המחאה הסלקטיבית של "הימין המוסרי"

השנה שחלפה מאז "ההפגנה נגד השחיתות" בהשתתפות יועז הנדל וחבריו הוכיחה שהם לא באמת ימנים, ובטח לא מוסריים

הפגנה חד-פעמית. משה טור-פז (מימין), יועז הנדל ותהילה פרידמן | פלאש90, צילום מסך

הסיפור התחיל התרחש לפני כשנה. באחד המוצ"שים של שלהי דצמבר 2017, ארגן יועז הנדל "הפגנה נגד שחיתות" שהתקיימה בכיכר ציון בירושלים. הייתה זו מקבילה להפגנה שהתרחשה באותה העת בתל-אביב, מבית היוצר של אלדד יניב.

הנדל הסביר את ההפגנה שארגן בכך שצריך "שיהיה מקום שבו הימין מדבר נגד שחיתות", אך בפועל גם ההפגנה שיזם נבעה מהרוח שקבעו אלדד יניב ושות'. התנועה לאיכות השלטון שיחקה תפקיד מרכזי בהפגנות הללו, ופרסמה מכספה מודעות עבור הפגנתו של הנדל. בציוץ של יניב זמן קצר לפני כן, הוא קרא ל"ימין המוסרי" להצטרף אליו במחאה.

אחד מאלו שהצטרפו לחגיגה המוסרנית היה הרב יובל שרלו, שעשה זאת בהפגנה בתל-אביב, שם הדליק יחד עם אלדד יניב נר חמישי של חנוכה. הפרשות השונות שנקשרו בשמו של יניב, החל מהמעשים שהוא עצמו העיד שביצע בתקופתו כיועץ לאהוד ברק ועד לעברות הבנייה שנחשפו בקיץ שעבר, לא הפריעו לשרלו להפגין לצידו "נגד השחיתות".

בכל אופן, באותו מוצ"ש הלכתי להפגנה בכיכר ציון בירושלים כדי להתרשם. בכיכר הקטנה נכחו כמאתיים איש, חלקם אנשי שמאל, חלקם נציגים מהפגנות פתח תקווה ותל-אביב שהגיעו כנראה כתגבורת, והיתר היו ברובם דתיים לאומיים שעטו על פניהם ארשת דאגה צדקנית אל מול המצלמות הרבות.

ההפגנה בירושלים

את האירוע הנחתה תהילה פרידמן ונטל בה חלק גם משה טור-פז (שהציג עצמו כאיש ימין למרות שעמית סגל חשף כי הצביע כבר ב-2103 ל'יש עתיד'), אך האם המשתתפים בו הפגינו נגד השחיתות, או שמא חשפו את רפיסותם העקרונית ושימשו אידיוטים שימושיים מרצון בהפגנה פוליטית של השמאל, כפי שסוברים רבים בימין?

הדרך להשיב על כך היא לבדוק עד כמה פרשות שחיתות אחרות, שאינן קשורות לנתניהו, גרמו להם ליזום הפגנה או מחאה דומה. השנה החולפת מאז ההפגנה בירושלים הייתה עמוסה בחשיפות שחיתות מסמרות שיער, על-כן היא מהווה אבן בוחן מובהקת.

שחיתות משעממת

רק לפני כשבוע וחצי חשפה איילה חסון בערוץ 10, כי יאיר לפיד נפגש פעמים רבות ובאופן חשאי עם נוני מוזס, מו"ל 'ידיעות אחרונות' (העיתון בו עובד מר הנדל), בתקופה בה היה לפיד שר האוצר ובה קודם "חוק ישראל היום". עד כה לא סיפק לפיד הסבר לריבוי הפגישות, ובעיקר מדוע הן היו חשאיות.

תוסיפו לכך את הגילויים על שלושת שרי 'יש עתיד' שעשו באותה תקופה פרסום סמוי ב'ידיעות' במיליוני שקלים מכספי ציבור, ואת חשיפתו של ליאור חורב על התיאום בין בכירי 'יש עתיד' והמחנה הציוני עם אנשי העיתון במהלך הבחירות. שווה הפגנה? לא בבית ספרו של לוחם השחיתות הנדל.

