עקב הטרדות מצד אסירים ביטחוניים, שב"ס מוציא את הסוהרות מכלא גלבוע

לאחר תלונות של סוהרות שנאלצו לשהות לבדן בלילה באגף, הוחלט לשבץ אותן מחדש ולהשאיר סוהרים גברים בלבד; "במקום לתת לנו גיבוי מוציאים אותנו משם"

"מפחיד לשבת שם בלילה לבד". אסירים וסוהרים בכלא גלבוע | פלאש90

שירות בתי הסוהר החליט להעביר סוהרות המשרתות בכלא גלבוע לבתי סוהר אחרים, זאת בעקבות מספר רב של תלונות שהגישו סוהרות וחיילות המשרתות במקום על כך שהן חשות מוטרדות בעת העבודה מול אסירים ביטחוניים.

ל'מידה' נודע כי בשבועות האחרונים פנו מספר סוהרות בכלא גלבוע (ביניהן כאמור חיילות בשידור סדיר) למפקדי הכלא וסיפרו כי הן חשות שהמחבלים הכלואים במקום מתייחסים אליהן כאל "אובייקט מיני".

עיקר התלונות התמקדו בהנחיה של שב"ס המורה על הסוהרים והסוהרות לשהות במהלך הלילה בחצרות האגפים של האסירים הביטחוניים.  לדברי הסוהרות בגלבוע, לא אחת הן חשו מוטרדות בסיטואציה בה הן נאלצות לשהות בלילות לבד במרכז חצר האגף. במהלך אותן לילות, נהגו המחבלים הכלואים בתוך התאים לשרוק לעברן ולעשות תנועות מגונות. גורם בכיר בשב"ס אישר את הדברים בשיחה עם 'מידה'.

אחת מהסוהרות שעובדת בכלא גלבוע סיפרה לקרוביה: "היינו יושבות ושומרות על המחבלים בלילות, המחבלים היו שורקים לנו ועושים תנועות מגונות לעברינו. זה מפחיד לשבת שם בלילה לבד. ביקשתי כבר המון פעמים בעבר לא לשבת שם בחוץ כמו טרף והתעלמו מהתלונות שלי. דמיין לך שאני יושבת לבד באמצע החצר והמחבלים פשוט צופים בי. זו סיטואציה מאוד לא קלה".

עופרה קלינגר | פלאש90

לדברי הסוהרת, כאשר פנתה למפקדיה בעניין "הם מיד גלגלו את זה הלאה עד שזה הגיע לנציבה שהחליטה להוציא את כל הסוהרות מכלא גלבוע". היא הוסיפה כי "מאז שנחשפה הפרשה מאוד זהירים בכל מה שנוגע להטרדות מיניות, אבל במקום לטפל במחבלים ולתת גיבוי לסוהרים, מוציאים אותנו משם. הלכו לפתרון הכי קל".

כעת כאמור החליטה נציבת שב"ס עופרה קלינגר על הנחיה חדשה שתוציא את כל הסוהרות מכלא גלבוע ותפזר אותן בבתי סוהר אחרים. כבר הבוקר (חמישי) התייצבו מספר סוהרות לריאיון לשיבוץ מחדש אצל מפקד המחוז הצפוני בשב"ס, גונדר טאפש מקבל.

ההנחיה החדשה של קלינגר היא החלטה חסרת תקדים, אשר למעשה מרוקנת את בית הסוהר גלבוע מנשים המשמשות כסוהרות, ומותירה בו סוהרים גברים בלבד. לצד זה, יישארו בכלא גלבוע מספר נשים המשרתות כעובדות סוציאליות ומפקדות אגפים.

ממצאים חמורים

כזכור, בחודש יוני האחרון חשפתי בערוץ 20  את המתרחש בכלא גלבוע ואת הפרשה בה קצין המודיעין בכלא הכריח סוהרות להשתבץ באגף הביטחוני, זאת  לאחר שאחד המחבלים הכלואים בו ביקש אותן באופן ספציפי. הקצין נענה לבקשה והורה על הסוהרות לעבור לאגף הביטחוני, לכאורה במטרה לרצות את המחבלים, לקבל מהם מידע מודיעיני ולשמור על שקט תעשייתי.

עם פרסום הפרשה הכחישו בשב"ס את הדברים, ודובר הארגון אף כינה את התחקיר "הבלים" ו"עבודה עיתונאית לא רצינית". לאחר שהוחלט למנות קצין בודק לעניין והוא העביר למשטרה "ממצאים חמורים", התנצל הדובר על דבריו .

חצי שנה חלפה מאז חשיפת הפרשה החמורה, וחקירת היחידה לחקירת סוהרים בלהב 433  הסתיימה. החומרים הועברו לפרקליטות שטרם הכריעה האם ונגד מי להגיש כתבי אישום בפרשה. בקרוב נחשוף פרטים חדשים על האופן שבו ניסו במשטרה לטייח את הפרשה.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "כפי הנראה מדובר בהחלטות מקומיות ולא ארגוניות, ונציבת בתי הסוהר הורתה להקפיא כל תוכנית להעברת סוהרות עד לבדיקת הטענות. בבית הסוהר שירתו, משרתות וישרתו סוהרות ואין כוונה לשנות זאת. טענות ספציפיות של אנשי סגל ייבדקו ויטופלו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. אני לא מבין למה מלכתחילה יש סוהרות בכלא של גברים, בין אם הם מחבלים ובין אם הם פליליים.
    בשביל מה זה טוב?

