הסכם היסטורי לייצוא גז לאירופה: "צעד חשוב למשק הישראלי"

אמיר פוסטר, ראש אגף מחקר באיגוד הגז, אומר ל'מידה': "מדובר בפרויקט יקר ומורכב אך השלמתו תהיה מהלך משמעותי לפיתוח המשק"

ביקוש גדול לגז באירופה. אסדת גז בדרום איטליה | Edison.it

האם אנחנו עומדים בפני עידן חדש למשק הישראלי? על פי הדיווח אמש (שבת) בחדשות 2, ישראל הגיעה להבנות עם יוון, איטליה וקפריסין על הסכם ראשון מסוגו להנחת צינור גז שיחבר בין ישראל לאירופה ויאפשר ייצוא גז למדינות במזרח ומרכז היבשת.

ההסכם שנחתם בתמיכה של האיחוד האירופי אמור להניח את התשתית לצינור התת-ימי הארוך בעולם – כאלפיים קילומטרים. הוא הופקד במוסדות האיחוד להערות והחתימה צפויה בשבועות הקרובים. לפי שר האנרגיה יובל שטינייץ, המגעים לחתימת ההסכם נמשכו כשנתיים, ולאחר האישורים האחרונים העבודות אמורות להתחיל בתוך חמש שנים.

"למרות שאנחנו עדיין בשלבים מוקדמים, אלה הן בהחלט חדשות טובות שצריך לברך עליהן", כך אומר ל'מידה' אמיר פוסטר, ראש אגף אסטרטגיה ומחקר באיגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל.

על פי פוסטר, אם ההסכם החדש אכן יתממש בסופו של דבר זה יהיה מהלך משמעותי עבור המשק הישראלי: "צינור גז לאירופה יעזור להביא עוד משקיעים וחברות לפה, וייתן יעד נוסף לייצוא גז אחרי ההסכמים שנחתמו עם מצרים וירדן. כרגע בשוק הגז יש שלושה שחקנים – המאגרים ‘תמר’, ‘לוויתן’ ו’כריש-תנין’. מאגר 'תמר' מספק את רובה המוחלט של צריכת המשק , כאשר החל מהשנה הבאה מאגר 'לוויתן' יחל לספק גז, ובשנת 2021 יצטרף גם פרויקט 'כריש תנין'. פתיחה שלהם לשוק האירופי תהיה צעד חשוב מאוד".

השר שטייניץ | פלאש90

פוסטר מסביר כי הביקוש לגז טבעי באירופה כיום הוא גדול מאוד, יותר מ-450 BCM בשנה, ולכן המדינות ביבשת מנסות בכל דרך אפשרית לבזר את אספקת הגז הטבעי ולהיות כמה שפחות תלויים ברוסים. "מדינות כמו גרמניה, סלובקיה ופולין ממש תלויות בגז הרוסי, ולכן הן שמחות לקדם תשתיות נוספות של אספקת גז ממקומות אחרים. זה משהו שהאיחוד האירופי רואה בחיוב, לביטחון אנרגטי יש ערך מעבר למחיר של הגז עצמו".

לדבריו, הצינור המתוכנן יוכל לספק בשלב ראשוני כ-10 BCM בשנה, אך בהמשך כמות זו עשויה לגדול. "על פי ועדת צמח יש בישראל מעל 400 BCM של גז שאפשר לייצא. בהסכמים עם מצרים וירדן דובר על כמות של כ-100 BCM, כך שנותרה עוד כמות מספיקה של גז לייצוא להרבה שנים, הן באפיק זה והן באפיקים נוספים כמו הגדלת היצוא למצרים, למשל בעבור מתקניי הנזלת הגז הקיימים במדינה. מעבר לכך, אם ימצאו בעתיד מאגרי גז נוספים באזור, התשתית לייצוא לאירופה תהיה כבר קיימת וניתן יהיה לפתח אותה", הוא אומר.

סיכון גדול, רווח גדול

למרות היתרונות הברורים של הסכם הגז החדש עבור ישראל, פוסטר מסביר כי ישנם גם סיכונים לא קטנים בהקמה של פרויקט תשתית שאפתני כזה. "זה לא יהיה פשוט להוציא את ההסכם לפועל, אבל זה בהחלט אפשרי. מדובר בפרויקט יקר ומאתגר מבחינה הנדסית, ובעומקים גדולים מאוד".

