הסוהרת שהוטרדה ע"י מחבל פנתה למח"ש: "חוקר המשטרה לא טיפל בתלונה"

לטענת הסוהרת, התלונה שהגישה נגד הקצין ששיבץ אותה באגף הביטחוני לבקשת המחבל טויחה: "יכלו לחשוף את הפרשה מזמן, האמון שלי במערכת הצדק נפגע"

"לאף אחד אין אינטרס שסיפור כזה יצא החוצה". בית הסוהר גלבוע | פלאש90

אחת מן הסוהרות בכלא גלבוע שעמדה במרכז פרשת ההטרדות המיניות מצד מחבלים בכלא, הגישה הבוקר (חמישי) תלונה למח"ש נגד חוקר המשטרה שלטענתה טייח את תלונתה.

במכתב שנשלח למחלקה לחקירות שוטרים והגיע לידי 'מידה', מספרת י' כי מספר ימים לאחר שהאסיר הביטחוני תקף אותה מינית בין כתלי הכלא, היא נשלחה על ידי שב"ס להגיש תלונה במשטרה. על פי נהלי שב"ס, תלונות של סוהרים נגד אסירים נבדקים על ידי חוקר משטרה מיוחד הממונה בכל מחוז.

י' סיפרה למקורביה כי בזמן הגשת התלונה, היא חשפה בפני חוקר המשטרה את חשדה כי קצין המודיעין בכלא ערך 'דיל' עם האסיר הביטחוני ולפיו הקצין יעביר אותה מהאגף הפלילי לאגף של האסיר, ביחד עם סוהרות נוספות שמצאו חן בעיניו. בתמורה היה אמור האסיר לספק לקצין מידע מודיעיני ולהעניק לו שקט תעשייתי מצד המחבלים בכלא. לדבריה של י', חוקר המשטרה היה המום מהמידע ששמע ואמר בתגובה כי מדובר במקרה "מוזר מאוד".

עוד מספרת י' כי מסרה לחוקר שם של סוהרת נוספת מכלא גלבוע, שכמוה חשדה בקצין המודיעין שהוא למעשה מסרסר בהן. החוקר זימן את הסוהרת הנוספת לעדות, וזו אימתה בפניו את החשדות של י' וסיפרה שהמחבל הטריד גם אותה.

בנוסף לחשדות החמורים העולים מתלונתה של י', לידי אתר 'מידה' הגיעה הקלטה בה נשמע קצין המודיעין של הכלא (שהושעה מתפקידו רק לאחר חשיפת הפרשה בתקשורת בחודש יוני) מספר למקורביו שחוקר המשטרה פנה אליו וסיפר לו על תלונתה של הסוהרת ועל החשדות שהעלתה בפניו. י' עצמה מספרת כי מרגע שהגישה את התלונה, קצין המודיעין של הכלא עליו התלוננה החל להתעלם ממנה.

המידע שנעלם

כאמור, בכל מחוז של שירות בתי הסוהר מוצב חוקר משטרה שאמור לטפל בתלונות על אסירים, אך אין לו סמכות לחקור חשד לעבירות פליליות של אנשי סגל בשב"ס. במקרה של תלונה כזו, היא אמורה להיחקר על ידי היחידה לחקירת סוהרים שמסונפת ללהב 433.

באופן עקרוני, החוקר שקיבל את תלונתה של י' היה אמור להעביר את הדברים שסיפרו לו הסוהרות על הקצין לידי היחידה לחקירת סוהרים על מנת שתפתח בחקירה או להפנות אותה בעצמה ליחידה, אך לא עשה כך. במקום זאת, הוא בחר להשמיט את החלק הנוגע לקצין המודיעין, והעביר לפרקליטות בחודש מרץ רק את התלונה הנוגעת למחבל. כפי שסיפרה קרובת משפחה של הסוהרת ל'מידה', מקורביה של י' חושדים שהוא טייח את הסיפור בכוונה:

