הנדיב הידוע: איציק שמולי מתעקש לבזבז עוד מיליארדים מהכסף שלכם

הצעת החוק להגדלת קצבאות הזקנה התבססה על ניתוח שטחי ולא מקצועי, ונראית יותר כמו ניסיון להשיג כותרות ולא שיפור מהותי של רווחת הציבור

מי ישלם על רוחב ליבו של המחוקק. ח"כ איציק שמולי | פלאש90

על חודו של קול אחד בלבד, נפלה אתמול הצעת חוק של ח"כ איציק שמולי שהציעה להגדיל את קצבאות הזקנה לגובה שכר מינימום. שלי יחימוביץ קוננה על האבדן, וחבר הכנסת הטרי רוברט טיבייב הושעה מפעילות פרלמנטרית כיוון שסירב להצביע עם האופוזיציה.

זוהי לא הפעם הראשונה שהצעת חוק ברוח זאת עולה בכנסת, ובכל פעם עולות טענות בסגנון "איך אפשר לחיות בישראל מקצבה בגובה 2300 שקלים?". אולי באמת אי אפשר, אבל אם חברי הכנסת היו טורחים להסתכל בנתונים הם היו מגלים שרוב הקשישים בישראל אינם חיים מהכנסה כה נמוכה כפי שהם מתארים לנו.

להכנסה בגיל הזקנה יש שני רבדים עיקריים. הרובד הפנסיוני הראשון היא רשת הביטחון הממשלתית הניתנת על ידי הביטוח הלאומי, והיא אינה תלויה בהיסטוריה התעסוקתית של הגמלאי או במילים אחרות: קצבת הזקנה של הביטוח הלאומי שאותה הציע חבר הכנסת שמולי לעלות. הרובד השני היא פנסיה תעסוקתית שגובהה נקבע לפי ההיסטוריה התעסוקתית של הגמלאי, או במילים אחרות: קרן פנסיה פרטית (או פנסיה תקציבית).

חלק מהתמונה

במרבית מדינות ה-OECD, שני רבדי הפנסיה ניתנים במלואם על ידי הממשלה. אולם בישראל רוב הרובד הפנסיוני השני אינו ניתן לגמלאים מהממשלה, אלא מקרנות הפנסיה הפרטיות.

החל מ-2008 קיימת חובת ביטוח פנסיונית כללית בישראל אשר מחייבת את העובדים להפריש מדי חודש בקרנות הפנסיה הפרטית לטובת פנסיה עתידית. לכן כאשר חברי הכנסת עורכים השוואה של הוצאות הממשלה על קצבאות לקשישים בישראל מול מדינות ה-OECD, הם מציגים רק חלק מהתמונה.

למעשה, כשמחשיבים את כלל ההכנסות, כולל הכנסות מהרובד הפנסיוני השני, הכנסותיהם של מבוגרים בישראל הם מהגבוהות ביותר בקרב מדינות ה-OECD.

הסיבה לפערים הניכרים בין הגרף המוצג שערכה עמותת 'בצדק' בהתאם לחישוב הנהוג בארגון ה-OECD לנתונים שמוצגים לנו בתקשורת היא ההסתמכות הרבה של גמלאים על הרובד השני.

בנוסף, על פי נתוני הלמ"ס, סך ההכנסה הכספית ברוטו של משקי בית של בני 65 ומעלה היא 14,699 ש"ח בממוצע. 40.9% מההכנסה מקורם בעבודה, 26.8% בפנסיות וקופות גמל, 26.6% בקצבאות ותמיכות והשאר (5.7%) בהון.

שטחיות וחוסר מקצועיות

אל תטעו, איציק שמולי לא הגיש את הצעת החוק כי הוא ניסה לשפר את מצבם של אזרחים ותיקים בישראל. אם זאת הייתה מטרתו הוא היה מציע מדיניות שמסייעת באופן ממוקד לקשישים החיים בעוני, ולא היה מציע להעלות באופן גורף את קצבת הזקנה, גם למיליונרים שהם במקרה מעל גיל הפנסיה.