לדבריו, בשביל שפרויקט כזה יהיה כלכלי צריך שמחירי האנרגיה באירופה יאפשרו את הקמתו. "הייתי בסוף השבוע האחרון בכנס בברצלונה של כל מדינות הים התיכון. אחד הנושאים החמים שכולם מדברים עליו ומסכימים עליו הוא הצורך לפתח את התשתיות האנרגטיות בין אירופה לאיזור הים התיכון, שכיום כמעט ולא קיימות".

רה"מ נתניהו עם נשיא קפריסין אנסטסיאדיס ורה"מ היווני ציפראס | PIO

על אף הקשיים שצפויים בדרך, בסופו של דבר פוסטר סבור כי מדובר בצעד חיובי מאוד. "זה פרויקט חשוב מאוד לישראל, שאם יושלם יהיה דבר נהדר. אני שמח גם לראות שבמשרד האנרגיה יש אנשים שבאים לעבוד ומנסים לעשות משהו טוב. זה כאמור שלב מוקדם אבל החדשות שאנחנו שומעים הן טובות מאוד".

ברית מדינית וכלכלית

מעבר לרווח הכלכלי העתידי הצפוי מייצוא הגז, הסכם הצינור החדש הוא חלק משיתוף פעולה מדיני הולך וגובר בין ישראל לשכנותיה במזרח הים התיכון. כפי שדיווחנו בהרחבה ב'מידה', בשנים האחרונות עשו ישראל, יוון וקפריסין צעדים משמעותיים כדי להניח את היסודות לברית מזרח הים התיכון (EMA) . השילוב בין שלוש המדינות הוא תוצאה טבעית של קווי הדמיון הדמוקרטיים ביניהן, והרצון המשותף של שלושתן לייצב ולקדם את האיזור הנמצא תחת איום מתמיד מצד האסלאם הקיצוני.

כתוצאה מכך, ברית ה-EMA הופכת להיות העוגן המרכזי עבור הביטחון והצמיחה הכלכלית של החברות בה, וגם הגילוי של גז טבעי במימי ישראל וקפריסין יעזור לקדם את עוד יותר את האינטרסים האלה.

מפגשי הפסגה האחרונים של ברית ה-EMA הסתיימו בהצהרות אופטימיות על הגברת שיתוף הפעולה בין שלושת החברות, כאשר חלק מרכזי בהתפתחות הזו הוא הבנייה המתוכננת של צינור הגז. לקראת סוף שנת 2021 אמור להיות מושלם גם פרוייקט כבל החשמל התת-ימי הארוך בעולם מסוגו, שיחבר בין שלוש המדינות.

השלמת צינור הגז החדש תהווה גם מכת מוות לקמפיין "שוד הגז" שסחף את השמאל הישראלי בשנים האחרונות, והורכב כמיטב המסורת משטף בלתי פוסק של מיתוסים ושבבי עובדות.

גם לגבי סוגיית הייצוא טענו המתנגדים למתווה הגז כי מדובר בפנטזיה לא מציאותית, ובין השאר הפיצו את השקר לפיו "אין מספיק גז" בישראל כדי לפנות לשווקים אחרים ושייצוא כזה לא יהיה משתלם בגלל מחיר הגז הגבוה. יתרה מכך, גם לאחר שהוכח פעם אחר פעם כי הם טועים, אנשי "שוד הגז" המשיכו להפיץ את התעמולה השקרית שלהם ולא מצמצו לרגע.

כיום, לאחר שישראל חתמה על הסכמי ייצוא עם שכנותיה הקרובות והרחוקות ועומדת בפני מהפכה אנרגטית שתיטיב עם כלל אזרחי המדינה, נותר רק לתהות על מניעי האנשים שעמדו מאחורי אותה "מחאה" שגרמה נזק אדיר לישראל. למרבה המזל, הם הצליחו לעכב את מהפכת הגז הטבעי רק בשנים ספורות ולא לחסל אותה כליל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. אולי ב 2079, ה"אבטיחים" (ירוקים כלפי חוץ, אדומים עד הליבה) יחנקו את זה כמו שהם חנקו את החלק הגדול של הפקת הגז (למרבה המזל הם לא התעוררו בזמן וחלק מסוים של הסוסים הצליח להימלט מהאורווה), כמו שהם חנקו את הפקת נפט מפצלים בעמק האלה, את הקידוחים בגולן. ואם השמאל (כולל היפיוף שהוא נבוב חלול אך שמאל קיצוני במעטה סכאריני) יעלה, אז הגז ישאר באדמה עד שהשמאל יצליח להחריב את המדינה, ואז המוסלמים יביאו את הארופים לפתח את הגז.

