" וחייל בצבא הפקידות המשפטית, השומר על האנושות מפני נבחרי הציבור המסוכנים. במקום זאת, הסמכות תחזור לנבחר הציבור, והיועץ יהיה מחויב למדיניותו של השר, בדיוק כמו המנכ"ל. אין ספק שמדובר בחוק משילות קריטי.

שקד הורגת את החוק ואת המשילות

כעת, קבלו הפתעה: מי שפעלה לחבל בחוק ולרוקן אותו מתוכן היא לא פחות משרת המשפטים, איילת שקד. זאת שהסבירה לנו באלף הזדמנויות כמה היא חלוצת המשילות.

כאמור לעיל, תיקון החוק של ח"כ אוחנה הוגש במרץ 2017. לאחר 45 ימים מהנחתו, היה החוק צפוי להגיע לוועדת השרים לענייני חקיקה כדי שיקודם על ידי הממשלה. בראש הוועדה עומדת שרת המשפטי. ואז לאחר חודשים ארוכים מהגשת הצעתו של ח"כ אוחנה, הגישה השרה שקד חוק יועמ"שים משלה, אותו העבירה בממשלה בשלהי 2017.

כעת, שימו לב להבדלים בין ההצעה של אוחנה לזו של שקד, ועד כמה הצעתה מחזקת את "שומרי הסף", כלומר, את שלטון המשפטנים על חשבון נבחרי הציבור.

ההצעה של שקד קובעת שתוקם ועדת איתור שתציע לשר מועמד למשרת היועץ המשפטי. הוועדה תורכב מחמישה: מנכ"ל המשרד, היועץ המשפטי לממשלה או נציגו, נציב שרות המדינה או נציגו, נציג ציבור שימנה המנכ"ל המכהן כראש וועדת האיתור, ואיש אקדמיה מומחה, שימונה בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה מעבר לסרבול הנוראי וחסר התכלית, שמתם לב בוודאי כי לפקידות רוב של שלושה בוועדת האיתור (מלבד המנכ"ל ונציג הציבור).

סעיף נוסף בהצעת שקד קובע, כי על ועדת האיתור לתת "עדיפות למועמד שהוא עובד מדינה". משמע, השר יהיה חייב למנות יועץ משפטי שהונדס בממלכת הפקידות. בנוסף קובעת הצעת שקד כי "יועץ משפטי ימונה לתקופת כהונה אחת של שבע שנים". וזה פשוט מדהים – תחת התנאי הזה ההזדמנות של שר להיות מעורב במינוי היועץ של משרדו תהפוך לנדירה. זהו מרכיב מרכזי המעקר את הרעיון שהיועמ"ש של המשרד יהיה משרת אמון של השר.

אבל רגע, אם חשבתם שכאן תמה מסכת הייסורים, אתם טועים ובענק. כמו הומניסט טוב, את הסבל האמיתי שמרתי עבורכם לסוף.

תנשמו עמוק ושימו לב לניסוח של סעיף 12א:

"השר הממונה על משרד המנוי … ימנה, לפי הצעת ועדת האיתור כאמור … ובהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, יועץ משפטי שיעמוד בראש הלשכה המשפטית של אותו משרד…".

שמתם לב ל- "ובהסכמת היועץ המשפטי לממשלה"? יופי. ובכן חברים, כאן בדיוק נקברה המהפכה של ח"כ אוחנה קבורת חמור. הלכה למעשה, שקד מסמיכה את היועץ המשפטי לממשלה להכריע בכל מינויי היועצים בכל המשרדים. וזה אומר שהוא לא רק מכריע במינוי מאנשי שלום "שומרי הסף", אלא ששקד גם מעניקה לו הרבה מאוד כוח פוליטי כי השרים יהיו תלויים בו למינוי  היועמ"ש במשרדם.