שמולי ידע מראש שהצעת חוק בעלות תקציבית של 64 מיליארד ש"ח אינה ישימה, וכנראה תיתקע בוועדות או תיפסל בכל מקרה בקריאה שניה או שלישית. מטרתו היחידה הייתה שיזכירו את שמו בתקשורת. עוד סיבוב פופוליסטי, הפעם בשמם של האזרחים הוותיקים.

אין פלא שח"כ שמולי הגיע למקום האחרון במדד הערכי שעורכת עמותת 'בצדק' מדי מושב, ומסכם את הצעות החוק שהוגשו על פי התאמתם לערכי החירות והאחריות האישית. יבול החקיקה של שמולי מתאפיין לרוב בניתוח שטחי ולא מקצועי, בהיעדר מודעות לכך שמישהו צפוי לשלם מחיר גבוה על רוחב ליבו של המחוקק, ובהעדפה בולטת של פופוליזם ונראות על פני שיפור מהותי של רווחת הציבור.


ריקי ממן היא מנכ"לית 'בצדק' – עמותה למדיניות יהודית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

41 תגובות למאמר

  1. חתרן קומוניסטי
    איך מזהים אותם?
    על פי הנזק שהם מדהים לגרום במסווה של
    שלום חופש דמוקרטיה אירופה
    האנשים האלה לא יצרו מקום עבודה אחד במדינה, אבל מבזבזים על חשבון הציבור
    תמות נפשי עליך פלישתים

  2. אוי למי שחושב שלהשקיע בקשישים זה ביזבוז. הרי איש מכם, גיבורי המקלדת, לא חווה מעולם מחיה במסגרת סכום מצחיק כמו קצבת זיקנה. אינני מאחל לאיש מכם לחוות זאת, אבל לומר על זה ביזבוז, זו איוולת ורעות רוח.

    1. לא זה מה שכתוב, כתוב שלמשל אין מקום לתת תוספת קיצבת זיקנה לאהרון ברק שמוערך בפנסיה של כ- 120,000 ש"ח עם זוגתו, כתוב שצריך למקד את התוספת באותם שחיים רק מקיצבת זקנה, ואז התוספת לתקציב המדינה לא תהיה 64 מיליארד, אלה משהו שהיה יכול לעבור, זה מה שכתוב

    2. הזוג ברק (אהרון ואלישבע, היא "אליקה") נהנה מפנסיה חודשית הגבוהה מ 100,000 ₪ לחודש, רק משירות המדינה.

    3. גדעון צודק. חשוב מאוד להשקיע בקשישים עשירים אם נותנים 20 מליארד לקשישים עניים צריך לתת 40 מיליארד לקשישים עשירים – זה החוק שאיציק שמולי הציע וזה מה שצריך לעשות. וכמובן צריך לתת עוד 10 מליארד למערכת פקידותית שתטפל בחלוקת הכסף. כל זה יתן גם עוד משרות במשק לעורכי דין ולוביסטים שידאגו לזקנים העשירים שיוכלו למצות את מלא המגיע להם. (הזקנים העניים יסתדרו כמובן בלי זה) – זו הדרך למשק פורח חברתי ושיוויוני

    4. אני כן מאחל לכל מי שהגיב נגד הצעה מובנת זו, בכל מדינה נורמלית, לחיות מ 2300 שקל בחודש. ומכל הלב ! חברה רעה אטומה לזקנים ולדור ההמשך הבורח ממנה, תביא על עצמה את חורבנה !