  2. כמה כיף לתקוף את השמאל?
    ביבי ראש ממשלה כבר 30 שנה אבל כל הבעיות נרשמות על שם השמאל.
    הטרור בגלל השמאל והרגיעה בזכות הימין.
    העיכוב בגלל השמאל, והיצוא בגלל ביבי.
    משנת 96 (למעט 3 שנים), הימין שולט שליטה מלאה במדינת ישראל (כשביבי מוביל את הימין כראש הממשלה וכשר אוצר), אך בקסם מיוחד מצליחים אנשי הימין לשכנע את עצמם שהשמאל מנהל את המדינה.
    פשוט מדהים.

    על מה בכלל שמח אמיר פוסטר?
    מה המדינה תעשה עם הכסף?
    תעביר עוד כספים להתנחלויות? תממן עוד נבערים בישיבות? עוד כספים לגרעינים תורניים? תוספת תקציב למוסדות שלא לומדים ליבה?
    לממן עוד קבוצות שעושות חרם על אל על, בגלל שנוסעים העידו שתקפו את הדיילים?

    1. ליצחק. כן כמובן שכל מי שחושב שונה ממך הינו "בור נבער קיצוני מתלהם".
      ובנושא שלטון הימין. מאז המהפך, בו נבערים לא שמו את הפתק הנכון (נו מה אתה רוצה, אנלפבטים) השמאל טווה רשת עכבישים של אנשיו בעמדות מפתח. לכאורה, ישראל היא מדינה דמוקרטית שבה הציבור בוחר בנציגים שמושלים במדינה. אך למעשה, המשילות נמוכה כי הרשות מבין השלוש שכפתה את עליונותה על שתי האחרות היא הרשות השופטת. מי בוחר את השופטים? הסתדרות עורכי הדין. מי בוחר את הסתדרות עורכי הדין? מחוזות שמחולקים כך שלערביי הגליל יש אותו כוח כמו כל תל אביב!
      הממשלה הנבחרת לא יכולה למנות רמטכל, מפכל, ממונים למניהם וכו, מעל הממשלה מרחף "יועץ משפטי " (איזה שם אורווליאני!) שבכוחו להכריח את הממשלה לא למשול כראות עיניה. מי בוחר ביועץ? לשכת עורכי הדין!
      מי רמטכל? בוגר קרן ווקסנר! סגנו? גם. פצר? בוגר. שופטים בבגץ? לפחות שלושה בוגרי קרן ווקסנר לבוגדים חפשיים שלהם יש רשת פרטית והם עוזרים זה לזה להתקדם, מגינים זה על זה ומטרתם אחת, להחליש את מדינת היהודים כי היא לבנה מדי, מצליחה מדי. וזו היא ללא ספק גם הכמיהה שלך, יצחק.