הלאה. אהוד ברק קיבל 2.3 מיליון דולר מקרנות וקסנר בין השנים 2006-2004 עבור "מחקר" שלא הוא ולא הקרן חושפים את טיבו. האם לא היינו מצפים לאיזה מפגן מחאה קטן מהימין המוסרי, כזה שיתבע מברק והקרן לחשוף במה מדובר? כנראה שלא, כי בשבת האחרונה פורסם שאביר המוסר בוגי יעלון קיים פגישה פוליטית עם ברק עצמו וציפי לבני. מין ימין מוסרי שכזה.

מדוע קיבל אהוד ברק מיליונים מקרן מחקר? ראיון בלונדון וקירשנבאום

מדוע קיבל אהוד ברק מיליונים מקרן מחקר? ראיון בלונדון וקירשנבאוםבשנת 2006 קיבל אהוד ברק, בהיותו אדם פרטי, מענקים של מיליוני שקלים מקרן וקסנר. הראשון שחשף את הסיפור הוא העיתונאי העצמאי ‏תומר אביטל‏ (‏‎Tomer Avital ‎‏). כדאי להישאר עד הסוף בכדי לשמוע את תגובתו של ברק

Posted by ‎משטרע – ארגון פשע ישראלי‎ on Saturday, November 3, 2018

אתם בוודאי זוכרים גם את הצעת השוחד החמורה – מינוי ליועמ"ש תמורת סגירת תיק המעונות – אותה קיבלה השופטת לשעבר הילה גרסטל ושעליה סיפרה לחברתה הטובה, נשיאת העליון אסתר חיות. מדובר כאן בחשדות חמורים לשחיתות של מי שאמורות להיות מגינות החוק הגדולות ביותר, אך משם מה זכו לפטור.

אבל יש עוד. לפני כחצי שנה חשף קלמן ליבסקינד כי שופטת העליון ענת ברון דנה בתיקים של תורמם למוסד שבראשו עומד בעלה. בנוסף נחשפו תיקי הגישור שהעבירה אסתר חיות לחברתה הטובה, הילה גרסטל. האם קיבלתם בעקבות כך הזמנה להפגנה ממר הנדל? האם לא מטרידה את הימין המוסרי שלנו המשך כהונתה של חיות כנשיאת העליון ורמיסת עקרון השוויון בפני החוק? דפדפו חברים, שחיתות של שופטים לא מעניינת.

ומה עם החשיפה המטלטלת של ליבסקינד על הטיוחים והנפוטיזם באגף החקירות והמודיעין של המשטרה? לא מעניין. ומה עם הפרשות הגדולות של רוני ריטמן וצ', גל הירש גיא ניר ועוד עוד? אפשר לעצור כאן, כי יש לנו די והותר כדי למלא את יומן ההפגנות של הנדל עד 2025.

תועלת פוליטית אישית

נדמה שהתמונה ברורה: רק בשנה החולפת נחשפו סיפורים מזעזעים פי כמה מסיפורי "הסיקור האוהד" והחמגשיות של נתניהו, אבל מבחינת "הימין המוסרי" הם לא הצדיקו יציאה להפגנה.

אם לא די בכך, שניים מהצדקנים כוכבי ההפגנה בירושלים, תהילה פרידמן וטור-פז, פצחו לאחרונה בקריירה פוליטית במפלגתו של יאיר לפיד. כן כן – אותו לפיד ממש שהסתיר את פגישותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות. כנראה שהחשיפה של איילה חסון לא זעזעה אותם מספיק כדי שיראו מעט כבוד עצמי ויפרשו מ'יש עתיד'.

גם יועז הנדל הודה כי בוגי יעלון שהשתתף בהפגנה, שוחח איתו על שיתוף פעולה פוליטי. הנדל עדיין מתפרנס מעיתונו של מוזס, תודה ששאלתם.