    5. כרגיל לוקחים מקרי קצה ומתיחסים אליהם כאל הכלל.
      א. לפי הנתונים שניתנו כ 5880 ש"ח הם מעבודה למבוגרים מעל 65. לגבי שכירים העבודה מסתימת בגיל 67 (מרביתם).
      ב. ביטוח לאומי הוא ביטוח ומי שמשלם זכאי לקבל החזרים על השקעתו. לא מדובר במס הכנסה או מלגות.
      ג. כרבע מהזקנים חיים רק מקיצבת ביטוח לאומי. זה בלתי אפשרי במדינת ישראל.
      ד. הטבלה מצביעה שהחיים של עובדים שמפרישים לפניסיה יהיו קשים .

    6. תיקרא שוב, כל הקשישים מקבלים קיצבת זיקנה. ולרובם יש הכנסה פנסיונית נוספת.

    7. אני מצטער שלא הובנתי כפי שציפיתי. כוונתי היתה, וזה די ברור שמדובר באותם קשישים, קשי יום, שחיים אך ורק על קצבת הביטוח הלאומי. לא היה לי ספק לרגע שקצבת הזיקנה מותנית במצב הפיננסי של האדם/משפחה המדוברים. אין ספק שעשירים מופלגים, וגם כאלו שסתם כך נהנים מפנסיה נדיבה, לא יכללו בין הנהנים מקצבת הזיקנה.

  3. בסופו של יום, כל אלה שהפיצו ברשתות ובין עצמם לכלוך על הממשלה בגלל שלא העבירה את החוק, לא קוראים את מידה ולא יחשפו למידע החשוב הזה…

  4. הגיע הזמן שגם האזרח הפשוט יקח אחריות על עצמו ועל הפנסיה שלו ידאג לעתידו ולעתיד משפחתו. הבעייה שיש הרבה שחושבים שאחרים צריכים לפרנס אותם והם צריכים לחלוב את המדינה כמה שיותר. רוב הבוכים זה או אנשים מסודרים שסתם בוכים ולא שבעים או כאלה שמחזיקים נכסים ובתים במיליונים אבל אין להם מזומנים להם אומר תמכרו ותיחיו, ויש את אלו בגישה שאחרים יעבדו בשבילי שהם גרועים לא פחות מקודמים חחח. קבוצה קטנה שבאמת נקלעה לקשיים כלכליים מתוך חוסר מזל ותמימות משלמת את המחיר של הרוב המכריע של הרשימה שמניתי לע"ל לצערי.

  5. הקשישים האלו הם אנשים בני שבעים
    ושם למעלה מי שכתב את הפוסט ..צריך להבין לרוב אותם האנשים האלו לא עבדו העבודה מסודרת….כי לא היה ולכן רוב הקשישים הם באמת חיים בצורה הכי עלובה
    מוציא מכלל את אותם האנשים כמו חברי כנסת …יוציא צבא…כל החתך העליון נכון יש להם הכנסה מכובדת…
    אבל החתך התחתון ממש לא …עובדי המדינה כשיוצאים לפנסיה מקבלים פרוטות
    אני פנסיונרית למכירה המון פנסיונים שהם
    נמצאים ההכנסה מקסימום של חמשת אלפים זה בדיוק מספיק לתרופות…
    צריך לבטל את כל החתך העליון…כמו למשל בייבי ..ושרה ..ברק….וכל חברי הכנסת ועוד ואז יהיה מספיק לאוכלוסייה
    הנמוכה

    .
    .
    ..

  6. אני מאמין לאיציק שמולי יותר מאשר לריקי ממן. הוא בעשייה חיובית והיא בכתיבה מתנגדת כי היא בצד הימני מבחינה פוליטית. הזקנים והגימלאים "הרגילים" הם לא קבוצת לחץ כוחנית כמו למשל גימלאי המשטרה, לא יצאו להפגנות ורובם במכריע יאכלו אותה ביג טיים.

  7. יש כאן עיוות תקציבי: אם יפסיקו להפנות מיליראדים לישיבות, יהיה כסף לשאר המיגזרים המנושלים מתקציב המדינה (קשישים, נכים, ניצולי שואה, סטודנטים, חיילים-משוחררים). המיגזר החרדי מקבל יותר מכל מיגזר אחר, שלא בצדק. ואלה כספי ציבור.