    2. הימין לא עשה כל מה שנבחר על ידי האזרחים לעשות, משום שעדר ה"נאורים" שלכם שולח בכל מקום זרועות תמנון עוקפות דמוקרטיה, תוך כדי זעקות אימה: "הדמוקרטיה בסכנה", ותוקע מקלות בגלגלי המשילות שלו.
      עד המהפך ב-1977 הרגשתם בשמאל שהשלטון בידיהם לנצח. עם עליית הליכוד לשלטון ב-1977, הבנתם שהרעיון הדמוקרטי מאיים עליכם ולכן בניתם לעצמם שלוש רשויות שליטה, שאינן נבחרות ורומסות את הדמוקרטיה: הרשות המחוקקת – "אנשי הרוח", הקובעים נורמות חברתיות ומדיניות וקובעים מה ראוי ומה לא; הרשות השופטת – התקשורת, החורצת גורלות ופוסקת מי מהאזרחים אשם ומי זכאי. הרשות המבצעת – בג"ץ, הקובעת בפועל מה ייעשה במדינה ורומס את עמדת הכנסת והממשלה, בגיבוי אנשי הרוח והתקשורת המאתרגים אותו. את שלוש הרשויות האוליגרכיות הללו מכנים בשמאל "דמוקרטיה".
      בשנים האחרונות החתרנות שלכם ניזונה מקרנות של אויבי ישראל בחו"ל דוגמת קרן פורד, קרן וקסנר והקרנות של סורוס ושל מדינות האיחוד האירופי. מנהיגי ימין שאינם פועלים לפי ההנחיות של שלוש הרשויות האנטי-דמוקרטיות שלכם – אתם דואגים להכניס אותם לכלא (בגין עבירות קלות), ואם הם צדיקים – אתם דואגים לעשות להם רצח אופי כדי להפיל אותם או לגרום מראש לאי היבחרותם, כמו שהיה עם התיק שתפר היועץ המשפטי בן-יאיר לשר המשפטים נאמן, או התיקים שתפרו לרפול ולקהלני.

    3. לקרוא את התגובה של אשר פט ולהבין למה בשורה התחתונה "מידה" הוא פרוייקט אנטי-ציוני, שבשתי ידיים ממש מכונן גרסה ישראלית לקונספירציית ה- deep state, ובאיצטלה לאומית חותר תחת הלגיטימציה של המדינה כולה.

      עכשיו, עם אשר פט אי אפשר להתווכח, כי מבחינתו אכן יש deep state, הפקידות כולה מוכתמת בשייכות להידרה רבת הראשים של השמאל-האנטישמי-האיסלמו-פשיסטי-קומוניסטי-מיליטנטו-פמיניסטי (לאחרונה למדנו על ראש חדש, קרן וקסנר שמו) ואין ברירה אלא לפטר את כל עובדי המדינה, לסגור לחלוטין את השירות הציבורי ולפתוח אותו מחדש תחת המטרייה הארגונית של החטיבה להתייישבות, מאויש באנשי שלומנו בלבד.

      אז עם אשר פט אי אפשר להתווכח, אבל נאמר רן ברץ, בן אדם חריף עם כוונות טובות, לא רואה את הנזק הגדול (מנקודת מבט לאומית לעילא) שהפלטפורמה שייסד גורמת?

    4. חסר מה לעשות עם הכסף? פנסיה למשפחות מחבלים וקורסים ללימודי הנכבה של המסכנים שלא גמרו מה שהיטלר התחיל וכמובן אזרחות למיליון מסתננים שרובם מוסלמים, בקיצור יש מה לעשות עם הכסף.

    5. ליותם –
      במילים אחרות, אתה יכול להתעלם ממגיב שאותו אתה רואה בכלתי רלוונטי (מבלי להסביר למה, כי בעיניך זה מובן מאליו), אבל רן ברץ, שאותו אתה רואה כאינטליגנטי וראוי – הוא רק תינוק שנשבה, כן? בדיוק כמו אותם חברי הרוב המוחלט במדינה, שמצביעים פעם אחר פעם נגד האידאולוגיה הרצחנית של השמאל – גם הם תינוקות שנשבו? כולם? אין שום סיכוי בעולם, אפילו לא שמץ-שמצוץ של סיכוי, שאתה טועה? שאתה הוא זה שלא בסדר? או, רחמנא ליצלן, שאתה הנבל בסיפור?
      ועל זה יש ביטוי חביב:
      If you meet an asshole in the morning – then you met an asshole.
      If you meet assholes all day long – you're probably the asshole.