לאחר כל זאת אפשר לסכם כך: אותו "ימין מוסרי" פעל ועדיין פועל לפי סדר יום פוליטי שייצרה תקשורת השמאל, והשנה שחלפה מאז הוכיחה זאת במובהק. הסיבה לסיקור הלא-פרופורציונלי לה זכתה הפגנת קומץ המוסריים לא נבעה מהיותה "נגד שחיתות", אלא בשל שירותם הטוב את מחנה אנטי-ביבי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. קראתי את ספרו של יועז הנדל, "בארץ לא זרועה – מסע ישראלי". יועז הוא מה שנקרא מלח הארץ במלוא מובן המילה. ולכן כל כך עצוב שהוא יצא אידיוט שימושי, בקנה מידה עצום של הביבופובים.
    חלק רב בפעילותו נגד ביבי קשורה בכך שהועף לכל הרוחות על ידי האחרון.
    יועז יעשה בשכל אם ישחרר את תשוקתו הרבה לנקום בביבי ולהרע לו בכל מחיר.

    1. למען האמת , הוא היה נגד ביבי עוד לפני כשנכנס ללשכת נתניהו!

    2. הם רודפי בצע שימושיים. הם מודעים היטב למשימתם בשירות השמאל: חגי סגל, עמית סגל, ישראל הראל, אליקים העצני, נדב העצני, שרה העצני ודומיהם עושים קולות של ימין אבל משרתים את השמאל. הם מדברים יפה על "ארץ ישראל השלמה" אבל מציגים את הליכוד ואת מנהיגו כ"אויבי המחנה הלאומי" כדי להקטין את כוחם ולמנוע מהם משילות. הם מדברים על "זכויותינו ביהודה ושומרון" אבל תוקפים את המפלגה ואת המנהיג היחידים שיכולים להנהיג ממשלה לאומית ולממש את האג'נדה הזאת. לכן, השמאל אף פעם לא תוקף אותם אישית כמו שהוא תוקף אנשי ימין אמיתיים.
      אליקים העצני, למשל, היה במפלגת "התחייה" שישבה בממשלת הליכוד של יצחק שמיר והפילה את ממשלת שמיר כדי להעלות לשלטון את ממשלת יצחק רבין – אותה ממשלה שהביאה עלינו אלפי קורבנות בעקבות הסכמי אוסלו. עכשיו הבן של אליקים – נדב, מנסה לעשות את אותו תרגיל לממשלת נתניהו, ואחייניתו שרה מסייעת לו כעיתונאית ב"מקור ראשון".
      היזהרו משותפי הפשע של אוסלו שמתחזים לאנשי ימין: הם חלק מהכלים של השמאל בלוח השחמט.

  2. יכול להיות שיש רדיפה אחרי ביבי
    ויכול להיות שהוא צח כשלג
    אבל ברור שיותר מדי שנים בשילטון
    הביאו על הליכוד סיאוב הדומה לסיאוב
    של המערכניקים לקראת 77 , אי אפשר להתעלם מזה
    האם צריך להחזיר את השמאל לכבוד זה ?
    אני לא חושב ולא רוצה. אבל ניעור רציני לא יזיק לנו.

    1. באמת לא אכפת לכם אם מישהו אחר יעמוד בראש המחנה הלאומי והבעיה שלכם היא רק עם נתניהו? אל תעבדו עלינו: אתם הולכים בכל הכוח על הראש של נתניהו, כי אתם יודעים שאף מנהיג אחר לא יהיה נמרץ ונועז כמו נתניהו ושכל מנהיג ימין אחר תוכלו להפיל או לגרור לצד שלכם בקלי קלות, כמו שעשיתם לציפי לבני, דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין. להגיד "נחליף את ביבי באיילת שקד או במשה כחלון והכל ימשיך אותו דבר" או "אנחנו לא נגד הימין ולא נגד ביבי אלא רק נגד שחיתות" – זה היתממות של נחשים ארסיים.