  8. אני מבקש לקבל רק את הסכומים ששלמתי כל 45 שנות עבודתי לביטוח לאומי פרוסים לתשלומים חודשיים עד מותי, זה כסף שלי, ואתם יודעים מה, אסתפק גם ב70% ממה ששלמתי, במקום ה2100, המבזים.

    1. לרוב הקשישים במדינה אין פנסיה מתעסוקה כיוון שזו לא הייתה בעשורים הראשונים של המדינה ולכן חייבים להעניק להם פנסיה נוסח שמואלי . אפשר כפשרה לתת פנסיה זו אך ורק לקשישים שאין להם הכנסה מעבר לבטוח הלאומי….המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל ונמאס לראות זקנים נוברים בפחי אשפה כדי למצוא בקבוקים ולקבל את הפקדון ….בקבוקים שהכותבת התלושה זרק לפח

  9. שמולי שמח מאוד לבזבז את כספי המדינה = כספי משלם המיסים. לא שמעתי שהוא אישית ולפחות כל חברי הכנסת מהיצור הנקרא המחנה הציוני הביעו נכונות לוותר על גרוש אחד מהחמישים אלף שקל והתנאים הנלווים והמכוניות שהציבור שופך עליהם, וגם לא לצמצם את חופשתם השנתית הנמשכת חצי שנה.

    הוא יצא מורווח מאוד מ"המחאה הציבורית" של האוהלים בשדרות רוטשילד.

  10. בושה וחרפה למי שחושב לעלות לשכר מינימום לקשישים זה בזבוז כסף .
    חבר הכנסת הנכבד מר שמולי להגיד לך כל הכבוד אתה אדם הדואג לאזרחים לקשישים לנכים ולגמלאים ולחד הוריות אתה מר שמולי ראוי להיות בכנסת ולהיות שר הרווחה גם בגלל היושר שלך ודאגה לאזרחי המדינה ואני ובשם משפחתי מודים לך והמשך לפעול למען הקשישים וכן לכל ולאזרחי המדינה הנזקקים כל הכבוד חבר הכנסת שמולי ואל תניח לזה עד שתשיג העלאת השכר לקשישים וכן הנכים והגמלאים לשכר מינימום .

  11. תספרו את זה לכל הקשישים שמחפשים אוכל בזבל, לכל אלו שלא יודעים מה לקנות, תרופות או לחם, כמה חירטוט

  12. העובדות לשיפור קיצבת זיקנה:
    1. השמאל משקר.
    2. ביטוח לאומי משלם קיצבות בכלל וזיקנה בפרט.
    3. 96% מהמיסים שגובה ביטוח לאומי נגבים מיהודים.
    4. 4% מערבים. הם פשוט לא משלמים לביטוח לאומי.
    5. 50% מקיצבאות הבטוח לאומי משולמות לערבים, שהם אולי 24% מהאוכלוסיה.
    6. כל זקן יהודי היה אמור לקבל קיצבה כפולה בערך אם ערבים היו משלמים מס ביטוח לאומי.
    מ.ש.ל.

    1. לכל הרגשנים למיניהם – אנא תתיחסו לעובדות:

      אף אחד לא חי מקיצבת זיקנה בסיסית של 2300
      או שיש להם פנסיה נוספת מעבודה
      או שהם מקבלים תוספת קצבה מביטוח לאומי (או מקרנות כדוגמת "ניצולי שואה", פנסיות מחו"ל, נכות, שעות טיפול), ודברים שווי כסף כדוגמת דיור ציבורי/הנחה בארנונה/תרופות/תחבורה ציבורית וכו'

      צריך לציין שהחוק בארץ מאפשר הטלת מזונות הקשיש על הילדים ויש לכך תקדימים. במיגזרים הערבי והחרדי, היכן שרוב הקשישים פנסיית עבודה ומרובי צאצאים, אין סיבה שלא לבצע זאת לקשישים הנזקקים. הבחירה המוסרית היא שכל קשיש יתמך בידי משפחתו ולא מכספים שנגזלו בכוח מאזרחים אחרים.