"השוטר הזה יושב בתוך שב"ס, ובאופן טבעי נמצא בקשרים טובים מאוד עם מפקדי הכלא וקציני המודיעין. לאף אחד אין אינטרס שסיפור חמור כזה יצא החוצה ולכן הגיוני שהוא פשוט החליט לטייח. מכל מה שאמרה לו י' הוא השאיר רק את זה שהמחבל נגע לה בישבן. איפה כל מה שהיא אמרה על קצין המודיעין? באיזה זכות הוא מעלים מידע כזה חשוב? פרשת הסוהרות יכלה להיחשף על ידי אותו חוקר משטרה ולא בתקשורת"

גם הסוהרת עצמה ציינה במכתב התלונה למח"ש: "אם לא חשיפת הפרשה בתקשורת, הסיפור החמור הזה היה מטויח. לצערי מי שסייע לכך הוא חוקר המשטרה".

מה קרה לסרט האבטחה?

טענה חמורה נוספת העולה מתלונת הסוהרת למח"ש היא שמצלמות האבטחה בכלא קלטו את הרגע שבו המחבל תקף אותה מינית: "הוא (חוקר המשטרה) שאל אותי אם יש מצלמות במקום האירוע, ועניתי לו שיש שתי מצלמות שתיעדו כיצד המחבל נגע בי. אבל מהפרקליטות נאמר לי שאין שום סרטון או ראיה בתיק", כתבה י' והוסיפה: "כיצד ייתכן שלמרות שציינתי בפני החוקר שהיו שתי מצלמות שתיעדו את המקרה הנורא שעברתי, הוא התעלם מזה ולא הוציא את התיעוד שמאז כבר נמחק מהמחשבים של שב"ס?".

למרות שהעידה בפירוש כי המחבל נגע בישבנה, מקורביה של הסוהרת מספרים כי היא גילתה מהפרקליטות שבתלונה שהגישה אצל החוקר בנובמבר 2017 נכתב כי סיפרה שהמחבל נגע לה בירך. בשיחה עם 'מידה' הם הביעו על כך תרעומת רבה: "היא מעולם לא אמרה לחוקר המשטרה את המילה "ירך". היא טענה לאורך כל הדרך שהמחבל חפן את ישבנה וכך גם אמרה לחוקר המשטרה. לא ברור מדוע הוא כתב בטופס התלונה דבר שהיא לא אמרה כלל".

מבחינתה של י' שיא האבסורד הגיע לפני כחודש, כאשר אותו שוטר שלדבריה טייח והעלים את התלונה שלה על קצין המודיעין, התקשר אליה ודרש שתגיע להשלמת חקירה בנוגע לתלונה נגד המחבל.  י' זעמה וסירבה להיפגש עם החוקר, ובמשטרה דאגו שחוקרת אחרת תיפגש עמה לצורך השלמת החקירה.

י' מסיימת את מכתבה למח"ש במילים קשות, שמתארות מעט מן החוויה הקשה שעברה עליה:

אני רוצה לדעת למה? למה הוא לא טיפל במקרה שלי בנובמבר 2017? למה הוא לא העביר את המידע הזה הלאה? למה זה היה צריך להיחשף על ידי עיתונאי? האמון שלי במערכות הצדק במדינה נפגע קשות בשל כל הסיפור הזה"

הפרקליטות תכריע בקרוב

כזכור, בחודש יוני האחרון חשפתי בערוץ 20  את המתרחש בכלא גלבוע ואת הפרשה בה קצין המודיעין בכלא הכריח סוהרות להשתבץ באגף הביטחוני, זאת לאחר שאחד המחבלים הכלואים ביקש אותן באופן ספציפי. כאמור, שירות בתי הסוהר פתח בבדיקת החשדות נגד הקצין רק לאחר חשיפת הפרשה, והחומרים הועברו לפרקליטות שתכריע בתקופה הקרובה האם ונגד מי להגיש כתבי אישום.