    6. אוריאל, מהתגובה שלך עושה רושם שאתה כל כך כבול לתיבת התהודה שלך שלא הצלחת להבין אף מילה ממה שאני כתבתי ולא הצלחת לכתוב אף מילה שקשורה ולו קשר רופף למה שחשבת שאתה מגיב עליו. כל מה שיצא לך זה להשליך עלי איזה ויכוח גנרי עם דמון שמאלני שאתה כנראה עסוק בו מאוד. מקווה שזה מסב לך סיפוק.
      צר לי ש-"מידה" מחויבת כל כך לקמפיין שהתוצאה העיקרית שלו היא מספר הולך וגדל של קונים לתורת הקונספירציה שלפיה מדינת ישראל נחטפה בידי ארגון צללים של שמאלנים אומניפוטנטיים ששולטים בכל. תורת קונספירציה שהולכת ומפוררת את האמון של תושבי המדינה הזאת במוסדות השלטון, ובסופו של דבר ומפוררת את היכולת שלנו לחיות כאן ביחד בלי לקרוע אחד לשני את הגרון. ואין לי איך להתווכח או מה להגיד למי שברצינות חושב שהמדינה אבודה כי הרמטכ"ל בוגר קרן וקסנר. או שבכלל יש משמעות לעובדה שהרמטכ"ל בוגר קרן וקסנר. לא יותר משיש לי מה להגיד למי שחושב שהעולם שטוח או שמטוסים מרססים אותנו עם כמטריילס.

  3. כל כך מץאים לכם ההתבכיינות הזאת.
    משנת 1977 אתם בשלטון אבל עדיין ממשיכים להאשים את השמאל בכל תחלואי החברה.

    אז אומר לכם כך!!
    אם לא הצלחתם למשול במשך 40 שנה, למה שהעם ייתן את אמונו בכם?
    למה שבעשר שנים הבאות תחזרו למשול?

    הימין והדתיים בארץ המציאו שפה חדשה בשנים האחרונות.
    שפת ההתקרבנות והצביעות. בכל פעם שהם מתמודדים עם שחיתות, חוסר הצלחה, כישלון בטחוני וכו',
    הם מיד פותחים בהשמצות נגד השמאל.
    מיד הם שואלים: האם השמאל לא מושחת? האם אהוד ברק לא גנב? מה השמאל היה אומר על זה אם זה היה הפוך?
    ביבי וטראמפ עשו על זה קריירה. משניאים את השמאל בשביל להיבחר.

    אבל אם רק תפסיקו להתייחס לשמאל, ואם רק תפסיקו לחשוף כל היום את 'הצביעות' של השמאל,
    תגלו שאתם שולטים במדינה 50 שנה שליטה מלאה, ובכל זאת המדינה נשארה אותו דבר.
    תגלו שהפוליטיקאים מימין הם מושחתים בדיוק כמו השמאל,
    שהימין צבוע בדיוק כמו השמאל,
    שהימין נכנע לטרור בדיוק כמו השמאל,
    ושביבי מחלק מזומנים במזוודות לחמאס בדיוק כמו השמאל.

    כל הכוח שלכם הוא על חלשים: על השמצת השמאל הישראלי.
    אז בשבילכם, כן!!! השמאל צבוע מושחת וקנאי. אבל מה זה עוזר לכם? מה זה עוזר לנו?
    אתם ממשיכים לשלוט במדינה ולתת כספים להתנחלויות, ולהנציח את הבורות החרדית, ולנהל משא ומתן עם החמאס, ולהיכנע ל500 רקטות תוך יום.

    ולעניין הדמוקרטיה:
    את הדמוקרטיה לא המציא השמאל!!!
    הפרדת רשויות הוא חלק אינטגרלי מהדמוקרטיה,
    וכל מי שהקשיב בשיעורי אזרחות יודע את זה.
    אתם נהנים מהדמוקרטיה אבל רוצים להרוס אותה.
    אם לא היה דמוקרטיה, הצבא היה שולט במדינה ולא אתם.
    בזכות הפרדת הרשויות, יש לכם חופש ביטוי, הגנה מלאה בבתי משפט ויכולת להיבחר.

    אז נכון… יש לזה גם חסרונות…
    אתם צריכים להיבחר ברוב, לשמור על שוויון, ולא לפגוע בחופש הביטוי.
    אבל במקום להתבכיין על החסרונות ולנצל את היתרונות,
    הגיע הזמן שתתמודדו עם הבעיות בגאווה.