שקד בשירות שומרי הסף

מחר, יום ג', יתקיים דיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, לקראת קריאה שניה ושלישית בהצעה של שקד וקריאה ראשונה בהצעת אוחנה. מה שעומד על הפרק באמת היא הצעת החוק של שקד. הרבה רעש ולהט לשווא תשפוך שקד עבור הקהל הימני ביציע, והיא תנסה לשכנע אותו שהיא מבצעת מהפכת ענק.

אבל זהו כזב. שקד מטעה את ציבור בוחרי הימין. אפשר לומר מראש: כשחוק היועמ"שים של שקד יעבור או יחולל מהומה, קרי כשכותרות בידיעות אחרונות או ב-ynet יציגו לכם את שקד כמי שנלחמת עבורכם בתעוזה כנגד ממלכת הפקידות המשפטית – תדעו שעובדים עליכם. ההיפך בדיוק הוא הנכון.

בשורה התחתונה, בעוד ח"כ אוחנה הגיש הצעה ברוח "לבחור ימין ולקבל ימין", השרה שקד מסכלת את המהלך הכה הכרחי הזה וממליכה את היועמ"שים על נבחרי הציבור. אין ספק שהסיפור הזה ייכלל במהדורה המעודכנת של הספר "מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל?".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

38 תגובות למאמר

  1. מדהים ומעציב. וגם ככה השמאל נלחם בכל הכוח בהצעה הפתטית של שקד. אז למה להילחם עליה ולא על ההצעה של אוחנה?

  2. אבל חלקם יעדיפו להצביע הבית היהודי במקום להעביר את הקול לליכוד "גדול"!

    1. להזכירך את שיטת 'וועדות האיתור' הכניס לחיינו נתניהו אחרי פרשת בראון חברון. מי שהכניס את הבעיה גרוע פי כמה ממי שלא הוציא אותה

    2. הליכוד לא פעל מאית ממה שעשו חברי הבית היהודי. עד ששקד לא נכנסה למשפטים הימין שכח מה זה להיות ימין

  3. מילא לא מגרשת מסתננים לאריתריאה, או בורחת לחו"ל כשצריך הצבעה על פסקת ההתגברות, אבל גם מצביעה בבחירות לרשויות המקומיות לחולדאי (שנלחם בשמירת השבת ושאמלל את תושבי דרום תל אביב), וכמובן לא עושה כלום לעמותות השמאל. כזוהי איילת שקד: שותקת כשהדיין פשיטיצקי מודח עקב פסיקתו לגירוש מסתננים ומגנה על השופטת פוזננסקי ("תעשו פרצוף מופתע") כמו שהיא מגנה על אפי נווה. העיפה את השופטת הילה גרסטל מתפקיד מבקרת הפרקליטות וקיצצה את סמכויות מבקר הפרקליטות לאפס. אבל בענייני עמונה, הקפאת הבנייה בירושלים והמסתננים ישבה בשקט ובנתה וילה בצפון תל אביב. אופורטוניסטית בזויה.

  4. יועץ בכל תחום מתמנה כדי שייעץ ובשום אופן לא כדי שיכפה שאם לא כן אין הוא יועץ. עליו לדעת ליעץ כדי שהמיועץ יוכל בצורה הטובה ביותר לקדם את מטרותיו. היועץ אמור להיות איש אמונו של המיועץ, פרושו שעל המיועץ לבחור בו וזכותו גם לפטרו. כך מאז ומתמיד בכל העולם.

    במצב הקיים היועץ מייצג את דעת השופטים השמאלנים שדעותיהם ופסיקותיהם הם נגד אינטרס הציבור היהודי ונגד הציונות – למרות שנשבעו בעת מינויים לציונות. לעומתם המדינאים הם נבחרי העם וחוזרים להבחר לכל המאוחר כל ארבע שנים. לכן הם צריכים להוכיח את עצמם בפעולותיהם שהם מקדמים את רצון הציבור.