    2. תגובה לדן:
      ממש לא נכון יש הרבה מבוגרים כולל ההורים שלי שעבדו ושילמו למדינה כל החיים והיום אין להם פנסיה ואין להם דירה. נכון שזה גם טעות בהתנהלןת שלהם אבל יש הרבה אנשים באותן מצב. למזלם של ההורים שלי אנחנו עוזרים במה שאפשר אחרת היו חיים ברחוב. ואז ההנחה בארנונה לא ככ מועילה וגם לא בתחבורה ציבורית. אם היו מקבלים אפילו רק 50 אחוז ממה ששילמו למדינה כל השניפ היו מסודרים. אז למזלך אתה לא מכיר את המצבים האלה אבל קל לבטל ולזרוק כל מיני הטבות שעולות לך לראש. אבא שלי השתתף בכל המלחמות ותמיד שילם טת כל המיסים. אז אם יקבל תוספת מהמדינה זה ממש לא על חשבונך. זה מה שהוא נתן ושילם כל החיים. ויש מאיפה לקחת כסף ישנם מגזרים אחרים שחיים על חשבוננו ויותר מדי חברי כנסת בזבזנים שלא עושים כלום. ולי לא אכפת גם אם אשלם על זקנים כי בן אדם שמגיע לגיל מסוים צריך לדאוג לו.

    3. להילה
      אני מבין את מצוקתך, צר לי על מצבם הכלכלי של הוריך, שלא התאפשר להם בעשרות שנותיהם בישראל לחסוך לפנסיה.
      מין הדין שאת זו שתתמכי בהוריך (כפי שאת עושה כמיטב יכולתך) ולא להטיל את הנטל על אנשים זרים שאמורים לדאוג להוריהם שלהם.
      לגבי זה שהם שילמו כל חייהם מיסים – זו המהות של ביטוח – הרוב לא מקבלים ממנו, אם לא קרה להם נזק (נגיד נכות)

  13. א. קיצבאות הזקנה ממש ממש נמוכות מדי ובזיוניות.
    זה כישלון מוסרי של ממשלת ביבי. וזה לא עניין של ימין או שמאל.
    צריך לזכור שרובן הולכות לצריכה ולכן 15% חוזרות למדינה מייד בתור מעמ.
    צריך להצמיד את קיצבאות הזקנה ובדיעבד למדד יותר ריאלי אולי לשכר השופטים.אולי למדד שמשקף את ההוצאות של אוכלוסייה מבוגרת.

    ב. העובד החציוני שיפרוש שאינו עובד מדינה עם פנסיה תקציבית מובטחת גם אם חסך במהלך עבודתו יקבל בסך הכל פנסיה של כמה מאות שקלים. חברות הביטוח עשו קופה יפה על גב החוסכים והשאירו להם מעט מאוד.

    ג. כולם צריכים לקבל קצבת זקנה. מיידית. בלי להוכיח כלום. גם תשובה גם ביבי גם אהרון ברק. בלי ועדות וועדות ערר וחוקרים פרטיים ועורכי דין שמלוים את הקשיש לועדות וגוזרים חלק מהסכום. כי חבל שכולם יסבלו והמון משאבים יבוזבזו על חקירות בשביל אולי 20% מהאוכלוסייה.

    ד. כן צריך לשים מס הכנסה גם על הפנסיות התקציביות מגובה מסויים. (למשל החל משלוש פעמים השכר החציוני) שכולם ישלמו.