    1. אנחנו לא מטומטמים וזוכרים היטב מי הביא עלינו את אוסלו, את האינתיפאדה שאחריו, ואת פיגועי הזוועה היומיומיים. המדינה לא מעניינת את אלה שאתה מדבר בשבחם, וגם הדמוקרטיה לא מעניינת אותם – מעניין אותו רק השלטון, כדי שיוכל לתגמל את הטפילים שלו על חשבון תקציב המדינה (אנשי תקשורת, שופטי בג"ץ, מרצים באוניברסיטה, אומנים חסרי כישרון ועוד ועוד). לכן הוא שם מקלות בגלגלים של המחנה הלאומי ומשתיל את אנשיו בעמדות כוח שמאפשרות לו להפריע למחנה הלאומי לממש את המדיניות שלו שזכתה בקולות המצביעים בבחירות.
      כיוון שהשמאל מעוניין רק בשלטון, הקנוניה הבינלאומית למחיקת מדינת ישראל קונה אותו בכסף. הכסף של מדינת קטר, אנטישמים למיניהם, השוק האירופי והמפרנסים של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב משמן את החתרנות הפנים-ישראלית: משלמים ל"יהודים הנכונים" ומגייסים אותם למלאכת החתרנות שמטרתה לפורר את ישראל מבית ולהמיט עליה מדינה פלסטינאית ג'יהאדית. לא המדינה מעניינת את רודפי הבצע שאתה מדבר בשמם אלא השוחד: קריירות ומצנחי זהב, ארגונים מרופדים בכסף, נסיעות בעולם, ועידות שבהן הם מופיעים כגיבורים, פרסים, ועתיד כלכלי להם ולילדיהם.

    2. כן יצחק, כן.
      בוא נראה אם אפשר למפות את זה באופן פשוט:
      *אם הימין לא עושה מה שהוא אמור לעשות – זה מתוך התבכיינות, כניעה לשמאל, צביעות, שחיתות ושאר ירקות.
      *אם הימין כן עושה מה שהוא אמור לעשות – הוא פשיסט, משיחי, אנטי דמוקרטי וכן, שוב, שאר ירקות.
      השמאל מעולם לא קיבל על עצמו את הדמוקרטיה – אם החלטה מתקבלת בניגוד לדעת השמאל, הרי שבעיניו היה מחטף והכל כשר כדי להשיב את הטעות. "העולם טעה" ויש לתקן אותו. לעולם, לעולם(!) השמאל לא יודה בטעות, לא יתנצל, לא ייכנע, לא יחזור בו.
      כבר מזמן למדתי דבר חשוב – כאשר המטרה דומה, אך חלוקים רק על הדרך להשגתה, הרי שניתן ליישב הכל. ואילו, כאשר אין שותפות מטרה, הרי שאין שום משמעות למערכת השלטונית. השמאל בישראל כופר ברעיון הציונות בדיוק כפי שהשמאל העולמי כופר ברעיון הלאומיות. בעיני הימין, אויבי ישראל הם הערבים, ואילו בעיני השמאל אויבי ישראל – הם אנשי הימין.
      אתם מזמן הוצאתם את עצמכם מן הכלל, ולכן כפרתם בעיקר. בגלל שאתם לא בשלטון אתם רוצים לשרוף את המועדון. לא ניתן לכם.

    3. לאוריאל,

      "בעיני השמאל אויבי ישראל" הם הגיבורים. כי אנשי השמאל מייחלים לחורבן המדינה. אין הסבר אחר לכך כשבכל הזדמנות, בכל הסתעפות אנשי השמאל תמיד אבל תמיד יבחרו באפשרות הפחות טובה לשבט הביולוגי שלהם – במקרה זה, הם בוחרים את האפשרויות המחלישות את התנגדות מדינה יהודית להשמדתה.

      בחנו-נא למשל את הנקרה דנן: יש לנו כאן משאב טבע שמכירתו יכולה לשפר את מצב אזרחי ישראל (אפילו אם הטייקונים הרשעים ירוויחו מה). מה יצר הבסיס ("אינסטינקט" למיתיוונים) של שמאלן? "לא, זה לא טוב כי א ב ג ד.

      בגלל זה הם מתייסרים על טראמפ כי הוא טוב לישראל. בגלל זה הם תומכים בהסכם עם אירן, כי הם רוצים שלאירן יהיה נשק גרעיני "להעניש את ישראל".