    1. בשביל שיהיה עוד מקום אחד ברזומה של התנועה הפמיניסטית שאפשר להגיד עליו שיש בו הטרדה מינית.

    2. להפסיק לאלתר את כל תופעת הבחורילות בצבא, מגב,משטרה כחולה ,שב"ס ,אבטחה שיחזרו להיות נשים אמיתיות ,טובות ורחומות ולא חיקוי עלוב לגברים

  2. לדעתי במקום להגיד תודה שסוף סוף עשו דבר מועיל בחורה לא צריכה להיות ליד מחבלים למה יקבלו המחבלים מתנה של לראות בנות הפתרונות אחרים לדעתי זה כלום חוץ אם הפתרון לחסל המחבלים אבל זה לא אפשרי אני חוזר שוב בנות יקרות תגידו תודה רבה או שאתם באמת רוצות להיות לידם

    1. גם אני חושבת שסוהרות ישמרו על אסירות וסוהרים על אסירים, גם אם אסיר יהודי הוא חלאה כמו הערבי – עדיף.

  3. ומה לגבי הנציבה?! גם היא לא תכנס לכלא גלבוע? או שבמילא הולכת הביתה ולא תספיק?

  4. באיזה עוד מדינות בעולם יש סוהרות בכלא גברים או סוהרים בכלא נשים?
    המקום היחיד שראיתי בו דבר כזה היה בסרט פורנו.

  5. רבותיי!
    אין לנו משילות. אנחנו כבר לא שולטים בכלום. כל מוסדות המדינה סירסו את עצמם לדעת בכל מה שנוגע לשלטון המדינה על כל חלקיו.
    1. אנו לא מסוגלים לרסן אסירים בטחוניים מול הסוהרות שלנו.
    2. אנו לא מסוגלים להרוס בתי מחבלים.
    3. אנו לא מסוגלים להרוס בנייה ערבית בלתי חוקית ביהודה, בשומרון, בגליל ובנגב.
    4. אנו לא מסוגלים למגר את הטרור החקלאי.
    5. אנו לא מסוגלים לעצור את הנהיגה הפרועה הערבית בכבישים.
    6. אנו לא מסוגלים להחרים את הארסנל הענק של נשק בלתי חוקי במגזר הערבי.
    7. אנו לא מסוגלים להרחיק פורעים מגדר הגבול.
    8. אנו לא מסוגלים ל…
    בעצם, אנו לא מסוגלים להמשיך במדרון החלקלק הזה.
    לכן, בבחירות הקרובות הבאות עלינו לטובה, בחנו את הפתק שלכם לפי מבחן אחד ויחיד: משילות.
    לא חברה, לא כלכלה, לא ביטחון – משילות!

    1. הכל התחיל מזה שהצליחו לגרום לנו להפסיק לבנות.

  6. בענין אחד אנחנו הכי טובים בעולם.לכידת מחבלים לאחר שביצעו את זממם.

  7. אני חושב שהמחבלים יסתפקו כרגע בסוהרים. אפשר לדאוג שהסוהרים יהיו צעירים, חתיכים ומתירנים.
    אם המחבלים לא יסתפקו בכך, ניתן יהיה להתיר את החגורות. של הסוהרים- כמובן. אם גם זה לא יספיק נגיע בהדרגה לסטריפטיז מלא. עד לסיפוק מלא וגמור של המחבלים.
    ויהיה שקט בכלא גלבוע…………………

  8. הבעיה האמיתית זה שיש מחבלים בכלא. יש אירועים שצריכים להסתיים במהלך האירוע.

    1. התבונות קטנה, לראות את ההבדל,,,, מה תגובת המפקדים (ראשי הצבא, וראשי המשטרה) כאשר שוטר יורה במחבל, ומה קורה כאשר חייל יורה במחבל…

  9. כלא גברים איננו מקום לנשים. נקודה.
    כל מי שראה אי פעם סרט או סדרת כלא צריך להבין זאת מייד, אלא אם כן הוא אינטלקטואל פרוגרסיבי.
    וכל זה בכלל לנכנסים לסוגייה של מחבלים.

  10. מדובר בארגון רקוב אפילו יותר מהמשטרה. אנשים ברמה ואיכות ירודה מאוד. תרבות ארגונית של כסת"ח. הדרך היחידה לשנות ולתקן היא קודם כל להבין שיש בעיה ולהודות בה. ברגע שאף אחד לא משלם ואף אחד לא נותן דין וחשבון, אז המים ממשיכים לזרום בנהר!! ככה זה שמה שמעניין את הפקידים, הפרקליטות והיועמ"ש זה רק ביבי ביבי. מערכת רקובה.