    1. עוד פעם הקישקושים המרכסיסטים האלה על כשלון מוסרי. אין לך שום זכות להיות מוסרי על חשבון אחרים. תוכל לשלם לזקנים מכספך ולהיות הכי מוסרי בעולם. ועוד פעם הטיעון ההזוי ש17% מהכסף חוזר למדינה בתור מע"מ. אז אולי נעלה את הקצבה ל10000 שקל ואז יחזור יותר כסף בתור מע"מ וגם הזקנים יחיו יותר טוב. הסיבה שלחלק גדול מהאנשים יש פנסיה נמוכה היא בדיוק בגלל זה שהמדינה בוזזת אותנו כל החיים ואין כסף להפקיד לפנסיה. אז להגדיל את המסים עכשיו יגרום לעוד פחות אפשרות לחסוך לפנסיה וכשאנחנו נגיע לגיל פרישה לא ישאר כולם. אבל העיקר הוא להיות "מוסריים" ולחלק כסף שאין לנו בשביל שאנשים כמוך ירגישו טוב עם עצמם. גועל נפש

  14. מה עם משפחות עולים? מילא הסבתא בסלון כי אין כסף שתגור בנפרד, אבל מה עם קשישים בלי ילדים, או כאלה שחלילה איבדו את הילדים שלהם? אנשים שעלו כמעט ללא כל בסביבות גיל 40, עבדו קשה, אבל לא צברו מספיק בקרן פנסיה ועכשיו חיים בעוני?

  15. הי אתר מידה,אני מבין שאתם ימניים והכול אבל אולי פעם אחת כאילו בשביל הכיף תפסיקו להתכל בעיניים הפאשיסטיות ימניות קפטילסטיות שלכם ותבינו שישי צורך לשנות את סדר העדיפוייות בארץ?

  16. צר לי מאוד שבישראל מגלים חוסר הזדהות ואמפתיה כלפי האוכלסיות החלשות ביותר כמו הקשישים.
    מדינת ישראל החליטה לעלות את הקצבאות לנכים באופן כללי, ואין שום סיבה שלא לעלות גם לאוכלסיות הזקנים, שאינם עובדים כיום.
    צריך מדיניות עם תבונה ורגישות. במסגרת התפתחות כלכלית וטכנולגית חייבת לעודד ולהמשיך אנשים לצאת לעבוד ולהמשיך לעבוד גם בגיל שלאחר פרישה מהעבודה, אך שעד שמציאות זו תשתפר צריך לעלות את הקצבאות בהדרגה ובפרקי זמן מוגדרים להוראת שעה .
    לדברים האלה דרוש תוכנית לאומית לטווח ארוך שתאחד את כל הקבוצות תלויות קצבה כמו מבוטלים, נכים , אובדי כושר עבודה , וקשישים לצאת ממעגל של רווחה לעצמאות ועבודה.

    1. יש סיבה טובה מאוד והיא שאין כסף!אתה יכול לחל כסף לכולם ולהיות הכי מוסרי אבל בסופו של דבר מישהו צריך לשלם את הקצבאות האלה. תעלה עוד ועוד את המסים וגם החמור הגדול ביותר יישבר בסוף. שלא לדבר על זה שגם לנכים מגיע וגם לאמהות חד הוריות וגם לילדים בעלי צרכים מיוחדים וגם לבטחון וגם לבריאות וגם לחינוך וגם לכבישים (אתה לא רוצה להתקע כל יום 6 שעות בפקק נכון?) וגם לזוגות צעירים וגם לעולים חדשים וגם לעולים ותיקים לכולם "מגיע" ומי משלם?- החמורים. אז לחמורים נמאס בסוף או שכבר אין להם כח יותר. עיין ערך ברית המועצות, צפון קוריאה, מזרח גרמניה ונצואלה קובה וכו וכו. מרוב מוסריות כולם פשטו את ה
      רגל ואין מה לאכול. תודה רבה לך

    2. כשתגיע למקום שבו נמצאים הקשישים, תוכל לדון את מי שתחפץ!