    טוענים בשמאל שאסור שהיועץ יהיה "קונסילור" כלומר עורך דין מחפה על פושעים. ומה לגבי הפשעים שלהם?? של הפרקליטות ושל השופטים?? אין מעליהם יועצים משפטיים שיבחנו את חוקיות פעולותיהם. בפרקליטות וגם בבית המשפט ישנם פושעים. שופטים מזלזים בחוק. צריך שיהיה מעליהם יועץ משפטי.

    מי שדומה להיטלר הוא אהרון ברק ומשפטנים עובדי מדינה אשר מבטלים את הכנסת ואת הממשלה כפי שעשה היטלר. כמו היטלר ושאר הנאציונל סוציאליסטים כך גם השמאלנים בעזרת המשפטנים היועץ הפרקליטות ובית המשפט מבטלים את הדרג הנבחר ומחליטים במקומו. לזה הם קוראים דאגה לאינטרס הציבורי כלומר הם יודעים טוב יותר מהדרג הנבחר על פי תפישה אידאולוגית מהו האינטרס הציבורי. בפועל נגד המדינה היהודית ונגד הציונות.

    תחילה התפקיד המוצהר של היועץ המשפטי היה לבדוק התאמה לחוקים לאחר מכן החליט היועץ שחוקים ופועולות צריכים "לעבור את מבחן בג"ץ" – לומר להתאים להשקפותיהם ורצונותיהם של השופטים. בין לבין השופט אגרנט בועדה שהוקמה על ידי בן גוריון קבע זהות שבין משרת התובע הכללי ליועץ המשפטי, כי ריכוזיות זו הינה ראויה… ועל היועץ המשפטי להיות בעמדת כח חזקה יותר מהממשלה, כדי שלאליטות השלטוניות לא תוכלנה להשתמש במערכת התביעה וגם היעוץ… למטרות אינטרסנטיות.‏‏ המטרה למנוע מהשלטון הנבחר מימוש אינטרסים אנוכיים וזו פגיעה בדמוקרטיה כי לשיטת אגרנט ענינו של השלטון הנבחר אינו קידום מדיניות לטובת המדינה. לעומת זאת המערכת המשפטית לעולם נקיה מאלו, ורק בית המשפט מציל את הדמוקרטיה… יחד עם זאת אגרנט השאיר פתח לשר המשפטים בזכות הוטו במידה והדעות והוא אף יכול ליטול את סמכויות היועץ.

    לאחר מכן אהרון ברק קבע נדבך נוסף החליט שדעת היועץ מחייבת את הממשלה, על היועץ המשפטי לממשלה לייצג את ראש הממשלה על פי התפישה המשפטית שלו עצמו. לשיטת אהרון ברק, היועץ הוא הפרשן המוסמך של הדין כלפי הרשות המבצעת דעתו היא הקובעת תמיד והיא על כן עמדתה הרשמית של הממשלה והרשות המבצעת כולה. בכך קבע כי היועץ המשפטי לממשלה איננו היועץ המשפטי של הממשלה… אלא הפוסק המחייב עבורה בענייני משפט. היועץ הינו כפוף לפיקוח בית המשפט העליון בלבד. מעתה כוחו של היועץ המשפטי נעשה חסר גבולות. לממשלה אסור לפטר את היועץ המשפטי וגם אסור לה לבחור אותו אלא יבחר על ידי ועדה בשליטת השופטים.

    כך גם בעזרת היועץ בית המשפט שולט בכל גם בתביעה. את דאגת בית המשפט לאינטרס הציבורי אנו רואים בכל מיני פסיקות מרעות עם פרטים ועם הציבור כגון הרס בתי מתנחלים התנגדות להרס בתי מחבלים התנגדות להרחקת מסתננים ועוד.

    אלא שהיועצים המשפטיים כבר התרגלו לעמדות כוח ואביחי מנדנבליט מתנגד בכל תוקף בטענה שפיצול התפקידים יפגע בעצמאות היועץ. היועץ אסור שיהיה בעל תפקיד מאין שיפוטי הוא אמור להיות רק יועץ לכן הטענה של פגיעה בעצמאותו אינה לעניין כלל.