      בגלל זה הם נלחמו עד דם לעצור את בניית הגדר בסיני, בגלל זה הם מיבבים עכשיו על חשוקג'י האיסלמיסט – שהרי לפני שסעודיה נהיתה טובה למערב ואפילו לישראל אף אחד לא היה מצייץ – עכשיו כשהשילטון שם טוב לישראל – העולם והשמאל מיללים כחזירים שחוטים – רק כדי לפגוע במוחמד בין סלמן – הרי הוא טוב לישראל!

      השמאלנות היא תופעה פסיכיאטרית שבבסיסי בסיסה היא אובדנות כלפי השבט הביולוגי של הסובל. המייחל לרצח-עם (ג'נוסייד) של לבנים הוא לבן. המייחלים ל"השחמה" של ארה"ב הם לבנים שמאלנים. המייחלים למפלתה של ישראל, גם אם זה יהיה גזר דין מוות להם עצמם – אולי לבניהם או לנכדיהם, זה השמאלנים היהודים. פשוט אין הסבר אחר לתופעה בה אנשים בריאים בנפשם לכאורה, לא אובדניים במיידי, תומכים ובוחרים אפשרויות שפרושן אחת בטווח הארוך – שחיטה של כל היהודים ע"י ים המוסלמים שמסביב, ביום הארור (שלו הם מייחלים) שבו צה"ל יטמוטט מסיבה כל שהיא.

      100% מהיהודים יישחטו. היות והשמאלנים אינם אידיוטים, יש רק הסבר אחד לתמיכתם העקבית בכל דבר שרע לישראל התנגדות לכל דבר שטוב לנו.

      נ.ב.: בעצם, לא כל היהודים יישחטו. את הנשים, בעיקר צעירות לא יהרגו אלא יהפכו לשפחות מין בהשפלה מזעזעת. אה, ואת הגברים יירצחו באכזריות שלא תתואר. השמאלן יגיד אז – "זה הגיע לנו". בשניה האחרונה לפני שגרונו ישוסף.

  4. ליותם,

    שמע היטב: במדינת ישראל (וגם ברוב העולם המערבי) מתנהלת מלחמת אזרחים קרה (עד עכשיו). אני לא אקח את הביטוי הזה לעצמי – שמעתי את הביטוי מפיו של מיכאל יקאל מיימון בתכנית "האולפן הפתוח" בערוץ 20.

    מלחמת אזרחים שבה רק צד אחד יודע עליה. השמאל העולמי (שבינו לבין השמאל בישראל אין שום הבדל) רוצה להחריב את תרבות המערבית (בוא נהיה כנים, את תרבות האדם האירפאי, הלבן) בכל דרך אפשרית. מכיוון שמדינת ישראל נחשבת בעייני השמאל כמדינה מערבית לבנה, השמאל מנסה להשמידה.

    קודם כל – אינני מאמין שיש אנשים שיושבים בשיינקין בקפה וזוממים איך להפיל את ישראל, כלומר, זאת לא קונספראציה במובן הקלאסי של המילה. אבל ללא ספק, אינסטינקטיבית, אנשים שאני מסווג כ"שמאל" מייחלים לפחות להחלשת ישראל ורובם, להחרבתה.

    אתה יותם אמרת שאנחנו, המטורללים חושבים ש"מדינת ישראל נחטפה בידי ארגון צללים של שמאלנים אומניפוטנטיים ששולטים בכל" וזה לא מה שאנחנו (לפחות אני) אומרים.

    לא, הם לא "אומניפוטנטים" אבל ע"י עשרות שנים של תמרונים, השמאל הצליח (ייתכן שבהכוונה, וחלקית בצורה לא מכווונת או מתואמת) למנות אנשים בעמדות מפתח שבמודע או בתת מודע תומכים במטרה של החלשת מדינת ישראל.

    המדינה, למגינת ליבך יותם לא אבודה בגלל שהרמטכל הוא בוגד קרן ווקסנר, אבל יחד עם בוגדים אחרים בעמדות מפתח, מלחמת האזרחים הקרה ממשיכה ומתעצמת בגלל שרוב העם אינו מודע למחלה הלבנה של שנאה עצמית ואובדנות סמויה.

    וכן, המשך להעליב אותי "העולם שטוח, מטוסים מרססים" וכו'. המצביע על המלך העירום, הוא תמיד משוגע.