    3. קשקשן בלתי נלאה שכמוך, מה הקשר "כשתגיע למקום שבו נמצאים הקשישים"? רובנו נזדקן, השאלה מי מאיתנו היה אחראי מספיק על עצמו בימי בחרותו והכין עצמו ליום שבו יזדקק לחסכונותיו, ומי מאיתנו מוסרי באמת ומטפל בעצמו בהוריו הקשישים (או מתנדב לטפל באחרים). אתה, לעומת זאת, מנסה לכפות עלי(!) לטפל באמא שלך(!). ואני לא מוכן שתכפה עלי. אתה יכול לבקש, ואני יכול לשקול את העניין ולהגיע למסקנה שאני מסכים. אבל מה שאני לא מסכים הוא שישתמשו במדינה כאלה שבה ניתן לחבוט בי. מרקסיסטים איומים שכמותכם, אין לכם מושג מה זה אחריות אישית וערבות הדדית, אתם מדברים רק בשפה של כוח ואיומים.

  17. השאלה אינה האם הממשלה תבזבז את כספי המסים כאילו אין מחר, אלא על מה היא תבזבז אותם? ההצעה של שמולי גרועה כמו כל הצעה אחרת, למשל סבסוד אברכים, כמו שהממשלה הנוכחית אוהבת לעשות.

    1. התגובה שלך דמגוגית מאחר ו א: הממשלה לא עלתה את קצבאות האברכים. ב: קצבאות האברכים הם כסף קטן ג: קצבאות ה"חוקרים באוניברסיטה" למשל בחוג לאשורולוגיה או למגדר או למדעי היהדות אשר תרומתם למדינה לא גבוהה יותר מהאבכים ואף קטנה הרבה יותר- הקצבה שלהם גדולה עשרות מונים ומגיעה לעלות של עשרות אלפי שקלים בחודש על כלום. בוא נראה אותך נוגע בקצבאות של החוקרים למדעי הרוח באונירסיטה ותראה איזה תוהו ווהו יהיה כאן

  18. אתם מודעים לעובדה שהשוחד של ביבי לאלוביץ מוערך במיליארד דולר! וזה לא בשביל זקנים שאין להם כסף לתרופות. בנוסף לזה שביטול הרפורמה המבנית בשוק התקשורת גם גרם לכך שאין עדיין אינטרנט מהיר בישראל

  19. יש כאן הטעיה מכוונת! חיים היום במדינת ישראל הרבה פנסיונרים ניזקקים! המתקיימים מהביטוח הלאומי בלבד העומד היום כולל אבטחת הכנסה על כ-3000 ש"ח! חוק פנסיה חובה חל על כלל העובדים במדינה משנת 2008, ומי שלא עבד במקום עבודה מוגן ע"י ההסתדרות או לא היה עובד מדינה או כוחות הביטחון לא החתה לו פנסיה. שלא לדבר על פנסיונרים יוצאי חבר העמים לשעבר שהגיעו ארצה מבוגרים ולא הספיקו לצבור לעצמם פנסיה לעת זיקנה. להציג ממוצע הכנסה של 14,699 ש"ח לחודש הוא נתון ממוצע ומטעה

  20. מצער מאד שאתר מידה , המתהדר בטוהר המידות, ״שוכח״ לציין כי זו הצעה משותפת של שמולי ביחד עם איציק שמולי מהליכוד. כלומר, זוהר הליכודניק הוא ׳הנדיב הידוע׳ בדיוק כמו שמוחי אבל את תבלבלו את ״מידה״ עם עובדות ויושר.