בנוסף לכך, בשבוע שעבר חשפנו ב'מידה' כי שירות בתי הסוהר החליט להעביר סוהרות המשרתות בכלא גלבוע לבתי סוהר אחרים, זאת בעקבות מספר רב של תלונות שהגישו סוהרות וחיילות על כך שהן חשות מוטרדות בעת העבודה מול אסירים ביטחוניים.

לדברי הסוהרות , לא אחת הן חשו מוטרדות בסיטואציה בה נאלצו לשהות בלילות לבדן במרכז חצר האגף הביטחוני, כאשר המחבלים הכלואים בתאים נהגו לשרוק לעברן ולעשות תנועות מגונות. בעקבות חשיפת 'מידה' הוחלט להקפיא את השיבוץ מחדש של הסוהרות עד לבירור העניין.

ממשטת ישראל נמסר בתגובה: "איננו מוסרים פרטים מחקירות. עם סיום החקירה יועבר התיק לעיון הפרקליטות".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

    1. בשם שוויון המינים המימשל והמערכת התרבותית כולה מנסה לטייח את המציאות לפיה בין המינים יש מתח ולא ניתן להטיל על נשים לפעול במקום גברים בכל מצב. העסקת נשים בכל תפקיד בלחץ העמותות הפמיניטיות הופכת את הנשים לקרבנות. הרחקת הסוהרות מהכלא משנודע היותן מושא מיני לגברים במקום הינה תגובה נקודתית בשעה שלפי האמת צריך להרחיק את הנשים כליל מהתעסקות חיכוכית עם גברים. זה נכון בבתי הסוהר מה שנודע רק כעת, במשטרה שם פרשיות הזימה היו ללא סוף, ובצבא כאשר לחיילות הישראליות יצא שם בכל העולם בנושאים העדינים הללו. לארגונים הפמיניסטיים יש כוח רב מהם רועדים בגלל קדושת הדמוקרטיה וכוחן האלקטורלי הגדול. התערבותן השלילית הורסת את חייהן של אלפי נשים. חלק מהן מנועות ילודה עקב הרס גופני באמונים לא סבירים המוטלים על נשים וחלק מהן לאחר מעבר החוויות המיניות, אם פיזיות ואם נפשיות, בבתי הסוהר משטרה וצבא, מסורסות נפשית מחיי משפחה תקינים. בכל מקרה התוצאה הינה פגיעה במשפחות העתיד ובילודה העברית כנראה משאת נפש של התרבות הקומוניסטית ונגזרותיה מאז ומעולם (בסין הורגים תינוקות בנות), עמותות הזדון האירופיות המממנות איון יהודיות המדינה ובוודאי של אויבינו מסביב.

  1. מהמשטרה נמסר: איננו מוסרים פרטים מחקירות…

  2. אהבתי את תגובת המשטרה: " איננו מוסרים פרטים מחקירות"

  3. מהיכרות עם הנפשות הפועלות הכל אמת. חיילות יהודיות ומפקד בית סוהר גזען דרוזי כמו גם קצין המודיעין הנכשל והמנוול- מי בדיוק יגן עליהן??
    עצוב לשמוע שגם החוקר המשטרתי טמן ידו בצלחת הדלוחה.
    חזקו ואמצו בנות ישראל- הצדק עימכן וב״ה ייראה הצדק וייעשה!!!

  4. עם היה פחות מחבלים חיים בזכות עונש מוות לרוצחים (יהודים וערבים) לא הייינו צריכים לשמוע על מקרים כאלה…
    אבל אלו שתפסו בעלות על המוסר – יודעים הכי טוב מה עושים עם פושעים מסוכנים שלא מגיע להם לנשום

    הגיע הזמן להוריד אותם מהעץ המוסרי שעליו טיפסו ולהשמיד את כל הזוהמה הזאת.