    1. הפסקתי לקרוא ב"מי שדומה להיטלר הוא אהרון ברק".
      עם כמה שאני לא סובל את ברק ומגנה אותו, זה משפט מתועב, ומעיד על טיפשות כותבו.

  5. כתבה מאלפת!
    שקד כל כך מאכזבת ויורקת בפרצוף של מי שהאמין לדבריה
    אם החוק שלה יעבור זו תהייה בכייה לדורות

    1. היא כבר הציעה חוק שיסדל את הכנסת מלשנות חוקים שהיא הכנסת עצמה חוקקה.

    2. היא כבר הציעה חוק שיסנדל את הכנסת מלשנות חוקים שהיא הכנסת עצמה חוקקה.

  6. אולי איילת שקד פרשנית מדי לגבי "שלטון החוק". אלא יש איש אחד בעל סמכות עליונה שהוא מתוך שיקוליו מפוקפקים מתרפד בעורמתו כרבה כל עניין מהותי שירדן את השתוללות של "שלטון החוק".
    להזכיר לכם? מה עם פיצול תפקיד היועץ ותובע הכללי? מה עם הפסקת ההסתברות? מה עם ריסון עמותות הרשע? הכל שלו.
    ותגידו, איזה שר המשפטים לפני איילת שקד העמיד לו כמטרה (ולו מילולית) להחזיר משילות לממשלה.
    אז, תבקרו את איילת שקד, אבל תספרו נא, על איך ביבי מחבל בפעילות חוקתית ובמשילות.
    ואולי תספרו גם איך הוא מפנה את חאן אל אומר?

    1. לקרן החדשה יש כסף כמו זבל: בכל מקום שאפשר להפריע לנתניהו או להשחיר את דמותו ואת דמות בני משפחתו יגיע שליח של הקרן ויתחזה לאוהב ישראל ולאומי.

    2. צודק, אתם קול חשוב, וככאלה חשוב שתשמרו על אמינות.
      אתם מאוד אוהבים לבקר את שקד. שום מילה רעה על נתניהו שבולם מהלכים חשובים פי אלף משקד.
      אלא מה? נתניהו גם מקדם תהליכים חשובים? נכון. איזה קטע.. גם שקד!
      לפעמים יש לי תחושה שאם אנשים מסוגכם ינצחו את השתלטנים מהשמאל אנחנו פשוט נקבל שתלטנים חדשים מימין.

    3. ויטלי צודק לגמרי.

      אתם קול חשוב, וככאלה חשוב שתשמרו על ענייניות ועל אמינות

      נתניהו בולם מהלכים חשובים פי אלף משקד ואין פה שום מילה רעה עליו.

      אלא מה? נתניהו גם מקדם מהלכים חשובים? נכון מאוד. איזה קטע… גם שקד, כמו שויטלי כתב.

      לא נעים לומר אבל כשאנשים לא ענייניים אז הם לא ענייניים גם אם הם ימניים. לפעמים יש לי תחושה שאם אנשי ימין שמתנהגים באופן יותר מידי תוקפני ופחות מידי ענייניינצחו את השתלטנים משמאל מה שנקבל זה פשוט שתלטנים מימין

  7. גם הבית היהודי לא יקבל את קולי ,הפעם אני בוחר יותר ימינה גם אם אסתכל באיגוד הקול ,חבל שקד הייתה בסדר פחות או יותר אבל זה מרגיז במיוחד ושובר את המחויבות שהיתה לי לבית היהודי.

    סני

    1. מי שיש עכשיו זה מפלגת זהות של משה פייגלין. אין מישהו אחר.