    2. סיאוב??? שקר!!! השמאל המסואב ותאב השלטון לא נרגע לרגע. נתניהו נתן ונותן את מיטב שנותיו למען ההנהגה הטובה ביותר שהיתה פה. בליכוד אנשים מעעעולללים!!! יריב לוין, דני דנון, אקוניס, גמליאל , אמסלם ועוד ועוד!!!

  3. אני לא מבין, אז אתה משתמש בתירוץ "כולם מושחתים ולכן זה בסדר"?

    ללא כל קשר לאף אחד אחר, יש לנו כרגע ראש ממשלה שעומדות מולו 3 חקירות שחיתות, באחת כבר יש המלצת משטרה להעמידו לדין. כמו כן, חיבתו הגדולה למתנות היא מן המפורסמות גם בקרב מקורביו.
    אז אולי גם יאיר לפיד העלוב מושחת, ואולי גם עוד 50% מחברי הכנסת מכל צדי המפה. אבל ביבי הוא ראש הממשלה, הוא מונה ע"י האזרחים לתפקיד החשוב ביותר במדינה, והציפיות ממנו גבוהות במיוחד, לדעתי גם במישור הערכי, אבל אם לא זה, אז בטח מותר לנו לצפות לפחות שלא יעבור על החוק?

    1. בוא נפיל חקירות על ראש ממשלה כדי להגיד שראש ממשלה לא יכול להתנהל תחת חקירות ויתפטר… מביך. הדרך הטובה ביותר של השמאל לחתור תחת שלטון הימין הנבחר היא להשתמש בפקידים רקובים של מוסדות ממשלתיים כדי להחזיק את אנשי שלטון הימין תחת חקירות משטרה בלתי נגמרות ולטעון שבגלל זה אסור להם לנקות את הריקבון שפשה במשטרה, בפרקליטות ובמערכת המשפט. השמאל בארה"ב ניסה לעשות בדיוק את אותו הדבר לטראמפ: הם ניטרלו את התובע הכללי ג'ף סשנס בכך שקשרו אותו לחקירות, בעוד אנשים שהתמנו על ידי אובמה והם שהתחילו את החקירות האלה – נשארו מוגנים מביקורת ומפיטורין.

  4. עם כל הכבוד לחשיפת הפרשיות של ברק ולפיד
    פרשיות החמגשיות והבקבוקים היו יקרות פי כמה
    מהפרשיות של ברק ולפיד רק השנים של החקירה והמאמץ האינסופי שהישקיעו ללא תוצאה הפכה פרשיות אלה ליקרות ביותר.

  5. משה אחלה מאמר! הבעיה היא עם הציבור הדתי לאומי כפוי הטובה ששותק בגלל הטהרנות שלו ובגלל הדמיונות שלו שהוא זה שצריך להנהיג את המדינה. דגש על הנציגים שלו בתקשורת שנאלמים דום נוכח השחיתות העצומה של ברק לפיד ואחרים.
    לקראת הבחירות חייבים להעיר את מחנה הימין הלאומי שהוא בעיקרו ליכוד ולתת נוק אאוט למתחזי הימין, קרי, לליברמן , כחלון וכן גם לבית היהודי שמונהג ע"י שקד ובנט 2 אינטרסנטיים שדואגים לקידומם האישי וידועים בקשרים שלהם עם התקשורת שנותנת להם גיבוי ובדגש על נוני מוזס (שימו לב לכל שערי העיתון שנותנים לשקד) . לא לשכוח בנט ושקד תמכו בסגירת ישראל היום והיו עם כחלון לגבי הווטו בהקמת התאגיד השמאלני. לא לעשות לשני אלה הנחות. כי לאחר הבחירות בע"ה כאשר נתניהו יקים את הממשלה , שני אלו יסחטו אותו לגבי תפקידים בכירים בממשלה וגם שיקבלו את מבוקשם יעשו לו חיים קשים לאורך כל הקדנציה עם התקפות פוליטיות , ואולטימטומים על כל דבר שיתחשק לבנט. ועם ציוצי טוויטר של בנט על כל שטות נגד נתניהו. להיות עירנים ומצידי לרסס בתוך הנגמ"ש.