  21. שמולי הוא אחד מח"כ הכי איכפתי בכנסת וכואב לי שהחוק לא צלח. אני פנסיונרית שעם פנסיה וביטוח לאומי מרוויחה כ4000 שקל, ומכירה המון אנשים במצב זה, כל הזמן מעלים לחכים ולשרים את המשכורת ולנו ב6 שקלים, בושה וגם חרפה, יש המון אנשים שאין להם הבטחת הכנסה ולא מגיעים ל5000 שקל והם בין הכסאות, מסכנים הקשישים , כואב הלב שבגלל קול אחד זה נפל ונקווה שלהבא זה יצלח, וריקי ממן, אינך חיה בתוך עמך ולכן הכתבה ההזויה הזו.

  22. ישנם עיוותים בחלוקת קצבאות. אנשים מושכים בכתפיים ואומרים נתנו אז לקחתי. אני מכיר משפחה ותיקה שהגבר עבד 55 שנה בנמל ומקבל פנסיה גבוהה מאוד. אשתו עבדה כעוזרת גננת והביטוח הלאומי נתן לה קיצבת זיקנה עם הבטחת הכנסה. צריך להגדיל את קיצבת הזיקנה למי שלא משלם מס הכנסה על הכנסותיו עד סף מס ההכנסה.

  23. ריקי היקרה, שכחת לציין שהמדינה מחזיקה מעל 240 מיליארד שקל של הביטוח הלאומי אותם שילמנו כל חיינו, שמולי צודק, לא ייתכן שנשלם כל חיינו לביטוח הלאומי ובסוף נקבל סכום עלוב שלא הוצמד ליוקר המחיה עשרות שנים, חברי הכנסת והשרים דאגו להצמיד את השכר שלה ליוקר המחיה ועוד תוספות, ליוצאים לגמלאות לא דאגו, הם פרה שניתן לחלוב אותה, הביטוח הפנסיוני הוא ביטוח שכל אחד דאג לכיס הפרטי שלו, סכומים שירדו מהשכר שלו, אם הייתה לו אפשרות דבר שלא צריך לעניין את אף אחד, פשוט המדינה לא סופרת את הזקנים, עד שלא יקומו יום אחד ויתאגדו כדי להלחם על הזכויות שלהם, אני מקווה שיגיע בהקדם, אדם ששילם כל חייו לביטוח הלאומי מגיע לו שיחיה בכבוד בערוב ימיו.

  24. בכל פעם מחדש אני מתחלחל מהפנים המתחסדות שכל ה"אקדמאים" עוטים על עצמם כשהם בסך הכל רוצים להגיד "אל תתנו לו! אני רוצה רק לעצמי!".
    אפשר לבלבל אותנו כמה שרוצים עם "נתונים מהלמ"ס", אך הויכוח המהותי נשאר – האם יש אחריות למדינה לדאוג לאזרחיה הותיקים – או שצריך לזרוק אותם לכלבים ולחסכונותיהם שהצליחו לצבור או שלא.
    זו היתממות נוראית להתעלם מההשוואה למדינות ה-OECD (חלק המדינה) בטענה שהחוק מחייב לחסוך לפנסיה. אני מציע טוב מכך – הבה נחוקק חוק שאסור להיות עניים. על כל אחד לדאוג לחסוך לעצמו למגורים, לאוכל ולבריאות.
    ייזכר לטוב חיים רמון שהגדיר לראשונה כי חובת המדינה לדאוג לבריאות כלל אזרחיה – לא כ"חברת ביטוח". וכך אין היום אדם שידמם על המדרכה אם אין לו ביטוח בריאות פרטי יקר (כמו בארה"ב).
    גם קצבאות הזיקנה – הן אחריותנו. כדאי לעודד אנשים לחסוך לפנסיה, ואפשר לתמרץ אותם על כך. אך בכך שאנו מצפים מאנשים לחסוך – אין זה אומר שאנחנו יכולים להעלים עין מאחריותנו הבסיסית. האחריות הבסיסית לבריאות, ביטחון, וקיום בסיסי – היא על הכלל, ולא על "כל יחיד לנפשו".
    והלוואי שתסכימו לפרסם את התגובה הזו, אולי אפילו להתייחס אליה.