  8. ליכוד בית יהודי כחלון ליברמן.כולם מבית היוצר של ביבי שלא תיטעו.לכן צריך לבחור רק מפלגת זהות של פייגלין או עוצמה יהודית.כך נישמור על מדינה יהודית לטובת היהודים

  9. איילת שקד היא הנכס הגדול של השמאל. נוני יוצר רושם שהיא כביכול עושה "מהפכות" ואז בשקט בשקט היא מחזקת את הכוחות האנטי דמוקרטיים ששולטים בנו.

  10. אני בספק אם אני אצביע לבית היהודי. ייתכן שאני אצביע למפלגה ימנית יותר, בתקווה שתעבור את אחוז החסימה.

  11. זה המאמר שגרם לי לא להצביע לבית היהודי בבחירות הקרובות.

  12. "העבירה בממשלה בשלהי 2017".

    רגע רגע, אז מי שבעצם העביר את החוק הגרוע זו ממשלת הליכוד בראשות נתניהו שיש לה רוב מוחלט בממשלה?
    ואם החוק יעבור מחר בוועדה, זה ייעשה בהכרח בקולות הליכוד, נכון?

  13. איילת שקד מבססת את
    החלום הרטוב של ברק- זמיר -שמגר
    ממשלת שמאל לא הייתה מעזה להעביר חוק כזה.
    שערוריה ברמה הלאומית

  14. וואו , חשבתי לבחור עם בבית היהודי , זה ממש משנה את דעתי , רציתי מהפכה אמיתי לא את הדבר החוב הזה

    1. תיזהרי שלא ליפול בבחירות הבאות עם עוד מתחזים ומתחזות למיניהם שמבטיחים להיות "ימין אמיתי" ומשתמשים בקולות של מצביעי ימין כדאי לקדם מדיניות שמאל.

  15. של נעליך. אתה כל כך נמוך עד כי אינך רואה את קרסוליה של מושא בקורתך.

  16. משה מאמר מצוין! חשוב לפרסם שבתקופתה יש פשיטת רגל לעניין המשילות ועל כך שהגברת חיזקה את בג"צ ואת משרד המשפטים.
    תפרסם שהיא השאירה את מנכ"לית משרד המשפטים את אמי בתפקידה למרות דעותיה השמאלניות .
    יש להמשיך ולחשוף את התנהלותה של שקד הצבועה (בנט תודה לא-ל כבר נחשף) ואתה צודק שהיא והנאמנים לה ואלו שסוגדים לה יוצרים הרבה רעש ולהט עבור הקהל הימני ביציע, והם ינסו לשכנע אותנו שהיא מבצעת מהפכת ענק.

    ברור שזהו אחיזת עיניים . והתקשורת נותנת לה גיבוי מקיר לקיר כמו שכתבת כותרות בידיעות אחרונות או ב-ynet יציגו את שקד כמי שנלחמת עבורנו בתעוזה כנגד ממלכת הפקידות המשפטית וכל זה כדי לשכנע אותנו כדי להעצים את הבית היהודי ובכך לפגוע בליכוד.
    צר לי שיש בימין אנשי ליכוד שנפלו בפח של הפרסומים ומפרננים לה שהיא התחילה להזיז דברים. אני לפעמיםש ומעת ח"כ מהליכוד מפרגנים על השינוי במשרד המשפטים. מקווה שנתניהו יחשוף את הבית היהודי ומקווה שהבית היהודי יתרסק בבחירות !!

    1. אור,

      במה הליכוד מקדם אותנו נגד שלטון המשפטנים???? הליכוד נכנע למשפטנים. מדבר הרבה ולא עושה כלום. גם חוק הלאום הנפלא – לא מזיז למאפיית המשפטנים. הם אוכלים אותנו לארוחת בוקר. הם צוחקים עלינו!!!

      יש עוד אופציות חוץ מליכוד ובית יהודי. יש פייגלין. יש עוצמה יהודית. הקואליציה של היום לא מתמודדת בכלל עם האיום של הדיקטטורה של בגצ. איום כזה צריך לפרק מהיסוד, ודבר לא נעשה. שיטת מצליח שלהם עובדת. רק עוצמה יהודית או פייגלין לא ייכנעו להם.