    1. על פי שיחות שנהלתי עם אנשי ימין (אני איני כלול בתוכם) ביבי הוא לא באמת ימין, אלא במקרה הטוב הרע במיעוטו.

    2. אם זה ככה, מעניין למה השמאלנים לא בוחרים בנתניהו. זה הרי קצת הזוי שרק הימין הקיצוני מורכב מגאונים שיודעים שנתניהו הוא שמאל.

  6. אם היו מזמינים אותם להפגנה נגד כל השחיתויות שהצגת כאן אני בטוח שהם היו הולכים…מר אפרגן טול קורה מבין עינייך-אתה ראש וראשון לצביעות הצורחת לשמיים, אם ראש ממשלה אחר היה מבצע את המדיניות של נתניהו אתה היית קורא להפיכה והיית מסביר שיש לנו מנהיג חלש, רופס, פחדן וחסר חוט שידרה שצריך להפילו בכל דרך…זה מרתק לראות איך מי שמחשיב את עצמו ימין אותנטי מגן על מדיניות שעל פי כל סטנדרטים היא שמאלנית ותבוסתנית, אבל כשמדובר בביבי הכל כשר…רק העובדות הללו מוכיחות כמה אתה צבוע וכמה המוסר שלך סלקטיבי ואתה עוד כותב על מוסר כפול של אחרים…אם יאיר לפיד היה משלם מיליונים למשפחות מחבלים, אם הוא היה נכנע בפחדנות לאיומי הערבים בפרשת המגנומטרים, אם הוא היה מגיב כמו ביבי למטח של טילים על מדינת ישראל, כל בר דעת שהאמת היא נר לרגליו יודע שהיית שוחט אותו…אז מי כאן הצבוע מר אפרגן?????

  7. על פי שיחות שניהלתי עם אנשי ימין ביבי הוא לא איש ימין אמיתי והסיבה היחידה כרגע לתמיכה הציבורית בו מכיוון הימין האידיאולוגי הוא שהוא בגדר הרע במיעוטו.

  8. אין ימין בארץ
    המושג ימין קשור למילה לאום לאומיות. הלאומיות היא עיברית עיברייה או להיות עיברי. בשביל זה צריך לעבור. כלומר לעבור מיעקב הנוכל הגלותי לעיבריות הנבואה. זה מדרגות. מהכהונה לנבואה. מהר סיני להר הביית מהגלות לאדמה עיברייה היא חגורת התנך. שיא ההיתעלות הלאומית הימנית זו הנבואה. היא לא קיימת היום מיפאת הגלותיות.
    הנבואה מייצגת את המילה ימין. אין ימין בארץ. כולם נאחזים בגלות. הם כולם נוסעים החוצה להכניס פנימה. החוצה להכניס פנימה. זו פעולה גלותית. צריך הפוך. פנימה שיוצא החוצה. הבשורה הפנימית שיוצאת החוצה. הכהונה הגלותית עושה מהחוצה פנימה הנבואה העיברית עושה -פנימה החוצה.
    קוראים לזה אידיאל לאומי ימני עיברי.
    צריך להיכנס בחזרה לתנך ולהבין את ערכו . הוא אפליקציה של נבואה. עולם ומלואו. בשורנו לעצמנו ולגויים זו הנבואה. הנבואה בת המאה 21 ועתידנית.
    כל כך הרבה גלות בארץ שמביאה אובססיה לחומרנות לכסף.
    הורי חיו במאה 20 אני חיה גם זה אבל גם מאה 21. אקח מימנה אשתמש בה כדי להבין סיבת האל סיבת השיבה ופשר הנסיעה בזמן. אני עיברייה לאומית נוסעת בזמן ביבשת חגורת התנך. בלב החגורה במינהרת זמן במכונת זמן. רוצה מעל לכל אפליקצייה של נבואה להישתחרר מכל הגלות הנוראה , ולחבר שמיים וארץ.