    2. הליכוד עושה ופועל רבות למען המדינה- תיירות, כבישים, מדיניות חוץ וכלכלה מהטובות ביותר.
      באשר לחוק היועמשים – במאמר של משה הוא כתב על היוזמנה של ח"י אוחנה מהליכוד.
      בנוסף בע"ה יריב לוין יהיה שר המשפטים ומקווה שיבצע שינויים מרחיקי לכת.
      באשר לפייגלין – חשבל על הקול שלך בבחירות ראשית אני לא סומכת עליו ושנית הוא לא יעבור אחוז החסימה.
      חשוב לדעת ולהבין שהבית היהודי בראשות בנט ושקד אינו בית ימני . הציבור צריך להבין זאת.
      יש לתת כח לליכוד

    3. אור
      את שיטת וועדות האיתור הכניס בנימין נתניהו אחרי פרשת בראון חברון. מי שהכניס את השיטה הרבה יותר גרוע משקד שלא נפטרה ממנה. ההצעה של אוחנה חסרת משמעות כל עוד נתניהו לא תומך בה. שמעתה את נתניהו מטיל את משקלו לטובת הצעת 'אוחנה'? שמעת את נתניהו מקדם משהו לטובת שינוי במערכת המשפט? עכשו בפרשת זילבר האם נתניהו השמיע קולו בעניין? נא יידע אותנו רק נזכיר לך את דברי נתניהו עצמו: "את המפגש יזם ראש הממשלה, במטרה להביע הוקרה על פעילותה של ביניש. בפגישה, שבה השתתפו כל שופטי בית המשפט העליון, הודיע נתניהו לשופטים כי הוא יגנוז כל הצעת חוק שמטרתה להחליש את בית המשפט העליון. "אני חושב שעצמאות בית המשפט היא דבר מובנה והכרחי", הוא אמר. "בישראל בית המשפט היה, הינו ויישאר עצמאי. כל ניסיון להביא דברים שיפגעו בעצמאות בית המשפט נופל. גנזתי כל הצעה שנועדה לפגוע או לקצץ בכל צורה שהיא בעצמאותו של בית המשפט". אין ספק שבמאמר של איפרגן יש ביקורת נכונה וחשובה על שקד עם זאת מוקד הבעיה הוא נתניהו.

  17. לא מצליחה להבין איך זה שגם בנט וגם שקד מקיימים הלכה למעשה את האג'נדה של הקרן לישראל חדשה ואיך הלכתי אחריהם כעיוורת עד לא מזמן..:(

    פשוט מסוכנים.

  18. יכל להיות מעניין לקבל תגובת השרה. ככה, זה "סתם" פוסט זועם. אמנם אתר נחשב, ועדיין.

  19. השרה שקד אולי טועה אפשר להתנגד לשרה שקד בדרכים לגיטימיות אחרות. שיקימו ועדה שתחליט עם לקדם את החוק של אמיר אוחנה ע"י הצבעה ומי שבסוף המחליטים הם שרי הממשלה טעויות אפשר לתקן גם שרים יכולים לחזור בהם דוגמה נפתלי בנט רצה להתפטר הוא חזר בו ונשאר לתמוך בממשלת הימין.

  20. אם זה נכון אז אצביע ליכוד ולא "ימין חדש" בלי לחשוב פעמיים

  21. הגב׳ הנכבדה שכחה שהיא בשליחות העם, זה שהצביע עבורה בבחירות דמוקרטיות. היא וכחלון פעלו בניגוד לאלה שמאמינים בשילטון הריבון ועל כך לא יסלחו להם.

  22. מכיוון שלנתניהו הייתה זכות ווטו על הגשת הצעות חוק לממשלה,יכול להיות,שהוא לא הסכים לחוק של שקד ואז היא הגישה חוק מסורס.